Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2008, 13:30
KIET
KIET is offline
Citaat:
Ik heb er inmiddels niet zo veel problemen meer mee.
In het begin vond ik dat wel erg eng. Sowieso vond ik het altijd lastig om auto te rijden als het donker was en ook nog regende, niet alleen bij een stortbui. Maar je leert vanzelf daar beter mee om te gaan.
Bij een gewone regenbui heb ik er ook geen problemen mee. Alleen als ik absoluut niet meer kan zien waar ik heen ga, dus nul zicht op belijning en dan midden in de nacht als er nog maar weinig auto's op de weg zijn waar je je op af kan stellen, dan rijdt dat absoluut niet prettig op de snelweg. Vooral niet op de stukken waar nog geen ZOAB ligt
Advertentie
Oud 19-01-2008, 20:13
Lyne
Lyne is offline
Hebben jullie nog iets gebruikt tegen de zenuwen? Ik heb valeriaan gekocht (normale en extra sterk) en ik wil nu al beginnen met die normale om sowieso beter te kunnen slapen en concentreren op school, en dan het weekend voor mijn rijexamen die extra sterke gaan nemen.

Ik heb er veel goede verhalen over gehoord, maar ik wil er niet duf van worden ofzo. Misschien dat ik het morgen ga uitproberen, kijken hoe het werkt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2008, 20:39
Bowie_Jean
Bowie_Jean is offline
Haha, nee dat had ik kunnen weten. Ik ken zelf ook een autistisch meisje, die kan ook niet goed onderscheid maken tussen of je iets letterlijk of figuurlijk bedoelt. Maar goed dat terzijde...

