|
|
Bekijk resultaten poll: Bring it on! | |||
GroenLinks |
![]() ![]() ![]() ![]() |
44 | 17.96% |
SP |
70 | 28.57% |
CDA |
23 | 9.39% |
VVD |
25 | 10.20% |
PvdA |
26 | 10.61% |
ChristenUnie |
7 | 2.86% |
D'66 |
17 | 6.94% |
Eén NL (Pastors) |
3 | 1.22% |
Lijst 5 Fortuyn |
0 | 0% |
Partij voor de Dieren |
7 | 2.86% |
SGP |
5 | 2.04% |
Partij voor de Vrijheid (Wilders) |
11 | 4.49% |
Anders, nl.. |
7 | 2.86% |
Aantal stemmers: 245. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik betwijfel dat die literatuur kan dienen als onderbouwing. Wat houdt je bovendien tegen dingen samen te vatten? Beweren dat 'de economie' tegenstander is van de VVD is per definitie een onhoudbare stelling.
||
Citaat:
- Onjuiste aannames - Ahistoriciteit - Equilibriumdenken - Statisch vergelijken - Methodologisch individualisme - Volkomen afwezigheid van filosofische doorgronding van de belangrijkste concepten, zoals utiliteit - Negeren van de historische inhoud en belang van factoren zoals staat, klasse etc. - Conclusies die niet volgen uit de axioma's van de eigen school - Ideologische repressie van andere ideeën - Excessief en misleidend gebruik van statistiek Om maar eens een aantal dingen te noemen. Nu zijn er radicale vormen van neoklassieke economie die, hoewel die al volkomen genegeerd worden door alle mainstream, de kranten, de politici etc., een aantal van deze bezwaren begrijpen en proberen op te lossen. Maar een aantal andere bezwaren blijven sowieso met neoklassieke economie, en om de bovengenoemde redenen kan ik dus geen enkele economische uitleg accepteren die gebaseerd is op die school. Aangezien 99% van de politici hier niets van afweten, gaan ze allemaal maar uit van de mainstream economische ideeën, en trekken daar dan allerlei tamelijk willekeurige conclusies uit. Zo bedoel ik dus dat de praat van de VVD over "de economie" en dat zij daar zoveel goeds voor kunnen doen mij belachelijk voorkomt, omdat zij net zo goed uitgaan van deze foutieve en fundamenteel onzinnige theorieën. Dat geldt trouwens net zo voor Bos et al.
||
Citaat:
||
Citaat:
|||||
Citaat:
Kijk naar hoe Amerikaanse protectionisme hun industrie liet verouderen doordat innovatie onnodig was. Tegenwoordig kan men erdoor boeken schrijven over de Rust Belt. Nog een voorbeeld: het EU landbouwbeleid. Wij betalen veel meer, boeren in ontwikkelingslanden betalen met hun leven, in Brazilië betaald het oerwoud, maar.. de boeren gaan erop vooruit. Lastig om dan nog voorstander te zijn van protectionisme zonder voor elk individueel geval een ijzersterke redenatie te hebben. Citaat:
Citaat:
Verder wil ik er op wijzen dat juist de slecht opgeleide mensen wiens banen het makkelijkst te verplaatsen zijn naar het buitenland degenen zijn die dat minimumloon verdienen en dus als eerste hun werk kwijt raken als ze te duur worden. De VVD koos voor een andere benadering, namelijk door lastenverlichting een nieuwe loongolf voorkomen waardoor de koopkracht van die mensen ondanks het ontbreken van grote loonsverhoging er niet op achteruit gaan. Citaat:
![]()
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||
Citaat:
Het Marxisme gaat vol de fout in door te denken dat ontwikkelingslanden baat hebben bij protectionisme. Omdat ze geen sterke markt binnen het beschermde gebied hebben komt het nooit van de grond. Citaat:
Neem verzekeren. Waarom zou de staat per definitie voor de mensen moet bepalen dat ze een extra dure en overbodige staatsverzekering moeten aanhouden? Waarom mogen mensen niet zoals nu zelf kiezen? Citaat:
[QUOTE]McCaine schreef op 27-11-2006 @ 13:15 : [B]Die redenatie klopt wel degelijk. De effecten ervan, namelijk een toename van het aantal werkelozen, is daarna geen vraag meer van of, maar van wanneer, en wel van wanneer op de korte termijn. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Dan ga je uit van wat je gezien hebt tot er reden is om anders aan te nemen. Citaat:
Als hij iets niet nodig heeft zijn het een stel relschoppers of excuusmakers die hem de huid vol schelden of zich hullen in tal van drogredenen zoals 'dat is de islam niet', 'de islam is onfeilbaar' en dat soort onzin. Citaat:
En Mark, wat heb jij al gedaan aan dat debat, aangezien je jezelf in een positie acht om over anderen te oordelen? ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Hoeveel interneringskampen voor moslims zijn er sinds de stichting van de AEL al opgericht als reactie daarop?
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
M.u.v. van een gematigde enkeling, maar uiteraard voelen die zich niet geroepen zich te mengen in dat soort debatten. Om nog maar te zwijgen van het feit dat dat soort gematigden bijna per definitie verketterd worden. Afshin Elian, bijvoorbeeld. Citaat:
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn reden is: Wilders is een racist en voelt zich hierbij superieur om met moslims in discussie te gaan ![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wie heeft het hier over lastigvallen? Wie heeft het hier over luidkeels roepen dat een ander ongelijk heeft? Je bent, zoals gewoonlijk, weer eens voorbarig. Wat moedeloos dit. Die meiden hebben oa ook met rechtsextremisten gesproken, waarbij ze heel rustig bleven. Je kunt het zelf terugkijken op hun site. Ook hebben ze met Rita Verdonk gesproken. Rita vond hun sympathiek en ze vond het een leuk gesprek. Zij was gecharmeerd van alledrie de dames, ookal waren ze het niet eens met elkaar. Kijk, zo kan het ook en laat die vooroordelen van je aub bij je want het is niet eerlijk om die er telkens weer bij te slepen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
En denk niet dat het alleen om 'kunstmatig' scheppen van banen gaat. Als de belasting op arbeid omlaag gaat, zullen werkgevers eerder mensen aannemen. De economische groei van de meest linkse partij, SP, bedraagt ook nog altijd 2%. Ook dat zal voor banen zorgen. |
![]() |
|||
Citaat:
En dan nog: dat jij dan zo bekrompen moet zijn, wil nog niet zeggen dat een politicus dat ook moet zijn. Een politicus moet júist degene zijn die in debat gaat met andersdenkenden. Zo niet, dan is hij/zij geen knip voor de neus waard. Citaat:
Ik heb in mijn vorige baan verschillende goede contacten gehad met moslima's. On-line heb ik natuurlijk op Scholieren ook de nodige debatten gehad. Met Melpomene, Firdaus, etc. noem ze maar op. Af en toe werd bij mij ook het bloed onder de nagels vandaan gehaald, maar dat wil toch niet zeggen dat ik daarom maar de rest van mijn leven alle communicatie met moslims moet mijden? Ik bedoel, ik weet heus ook wel dat onze dorpsidioot Sherpao niet representatief is voor alle Islamieten. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Racist mag in België niet meer stemmen Gatara | 128 | 12-09-2004 22:39 | |
De ongefundeerde afkeer naar George W. Bush en de Amerikanen. the atmosfere | 154 | 17-08-2003 15:43 | |
NRC: CDA geen gevangene van PvdA in formatie Atje85 | 29 | 10-06-2003 14:22 | |
Het CDA wil strenge regels voor integratie. michael1 | 45 | 15-03-2003 23:19 | |
Paars2 Demissionair Joostje | 60 | 19-04-2002 14:18 | |
Pim Fortuyn getaart muhhahaha HoñeY | 156 | 15-04-2002 16:39 |