Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Jawel, ik laat mijn gaspedaal opkomen bij het aangrijpingspunt. Dat een diesel minder snel afslaat, kan ik me inderdaad vagelijk nog herinneren ![]()
|
Nou uh.. Ik weet niet wat het met mijn moeder is, maar om de een of andere reden laat ze me niet rijden
![]() Nu gingen we vandaag met de auto naar mn oma. Dat is een redelijk kort stukje van zo'n 20 minuten, met een stukje stad en een stukje snelweg. Mijn vader reed heen. Nou vroeg ik toen we daar weer wilden vertrekken 'Mag ik terugrijden?'. En zonder enige twijfel zei mijn moeder 'Nee.'. Toen ik vroeg waarom, kreeg ik vage argumenten als, jaaaa, het is nu donker, en dan meteen op de grote weg, dit en dat, lijkt me niet zo'n goed plan. Ja, hallo!! Zondagavond, uur of 10, lekker rustig overal. IK MOET HET TOCH EEN KEER LEREN??? Ik heb sinds mn praktijkexamen niet meer op de snelweg gereden. Ik vind autorijden best leuk, maar zo vind ik het juist steeds meer zuigen. Het hoeft allemaal niet meer van mij. Dan zou je zeggen, praat erover. Ja, maar mijn moeder heeft een soort 'jamaar-niet-meteen-op-de-grote-weg-fobie' ofzo. Gezeik.
|
![]() |
Vervelend! Denkt je vader er net zo over als je moeder? Anders ga je, bijvoorbeeld 1 keer per week, een stukje rijden met je vader ernaast. Daar kan je moeder weinig over zeggen lijkt me
![]()
|
Verwijderd
|
Hmm, mijn rijinstructeur zei altijd dat je nooit in het begin als je je rijbewijs hebt bij mensen in de auto moet gaan zitten. Dat werkt niet. Gewoon lekker zelf de auto meesneaken.
@ TopDrop: zoveel dingen plannen waar je heen moet tot je ouders het zat zijn dat ze je moeten brengen. Als ze iemand op moeten halen/boodschappen moeten doen/etc zeggen 'zal ik het even doen?'. Ze ophalen van een feestje zodat ze kunnen drinken. Etc Etc Etc ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Oh ja, ik wilde nog wat vragen
![]() Afgelopen woensdag vroeg ik aan mijn rij-instructeur of hij mijn praktijkexamen wilde aanvragen (wachttijd van ongeveer 8 weken). Dat vond hij prima; hij was het zelf ook al van plan. Maar hoe gaat dat nou? Heeft hij het nu aangevraagd en wordt er dan een datum geprikt? Of krijg je bepaalde data waar je uit kunt kiezen? Ik heb namelijk niks meer van mijn rij-instructeur gehoord, ik hoop niet dat hij het vergeten is aan te vragen.
|
Ik zou gewoon eens letterlijk vragen aan je moeder of ze het soms eng vindt dat jij auto rijdt. En dan uitleggen dat je het toch moet leren en dat je juist voor háár er voor kiest om de snelweg eerst op een rustiger moment te gaan rijden.
Mijn moeder vond het in het begin ook maar eng hoor, dat ik auto reed. Maar dat is iets waar zíj aan moet werken, niet jij. Je kan hoogstens haar tegemoet komen door te bellen als je ergens veilig bent aangekomen en door ritten af te spreken die zij het minst eng vindt. Als het dan goed gaat, trekt ze al haar twijfels vanzelf in. Dat was bij mij wel in ieder geval.
||
Citaat:
|
![]() |
Hallo
Ik heb morgen theorie-examen en ik heb nog paar vraagjes: 1. Voetgangers hebben toch geen voorrang op rotonde? Omdat het geen bestuurders zijn? (Dat zegt mijn oefen-cd rom.) Maar als ik het op internet intypt, zie ik een aantal sites waarin ze zeggen dat ze wel voorrang hebben. 2. Buiten de bebouwde kom. Mag je dan op een niet-voorrangsweg in de berm parkeren? Jah toch? En op een voorangsweg helemaal niet parkeren? 3. Als uit een uitrit komt, heeft dan al het verkeer voorrang(dus ook voetgangers)?. |
![]() |
|
Verwijderd
|
1. Als je van een rotonde afgaat, sla je af terwijl de voetganger rechtdoor gaat, dan hebben ze dus sowieso voorrang. Vaak is er ook een zebrapad voor ze, dus dan hebben ze ook voorrang als je de rotonde opkomt. Anders niet.
2. Op een niet-voorrangsweg mag je in de berm parkeren, je mag ook op de rijbaan parkeren. Op een voorrangsweg mag je niet op de rijbaan parkeren, wel in de berm. 3. Ja, ook voetgangers. |
![]() |
|
Bedankt voor al jullie reacties op mij
![]() ![]() edit: Als er iemand naast je zit, dan rij je echt heel anders. Ik wil die auto uitproberen, hoe reageert ie, wat kan ie hebben, even flink op zn staart trappen, hard remmen etc. Maar dat ga ik dus echt niet doen als mn vader naast me zit ![]() En wat betreft praktijkexamen. Ik deed een 10-daagsecursus. Ik moest toen eerst een datum kiezen voor dat examen, en vervolgens werden de lessen daarop ingeplanned ![]()
|
Mijn ouders hadden juist gezegd dat ik niet mocht rijden in hun auto, maar nu mag het toch wel, maar wel met hun erbij.
Ik heb zondag voor het eerst een lang stuk gereden: lelystad-nijmegen. En dat is toch wel erg vermoeiend voor de eerste keer! Ik werd maar 3 keer bijna aangereden en ik heb maar 1 keer bijna iemand aangereden (maar dat kwam door de wind ![]() ![]() Maar je rijdt wel anders met mensen/bepaalde mensen naast je ja en dat is wel jammer, maar ik denk dat je vanzelf wel een eigen stijl ontwikkelt enzo. Ik heb wel plankgas moeten geven om voorbij een vrachtwagen te komen op de invoegstrook, maar mn ouders auto is dat niet zo gewend, dus dan gebeurt er niet gek veel ![]()
||
Citaat:
Misschien is het wel veel slimmer om eerst de auto op een normale manier te leren kennen, voor je gekke toeren uit gaat halen. Flink remmen, flink gas geven, etc lijkt me toch slimmer als je al even lekker met de wagen gereden hebt. Ik vond het in het begin trouwens ook heel prettig om met m'n vader te rijden. Hij gaf me veel goede tips en hielp me met situaties inschatten. Dat is in het begin toch wennen. Leer eerst maar gewoon goed met die wagen rijden voor je de uitersten gaat opzoeken ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik had net mn rijbewijs afgehaald op de gemeente, ik heel trots naar huis gereden, rij ik direct bijna een fietser van z'n sokken ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je zou ook gewoon kunnen sparen voor een klein, goedkoop autootje zodat je in ieder geval regelmatig kunt rijden. |
![]() |
|
Ik had het juist precies andersom
![]() ![]() Maar ik snap dat het vervelend is als je niet mag rijden. Waarom heb je anders die moeite genomen en wellicht zelf zo'n bedrag eraan uitgegeven.
||
Citaat:
|
Wat betreft de ouders.. mijn ouders hebben er nooit problemen mee gehad als ik de auto meenam. M'n moeder vind het nog steeds niet prettig om naast me te rijden omdat ik volgens haar te 'ruw' rij... terwijl ik haar als een of ander omaatje vind rijden
![]() Van m'n pa heb ik nooit last gehad, die zit altijd gewoon een beetje om zich heen te kijken in de auto als ik rij en af en toe praat ie eens wat over random dingen. M'n moeder zit constant aanwijzingen te geven en paniekerig te schreeuwen als ze denkt dat ik iets of iemand over het hoofd zie. Zwaar irritant, zeker omdat ik vind dat juist zij absoluut niet kan rijden ![]()
||
Citaat:
Heeft je moeder een reden waarom ze niet wil dat je lest? Bij bijna alle andere mensen zou ik het bullshit vinden als een moeder dat zegt, maar heeft ze niet een beetje gelijk? En ben je niet oud genoeg om tegen je moeder in te gaan over wat jij wil als je het echt wil?
||
Citaat:
![]() Vergeet niet, zij geeft mij soms grote bedragen aan geld, pas geleden nog 500 eoro gekregen die ik eigenlijk had moeten gebruiken om nieuwe vloerbedekking te kopen, maar heb van dit geld de rijlessen betaald. ![]() Margoed vandaag weer een zeer goede les gereden, beter dan vewacht. Moest zelfstandig een andere leerling naar huis brengen over een toch wel behoorlijke afstand en kwam de ene naar de andere opstopping en onverwachtse situaties tegen die ik perfect heb weten op te lossen. Over hooguit twee maanden wilt de instrukteur mij een TTT laten doen en gaan we ook toewerken naar een examen. Het enigste waar nog aan gewerkt moet worden is het kijken naar rechts (nacontrolle) en het zeg maar mileubewust rijden. Heb als proef al een zelfreflectie formulier moeten invullen en de punten kwamen vrij goed overeen van wat ik al werkelijk kon. Dus dat is ook al positief. Nu nog wachten op de uitslag van het CBR omtrent de eigen verklaring, zodra die binnen is staat mij niks meer in de weg om naar een examen toe te werken. De instrukteur ziet duidelijk een groei na de laatste lessen. |
![]() |
||
Citaat:
De eerste tijd heb ik alleen maar gereden met iemand naast me, voornamelijk mijn vriend, behalve kleine vertrouwde stukjes, die deed ik wel alleen. Ik vond het namelijk nog moeilijk om de route/borden in de gaten te houden, want rijden kostte me veel energie. Mijn ouders vonden het ook lastig om er aan te wennen dat ik mocht autorijden, maar nadat ik veel commentaar heb gekregen na een ritje met het gezin naar oma toe, heb ik geweigerd om nog langer op die manier te rijden. Omdat ik stage ging lopen en daarvoor moest autorijden, heb ik vanaf toen veel meer afstanden alleen afgelegd, en nu vinden mijn ouders het prima dat ik (alleen) rijd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Heb trouwens vanaf het begin altijd de auto's mee mogen nemen wanneer zij ze niet nodig hadden. Slechts 1x in het begin is mijn pa meegereden om ff te kijken of ik geen problemen zou hebben met het rijden in zijn stationcar ![]() Tegenwoordig heb ik een eigen auto en rijd ik gewoon wanneer ik wil, dat scheelt al hartstikke veel. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|