![]() |
|
![]() |
Als mensen sterven, dan verlaat (natuurlijk) het leven ze.
Maar na hun dood mist er niks in hun lichaam. Hier zijn wetenschappers ook nog niet helemaal uit. ^^ Dus: Wat máákt het leven in planten, dieren en dus ook mensen? Laatst gewijzigd op 18-01-2010 om 13:54. Reden: Vraag verduidelijken |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 1) Dingen opnemen uit hun omgeving 2) Uitscheiden 3) Bewegen 4) Voortplanten 5) Volgens mij was de vijfde 'groeien' of 'doodgaan' maar dat weet ik niet meer ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dan hoeven we niet na te denken, maar meten we alles op. ![]() Helaas werkt dat niet zo. ^^ Laatst gewijzigd op 24-01-2010 om 11:30. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Of je moet minder lucht happen tijdens het eten. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als je precies door het gewrichtje snijdt (dus tussen de botjes door) en het is mesje is scherp genoeg om pezen mee door te snijden, dan kun je je teen eraf snijden met een klein mesje. Om bot door te krijgen is een zaagje nodig, maar dat mag ook een klein zaagje zijn. Je organen hebben altijd een temperatuur van 36-38 graden ongeacht of je het warm hebt, als je koorts hebt kan dat tot 43 graden zijn (of bij een zonnesteek of direct na het sporten tot 39 graden), maar dat temperatuurverschil is niet groot genoeg om een merkbaar verschil in grootte te veroorzaken. Of het een onmerkbaar verschil in grootte veroorzaakt weet ik niet. Laatst gewijzigd op 25-01-2010 om 17:14. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
adrenaline stimuleert in de eerste plaats je zenuwstelsel. Doordat de zenuwen die je hartslag aansturen worden geactiveerd, gaat je hart sneller. Doordat de zenuwen die je spieren aansturen worden geactiveerd, wordt een lichte trilling (die er bijna altijd is behalve als je helemaal slap ligt) uitvergroot. Die lichte trilling is er altijd doordat als je een spier aangespannen houdt op hetzelfde niveau, bijvoorbeeld je buik- en rugspieren als je zit, of je armspieren als je je handen optilt om te typen, telkens afwisselt tussen nét iets meer aangespannen en nét iets minder aangespannen.
|
![]() |
|
Soms word ik wakker met kleine rode vlekjes op mijn wang, en dan de wang waar ik op heb gelegen (bij die andere wang heb ik dat dan totaal niet). Als je dan goed in de spiegel kijkt, zie je misschien 2 ŕ 3 kleine puistjes in dat rode gebied, maar het lijken meer op blaasjes. Die blaasjes maak ik kapot en de rode vlekken op zich verdwijnen na een uurtje of twee.
Volgens mijn moeder zouden dat doorligplekken zijn; kan dat? Of is het iets anders? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 09-03-2010 om 15:53. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat jij noemt, infecties van de darmen door een bacterie (voedselvergiftiting) of virus (buikgriep), zijn inderdaad veel voorkomende oorzaken. Een infectie met een parasiet (vooral niet in Nederland voorkomende parasieten) kan ook diarree geven. Veel medicatie heeft diarree als bijwerking. De belangrijkste hierbij zijn antibiotica en bloedsuikerverlagende tabletten, en natuurlijk laxeerpillen. Diarree kan ook ontstaan doordat je het eten niet goed opneemt in je darmen. Zo krijgen mensen met lactose-intolerantie diarree wanneer ze zuivelproducten gebruiken, omdat ze de melksuiker niet opnemen. Mensen met coeliakie (gluten-intolerantie) krijgen beschadigde darmen waardoor ze vetten uit het eten niet kunnen opnemen, dat geeft vettige diarree. En mensen met suikerziekte die geen medicijnen gebruiken, nemen niet alle suiker op in het bloed. Ook zonder ziekte kan dit gebeuren: appels bevatten een stof die mensen maar beperkt kunnen opnemen, en daardoor krijgen peuters wel eens diarree van overmatig appelsap drinken. Een ontsteking in de dikke darm kan diarree veroorzaken. Voorbeelden zijn colitis ulcerosa, ziekte van crohn, uitgebreide blindedarmontsteking of diverticulitis (een ontsteking van darmuitstulpingen die ouderen vaak hebben). Ook een darmtumor kan ontstoken raken en daardoor diarree geven. Het klinkt vreemd, maar diarree kan ook onstaan door ernstige verstopping. Als je hele darm vol zit met harde ontlasting die je niet kwijt kan, gaat er dunnedarminhoud langs die ontlastingproppen sijpelen en dat geeft kleine beetjes waterige diarree. Bovendien kan diarree ontstaan bij een te snelle schildklier omdat je eten dan zó snel door je darmen wordt gestuurd, dat die geen tijd hebben om vocht aan je ontlasting te onttrekken. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En baby's kunnen inderdaad vanalles krijgen als hun tandjes doorkomen, vaak krijgen ze bv. ook meer luieruitslag dan normaal of krampjes of eczeem of ze huilen ineens om dingen waar ze normaal niet om huilen. Dat komt vooral doordat tandjes krijgen het meest stressvolle is wat een baby heeft meegemaakt sinds hij klaar was met geboren worden ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Op http://sexwoordenboek.nl/gplek.html staat een plaatje van waar dat is. Die website is sowieso handig voor als je vragen over seks hebt, want heel veel dingen worden er heel duidelijk op uitgelegd ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus als bv. een man 1.80 is en een vrouw 1.68, dan zijn hun dochters tussen de 1.65 en 1.79 en hun zonen tussen de 1.78 en 1.92. Als je wil weten hoe lang je wordt, kun je beter kijken naar hoe lang je op eerdere tijdstippen was (misschien hebben je ouders dat bijgehouden, en ze hebben vast nog wel ergens je groeiboekje liggen) en een groeicurve uitprinten van http://www.groeistichting.nl/site/index.php?id=4 en daarin die lengtes aangeven. Laatst gewijzigd op 01-08-2010 om 10:42. |
![]() |
|
als we gaan slapen. eerste 15min merk je dat je gaat slapen, na die 15min word het licht.
we merken er niks van dat we slapen,maar als we een droom hebben dan weten we dat we slapen maar waarom worden we pas wakker na dat de droom is afgelopen? mijn vragen zijn dus de periode na eerste fase van het slapen waarom merken we dat niet en waarom worden pas wakker na de droom is afgelopen. |
![]() |
|
Ik denk sowieso al dat je niet altijd wakker wordt als je droom is afgelopen, je droomt ook niet altijd. Soms word ik midden in een droom wakker, of droom ik al uren niet meer. Meestal ben je je er ook niet bewust van dát je droomt, toch?
Waarom we dat niet merken weet ik niet.. dat is waarschijnlijk de bedoeling van slapen, dat je zo ontspannen bent. |
![]() |
|
Hoe lang duurt het gemiddeld/normaal voordat blauwe plekken helemaal verdwenen zijn?
![]() Het kan aan mij liggen, maar het lijkt (gevoelsmatig) wel alsof het bij mij de laatste tijd veel langer duurt voordat ze weg zijn. Daarnaast heb ik tijdens het WK (nu alweer iets meer dan een maand geleden) mijn been gestoten (om precies te zijn: de zijkant, net iets onder mijn linkerknie) aan mijn glazen tafel. Dat was een forse blauwe plek geweest, die diepblauw was. Dat diepblauwe is nu allang weggetrokken, en dat rode, rozige en gelige is er ook allang niet meer, maar toch blijft de plaats van de blauwe plek nog goed zichtbaar. De plaats is iets donkerder getint dan de rest van mijn huid daar, en de contouren zijn nog zichtbaar. Dit heb ik zo nog niet eerder gehad en ik vind het niet normaal dat ik dat nog kan zien terwijl de blauwe plek meer dan een maand geleden ontstaan is. Zou ik iets onder de leden hebben? Een allergie of iets dergelijks is het in ieder geval niet, want daar ben ik jaren terug uitgebreid op getest in verband met mijn immer verstopte neus destijds (bleek te liggen aan een te nauwe neusholte), en ik ben dus nergens allergisch voor.
|
Een blauwe plek is niks anders dan vrij bloed dat onder je huid ligt. Dat moet opgeruimd worden. Op plaatsen die goed doorbloed zijn, gaat dat sneller dan elders. Het bloed wordt afgebroken, en als laatste van de bloedcomponenten wordt het ijzer uit je rode bloedcellen afgevoerd. Dat is relatief het lastigst om te vervoeren, en duurt dus het langst. IJzer in je huid zorgt ervoor dat het iets donkerder kleurt, en daarom kun je de contour nog zien. Hoe groter de blauwe plek, hoe langer het duurt.
Je moet je pas zorgen gaan maken over blauwe plekken als je ze heel makkelijk krijgt, en bijvoorbeeld zelfs zonder te stoten, of als wondjes heel lang doorbloeden. Verder kun je er weinig mee/aan doen.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Jij zegt: als de droom afgelopen is wordt je wakker, maar het is dat als je wakker wordt je droom af loopt. Naja in elk geval, de eerste X uur droom je niet, omdat je dan nog te licht slaapt. Echter, je bent ook niet wakker. Na X aantal uur kom je in de REM slaap (Rapid Eye Movement slaap), dit is de diepste vorm van slaap en hierin vinden de dromen plaats. Meer dan dit weet ik jammer genoeg niet. |
![]() |
|
Ik weet niet of het hier hoort maar ik vind het niet de moeite waard om er een topic voor te openen. Sinds kort, ik denk een jaar of 2, moet ik huilen bij alle emotionele dingen op tv. Vroeger had ik daar nooit last van, het is ook niet zo dat ik opeens meer meeleef dan vroeger. Het enige verschil is dat er nu tranen bij komen. Waar ligt dat aan?
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Of is klein-zijn iets recesiefs in je ouders genen en die vonden elkaar in jouw genen en kwamen toen tot uitingggg. /wiebelwenkbrauw Maar dat klinkt wel erg 'spontane inval uit niets'. Dat was het stiekem ook. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Leven na de dood ** | 74 | 16-03-2009 09:27 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheďsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Doping juutje_17 | 8 | 06-04-2001 13:37 |