Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2008, 21:01
elysea
elysea is offline
ja, nu je geen forumbaas meer bent kan je dat wel zeggen hé!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2008, 11:24
elysea
elysea is offline
ik ben coool, ik ben coool, westside, ik ben een hond, niet aan de lijn, maar wel aan de 'lijn', westsiiiiide.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 14:41
Verwijderd
komkommer en tomaten, yeah! haha en die 'lijn' ja.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 15:55
Verwijderd
We (fay csn en ik) kregen vandaag een mail of we jullie even op deze wedstrijd willen wijzen.

Citaat:
POËZIE-WEDSTRIJD: Win een Nintendo DS Lite!

De dood: iedereen krijgt er vroeg of laat mee te maken. Misschien heb je het al eens meegemaakt: het verlies van iemand uit je omgeving. Dit kan iemand zijn geweest waar je veel van hield. Soms gebeurt dit snel en onverwachts, maar steeds vaker krijgen mensen te horen dat zij een ziekte hebben waarvan zij niet meer kunnen genezen en waaraan zij binnen een aantal maanden gaan overlijden. Deze mensen hebben palliatieve zorg nodig. Palliatieve zorg betekent dus: ‘zorg voor mensen die niet meer beter worden en gaan overlijden’.

Zaterdag 11 oktober 2008 is de Internationale Dag van de Palliatieve Zorg. Rondom deze dag worden activiteiten georganiseerd met als doel om aan meer mensen duidelijk te maken wat palliatieve zorg is. Dit lijkt onbelangrijk, maar als je er mee te maken krijgt, dan is het prettig als je weet waar je met vragen terecht kan.

Om op een mooie manier aandacht te vragen voor palliatieve zorg organiseert de projectorganisatie van de Internationale Dag van de Palliatieve Zorg, een poëziewedstrijd voor middelbare scholieren uit Nederland. Een Landelijke jury, met daarin de schrijvers Ted van Lieshout en Hans Hagen (schrijver van het kinderboekenweekgeschenk 2008), nomineert uit alle inzendingen de 15 beste gedichten. Als jouw gedicht genomineerd wordt, komt je gedicht in een gedichtenbundel ter herinnering aan de Internationale Dag van de Palliatieve Zorg. Vrijdag 10 oktober worden de winnaars bekend gemaakt tijdens een officiële prijsuitreiking.

Waar moet het gedicht aan voldoen?

- het moet gaan over verlies, afscheid nemen, de dood, rouw of herinneringen.

- het mag maximaal 14 regels bevatten

- het mag zowel poëzie als proza zijn

Wat kun je winnen?

Naast een eervolle vermelding en plaatsing van je gedicht in de landelijke gedichtenbundel, wordt het beste Nederlandse gedicht beloond met een mooie Nintendo DS Lite inclusief het spel “Braintraining”. Het is dus de moeite waard om mee te doen.

Wil je meedoen? Stuur dan een e-mail naar mkraan@dagvandepalliatievezorg.nl en je krijgt het deelnameformulier digitaal toegestuurd. Je inzending moet binnen zijn vóór 26 mei a.s.

Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 18:14
Porcelain
Porcelain is offline
Citaat:
ja, nu je geen forumbaas meer bent kan je dat wel zeggen hé!
Ga me nou niet vertellen dat ik een politiek correcte forumbaas was.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 18:21
Verwijderd
Hehe, DoPforumbazen en politiek correct zijn
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 18:32
Porcelain
Porcelain is offline
Ja. Elysea, kijk nou, je hebt bij deze je kans verspeeld ooit fb van DoP te worden! Nu kun je dus net zo goed meteen papiertjesprikker worden.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 20:54
elysea
elysea is offline
ahem. ik geloof dat ík degene ben met bush 2004 als avatar? fouter dan ik word je nooit.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2008, 23:15
elysea
elysea is offline
wie gaat er allemaal naar het doemaardichtmaar weekend?

(vette upppp)
Met citaat reageren
Oud 05-05-2008, 23:33
CSN
CSN is offline
present
Oud 06-05-2008, 09:21
Elfe
Elfe is offline
Ik niet, want examens.
Oud 06-05-2008, 10:32
CSN
CSN is offline
Jamaar, ik ook, en nu kunnen we geen examenclubje oprichten
Oud 06-05-2008, 10:56
Elfe
Elfe is offline
Maar ik kan echt niet.
Oud 06-05-2008, 16:40
Lavender
Lavender is offline
ik kan wel (en heb geen examens sorry! niet om jullie te pesten hoor )
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 17:18
Porcelain
Porcelain is offline
Ze kunnen jou er ook mee pesten, want examentijd was in mijn geval één van de beste periodes uit mijn leven <3.
Chillen leren in de zon examentje maken feestje hier feestje daar heel veel snoepen want dat mag want je hebt het zogenaamd zwaar nog meer chillen examentje maken leren leren en...
het gevoel dat het straks nooooooit meer hoeft.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 19:55
CSN
CSN is offline
Ja
Maar dat is dus niet zo
Oud 06-05-2008, 21:30
elysea
elysea is offline
ik ben er nog steeds niet uit, want, examens. een schoolgenootje gaat wel, en zij heeft ook examens. hmm hmm. ik moet het wel op tijd doorgeven
Met citaat reageren
Oud 07-05-2008, 19:43
Porcelain
Porcelain is offline
Citaat:
Ja
Maar dat is dus niet zo
Dat het nooit meer hoeft?
Studeren is anders.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 07:36
Sketch
Sketch is offline
Ja. Als je studeert snap je niet hoe je ooit hebt kunnen denken dat je het druk had op de middelbare school.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 07:51
Verwijderd
Doemaardichtmaarweekend? Ik ben er waarschijnlijk wel de 17e mei, namens de jury. Of bedoelen jullie de voorbereidingsdag?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 08:15
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ja. Als je studeert snap je niet hoe je ooit hebt kunnen denken dat je het druk had op de middelbare school.
O, dat heb ik nu precies andersom, ik snap echt niet hoe ik dat toen allemaal voor elkaar kreeg Dus jongens, na je eindexamen wordt het leven beter, nog even volhouden!
Oud 08-05-2008, 10:49
CSN
CSN is offline
Citaat:
Doemaardichtmaarweekend? Ik ben er waarschijnlijk wel de 17e mei, namens de jury. Of bedoelen jullie de voorbereidingsdag?
Nope we bedoelen 17 mei want de voorbereidingsdag is al geweest
Wie blijven er slapen?
Oud 08-05-2008, 10:55
Verwijderd
Ik had 2 jaar geleden de Tarzan&Jane kamer in het Simplon
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 17:35
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
O, dat heb ik nu precies andersom, ik snap echt niet hoe ik dat toen allemaal voor elkaar kreeg Dus jongens, na je eindexamen wordt het leven beter, nog even volhouden!
Dan moeten jullie wel onder geen beding bouwkunde gaan doen.

Laatst gewijzigd op 08-05-2008 om 21:52. Reden: onder -_-'
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 19:35
Porcelain
Porcelain is offline
Citaat:
Dan moeten jullie wel geen beding bouwkunde gaan doen.
Nee, hehe.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2008, 23:02
elysea
elysea is offline
17 mei:
csn
lavender
ava/adore
sketch
EN IK

en die laatste twee blijven niet slapen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 10:18
Lavender
Lavender is offline
ik slaap blijkbaar niet in het simplon maar in één of andere bed&breakfast. hoe zit het bij jullie?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 15:03
CSN
CSN is offline
oh, waar slaat dat op?
ik slaap wel in het simplon geloof ik, ze belden me iig van de week met de vraag of ik nog iemand meenam en dat is niet zo, dus toen stelden ze een eenpersoonskamer voor, maar dat leek me eigenlijk niet zo gezellig, en nu weet ik nog niet waar ik slaap .. ze zouden nog kijken. maar anders dan gaan we toch gewoon overlopen? huhu, tenzij je bed en breakfast aan de andere kant van grunninge ligt
Oud 11-05-2008, 17:00
Lavender
Lavender is offline
"vlakbij de Oosterpoort" maar ik weet niet wat ze onder 'vlakbij' verstaan
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 09:30
Mariska83
Mariska83 is offline
Zaterdag 11 oktober 2008 is de Internationale Dag van de Palliatieve Zorg (IDPZ). Palliatieve zorg betekent zorg voor mensen die niet meer beter worden en gaan overlijden. Rondom de IDPZ worden activiteiten georganiseerd met als doel om bekendheid te geven aan palliatieve zorg. Want mocht je het ooit nodig hebben, dan is het fijn om te weten waar je terecht kunt.

Om op een mooie manier aandacht te vragen voor palliatieve zorg organiseert de projectorganisatie een poëziewedstrijd voor middelbare scholieren. Zij mogen gedichten schrijven over dood, herinneringen, verdriet & rouw. De beste 15 gedichten worden in een gedichtenbundel geplaatst.

Een landelijke jury, met daarin de schrijvers Ted van Lieshout en Hans Hagen (schrijver van het kinderboekenweekgeschenk 2008), nomineert uit alle inzendingen de 15 beste gedichten.

Als jij het mooiste gedicht van Nederland schrijft, win je ook nog eens een mooie Nintendo DS Lite inclusief het spel “Braintraining".

Wil je meedoen? Dat kan tot 3 juni 2008. Ga voor meer informatie naar: www.dagvandepalliatievezorg.nl

Groet,
Mariska
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 22:38
CSN
CSN is offline
HOERA! HOERA

Nellekie aka ava/adore en Marleen aka Vogelvrij aka Vivi hebben vanavond respectievelijk de tweede en de tweede en de derde en de derde en de derde prijs gewonnen bij Write Now! in 's Hertogenbosch

Dat is, welteverstaan, 66,67%!

Dat is, bovendien, een DOPERWINNING
Oud 24-05-2008, 23:40
elysea
elysea is offline
oooh gefeliciteeeeerd
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 12:13
Vogelvrij
Vogelvrij is offline

Ik vraag me alleen af of het juryrapport nog ergens komt te staan!
Oud 25-05-2008, 13:22
Verwijderd
Toch gewoon op de Write Now site? Zal wel over een tijdje zijn.

En echt ja. Ik vond jouw verhaal mooi trouwens.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 13:30
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Er stond nu alleen de motivering voor de prijzen. Al is dat natuurlijk ook al wel tof, maar ik wilde weten wat ze er nu precies over zeiden, want zulk soort dingen vergeet ik ogenblikkelijk weer
Dank je wel! Jouw gedichten zagen er ook goed uit. En mijn moeder vond je aardig
Oud 25-05-2008, 14:38
elysea
elysea is offline
ik ben zo zo zooo ZOOooooooOOO nieuwsgierig. ik heb roel's verhaal al gelezen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 14:53
Elfe
Elfe is offline
Ja, gefeliciteerd! Ik ben ook benieuwd.
Oud 25-05-2008, 18:29
Lavender
Lavender is offline
ik voorspel het jullie, dop wordt nog té beroemd

gefeliciteerd!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 14:09
Reem
Reem is offline
Ja heey zeg, ligt het nu aan mij of mis ik hier toch echt een DMDM-verslag?
Hoewazzut?

En verder natuurlijk iedereen gefeliciteerd!
Oud 01-06-2008, 14:44
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, dat duurde even hè! Ik moest ze er helemaal over mailen, dat ze die links moesten activeren. En nu is er ook nog wat raars gebeurd met de lettergrootte ook. Maar ja
Oud 01-06-2008, 14:54
elysea
elysea is offline
en het staat in een mini-frame. echt heel onleesbaar, dus openen in nieuw venster.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 14:38
Badeend_X
Badeend_X is offline
Citaat:
Zaterdag 11 oktober 2008 is de Internationale Dag van de Palliatieve Zorg (IDPZ). Palliatieve zorg betekent zorg voor mensen die niet meer beter worden en gaan overlijden. Rondom de IDPZ worden activiteiten georganiseerd met als doel om bekendheid te geven aan palliatieve zorg. Want mocht je het ooit nodig hebben, dan is het fijn om te weten waar je terecht kunt.

Om op een mooie manier aandacht te vragen voor palliatieve zorg organiseert de projectorganisatie een poëziewedstrijd voor middelbare scholieren. Zij mogen gedichten schrijven over dood, herinneringen, verdriet & rouw. De beste 15 gedichten worden in een gedichtenbundel geplaatst.

Een landelijke jury, met daarin de schrijvers Ted van Lieshout en Hans Hagen (schrijver van het kinderboekenweekgeschenk 2008), nomineert uit alle inzendingen de 15 beste gedichten.

Als jij het mooiste gedicht van Nederland schrijft, win je ook nog eens een mooie Nintendo DS Lite inclusief het spel “Braintraining".

Wil je meedoen? Dat kan tot 3 juni 2008. Ga voor meer informatie naar: www.dagvandepalliatievezorg.nl

Groet,
Mariska
Jaaaaa, ik kom in de gedichtenbundel!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 18:44
gezweetwel
gezweetwel is offline
Oh wat mis ik DOP, merk ik nu!

Nou, oud nieuws, maar iets wat in deze topic past: ik won laatst nog tweede prijs bij de Literaire Prijs Babylon (een studentenwedstrijd), http://www.babylon.student.kuleuven.be/lp/
Oud 24-06-2008, 19:59
Porcelain
Porcelain is offline
Waarom KOM je dan niet meer op DoP, mevrouwtje zweetwel?!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 21:34
gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
Waarom KOM je dan niet meer op DoP, mevrouwtje zweetwel?!
Ik ben er toch nu, kopje?
Oud 25-06-2008, 17:29
Porcelain
Porcelain is offline
Hm? Zei ik dan wat?

Edit: als ik op een gegeven moment gedichten ga lezen en reageren denk ik ook altijd 'oh ja DoP is leuk'. In je eentje met poëzie bezig zijn is saai.

Laatst gewijzigd op 25-06-2008 om 18:52.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2008, 00:46
Yes, Anastasia
Yes, Anastasia is offline
Kennen we nog Kunstbende-(Taal)finalisten-doppers dit jaar?

En wie heeft er deze keer weer meegedaan met Soetend.?
Oud 28-06-2008, 11:41
elysea
elysea is offline
kennen wel, ahem, maar geen doppers volgens mij. zonde dat er zo'n groot verschil is tussen de groottes van de voorrondes (net als bij writenow eigenlijk).

en ik heb stiekem wel meegedaan maar voor de eerste keer ooit dus ik heb geen flauw idee wat te verwachten. jij?

PS als ik gezweetwel's avatar zie dan denk ik altijd aan harry potter maar dat is niet terecht toch?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2008, 18:56
gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
PS als ik gezweetwel's avatar zie dan denk ik altijd aan harry potter maar dat is niet terecht toch?
Nee, het is Bright Eyes

Ontopic: Heb weer niet meegedaan aan Soetendaelle dit jaar (glad vergeten). Iemand wel?
Oud 29-06-2008, 00:21
Verwijderd
ik vind soetendaelle een beetje stom, dus ik heb niet meegedaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten