Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ben je overigens nu voor of tegen discriminatie? Voor zwakke ontwijkingen als "lol wat een onzin" koop, behalve dan dat ze bewijzen dat ik gelijk heb, niets.
||
![]() |
Citaat:
Ja hoor, xenofoob, fascist, racist... blablabla. Ik mag geen kritiek hebben op een religie met achterlijke rituelen en voorschriften, gaat het daar om? Ik hoef geen geleerde te zijn om door te hebben dat religie een grote invloed heeft op zijn aanhangers. Ik ben geen xenofoob als ik zeg dat de religie van de onderwerping het niet verdient om zich verder te wortelen in de samenleving. Er zijn genoeg cijfers en voorbeelden te noemen. Je hoeft niet weg als je niks belachelijks doet. Maar ja, als jij gelooft dat ik dat wel wil, net als je gelooft in een pedofiele oorlogsprofeet, ga je gang. Maar dan heeft het geen zin om verder te discussieren. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
"Zeg: "O ongelovigen. Ik zal niet dienen wat jullie dienen. En jullie dienen niet wat ik dien. En ik dien niet wat jullie dienen. En jullie dienen niet wat ik dien. Jullie hebben jullie godsdienst en ik heb mijn godsdienst." (109:1-6) "Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29) "In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256) En natuurlijk hoef je het er niet mee eens te zijn. Ik wijs je er alleen op dat Islam/koran op meerdere manieren kan worden geintepreteerd. En dat de grote meerderheid van de moslims in NL voor een vreedzame interpretatie kiest. Lui zoals Wilders interpreteren de koran, net zoals moslimextremisten dat doen. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Daar staan vergezochte interpretaties van verzen die geen enkele verbinding met de werkelijkheid hebben en op de koop toe heersende interpretaties van heel wat meer haatdragende figuren tegen. Ze vormen daarom uiteraard nooit een argument.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Heel leuk dat een of andere bekeerde belgische apologist iets vind, maar relevant is het niet.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Nog een vraag die is blijven liggen: Ben je nu voor of tegen discriminatie? Ik geloof dat ik het nu voor de zesde keer vraag, en je gedraaikont mag nu wel eens afgelopen zijn. Overigens: Turkse aanvallen op PKK in Irak ANKARA - Turkse gevechtsvliegtuigen hebben zondagmorgen posities in Noord-Irak bestookt van de extremistische Koerdische afscheidingsbeweging PKK. De generale staf van de Turkse strijdkrachten heeft dit gemeld. De autoriteiten in Iraaks Koerdistan bevestigden de aanval. Ze lieten weten dat acht Turkse toestellen urenlang verscheidene dorpen in het Qandil-gebergte hebben aangevallen. Daarbij is volgens de burgemeester van een van de getroffen dorpen een burger, een vrouw, gedood. Een aantal woningen en een school zijn door de luchtaanvallen verwoest. De PKK gebruikt het bergachtige noorden van Irak als schuilplaats en als uitvalsbasis voor aanvallen in Turkije. De Koerdische Arbeiderspartij PKK is een groepering die sinds de oprichting in 1974 als een soort stalinistische beweging rond leider Abdullah Öcalan met geweld en terreur ijverde voor een marxistisch onafhankelijk Koerdistan in zuidoostelijk Turkije. Met de arrestatie van Öcalan in 1999 is de PKK verzwakt. Tien jaar geleden zou de groep nog over 10.000 tot 15.000 strijders, ook in Turkije zelf, hebben beschikt. Nu zouden er tussen de 2000 en 4000 strijders over zijn. Die hebben zich in Noord-Irak verschanst of zijn inmiddels uit vrees voor een Turkse inval naar de bergen in Iran uitgeweken. De EU en de VS bestempelen net als Turkije de PKK als terroristisch. De groep wordt volgens waarnemers vooral gefinancierd door de misdaad, vooral drugscriminaliteit. http://www.ad.nl/buitenland/article1899953.ece
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Op zich logisch, zelfanalyse is vrijwel altijd minder goed dan externe analyse. Het aantal gelovigen dat een geloof goed (en objectief) kan analyseren zal dus klein zijn.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus nog een keer: nu je weet dat ik helemaal geen enge of radicale mening heb maar toch praktiserend moslim ben, ben ik dan een ongelijk geval? Citaat:
Maar nee, ook dat vind ik onjuist. Zodra je een Nederlander bent, dan verdien je een gelijke behandeling. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Thanks!
NS mogen prijs treinkaartjes verhogen Gepubliceerd: 18 december 2007 21:16 | Gewijzigd: 18 december 2007 21:27 ANP Utrecht, 18 dec. Het treinkaartje wordt op 3 februari duurder. De Nederlandse Spoorwegen (NS) mogen de prijs verhogen nu het is gelukt om 87 procent van de treinen op tijd te laten rijden.De NS maakte vandaag bekend dat nu de punctualiteit op 87 procent is gekomen er wordt voldaan aan eerder gemaakte afspraken met consumentenorganisaties. De betrokken organisaties kwamen in 2003 overeen dat de NS zou afzien van een tariefverhoging en dat die alsnog zou plaatsvinden als de punctualiteit en klanttevredenheid zouden verbeteren. ,,Het kwaliteitsniveau is nu zo hoog dat ook de tweede helft van deze inhaalslag kan worden gerealiseerd'', meldt de NS. In 2002 ging de prijs van het treinkaartje niet omhoog, omdat de NS toen vond dat de dienstverlening beter moest. Toen dat in 2004 beter ging, is het eerste deel van die uitgestelde stijging doorgevoerd. Nu volgt het tweede deel. De NS-zegsman wijst erop dat er de afgelopen jaren hard is gewerkt om de dienstverlening aan de klant steeds verder te verbeteren. ,,Vergeleken met het begin van de eeuw rijden er veel meer treinen die beter op tijd rijden. Het aantal treinreizigers is gegroeid, evenals de waardering die zij hebben voor de dienstverlening.'' De Consumentenbond zegt het belangrijker te vinden dat reizigers op tijd komen dan dat treinen op tijd arriveren. ,,We gaan er dit jaar streng op letten of reizigers wel op tijd aankomen en of ze in de nieuwe dienstregeling niet veel eerder weg moeten om op dezelfde tijd aan te komen.'' De organisatie vindt verder dat prijs en kwaliteit van het openbaar vervoer aan elkaar gekoppeld moeten zijn. ,,Dat is, afgezien van deze eenmalige overeenkomst, nog niet het geval omdat de NS jaarlijks een inflatiecorrectie mag toepassen. Treinkaartjes worden in februari ruim 2 procent duurder. Die stijging komt bovenop de inflatiecorrectie van 2 procent die al in januari wordt doorgevoerd.'' |
![]() |
|
Verwijderd
|
Angolese agenten doden 'gewapende' acteurs
Gepubliceerd: 18 december 2007 17:00 | Gewijzigd: 18 december 2007 17:06 BBC, AFP Luanda, 18 dec. De politie in de Angolese hoofdstad Luanda kan een gebrek aan ijver niet worden verweten. Agenten schoten er zonder blikken of blozen twee gewapende criminelen dood. Tenminste, dat dachten ze. In werkelijkheid ging het om twee acteurs in een misdaadfilm.Het weinig benijdenswaardige acteursduo droeg ongeladen wapens tijdens opnamen voor een film in een slechte buurt van Luanda. Plotseling verscheen er op de set een politiebusje waaruit agenten sprongen die prompt van dichtbij het vuur openden op alle aanwezigen, aldus de geschokte regisseur, Radical Ribeiro, tegenover het Franse persbureau AFP. „Ze gingen maar door met schieten totdat ik riep: Alstublieft, niet schieten, dit is een film.” Toen de rook was opgetrokken gingen de agenten er net zo snel vandoor als ze gekomen waren, aldus Radical Ribeiro. Zij lieten de twee doden en drie gewonden achter. De regisseur beweert dat de lokale autoriteiten hem toestemming hebben gegeven voor zijn filmplannen. De Angolese politie heeft nog niet op de schietpartij gereageerd. De uiterst gewelddadige sfeer in Luanda houdt verband met de burgeroorlog in het Zuidwest-Afrikaanse Angola die in 2002 werd beëindigd. Veel bewoners van het platteland vluchtten tijdens de oorlog, die zevenentwintig jaar heeft geduurd, van het platteland naar de hoofdstad. Bij gebrek aan middelen van bestaan laten veel vluchtelingen in Luanda zich nu in met criminaliteit. |
![]() |
|
![]() |
KWART BEZETTINGSMACHT ISRAËL VERNEDERT PALESTIJNEN
JERUZALEM - Een kwart van de Israëlische soldaten die bij wegversperringen van de bezettingsmacht op de Westelijke Jordaanoever staan, heeft actief deelgenomen aan of is zonder het te aan te geven getuige geweest van de vernedering van de Palestijnse bevolking. Dit meldde zondag het Israëlische dagblad Yediot Aharonot op basis van een militair onderzoek naar de gedragingen van militairen bij de talrijke controleposten in bezet gebied. De militairen slaan de wachtende Palestijnen, schelden ze uit, laten ze nog langer wachten en nemen ook smeergeld aan om soepeler op te treden, stelde het rapport van de strijdkrachten. Ook laten ze mensen helemaal niet door, bijvoorbeeld Palestijnen die op weg zijn naar een arts of ziekenhuis. Het onderzoek is gedaan met een vragenlijst voor duizend betrokken militairen in opdracht van bevelhebber generaal Gabi Ashkenazi. http://www.nieuwsfeit.nl/index.php?o...4773&Itemid=43 |
![]() |
|
Verwijderd
|
PVV wil landelijk onderzoek psychische problemen allochtonen, steden vol met wandelende bommen.
woensdag 19 december 2007 De Partij voor de Vrijheid stelt vandaag in de Tweede Kamer voor een landelijk onderzoek te houden naar psychische problemen onder allochtonen. De PVV doet dit na aanhoudende berichten hieromtrent. Zo zijn er berichten dat tachtig procent van de kinderen in het speciaal onderwijs in Amsterdam Turks of Marokkaans is. Daarnaast is er een ouder onderzoek dat stelt dat 1 op de 5 allochtonen een verstandelijke handicap heeft. Onderwijs-woordvoerder Martin Bosma: “Als dat waar is dan hebben we een mega-probleem, vooral in onze grote steden. Staatssecretaris Dijksma wilde eerder niet ingaan op mijn verzoek een onderzoek te doen. Maar nu gaat de gemeente Amsterdam wel onderzoek doen naar psychische stoornissen van de reljeugd. Dit na uitspraken van Marcouch dat de helft van de harde kern van allochtonen probleemjongeren psychische problemen heeft. Waarom ontkennen de multiculturalisten in Den Haag de problemen? Er lopen wandelende bommen rond in onze steden en het is nu van belang dat we weten hoeveel het er zijn.” http://www.geertwilders.nl/index.php...1415&Itemid=74 -------------------------------- Lol wat heeft multiculturalisme nou weer met psychische problemen van allochtonen te maken? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, dat staat een beetje los van de semi-samenhangende uitspraken van de PVV. Ik snap niet echt waar ze heen willen. Er is aardig werk verricht op zowel psychologisch als criminologisch gebied, dus waarom ze een groot onderzoek zouden willen houden over twee zaken die slechts indirect met elkaar verbonden zijn... Tja, ach, de SP moet af en toe iets brallen, GL moet af en toe iets schokkend noemen, de SGP vind het af en toe immoreel, de VVD trekt de conclusie dat iets onbetaalbaar of betuttelend is, de PvdD zeikt vijf dagen per week, en zo vervuld ook de PVV zijn rol door met dit soort uitroepen te komen. Misschien moet het ook enigsinds als vermaak gezien worden. ![]()
|
Staat moet ommezwaai SGP afdwingen
De staat moet maatregelen nemen opdat de SGP voortaan ook vrouwen verkiesbaar stelt. Dat heeft het gerechtshof in Den Haag bepaald in een zaak die door het Clara Wichmann Fonds was aangespannen. De SGP maakt onderscheid tussen mannen en vrouwen op een manier die strijdig is met het Vrouwenverdrag, zegt het hof. Volgens de rechters is het recht op gelijke behandeling in deze kwestie meer in het geding dan het recht van vereniging en de godsdienstvrijheid. Onlangs bepaalde de Raad van State dat de SGP recht heeft op subsidie, omdat er in Nederland nog genoeg mogelijkheden zijn voor vrouwen in de politiek. http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007...B797FE2CC.html Te verwachten en terecht, maar niettemin goed nieuws.
||
![]() |
Citaat:
Made my day. |
![]() |
|
Meisje (7) dood na 'Mortal Kombat'
Twee tieners uit Colorado worden verdacht van het om zeep helpen van een 7-jarig meisje, door het spel Mortal Kombat na te bootsen. Het slachtoffertje moest met twintig kneuzingen, meerdere breuken, opgezwollen hersenen en bloedingen in de ruggengraat in het ziekenhuis worden opgenomen, waar ze niet veel later overleed. De twee daders, een jongen en een meisje, zijn aangeklaagd voor kindermishandeling met een dodelijke afloop. Het incident had plaats toen de twee tieners, 16 en 17 jaar oud, als oppasser fungeerden. Na het spel enkele uren gespeeld te hebben, besloten ze het meisje er eens flink van langs te geven, wat resulteerde in bovenstaande verwondingen. De twee kinderen kunnen 48 jaar de cel in draaien. http://www.nieuwnieuws.nl/archives/t...al_kombat.html |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar serieus, het was een vraag. Soort van. Er is meer info over deze tragedie. Het slachtoffer is Zoe Garcia, zusje van een van de daders, het blanke meisje Heather Trujillo (16). De andere dader is de zwarte jongen Lamar Roberts (17) Beide daders probeerden het slachtoffer weer tot leven te brengen voordat ze de moeder roepten en 911 belden. Roberts op de vraag waarom hij niet stopte toen Zoe hem dat vroeg: ''Ik weet het niet, ik was dronken.'' http://www.rockymountainnews.com/new...-kombat-death/ In het Engels, paar dingetjes eruit gehaald en vertaald. Laatst gewijzigd op 20-12-2007 om 22:42. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik word er nu strontziek van dat je van wat ik ook maar zeg het geweldig vind om het uit de context te rukken. Maar goed, ik onderwerp me aan je politiek correcte visie en CENSUREER alles wat ook maar met ras of religie te maken heb. Nu blij, mijn beste forumbaas? Laatst gewijzigd op 20-12-2007 om 22:55. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Verwijderd | 500 | 15-06-2008 13:04 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 |