Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2007, 16:11
niña
niña is offline
Happy Feet

Beetje jammer van Het Moraal, maar wel schattigheid enzo.
Oud 05-05-2007, 16:12
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 04-05-2007 @ 19:40 :
Spiderman 3Daarnaast viel het me ook deze keer weer op hoe Spidey's krachten ofwel worden genegeerd ... ofwel inconsistent worden toegepast (kracht, snelheid etc.)
Daar erger ik me ook altijd aan bij alle superhelden, en dat is ook een van de redenen dat ik Batman verkies boven de rest
Oud 05-05-2007, 16:23
Verwijderd
From Dusk Till Dawn

Na lange tijd weer eens gezien. Destijds vond ik de omslag halverwege de film (spoilervrije woordkeus ) een teleurstelling, nu vond ik het vooral vermakelijk. Gewoon niet serieus nemen en genieten van het over-the-top 'horror'geweld, hoe slecht het ook is.

Wel blijf ik erbij dat het zonder die omslag wel beter was geweest als een meer 'volwaardige' misdaad/roadmovie.

7/10
Oud 05-05-2007, 16:23
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Rooster schreef op 05-05-2007 @ 17:12 :
Daar erger ik me ook altijd aan bij alle superhelden, en dat is ook een van de redenen dat ik Batman verkies boven de rest
Bij Batman heb je dan weer een ander probleem: zijn jobber-aura. Ieder superfiguur dat zijn pad kruist, gedraagt zich plotseling als een idioot, zodat Batman hem kan verslaan. Daarnaast beschikt Batman over een stompzinnig hoog IQ (beheerst zogenaamd alle vechtsporten, is geleerd op meerdere vakgebieden, etc.) en heeft hij een plot device als voornaamste hulpmiddel, namelijk zijn utility belt. Die schijnt ook alles te kunnen wat de schrijvers op dat moment nodig hebben.

Daarnaast is er natuurlijk dat belachelijke preptime. Geef hem een uurtje en hij creeert een wapen waar hij zo'n beetje het hele universum mee kan comprimeren, afbreken en heropbouwen naar eigen inzicht. Tja, met zulke "begaafdheden" heb je inderdaad ook geen superkrachten meer nodig
Oud 05-05-2007, 16:28
DanielC
DanielC is offline
Nee, niet weer.
Oud 05-05-2007, 16:32
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
DanielC schreef op 05-05-2007 @ 17:28 :
Nee, niet weer.
Mijn superheld is veel sterker dan de jouwe!
Oud 05-05-2007, 16:33
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 05-05-2007 @ 17:23 :
Bij Batman heb je dan weer een ander probleem: zijn jobber-aura. Ieder superfiguur dat zijn pad kruist, gedraagt zich plotseling als een idioot, zodat Batman hem kan verslaan. Daarnaast beschikt Batman over een stompzinnig hoog IQ (beheerst zogenaamd alle vechtsporten, is geleerd op meerdere vakgebieden, etc.) en heeft hij een plot device als voornaamste hulpmiddel, namelijk zijn utility belt. Die schijnt ook alles te kunnen wat de schrijvers op dat moment nodig hebben.

Daarnaast is er natuurlijk dat belachelijke preptime. Geef hem een uurtje en hij creeert een wapen waar hij zo'n beetje het hele universum mee kan comprimeren, afbreken en heropbouwen naar eigen inzicht. Tja, met zulke "begaafdheden" heb je inderdaad ook geen superkrachten meer nodig
Batman heeft geen superfiguren in zijn eigen wereld, behalve Bane en Killer Croc, die hij verslaat door van hun zwakheden gebruik te maken, iets wat in het echt ook wordt gebruikt als tactiek.
Dat hoge iQ en zijn klasse in martial arts heeft hij doordat hij zijn bakken met geld in de beste opleidingen heeft gestoken.
Die bakken met geld komen van een bedrijf wat vanalles en nog wat produceert, waar hij dan weer dingen uit kan halen om in zijn riem te stoppen.

Pas toen er crossovers kwamen met oa. superman en de Justice League moesten er bepaalde gaten op gevuld worden; bij de justice league is hij ook nooit de vechter van het verhaal, meer de denker, en tegen superman heeft hij een ring gekregen van Sup zelf met kryptoniet.

Hij moet toch wat om al die anderen te compenseren
Oud 05-05-2007, 16:39
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 05-05-2007 @ 16:51 :
Mensen animeren (en integreren in een live-action omgeving!) is niet eenvoudig, laat staan mensen die bewegen met bovenmenselijke snelheid.
Doe het dan ook niet, zou ik zeggen. Ik maak toch ook geen film waarin ik een personage in actiescenes vervang voor een papieren poppetje en zeg dan 'voor een papieren poppetje ziet het er echt supergoed uit'.

Mensen animeren in een live action omgeving ziet er gewoon meestal niet uit, dus je moet het niet doen. Zie ook King Kong.
Oud 05-05-2007, 16:44
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Rooster schreef op 05-05-2007 @ 17:33 :
Batman heeft geen superfiguren in zijn eigen wereld, behalve Bane en Killer Croc, die hij verslaat door van hun zwakheden gebruik te maken, iets wat in het echt ook wordt gebruikt als tactiek.
Dat hoge iQ en zijn klasse in martial arts heeft hij doordat hij zijn bakken met geld in de beste opleidingen heeft gestoken.
Die bakken met geld komen van een bedrijf wat vanalles en nog wat produceert, waar hij dan weer dingen uit kan halen om in zijn riem te stoppen.

Pas toen er crossovers kwamen met oa. superman en de Justice League moesten er bepaalde gaten op gevuld worden; bij de justice league is hij ook nooit de vechter van het verhaal, meer de denker, en tegen superman heeft hij een ring gekregen van Sup zelf met kryptoniet.

Hij moet toch wat om al die anderen te compenseren
Batman's wereld is dezelfde als die van Superman en co. Sinds 1941 al. Niet veel later werd het ook officieel.

Zijn hoge IQ is gewoon onrealistisch, net als dat van Reed Richards. Als hij dan zogenaamd een gewoon mens in een pak is, dan moeten ze natuurijk niet vals gaan spelen

Het gaat me niet zozeer om Superman, die houdt zich toch wel in tegen Batman. Maar anderen die dat niet zouden moeten doen, doen het plotseling ook. Het is eigenlijk hetzelfde verhaal met de Flash, alleen is hij dan degene die zichzelf op een ongeloofwaardige wijze inhoudt. Want tja, als hij echt zijn best zou doen, dan duurden zijn verhaaltjes niet langer dan twee seconden.

Maar het is verder niet zo'n probleem bij het lezen ofzo, het gaat tenslotte om het plezier. Maar het maakt wel dat Batman ook niet echt de perfecte creatie is.
Oud 05-05-2007, 16:48
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 05-05-2007 @ 17:39 :
Doe het dan ook niet, zou ik zeggen. Ik maak toch ook geen film waarin ik een personage in actiescenes vervang voor een papieren poppetje en zeg dan 'voor een papieren poppetje ziet het er echt supergoed uit'.

Mensen animeren in een live action omgeving ziet er gewoon meestal niet uit, dus je moet het niet doen. Zie ook King Kong.
Dat zou je inderdaad kunnen zeggen. Maar aan de andere kant, zo ontiegelijk slecht ziet het er nou ook weer niet uit. .
Oud 05-05-2007, 16:55
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 05-05-2007 @ 17:48 :
Dat zou je inderdaad kunnen zeggen. Maar aan de andere kant, zo ontiegelijk slecht ziet het er nou ook weer niet uit. .
Nou, toen ik bijvoorbeeld die polstokspringende inboorling zag, of 'Naomi Watts' vastgebonden spartelend boven een afgrond, dacht ik wel meteen 'jezus wat lelijk, waarom gebruiken ze daar geen echte mensen voor?'.
Oud 05-05-2007, 17:01
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 05-05-2007 @ 17:44 :
Batman's wereld is dezelfde als die van Superman en co. Sinds 1941 al. Niet veel later werd het ook officieel.

Zijn hoge IQ is gewoon onrealistisch, net als dat van Reed Richards. Als hij dan zogenaamd een gewoon mens in een pak is, dan moeten ze natuurijk niet vals gaan spelen

Maar het is verder niet zo'n probleem bij het lezen ofzo, het gaat tenslotte om het plezier. Maar het maakt wel dat Batman ook niet echt de perfecte creatie is.
Inderdaad, officieel wonen bijna alle DC. figuren in de zelfde wereld, maar in de verhalen in de comics zelf verschilt dat per verhaallijn.

En het feit dat hij slim is, is toch niet erg?
Het is niet zo dat hij Hyperintelligent is en met zijn hersenkracht en telepathie allerlei dingen doet, hij kan gewoon goed denken.

En natuurlijk zijn superhelden niet perfect, maar daarvoor is het fictie, heerlijke prachtige fictie
Oud 05-05-2007, 17:01
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 05-05-2007 @ 17:55 :
Nou, toen ik bijvoorbeeld die polstokspringende inboorling zag, of 'Naomi Watts' vastgebonden spartelend boven een afgrond, dacht ik wel meteen 'jezus wat lelijk, waarom gebruiken ze daar geen echte mensen voor?'.
Oh ja, dat soort dingen inderdaad. Ik ben dan ook zeker geen voorstander van onnodige CG. Maar ik dacht dat het verder wel meeviel in King Kong. Sowieso is die hele scene tussen die lianen toch gewoon gedaan met bluescreen en stuntmensen?
Oud 05-05-2007, 17:04
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 05-05-2007 @ 18:01 :
Oh ja, dat soort dingen inderdaad. Ik ben dan ook zeker geen voorstander van onnodige CG. Maar ik dacht dat het verder wel meeviel in King Kong. Sowieso is die hele scene tussen die lianen toch gewoon gedaan met bluescreen en stuntmensen?
Zo te zien werd er heel wat CGI gebruikt.
Oud 05-05-2007, 20:49
Verwijderd
Spiderman 3

viel tegen. bleh. cliché, voorspelbaar, sentimenteel, and so on and so on. bij dat shot met spidey voor een amerikaanse vlag moest ik echt bijna huilen.
Oud 06-05-2007, 02:03
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 05-05-2007 @ 20:49 :
bij dat shot met spidey voor een amerikaanse vlag moest ik echt bijna huilen.
Jij ook al

En dat laatste kwartier hadden ze wel mogen schrappen, wat een sentimentele bullshit!
Oud 06-05-2007, 03:57
Verwijderd
Revolver

Bla, pretentieuze crap. Psychologische 'puzzel' met hoog symbolisch gehalte: in dit geval een schaakspel met de personages als stukken en de film als bord.

Tel daarbij op dat er op volstrekt onoriginele wijze weer werd gespeeld met
Spoiler
maakte het een vervelende seen-that-before zit.

Het probeert gewoon zo hard om tof, complex en mind-cracking te zijn, zoals bijv. ook Lucky Number Slevin dat probeerde, dat het jammerlijk faalt.

Jason Statham speelde weer walgelijk smooth en 'cool' zoals in The Transporter, in de film werd vlotte montage en hippe muziek gebruikt, dus het geheel was ook nog eens enorm gestileerd. Ik wil rauw acteerwerk zien en geen kunstmatig opgelepelde zinnetjes!

Guy Ritchie (niet te geloven dat HIJ dit regisseerde) zat met Lock,Stock en Snatch véél beter.

5/10

(Ik ben nog enigzins genadig omdat Ray Liotta erin meespeelde (ondanks zijn overacteren.)

Laatst gewijzigd op 06-05-2007 om 03:59.
Oud 06-05-2007, 08:55
DanielC
DanielC is offline
Punishment Park Hier ben ik even stil van. Héél erg goed.
Oud 06-05-2007, 11:56
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
N00dles schreef op 05-05-2007 @ 22:57 :
(Ik ben nog enigzins genadig omdat Ray Liotta erin meespeelde (ondanks zijn overacteren.)
FEAR ME!
Oud 06-05-2007, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 06-05-2007 @ 03:03 :
Jij ook al

En dat laatste kwartier hadden ze wel mogen schrappen, wat een sentimentele bullshit!
inderdaad

Gisteravond gezien:

The Reaping
leuk! niet heel eng, niet heel spannend, allemaal een beetje gemiddeld met
Spoiler
. als je dol bent op relihorror (nu ja, horror...) zoals ik in de bios kijken, anders gewoon huren.
Oud 06-05-2007, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Anonymous John schreef op 06-05-2007 @ 12:56 :
FEAR ME!
Haha, dat was erg idd
Oud 06-05-2007, 14:01
Verwijderd
Max Havelaar

Nothing new
Oud 06-05-2007, 14:43
Darko
Darko is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 05-05-2007 @ 21:49 :
Spiderman 3

viel tegen. bleh. cliché, voorspelbaar, sentimenteel, and so on and so on. bij dat shot met spidey voor een amerikaanse vlag moest ik echt bijna huilen.
Zo zou je het ook kunnen zien:
Citaat:
De allegorie voor hedendaags Amerika is in dit opzicht niet moeilijk te herkennen: een zwart-wit visie, twijfelachtig patriottisme en vooral angst en geweld als drijfveer: Spider-Man 3 staat vol met (on)bedoelde symboliek. Een daverend gelach vanuit de zaal als Spider-Man fotogeniek voor een Amerikaanse vlag een kunstje doet, stelt gerust en doet vermoeden dat Raimi prima weet wat hij eigenlijk bedoelt met zijn film. Spider-Mans dilemma’s lijken aanvankelijk op een Amerikaanse leest geschoeid, maar schijn bedriegt. Zie hiervoor een willekeurige poster van de film: zwart-wit of gekleurd: het binaire onderscheid tussen goed en kwaad – waar men in de Verenigde Staten veel te ongenuanceerd mee omgaat – blijkt te huizen in Spider-Man zelf.
Bron: Recensie Spider-Man 3
Oud 06-05-2007, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Darko schreef op 06-05-2007 @ 15:43 :
Zo zou je het ook kunnen zien:

Bron: Recensie Spider-Man 3
kan ja. ook al is dat misschien een leukere manier om ernaar te kijken, het overgrote deel van het publiek zal het mi toch anders zien. daarnaast wegen de andere flaws veel te zwaar om dit iets goed te kunnen laten maken.
Oud 06-05-2007, 20:54
Verwijderd
Sailor-fuku to kikanju : erg goede cult-klassieker

http://www.cinema-repose.com/reviews...achine-gun.php

Laatst gewijzigd op 06-05-2007 om 21:00.
Oud 07-05-2007, 08:21
DanielC
DanielC is offline
Bride of Frankenstein It's a perfect night for mystery and horror, the air itself is filled with monsters! Godverdomme, wat is 'ie toch fantastisch! Prachtige sets die aan het werk van Dreyer doen denken, die kleine mensen, het tot leven brengen van the bride, het prachtige script en KARLOFF, natuurlijk. Wat is het toch allemaal genieten.
Oud 07-05-2007, 12:08
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Rooster schreef op 05-05-2007 @ 18:01 :
Inderdaad, officieel wonen bijna alle DC. figuren in de zelfde wereld, maar in de verhalen in de comics zelf verschilt dat per verhaallijn.

En het feit dat hij slim is, is toch niet erg?
Het is niet zo dat hij Hyperintelligent is en met zijn hersenkracht en telepathie allerlei dingen doet, hij kan gewoon goed denken.

En natuurlijk zijn superhelden niet perfect, maar daarvoor is het fictie, heerlijke prachtige fictie
Nee, het is prima dat hij slim is. Maar het is wel een beetje vreemd dat men net doet alsof Batman anders is dan anderen omdat hij een gewoon iemand zonder superkrachten is. Maar zijn door moeder natuur gegeven capaciteiten zijn blijkbaar dusdanig ontwikkeld dat hij veel supermensen voorbijstreeft. Dat vind ik gewoon irreëel en erg jammer. Misschien hadden ze Batman gewoon nooit moeten inlijven in de shared universe van DC, dan was het een stuk geloofwaardiger geweest.
Oud 07-05-2007, 12:41
Chick Rock
Chick Rock is offline
Match Point
Closer
Princess Diaries
Oud 07-05-2007, 15:08
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Primer:

Blijft simperweg geniaal

Ex drummer:

De film was naar mijn mening beter geweest als ie een minuutje of 20 eerder was afgelopen, maar nog steeds een indrukwekkende film, en wat een soundtrack _0_
Oud 07-05-2007, 16:33
niña
niña is offline
The Holiday. Jude Law
Spoiler
en Cameron Diaz die Cameron Diaz speelt.

Spiderman 3. Vooral heel veel en heel lang. En waarom
Spoiler
Oud 07-05-2007, 17:25
JanDeVries
JanDeVries is offline
Little Miss Sunshine

Godver wat een briljante film.
Oud 07-05-2007, 20:10
Verwijderd
Shanghai shanghai : een aardige HK film, niet heel bijzonder though
Oud 08-05-2007, 13:34
DanielC
DanielC is offline
A Passage to India - Toffe film. Veel sterke momenten (bijv. in de grotten), hier en daar zwakt het helaas ook wat af (bijv. in de rechtzaal). Ook het einde loopt wat te lang door als je het mij vraagt. Niet zo goed als meest bekende werk van Lean, maar toch zeker de moeite waard.
Oud 08-05-2007, 16:36
Uice
Uice is offline
Heb net The Simpsons seizoen 6, dus ik ga hier in de komende periode alle afleveringen reviewen, al zijn het geen films.

Bart of darkness
Bart breekt zijn been bij een poging in het nieuwe zwembad van de familie te springen. Terwijl iedereen buiten de zomer viert, raakt hij geïsoleerd op zijn kamer en ziet hij door een telescoop merkwaardige shizzle gebeuren in huize Flanders.
Prima aflevering om het seizoen mee te beginnen. Lekker zomers sfeertje, fijne Hitchcock-ode en het is altijd leuk al bij The Simpsons iemand helemaal doordraait, zoals dit keer bij Bart gebeurt. Ik had wel wat meer van zijn gekte willen zien, het subplot met Lisa die opeens populair wordt door het zwembad in haar achtertuin is niet zo interessant. Te weinig Homer in deze aflevering, maar op de momenten dat hij in beeld is, is hij op zijn best.

Lisa's Rival
Lisa's nieuwe klasgenote is jonger, slimmer, en een betere saxofoniste dan zij zelf, wat tot ondraaglijke jaloezie lijdt.
Plots over Lisa of Marge zijn meestal niet zo bijzonder, en deze is geen uitzondering. Het leukere deel van de aflevering is dan ook het kleine subplot waarin Homer een enorme berg suiker vindt en probeert te verkopen. Verder een paar absurde, Family Guy-achtige grappen met Milhouse die wordt achtervolgd door de FBI en een Engelsman die probeert Homer's suiker te stelen.

Another Simpsons clip show
Mja, hier hou ik niet zo van. Als de schrijvers even niets weten te verzinnen gaan de personages herinneringen ophalen en krijgen we een zooi oude fragmenten te zien, die zonder hun oorspronkelijke context vaak niet echt leuk zijn. De aflevering staat in het teken van romantiek, dus er worden een aantal oude afleveringen over de liefde samengevat. Weinig aan.

Itchy and Scratchy Land
De familie gaat op vakantie in 's werelds gevaarlijkste pretpark. Een paar leuke grappen en een paar van de gruwelijkste I&S-afleveringen, maar de plot is vrij zwak.
Spoiler
Maar goed, zeer vermakelijk.

Sideshow Bob Roberts
Sideshow Bob-afleveringen zijn meestal wel de shit, deze ook. Bob komt vrij uit de gevangenis en wordt tot burgemeester verkozen. Lekker antirepublikeinse grappen, weinig subtiel allemaal. Er had qua plot wel wat meer aandacht besteed mogen worden aan het hele complot waarmee Bob aan de macht gekomen is, dat wordt allemaal vrij snel en gemakzuchtig opgelost. Ook jammer dat er nauwelijks iets wordt gedaan met de Bart-Bob rivaliteit; waarom probeert Bob niet meer Bart te vermoorden?
Qua grappen zit het wel goed, maar de plot stelt teleur.
Oud 09-05-2007, 09:42
DanielC
DanielC is offline
Interview (2007) nu had ik niet zo veel met het origneel, maar wilde deze dan toch maar gaan kijken. En ik heb er nog steeds niet zo veel mee, al is 'ie wel beter dan die van van Gogh.

The River (1951) Nadat ik gister A Passage to India gezien had wilde ik deze ook weer eens bekijken. Renoir slaagt er in om een mooie coming of age film neer te zetten. Het acteren laat hier en daar helaas wat te wensen over, maargoed, dat risico loop je met een deel niet acteurs als cast. Gelukkig komt het allemaal wel over. Het is vooral de omgeving die de show steelt met haar mooie kleuren.
Oud 09-05-2007, 10:54
Faerie
Faerie is offline
Drive Thru

een van de slechtste films die ik ooit heb gezien. Het is een horrorfilm maar ik heb er eigenlijk alleen maar om moeten lachen. Echt zo ontzettend standaard. Een clown die mensen gaat vermoorden. En dan achtervolgt ie iemand, zegt hij: Het feest gaat beginnen. Of toen hij een meisje achterna ging: Vanavond staat er gebraden vagina op het menu.
Oud 09-05-2007, 11:11
kamikazehans
kamikazehans is offline
Citaat:
Faerie schreef op 09-05-2007 @ 11:54 :
Vanavond staat er gebraden vagina op het menu.
klinkt als een superfilm.

fracture
mja wel aardig, niks bijzonders, geen zieke plotwendingen maar dat was juist wel fijn in dit geval (hoewel de trailer je iets anders deed denken)
af en toe leuk camera en beeldgebruik, soms ietwat te veel (zoals in het begin)
maar al met al niet onaardig, met een goed spelende hopkins en tegenspeler.
Oud 09-05-2007, 15:20
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 07-05-2007 @ 13:08 :
Misschien hadden ze Batman gewoon nooit moeten inlijven in de shared universe van DC, dan was het een stuk geloofwaardiger geweest.
how true...
Oud 09-05-2007, 16:28
niña
niña is offline
Marie Antoinette

Ten eerste; ik vond hem helemaal niet zo slecht als sommige recensenten zeggen. De jurken en het voedsel zijn sws al jaloersmakend ;-)
Soms had ik het idee dat ik naar een documentaire zat te kijken, maar de film had van mij wel korter gemogen. En ik vind Kirsten lief als Antoine.
Oud 09-05-2007, 16:28
Verwijderd
Bloodfight 3: zooooooooooooooo slecht
Oud 09-05-2007, 17:02
Dexter_M
Dexter_M is offline
Disturbia

Erg goede en spannende film, jongen krijgt huisarrest voor 3 maanden. En gaat ze buren bespioneren, en vetrouwt ze overbuurman niet en wordt hel geobsobeerd door hem .

7/10
Oud 09-05-2007, 17:06
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
JanDeVries schreef op 07-05-2007 @ 18:25 :
Little Miss Sunshine

Godver wat een briljante film.
Jij snapt het
Oud 10-05-2007, 10:58
kamikazehans
kamikazehans is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 07-05-2007 @ 13:08 :
Nee, het is prima dat hij slim is. Maar het is wel een beetje vreemd dat men net doet alsof Batman anders is dan anderen omdat hij een gewoon iemand zonder superkrachten is. Maar zijn door moeder natuur gegeven capaciteiten zijn blijkbaar dusdanig ontwikkeld dat hij veel supermensen voorbijstreeft. Dat vind ik gewoon irreëel en erg jammer. Misschien hadden ze Batman gewoon nooit moeten inlijven in de shared universe van DC, dan was het een stuk geloofwaardiger geweest.

ook: er is momenteel een leuke boomerang-kaart van batman en robin in de omloop
Oud 10-05-2007, 23:48
pete da pornkid
pete da pornkid is offline
The Fountain

Tja, ik had er veel meer van verwacht. Een totaal andere film van RFAD of Pi. Ik herken niks van meer van Aronofsky in de film. Los gezien daarvan vond ik het wel een aardige film maar blijf toch met een teleurstelling achter. Alles is gewoon te overdreven. Hugh Jackman vond ik trouwens helemaal niet onaardig spelen. Meestal vind ik hem niet zo goed. De soundtrack blijft erg mooi trouwens. Clint Mansell

7/10
Oud 11-05-2007, 23:46
DanielC
DanielC is offline
Vanavond een vriend over de vloer, en na een paar fragmenten uit Firefly, heb ik Freaks nog eens opgezet. Nu had ik die pas geleden gezien, maar dit leek me wel wat. En het was een hit, en nog extra leuk ook. Want z'n vrouw heeft een obsessie voor Freaks, en kende deze film nog niet! De film viel in de smaak, bij mij ook nog steeds.
Oud 12-05-2007, 00:04
pete da pornkid
pete da pornkid is offline
The Recruit

Vermakelijk. Ik vind het nooit vervelend om naar een film met Al Pacino te kijken.

Nederlands voor beginners

Af en toe grappig, verder totaal niet interessant.

Ai no corrida (L'Empire des sens)

Bizar! Nymphomaan ontmoet een zakenman en hebben voordurend seks of praten over seks. Ook een beetje kinderporno.
Oud 12-05-2007, 00:48
Verwijderd
The Black Cauldron

Ik kon me er niks meer van herinneren, alleen maar dat ik hem vroeger ontzettend eng vond. Nu ik hem heb terug gezien, vind ik het nog steeds behoorlijk grimmig (zeker voor Disney) en kan ik me heel goed voorstellen dat hij heel erg eng wordt gevonden door de kleintjes. Weinig vrolijkheid, weinig humor, geen liedjes...

De badguy, The Horned King, is heel erg oppervlakkig en onpersoonlijk. Wel heel creepy, met geweldige stem, maar qua karakter stelt het weinig voor. Het is geen Rattigan, Scar of Jafar...

Ook het verhaal is niet zo heel geweldig. Het is allemaal goed aan te zien, heus niet vervelend ofzo, maar het biedt gewoon weinig bijzonders...

Oeh, kijk:
- Tim Burton, who worked as a conceptual artist on this film, wanted to incorporate minions of the Horned King that were akin to the "facehuggers" from the Alien movie series.

6/10
Oud 12-05-2007, 10:31
Ann
Ann is offline
Bring it on, beetje flauwe cheerleader film.
Oud 12-05-2007, 11:16
Dinalfos
Dinalfos is offline
Cinderella (2006)

Een zichzelf erg gewoontjes ontvouwende horrorfilm met een geinig hoofdthema: plastische chirurgie. De film is zeker niet eng, maar bevat wel een paar leuke sfeerbeelden en een handjevol redelijke schrikeffecten. Verder is het allemaal wat je verwacht: ingetogen, traag en met een melodramatische inslag. Het langharige Sadako-figuur ontbreekt uiteraard ook niet. Tja, we hebben het allemaal veel beter gezien.

4/10
Oud 12-05-2007, 12:46
DanielC
DanielC is offline
Spione (1928 - Fritz Lang) Toffe spionagethriller die de trent heeft gezet voor latere films in het genre. Voorderest allemaal typisch Lang. Het criminele meesterbrein, het oog voor detail, druk van de media. Het is allemaal aanwezig. De nieuwe score van Donald Sosin op de MoC DVD past ook erg goed.

Regels voor berichten