Advertentie | |
|
![]() |
|
Hebben jullie nog iets gebruikt tegen de zenuwen? Ik heb valeriaan gekocht (normale en extra sterk) en ik wil nu al beginnen met die normale om sowieso beter te kunnen slapen en concentreren op school, en dan het weekend voor mijn rijexamen die extra sterke gaan nemen.
Ik heb er veel goede verhalen over gehoord, maar ik wil er niet duf van worden ofzo. ![]() |
![]() |
|
Haha, nee dat had ik kunnen weten. Ik ken zelf ook een autistisch meisje, die kan ook niet goed onderscheid maken tussen of je iets letterlijk of figuurlijk bedoelt. Maar goed dat terzijde...
@Lyne: ik moet dinsdag afrijden. Ik heb zelf iets gekocht van VSM, Plantival heet het, en het moet 'ontspannen in tijden van stress en spanning' en helpt om 'een goede prestatie neer te zetten'... Er zit ook wat van valeriaan in geloof ik. Nu heb ik dus al een paar keer zo'n pilletje geprobeerd, gewoon tussendoor, om uit te proberen wat voor effect het heeft. Op zich helpt het me wel om minder zenuwachtig te zijn, ik word er rustig van in elk geval. Maar los van de zenuwen ben ik van mezelf al best rustig en van zo'n pilletje heb ik een beetje het gevoel dat ik duf word... Ik had het ook een keer gewoon voor een rijles genomen en m'n reactievermogen was minder... Dus ik ga het maar niet nemen dinsdag! Als ik het dan niet haal vind ik het ook zo zonde als het door zo'n rotpilletje komt. Dus ik ga het helemaal naturel doen haha! Met wat caffeïne vanzelfsprekend. ![]() |
![]() |
|
Bedankt voor de zowel positieve alsook negative reacties. Heb besloten om de komende weken te gaan lessen in een automaat om bij de tweede rijtest (14 februari as) meer kans te hebben. De deskundige had mij bij de eerste rijtest het advies gegeven om eens in een automaat te lessen. Omdat ik wil voorkomen dat ik in allerlij bezwaar procedures terecht kom. Heb zelf altijd in schakelauto's gelest en examen gedaan, mischien is voor mij een automaat beter tijdens het rijden waardoor ik mijn aandacht meer op de weg kan houden. Maar ik stap eigenlijk over op de automaat om proberen uit de medische procedure te komen. Mocht ik met de automaat slagen voor de tweede rijtest dan wordt ik gewoon voor 5 jaar geschikt verklaard en mag ik (alleen in automaat) examen doen. In een later stadium als ik geslaag ben kan ik altijd besluiten om alsnog een examen te doen in de schakel om het automaat rijbewijs te laten omzetten in een schakelauto rijbewijs en ik hoef dan ook geen theorie meer opnieuw te doen. Ik denk dat dit voor mij op dit moment tcoh de beste aanpak is, dit werd mij ook door gespecialseerde rijscholen aanbevolen.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Mwa, als een expert zegt dat het kan én alleen in een automaat dan zal het wel mogelijk zijn. Ik ben het er volmondig mee eens dat Cornel er erg veel geld doorheen heeft gejaagd maar ik kan wel begrijpen waarom hij dat gedaan heeft. Zelf zou ik ook liever wél dan niet mijn rijbewijs halen.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
"Mwa, als een expert zegt dat het wellicht zou kunnen én alleen in een automaat dan zal het wel mogelijk zijn." ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
En meer hoeft er wat mij betreft niet over gezegd te worden.
Het is inmiddels wel duidelijk dat Cornel graag zijn rijbewijs wil halen en dat niet iedereen daar even blij mee is. Laten we het daar dan ook bij houden en anderen de kans geven ook hun verhaal te doen in dit topic. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Om het te verduidelijken: Wat mij betreft mag Cornel hier posten wanneer hij helemaal klaar is met het traject, zodat het afgesloten kan worden. Dus wanneer hij óf afgekeurd is óf zijn rijbewijs heeft gehaald. Tot die tijd hoeft dat dus niet, zodat dit topic ook voor anderen (weer) toegankelijk is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik reed een tijd geleden in een suzuki swift. En toen reed ik een oprit op voor een vriends huis, maar ik stopte te vroeg. Ik vond dat de auto nog wel een meter naar voren mocht. Het liep een klein beetje schuin. En toen liet ik 'm 4x afslaan
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Inderdaad, vooral de overgang van benzine/gas -> diesel blijft toch altijd nog wel een beetje apart. Vooral door het hogere koppel van zo'n diesel. Vergeet natuurlijk ook niet de verschillen in de auto zelf, grootte, gewicht, bouwjaar (ivm type koppeling enzo).
De vervelendste auto waarin ik tot nu toe heb gereden, qua koppelen, is de Renault van mijn pa. Dat ding is enorm ongevoelig en klapt er gewoon op een random punt op. Niet erg fijn rijden kan ik je zeggen ![]() |
![]() |
|
De ouders van een kennis van mij hebben een Nissan Almero Tino waarin je echt niet kan rijden als je het niet gewend bent. Koppeling is geen enkel probleem. Het gaspedaal daarentegen valt niet mee te werken. Het gaat loeizwaar en hij lijkt maar en centimeter ver te gaan. Het lijkt wel alsof je eerst ergens doorheen moet drukken eer hij reageert. Dus gas in, eerst niets, dan wat harder drukken, weer niets, dan nog harder drukken en dan zit je opeens in 4000 toeren. Echt waardeloos
![]()
|
Met remmen kan dat ook zo'n feest zijn
![]() ![]()
||
Citaat:
Sowieso snap ik niet waarom je dit vergelijkt met een vergadering, het zijn twee totaal verschillende dingen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Ik reed bij de anwb, en daar hebben ze meer auto's/instructeurs. Ik leste in de oudste auto, en op een gegeven moment kreeg ik een paar lessen in de allernieuwste auto. Jeetje wat een supergroot verschil is dat
![]() ![]()
|
Ik kreeg op de examendag te horen dat de rij-instructeurs van auto hebben staan wisselen. Kleine rijschool met maar twee auto's en instructeurs
![]() ![]()
|
Ik laatst bij parkeren
![]() ![]() ![]()
|||||
Citaat:
Citaat:
En ik denk dat mensen die moeite hebben met een vergadering leiden, ook geen baan nemen waarbij je dat moet doen. Maar dat is een andere discussie ![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
Smart heeft toch ook andere pedalen dan andere auto's? De meeste moderne auto's hebben van die hangende pedalen. Smart heeft geloof ik van die 'kart'-pedalen, dus die uit de grond steken.
Wat me hieraan doet denken ![]() http://my.break.com/content/view.aspx?ContentId=294145
|
Het lijkt me echt een geweldig autootje om gewoon één keer in te rijden, als ik het zo hoor.
![]() ![]()
|
Ik ging van de gegevens uit die op Autoweek stonden voor de City-Coupé
![]() Dus mochten er hier lessers zijn met een doodwens en ze kunnen geen TVR of Koenigsegg betalen of weigeren in een Opel Astra OPC te gaan zitten; het alternatief is er ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Rijles- en Rijbewijstopic #14 Verwijderd | 502 | 15-06-2009 23:12 |