Advertentie | |
|
![]() |
|
Als ik eerlijk ben, snap ik ook geen bal van wat Uice ons probeert duidelijk te maken.
edit: Of bedoel je 'in aanmerking komen om de beste voetballer van nederland te worden' ofzo?
||
Citaat:
"Hij kwam in aanmerking voor de titel beste voetballer van Nederland", of iets dergelijks. "Hij kwam in aanmerking voor de beste voetballer van Nederland" kan wel, maar het betekent dat hij misschien de beste voetballer van Nederland cadeau krijgt.
|
Ergens in aanmerking voor komen betekent kans maken om iets te krijgen. Je komt in aanmerking voor een prijs of een titel ofzo. Daarom is TopDrop's zin dus rampzalig.
||
Citaat:
|
Daar ben ik het niet zo mee eens geloof ik. Je kunt toch een nominatie ergens voor krijgen? Je wordt genomineerd voor een prijs ofzo, een oscar bijvoorbeeld. Kees werd genomineerd voor een oscar.
||
Citaat:
'deze zin is genomineerd voor één van de lelijkste zinnen ooit' betekent dus dat de zin misschien één van de lelijkste zinnen ooit krijgt, niet dat hij misschien tot één van de lelijkste zinnen ooit gekozen wordt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, dat is waar. Maar dat een 'leek' die een topic opent niet weet hoe hij een moeilijk woord moet spellen, vind ik geen probleem. Als je een programma over iets maakt heb je toch al van te voren daar informatie over opgezocht, en dan wéét je wat de spelling is en laat je je niet van een andere spelling overtuigen doordat een 'leek' op internet die toevallig gebruikt.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wel een typemachine trouwens, want dan gaat het tenminste weer om gegoten letters. Eh, tenminste, bij de oude typemachine waar ik ooit op getypt heb. |
![]() |
|
Hmja.
Vandaag op een poster van een koffiecafé: Onze missie is: we willen onze gasten de lekkerste koffie en beste verse food producten bieden in een warme, uitnodigende omgeving, geserveerd door gastvrije, vakbekwame mensen. Wat een baggerzin. En uit de Spits, weliswaar geen taalfout, maar toch het noemen waard: De Pirates of the Carribeans-films zijn heuse kaskrakers, onder andere omdat Jack Sparrow zeer geliefd is onder zijn bewonderaars.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ctrl + V #68 of 69, dat is de vraag PixelDansje | 500 | 04-04-2008 23:18 |