Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
@HvJ: Waar ik het over had waren mensen als alleenstaande moeders, die MOETEN wel werken voor het geld, dat heeft dan helemaal niets met 'grote bestaansbehoeften kennen' te maken, wel met een dak boven je hoofd en iets om te eten hebben, daar is het dus echt noodzakelijk voor. Ik weet trouwens niet of een vierdejaars student of gastouderopvang per definitie wel zoveel beter is dan een KDV, net als dat er slechte KDV's bestaan, bestaat er van andere vormen ook slechte opvang. Bij een KDV heb je dan nog iets van sociale controle, wat voor mij toch een goede reden zou kunnen zijn om mijn kind naar een KDV te brengen (maar dan dus wel eentje die aan bepaalde eisen voldoet...en ondanks dat jij het niet schijnt te geloven, zijn er toch echt ook goede KDV's).
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarom gaat het volgens mij ook totaal niet om dit is beter of dat is beter, maar meer om wat JIJ van je leven wil en wat er het beste bij JOU past. Daar kun je bij een ander helemaal niet zo snel over oordelen.. wat voor de één tot basisbehoeften hoort is voor de ander al luxe en andersom. Blijft een nutteloze discussie dit.. Praat gewoon voor jezelf en gooi niet met dingen in de richting van "Mensen dumpen hun kind maar" en dan is er geen discussie. Jij brengt je kind niet naar een KDV omdat jij je daar niet goed bij voelt, dat is alles wat ertoe doet.. de rest van het verhaal over andere ouders en wat zij wel of niet doen blijft een oneindig verhaal. Oordeel individueel en per geval en minder algemeen, zou ik zeggen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Is trouwens wel echt lang geleden (3,5 jaar), dus dat je dat nog weet ![]()
|
![]() |
Sodeju... Schreef ik op pagina 1 van deze thread (begin februari) nog dat het allemaal niet zo wilde lukken en dat we het maar even op de lange termijn gingen zetten? Wel, nu blijkt dat we ongemerkt rond die tijd zwanger zijn geworden! o_O
Hebben vandaag het eea eens na laten kijken, na wat vermoedens, en nu blijkt gewoon dat m'n vrouw nu al zo'n vijf maanden op gang is. Oftewel: nog niet zo heel lang meer en dan is't zo ver... Wauw, da's even een verrassing! ![]() Dit zet wel onze plannen weer helemaal op losse schroeven. M'n docentenopleiding kan ik dus voorlopig wel even stop zetten. Jammer ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gefeliciteerd natuurlijk ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() (Stiekem vind ik het leuk om je site te lezen... Dus daar ga je nu ook allemaal zwangerschap- & babybelevenissen posten? ![]() Wel jammer van je opleiding, maar die kan je altijd nog later verderzetten he ![]() Ik heb de indruk ( uit je manier van posten) dat je een erg goede, begrijpende en eerlijke wiskundeleraar zult zijn. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() p.s. Je vrouw is zwanger, jij bent in verwachting van een kind of zoiets... *kriebels krijgt*
|
![]() |
Dankjullie allemaal
![]() Het was inderdaad even schrikken voor ons, maar daarom vinden we het niet minder fijn ![]() ![]() Wel... Ja dus! Door een hele gekke samenloop van omstandigheden hebben we dus helemaal niets gemerkt van de eerste vijf maanden van de zwangerschap. D'r waren wel wat dingen waar m'n vrouw last van had, maar de link met zwanger-zijn leggen we nu pas! Echt, zo'n gekke situatie dit! We hebben in elk geval al vast kunnen stellen dat ie'n hoofd heeft, dus dat is al heel wat ![]() Het is voor mij even een erg zure appel om door te bijten, dat verlies van mijn opleiding... Ik wilde namelijk -echt- heel graag voor de klas gaan staan en ik heb er echt -heel- erg hard m'n best voor gedaan. Maar nu gaat m'n familie absoluut voor. Wat jullie al zeiden: misschien dat ik het later nog eens kan proberen ![]() Voorlopig zal ik hier in elk geval een stuk minder langs gaan komen. Is een beetje creepy, niet? Een niet-docent, niet-student tussen al die tieners ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ik zou 'gewoon' je opleiding weer oppakken wanneer het weer kan! Het zal misschien even duren voordat je dat weer kan oppakken, maar als je het echt graag wilt, komt er vast wel weer een moment waarop het kan! |
![]() |
|
![]() |
Je hebt natuurlijk gelijk. En het is nu misschien even zuur, maar dat ben ik straks wel vergeten, omdat ik het zo druk heb met andere, hele nieuwe dingen die ik moet leren
![]() In plaats van me bezig te houden met de identiteitsontwikkeling van tieners (trouwens een ERG interessant vak), ga ik maar'ns hard lezen over de zorg voor babies en peuters. *boeken koopt doet* |
![]() |
|
@HVJ: Dat is mijn punt ook niet. Ik heb vroeger ook niet op een kinderdagverblijf gezeten en ik kon mezelf ook prima vermaken. Mijn punt is alleen dat ik niet zozeer zie wat er 'slecht' aan is voor een kind om er wél heen te gaan, of eerder wat er zo goed aan is om je kind thuis te houden. Maarja, dat is gewoon een verschil van mening dus die discussie is eigenlijk nutteloos.
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar gefeliciteerd joh, veel succes ermee! En Andijvie, er is ook nog zoiets als een peuterspeelzaal hè ![]()
|
![]() |
Mmm, over die speelzaal en de kinderopvang moeten wij ook nog nadenken. Aan de ene kant ben ik -erg- voor een ouder die altijd thuis is voor het kind... Maar ik snap ook wel wat jullie bedoelen met het ontwikkelen van sociale vaardigheden.
Mmm... Daar moeten we toch gauw over na gaan denken ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, zo hebben mijn ouders mij dan ook wel weer opgevoed ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() @CailinCoilleach: Gefeliciteerd! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oooh de peuterspeelzaal.. dat vond ik echt het LEUKSTE ooit vroeger!!
![]() ![]() He.. er kwamen ineens een zooi herinneringen boven ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat is anders wel erg verschillend per kind en vooral ook per peuterspeelzaal.
![]() Zelf liep ik als 2,5-jarig peutertje weg van de peuterspeelzaal, omdat ik het er vreselijk vond (ze sloten me op in de gang ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vond het echt ontzettend gaaf, ze hadden er het gaafste speelgoed ooit en ze hadden een hoek met allemaal kussens waar je lekker rustig kon gaan liggen als je moe was, en daar ging een juf ook vaak voorlezen enzo. En we maakten altijd een treintje als we naar de wc'tjes gingen en dan was ik de locomotief want ik was de enige peuter die kon fluiten ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Zwanger? Francisss | 19 | 26-01-2016 22:43 | |
Lichaam & Gezondheid |
Zwanger? pinkxdevil | 17 | 17-11-2009 19:29 | |
Lichaam & Gezondheid |
8 weken zwanger Vuur_Sterretje | 156 | 19-09-2007 21:04 | |
De Kantine |
Zwanger gemaakt in je slaap Little Phoebe | 59 | 20-08-2006 01:39 | |
Werk, Geld & Recht |
zwanger en een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd.. bokky | 3 | 28-03-2005 00:44 | |
Lichaam & Gezondheid |
3 dagen vruchtbaar he ??? Verwijderd | 32 | 12-04-2002 12:11 |