@Lyne: ik moet dinsdag afrijden. Ik heb zelf iets gekocht van VSM, Plantival heet het, en het moet 'ontspannen in tijden van stress en spanning' en helpt om 'een goede prestatie neer te zetten'...
Er zit ook wat van valeriaan in geloof ik.
Nu heb ik dus al een paar keer zo'n pilletje geprobeerd, gewoon tussendoor, om uit te proberen wat voor effect het heeft. Op zich helpt het me wel om minder zenuwachtig te zijn, ik word er rustig van in elk geval. Maar los van de zenuwen ben ik van mezelf al best rustig en van zo'n pilletje heb ik een beetje het gevoel dat ik duf word... Ik had het ook een keer gewoon voor een rijles genomen en m'n reactievermogen was minder... Dus ik ga het maar niet nemen dinsdag! Als ik het dan niet haal vind ik het ook zo zonde als het door zo'n rotpilletje komt. Dus ik ga het helemaal naturel doen haha! Met wat caffeïne vanzelfsprekend.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 03:32
TopDrop
TopDrop is offline
Ik moest 2x 's ochtends vroeg afrijden. Beide keren had ik een kopje koffie op. Verder niks. En het ging beide keren prima
Oud 20-01-2008, 14:06
Hakuna
Hakuna is offline
Bedankt voor de zowel positieve alsook negative reacties. Heb besloten om de komende weken te gaan lessen in een automaat om bij de tweede rijtest (14 februari as) meer kans te hebben. De deskundige had mij bij de eerste rijtest het advies gegeven om eens in een automaat te lessen. Omdat ik wil voorkomen dat ik in allerlij bezwaar procedures terecht kom. Heb zelf altijd in schakelauto's gelest en examen gedaan, mischien is voor mij een automaat beter tijdens het rijden waardoor ik mijn aandacht meer op de weg kan houden. Maar ik stap eigenlijk over op de automaat om proberen uit de medische procedure te komen. Mocht ik met de automaat slagen voor de tweede rijtest dan wordt ik gewoon voor 5 jaar geschikt verklaard en mag ik (alleen in automaat) examen doen. In een later stadium als ik geslaag ben kan ik altijd besluiten om alsnog een examen te doen in de schakel om het automaat rijbewijs te laten omzetten in een schakelauto rijbewijs en ik hoef dan ook geen theorie meer opnieuw te doen. Ik denk dat dit voor mij op dit moment tcoh de beste aanpak is, dit werd mij ook door gespecialseerde rijscholen aanbevolen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 14:28
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ik denk dat dit voor mij op dit moment tcoh de beste aanpak is, dit werd mij ook door gespecialseerde rijscholen aanbevolen.
Jouw beste aanpak is imho gewoon om te stoppen
Oud 20-01-2008, 14:31
Verwijderd
Ik vind het wel eng als mensen als Cornel (no offense, maar toch..) uiteindelijk toch hun rijbewijs halen en gewoon de weg op mogen.. :/
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 15:47
Verwijderd
Mwa, als een expert zegt dat het kan én alleen in een automaat dan zal het wel mogelijk zijn. Ik ben het er volmondig mee eens dat Cornel er erg veel geld doorheen heeft gejaagd maar ik kan wel begrijpen waarom hij dat gedaan heeft. Zelf zou ik ook liever wél dan niet mijn rijbewijs halen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 19:19
Balance
Balance is offline
Citaat:
Mwa, als een expert zegt dat het kan én alleen in een automaat dan zal het wel mogelijk zijn.
Valt vies tegen. Mijn broer kon bijvoorbeeld totaaaal niet rijden. Deed examen en zakte (terecht). Het examen erop had hij de 'mazzel' dat er enorm veel mist was waardoor hij heel voorzichtig moest rijden overal. Hij kreeg het papiertje mee naar huis en ging met mijn vader oefenen. Die jongen bleek toen gewoon een kruispunt op te rijden zonder te kijken! Hij was echt een gevaar voor zichzelf en zijn omgeving. En toch vond die 'expert' dat het wel mogelijk was. Gelukkig vond m'n broer auto rijden ook totaal niet leuk en kreeg hij de auto ook niet mee, waardoor hij anderen niet meer lastig viel, maar ik wilde destijds mijn broer (net als nu Cornel) toch echt niet tegen komen op de weg.
Oud 20-01-2008, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Valt vies tegen. Mijn broer kon bijvoorbeeld totaaaal niet rijden. Deed examen en zakte (terecht). Het examen erop had hij de 'mazzel' dat er enorm veel mist was waardoor hij heel voorzichtig moest rijden overal. Hij kreeg het papiertje mee naar huis en ging met mijn vader oefenen. Die jongen bleek toen gewoon een kruispunt op te rijden zonder te kijken! Hij was echt een gevaar voor zichzelf en zijn omgeving. En toch vond die 'expert' dat het wel mogelijk was. Gelukkig vond m'n broer auto rijden ook totaal niet leuk en kreeg hij de auto ook niet mee, waardoor hij anderen niet meer lastig viel, maar ik wilde destijds mijn broer (net als nu Cornel) toch echt niet tegen komen op de weg.
Natuurlijk zijn er altijd dit soort zaken aan te halen maar dat blijft toch echt een minderheid. Daarnaast is jouw voorbeeld sowieso al speciaal want zo vaak mist het niet zodanig dat je overal erg voorzichtig moet rijden.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 20:17
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Natuurlijk zijn er altijd dit soort zaken aan te halen maar dat blijft toch echt een minderheid. Daarnaast is jouw voorbeeld sowieso al speciaal want zo vaak mist het niet zodanig dat je overal erg voorzichtig moet rijden.
En de kans dat ik ooit Balance van de weg zal rijden zal minder dan 0,009 % zijn, maar toch kan ze maar beter op haar hoede zijn want je weet het bij mij maar nooit.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Mwa, als een expert zegt dat het kan én alleen in een automaat dan zal het wel mogelijk zijn.
De expert zegt toch alleen dat dat misschien een mogelijkheid is? Voorlopig keurt de expert m gewoon af, alleen nog niet definitief.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 21:27
Verwijderd
Citaat:
De expert zegt toch alleen dat dat misschien een mogelijkheid is? Voorlopig keurt de expert m gewoon af, alleen nog niet definitief.
Je hebt gelijk. De zin had natuurlijk moeten lezen:
"Mwa, als een expert zegt dat het wellicht zou kunnen én alleen in een automaat dan zal het wel mogelijk zijn."
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 22:01
Bowie_Jean
Bowie_Jean is offline
Citaat:
En de kans dat ik ooit Balance van de weg zal rijden zal minder dan 0,009 % zijn, maar toch kan ze maar beter op haar hoede zijn want je weet het bij mij maar nooit.
Nou te gek
Ja ik ben sarcastisch...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 09:04
Kwark89
Kwark89 is offline
Citaat:
Hebben jullie nog iets gebruikt tegen de zenuwen? Ik heb valeriaan gekocht (normale en extra sterk) en ik wil nu al beginnen met die normale om sowieso beter te kunnen slapen en concentreren op school, en dan het weekend voor mijn rijexamen die extra sterke gaan nemen.

Ik heb er veel goede verhalen over gehoord, maar ik wil er niet duf van worden ofzo. Misschien dat ik het morgen ga uitproberen, kijken hoe het werkt.
Ik vind dit echt zo bullshit. Tis maar een rijexamen en natuurlijk is iedereen zenuwwachtig maar om nou meteen aan de pilllen te gaan. Straks als je later een baan hebt en bijvoorbeeld vergadering moet leiden, ga je dan ook steeds aan de pillen?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 11:45
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Citaat:
Wat een land? Het lijkt me juist prima geregeld in dit land aangezien mensen zoals Cornel geen rijbewijs krijgen.

O ja? Hij is er anders druk mee bezig om het wél te krijgen.
Ergens moet men een grens trekken.

Als hij zijn rijbewijs krijgt dan vind ik dat een schande.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 11:53
Lethe
Lethe is offline
Citaat:

Hij is er druk mee bezig ja. Dat wil niet zeggen dat hij het ook krijgt, want zoals het er nu naar uitziet zal het hem niet lukken zijn rijbewijs te halen.
Oud 21-01-2008, 13:10
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Hij is er druk mee bezig ja. Dat wil niet zeggen dat hij het ook krijgt, want zoals het er nu naar uitziet zal het hem niet lukken zijn rijbewijs te halen.
En waar baseer jij dat op!? Voor alle duidelijkheid ik ben (nog) niet ongeschikt verklaard. De deskundige heeft alleen gezegt dat het onvoldoende was en dat hij mij nog een keer terug wilde zien (er staat nog niks op papier). Hij gaf het advies (is niet bindend) om eens in automaat te gaan lessen, ik heb dat advies opgevolgt en zal proberen bij de tweede rijtest in de automaat mijn best te doen. Meer kan ik op dit monent ook niet doen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 14:10
Alwien
Alwien is offline
Citaat:
Ik vind dit echt zo bullshit. Tis maar een rijexamen en natuurlijk is iedereen zenuwwachtig maar om nou meteen aan de pilllen te gaan. Straks als je later een baan hebt en bijvoorbeeld vergadering moet leiden, ga je dan ook steeds aan de pillen?
Jij hebt duidelijk geen last van examenvrees. Wat erg fijn is voor jou, natuurlijk. Ik wilde alleen toch even zeggen...De meeste mensen gaan niet 'meteen aan de pillen', maar als je al een aantal keer gezakt bent terwijl je weet dat je het in een normale situatie wél kunt, dan is dat toch best jammer. En als een pilletje er dan net voor zorgt dat je iets rustiger wordt, waardoor je wel slaagt, dan is dat alleen maar handig.
Oud 21-01-2008, 14:56
Verwijderd
Citaat:

Al meer dan 15 jaar is hij er mee bezig he. En de kans dat hij het na een paar lessen in een automaat opeens wel geschikt is is vrij klein, dus ik zou me niet zo druk maken. Tot nu toe komt hij niet over de getrokken grens heen, dus maak je niet zo druk . Als hij het wel krijgt vind ik het overigens ook levensgevaarlijk.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 15:11
Verwijderd
En meer hoeft er wat mij betreft niet over gezegd te worden.
Het is inmiddels wel duidelijk dat Cornel graag zijn rijbewijs wil halen en dat niet iedereen daar even blij mee is. Laten we het daar dan ook bij houden en anderen de kans geven ook hun verhaal te doen in dit topic.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 17:16
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Vandaag mijn 5de rijles gehad. Hellingproef gehad. Eerste keer was raar, 2de keer ging soepel. alleen die regen is lastig man, je ziet de helft niet meer... Maar ik vind het nog steeds geweldig. ik kan niet wachten totdat ik mijn rijbewijs heb..
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 17:58
Balance
Balance is offline
Citaat:
En meer hoeft er wat mij betreft niet over gezegd te worden.
Het is inmiddels wel duidelijk dat Cornel graag zijn rijbewijs wil halen en dat niet iedereen daar even blij mee is. Laten we het daar dan ook bij houden en anderen de kans geven ook hun verhaal te doen in dit topic.
Dat is wel vreemd. Hij vertelt hier zelf zijn verhalen, dan krijg je ook reacties. Wanneer je echt vindt dat wij het niet meer over Cornels situatie mogen hebben, dan verzoek ik jou ook hem hier niet meer te laten posten over zijn situatie.
Oud 21-01-2008, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Dat is wel vreemd. Hij vertelt hier zelf zijn verhalen, dan krijg je ook reacties. Wanneer je echt vindt dat wij het niet meer over Cornels situatie mogen hebben, dan verzoek ik jou ook hem hier niet meer te laten posten over zijn situatie.
Dat staat er dan ook al, Balance
Om het te verduidelijken:
Wat mij betreft mag Cornel hier posten wanneer hij helemaal klaar is met het traject, zodat het afgesloten kan worden. Dus wanneer hij óf afgekeurd is óf zijn rijbewijs heeft gehaald.
Tot die tijd hoeft dat dus niet, zodat dit topic ook voor anderen (weer) toegankelijk is.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 19:03
Balance
Balance is offline
Oud 21-01-2008, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Vandaag mijn 5de rijles gehad. Hellingproef gehad. Eerste keer was raar, 2de keer ging soepel. alleen die regen is lastig man, je ziet de helft niet meer... Maar ik vind het nog steeds geweldig. ik kan niet wachten totdat ik mijn rijbewijs heb..
Met hellingproef vond ik het altijd lastig om alle kijkwerk ook uit te voeren maar ja, ik moest dat dan ook in the middle of nowhere doen
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 03:50
TopDrop
TopDrop is offline
Ik reed een tijd geleden in een suzuki swift. En toen reed ik een oprit op voor een vriends huis, maar ik stopte te vroeg. Ik vond dat de auto nog wel een meter naar voren mocht. Het liep een klein beetje schuin. En toen liet ik 'm 4x afslaan
Oud 22-01-2008, 08:33
Verwijderd
Heuj gisteren in een andere auto dan de mijne gereden, da's maf. Heeel ander koppelingspunt, maf gaspedaal.. Maar wel goede oefening, én hij is niet een keer afgeslagen
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 10:00
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Heuj gisteren in een andere auto dan de mijne gereden, da's maf. Heeel ander koppelingspunt, maf gaspedaal.. Maar wel goede oefening, én hij is niet een keer afgeslagen
volgens mij blijf je dat altijd houden, zodra je in een andere auto rijd.. Als ik bij mezelf naga, is dat wel het geval. Elke andere auto heeft tijd nodig om te wennen. (Ik heb soms het idee dat ik (bij wijze van spreken) opnieuw moet leren rijden)
Oud 22-01-2008, 10:14
Verwijderd
Inderdaad, vooral de overgang van benzine/gas -> diesel blijft toch altijd nog wel een beetje apart. Vooral door het hogere koppel van zo'n diesel. Vergeet natuurlijk ook niet de verschillen in de auto zelf, grootte, gewicht, bouwjaar (ivm type koppeling enzo).
De vervelendste auto waarin ik tot nu toe heb gereden, qua koppelen, is de Renault van mijn pa. Dat ding is enorm ongevoelig en klapt er gewoon op een random punt op. Niet erg fijn rijden kan ik je zeggen
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 11:40
KIET
KIET is offline
De ouders van een kennis van mij hebben een Nissan Almero Tino waarin je echt niet kan rijden als je het niet gewend bent. Koppeling is geen enkel probleem. Het gaspedaal daarentegen valt niet mee te werken. Het gaat loeizwaar en hij lijkt maar en centimeter ver te gaan. Het lijkt wel alsof je eerst ergens doorheen moet drukken eer hij reageert. Dus gas in, eerst niets, dan wat harder drukken, weer niets, dan nog harder drukken en dan zit je opeens in 4000 toeren. Echt waardeloos Als die jongen in mijn auto zit geeft hij dan ook altijd snoeiveel gas de eerste paar keren.
Oud 22-01-2008, 12:58
coopergirl
coopergirl is offline
Met remmen kan dat ook zo'n feest zijn Ik heb een oude Opel waarbij je behoorlijk het rempedaal moet indrukken. Als ik daarentegen in een nieuwe Peugot 307, Volkswagen of Audi A4 rijdt, schiet ik bijna door de voorruit heen. Nu houd ik er rekening mee, maar in het begin heb ik een aantal keren wel héél erg bots stil gestaan (Bij een (volgens mij?) Fiat Punto begreep ik de richtingaanwijzer niet helemaal. Er zitten draaiknopjes aan te stuur die je daarvoor diende te gebruiken. Ik begin met rijden en tijdens het rijden kom ik daar dan achter.
Oud 22-01-2008, 13:56
Bowie_Jean
Bowie_Jean is offline
Ik ben vandaag voor mijn eerste rij-examen GEZAKT... >
Was te voorzichtig.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 14:06
Verwijderd
Dat is een tegenvaller, weet je al wanneer je weer op kunt gaan?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 14:13
Lyne
Lyne is offline
Citaat:
Nee natuurlijk niet. Je hoeft me niet zo te kleineren. Sommige mensen hebben hun zenuwen beter onder controle. Als ik het ga verprutsen door de zenuwen en daardoor zak, kan ik niet door want ik heb geen geld meer. Dus als ik dan een paar valeriaan pilletjes moet slikken om wel te slagen voor mijn rijbewijs, dan doe ik dat.

Sowieso snap ik niet waarom je dit vergelijkt met een vergadering, het zijn twee totaal verschillende dingen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 16:15
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
volgens mij blijf je dat altijd houden, zodra je in een andere auto rijd.. Als ik bij mezelf naga, is dat wel het geval. Elke andere auto heeft tijd nodig om te wennen. (Ik heb soms het idee dat ik (bij wijze van spreken) opnieuw moet leren rijden)
M'n rijinstructeur had een nieuwe auto (zelfde model en kleur, maar wel nieuwer. Nieuwe 'versie') en ik had het nauwelijks (/niet) in de gaten Terwijl toch de koppeling anders was enzo - volgesn mijn broer en rijinstructeur iig.
Oud 22-01-2008, 18:20
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
M'n rijinstructeur had een nieuwe auto (zelfde model en kleur, maar wel nieuwer. Nieuwe 'versie') en ik had het nauwelijks (/niet) in de gaten Terwijl toch de koppeling anders was enzo - volgesn mijn broer en rijinstructeur iig.
Misschien is de een beter geconditioneerd dan de ander
Oud 22-01-2008, 19:48
TopDrop
TopDrop is offline
Ik reed bij de anwb, en daar hebben ze meer auto's/instructeurs. Ik leste in de oudste auto, en op een gegeven moment kreeg ik een paar lessen in de allernieuwste auto. Jeetje wat een supergroot verschil is dat Bij die oude doe je maar wat, en het is allemaal wel goed. Het is toch een diesel enzo. Bij die nieuwe gaat alles supersoepel en nauwkeurig enzo. Reed ook een stuk lekkerder trouwens
Oud 23-01-2008, 00:41
KIET
KIET is offline
Ik kreeg op de examendag te horen dat de rij-instructeurs van auto hebben staan wisselen. Kleine rijschool met maar twee auto's en instructeurs Hij vond dat ik wel genoeg autocontrole had om in een andere auto mijn examen te doen. Was ook fijn
Oud 24-01-2008, 14:43
Hakuna
Hakuna is offline
Zie je privé-berichten.

- Dittrich

Laatst gewijzigd op 24-01-2008 om 14:47. Reden: Zie post eerder in dit topic.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 15:37
Hanneke
Hanneke is offline
Net rijles. Ik laat normaal vrijwel nooit de auto afslaan, maar vandaag echt duisent keer ofzo En drie keer voor het stoplicht achter elkaar. Echt irritant is dat
Oud 24-01-2008, 15:52
Verwijderd
Dat is vervelend ja. Hoe veel lessen heb je nu gehad?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2008, 16:57
Lethe
Lethe is offline
Ik liet vandaag ook ineens de motor afslaan terwijl ik gewoon in z'n 1 wegreed bij een stoplicht. Ik was er zelf verbaasd over.
Oud 24-01-2008, 19:11
TopDrop
TopDrop is offline
Ik laatst bij parkeren Ik reed heen en terug redelijk vlekkeloos, en helemaal op het eind toen ik parkeerde sloeg ie af Beetje anticlimax
Oud 24-01-2008, 19:22
Balance
Balance is offline
Citaat:

Ik heb destijds propranolol gebruikt op dokersadvies. Werkte bij mij geweldig en had geen last van zenuwen (wat ik normaal al examens wel heb). Ik denk echt dat ik het zonder dat niet gehaald had.

Citaat:
Ik snap je reactie wel, want je gaat uit van je eigen situatie. Maar besef wel dat er ook mensen zijn bij wie zenuwen niet enkel wat kriebels in de buik zijn. Bij sommige mensen (waaronder bij mij) kunnen zenuwen werkelijk ontzettend belemmerend werken en enorme negatieve gevolgen hebben voor de prestaties. Ik ga bijvoorbeeld trillen met m'n hele lichaam. Dwz: m'n handen, m'n benen en m'n ademhaling. Daarmee kun je niet autorijden.. Terwijl ik daar buiten zo'n examen nooit last van heb.
En ik denk dat mensen die moeite hebben met een vergadering leiden, ook geen baan nemen waarbij je dat moet doen. Maar dat is een andere discussie

Citaat:
Ik reed een tijd geleden in een suzuki swift. En toen reed ik een oprit op voor een vriends huis, maar ik stopte te vroeg. Ik vond dat de auto nog wel een meter naar voren mocht. Het liep een klein beetje schuin. En toen liet ik 'm 4x afslaan

Citaat:
Zoals iemand anders al zei; je houdt dat altijd. Maar het is inderdaad een goede oefening en sommige verschillen zijn heel leuk om eens te ervaren (Smart vond ik erg grappig).
Oud 24-01-2008, 23:59
KIET
KIET is offline
Smart heeft toch ook andere pedalen dan andere auto's? De meeste moderne auto's hebben van die hangende pedalen. Smart heeft geloof ik van die 'kart'-pedalen, dus die uit de grond steken.

Wat me hieraan doet denken
http://my.break.com/content/view.aspx?ContentId=294145
Oud 25-01-2008, 00:43
Verwijderd
Klopt, een Smart heeft staande pedalen ipv hangende. Sowieso rijdt een Smart echt compleet bagger. Totaal niet comfortabel, niet snel (iig niet totdat de turbo er op klapt) en het schakelen in de 1e versies is een drama
Met citaat reageren
Oud 25-01-2008, 00:49
KIET
KIET is offline
Het lijkt me echt een geweldig autootje om gewoon één keer in te rijden, als ik het zo hoor. Bochten nemen kan hij ook al niet hebben ze bij Top Gear al eens bewezen (bij de Hammerhead ging hij gewoon rechtdoor) en volgens mij heeft hij een top van 135 en doet-ie er bijna 20 seconden over om op de 100 te raken. Nee, de gemiddelde Smart lijkt me niet echt een plezierige auto om vaak mee te rijden en zeker niet buiten de stad
Oud 25-01-2008, 00:55
Verwijderd
De top van de simpelste Smart lag rond de 145 op de teller, met wind mee. Als je goed schakelt (lees: extreem laat) en dus de turbo er continue op houdt ben je wel ruim binnen de 20 seconden op de 100
Met citaat reageren
Oud 25-01-2008, 01:16
KIET
KIET is offline
Ik ging van de gegevens uit die op Autoweek stonden voor de City-Coupé Het is hoe dan ook geen snelheidsmonster. Van de Fortwo echter hebben ze een versie gemaakt die 180 zou moeten kunnen.

Dus mochten er hier lessers zijn met een doodwens en ze kunnen geen TVR of Koenigsegg betalen of weigeren in een Opel Astra OPC te gaan zitten; het alternatief is er
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten