Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2008, 13:28
Lyne
Lyne is offline
Hmm, ik vraag me af wat er dan zo leuk is aan thuis zitten met je kinderen. Ik denk dat het juist goed is voor kinderen om met leeftijdsgenootjes in aanraking te komen. Sommige kinderen krijgen thuis minder aandacht dan dat ze op een KDV krijgen.

Edit: Ik bedoel dus voor de kinderen he (dat thuis zitten). Dan moet je ze toch ook constant bezig houden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2008, 13:38
Verwijderd
Alleen kunnen spelen is ook wel goed om te leren, gewoon lekker in de box zitten en iets kiezen om mee aan de slag te gaan. Mijn nichtje (kindje van een tante) werd echt vanaf dag 1 compleet vermaakt, en die kon dan ook echt noooit zelf iets bedenken om te doen, vreselijk irritant Dus je moet kindjes thuis echt niet de hele tijd maar bezig houden met dingen; dat kunnen ze prima zelf.

Maar afwisseling van alleen spelen en samen spelen lijkt me zeker gezond en ook leuk voor een kind
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 16:29
metallica
metallica is offline
Haha, hoe hard m'n hormoonhuishouding ook roept dat een baby toch wel heel leuk zou zijn, ik blijf er toch met m'n verstand bij. Ik was zelfs zwaar geshockeerd toen hij het onveilig wilde doen onder het mom van "babies zijn toch leuk" Nu weet ik zeker dat hij het niet serieus meende, maar toch...
Oud 31-05-2008, 09:52
Electriq
Electriq is offline
Is iedereen nou eindelijk eens bevrucht?
Oud 31-05-2008, 11:42
ZerO
ZerO is offline
HVJ in ieder geval wel!!
Oud 01-06-2008, 07:51
Verwijderd
Citaat:
Is iedereen nou eindelijk eens bevrucht?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2008, 00:27
Lorelei
Lorelei is offline
Ach, het is allemaal ook zo cultuur gebonden. In Zweden gaat iedereen naar een kinderdagverblijf. Die zijn daar ook helemaal op gericht (en hebben enorme wachtlijsten, uiteraard). De leidsters daar worden ook opgeleid om de kinderen iets bij te brengen, van sociale vaardigheden tot educatieve dingen, en iedereen daar vindt het volledig normaal, zelfs een soort onrechtvaardig tegenover je kind als je 'm niet daarheen brengt. Vergelijkbaar met wat wij met school hebben.
Hier zien mensen, inclusief sommige kinderdagverblijven helaas, het meer als een soort dumpspot voor je kind. Als de kinderdagverblijven beter zouden worden, zou die mening volgens mij bijstellen. Maar de vraag is of de mening eerst moet bijstellen voor de kinderdagverblijven beter worden of andersom.
Oud 02-06-2008, 07:32
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
@HvJ: Het lijkt me logisch dat je geen kind neemt om hem te dumpen bij de kinderopvang (al hebben sommige ouders geen keus om hun kind wel of niet naar de kinderopvang te brengen, bv. omdat ze alleen zijn en wel moeten werken voor hun geld, daar heb ik het dus niet over), ik zou dat iig nooit doen, jouw post leek alleen over iedere vorm van kinderopvang te gaan. Misschien volgende keer je reactie iets nuanceren als je het niet zo zwart-wit bedoeld?
Het gaat er nu ook juist grotendeels om dat veel ouders van tegenwoordig, grote bestaansbehoeften kennen, en om die reden MOETEN werken voor hun geld, zoals jij dat noemt. Plotseling lijkt persoonlijke en huiselijke aandacht voor je kind geen rol meer te spelen, zodra het voortbestaan van de leuke eensgezinswoning, de vakanties en de 2de auto in gevaar lijken te komen. Ouders voor wie werken ECHT noodzakelijk is om in de basis levensbehoeften te kunnen voorzien, vind ik een heel ander verhaal. Al zou ik dan vooralsnog nog steeds niet voor een KDV kiezen, maar gewoon voor een 4de jaars studente (uit de sociale sector) of een gastouderopvang.

Citaat:
Hmm, ik vraag me af wat er dan zo leuk is aan thuis zitten met je kinderen. Ik denk dat het juist goed is voor kinderen om met leeftijdsgenootjes in aanraking te komen. Sommige kinderen krijgen thuis minder aandacht dan dat ze op een KDV krijgen.

Edit: Ik bedoel dus voor de kinderen he (dat thuis zitten). Dan moet je ze toch ook constant bezig houden?
Welnee, kinderen kunnen prima leren om zichzelf te vermaken met speelgoed, tekenen of knutselen. Daar hebben ze niet per definitie een leeftijdsgenootje of ouder voor nodig, al komen er vaak genoeg buurtkindjes langs om te spelen, of kinderen van familie, vrienden, kennissen of zakenrelaties. Kinderen redden zich wel, maar ook dit hangt er weer vanaf hoe je er als ouder zijnde of oppas mee om gaat.
Oud 02-06-2008, 12:32
Verwijderd
@HvJ: Waar ik het over had waren mensen als alleenstaande moeders, die MOETEN wel werken voor het geld, dat heeft dan helemaal niets met 'grote bestaansbehoeften kennen' te maken, wel met een dak boven je hoofd en iets om te eten hebben, daar is het dus echt noodzakelijk voor. Ik weet trouwens niet of een vierdejaars student of gastouderopvang per definitie wel zoveel beter is dan een KDV, net als dat er slechte KDV's bestaan, bestaat er van andere vormen ook slechte opvang. Bij een KDV heb je dan nog iets van sociale controle, wat voor mij toch een goede reden zou kunnen zijn om mijn kind naar een KDV te brengen (maar dan dus wel eentje die aan bepaalde eisen voldoet...en ondanks dat jij het niet schijnt te geloven, zijn er toch echt ook goede KDV's).
Met citaat reageren
Oud 02-06-2008, 17:57
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Plotseling lijkt persoonlijke en huiselijke aandacht voor je kind geen rol meer te spelen, zodra het voortbestaan van de leuke eensgezinswoning, de vakanties en de 2de auto in gevaar lijken te komen.
Er bestaat ook zoiets als zelfontplooing! sommige vrouwen willen niet alleen maar moeder zijn met een part time baantje. En niet alle vrouwen hebben de mogelijkheid om eigen baas te zijn dus! Materiele zaken zijn mooi meegenomen maar je hebt vrouwen die in de eerste plaats werken omdat ze hun baan nodig hebben om gelukkig te zijn omdat hun beroep een deel van hen is een deel die ze niet zomaar kunnen negeren omdat ze opeens kinderen krijgen.
Oud 02-06-2008, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Er bestaat ook zoiets als zelfontplooing! sommige vrouwen willen niet alleen maar moeder zijn met een part time baantje. En niet alle vrouwen hebben de mogelijkheid om eigen baas te zijn dus! Materiele zaken zijn mooi meegenomen maar je hebt vrouwen die in de eerste plaats werken omdat ze hun baan nodig hebben om gelukkig te zijn omdat hun beroep een deel van hen is een deel die ze niet zomaar kunnen negeren omdat ze opeens kinderen krijgen.
Precies. Beter drie dagen per week een gelukkige moeder dan zeven dagen per week een ongelukkige. Een kind heeft veel meer aan een ouder die vol energie en geluk in het leven staat (iets wat veel mensen overhouden aan een fijne baan en fijn huis) dan een ouder die puur voor het kind thuisblijft maar zich hier niet goed bij voelt.

Daarom gaat het volgens mij ook totaal niet om dit is beter of dat is beter, maar meer om wat JIJ van je leven wil en wat er het beste bij JOU past. Daar kun je bij een ander helemaal niet zo snel over oordelen.. wat voor de één tot basisbehoeften hoort is voor de ander al luxe en andersom. Blijft een nutteloze discussie dit..

Praat gewoon voor jezelf en gooi niet met dingen in de richting van "Mensen dumpen hun kind maar" en dan is er geen discussie. Jij brengt je kind niet naar een KDV omdat jij je daar niet goed bij voelt, dat is alles wat ertoe doet.. de rest van het verhaal over andere ouders en wat zij wel of niet doen blijft een oneindig verhaal. Oordeel individueel en per geval en minder algemeen, zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 18:48
Signy
Signy is offline
Citaat:
tekst.
helemaal mee eens. goed verwoord.
Oud 05-06-2008, 08:35
Verwijderd
goed verwoord. volgend onderwerp

Wie is er nog meer zwanger?

Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 09:57
Lilything
Lilything is offline
Goed verwoord idd
Dat duurt nog jaren denk
Oud 05-06-2008, 10:00
Verwijderd
Ik gelukkig niet
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 10:25
Verwijderd
als ik verder geen plannen in mn leven zou hebben (studeren owso) dan zou ik nu best willen, maar die plannen heb ik wel
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 10:25
Lilything
Lilything is offline
en ik vind het inderdaad niet erg, ik ga nog lekker genieten van mijn leven
Oud 05-06-2008, 11:43
Verwijderd
Ik ook nog niet zwanger en ik studeer ook braaf nog wel even verder voor ik van plan ben het te gaan proberen. Maar ik wil het wel nog steeds heel graag, alleen nu even niet
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 17:51
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ik niet

Oud 05-06-2008, 18:13
Luna
Luna is offline
Citaat:
Nee haha ik was natuurlijk meteen geinspireerd om ze te gaan teruglezen, en het begon pas in 2004 dus toen ik al studeerde . Maar op mijn zestiende waren er gelukkig andere topics om in te vertellen dat ik die jongen niet durfde te bellen!

Ik vind het trouwens ook raar om terug te lezen dat ik op het moment dat ik iets met mijn vriendje kreeg, nog heel erg bezig was met de jongen met wie het een paar maanden daarvoor heel erg mis was gegaan. Dat ik mijn vriendje (de enige echte, zoals ik hem nu zie) dus helemaal niet meteen zag als een 'grote liefde' oid. Achteraf vul je altijd alles anders in
haha ik kan me ook nog herinneren dat jij helemaal ondersteboven was van een jongen maar dat kon niet echts iets worden ofzo?! Ik weet het niet meer zo goed maar dat was idd voordat je met je huidige vriendje kreeg.
Oud 05-06-2008, 18:23
stout!
stout! is offline
Citaat:
haha ik kan me ook nog herinneren dat jij helemaal ondersteboven was van een jongen maar dat kon niet echts iets worden ofzo?! Ik weet het niet meer zo goed maar dat was idd voordat je met je huidige vriendje kreeg.
haha inderdaad, gelukkig is dat nu allemaal ver verleden .
Is trouwens wel echt lang geleden (3,5 jaar), dus dat je dat nog weet , eigenlijk best gek dat je (ik bedoel 'men') hier zoveel te weten komt en ook echt meeleeft met het (liefdes)leven van mensen die je niet eens kent. Ik in ieder geval wel.
Oud 05-06-2008, 18:49
Luna
Luna is offline
fotografisch geheugen
Oud 05-06-2008, 18:51
stout!
stout! is offline
Citaat:
fotografisch geheugen
haha als dat zo is, herinner je je waarschijnlijk meer van mijn leven van de afgelopen 4 jaar dan ik
Oud 05-06-2008, 18:53
Luna
Luna is offline
nou dat denk ik niet.
ik heb geen fotografisch geheugen maar ik herinner me welveel dingen die anderen alweer vergeten zijn.
Oud 10-06-2008, 13:19
Gunkan
Gunkan is offline
Sodeju... Schreef ik op pagina 1 van deze thread (begin februari) nog dat het allemaal niet zo wilde lukken en dat we het maar even op de lange termijn gingen zetten? Wel, nu blijkt dat we ongemerkt rond die tijd zwanger zijn geworden! o_O

Hebben vandaag het eea eens na laten kijken, na wat vermoedens, en nu blijkt gewoon dat m'n vrouw nu al zo'n vijf maanden op gang is. Oftewel: nog niet zo heel lang meer en dan is't zo ver... Wauw, da's even een verrassing!

Dit zet wel onze plannen weer helemaal op losse schroeven. M'n docentenopleiding kan ik dus voorlopig wel even stop zetten. Jammer Maar goed, we gaan alles eens even heel hard op een rijtje zetten!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2008, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Sodeju... Schreef ik op pagina 1 van deze thread (begin februari) nog dat het allemaal niet zo wilde lukken en dat we het maar even op de lange termijn gingen zetten? Wel, nu blijkt dat we ongemerkt rond die tijd zwanger zijn geworden! o_O

Hebben vandaag het eea eens na laten kijken, na wat vermoedens, en nu blijkt gewoon dat m'n vrouw nu al zo'n vijf maanden op gang is. Oftewel: nog niet zo heel lang meer en dan is't zo ver... Wauw, da's even een verrassing!

Dit zet wel onze plannen weer helemaal op losse schroeven. M'n docentenopleiding kan ik dus voorlopig wel even stop zetten. Jammer Maar goed, we gaan alles eens even heel hard op een rijtje zetten!
Wow, al vijf maanden! Lijkt me toch wel even schrikken hoor!
Gefeliciteerd natuurlijk En succes met alle voorbereidingen!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2008, 13:39
handschoen
handschoen is offline
Wow, da's inderdaad wel heel onverwachts dan! En dan is ze al 5 maanden zwanger?
Nouja, gefeliciteerd in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2008, 13:52
Sens.
Sens. is offline
Citaat:

Whaw Proficiat

(Stiekem vind ik het leuk om je site te lezen... Dus daar ga je nu ook allemaal zwangerschap- & babybelevenissen posten? )

Wel jammer van je opleiding, maar die kan je altijd nog later verderzetten he
Ik heb de indruk ( uit je manier van posten) dat je een erg goede, begrijpende en eerlijke wiskundeleraar zult zijn.

Dit wou ik al een tijdje posten, eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 10-06-2008, 16:09
Kitten
Kitten is offline
Citaat:

Gefeliciteerd

p.s. Je vrouw is zwanger, jij bent in verwachting van een kind of zoiets... *kriebels krijgt*
Oud 10-06-2008, 16:48
Gunkan
Gunkan is offline
Dankjullie allemaal Heel erg bedankt.

Het was inderdaad even schrikken voor ons, maar daarom vinden we het niet minder fijn Het was voor ons ook erg raar: plots was daar zo'n harde plek in de buik van m'n vrouw, waar we geen idee van hadden wat't nou was. We gebruikten alweer een tijdje condooms, omdat we juist besloten hadden om het kinderen-krijgen op de lange baan te zetten. Maar toen we d'r mee naar de huisarts gingen was't eerste dat ze vroeg na wat voelen en porren: "Zeg... Ben je nou niet gewoon zwanger?"

Wel... Ja dus!

Door een hele gekke samenloop van omstandigheden hebben we dus helemaal niets gemerkt van de eerste vijf maanden van de zwangerschap. D'r waren wel wat dingen waar m'n vrouw last van had, maar de link met zwanger-zijn leggen we nu pas! Echt, zo'n gekke situatie dit!

We hebben in elk geval al vast kunnen stellen dat ie'n hoofd heeft, dus dat is al heel wat

Het is voor mij even een erg zure appel om door te bijten, dat verlies van mijn opleiding... Ik wilde namelijk -echt- heel graag voor de klas gaan staan en ik heb er echt -heel- erg hard m'n best voor gedaan.

Maar nu gaat m'n familie absoluut voor. Wat jullie al zeiden: misschien dat ik het later nog eens kan proberen

Voorlopig zal ik hier in elk geval een stuk minder langs gaan komen. Is een beetje creepy, niet? Een niet-docent, niet-student tussen al die tieners
Met citaat reageren
Oud 10-06-2008, 17:11
Verwijderd
Nou ja.. tieners...?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2008, 17:42
Gunkan
Gunkan is offline
En twintigers, fine
Met citaat reageren
Oud 10-06-2008, 17:58
handschoen
handschoen is offline
Citaat:
Het was voor ons ook erg raar: plots was daar zo'n harde plek in de buik van m'n vrouw, waar we geen idee van hadden wat't nou was.

Maar ik zou 'gewoon' je opleiding weer oppakken wanneer het weer kan! Het zal misschien even duren voordat je dat weer kan oppakken, maar als je het echt graag wilt, komt er vast wel weer een moment waarop het kan!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2008, 18:19
Gunkan
Gunkan is offline
Je hebt natuurlijk gelijk. En het is nu misschien even zuur, maar dat ben ik straks wel vergeten, omdat ik het zo druk heb met andere, hele nieuwe dingen die ik moet leren

In plaats van me bezig te houden met de identiteitsontwikkeling van tieners (trouwens een ERG interessant vak), ga ik maar'ns hard lezen over de zorg voor babies en peuters. *boeken koopt doet*
Met citaat reageren
Oud 10-06-2008, 18:49
handschoen
handschoen is offline
Ja, in feite verandert alleen de doelgroep!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2008, 19:29
Gunkan
Gunkan is offline
Heheh, zal ik de kinderkamer dan maar vast met wiskundige figuren beschilderen? Stellinkje van Pythagoras er bij?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2008, 15:20
Lyne
Lyne is offline
@HVJ: Dat is mijn punt ook niet. Ik heb vroeger ook niet op een kinderdagverblijf gezeten en ik kon mezelf ook prima vermaken. Mijn punt is alleen dat ik niet zozeer zie wat er 'slecht' aan is voor een kind om er wél heen te gaan, of eerder wat er zo goed aan is om je kind thuis te houden. Maarja, dat is gewoon een verschil van mening dus die discussie is eigenlijk nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2008, 15:24
Verwijderd
Citaat:
@HVJ: Dat is mijn punt ook niet. Ik heb vroeger ook niet op een kinderdagverblijf gezeten en ik kon mezelf ook prima vermaken. Mijn punt is alleen dat ik niet zozeer zie wat er 'slecht' aan is voor een kind om er wél heen te gaan, of eerder wat er zo goed aan is om je kind thuis te houden. Maarja, dat is gewoon een verschil van mening dus die discussie is eigenlijk nutteloos.
Mijn zus heeft stage gelopen in groep 1 op een basisschool en daar was de lerares er echt van overtuigd dat kinderen die eerst naar een kinderdagverblijf waren geweest veel sneller gewend waren aan de nieuwe omgeving; ze maakten sneller contact met andere kinderen en durfden ook meer. Geen idee of het echt zo is natuurlijk, maar ik kan me wel voorstellen dat het voor peuters belangrijk is om wat contact met leeftijdsgenootjes te hebben, ze moeten toch leren samen spelen, delen etc. Nu zal 't niet erg zijn wanneer kinderen niet gaan, want vanaf hun 4de gaan ze toch al naar school, maar toch zou ik zelf wel voor een mix kiezen; paar dagen per week naar een kdv, paar dagen lekker thuis. (Ook omdat ik denk dat ik een betere moeder zal zijn wanneer ík een paar dagen per week kan werken.)
Met citaat reageren
Oud 11-06-2008, 16:25
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:

We hebben in elk geval al vast kunnen stellen dat ie'n hoofd heeft, dus dat is al heel wat
Ik moest lachen

Maar gefeliciteerd joh, veel succes ermee!

En Andijvie, er is ook nog zoiets als een peuterspeelzaal hè
Oud 11-06-2008, 19:14
Gunkan
Gunkan is offline
Mmm, over die speelzaal en de kinderopvang moeten wij ook nog nadenken. Aan de ene kant ben ik -erg- voor een ouder die altijd thuis is voor het kind... Maar ik snap ook wel wat jullie bedoelen met het ontwikkelen van sociale vaardigheden.

Mmm... Daar moeten we toch gauw over na gaan denken
Met citaat reageren
Oud 11-06-2008, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Mmm, over die speelzaal en de kinderopvang moeten wij ook nog nadenken. Aan de ene kant ben ik -erg- voor een ouder die altijd thuis is voor het kind... Maar ik snap ook wel wat jullie bedoelen met het ontwikkelen van sociale vaardigheden.

Mmm... Daar moeten we toch gauw over na gaan denken
En je moet als ouder wel onthouden dat jij zelf natuurlijk ook een leven hebt... ik word heel kriegelig van die mensen die door hun kinderen leven, zegmaar. Natuurlijk moet je zorgen dat je kind zich optimaal kan ontwikkelen, maar je moet daar echt niet je eigen leven voor aan de kant schuiven.

Maar goed, zo hebben mijn ouders mij dan ook wel weer opgevoed
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 07:34
Verwijderd
Citaat:
Dat is voor sommige kinderen al te laat. (En een paniek dat het veroorzaakt bij kinderen die daarvoor nog nooit niet bij papa of mama waren... Maar het is natuurlijk beter dan niets.)

@CailinCoilleach: Gefeliciteerd!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 07:44
Verwijderd
Oooh de peuterspeelzaal.. dat vond ik echt het LEUKSTE ooit vroeger!! Er was zo een hele leuke schommel binnen.. en een hele grote geschilderde sneeuwitje op een blauwe kast en in die blauwe kast zaten aan de andere kant HELE grote blokken maar dan van stof.. en er was en jongetje en die was op dezelfde dag jarig als ik en dan mochten we samen op de tafel staan. Op de tafel staan omg dat mocht nooit! En dan ging iedereen voor ons zingen

He.. er kwamen ineens een zooi herinneringen boven Echt wel dat peuterspeelzaal de bom is voor kinderen!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 07:55
Verwijderd
Dat is anders wel erg verschillend per kind en vooral ook per peuterspeelzaal.

Zelf liep ik als 2,5-jarig peutertje weg van de peuterspeelzaal, omdat ik het er vreselijk vond (ze sloten me op in de gang ). Op de tweede peuterspeelzaal heb ik het overigens wel naar mijn zin gehad. En op de peuterspeelzaal waar ik stage liep, waren ook kinderen die de hele ochtend of middag aan het krijsen waren omdat mama er niet was. Liep je soms heel de ochtend met zo'n kind op je arm (af en toe laten huilen zonder er aandacht aan te besteden kan wel, maar als zo'n kind echt overstuur is kies je ook wel eens ergens anders voor)...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 07:59
snoopy
snoopy is offline
Gisteren maar eens een uitgebreid gesprek over kinderen gevoerd. We willen uiterlijk op z'n 29e beginnen met 'proberen', dat is over 2 jaar Komt wel ineens dichtbij nu
Oud 12-06-2008, 09:27
Verwijderd
Ik vond de peuterspeelzaal ook niks, mijn ouders snapten er geen zak van waarom ik niet wou, tot ze er achter kwamen dat er een jongetje was die me altijd op m'n hoofd timmerde Dus toen ging ik niet
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 09:29
Verwijderd
Okee okee nuance..

Leuke peuterspeelzalen die je niet op de gang opsluiten en waar je niet op je hoofd getimmerd wordt door jongetjes zijn echt wel de bom voor kinderen! ^^
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 09:34
snoopy
snoopy is offline
Ik vond de peuterspeelzaal ook gaaf hoor
Oud 12-06-2008, 11:00
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Gisteren maar eens een uitgebreid gesprek over kinderen gevoerd. We willen uiterlijk op z'n 29e beginnen met 'proberen', dat is over 2 jaar Komt wel ineens dichtbij nu
Misschien een rare vraag, maar waarom wordt dit altijd 'proberen' genoemd? Het klinkt alsof je uitgaat van complete incompetentie van je lichaam om een kind te verwekken... Natuurlijk snap ik dat je er niet van uit gaat dat je gelijk boem-raak hebt ofzo... maar proberen klinkt echt alsof je verwacht er 5 jaar over te doen
Oud 12-06-2008, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Oh ja, daar ging ik naartoe

Ik vond het echt ontzettend gaaf, ze hadden er het gaafste speelgoed ooit en ze hadden een hoek met allemaal kussens waar je lekker rustig kon gaan liggen als je moe was, en daar ging een juf ook vaak voorlezen enzo. En we maakten altijd een treintje als we naar de wc'tjes gingen en dan was ik de locomotief want ik was de enige peuter die kon fluiten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten