Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2007, 22:28
Perikles
Perikles is offline
Hagar Peeters - Genoeg gedicht over de liefde vandaag
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2007, 15:05
Chick Rock
Chick Rock is offline
Alles is Verlicht - Jonathan Safran Foer
Oud 03-09-2007, 19:08
Verwijderd
Ik heb deze thread niet goed op de hoogte gehouden.

Nadat ik op vakantie Gravity's Rainbow had gelezen, had ik zin in een boek dat je echt kon lezen, in plaats van dat het een ondoordringbare puzzel was. Guards! Guards! van Pratchett voldeed uitstekend. Toen die uit was, las ik het tweede deel in de bar slechte trilogie 'The Sin War' in de reeks van Diablo-boeken van meest mislukte auteur: Richard A. Knaak. Het boek heette 'The Scales Of The Serpent' en de inhoud was slechter dan de kaft. Nu lees ik, van Svetlana Alexievich, Voices Of Chernobyl met daarin in monoloogvorm gegoten interviews/gesprekken met slachtoffers en betrokkenen van de Tsjernobylramp. Ik ben halverwege het eerste hoofdstuk, waarin de man van een jong echtpaar als brandweer man naar 'een brand bij de centrale' gaat en twaalf dagen later letterlijk uit elkaar valt in een biokamer in het ziekenhuis in Moskou. Vrij aangrepend geschreven. Echt goed.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 19:36
Aurora
Aurora is offline
Nick Hornby - A Long Way Down.
Oud 04-09-2007, 10:28
Frustratie
Frustratie is offline
Hmm, lijkt wel of ik de laatste tijd alleen nog maar aan het lezen ben. Maar dat is alleen maar goed. Hier ben ik de laatste tijd in bezig geweest.

The Da Vinci Code - Dan Brown. Ja, natuurlijk, eindelijk toegegeven en zoals verwacht is t gewoon een goed geschreven verhaal en had ik ook heus wel moeite t weg te leggen, maar nog steeds snap ik niet waarom hordes mensen door dit boek naar het Louvre renden en opeens De Waarheid gezien dachten te hebben....

A war like no other - JOhn Davis Hanson. Non-fictie over de Peloponnesische oorlog.

Someone like you - verhalen van Roald Dahl. Tsja, Roald Dahl is altijd chill. Vond t vooral grappig om een verhaal tegen te komen die Tarantino in Four Rooms heeft gebruikt, zonder dat te verwachten.

Vlucht uit het land van de vrijheid - Anna Meijerink. Over een meisje dat ontsnapt uit een extreem-rechtse christelijke beweging in de VS. Heel aangrijpend, heb zelfs twee keer stiekem een beetje gehuild.

Hoe ben je een goed mens - Nick Hornby. Hornby schrijft altijd relaxed, met net de goede grappen en soms stiekem best een rake observatie van hoe doelloos mensen zich kunnen voelen. Heerlijk.

Nu bezig in: Roemeense lente - Olaf Tempelman. Non-fictie en het gaat over 'tragische komedies in de overgang naar een nieuw tijdperk'. Ben er nog maar net aan begonnen, maar wordt volgens mij wel chill.
Oud 04-09-2007, 11:52
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Vrouwendecamerone

Ik weet ineens niet meer waarom ik dacht een hekel te hebben aan Russische boeken, ik vind het leuk
Oud 04-09-2007, 12:15
Lilium
Lilium is offline
Macbeth - Shakespeare
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 18:43
Verwijderd
Othello - Shakespeare en Illias - Homerus, een beetje door elkaar heen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 19:31
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ben nét klaar in Tipping the Velvet, van Sarah Waters.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 21:03
GruttePier
GruttePier is offline
Citaat:
Alles is Verlicht - Jonathan Safran Foer
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 13:57
Verwijderd
Kluun - De weduwnaar. Ach jaaaaa.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 20:15
Giles
Giles is offline
Ik ga beginnen in Microserfs van Douglas Coupland. Satire over werken voor Bill.
Oud 05-09-2007, 22:27
Lilium
Lilium is offline
Lucius Apuleius - De gouden ezel
Oud 06-09-2007, 13:43
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik ben nét klaar in Tipping the Velvet, van Sarah Waters.
Is dat een leuk boek? Ik heb de (mini)serie nog steeds op dvd liggen, maar nog niet gekeken.
Oud 06-09-2007, 13:48
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Is dat een leuk boek? Ik heb de (mini)serie nog steeds op dvd liggen, maar nog niet gekeken.
Ik vond het in elk geval wel een goed boek

Ik heb mijn Russische boek uit en ik vermoed dat ik straks aan Nooit meer slapen ga beginnen. Als ik durf.
Oud 08-09-2007, 10:34
Aurora
Aurora is offline
Net begonnen in I never promised you a rose garden van Joanne Greenberg.
Oud 08-09-2007, 21:37
Giles
Giles is offline
Boek 2 van Robin Hobb's Soldier Son Trilogy, Forest Mage.
Oud 09-09-2007, 11:26
Verwijderd
Lieneke Dijkzeul - De stille zonde
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 11:41
Verwijderd
Close-up van Esther Verhoef
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 12:05
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Ik vond het in elk geval wel een goed boek

Ik heb mijn Russische boek uit en ik vermoed dat ik straks aan Nooit meer slapen ga beginnen. Als ik durf.

Hoezo, "Als ik durf"? Ik heb het gelezen en vond het prachtig.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 15:29
Verwijderd
Insect - Claire Castillon
Mooi boek, met allemaal aparte, mooie, harde verhalen over moeder-dochter verhoudingen.

Hierna ga ik De dageraad van Annejet van der zijl lezen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 15:55
pino123
pino123 is offline
De schaduw van de wind - Zafon
Oud 09-09-2007, 18:09
juni
juni is offline
Vestdijk - Ivoren Wachters
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 18:54
CSN
CSN is offline
Christiane F.
Oud 10-09-2007, 09:04
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Hoezo, "Als ik durf"? Ik heb het gelezen en vond het prachtig.
Op de een of andere manier heb ik altijd het volkomen foute idee gehad dat het een soort Ontdekking van de hemel deel 2 was Ik dacht dat het dik en onleesbaar was, maar het is over Noorwegen en het gaat veel over taal en het is leuk
Oud 10-09-2007, 14:08
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Op de een of andere manier heb ik altijd het volkomen foute idee gehad dat het een soort Ontdekking van de hemel deel 2 was Ik dacht dat het dik en onleesbaar was, maar het is over Noorwegen en het gaat veel over taal en het is leuk
Mooi zo .
Ik verbaasde me al, zo'n moeilijk boek is het helemaal niet. Veel plezier!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 20:59
WolterB
WolterB is offline
Zo beginnen in 1408 van King
Oud 11-09-2007, 11:52
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Zo beginnen in 1408 van King
Leuk verhaal , vanavond beginnen in Schaduwridder van James Clemens
Oud 11-09-2007, 18:24
Verwijderd
The Apprentice van Tess Gerritsen. Leest lekker weg, net zoals The Surgeon.
Hierna ga ik denk ik voor Norwegian Wood van Haruki Murakami, daarna Everything is Illuminated van Jonathan Safran Foer
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 07:31
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Lucius Apuleius - De gouden ezel
Die ligt even aan de kant. Ik ben nu aan het lezen in Candide van Voltaire.
Oud 12-09-2007, 18:15
Verwijderd
A Farewell To Arms, Ernest Hemingway. Maar ik wil niet echt want dat boek doet me op de een of andere manier te veel. En op andere momenten vind ik 'm saai. Maar goed. Moet ook aan Lolita beginnen, misschien dat ik dat eerst maar eens moet gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 19:28
Roosje
Roosje is offline
Ik ga nog beginnen in eeh A clockwork orange, ik ben er eigenlijk al in beginnen maar ik snapte er geen flikker van. In het Nederlands gelukkig ook niet, het zal aan dat rare taaltje liggen!
Oud 12-09-2007, 19:32
Giles
Giles is offline
En nu ook Multatuli's Max Havelaar erbij. Voor school.
Oud 13-09-2007, 12:05
Verwijderd
Oh Lolita vind ik wel leuk
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 14:06
Chick Rock
Chick Rock is offline
Dochter van het Noorderlicht - Persia Woolley
Oud 15-09-2007, 17:45
Reem
Reem is offline
Biographie de la faim - Amelie Nothomb
Oud 16-09-2007, 14:40
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Ik ga nog beginnen in eeh A clockwork orange, ik ben er eigenlijk al in beginnen maar ik snapte er geen flikker van. In het Nederlands gelukkig ook niet, het zal aan dat rare taaltje liggen!
Ja, daar had ik ook last van. Ik heb mijn hoop op de film gevestigd.

OT: Ik lees weer in: De gouden ezel van Lucius Apuleius.
Oud 16-09-2007, 20:38
Verwijderd
Voices from Chernobyl is uit. Ik vond het een goed boek, vooral omdat er niet alleen liquidators, nabestaanden daarvan en geëvacueerden aan het woord komen, maar ook communistische bureaucraten en andere die vaak schuldig worden geacht van het achterhouden en liegen tegenover de bevolkingen van Wit-Rusland (dat is toch de Nederlandse naam voor Belarus?) en de Oekraïne.

Tussen alle interviews door kwam er maar één keer een wetenschapper aan het woord die besefte hoe erg de ramp was en die probeerden mensen boven en onder hem in de partij ervan te overtuigen welke maatregelen er moesten worden genomen, maar hij stuitte overal op verzet, moest zijn partij-kaart inleveren en werd op het laatst zelfs bedreigd. Veel van zijn collega-wetenschappers, die heel goed wisten wat de gevaren waren van die ramp, hielden op een bepaalde manier 'zichzelf' voor de gek. Zolang ze van bovenaf te horen kregen dat 'alles onder controle' was en dat er 'niets te vrezen' viel, geloofden ze dat ook. Ze dachten gewoon echt dat natuurwetten onderhevig waren aan het communisme. Heel bizar.

Oh, en de verhalen van alle jonge mannen die opgeroepen werden en onder valse voorwendselen en onder erbarmelijke omstandigheden in de omgeving van Tsjernobyl moesten werken, zonder dat ze jodium, maskers, dosi-meters of beschermende kleding kregen (terwijl die wel voorradig waren) zijn ook bizar. Vreemd om te lezen dat zo'n groot deel, later op hun sterfbed, geen wrok koesteren, maar 'trots' zijn op de manier waarop de Russen dat hebben opgelost. Ze voelen zich helemaal niet misbruikt, maar hebben meer het idee dat het noodzakelijk was. 'Als ze komen halen, dan ga je mee. Als ze zeggen dat je dit moet doen, dan doe je dit.' Bizar.

Enfin, ik ben nu begonnen in het eerste deel van de Durdane-trilogie van Jack Vance. Het eerste boek heet voluit: 'Durdane Book One: The Struggle For Freedom: The Anome', dus dan weet je dat het goeie shit is.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2007, 23:38
Not for Sale
Not for Sale is offline
Louis Couperus - Van oude mensen, dingen die voorbij gaan.

Ik weet het nog niet helemaal wat ik ervan vind
Oud 17-09-2007, 13:11
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het Blauw van Rembrandt- Jörg nog wat... Een of andere Duitser, het is een thriller en het gaat over Rembrandt dus ik vind het leuk.
Oud 20-09-2007, 20:57
niña
niña is offline
Skyburial van Xinran heb ik uit, maar wel een aanrader <3
Oud 20-09-2007, 23:40
Not for Sale
Not for Sale is offline
Wilbur Smith - Vallei der Koningen
Oud 21-09-2007, 12:36
niña
niña is offline
De laatste die ik ooit van Goodkind ga lezen; Chainfire.
Oud 21-09-2007, 17:28
Verwijderd
The Sinner van Tess Gerritsen. Ik ben vatbaar voor series, ook al vind ik het eigenlijk helemaal niet zulke bijzondere boeken
Met citaat reageren
Oud 22-09-2007, 20:30
Verwijderd
Harry Potter en de halfbloedprins
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 12:20
Verwijderd
Magjull Axelsson - De vrouw die ik nooit was.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 12:43
Verwijderd
Scott Lynch - De leugens van Locke Lamora
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 20:54
Verwijderd
Jack Vance - Durdane Book 3: Conflict With An Alien Race: The Asutra. Vance is mijn held.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2007, 21:23
Nienna*
Nienna* is offline
Nog steeds: Rumors of rain van André Brink.
Serieus, heeft iemand dit nog meer gelezen? Want ik vind het heel leuk, maar moeilijk en krijg het niet op tijd uit en er is niets over op internet te vinden. En ik heb al uitstel gekregen .
Dus kan iemand me helpen?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 12:30
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Charles Dickens- Hard Times

Ik snap er totaal niets van
Reageren

Regels voor berichten