Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2007, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 11-08-2007 @ 11:42 :
bwûh
Geef dan gewoon toe dat je te diep in het glaasje had gekeken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2007, 16:06
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-08-2007 @ 16:20 :
Geef dan gewoon toe dat je te diep in het glaasje had gekeken.
Niet eens, ik was aan het antwoorden op mn laptop die halfgesloten stond terwijl ikbeing john malkovich aan het kijken was.
Oud 12-08-2007, 19:25
fromBALKAN :D
AMSTERDAM - Bijna een op de vijf Nederlanders overweegt een stem op de Partij van de Vrijheid. Elf procent van de Nederlanders zou op de PVV stemmen als vandaag verkiezingen zouden worden gehouden, blijkt uit een peiling van Maurice de Hond.

Daarnaast zegt acht procent de partij 'een kans' te geven op een stem. Hiermee komt het potentieel aantal zetels in de Tweede Kamer voor de partij van Geert Wilders op bijna dertig.

Peiling

De SP levert in de peiling ten opzichte van vorige week een zetel in en komt uit op 23. Ook de VVD verliest een zetel. De liberalen zouden nu op 22 zetels uitkomen. De Partij voor de Dieren stijgt van twee naar drie zetels.

De PVV komt uit op achttien zetels, twee keer zo veel als nu in de Kamer. Dit is volgens de opiniepeiler het hoogste niveau sinds de verkiezingen in november.

Geert Wilders

Geert Wilders pleitte woensdag in een open brief in De Volkskrant voor een verbod op de koran. Haagse politici verwezen het voorstel massaal naar de prullenbak.

Advocate Els Lucas deed naar aanleiding van de brief aangifte voor het aanzetten tot haat tegen moslims. Driekwart van de Nederlanders is tegen een verbod op de koran, zo bleek donderdag uit een peiling, ook van De Hond.

Negentien procent van de bevolking ziet wel wat in een verbod van het heilige boek van de islam.

Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 19:29
Verwijderd
Citaat:
fromBALKAN schreef op 12-08-2007 @ 20:25 :

Dat vind je grappig?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 20:36
Verwijderd
Ja, want hij is 'maar' de dorpsgek, aldus bepaalde forummers.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 20:40
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Ik las net op nu.nl dat een of andere Duitse historicus beweerd dat Paris Hilton af stamt van Karel de Grote, weet iemand daar iets meer over?
Oud 12-08-2007, 21:12
Citaat:
Poggy schreef op 12-08-2007 @ 20:29 :
Dat vind je grappig?
Ik lach om de ironie.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 21:21
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 12-08-2007 @ 21:40 :
Ik las net op nu.nl dat een of andere Duitse historicus beweerd dat Paris Hilton af stamt van Karel de Grote, weet iemand daar iets meer over?
Dat zou zomaar kunnen, maar ontzettend bijzonder zou dat niet zijn, Karel de Grote had een stuk of zeventien kinderen, dus kunnen er anno 2007 best miljoenen mensen van hem afstammen.
Oud 12-08-2007, 21:24
Verwijderd
Citaat:
fromBALKAN schreef op 12-08-2007 @ 22:12 :
Ik lach om de ironie.
Welke?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 22:17
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 12-08-2007 @ 21:40 :
Dat kan niet, want afname van hersengrootte vind niet plaats over zo'n korte periode van evolutie, en Karel de Grote had meer dan vijf hersencellen.
Oud 12-08-2007, 22:18
Joostje
Joostje is offline
valt me nog mee dat maar twintig procent van de nederlanders volslagen mongolen zijn (is?) .
Oud 12-08-2007, 22:37
mepsteen
mepsteen is offline
nu nog maar 20% ja, BUT THEY MULTIPLY
Oud 13-08-2007, 06:00
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 12-08-2007 @ 23:37 :
nu nog maar 20% ja, BUT THEY MULTIPLY
Het zou nu van de VVD verstandig zijn om Verdonk haar eigen weg in te laten slaan.

Verdonk moet geloof ik weinig hebben van Wilders, maar ze trekt wel stemmen bij hem weg.
Oud 13-08-2007, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 12-08-2007 @ 21:36 :
Ja, want hij is 'maar' de dorpsgek, aldus bepaalde forummers.
Ja, ik zou je koffers maar vast gaan pakken!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 13:27
Citaat:
Gatara schreef op 13-08-2007 @ 07:00 :
Het zou nu van de VVD verstandig zijn om Verdonk haar eigen weg in te laten slaan.

Verdonk moet geloof ik weinig hebben van Wilders, maar ze trekt wel stemmen bij hem weg.
Eens. <3
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 14:29
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-08-2007 @ 07:00 :
Dan krijg je weer dat de leiding twee gezichten lijkt te krijgen. Zoals het nu loopt mag Verdonk lekker door onder de oppervlakte. Niet te prominent, niet te ver naar de achtergrond, precies zoals alle andere fractieleden.

Dat is ook precies de meeste gezonde situatie, op de SP na heeft in de regel elke partij immers meerdere vleugels en stromingen die met een intern debat de koers bepalen.
Oud 13-08-2007, 21:23
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-08-2007 @ 15:29 :
Dan krijg je weer dat de leiding twee gezichten lijkt te krijgen. Zoals het nu loopt mag Verdonk lekker door onder de oppervlakte. Niet te prominent, niet te ver naar de achtergrond, precies zoals alle andere fractieleden.
Ik bedoelde een echte afsplitsing. Een nieuwe partij dus.
Oud 13-08-2007, 22:59
Gatara
Gatara is offline
Islamist attempts suicide attack in Morocco
RABAT (Reuters) - A suspected radical Islamist tried to blow up himself near a bus carrying tourists in the Moroccan city of Meknes on Monday but he detonated the gas cylinder he was carrying before reaching it, police sources said.

(...)

http://asia.news.yahoo.com/070813/3/36bqy.html
Oud 14-08-2007, 00:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-08-2007 @ 22:23 :
Ik bedoelde een echte afsplitsing. Een nieuwe partij dus.
Slecht voor beide zijden lijkt me zo, hoewel Verdonk het zeker overwogen zal hebben.
Beiden vleugels samen vormt de VVD namelijk een behoorlijke machtsfactor, en zal dit zonder al te veel twijfel blijven ook. Verdeeld in twee partijen doet geen van beiden ertoe, en zijn beide kampen veel kwetsbaarder voor aanvallen van andere partijen.

Bijvoorbeeld:
Als je als progressief liberaal kan kiezen tussen D66 of de VVD kies je VVD omdat D66 nooit meer iets in de melk te brokkelen heeft sinds hun 2 afscheuringen en het veroorzaken van de val van het vorige kabinet. En tja, je wil ten slotte toch graag dat je stem iets uitmaakt, liefst in de regering.

Als je als progressief liberaal kan kiezen tussen D66 of een afscheuring van de VVD die ook slechts 8-9 zetels heeft, dan is die factor nauwelijks van belang.

En zoals de plaatselijke fractieleider ook al verzuchtte is opschuiven naar rechts voor de andere afscheuring op voorhand heilloos, omdat dat resulteerd in een wedstrijdje ultra-rechts zijn met Wilders, wat die conservatieve afscheuring van de VVD sowieso zou verliezen gezien de extreme standpunten en het opportunisme van Wilders.

Samen vormen ze echter een partij die wellicht weer in de volgende regering zit.
Er zijn tal van factoren die extra zetels en minder rivalen betekenen, onder andere door ophef over en afkeuring van gristelijke betutteling, het falen van de SP en de partijdictatuur, de val van D66, de verlamming van GL, de ruggegraatloze, respectloze PVDA en desillusie over de radicale Wilders, afkeuring van het financiële wanbeleid van de huidige regering, het falen van diezelfde regering in het aanpakken van grote problemen als infrastructuur en vergrijzing.. Nee, wat dat betreft is een kabinet Rutte I niet eens zo denkbeeldig als sommigen graag zouden willen.
Oud 14-08-2007, 05:43
Gatara
Gatara is offline
Natuurlijk betekent dat zetels inleveren, maar het gaat er meer om dat het hier niet om kiezersgewin gaat voor de VVD, maar om te voorkomen dat Wilders teveel macht krijgt.

Uit moreel principe. In belang van de maatschappij.

(we moeten echter niet vergeten dat het hier om peilingen gaat en peilingen zijn niet altijd betrouwbaar)
Oud 14-08-2007, 10:29
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-08-2007 @ 06:43 :
Natuurlijk betekent dat zetels inleveren, maar het gaat er meer om dat het hier niet om kiezersgewin gaat voor de VVD, maar om te voorkomen dat Wilders teveel macht krijgt.
Er zijn wel meer partijen die Nederland in de vernieling willen hebben hoor. Dan besteed ik mijn tijd liever aan het bekeren van onwetende SP schapen die vallen op de kreet 'sociaal' en voor hogere uitkeringen, terwijl ze geen idee hebben waar hun stem dan eigenlijk naartoe gaat.

Mits de islam bespreekbaar wordt en het racistisch geweld vanuit de islam afneemt verdwijnt Wilders vanzelf weer van het toneel.
Oud 14-08-2007, 13:10
Joostje
Joostje is offline
Net als HItler verdween toen de joden maar stopten met de waerputten te vergiftigen, zeker
Oud 14-08-2007, 17:46
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Joostje schreef op 14-08-2007 @ 14:10 :
Net als HItler verdween toen de joden maar stopten met de waerputten te vergiftigen, zeker
De katalysator van Hitler was nationalisme. Als de massahysterie die daarover heerste in de jaren '30 op was gehouden was Hitler zeker van het toneel verdwenen.
Oud 14-08-2007, 18:43
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 14-08-2007 @ 11:29 :

Mits de islam bespreekbaar wordt en het racistisch geweld vanuit de islam afneemt verdwijnt Wilders vanzelf weer van het toneel.
De meeste Wilders stemmers komen uit het platteland en daar heb je geen Marokkanen, dus dit is onzin.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 19:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 14-08-2007 @ 19:43 :
De meeste Wilders stemmers komen uit het platteland en daar heb je geen Marokkanen, dus dit is onzin.
Dat laatste klopt niet, maar goed, dat maakt geen verschil voor de beeldvorming, die vanwege de mediadekking voor heel Nederland plaats vind.

Bovendien kun je daarmee de tal van Wilders stemmers in andere gebieden niet verklaren.
Oud 14-08-2007, 19:04
T_ID
T_ID is offline
14 Augustus 2007

Treinongeluk Rusland lijkt aanslag

De Russische justitie denkt dat het treinongeluk van gisteravond op de lijn Moskou-Sint Petersburg is veroorzaakt door een aanslag. In de trein zou een zelfgemaakte bom zijn ontploft.

Bij de ontsporing vielen tientallen gewonden. Drie van hen zijn er slecht aan toe. De machinist hoorde vlak voor de ontsporing een explosie en ook veel passagiers hoorden een harde knal. Onder een van de wagons is een krater van anderhalve meter ontstaan.

De route Sint Petersburg-Moskou is een van de drukste van Rusland. Op de lijn is alle verkeer stilgelegd. In de trein zaten meer dan 200 mensen.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007...D7E224FBF.html
Oud 14-08-2007, 19:14
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 14-08-2007 @ 20:02 :
Dat laatste klopt niet, maar goed, dat maakt geen verschil voor de beeldvorming, die vanwege de mediadekking voor heel Nederland plaats vind.

Bovendien kun je daarmee de tal van Wilders stemmers in andere gebieden niet verklaren.
Het is dus de media en niet zo zeer de islam . Islam is sowieso een hot-item in de internationale media, dus het is voor Wilders peanuts om hier op in te spelen.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 22:36
Gatara
Gatara is offline
het is eens wat anders dan dat eeuwige amerika-bashing
Oud 16-08-2007, 00:16
Citaat:
Kenjirro schreef op 14-08-2007 @ 20:14 :
Het is dus de media en niet zo zeer de islam . Islam is sowieso een hot-item in de internationale media, dus het is voor Wilders peanuts om hier op in te spelen.

<3
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 08:29
Supreme Dutch
Citaat:
Chavez wil tot zijn dood aanblijven

President Chávez van Venezuela heeft zijn eerder aangekondigde plannen om de grondwet te wijzigen in het parlement gepresenteeerd. Chávez wil dat hij tot zijn dood president kan blijven. Nu mag een president twee keer voor zes jaar worden gekozen. Nu moet hij in 2012 weg.

Chávez wil ook een werkdag van zes uur invoeren en meer controle krijgen op de centrale bank en het bedrijfsleven en op gemeenten en provincies.

Volgens Chávez moet een president zeven jaar in functie blijven, en kan hij elke keer opnieuw worden gekozen. Gezien de parlementaire meerderheid van zijn partij, krijgt hij zijn zin
Ik hoop niet dat het die linkse bandiet gaat lukken.. Bush zal de steun missen om deze vent eruit te werken, en van Barack/Hillary hoeven we straks ook niks te verwachten.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 10:35
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 14-08-2007 @ 20:14 :
Het is dus de media en niet zo zeer de islam .
De media kunnen geen probleem maken. Ze kunnen slechts de kennis over een al bestaand probleem verspreiden. De media de schuld geven is makkelijk, en incorrect.
Oud 16-08-2007, 12:00
Verwijderd
Medeoprichtster comité ex-moslims: Jami te extreem

DEN HAAG (ANP) - Medeoprichtster van het comité voor ex-moslims Loubna Berrada vindt dat Ehsan Jami is doorgeschoten met zijn uitspraken over de islam. Dat zegt ze donderdag in het AD. ,,Het was veel te extreem en zijn uitspraken brachten ons in gevaar. Niet alleen hem, maar mij ook.''

Het comité komt op voor het recht van ieder individu om zijn geloof te kiezen of zijn geloof op te geven. Jami werd de afgelopen tijd mishandeld en bedreigd met de dood. Hij wordt sinds kort beveiligd.

,,We zouden in de beginfase drie interviews geven, maar voor ik het wist had hij er dertig gedaan. Had hij de koran achterlijk genoemd, en de profeet Mohammed een crimineel. Hij ging maar door. Ik snapte er niks van. Zo creëer je geen draagvlak, zo maak je alleen maar mensen boos'', aldus Berrada.
Ze besloot uit het comité te stappen, maar kwam daar later op terug omdat ze het doel te belangrijk vond. ,,Maar toen kreeg ik te horen dat er op mijn aanwezigheid geen prijs meer werd gesteld. Ik ben misschien te genuanceerd, ik weet het niet. Ik krijg inmiddels geen contact meer met Ehsan, dus kan het hem niet vragen.''

Berrada vindt dat Ehsan mensen beledigt die nog wel moslim zijn. ,,Hij doet ook mijn familieleden pijn, die nog gewoon moslim zijn. Bovendien gaat het nu alleen nog maar over hem.''

Bron
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 17:27
Gatara
Gatara is offline
ach kom op wat een doos.
Als zijn uitspraken extreem waren dan ben ik een bezem.

Mohammed een crimineel noemen a la Osama Bin Laden (oh the horror! (enneh, wordt Osama door een aantal niet als held bezien? )) is in het niets vergeleken met:

"De profeet Mohammed is een grotere pedofiel dan Karl Noten. Karl Noten deed tenminste nog aan lichaamsbeweging, dat kun je van die barbaarse kamelendrijver niet zeggen met zijn lelijke praatjes over joden en christenen, maar zelf erop uit trekken, ho maar!

Ik heb een Koran op de wc liggen. Als ik boodschap nummer een of twee doe mag ik er graag in bladeren en mij verwonderen over de onleesbare bullshit die er in staat. Jammer voor de profeet en alle moslims dat er toen geen Schrijversvakschool bestond. Het boek zou er enorm van opknappen.

Van Schopenhauer ken ik maar een citaat uit mijn hoofd en toevallig gaat die over de Koran:

“Men neme bijvoorbeeld de koran: dit inferieure boek volstond om er een wereldreligie op te grondvesten, twaalf eeuwen in de metafysische behoefte van miljoenen mensen te voorzien, de grondslag voor hun moraal te leggen en een opvallende minachting voor de dood te kweken; bovendien wist het hen te enthousiasmeren voor bloedige oorlogen en omvangrijke veroveringen. In dit boek worden we geconfronteerd met de treurigste en armzaligste vorm van theïsme. Er mag dan weliswaar veel door de vertaling verloren zijn gegaan, maar ik heb er niet één waardevolle gedachte in kunnen ontdekken." (Schopenhauer, De Wereld als Wil en Voorstelling, deel 2, p. 205).

De islam is verantwoordelijk voor alle stagnatie in de Arabische wereld. Zonder de islam zouden ze ook daar af en toe een paar Nobelprijzen in de wacht slepen of opzienbarende meesterwerken schrijven. Maar nee hoor, ze worden dom gehouden door de islam die alle intelligentie, spontaniteit en vindingrijkheid uit de hoofden van mensen wegvreet.

Als de profeet Mohammed vandaag de dag zou leven, zou hij de eerste zijn die onthoofd zou worden op basis van de leefregels die hem zogenaamd zijn ingefluisterd door de kwade genius die ook wel bekend staat als Allah. De profeet was namelijk een kamelendief met een perverse voorkeur voor bestialiteit. Of dacht u dat hij tijdens het kamelendrijven niet af en toe een van die schattige beesten besteeg?"
Oud 16-08-2007, 19:52
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 16-08-2007 @ 11:35 :
De media kunnen geen probleem maken. Ze kunnen slechts de kennis over een al bestaand probleem verspreiden. De media de schuld geven is makkelijk, en incorrect.
De media is zo subjectief als de pest, dus het is hier niet het geval van onschuldig kennis verspreiden. Negatieve berichten over de islam zijn hot en mensen die verder niet in contact komen met de islam zijn gevoeliger voor het hebben van een negatieve mening over de islam. Mede daarom is Wilders zo populair, want die weet hier handig op in te spelen.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2007, 18:34
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 16-08-2007 @ 20:52 :
De media is zo subjectief als de pest,
als dat hele immuun door genen-verhaal niet waar is, is de pest niet bepaald subjectief
Oud 17-08-2007, 18:50
Gatara
Gatara is offline
Jos Brink overleden

Uitgegeven: 17 augustus 2007 18:53
Laatst gewijzigd: 17 augustus 2007 19:33

AMSTERDAM - Jos Brink is vrijdag overleden. Dat heeft zijn impresario Peter Paul Tobi laten weten. Brink was 65 jaar oud. Hij stierf in een ziekenhuis in Amsterdam in het bijzijn van zijn man Frank Sanders en goede huisvriend Paul van Ewijk. Bij de entertainer werd onlangs darmkanker met diverse uitzaaiingen geconstateerd.

Jos Brink werd op 19 juni 1942 in Heiloo geboren. Hij verwierf grote bekendheid als acteur, cabaretier, musicalster, schrijver, predikant, hoorspelacteur en tv-presentator.

In die laatste hoedanigheid kuste hij koningin Juliana publiekelijk, wat in 1979 een enorme sensatie was.

Award

Zijn laatste belangrijke theaterrol was die van de 'foute' tekstschrijver Jacques van Tol in de musical Als op het Leidscheplein. Hij kreeg er de Award voor Beste Mannelijke Hoofdrol in een kleine Musicalproductie voor.

Zijn laatste terugkerende tv-show was Tv toppers. Onlangs nam hij ook nog deel aan een groot tv-programma ter ondersteuning van de strijd tegen kanker.

Vredig

Volgens zijn impresario is Jos Brink vredig en rustig ingeslapen. De verwachting is dat Brink in de loop van volgende week wordt begraven.

Jos Brink brak door in de jaren zeventig, met zijn cabaret Tekstpierement en dankzij de televisie. Met zijn mooie stem en ouderwets zorgvuldige dictie viel hij meteen op.

Wedden dat

De wel zeer goedlachse Brink was ook een graag geziene gast in populaire tv-programma's als Babbelonië en won zijn eerste Televizierring met Avro's Puzzeluur en in 1986 nog een tweede met Wedden dat.

Jos Brink ging in tv-beelden over de wereld, nadat hij koningin Juliana had gekust tijdens een aan haar opgedragen programma.
http://www.nu.nl/news/1199050/10/Jos...overleden.html

Oud 18-08-2007, 00:07
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 16-08-2007 @ 20:52 :
De media is zo subjectief als de pest, dus het is hier niet het geval van onschuldig kennis verspreiden. Negatieve berichten over de islam zijn hot en mensen die verder niet in contact komen met de islam zijn gevoeliger voor het hebben van een negatieve mening over de islam. Mede daarom is Wilders zo populair, want die weet hier handig op in te spelen.
'De media' is meervoud.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 10:51
Gatara
Gatara is offline
Turks passagiersvliegtuig gekaapt
Uitgegeven: 18 augustus 2007 09:20
Laatst gewijzigd: 18 augustus 2007 11:46

ANKARA - Op de luchthaven van Antalya in het zuiden van Turkije staat een gekaapt Turks passagiersvliegtuig. Bijna alle 142 inzittenden aan boord, onder wie de twee piloten, zijn via de achterdeur van het toestel ontsnapt en zijn in veiligheid, meldde directeur Tuncay Doganer van vliegmaatschappij Atlas Jet zaterdag.
Novum Nieuws

Het toestel kwam uit het Turkse deel van Cyprus en was op weg naar Istanbul. De kapers dwongen de piloot te landen in Antalya.

Ze willen bijtanken en daarna naar Iran of Syrië te vliegen. De Turkse autoriteiten weigeren gehoor te geven aan de eisen. Een ontsnapte passagier zei tegen de Turkse tv-zender NTV dat de kapers hebben gezegd dat ze leden van het terreurnetwerk al-Qaeda zijn.

Cockpit

De kapers, die Arabisch en een beetje Engels en Turks zouden praten, probeerden tijdens de vlucht de afgesloten cockpit binnen te dringen. Dat lukte niet.

Eenmaal geland in Antalya gaven de kapers vrouwen en kinderen toestemming om het toestel via de voordeuren te verlaten. Op tv-beelden was te zien dat mannelijke inzittenden van de gelegenheid gebruik maakten om via de achterdeur te ontsnappen. De kapers konden dat niet verhinderen omdat ze voorin het toestel waren. De twee piloten wisten via een schuifraam in hun cockpit te ontsnappen.

Bemanning

Het Turkse persbureau Anatolië meldde dat de kapers nog vier passagiers en twee bemanningsleden in gijzeling hebben. De kapers van tussen de 25 en 30 jaar oud zouden gewapend zijn met een mes en mogelijk een bom aan boord hebben.

Hun actie zou een protest tegen het optreden van de Verenigde Staten in de Arabische wereld zijn.
http://www.nu.nl/news/1199344/25/Tur...g_gekaapt.html

En daar zit je dan in een vliegtuig waarvan je de vrouwen vrijgelaten hebt en het merendeel van de mannen hebben weten te ontsnappen.

gelukkig maar!

Nu maar hopen dat het goed afloopt voor die mogelijke overige 6
Oud 19-08-2007, 00:23
mepsteen
mepsteen is offline
Slowaak overleeft val van 1200 meter
18 augustus 2007, 21:19

BRATISLAVA (ANP) - Een 33-jarige parachutist uit Slowakije was zaterdag de gelukkigste man ter wereld. Na een sprong vanuit een vliegtuig vanaf een hoogte van circa 1200 meter weigerde zijn parachute dienst.

Wonder boven wonder overleefde de man de klap. Hij liep talrijke botbreuken op, maar volgens het nationale persbureau TASR is hij buiten levensgevaar.

bron: http://www.home.nl/nieuws/bizar/artikel/00320966

Oud 19-08-2007, 17:01
Gatara
Gatara is offline
Ik kon het niet laten deze te posten

Heading: "Taliban Free Two Female Korean Hostages"

Women in burqas: "And what about us?!"

Source: Liberte, Algeria, August 15, 2007
Oud 20-08-2007, 10:25
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-08-2007 @ 11:35 :
Lol, massamedia heeft er juist voor gezorgd dat totale non-events worden uitgeroepen tot 'bestaande problemen'. Ook de huidige trend dat eender welk individu zonder veel wetenschappelijke achtergrond mag roepen wat ie wil in de opiniebijlages is zoiets.

De zuiver berichtgevende functie van media is al lang verdwenen, denk maar aan bv. de invloed van editorials in bepaalde landen.
Oud 20-08-2007, 11:19
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 20-08-2007 @ 11:25 :
Lol, massamedia heeft er juist voor gezorgd dat totale non-events worden uitgeroepen tot 'bestaande problemen'.
Dan nog lukt je dat nooit of te nimmer als er geen sprake van een probleem is. Zo ver kun je dingen niet opblazen voordat mensen het overdreven vinden en interesse verliezen.

Beweren dat Wilders totaal is voortgekomen uit de media, en niet uit integratieproblemen en problemen die de islam veroorzaakt is dus incorrect.
Kijkende naar de ophef op zich is dat ook vanaf de eerste blik duidelijk. Met of zonder alle media van de wereld kan je bijvoorbeeld geen kritiek uiten op de patriarchale voorschriften die eerwraak voortbrachten, als die voorschriften niet zouden bestaan. Dan roepen dat de voorschriften die de oorzaak zijn geen probleem vormen, maar dat het de media zijn, is een sterk staaltje van sahafisme.
Oud 20-08-2007, 11:36
Cartosa
Cartosa is offline
Een Wilders in je krant die allerlei dingen roept over de Koran verkoopt veel beter als een saaie socioloog die je komt uitleggen dat het onmogelijk is verbanden te leggen tussen zaken die niet eens onderzocht zijn. Of de heilige link te leggen tussen Europese achterstandswijken en het Arabische schiereiland. Het is ook zomer voor de kranten. Anders had jij in de andere topic al lang een socioloog kunnen quoten en met enig bewijs kunnen afkomen voor al je beweringen.

Media geven alles wat tegenwoordig een beetje roept een veel te groot podium, zeker in proportie met wat er geroepen wordt. Dat jij dat zo serieus neemt en dat koppelt aan problemen met de islam is voor jou rekening, tekenend ook een beetje omdat je in de meeste topics waar Kenjirro en ik om argumentatie vragen je ons steevast naar Google stuurt.
Oud 20-08-2007, 11:39
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 20-08-2007 @ 12:36 :
Anders had jij in de andere topic al lang een socioloog kunnen quoten en met enig bewijs kunnen afkomen voor al je beweringen.
Als je niet al mijn posts volstrekt negeerde en reageerde zonder te lezen, had je dat toen ik dat deed ook zeker opgemerkt.

Verder ontwijk je het punt. Het is onmogelijk een probleem te maken met de media. De media de schuld geven is dus foutief.
Oud 20-08-2007, 11:55
Cartosa
Cartosa is offline
Ik heb al je posts gelezen, de meeste beweringen heb je zelf verzonnen, je links kwamen van gekleurde organisaties of Google dus. Iets met enige allure heb je nooit kunnen tonen.

Over media dan. Natuurlijk kan de media wel problemen maken en zeker opblazen. De Israël/Palestina-crisis is daar een goed voorbeeld van, jij hebt trouwens zelf nog geclaimd dat de media daar dagelijks in de fout gaan. In België is het punt van staatshervorming eigenlijk via de media grootgebracht en nu de reden waarom er geen regering kan worden opgezet en zo kan ik nog wel wat voorbeelden noemen.

Het is een probleem dat veel journalisten al hebben aangekaard, hoe verwerk je opiniestukken van grote roepers. Als Wilders in een krant roept dat de Islam fascistisch is, puur om te provoceren is het de taak van een krant om zulke uitspraken een context te geven, of tenminste een wederwoord. Maar tegenwoordig halen zulke quotes zonder enige bijklank los de voorpagina's en domineren dagenlang ook Radio 1 en NOVA. Hierdoor worden dit soort banale uitspraken verheven tot nieuws en missen we de echte problemen die er zijn met de islam. Het Comité voor ex-moslims is daar een goed voorbeeld van, een piepkleine organisatie die nu regelmatig in het nieuws komt maar eigenlijk weinig tot niks nieuws te vertellen heeft.

Dit wordt trouwens mede gevoed door 't idee dat sinds 9/11 eender welke nitwit mag zeggen en schrijven over het Midden-Oosten en de Arabische/islamitische wereld wat hij wil, ervaring is niet langer meer nodig.
Oud 20-08-2007, 12:08
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 20-08-2007 @ 12:55 :
In België is het punt van staatshervorming eigenlijk via de media grootgebracht en nu de reden waarom er geen regering kan worden opgezet en zo kan ik nog wel wat voorbeelden noemen.
Ah kom op. De politici zaten al direct na de uitslag van de verkiezingen met de handen in het haar. Geen wonder dat de media daar vervolgens op inspelen.
Oud 20-08-2007, 12:20
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-08-2007 @ 13:08 :
Ah kom op. De politici zaten al direct na de uitslag van de verkiezingen met de handen in het haar. Geen wonder dat de media daar vervolgens op inspelen.
De Brussel-Halle-Vilvoorde kwestie (die al bijna even oud als België is en dus niet dateert van de verkiezingsuitslag) en al het communautair gebazel eromheen is een mediashow, opgevoerd net na de inwerkingtreding van de Vlaamse Regering. Het beste voorbeeld daarvan is de VRT, waar ik zelf werkte tijdens de verkiezingen, die van staatshervorming absoluut hét thema wilden maken vd verkiezingen. Goed voorbeeld van de rol van de media: iedereen die oproept tot een splitsing krijgt heel wat aandacht. Het onderzoek van de Vrije Universiteit Brussel waaruit blijkt dat na een splitsing franstaligen juist meer macht zouden krijgen in Brussel, de rand en de gemeenten is vrij stil gepasseerd. Omdat het een ander, saai verhaal brengt dat niemand wilt horen.
Oud 20-08-2007, 12:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 20-08-2007 @ 13:20 :
De Brussel-Halle-Vilvoorde kwestie (die al bijna even oud als België is en dus niet dateert van de verkiezingsuitslag) en al het communautair gebazel eromheen is een mediashow, opgevoerd net na de inwerkingtreding van de Vlaamse Regering. Het beste voorbeeld daarvan is de VRT, waar ik zelf werkte tijdens de verkiezingen, die van staatshervorming absoluut hét thema wilden maken vd verkiezingen. Goed voorbeeld van de rol van de media: iedereen die oproept tot een splitsing krijgt heel wat aandacht. Het onderzoek van de Vrije Universiteit Brussel waaruit blijkt dat na een splitsing franstaligen juist meer macht zouden krijgen in Brussel, de rand en de gemeenten is vrij stil gepasseerd. Omdat het een ander, saai verhaal brengt dat niemand wilt horen.
Ja, maar je kunt niet gaan lullen over iets wat totaal niet speelt.

(dat bepaalde zaken opgeblazen worden, ontken ik niet)
Oud 20-08-2007, 12:32
Cartosa
Cartosa is offline
Je kan idd geen dingen verzinnen maar je kan wel onbelangrijke zaken het gewicht geven van een probleem.
Oud 20-08-2007, 15:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 20-08-2007 @ 12:55 :
Ik heb al je posts gelezen, de meeste beweringen heb je zelf verzonnen, je links kwamen van gekleurde organisaties of Google dus. Iets met enige allure heb je nooit kunnen tonen.
Als jij onder andere al het wetenschappelijk onderzoek omtrent eerwraak een verzinsel noemt, dan zegt dit meer over hoe serieus jij de discussie voert dan over mijn argumentatie.

Wat is je volgende stelling? "Er zijn geen Amerikanen in Bagdad"?
Reageren

Regels voor berichten