Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2007, 16:05
Verwijderd
Ik ben al eeuwen bezig met die opgaven, denk ik het eindelijk te snappen maar klopt het nog niet helemaal, dus stuur ik de docent een emailtje. Docent antwoordt, zoek het zelf maar uit. Of althans daar komt het op neer. Argh. Kutgedoe.
Advertentie
Oud 18-04-2007, 16:08
Roosje
Roosje is offline
Haha wat een slet hij moet nadenken.
Oud 18-04-2007, 16:09
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Roosje schreef op 18-04-2007 @ 17:08 :
Agree.
Oud 18-04-2007, 16:09
Verwijderd
Citaat:
moon schreef op 18-04-2007 @ 17:05 :

@mushu: Toch niet een kat uit het asiel uit jouw woonplaats ( het asiel waar ik werk) hè? dat zou wel grappig zijn, maar die kat komt me niet meteen bekend voor. Hebben jullie 'm zelf Japie genoemd of heette hij al zo? zo niet, hoe heette hij dan in het asiel? (als hij al uit het zelfde asiel komt dat ik bedoel).
Ja dat asiel ja. Hij heette al Japie. Maar hij zat er nog niet zo lang. Ken je hem? Hij zat in een kamer bij Frits en daarvoor zitten die twee Dikkertje Dap en Floris ofzo.
Oud 18-04-2007, 16:11
rare kwast
rare kwast is offline
@ nijntje:
soll ging wel redelijk.. hoor in de loop van volgende week of ik voor vervolg gesprek mag komen..
(ze hadden echt een enorme stapel sollicitatie brieven liggen die ze allemaal nog moesten bepraten )
Oud 18-04-2007, 16:15
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline

tommy

tommy

tommy
En tommy is ook en asiel kat

Nou, dit ben ik. (voor degene die dat nog niet wisten!) morgen laat ik me haar weer net zo knippen want nu is het veeel te lang.
Oud 18-04-2007, 16:20
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 18-04-2007 @ 17:15 :
[afbeelding]
tommy
[afbeelding]
tommy
[afbeelding]
tommy
[afbeelding]

Nou, dit ben ik. (voor degene die dat nog niet wisten!) morgen laat ik me haar weer net zo knippen want nu is het veeel te lang.
Lief hoe oud wassie toen jij m kreeg?
Oud 18-04-2007, 16:21
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Mushu schreef op 18-04-2007 @ 17:20 :
Lief hoe oud wassie toen jij m kreeg?
Ik heb hem nog niet zo lang, 5 maanden. En hij is 6 jaar.
Oud 18-04-2007, 16:33
rare kwast
rare kwast is offline
ik word soms zo moe van sommige mensen..
nee ik werk nog niet, ja ik zoek, nee ik ben geen HUISVROUW..
Oud 18-04-2007, 16:47
Verwijderd
@moon: Bij school (en dus ook stage) gelden nu eenmaal bepaalde eindeisen waar je aan moet voldoen om een voldoende te krijgen... Dat is frustrerend als je enorm je best doet, maar daar kan een school of stageinstelling ook niet echt onderuit. En als ze je nu toch die voldoende geven, dan red je het volgend jaar wellicht niet of als je steeds matsen, dan red je het uiteindelijk niet als je aan het werk moet. Een school moet nu eenmaal mensen 'afleveren' die zich kunnen redden op de werkvloer ed... (Ik heb trouwens min of meer hetzelfde meegemaakt...en was op dat moment ook 'boos' (en vooral teleurgesteld), maar ik denk dat ik er uiteindelijk beter door geworden ben. Maar dat is achteraf praten, op het moment zelf voelt het heel anders.)

@Nijn*: Hetzelfde als 'altijd'? Je doet te veel, ondanks dat je lichaam al zo lang aangeeft dat het niet gaat, maar die signalen negeer je, op een gegeven moment geeft je lichaam het dan op...

OT: Lieve foto's allemaal. Bijna net zo lief als mijn eigen katten.
Ik ben zo enorm moe. Vandaag naar Utrecht geweest, vergadering gehad (van een half uur...) en cadeautje voor mijn moeder gezocht (en niet gevonden). Daarna geslapen en zo meteen naar mijn ouders ivm verjaardag van mijn moeder.
Oud 18-04-2007, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Roosje schreef op 18-04-2007 @ 17:08 :
Nu ben ik wel benieuwd wat Eric heeft uitgespookt, want het gaat niet over mij

OT: Tentamens maken zonder te leren en dan hetzelfde gevoel hebben dat je ook hebt als je wel goed geleerd hebt Vrijjjjjjjdag!
Oud 18-04-2007, 17:04
kroot
kroot is offline
Intake gehad op afdeling depressie voor deeltijdbehandeling, ging opzich wel goed. Alleen heb ik wel op mijn houding gelet, maar toch mijn tas op schoot gehouden. Stom. De eerstvolgende mogelijkheid dat ik daar kan starten is 18-06, maar ik twijfel, er zit iemand in van in de 20 en de rest is allemaal rond de 50. Terwijl ik nu met allemaal leeftijdsgenoten zit. Maar hij vond ook dat ik eerst deze behandeling moest afmaken, en niet afraffelen. maar wanneer is deze af?? Ik weet het niet, ik haal er wel steeds meer uit, eindelijk. En ik was weer erg gesloten in de groep, er zijn 2 nieuwe meisjes, en er gaan er binnenkort 3 weg, dus dan is er bijna niets van de oude groep over...
Oud 18-04-2007, 17:11
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
kroot schreef op 18-04-2007 @ 18:04 :
*knip*
ik zat vorig jaar bij de dagbehandeling in een groep met allemaal oudere. de jongste was 40 ofzo.
heel raar, ze hadden allemaal kinderen of kleinkinderen.. kom ik daar aan
Oud 18-04-2007, 17:17
indigo
indigo is offline
@ Canddy: wauw, super dat je met je mentrix hebt gepraat! Dat is stap 1 in de goede richting. Nú is het heel erg moeilijk en dat zal het ook nog wel een tijdje blijven, maar uiteindelijk leidt dit naar een betere situatie. Ik kan me niet zo goed voorstellen hoe je je voelt, maar ik denk iig aan je . Hou vol!
Oud 18-04-2007, 17:26
Verwijderd
@Candy: Wat een nare situatie zit je in, maar ontzettend goed dat je met je mentrix hebt gepraat. En je hoeft je echt, echt niet schuldig te voelen. Ik hoop dat het snel wat beter zal gaan, nu je deze eerste stap gezet hebt.

OT: Okay, okay, de docent is weer vergeven. Het was ook niet zo moeilijk, eigenlijk. Heb ik toch nog iets gehad aan die Jacobiaan waar ik een paar uur mee bezig ben geweest. Echt, dit moet sneller kunnen. Maar goed, opdracht voor mathematische modellen ingeleverd en volgens mij is-ie foutloos, opdracht voor wetenschapsgeschiedenis gemaild en ik heb zonet gebeld naar een autorijschool en dat is hopeloos. Want ik kan alleen maar 's avonds lessen (grr, biologie) en ja, natuurlijk wil iedereen 's avonds lessen en dan ben je een jaar verder voordat je 40 lessen gehad hebt. En dat wil ik dus echt niet.

Nu had ik voor vandaag eigenlijk gepland om bezig te gaan met mijn paper, maar ik ben van 10 uur 's ochtends tot nu zo ongeveer bezig geweest met mathematische modellen, met alleen maar tien minuutjes pauze om mijn lunch naar binnen te werken (want het moest en zou me lukken, verdomme), en eigenlijk heb ik nu geen zin meer om iets nuttigs te doen. Bovendien moet ik daarvoor naar de UB want het boek dat ik wil gebruiken is alleen ter inzage. En als ik in de UB zit kan ik niet met mijn vader bellen, en morgen ga ik naar Istanbul dus ik moet vandaag nog wel even met mijn vader bellen. Ook over het rijbewijs-probleem.

Misschien ga ik wel gewoon mijn kamer opruimen. Morgen komen mijn mama&zus hier tenslotte, dan moet het wel een beetje netjes zijn. En het is hier nu toch een troep, ai ai ai, overal papieren volgeklad met formules.
Oud 18-04-2007, 17:46
da leentjuh
da leentjuh is offline
@sonho: wat knap van je! Echt super, ik weet dat het absoluut niet makkelijk voor je moet zijn..

Citaat:
IcedEarth schreef op 17-04-2007 @ 20:03 :
wow dat is vervelend, waarom als ik vragen mag?
Veel sterkte voor sassiefje.
en @candy heb je je verhaal al aan iemand verteld en hulp gezocht? Veel sterkte nog!.
Om te kijken hoe ik het colonspoelen beter kan krijgen..

Ben naar het Rintveld geweest.. Diagnose is gesteld, anorexia. Ik vind wel heel raar om dat van mezelf te zeggen (vind het vaak allemaa nogl wel meevallen )
En nu sta ik op de wachtlijst. Voor opname Had het niet heel erg verwacht, wel korte opname misschien, maar echt maanden.. Ik heb nl niet echt een vreselijk laag bmi, met 1,5 kilo meer heb ik geloof ik al genoeg om in deeltijd te mogen. Maar ja, het wordt dus anders..

Maar sta nog wel aantal maanden op wachtlijst waarschijnlijk.. Wordt waarschijnlijk pas nadat ik op vakantie ben geweest. Wat ik waarschijnlijk wel mag (krijg nog lichamelijk onderzoek, maar denk dat advies niet negatief wordt)
Oud 18-04-2007, 18:09
Verwijderd
Wat heb ik een goddomse kutfamilie Lang leve haar familie
Oud 18-04-2007, 18:18
rare kwast
rare kwast is offline
ik heb me ingeschreven voor een cursus aov horeca bij een soort loi..
ben benieuwd, binnen 11 dagen kan ik het altijd nog terug sturen..
heb iig besloten dit jaar nog geen pabo te doen, vind ik wel goed van mezelf.. (jaja ik kan ook positief zijn )
misschien volgend jaar ofzo..
met deze cursus ben je gemiddeld een uur per dag bezig en kan ik binnen een jaar voor mezelf beginnen als ik dat zou willen..
opzich wel grappig
en een uurtje naast mn werk moet nog wel lukken denk..

alleen is mn moeder niet echt voor
Oud 18-04-2007, 18:22
Verwijderd
Oké, in dit topic posten allerlei mensen met depressies, anoraxia, andere ziektes en problemen, allemaal zo erg.
Daar heb ik gelukkig allemaal geen last van. *afklopt*
Maar toch, ik wéét het niet meer.

Ik weet niet meer of ik wel tweedejaarsrechtenstudent wil worden.
Ik weet niet wat ik dan wil.
Ik weet wel dat UCM me wat lijkt maar ik weet niet of ik dat kan en of ik wel zó hard wil werken
Ik zou (op een lullig sollicitatiegesprekje na) vanaf juni gewoon voorzitter van de studententoneelvereniging kunnen zijn, hoe cool is dat, maar of ik dáár tijd en energie voor heb weet ik dus ook niet.
Ik weet niet meer wat ik later doen wil.
Ik weet niet meer wat ik nu doen wil. De ene keer kick ik op studeren, wil ik alles weten en alles goed kunnen, de andere keer wil alleen maar weken in het park liggen en wat boekjes lezen en pastis drinken en heel veel niks doen.
Ik weet niet wat ik van mijn rare dromen moet denken. Ze zijn stom en verwarrend en ik word keer op keer naar wakker.
Ik weet niet of ik hem leuk vind, want zoiets weet ik met mijn domme kop nooit.
Ik weet niet meer waar ik mijn prioriteiten moet leggen.
et cetera, et cetera

Aaaaarch, ik ben zo'n domme puber (nah, adolecent toch?) die niet weet wat ze wil. Verdomme!

Bluh, hopelijk waait t over, t ging allemaal zo prima.
Oud 18-04-2007, 18:35
towizip
towizip is offline
voor iedereen die depri is of er tegen aan hangt: chear up!!

**niet dat veel zin heeft als je echt depri bent maarja **
Oud 18-04-2007, 18:36
Roosje
Roosje is offline
Haha ik ben gek op woordjes leren en ik kan het nog steeds, na al die maanden van het nooit doen omdat ik geen Frans/Duits/Engels/Nederlands had en ik kán het nog, ik vind het nog leuk ook. Ik hou van woordjes leren. (L) En het is grappig want in mijn onderbewuste weet ik het allemaal, mijn vingers weten het, niet mijn hoofd. Zonder mijn handen was ik nergens.
Oud 18-04-2007, 18:38
Ann
Ann is offline
Oud 18-04-2007, 18:41
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Hé sms eens terug.
Oud 18-04-2007, 18:48
Missy
Missy is offline
Grr.. . Oké. Hij is écht niet goed voor me. Nu moet ik het alleen nog even beseffen.
Oud 18-04-2007, 18:50
Verwijderd
Ik moet niet zo gefocust zijn op hoe ik me voel, maar me op andere dingen richten. Als ik me steeds maar blijf afvragen hoe ik me voel valt er altijd wel iets op aan te merken. Maar, het gevaar drijgt dat ik mijn gevoel ga wegstoppen, dat moet ik ook niet doen. Hmmm, de gouden middenweg, hoe vind je die? Heel praktisch gezien, wat moet ik doen? Me richten op school, dat is één. Verder kom ik nog even niet. Ik zie wel.
Oud 18-04-2007, 18:50
- KTFE
- KTFE is offline
Jippi, ik heb mijn schoolwerk af, waar ik altijd zo tegenop zie; dus ik ben trots dat ik er toch aan begonnen ben én het bovendien afgewerkt heb.
Oud 18-04-2007, 18:56
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, fijne dag, ondanks dat ik vannacht dus nauwelijks heb geslapen. Het was raar om naar de bushalte te lopen, overal zwarte fladders van verbrand hout. En ik wil weten hoe het met mijn hond gaat, of hij alweer ietsje beter is.

Maar goed, vandaag was dus fijn en ik heb me voorgenomen om pas volgende week beginnen te stressen voor het volgend blok, dat is vroeg genoeg. En ik ga ook pas morgen beginnen met huiswerk. Eerst nog even een echte vakantiedag houden
Oud 18-04-2007, 19:09
darkfairy
darkfairy is offline
nog een dag werken en dan weekend
Oud 18-04-2007, 19:23
Sagana
Sagana is offline
Ik wil opnieuw schrijven. Het lijkt wel alsof ik het niet meer kan (om nog maar te zwijgen over de inspiratie die ik niet heb). Wáárom niet?
Oud 18-04-2007, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Sagana schreef op 18-04-2007 @ 20:23 :
Ik wil opnieuw schrijven. Het lijkt wel alsof ik het niet meer kan (om nog maar te zwijgen over de inspiratie die ik niet heb). Wáárom niet?
hmpf herkenbaar, mijn hoofd denkt dat het heel mooi kan schrijven maar er komt niets uit
Oud 18-04-2007, 19:34
Verwijderd
ik had een mail gestuurd naar mn mentor ... en eerst was ik helemaal trots op mezelf, dat ik eindelijk hulp ging zoeken, of in ieder geval dat ik mijn verhaal kwijt kon. Maar daarna kwamen de twijfels: gelooft ze me wel, neemt ze me serieus, wat gebeurt er als ik alles vertel.
krijg ik net een mail van de "maileigenaren, hoe noem je dat, dat de mail niet is aangekomen wegens een fout.
Voor een groot deel ben ik blij, want ik ben er voor mijn gevoel nog niet klaar voor. Maar wanneer ben je nou ergens klaar voor? En naar de vertrouwenspersoon durf ik ook niet, omdat dat ook een leraar van me is en ik weet dan ook niet hoe ik me straks moet gedragen als ik dan weer les van hem heb.

Mijn moeder probeert me nu al een jaar lang naar de huisarts te sturen vanwege mijn keelpijn die maar aan blijft houden en ik ben daardoor vaak mijn stem kwijt. Maar omdat ik zo vaak "afgezeikt" ben door die man (voor mijn gevoel dan), durf ik niet meer. Ik heb er geen vertrouwen meer in. Elke keer dat ik op het punt sta om een afspraak te maken, heb ik wel weer een smoesje om er onder uit te komen. En ik durf maar niet naar een andere arts, want dan kom ik daar en dan denken ze: heb je weer zo'n zeurend kind dat haar zin niet bij de ene arts krijgt. Ik weet het ook niet meer. En ik ben de laatste tijd zo vaak duizelig, maar ik eet wel genoeg en gezond. Ik kan me zo niet concentreren. In plaats dat ik wiskunde ga leren, hang ik weer de hele dag op een forum ...

pffff ik ben zo blij als ik vakantie heb ..... dan kan ik alle werkstukken lekker maken

En al die decanen zijn zo verstikkend. Bezoek die opendag, ga naar die universiteit. Haal info over dit beroep. Láááát me nou, ik weet nog niet wat ik wil. Ik heb NU teveel aan m'n hoofd. Later komt nog wel.

bah, het is weer een heel zeurbericht.

oooh, met gitaar gaat het veel beter. Ik heb die akkoorden al aardig onder de knie. En ik wil dansen!!!
Oud 18-04-2007, 19:45
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
regendruppel schreef op 18-04-2007 @ 20:34 :
*gebruikt schaar*
lieve regendruppel, ga alsjeblieft naar een huisarts.. een jaar keelpijn is niet echt goed..
ik ken het wel hoor zo een huisarts, heb er ook zo een.. nu heb ik al ruim 1.5 jaar last van mn rug en nu heeft hij een foto aangevraagd.. maar een rontgen laat vrij weinig zien wat betreft je rug.. meer een zoethoudertje dus

en het is echt super dat je een mailtje hebt gestuurd naar je mentor.. jammer dat hij terug kwam.. probeer t nog een keer.. het is moeilijk i know..

*knuffel*
Oud 18-04-2007, 19:52
Nienna*
Nienna* is offline
Pff, rotNederlands. Ik moet nog véél. Ik wil het per se vanavond afhebben, zodat ik morgenochtend aan wiskunde kan leren, dat is ook belangrijk. Dus ik ga gewoon kijken of ik het afkrijg, anders wordt dat toch morgenochtend nog Nederlands doen (vlak voor het tentamen, ik heb weer fantastisch gepland). Het is zo balen dat ik goed ben in Nederlands, maar dat je sommige dingen toch móet maken, ook al zou je dat niet nodig hebben.

Concentratie is ver te zoeken. Hij zit de hele tijd in mijn hoofd, maar waarom?! Ik ken hem niet! Het moet een reden hebben. Echt. Ik leef naar vrijdag toe. Pff... en dan is de toetsweek voorbij. Lang leve de kutcijfers die ik zeker weten terug ga krijgen... !
Oud 18-04-2007, 19:55
Miracle
Miracle is offline
Aaargh, ruzie met 't vriendje. En dat terwijl ik net (en opnieuw) wat meer tijd voor hem heb... Morgen moet het maar uitgepraat worden...
Alleen zit het nu zo in m'n hoofd. Vandaag was een prima dag, maar nu ben ik moe en...
Oud 18-04-2007, 20:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vanmorgen ondanks m'n twijfels toch de huisarts maar gebeld voor medicijnen tegen m'n hooikoorts. Ik had zelf tabletjes gekocht die vrij goed werken maar ik vind die dingen echt te duur om een seizoen langs zelf te kopen. De assistente vroeg waarvoor ik een afspraak wou maken dus ik legde uit wat ik net hierboven typte. Ze was het met me eens dat die dingen veel te duur zijn om zo zelf te kopen en dat het hooikoortsseizoen dit jaar heel erg heftig is. Ze heeft in m'n dossier gekeken en gezien dat ik astma heb en allergisch ben en op grond daarvan kon ze zo wel wat voorschrijven. Ik mocht kiezen of ik oogdruppels, neusspray of tabletjes wilde. Ze heeft nu aerius tabletjes voorgeschreven, die worden ook gewoon vergoed. Als het bevalt kan ik gewoon nieuwe aanvragen via de receptenlijn.

Ik heb pas een nieuwe huisarts, heb die man nog nooit gezien maar om dit soort dingen ben ik echt al super tevreden. Ik vind dit echt zwaar relaxed want ik heb deze week al zo weinig tijd dat ik ook niet zoveel zin had om nog langs de huisarts te moeten dus ik vind dit echt heel fijn Enige jammere was dat de apotheek net tien minuten dicht was toen ik aankwam maar dan ga ik daar vrijdagochtend wel heen, is ook geen probleem

Ben echt blij nu
Oud 18-04-2007, 20:06
Heksjuh
Heksjuh is offline
Sagana: nee, ik ben nog niet naar de huisarts geweest. Ik hou niet zo van huisartsen
Gaat het al beter met je katje?
*knuff*

Regendruppel: ik heb vorig jaar een mail naar mijn mentor/vertrouwenspersoon/leraar van mij gestuurd, over een probleem van mij. Ik vond het doodeng. Ook na de gesprekken vond ik het eng om weer les van hem te krijgen, omdat ik bang was dat hij er elke keer naar zou vragen. Ik zorgde ervoor dat ik altijd bij anderen in de buurt was. Met aftekeningen stond ik voor iemand en zorgde ik dat er een vriendin achter me stond, zodat hij niks kon vragen. Soms vroeg hij ernaar, maar eigenlijk is er niks aan de lessen veranderd.
Ik weet dat het eng is om zo'n mail te sturen, maar probeer het nog een keer. Je zult je er later misschien beter doorvoelen.

Rare kwast: gaan ze dan verder niks doen als er niets te zien is op de foto?

Vannacht heb ik goed geslapen, voor het eerst sinds een lange tijd Alleen toen ik wakker werd meteen weer liggen hoesten, dus echt uitslapen is er niet bij. Maar he, ik heb niet de hele nacht wakker gelegen.
Vandaag ging het ook beter, alleen net echt heel lang moeten hoesten. Een soort aanval zegmaar. Even kijken hoe het vannacht gaat, want dat het beter gaat komt misschien door de pillen (een soort hoestdrank alleen dan in pilletjes) en de oorzaak is misschien niet weg. Wat zou betekenen dat het weer begint als ik stop met de pillen. Vannacht nog even aankijken, anders vrijdag of morgen naar de huisarts.

Morgen naar de fysio. Ik heb mijn oefeningen niet echt gedaan, hopelijk valt dat niet op. Ik vind het moeilijk om met mijn rug recht te staan en dan niet mijn schouders en buik aan te spannen, dus die oefening zal er sowieso slecht uitzien. Maarja, ik heb geen last meer.

En weer niks aan school gedaan. Wel in slaap gevallen voor de tv rond vijf uur
Dus morgen ga ik echt iets doen!

*geeft knuffels*
Oud 18-04-2007, 20:10
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 18-04-2007 @ 17:15 :
[afbeelding]
tommy
[afbeelding]
tommy
[afbeelding]
tommy
[afbeelding]

Wat een leukerd! (De kat, maar jij ook hoor.) Je ziet er wel heel anders uit dan foto's die ik eerder van je heb gezien. Daarmee bedoel ik niet lelijker/mooier, je was knap en dat ben je nu nog steeds.

Kwast ik ben trots op je! Écht heel goed!

Daantje: die aerius tabletjes werken bij mijn broer/moeder/zusje heel erg goed.
Oud 18-04-2007, 20:11
Nona
Nona is offline
Citaat:
canddy schreef op 18-04-2007 @ 14:51 :
*knip*
Het is ook eng, en helemaal niet leuk. Maar van een andere kant gezien: je hebt nu een volwassene die je wil helpen, die weet wat er aan de hand is en die aan jouw kant staat. Het wordt nu echt beter!

In ieder geval heel veel knuffels voor jou, want volgens mij kun je die goed gebruiken.
Oud 18-04-2007, 20:16
Sagana
Sagana is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 18-04-2007 @ 21:06 :
Sagana: nee, ik ben nog niet naar de huisarts geweest. Ik hou niet zo van huisartsen
Gaat het al beter met je katje?
*knuff*
Nee, begrijp ik, maar als het niet betert zou ik toch eens gaan hoor! Maar dat zeg je zelf al in je verdere stukje.

Hmm ja het gaat al iétsje beter met haar, maar zeker nog niet helemaal goed... Nog even afwachten dus, hopelijk is ze morgen of overmorgen helemaal genezen.

*knuff terug*
Oud 18-04-2007, 20:21
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-04-2007 @ 21:01 :
Vanmorgen ondanks m'n twijfels toch de huisarts maar gebeld voor medicijnen tegen m'n hooikoorts. Ik had zelf tabletjes gekocht die vrij goed werken maar ik vind die dingen echt te duur om een seizoen langs zelf te kopen. De assistente vroeg waarvoor ik een afspraak wou maken dus ik legde uit wat ik net hierboven typte. Ze was het met me eens dat die dingen veel te duur zijn om zo zelf te kopen en dat het hooikoortsseizoen dit jaar heel erg heftig is. Ze heeft in m'n dossier gekeken en gezien dat ik astma heb en allergisch ben en op grond daarvan kon ze zo wel wat voorschrijven. Ik mocht kiezen of ik oogdruppels, neusspray of tabletjes wilde. Ze heeft nu aerius tabletjes voorgeschreven, die worden ook gewoon vergoed. Als het bevalt kan ik gewoon nieuwe aanvragen via de receptenlijn.

Ik heb pas een nieuwe huisarts, heb die man nog nooit gezien maar om dit soort dingen ben ik echt al super tevreden. Ik vind dit echt zwaar relaxed want ik heb deze week al zo weinig tijd dat ik ook niet zoveel zin had om nog langs de huisarts te moeten dus ik vind dit echt heel fijn Enige jammere was dat de apotheek net tien minuten dicht was toen ik aankwam maar dan ga ik daar vrijdagochtend wel heen, is ook geen probleem

Ben echt blij nu
Nou ja, indirect betaal je dat natuurlijk wel. Ik tenminste wel, want ik maak verder geen gebruik van zorg, dus dit gaat van m'n no-claim af.
Oud 18-04-2007, 20:35
Verwijderd
help... een vriend van me vraagt me op een date ... maar ik ben op iemand anders maar wil hem niet kwetsen
shiiiiit
Oud 18-04-2007, 20:38
Sagana
Sagana is offline
Ha, ik heb een idee ivm het schrijven. Ik ga gewoon op school, als ik me verveel tijdens de lessen, schrijven. Misschien komt er dan nog wel iets origineel uit, wie weet.
Oud 18-04-2007, 20:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 18-04-2007 @ 21:21 :
Nou ja, indirect betaal je dat natuurlijk wel. Ik tenminste wel, want ik maak verder geen gebruik van zorg, dus dit gaat van m'n no-claim af.
Van m'n no-claim zie ik toch al geen rode rot cent terug door al m'n andere medicijnen dus dat maakt ook niet meer uit
Oud 18-04-2007, 20:54
Verwijderd
daar gaat mn lange post...
Oud 18-04-2007, 21:37
moon
moon is offline
@mushu: grappig dat is inderdaad dus hetzelfde asiel. Als het goed is zit Japie op de rechter open afdeling (zo noemen wij dat) als hij bij Frits zit. Frits ken ik heel goed, die zit er al heel lang, arm beest. Maar ja, die is ook zo bang, die begint meteen te blazen als je in z'n buurt komt. Of ik Japie ken, weet ik niet zeker. Hoe lang zit hij er ongeveer? Als hij er langer dan 3 weken zit, dan ken im hem absoluut! Is het nog een beetje een jong katje die dus erg bang is maar zich gewoon laat aaien en wel zijn oogjes dan een beetje dicht doet als je 'm aait? ik vind het wel knap dat je voor een kat kiest die een beetje bang is!

@leonoor: ik snap wel een beetje wat je bedoelt en toch ben ik het er niet helemaal mee eens. Ik vind dat inzet ook moet tellen en zeker als je veel langer/vaker stage loopt dan zou hoeven en bovendien stimuleren ze mij niet door kritiek te gaan geven en te dreigen met een onvoldoende. Dan geef ik het juist eerder op dan dat ik beter mijn best ga doen ofzo. Ik weet dat de maatschappij hard is en veel van je vraagt en toch vind ik dat ze ook wel een beetje rekening mogen houden met je situatie. Als ze dat nergens doen dan kan ik net zo goed nu alvast een WAO-uitkering aan gaan vragen. Je moet ook kijken naar de persoon, niet iedereen kan het zelfde.
Ik heb ook nog een stagebegeleidster die een andere opleiding heeft gevolgd en dus op een andere manier beoordeelt dan iemand die mijn opleiding zou hebben gevolgd denk ik. Het is niet zo dat ik probeer te zeggen dat wat mijn stagebegeleidster zegt niet waar is, maar ik ben het gewoon een beetje zat dat ik altijd aan de hoge eisen van andere moet doen terwijl de eisen die ik aan mezelf stel al zo hoog zijn en ik echt het uiterste uit mezelf haal. Ik vind het gewoon oneerlijk als dat niet gewaardeerd wordt. Dan doe ik het allemaal voor niks.

Ot: Ik voel me wel rot. Net een gesprek met therapeute gehad en zij heeft mijn mentrix gebeld. Mijn mentrix gaat mijn beperkingen nu een beetje uit proberen te leggen aan mijn stagebegeleidster. Mijn therapeute heeft ook verteld dat ik am aan mijn mentrix (dat vond ik minder) omdat duidelijk moest worden dat ik niet mee kan doen aan sport en spel. Ik krijg nu dus wel een vervangende opdracht, maar wat moet ik nou zeggen tegen mijn klasgenoten als ze vragen waarom ik niet mee doe? pffff. Gedoe allemaal, ik heb het weer eens helemaal gehad. Die stage maakt me nu alweer helemaal gek en ik raak al in paniek van het idee en die opleiding...pfffff. Soms voelt het alsof ik al jaren geen rust heb gehad, alsof ik nooit slaap. Atijd vermoeid en gestresst.
Oud 18-04-2007, 21:43
Ann
Ann is offline
dat vind ik gaaf echt waar <33 Ik krijg nu zoveel zin in volgend jaar. Lekker Frans leren. Morgen mijn laatste tentamens en het gaat me lukken. Ik vind alleen wel te veel leuk de laatste tijd.
Oud 18-04-2007, 22:02
Verwijderd
I use a wallet for your mouth
So when you bite, you will not bleed
I drilled a wire through my cheek
And let it down and out my sleeve

En zoveel jeuk dat ik het gevoel heb elk moment mn ogen uit te kunnen krabben. bah, ranzig.
Alles irriteert me, en ik ben een halve vrouw met een hele bitch-attitude

ikke ikke ikke en de rest hoor ik niet te laten stikken
Oud 18-04-2007, 22:02
Verwijderd
Oja, morgen naar de opera! Bijna vergeten . Maar dat maakt wel dat ik minder tijd heb voor wiskunde en natuurkunde. Nouja, dat komt dan dit weekend wel, hopelijk...
Oud 18-04-2007, 22:21
Nienna*
Nienna* is offline
Het is af, het is af, het is af. Echt tevreden ben ik er niet mee, maar ja, het gaat toch alleen om volledigheid en overzichtelijkheid en weet-ik-veel-wat. In ieder geval morgenochtend nog een legale spiekbrief ervan maken, wiskunde bijles, wiskunde leren, het tentamen maken en weer leren. Pff...

Ik moet maar uitkijken naar vrijdag, als ik de jongen weer zie. OMG ik heb rode schoenen <333.
Nu ga ik lekker dromen over hem die ik nauwelijks ken maar ach, wat doet het ertoe, als ik me er goed bij voel...
Oud 18-04-2007, 22:30
Tink*
Tink* is offline
Vriendinnetje met wie ik vandaag at zei dat ze zich afvroeg wat ik allemaal deed in de tijd die zij met haar vriendje doorbracht. Ja uh, ik doe ineens heel veel aan toneel en zit in allerlei commissies enzo. En het is hartstikke leuk allemaal en zo druk is het niet eens heb ik het idee, want vaak heb ik tussendoor wel eventjes twee uurtjes vrij om te nietsen. En soms krijg ik echt het idee dat mensen me werkelijk waar aardig vinden! En dat is goed! Maar sommige mensen vinden me ook echt een dom kind geloof ik. En vaak ben ik naderhand ook wel boos op mezelf, dan vraag ik me weer af waarom ik nou weer zo moest reageren. Maarja, dan is er niets meer aan te doen natuurlijk. Ach, komt goed allemaal. Zaterdag verjaardag en zie ik mijn oude vrienden weer. Ook wel weer fijn. Ik voel me de laatste tijd alleen zo lelijk en dik, dat is een beetje jammer.

Regels voor berichten