![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat na 5 jaar een nieuwe en pijnlijke inbrenging wist ik (helaas) al ![]() Begrijp na wat zoekwerk dat bij een koperspiraaltje je menstruatie niet uitblijft, bij een hormoonspiraaltje is hier meer kans op, maar wel tussentijdse bloedingen de eerste maanden.. Hmpff.. ik weet het echt nog niet. Binnenkort maar naar de huisarts. Het is dat ik nog kinderen wil, anders liet ik de hele boel gewoon rigoureus stop zetten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Doordat de hormonen rechtstreeks via de vaginawand in het bloed worden opgenomen hebben waterdunne diarree of overgeven geen effect op de betrouwbaarheid van NuvaRing. NuvaRing blijft je beschermen tegen zwangerschap. Dit in tegenstelling tot de pil waar de hormonen eerst via het maag-darmkanaal moeten voordat ze in het bloed terecht komen waardoor de betrouwbaarheid verminderd kan zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb dit ook 1x gehad, bij mij was er niks aan de hand. Ik had voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan (je weet maar nooit) maar verder geen last meer van gehad, gewoon wachten tot het over is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En die vergeten pil van vrijdag. Het maakt veel uit in welke week je zit. Is dat de eerste week (na een stopweek), dan is het altijd risicovol om een pil te vergeten. Je moet dan in de 7 dagen na het vergeten een condoom erbij gebruiken (of geen seks hebben), en als je in de 7 dagen vóór het vergeten seks hebt gehad, moet je ook een zwangerschapstestje doen in de aankomende stopweek. Was het in de tweede week, dan had je eigenlijk de vergeten pil alsnog moeten nemen (binnen 24 uur na het vergeten), de pil zou dan nog net zo goed werken als normaal. Maar omdat je dat niet gedaan hebt, weet ik eigenlijk niet zo goed hoe het zit. Als het in de derde week of daarna was (dus als je doorslikt en dus een stopweek overslaat, telt vanaf dat moment alles als 'derde week'), zou je meteen een stopweek kunnen inlassen óf na het vergeten nog die week afmaken en meteen daarna (zonder stopweek) met de volgende strip beginnen en die afmaken. Omdat je het zelf hebt over het beginnen van een stopweek, denk ik dat je in de derde week zat, klopt dat? Je kunt nu niet meer alsnog meteen een stopweek doen, maar wel nog deze strip afmaken en hierna zonder stopweek verder. Ik vind trouwens wel dat je wat 'warrig' overkomt met het slikken van de pil, vergeet je er vaker een? Want dan is misschien de nuva-ring meer wat voor jou, daar hoef je niet elke dag aan te denken. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Nou ik heb de oplossing gevonden voor iedereen die echt slordig is met de pil. Ik moest wel want de Cerazette is erg gevoelig voor onregelmatigheden en moet dus gewoon altijd op hetzelfde moment worden ingenomen. Ik slik m op een moment dat ik weet ik dat altijd lig te slapen (en dus thuis ben of op de plek waar ik slaap, dan neem ik m mee) en niet toevallig net uit eten ben of op een feestje of wat dan ook. M'n wekker gaat af, maakt me wakker, pil + water naast m'n bed, neem er eentje, val weer in slaap. Per-fect. Ik slik m nu een maand en ik heb nog geen verschil van meer dan een minuut (kon m niet vinden
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik had een topic aangemaakt over dit:
Maar diegene kon niet eens terugreageren omdat ie al werd afgesloten.. ![]() Maar iig weet iemand dit: ---------------------------------------------------------------------------- Ik heb opeens een tussentijdse bloeding.. Maar kan dit komen doordat ik eergister een pil ben vergeten en die dag erna ook en toen s ochtend een pil weer heb genomen? Ik vrij altijd met condoom er bij ook.. Weten julllie waardoor dit misschien zou kunnen komen? Gr. ---------------------------------------------- Quis V - Lid gepost op 26-06-2007 @ 21:13 -------------------------------------------------------------------------------- Komt omdat je m vergeten bent ja. Geen zorgen. ________________ Eindelijk dat de dag schittert. | Abre los ochos. | If I aspected love when first we kissed, blame it on my youth. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je ook een condoom gebruikt is de kans dat je zwanger raakt vrij klein, en als je zwanger zou zijn zou je juist minder gauw een doorbraakbloeding krijgen (om dezelfde reden dat vrouwen normaal gesproken niet menstrueren tijdens een zwangerschap
![]() Probeer wel in het vervolg beter op te letten met je pil ![]() |
![]() |
|
Hallo allemaal,
Ik slik Lovette ongeveer twee jaar al. Nooit er gens problemen mee gehad. Normaal gesproken begin ik in de stopweek met bloeden op de derde dag (een woensdag) en duurt het tot en met zaterdag of soms zondag. Vier of vijf dagen dus. Ik bloed altijd helderrood en redelijk veel. Afgelopen maand ben ik geen pillen vergeten, maar in de laatste week heb ik wel 1 dag last gehad van heel erge diarree. Het was al een aantal uren nadat ik mn pil in had genomen maar ik wist niet zeker of het opgenomen was en heb nog een extra pil ingenomen uit mn reserve strip. Stopweek brak aan, ik begin dinsdag met n heel lichte bloeding, donkerbruin, woensdag zelfde verhaal. Donderdag niks meer... wat moet ik hier van denken? PS.: ik heb ook helse buikkrampen en rugpijn waar ik normaal nooit zo erg last van heb ![]() Laatst gewijzigd op 28-06-2007 om 10:19. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik slik normaal altijd 2 strippen achter elkaar (Microgynon 30) en vannacht heb ik de laatste pil van de 2e strip dus genomen. Nu ging ik vanochtend naar het toilet om half 12 (10 uur na het nemen van die pil) en toen ontdekte ik dat mijn ontlasting wateriger was dan anders, maar diarree zou ik het ook niet willen noemen. Ik kan ook geen reservepil slikken nu, aangezien ik mijn reserve strip niet bij me heb. Ik heb 6 dagen geleden voor het laatst sex gehad.
Ik moet nu dus mijn stopweek houden. Kan ik daar dan gewoon een weekje van maken of raden jullie me na bovenstaand verhaal aan om hem een dagje korter te maken omdat die pil niet goed opgenomen zou zijn? (dat mag toch?) |
![]() |
||
Citaat:
Maar waterige ontlasting is nog lang geen diarree hoor..
|
Verwijderd
|
nee
![]() ![]() Laatst gewijzigd op 29-06-2007 om 14:03. |
![]() |
|
Okee, ik ben net teruggekomen uit Amerika en door het tijdsverschil ben ik bang dat de werking van mijn pil niet meer optimaal is..
![]() - Donderdag begonnen met een nieuwe strip - Maandag vliegen, 1 uur ('s nachts) Amerikaanse tijd aangekomen in NL en 7 uur NL'se tijd. Toen had ik dus meteen mijn pil in moeten nemen maar dat heb ik niet gedaan. - Ik heb toen ik die dinsdag dus naar bed ging die van maandag en dinsdag tegelijk ingenomen.. die van maandag was dus zeker 12 uur later.. - Nu heb ik vanochtend (zaterdag) seks gehad. Ik weet dat als je de pil in de eerste week vergeet de werking minder is en dat je 7 dagen een condoom moet gebruiken, wat ik dus niet heb gedaan. Ik bedacht me pas later dat tijdsverschil enzo.. Hoe groot is de kans dat ik zwanger kan zijn aangezien het bijna 5 dagen later is dat ik seks had? Blah.. paniek!
|
Verwijderd
|
Na 5 dagen is de werking van de pil grotendeels al wel weer opgebouwd en mocht je op de vergeet-dag een ovulatie hebben gehad, dan is die eicel al weer opgeruimd door je lichaam op de dag dat je seks had, dus de kans is niet heel groot. Dus maak je niet té druk
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Even een vraagje, ik zit een beetje te zenuwpezen nu
![]() Ik heb gisteravond seks gehad, alleen achteraf bedacht ik me dat ik de pil vergeten was. De 12 uur waren ook al voorbij. Ik slik de pil nu al een paar maanden door dus ik had beter mijn stopweek kunnen houden nu, maar in mijn brakheid heb ik gisteravond zonder eigenlijk na te denken gewoon de pil alsnog genomen. Wat kan ik nu het beste doen? Op livejournal werd me de moringafterpil aangeraden, maar op internet vond ik dit: Morning after of nood anticonceptie is nodig als: -de pil is vergeten in de eerste week van de pilstrip, er een normale stopweek aan vooraf is gegaan en er geslachtsgemeenschap is geweest zonder aanvullende bescherming in de 7 dagen voorafgaande aan het vergeten van de pil, ook al was dit in de stopweek. (N.B. Als er geen stopweek is geweest, dus als de pil gewoon werd doorgeslikt, is geen morning after anticonceptie nodig) Wat moet ik nu doen? Toch de MA-pil halen, verder gaan met de pil slikken of een stopweek houden? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Hoi,
Ik vertrek zaterdag 14 juli op vakantie. Nu is het zo dat ik net die week ongesteld ben. Ik gebruik altijd tampons, dus op zich is het niet zo'n groot probleem, maar ik heb toch liever dat ik niet ongesteld ben op vakantie, da's toch altijd relaxter. Ik heb geen zin om de pil door te slikken, aangezien het dan geregeld voorkomt dat ik doorbraakbloedingen krijg, dus wil ik gewoon een vroegere stopweek inlassen. De maandag voor we op vakantie vertrekken, is de eerste dag van de derde week. Als ik de pil van zondag als laatste slik, en ik slik die van maandag niet, is het dus toch alsof ik een pil van de derde week vergeten ben hé? En dan kan ik dus toch gewoon een stopweek inlassen? Alvast bedankt. ![]()
|
ik ga 1 augustus op vakantie, en zou eigenlijk 5 augustus ongesteld worden. Daar heb ik geen zin in. Ik heb gehoord van een soort pil die je kan slikken om dat te voorkomen. maar kan me niet meer herinneren wat het was.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ongeveer 4 uur geloof ik. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je de pil minder dan 4 uur voor het overgeven hebt ingenomen, ben je 'm inderdaad kwijt. Je moet dan zo gauw mogelijk een nieuwe innemen en heel hard hopen dat je die niet óók uitbraakt
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, jij hebt er meer verstand van als ik.. |
![]() |
|
Dus:
-neem de vergeten pil in -maak de strip af -sla de stopweek over -ga meteen door met de volgende strip OF: -direct stoppen met deze strip -nu beginnen met stopweek (nooit meer dan 7 pillen!!!) -daarna doorgaan met volgende strip Als je de vergeten pil nu dus al ingenomen hebt zul je er nog een strip achteraan moeten slikken wil je veilig blijven, heb je dat nog niet gedaan én er het is ook al een behoorlijke tijd na de laatste pil die je niét overgegeven hebt dan kun je volgens mij beter direct een stopweek houden.... Je weet wel zeker dat je wel minstens 14 pillen hebt geslikt nu? |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Media en de islam juno | 20 | 25-11-2005 10:35 | |
Liefde & Relatie |
Zwangerschap, defenitieve stap in relatie ? Zottuh | 66 | 10-09-2004 17:00 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ja, de afspraak staat definitief genoteerd! *Cayenne* | 218 | 24-06-2004 07:20 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote piltopic #7 Verwijderd | 500 | 20-05-2004 18:38 | |
Lichaam & Gezondheid |
de pil een meiske | 2 | 18-05-2004 14:44 |