Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2006, 15:36
Verwijderd
Waarom wil ik sommige dingen niet onder ogen zien, is het zo confronterend? Er heerst een leegte, die gewoon niet te beschrijven valt..
Advertentie
Oud 19-12-2006, 15:36
WolterB
WolterB is offline
Blijheid
Oud 19-12-2006, 15:37
Verwijderd
Kom je na 5 maanden eens terug op een community site, lees je dat Opa Leen is overleden

Rust zacht Opa Leen...
Oud 19-12-2006, 15:48
Saarah
Saarah is offline
@ Heksjuh: succes.
@ micheltjeajax: sterkte..

Komaan, antwoord. Ajb?
En níét dat je niet kan.
Oud 19-12-2006, 15:54
duivelaartje
duivelaartje is offline
Kutnatuurkunde. Ik raakte helemaal de kluts kwijt. Ik was bang dingen te vragen, maar toch gedaan en volgens mij krijg ik nu ook puntaftrek enzo. En slechts 1 experiment had ik helemaal af, voor de rest had ik écht niet genoeg tijd.
Oud 19-12-2006, 16:17
fractuur
fractuur is offline
Autorijden.

Verder zit ik weer een beetje met mezelf in de knoop. Ik kan mezelf altijd zo lekker de put in praten. Zulke stemmingen had ik vorig jaar niet. Tijd om weer gewoon lekker druk te zijn met van alles (sport!) en wat afleiding te zoeken. Anders blijf ik alleen maar tegen mezelf zeggen dat van alles niet meer zo leuk is. Ik dacht dat ik over die periodes wel een beetje heen was eigenlijk.
Oud 19-12-2006, 16:36
Bob der Bär
Bob der Bär is offline
Citaat:
fractuur schreef op 19-12-2006 @ 17:17 :
Verder zit ik weer een beetje met mezelf in de knoop. Ik kan mezelf altijd zo lekker de put in praten. Zulke stemmingen had ik vorig jaar niet. Tijd om weer gewoon lekker druk te zijn met van alles (sport!) en wat afleiding te zoeken. Anders blijf ik alleen maar tegen mezelf zeggen dat van alles niet meer zo leuk is. Ik dacht dat ik over die periodes wel een beetje heen was eigenlijk.
Uhuh herkenning, althans, vorig jaar in dezelfde periode. En veel afleiding zoeken inderdaad.
Oud 19-12-2006, 17:04
Saarah
Saarah is offline
Ik had het moeten weten.
Oud 19-12-2006, 17:11
Ann
Ann is offline
Ze hebben me vandaag gevraagd of ik bijles Frans in drie havo wil geven, tuurlijk leuk dat ze me vragen... helemaal blij

Net met hem naar de stad geweest, het enige wat ik kon denken was dat die zijn bek moest houden.. hoe moet dit nu verder.
Oud 19-12-2006, 17:13
Hawahaai
Hawahaai is offline
Poeh, wat een laatste stage-dag. Wel nog een leuke afsluiting gehad, de kids hadden nog snel wat geknutseld vanmiddag en ook van de juf kreeg ik een cadeautje. En ook het cadeautje wat ik voor de klas had gekocht, viel in de smaak! Nu nog donderdagavond het kerst'diner' met de stageklas en dan zit het er op. Goh.

Verder knalt mijn hoofd bijna van mijn lijf af, zoveel hoofdpijn heb ik. Ik heb dus ook, heel simpel, maar een pak kip madras gekocht, zodat ik 'makkelijk' kan koken dadelijk.
Oud 19-12-2006, 17:27
Verwijderd
Wauw. gewoon wauw.
Oud 19-12-2006, 17:29
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Saarah schreef op 19-12-2006 @ 18:04 :
Ik had het moeten weten.
Gaat je afspraak niet door?
Oud 19-12-2006, 17:35
Verwijderd
Blij dat ik toch gegaan ben .

Waar blijft de reactie toch? Zal wel weer iets tussen gekomen zijn.
Oud 19-12-2006, 17:43
rare kwast
rare kwast is offline
vandaag terug naar de basis geweest.. al mijn spullen van de ene kamer naar de andere kamer gebracht, afspraak gemaakt met psycholoog (soort van) en een bijna sport afspraak..
de majoor was blij dat ik terug kwam, hij vond me een zielig hoopje mens afgelopen donderdag en vond het fijn dat ik het toch nog een keer wil proberen..

maar AAAAAAAAAAAAAAHHHH ik twijfel nu al weer (of eigenlijk nog steeds) *ramt hoofd tegen muur*

het gaat niet goed met me.. ik ben alleen de enige die het ziet en ook juist weer die gene die het NIET wil zien
Oud 19-12-2006, 18:15
Verwijderd
Ik vind het heel stom dat ik andere mensen niet gun waarvan ik zelf vind dat ik er recht op heb. Ik haat jaloers zijn
Oud 19-12-2006, 18:16
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik moet nu wachten op de volgende ster. Wachten op de volgende die naar beneden valt, en tegen mijn voorhoofd knalt. Of ik hem vang of niet, dat zie ik dan wel. Of ik hem hou of niet, dat zie ik dan wel.
Mijn vader komt bijna weer thuis, na 2 weken!
EN ik moet nu godverdomme economie leren. Kutvak.
Oud 19-12-2006, 18:20
Verwijderd
Nohh. Alleen jammer dat je beste vriend je dan in de steek laat omdat hij een vriendin heeft, maar zijn tijd níet kan verdelen. Fijn hoor
Oud 19-12-2006, 18:25
Nona
Nona is offline
Ik moet zo maar eens gaan koken. Ik heb al bijna zin.
Oud 19-12-2006, 18:28
darkfairy
darkfairy is offline
moet afvallen
Oud 19-12-2006, 18:38
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
Een 9 voor men kbs (afstudeerstage) en dat maakt me blij
Oud 19-12-2006, 18:39
Roosje
Roosje is offline
Oké, kort samengevat.

Ik ben gewoon verdomd gelukkig.
Oud 19-12-2006, 18:40
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik moet echt ZO gaan afsluiten.
Oud 19-12-2006, 19:10
Nijn*
Nijn* is offline
Hmm, waar ben ik toch mee bezig? Had ik eindelijk weer therapie vandaag, de kans om het even te laten gaan, om te vertellen, doe ik alsof er niets aan de hand is. Ik leef nog, dus dan ben ik dat weekend inderdaad vast goed doorgekomen. Nou, ben vooral moe, maar voor de rest nee hoor gaat prima.
Tuurlijk, daarom kan ik me steeds moeilijker inspannen, omdat het prima met me gaat. Daarom voel ik me zo geweldig, omdat ik gewoonweg een superweekend heb gehad.

Tot natuurlijk, 5 min. voor tijd ik ineens barstte en vertelde over hoe het echt is gegaan afgelopen weekend. Dat ik precies weet waar het door komt, dat ik me door elke dag heen moe(s)t slepen, niets meer kon/kan behalve huilen. Dus daar komen we de volgende keer op terug. En dat is dan de laatste keer, want dan staan de feestdagen voor de deur. De dagen die ik het meeste haat, waar ik de meeste moeite mee heb. Die ik nu echt niet aankan. Wat is er mis met mij? Waarom mag ik me nu niet gewoon klote voelen van mezelf, zoals iedereen wel eens heeft? Waarom moet ik toneel blijven spelen, als dat het alleen nog maar erger maakt.
Ik ben bang dat ik er niet meer uitkom, dat ik in dat gevoel blijf steken en de weg terug niet meer kan vinden.

Ik ben zo bang, voor zelfmoordgedachtes, m'n bed niet meer kunnen uitkomen, niet meer in de spiegel durven te kijken. Want zo ging het vorig jaar ook, en ik weet niet hoe ik het tegen moet houden.
Het maakt me helemaal kapot van binnen, alsof er een worm aan me vreet, help me! Wat moet ik doen, en wat moet ik laten? Ik wil alleen maar schreeuwen, huilen en slapen..
Oud 19-12-2006, 19:31
Pruts0r
Pruts0r is offline
Als iemand waarop je nogal pissed bent geweest de ruzie/stress wil bijleggen, voelt dat best wel goed....

Oud 19-12-2006, 19:43
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Tumtum, ik heb morgen kerstgala . Maar o, ik zie echt op tegen die opvoering bij gym . Mja, iig mooie nieuwe gymbroek!

To do:
KVC kaften
wit t-shirt vinden
schoentjes zoeken
schooltas pakken
tanden poetsen

En dan slapen .
Oud 19-12-2006, 20:16
Heksjuh
Heksjuh is offline
LiefsvanHier: veel plezier morgen.
Knuffel voor Nijn*, rare kwast, Cherry Springs en de rest.

Inschrijven lukt niet helemaal, ouders boos omdat ik dingen vraag. Gezeik ook.
Maar ik wil niet pas na de vakantie inschrijven. Al is na de vakantie ook vroeg genoeg natuurlijk.
En heel misschien ga ik wel op kamers volgend jaar. Want ik heb geen zin om elke dag anderhalf uur te reizen. Dan moet ik zo vroeg weg.

Morgen cultuurdagen. Eerst na een film, Ober, en daarna Rijksmuseum. En daarna dagje Amsterdan
Donderdag tweede dag, weer een film. En bah, ik ga naar James Bond. Ik hou niet van James Bond.
Donderdagavond kerstgala Maar ik ga lekker in een broek.

En nu ga ik maar naar bed ofzo.
Stiekem wil ik helemaal niet van school af. Ik wil mijn hele leven op de middelbare school blijven. Maar dan moeten mijn vriendinnetjes niet weggaan, anders is er niks aan.

Weltrusten
Oud 19-12-2006, 20:41
Verwijderd
Zooo blij dat het bijna vakantie is.

Terwijl ik tegen Kerst op zie....
Oud 19-12-2006, 20:45
Ann
Ann is offline
Leuk, papa en mama hebben ruzie. Om het kleed wat in de kamer ligt. Hij is toch ook lelijk, sorry hoor.

Telkens als ik ook maar een beetje vrolijk bent lijkt iedereen moeite te doen om dat gevoel naar beneden te halen.
Oud 19-12-2006, 22:04
kroot
kroot is offline
knuffel voor nijn, rare kwast en de rest!

Vandaag, tsja niet naar Breda geweest. Veel te laat uit bed gekomen. Eindelijk een brief voor vriendin afgemaakt en op de post gegooid. Me geergerd aan de huisvergadering. Was opgevouwen. Niet nagedacht. Punt. Ben ik blij? Nee!
Morgen weer therapie. En ik baal want ik heb een dubbele afspraak. Ik heb zangles, wat ik al heel lang niet heb gehad, omdat ze ziek was, en met de groep van therapie zouden we bij iemand gaan koken en eten. Kut. Maarja ik moet echt gewoon naar zangles, maar ik ben bang dat zij het verkeerd opvatten...
Oud 19-12-2006, 23:05
Redhair
Redhair is offline
Uiteindelijk wel oke bij J.
Was wel even schrikken, hij kreen een brief van het incasso bureau, moest binnen vijf dagen 1500 euro betalen. Hij was fucked up. Gelukkig zit hij sinds kort bij een instantie die hem helpen financieel alles recht te zetten. We zijn daarheen gegaan, daar werd gezegd dat het wel goed kwam.

Op een ander huisje gereageerd, ben benieuwd, in een andere stad.
En nu heb ik een pil en een bommetje mdmakristallen en ga maar lekker op bed liggen. Het is bijna uitgewerkt, nog even spacen.
Ik voel me relax.
Oud 19-12-2006, 23:45
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 19-12-2006 @ 18:29 :
Gaat je afspraak niet door?
Nee idd. Maar dit keer kan hij er echt niks aan doen hoor, hij is ziek en dan is afspreken natuurlijk niet zo handig. Ik ben vorige week ook een dag ziek geweest en toen zou ik ook afgebeld hebben.
Maar toch, er moet toch weeral iets tussen kunnen komen. Zoals altijd.
Oud 20-12-2006, 06:12
coopergirl
coopergirl is offline
gaap
Oud 20-12-2006, 07:57
Verwijderd
Lalala

Mail nou eens terug!!!
Oud 20-12-2006, 09:22
Verwijderd
*duimt mee* (statistiek is moeilijk )

ik ben benieuwd wat ze me te zeggen heeft
Oud 20-12-2006, 09:50
Roosje
Roosje is offline
Oh, HAHA. Maar niet heus. Moet je eerst met je brakke lijf om zeven uur uit bed komen voor de verjaardag van je broertje, heb je daarna een kutdroom over je ex, mol je dan je nieuwe panty voor het gala van vanavond.

Het kan niet op vandaag.

Nu de positieve punten.

Vanavond gala, ik heb het meest geniale rokje ever aan, mijn vriendje komt vanmiddag/vanavond hierheen <3, ik zit niet op school, ik had een 9,7 voor mijn luistertoets Engels, ik heb nagellak in precies dezelfde kleur als mijn galajurk.

En ik ben gelukkig.
Oud 20-12-2006, 10:15
Yana
Yana is offline
Uiteten gisteren ging re-de-lijk. Ik had zo'n honger tegen de tijd dat we er waren en ik had echt zin in tomatensoep, maar toen kreeg ik die zaten er allemaal stukjes vlees in . (draadjesvlees, die bij iedere hap mee naar binnen sloeberen). Ik heb de kom aan mn vriend gegeven. Bijkomend voordeel: minder calorieën.

Daarna pizza, jawel..pizza. Toen ik dat ding zag, verging me alle zin het op te eten. Het vet droop er letterlijk vanaf. Heb het natuurlijk ook niet helemaal opgegeten, en het ijsje naderhand heb ik ook afgeslagen. Bah.

En verder. Goed, ik heb een eetstoornis, fijn. Ik ben een zwakkeling die geen fuck kan. Ik ga vrijdag verhuizen en er is nog geen doos ingepakt, ik heb morgen een tentamen en ik ben zo bang dat ik het niet haal. Ik denk alleen maar aan afvallen, bedenk me heel zorgvuldig wat ik wel en niet mag eten, verminder de hoeveelheden langzaam aan. Care. Wat maakt het uit. Mijn leven. Nu let er niemand op me, straks zit ik op kamers en mag ik helemaal alles zelf uitzoeken. En als twee van de mensen die heel dicht bij je staan ineens elkaar vinden, betekent het dan automatisch dat ze jou een stukje minder zien staan? Waarom is er voor mijn gevoel zoveel veranderd?
Oud 20-12-2006, 10:46
Verwijderd
Knuffel meis.
Oud 20-12-2006, 10:48
Faerie
Faerie is offline
Ik moet dit gewoon even zeggen. Ik heb een bmi van 20.76 En dat is precies goed! Toch fijn om eens te lezen dat ik écht een gezond gewicht heb Iedereen zegt ook tegen me dat ik precies goed ben zo en niet méér moet afvallen. Dat vind ik zelf ook. Maar ik moet er wel op letten dat ik niet in m'n oude eet+drink patronen val (chips en frisdrank doordeweeks bijvoorbeeld). Maarja, dat lukt me wel, vooral als ik er aan blijf denken hoe blij ik ben met gewoon een normaal, slank lichaam

Ik ben gewoon eventjes blij vandaag. En ik hoop zo dat ik hém vanaaf zie! Misschien ben ik daarom óók zo vrolijk, omdat ik vanavond waarschijnlijk weer naar hem toe ga
Oud 20-12-2006, 11:08
rare kwast
rare kwast is offline
weer een nieuwe dag
hoe vaak moet ik nog opstaan?
Oud 20-12-2006, 11:12
Yana
Yana is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 20-12-2006 @ 12:08 :
weer een nieuwe dag
hoe vaak moet ik nog opstaan?
Net zovaak als dat je valt, en zelfs nog 1x meer.

*Geeft Rare kwast heel veel moed, liefde, knuffels en kracht voor deze nieuwe dag*

Oud 20-12-2006, 11:30
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Yana schreef op 20-12-2006 @ 12:12 :
Net zovaak als dat je valt, en zelfs nog 1x meer.

*Geeft Rare kwast heel veel moed, liefde, knuffels en kracht voor deze nieuwe dag*

tx *geeft beetje terug..* samen delen

met opstaan bedoelde ik eigenlijk uit bed komen..
Oud 20-12-2006, 11:36
Gothic
Gothic is offline
Hehe, lekker uitgeslapen, was moe, dus vroeg naar bed gegaan. Ik heb geloof ik wel 14 uur geslapen ...

Gister getraind, bijna ongeveer de enige van m'n team, maar ja. Het ging goed, we moesten tienen en ik heb met m'n partner gewonnen. Van iedereen, maar vooral: van hém. Hij kon het niet hebben . Heerlijk. Daar kan ik nou echt van genieten. "Dat doe je anders nooit." Jawel, maar jij ziet het kennelijk gewoon niet. Ik ben niet minder dan jij, omdat jij toevallig wel veel scoort en ik niet. Op de trainingen zijn we anders best gelijkwaardig. Maar het mooiste was, hij deed het niet echt super, zijn partner ook niet, die normaal toch redelijk zuiver is. En zij werd gewoon jaloers op mij, door zijn opmerkingen. Hoe bizar, zíj jaloers op míj?! . Zegt ze ook nog: "Dan ga je volgende keer toch lekker met haar!" Prima, heerlijk, lijkt me goed. Maar dat doet ie toch niet. Heerlijke vent is het toch... maar getrouwd en ik denk en doe en zeg niets ... zo lekker veilig he ...

Verder lekker vrij vandaag. Afgelopen dagen een beetje lijntjes uitgegooid. Het samenwerken is toch ergens goed voor. Beter contact met meer mensen, zowel uit m'n groepje als daarbuiten. En 2 leuke jongens. Met de ene lekker een half uurtje in de metro zitten kletsen, hij weet nu wie ik ben. En die andere jongen, die heeft een vriend die ik wel leuk vind. Maar ja, dan moet ik eigenlijk niet met hem flirten, straks denken ze nog dat ik hem leuk vind, ipv die vriend. Maar hij heeft een vriendin en hij is echt niets voor mij.
Maar ja, allemaal jongens die wel leuk zijn, maar net niet. Had ik nou maar contact gehouden met m'n vakantieflirt, niet dat ik daar iets aan had gehad, maar hij had het wel. Alleen de oud en die ander, getrouwd. Lekker bezig Karen, hou het maar lekker veilig op afstand.

Bijna een jaar vrijgezel nu. Ik weet het niet precies meer, maar volgens mij ging het 9 dec uit. Daarna nog elkaar gezien en de donderdag erna officieel. Meer dan een jaar geleden. Het lijkt niet zo lang. Het jaar is zo ontzettend snel gegaan. Maar opzich, met deze dagen, het begint toch wel te kriebelen. Maar ik denk dat ik het zo weer zat ben. Dat het even leuk is en dan klaar. Dus dat is ook niet eerlijk voor wie dan ook.
En waar moet ik de tijd vandaan halen? Ik geef me overal maar voor op, gewoon dingen die ik leuk vind, maar hoe moet ik in godsnaam alles doen? Ik ben kapot, ik merk het. Vraag teveel van mezelf. Wil alles te goed doen. Maar ja, ik doe wel veel leuke dingen toch? Daar gaat het toch om?

Nog 3 dagen en dan vakantie, nog een week en dan Egypte . Snorkelen, duiken, heerlijk bruin worden en uitrusten. En dan 2 weekjes 1 tentamen en dan weer 2 weken vrij. Dan moet ik me wel kunnen opladen tot het einde van het jaar...

Maar dan begint het pas, in de vakantie al. De master. Ja hoor, ik doe er wel ff een studie bij... Maar dat is dan, nu is nu. Nu niet druk maken maar genieten toch ?
Oud 20-12-2006, 12:15
jongen1986
jongen1986 is offline
waarom lukt het me zelfs in Curaçao om keelontstekingen op te lopen?
Oud 20-12-2006, 12:18
rare kwast
rare kwast is offline
snap me nou gewoon..
ik heb niet iemand nodig die me verteld hoe ik iets moet doen daar heb ik er al genoeg van...
ik heb juist iemand nodig die me even vasthoudt
Oud 20-12-2006, 12:21
Roosje
Roosje is offline
I used to lock myself in your bathroom. Oooh het gaat goed vandaag! xD Dadelijk even een panty halen & mijn zusjes bijstaan & het feestje van mijn broertje uitlachen.

En vanavond! \m/<3 Ooooh ik heb er zo'n zin in, echt niet normaal meer. <3
Oud 20-12-2006, 12:24
Verwijderd
*Knuffel* voor Nijn*, Yana, Rare kwast, kroot (en wie nog meer wil).

Nog steeds virus op mn pc, mn broer gaat hm vanavond maken, hopelijk lukt het en ben ik niet alles kwijt... Kan dus ook niet meer op msn nu...

Gister heb ik een beslissing genomen, de eerste in een reeks. Ik ga een intake doen bij Novarum (eetstoornissenkliniek in Amsterdam). Nee er is nog niks besloten over welke behandeling precies, maar hoe het nu gaat schiet het niet op... *Bibber*

Van mn cliënten van de Thuiszorg cadeautjes gekregen. Een bon van 20 euro gister en een luchtje van Celine Dion vandaag. Dat mag ik helemaal niet aannemen. Wat moet ik hier nou mee?

En ik zou nog zoveel kunnen schrijven...
Oud 20-12-2006, 12:47
da leentjuh
da leentjuh is offline
@sonho: goede beslissing Dapper van je.

Vanavond galadiner.. Ik ken er helemaal niemand behalve mn vriend, doodeng. Constant zo'n gevoel van 'iedereen vindt me een saai kind, ik zou wat moeten zeggen maar dan vinden ze me weer zo'n betweter' En meer van dat soort onzin.

En dan ook nog eten. What a joy.

Maar goed, over 2,5 week een afspraak met psychiater. Best eng..
Oud 20-12-2006, 13:45
Roosje
Roosje is offline
WHAAAAAAAAAAAAH, hij komt over twee uur al!

To do-list:
- panty passen.
- kamer opruimen.
- conrector mailen.
- iets aan mijn tekenwerkstuk doen.
- drie van mijn tien nagels repareren.
Oud 20-12-2006, 13:46
Porcelain
Porcelain is offline
Ik denk altijd al teveel na over wat anderen van mij vinden. En nu heb ik me gisteren enorm bezopen gedragen op een kerstborrel van mijn werk (van fiets vallen en zo), dus ik schaam me rot -_-' en denk dat iedereen me ongelooflijk dom vind en verschrikkelijk, ik had ook helemaal niet zoveel willen drinken. Ik haat katerdagen, die schaamte .

Zouden ze me nog mee willen op het volgende personeelsfeestje?

fijn zo'n luchtjeharttopic als je tegen niets anders kunt praten.
Oud 20-12-2006, 15:52
Verwijderd
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten