Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2008, 12:11
ANI90
ANI90 is offline
Citaat:
Ik heb het over een Albert Heijn in Gouda.
Welke AH in Gouda is het? Goverwelle, bloemendaal of centrum?

-----

Had trouwens nog een vraagje. Ben 17 jaar oud en werk nu bijna anderhalf jaar 9 uur per week bij een Albert Heijn in Gouda, dit is verdeeld in 3x 3uur. Daarvan sta ik 6 uur op groente en 3 uur op houdbaar. Verder spring ik overal een beetje bij: lossen, laden, afboeken, splitsen, extra werken, diepvries/zuivel enz... Ik kan eigenlijk alles wel.

Ik ben verkoper A, maar wil B worden. Maar mijn baas zegt dat de Albert Heijn daar niet meer aan doet.

Zit er dan helemaal geen promotie voor mij in? Verdien nu 3,71 euro per uur, en vind dat best weinig eerlijk gezegd..

Laatst gewijzigd op 10-01-2008 om 13:08.
Advertentie
Oud 11-01-2008, 00:51
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Welke AH in Gouda is het? Goverwelle, bloemendaal of centrum?

-----

Had trouwens nog een vraagje. Ben 17 jaar oud en werk nu bijna anderhalf jaar 9 uur per week bij een Albert Heijn in Gouda, dit is verdeeld in 3x 3uur. Daarvan sta ik 6 uur op groente en 3 uur op houdbaar. Verder spring ik overal een beetje bij: lossen, laden, afboeken, splitsen, extra werken, diepvries/zuivel enz... Ik kan eigenlijk alles wel.

Ik ben verkoper A, maar wil B worden. Maar mijn baas zegt dat de Albert Heijn daar niet meer aan doet.

Zit er dan helemaal geen promotie voor mij in? Verdien nu 3,71 euro per uur, en vind dat best weinig eerlijk gezegd..
Als je het talenten traject in gaat wel verder als je bent aangenomen als verkoper A stroom je dor naar verkoper B (kijk even goed in je contract.)
Oud 11-01-2008, 11:25
lindagraaf
lindagraaf is offline
Ik ben zelf net begonnen bij de ah als cassiere A. Mij werd verteld dat ik na een jaar doorstroom naar B.Lijkt mij ook dat hetzelfde geldt voor een verkoper A
Oud 11-01-2008, 11:27
Skater13
Skater13 is offline
Hey,

Ik ben 16 jaar, ik werk nu 10,5 maand ongeveer bij de Albert Heijn. Ik ben sinds gister verkoper B en ik wil graag weten hoeveel ik nu ga verdienen. Kan iemand mij hierbij helpen?
Ik verdiende als verkoper A toen ik 16 jaar was €3,25 bruto.
Oud 11-01-2008, 13:21
ikbenschipper1
Citaat:
Ik ben zelf net begonnen bij de ah als cassiere A. Mij werd verteld dat ik na een jaar doorstroom naar B.Lijkt mij ook dat hetzelfde geldt voor een verkoper A
Jeps alleen kan je ook als vulploegmedewerker worden aangenomen (standaard voor vulploegmedewerkers tegenwoordig) voor deze geld geen automatische doorstroom. Alleen als je echt een toegevoegde waarde bent (lees doorstroom naar teamleider)
Oud 11-01-2008, 13:22
ikbenschipper1
Citaat:
Hey,

Ik ben 16 jaar, ik werk nu 10,5 maand ongeveer bij de Albert Heijn. Ik ben sinds gister verkoper B en ik wil graag weten hoeveel ik nu ga verdienen. Kan iemand mij hierbij helpen?
Ongeevr 50 cent erbij kijk even op winkelweb want de site van de FNV is omdat er alleen loonsverhoging is afgesproken bij de CAO onderhandelingen daar niet op aangepast.
En ik weet het zo snel niet uit me hoofd.

Groet
Ivo Jan
Oud 11-01-2008, 13:36
Skater13
Skater13 is offline
Toch bedankt,

waar moet ik op winkelweb kijken ?

Mvg,

Michael, AH 8554
Oud 11-01-2008, 13:41
ikbenschipper1
Citaat:
Toch bedankt,

waar moet ik op winkelweb kijken ?

Mvg,

Michael, AH 8554
Is franchise opzich hoeven die zich niet aan die loonscholen te houden maar zo te zien aan het A alarisis dat wel zo

Winkelweb

Handboeken

Personeel

Salaris

Verkoper B
Oud 11-01-2008, 18:05
Skater13
Skater13 is offline
Dankje ivo! Bij welke AH werk jij eigenlijk?
Oud 11-01-2008, 19:15
ikbenschipper1
Citaat:
Dankje ivo! Bij welke AH werk jij eigenlijk?
Amstelveen, Filiaal Westwijk (1073)

Aangezien we er 6 hebben hiero
Oud 11-01-2008, 20:53
ikkkkuh
ikkkkuh is offline
Citaat:
Amstelveen, Filiaal Westwijk (1073)

Aangezien we er 6 hebben hiero
Ja, nu je het zegt, ik zag vanavond iets heel opmerkelijks. de plus op de amsterdamseweg(of in elk geval daar in de buurt, er zit ook een lidl in die straat...) is overgenomen door AH
Oud 13-01-2008, 00:31
Skater13
Skater13 is offline
Oké,

Ivo ik had vandaag gekeken via WinkelWeb in de handboeken maar Personeel - Salaris bestond niet. Kan dit komen omdat we een aangepaste Franchise versie hebben? Wat is eigenlijk de verdere doorstroming na Verkoper B als je hoger op wilt komen binnen je AH filiaal..?
ikbenschipper1
Citaat:
Ja, nu je het zegt, ik zag vanavond iets heel opmerkelijks. de plus op de amsterdamseweg(of in elk geval daar in de buurt, er zit ook een lidl in die straat...) is overgenomen door AH
Het is een franchiser en hij gaat verder onder de vlag van Albert Heijn verwacht word dat de omzet verdubbeld

welke ah werk je?
ikbenschipper1
Citaat:
Oké,

Ivo ik had vandaag gekeken via WinkelWeb in de handboeken maar Personeel - Salaris bestond niet. Kan dit komen omdat we een aangepaste Franchise versie hebben? Wat is eigenlijk de verdere doorstroming na Verkoper B als je hoger op wilt komen binnen je AH filiaal..?
teamleider

zou kunnen dat dat komt omdat je franchiser bent je kan ook een zoekvrag er van maken maar weet niet of dat werkt dan Want misschien zit ik er iets naast met de precieze benaming
Oud 13-01-2008, 00:47
Skater13
Skater13 is offline
Hoe zou je teamleider kunnen worden, moet je er een bepaalde periode werken en wat moet je ervoor kunnen? Ik had nog een vraagje over het Tj formulier, je schijnt belasting terug te kunnen vragen over een gewerkte periode.. Is dit mogelijk als parttimer bij de AH voor ongeveer 12-15 uur per week en in de vakanties wel meer..

Mvg

Michael
Oud 13-01-2008, 10:01
ikbenschipper1
Citaat:
Hoe zou je teamleider kunnen worden, moet je er een bepaalde periode werken en wat moet je ervoor kunnen? Ik had nog een vraagje over het Tj formulier, je schijnt belasting terug te kunnen vragen over een gewerkte periode.. Is dit mogelijk als parttimer bij de AH voor ongeveer 12-15 uur per week en in de vakanties wel meer..

Mvg

Michael

Tja of de functie bij je franchiser bestaat weet ik niet. Dus ik zou dat dan gewoon met hem overleggen. Of je belasting kan terugvragen hangt er vanaf of je dit betaald hebt dit staat op je loonstrookje bij loonheffing.
Oud 13-01-2008, 14:46
Skater13
Skater13 is offline
Er staat iets met Heffinskorting: Ja

Verder SVW dgn
Brute SVW
Loon LH
ZVW
Netto
Res.Vakantiegeld
Oud 13-01-2008, 15:48
Skater13
Skater13 is offline
Er zijn wel teamleiders bij ons aangezien Wilmer en Paul (Paul nu weg..) met een bordje Teamleider Alg. rondlopen
Oud 15-01-2008, 19:02
Skater13
Skater13 is offline
* Ivoooooooooooooooooooooooooo Reply plz *
Oud 15-01-2008, 19:03
ikbenschipper1
Citaat:
* Ivoooooooooooooooooooooooooo Reply plz *
Tja wat moet ik er dan verder op zeggen? behalve het kan dus
Oud 16-01-2008, 07:16
Skater13
Skater13 is offline
Het ging me meer om deze post! Welke hiervan is belasting betalen of is er wel eentje ervan belasting?

Verder SVW dgn
Brute SVW
Loon LH
ZVW
Netto
Res.Vakantiegeld
Oud 16-01-2008, 09:13
ikbenschipper1
Citaat:
Het ging me meer om deze post! Welke hiervan is belasting betalen of is er wel eentje ervan belasting?

Verder SVW dgn
Brute SVW
Loon LH
ZVW
Netto
Res.Vakantiegeld
om te zien of je belasting hebt betaald moet je onder het kopje loonheffing kijken
Oud 16-01-2008, 23:01
DjMax
DjMax is offline
Gefeliciteerd met je verjaardag ivo
Oud 17-01-2008, 01:20
ikbenschipper1
Citaat:
Gefeliciteerd met je verjaardag ivo
heb je er op gewacht dat je zo stipt bent haha
Oud 18-01-2008, 20:54
DjMax
DjMax is offline
hehe, nee was toeval
Oud 19-01-2008, 11:03
Love_the_sun
Love_the_sun is offline
Ik werk op dit moment 6 weken als vakantiekracht bij de AH. Nu heb ik mn eerste salarisstrookje gehad (gaat over 2 weken voor mij) en hierop staat vermeld dat ik 33,65 % loonheffing moet betalen!
Ik heb al eerder bij de AH gewerkt en dit was altijd 0%. Er gaat dus nu dik 40 euro van mn salaris af.
Is er enige manier waarop ik dit geld eerder terug kan krijgen dan aan het eind van het jaar middels een T-biljet?
Ik werk namelijk om mijn zomervakatie te bekostigen en ik loop dus nu veel geld mis!

Iemand? Help!
Oud 19-01-2008, 12:59
maxje1992
maxje1992 is offline
Ik heb ook bij de AH gewerkt. Wat een kutzaak is dat.
Gaan niet goed met mensen om.
Als ik anderhalve week ziek ben en ik meld me af omdat ik met koorts uit school kom, moet ik alsnog komen. Die week daarna was ik nog steeds ziek maar ze vonde dat ik dus gewoon moest komen...
Ik verdiende maar 2.82 per uur. Altijd in me eentje. Sneeen in me handen. Moest vaak overwerken omdat ik teveel collie had maarja, ik had het al zo vaak tegen mijn baas gezegd maar deden er niks aan. Ik had ook nog gezegt dat 7 uur 7 uur is. Maar vaak moest ik dan nog overwerken.
KUTWINKEL
Oud 20-01-2008, 03:43
ikbenschipper1
Citaat:
Ik werk op dit moment 6 weken als vakantiekracht bij de AH. Nu heb ik mn eerste salarisstrookje gehad (gaat over 2 weken voor mij) en hierop staat vermeld dat ik 33,65 % loonheffing moet betalen!
Ik heb al eerder bij de AH gewerkt en dit was altijd 0%. Er gaat dus nu dik 40 euro van mn salaris af.
Is er enige manier waarop ik dit geld eerder terug kan krijgen dan aan het eind van het jaar middels een T-biljet?
Ik werk namelijk om mijn zomervakatie te bekostigen en ik loop dus nu veel geld mis!

Iemand? Help!
loonbelasting verklaring met ingang 1-1 invullen
Oud 20-01-2008, 03:43
ikbenschipper1
Citaat:
Als ik anderhalve week ziek ben en ik meld me af omdat ik met koorts uit school kom, moet ik alsnog komen. Die week daarna was ik nog steeds ziek maar ze vonde dat ik dus gewoon moest komen...
Ik verdiende maar 2.82 per uur. Altijd in me eentje. Sneeen in me handen. Moest vaak overwerken omdat ik teveel collie had maarja, ik had het al zo vaak tegen mijn baas gezegd maar deden er niks aan. Ik had ook nog gezegt dat 7 uur 7 uur is. Maar vaak moest ik dan nog overwerken.
KUTWINKEL
tja 15 gewoon je werk doen werk is niet makkelijk
Oud 21-01-2008, 00:48
DjMax
DjMax is offline
Citaat:
loonbelasting verklaring met ingang 1-1 invullen
of ze hebben wellicht bij je contract ook erbij gevinkt dat je een ander werk hebt, had een vriend van mij ook
Oud 21-01-2008, 00:54
DjMax
DjMax is offline
Citaat:
tja 15 gewoon je werk doen werk is niet makkelijk
Hij heeft wel gelijk, ik weet niet of dat bij alle filialen zo is, maar bij ah xl tilburg loopt het ook niet gesmeerd. Veel te vaak overwerken omdat er te druk is met de vulling en er te weinig man ervoor zijn maar ondertussen lopen ze wel mensen te ontslaan, nu hebben ze een zogeheten plan om 20 medewerkers/week aan te nemen, ja geloof het zelf maar . Pauzes worden overgeslagen, je wordt extra ingepland zonder verdere mededeling en als je het dan afbelt dan moet je een half uur tot een uur met je asm zitten te "onderhandelen". Ook is onze teamleider het meest vervelende persoon die ik in mijn leven ontmoet heb, een toekomstloze iemand zoals wij het noemen die ons altijd het leven zuur maakt, noem iets op wat niet mag en hij doet het. Maar goed, geloof best dat niet iedereen zo is, met name de jongere teamleiders van rond de 25 lijken me aardiger omdat ze zelf beter weten hoe het is om een vulplugmedewerker te zijn.
Oud 21-01-2008, 13:55
ikbenschipper1
Citaat:
Hij heeft wel gelijk, ik weet niet of dat bij alle filialen zo is, maar bij ah xl tilburg loopt het ook niet gesmeerd. Veel te vaak overwerken omdat er te druk is met de vulling en er te weinig man ervoor zijn maar ondertussen lopen ze wel mensen te ontslaan, nu hebben ze een zogeheten plan om 20 medewerkers/week aan te nemen, ja geloof het zelf maar . Pauzes worden overgeslagen, je wordt extra ingepland zonder verdere mededeling en als je het dan afbelt dan moet je een half uur tot een uur met je asm zitten te "onderhandelen". Ook is onze teamleider het meest vervelende persoon die ik in mijn leven ontmoet heb, een toekomstloze iemand zoals wij het noemen die ons altijd het leven zuur maakt, noem iets op wat niet mag en hij doet het. Maar goed, geloof best dat niet iedereen zo is, met name de jongere teamleiders van rond de 25 lijken me aardiger omdat ze zelf beter weten hoe het is om een vulplugmedewerker te zijn.
Er is 1 groot probleem en dat is helaas landelijk, er is een duidelijk te kort aan mensen . Ik zou bij ons graag 10 man aannemen om overal de druk weg te nemen. 6 man voor 1400 colli op vers is te weinig maar als ik ze niet heb is er niks aan te doen dan vulling laten staan. gelukkig hebben we en sm die ook graag vult dus komt het allemaal goed. Inplannen zonder overleg ben ik tegen maar dat zal wel komen omdat dat bij ons voor mijn benoeming nooit het geval is geweest dus ik daar gewoon mee doorga.
Pauzes neem ik zelf lang niet altijd en iedereen slaat er wel eens 1 over maar structureel komt dat niet voor. Ik ben het gehee met je eens dat er bergen winkels zijn waar het niet zo gaat zoals zou moeten ik zeggen alleen er wel bij dat er mensen zijn die er met de pet nar gooien.
Mensen ontslaan doe ik helaas ook ondanks dat ik zen it kan missen maar ja als iemand echt niet functioneerd ben je er ook wel weer klaar mee (omdat iemand te oud is ontslaan wij geen mensen iig, hou ik geen mensen over)
Oud 21-01-2008, 13:56
ikbenschipper1
Citaat:
of ze hebben wellicht bij je contract ook erbij gevinkt dat je een ander werk hebt, had een vriend van mij ook
Dat kan alleen via het hoofdkantoor gegaan zijn dan. Filiaal vult dat niet in namelijk
Oud 23-01-2008, 12:00
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
@DJMax: Ik heb dus een goede keuze gemaakt door in mijn oude woonplaats te blijven werken en niet in de AHXL in Tilburg waar ik studeer!

Bij ons filiaal is het zo luxe bij de kassa dat we elke zaterdagochtend al 2 mensen naar andere afdelingen kunnen sturen. 'smiddags zitten we ook goed 's avonds iets krapper.

Wat ik mij afvroeg. Ik heb een oproep voor de ARBO (eindelijk, ik zat er al weken op te wachten) maar wat moet ik precies daarvan verwachten? Ik heb pfeiffer gehad en ben langzaam aan weer aan het herstellen en ben van plan in februari weer iets meer te gaan werken als het de komende week helemaal goed gaat zonder terugslagen. Ik werk nu een uur minder onder mijn contact maar dat is dus mooi aan vakantieuren opgegaan...en niet aan ziekteuren.... terwijl dat wel zou moeten want ik werk niet vrijwillig minder maar omdat ik ziek ben en het niet aankan om meer dan 5 uur op een dag te werken.... iig wordt er nu naar mijn loonstroken gekeken en hoop dat het snel in orde is.
Oud 28-01-2008, 21:06
damsco
damsco is offline
hallo,

ik heb net de jaaropgaaf binnen. wat moet ik daarmee doen?? ik heb het aan vrienden die ook bij een ah werken gevraagd maar die wisten het ook niet precies
iemand??

alvast thnx
Oud 28-01-2008, 21:41
ikbenschipper1
je belasting aangifte invullen als je belasting hebt betaald en recht hebt op geld terug
Oud 30-01-2008, 17:46
tonio
tonio is offline
Citaat:
Hey,

Volgens mij iets van €3,90, maar weet het niet zeker
Oud 30-01-2008, 17:50
tonio
tonio is offline
Citaat:
KUTWINKEL
haha, dus nu zijn alle AH's kut, omdat jij alleen maar in dat ene filiaal gewerkt hebt..
Je bent anderhalve week ziek, maar je gaat wel naar school, maar niet werken? Beetje raar..
Dat wist je natuurlijk vantevoren dat je 2.82 zou verdienen, dus om daar nou achteraf een probleem van te maken..
Je werkt er waarschijnlijk voor het geld, maar niet voor gezelligheid, dus zou het best kunnen dat je alleen moet werken.
Oud 30-01-2008, 18:01
ikbenschipper1
Citaat:
haha, dus nu zijn alle AH's kut, omdat jij alleen maar in dat ene filiaal gewerkt hebt..
Je bent anderhalve week ziek, maar je gaat wel naar school, maar niet werken? Beetje raar..
Dat wist je natuurlijk vantevoren dat je 2.82 zou verdienen, dus om daar nou achteraf een probleem van te maken..
Je werkt er waarschijnlijk voor het geld, maar niet voor gezelligheid, dus zou het best kunnen dat je alleen moet werken.
Ja want school is belangrijk en werk niet ... dat heb ik al vaker gehoord. Tuurlijk is het ook raar. Ach ik snap het wel AH verdiend nu eenmaal niet heel goed en sommige denken dat je dan ook niks hoeft te doen. 1 voordeel misschien doen ze dan wel hun best voor hun opleiding (oeps fout gegokt :-p )

Maar hij had het van te voren kunnen weten als die ze contract had doorgelezen. Tonio gelukkig zijn er ook gezellige filialen
Oud 30-01-2008, 18:07
tonio
tonio is offline
Citaat:
Ja want school is belangrijk en werk niet ... dat heb ik al vaker gehoord. Tuurlijk is het ook raar. Ach ik snap het wel AH verdiend nu eenmaal niet heel goed en sommige denken dat je dan ook niks hoeft te doen. 1 voordeel misschien doen ze dan wel hun best voor hun opleiding (oeps fout gegokt :-p )

Maar hij had het van te voren kunnen weten als die ze contract had doorgelezen. Tonio gelukkig zijn er ook gezellige filialen
Ik snap best dat als scholieren een tentamenweek hebben, dat ze die week niet kunnen werken. Heb ik ook begrip voor. Maar het wordt ook vaak gebruikt als smoes om niet te werken en blijkt dat diegene nog blijft zitten dat jaar.

Gelukkig wel ja
Oud 30-01-2008, 22:27
ikbenschipper1
Citaat:
Ik snap best dat als scholieren een tentamenweek hebben, dat ze die week niet kunnen werken. Heb ik ook begrip voor. Maar het wordt ook vaak gebruikt als smoes om niet te werken en blijkt dat diegene nog blijft zitten dat jaar.

Gelukkig wel ja
Klopt het is een bekend probleem En dan 3 dagen van te voren zeggen dat je toetsweek hebt (hoe lang wist je dat al...)
Oud 31-01-2008, 20:30
Mara
Mara is offline
Oh tentamenweken zijn een hel Werkte dan wel niet bij de AH, maar supermarkt is wat dat betreft supermarkt

Inderdaad, als je dan minder kan werken begrijp ik. Bij ons werden ze echter gewoon 1 avond en de zaterdag ingepland. Als dat 't verschil moet maken heb je de weken ervoor toch echt iets verkeerd gedaan. Als je gebeld wordt om extra te werken als iemand ziek is en je weigert, ja, dat begrijp ik

Oh en OT: De AH heeft nog stééds niet gereageerd, rotzooi daar. Inmiddels 2 maanden geleden, als erachteraan gebeld en weet ik 't . Als ze me niet willen, prima, maar zég 't dan tenminste. Inmiddels al bij andere dingen een sollicitatieformulier ingeleverd.
Oud 31-01-2008, 21:56
Skater13
Skater13 is offline
Ik heb nooit problemen met toetsweken icm met Albert Heijn... Ik werk vaak alleen maar meer door de vrije middagen etc. en ja ik zit in VWO 5 als de AH niet belt over je sollicitatie zou ik pijlen via bijv. vrienden of er werk is en als je er niemand kent zou ik ze opbellen om beleefd te vragen hoe het zit met je sollicitatie zodat je weet waar je aan toe bent en of je formulier wel bij de betreffende persoon terecht is gekomen

mvg,

Mikey
Oud 01-02-2008, 09:15
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Bij ons is het vaak in eindexamen periodes een hel........Ze hadden alle mensen met eindexamens dus vrijgegeven op de zaterdag en toen bleken we dus drie zaterdagen lang elke zaterdag ongeveer 4 man tekort te hebben bij de kassa ploeg....Er was simpelweg geen vervanging.

Maar mensen gaan wel vrij makkelijk met vrijvragen om hoor valt me op. Wij hebben een grappige jongen. Dan is er een gat op zaterdag van vier uur en dan wil die last minute vrij.... en dan belt die zeg maar vervanging voor zijn uren en dan zegt die dat hij lekker vrij is en dat dat gat maar een gat moet blijven... maar officieel moet hij die vier open uren gewoon werken want je moet eerst de gaten opvullen dan pas kan iemand nog eventueel vervanging regelen zodat die vrij is.
Oud 01-02-2008, 12:32
tonio
tonio is offline
Citaat:
Bij ons is het vaak in eindexamen periodes een hel........Ze hadden alle mensen met eindexamens dus vrijgegeven op de zaterdag en toen bleken we dus drie zaterdagen lang elke zaterdag ongeveer 4 man tekort te hebben bij de kassa ploeg....Er was simpelweg geen vervanging.

Maar mensen gaan wel vrij makkelijk met vrijvragen om hoor valt me op. Wij hebben een grappige jongen. Dan is er een gat op zaterdag van vier uur en dan wil die last minute vrij.... en dan belt die zeg maar vervanging voor zijn uren en dan zegt die dat hij lekker vrij is en dat dat gat maar een gat moet blijven... maar officieel moet hij die vier open uren gewoon werken want je moet eerst de gaten opvullen dan pas kan iemand nog eventueel vervanging regelen zodat die vrij is.
Vindt niet dat een vulploegmedewerker de dupe moet zijn van een niet dichte planning. Als diegene vrij wilt, moet hij dat of 3 weken vantevoren aanvragen of vervanging regelen, onafhankelijk van hoe de planning staat. Als een vulploegmedewerker daar ook nog rekening mee moet gaan houden, dan wordt het wel teveel van het goede, vind ik althans.
Oud 01-02-2008, 14:39
ikbenschipper1
Citaat:

Dan had de leidinggevende die jongen maar vast moeten bellen. Die jonge hoeft niet de gaten van de leidinggevende op te vullen natuurlijk (als ik nog een gat heb dan laat ik dat een ander ook niet oplossen
Oud 06-02-2008, 12:11
Gwinnie
Gwinnie is offline
Misschien kan één van jullie mij helpen.
Ik heb een vast contract van 6 uur bij AH. Ik werkte altijd op maandagavond van 17:30 - 20:15 en op woensdagavond van 17:00- 20:15 als cassiere
.
Nu kan ik door stage niet meer werken op maandag en werd er bij de AH gezegd dat ik dan maar mijn vakantieuren op moet nemen tot de zomervakantie voor die maandagavond of ontslag moet nemen..

Dat kan toch niet maar zo?
ik kan volgens mij op genoeg andere momenten werken, nl woensdagmiddag, vrijdagavond en zaterdag de hele dag.
Ik heb sowieso het idee dat ze me weg willen hebben, omdat ik 21 ben en 'per ongeluk' een vast contract heb gekregen..
Kan ik eisen dat ze mij gewoon op één van de momenten dat ik wel kan inroosteren?
Oud 06-02-2008, 15:17
ikbenschipper1
Citaat:
Misschien kan één van jullie mij helpen.
Ik heb een vast contract van 6 uur bij AH. Ik werkte altijd op maandagavond van 17:30 - 20:15 en op woensdagavond van 17:00- 20:15 als cassiere
.
Nu kan ik door stage niet meer werken op maandag en werd er bij de AH gezegd dat ik dan maar mijn vakantieuren op moet nemen tot de zomervakantie voor die maandagavond of ontslag moet nemen..

Dat kan toch niet maar zo?
ik kan volgens mij op genoeg andere momenten werken, nl woensdagmiddag, vrijdagavond en zaterdag de hele dag.
Ik heb sowieso het idee dat ze me weg willen hebben, omdat ik 21 ben en 'per ongeluk' een vast contract heb gekregen..
Kan ik eisen dat ze mij gewoon op één van de momenten dat ik wel kan inroosteren?

Als zij op die momenten mensen nodig hebben dan kan je daar met ze over praten. Je kan natuurlijk altijd voor de maandag OBV nemen. Kan je het eisen dat denk ik niet echt maar je kan het wel overleggen wat zeggen ze dan als je zegt dat je wel op 1 van die andere tijden kan en wil werken?????
Ontslag nemen is natuurlijk onzin want je kan nog altijd 1 dag werken, je kan ook altijd je contractnog omlaag laten zetten. naar zeg 3:15 per week.
Oud 06-02-2008, 16:36
Gwinnie
Gwinnie is offline
Hoi, ik ben vandaag langs geweest om het er eens over te hebben.
Voor de andere momenten dat ik kan hebben ze al mensen genoeg... Dus het worden toch vakantie-uren... En ze gaat me op zaterdag inroosteren als ze daar gaten hebben, maar ze kan me niet garanderen dat dat vaak is. (deze maand bijvoorbeeld één keer.)

ik heb trouwens geen idee wat OBV is...

Maar ja, ik moet misschien maar eens kijken naar een andere baan of vragen of ik overgeplaatst kan worden naar de andere Albert Heyn in het centrum../
Oud 06-02-2008, 18:00
tonio
tonio is offline
Citaat:
ik heb trouwens geen idee wat OBV is...
OBV=Onbetaald verlof
Zo gaat er niks van je vakantie uren af en wordt je ook niet betaald.
Bij ons gebeurt het ook altijd als iemand vrij heeft genomen, er wordt eigenlijk niet met ADV uren gewerkt, diegene krijgt die dag gewoon niks uitbetaald. Heel simpel.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten