Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2008, 11:28
MTpower
MTpower is offline
Oud 22-06-2008, 11:29
Verwijderd
Och. Dat soort dingen zegt zó weinig. Waar je les hebt enzo is imo belangrijker. Het is moeilijker om in Utrecht te rijden dan om in Eindhoven te rijden (al doen Brabanders wel echt veel vaker veel dommere dingen dan Utrechters).
Oud 22-06-2008, 12:24
KIET
KIET is offline
De ene rijschool is ook duurder dan de andere En het begrip lesuur wil ook nog wel eens verschillen.
Oud 22-06-2008, 22:00
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
De ene rijschool is ook duurder dan de andere En het begrip lesuur wil ook nog wel eens verschillen.
Ik zat wel bij een cheap-ass rijschool
30 euro voor 60 minuten les
Oud 23-06-2008, 08:25
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Net mn rijbewijs gehaald! 2e keer, stuk of 40 lessen en ik ben heel blij.
Oud 23-06-2008, 18:53
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
gefeliciteerd!
Oud 23-06-2008, 19:01
Verwijderd
Gefeliciteerd
Hoe ging het?
Oud 23-06-2008, 23:50
McGrijns
McGrijns is offline
Goed natuurlijk, anders had ie het niet gehaald
Oud 24-06-2008, 10:19
Adore
Adore is offline
Citaat:
Roze strik om de auto en de straten onveilig gaan maken! En denk om de zwaartekracht.
Oud 24-06-2008, 17:41
de communiceerbeer
Dank jullie wel. Het ging wel goed idd, op het eind nog bijna vergeten goed te kijken voor ik de deur open deed. :') Ik had de hendel al in mn hand en was al bezig met de beweging om de deur open te doen maar corrigeerde mezelf nog net op tijd, als ik daar nog op was gezakt was ik niet erg blij geweest.

Nog wel wat stomme momenten: toen ik weer weg moest rijden bij de clusteropdracht was ik even vergeten dat ie nog in zn vrij stond dus het wegrijden schoot niet echt op. Dus snel in zn 1 gezet en rijden, slaat de motor af. :') Nja daarna gewoon weer goed gekeken en opnieuw begonnen en dat vond ie dan wel goed. Ik was sowieso wel zenuwachtig, die hele clusteropdracht was ik halverwege ook weer vergeten. Heb ik ff de auto aan de kant gezet en het gewoon gevraagd, dat was verder ook geen probleem.

Verder nog een stoeprandje meegepakt maar dat heeft ie maar niet mee laten tellen omdat ik de dingen verder wel goed door had volgens hem. Examinator was sowieso een relaxete vent, dat scheelt ook wel een hoop.

Net op tijd want overmorgen op vakantie met de auto!
Oud 24-06-2008, 20:47
Methuselah
Methuselah is offline
Ik stap niet met jou in een wagen.
Oud 24-06-2008, 21:13
Canon the Brilarian
Canon the Brilarian is offline
Goed gedaan Jorrit

Maar wat is een clusteropdracht?
Oud 24-06-2008, 21:58
de communiceerbeer
Dankjewel Daniel. Bij die clusteropdracht moet je halverwege het examen van die vent ergens stoppen en geeft ie een paar opdrachten op die je achter elkaar moet doen. Bij mij was het iets als op het volgende kruispunt links, dan rijden tot je niet meer rechtdoor kan en naar rechts, dan de 5e links en dan weer rechts oid. Bij dat 5e links was ik al lang de tel kwijt uiteraard, maarja boeient.

@Belg: Belgen zijn sowieso niet welkom in mijn auto.
Oud 24-06-2008, 22:14
Methuselah
Methuselah is offline
Oud 25-06-2008, 13:26
Verwijderd
Tja de een heeft nou eenmaal meer lessen nodig dan de ander.
Verder is in Middelburg afrijden ook een stuk makkelijker dan in Groningen

Citaat:
Dank jullie wel. Het ging wel goed idd, op het eind nog bijna vergeten goed te kijken voor ik de deur open deed. :') Ik had de hendel al in mn hand en was al bezig met de beweging om de deur open te doen maar corrigeerde mezelf nog net op tijd, als ik daar nog op was gezakt was ik niet erg blij geweest.
Sinds het moment dat mijn deur er was afgereden als een vriendinnetje van mij niet had gezegd: 'Eva er komt nog een auto aan' snap ik dondersgoed waarom ze je hier op laten zakken .
Oud 25-06-2008, 18:29
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Tja de een heeft nou eenmaal meer lessen nodig dan de ander.
Verder is in Middelburg afrijden ook een stuk makkelijker dan in Groningen
Ja, mijn examen was vet makkelijk, vooral die spookrijder die ik tegenkwam maakte het peace of cake
Bullshit, examen is overal gelijk. In elke regio heb je wel kutstukjes en makkelijke wegen.
Heb door het hele land al gereden (Groningen dan weer net niet), maar ik vind Rotterdam nou niet lastiger dan hier ofzo.
Oud 25-06-2008, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Ja, mijn examen was vet makkelijk, vooral die spookrijder die ik tegenkwam maakte het peace of cake
Bullshit, examen is overal gelijk. In elke regio heb je wel kutstukjes en makkelijke wegen.
Heb door het hele land al gereden (Groningen dan weer net niet), maar ik vind Rotterdam nou niet lastiger dan hier ofzo.
Spookrijder is dan weer een uitzondering maar je kan Middelburg niet vergelijken met Rotterdam qua rijden of jij kan dan misschien uitzonderlijk goed rijden
Oud 25-06-2008, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Spookrijder is dan weer een uitzondering maar je kan Middelburg niet vergelijken met Rotterdam qua rijden of jij kan dan misschien uitzonderlijk goed rijden
Eens. Kijk maar naar de statistieken. In de grote steden ligt het slagingspercentage veel lager dan daarbuiten en dat is echt niet omdat het rijden overal even simpel is. Een mens kan maar een bepaald aantal stimuli per seconde verwerken en in een drukke grote stad zit je veel dichter bij dat maximum dan in bijv. de polder.
Oud 26-06-2008, 08:14
le Y
le Y is offline
Citaat:
Hier kom je alleen geen trams tegen

In de zomer is het hier in verhouding drukker dan in rotterdam hoor
Oud 26-06-2008, 14:12
Quantes
Quantes is offline
Ik weet idd niet of je al eens Middelburg doorkruist hebt, maar in de zomer is dat best heftig hoor.
Oud 26-06-2008, 19:25
MTpower
MTpower is offline
Precies, de infrastructuur hier kan de spits al niet fatsoenlijk handelen.
Met goed weer is het nog lastiger met alle strandgangers.
Goed weer + vakantietijd = rampzalig.
Oud 26-06-2008, 20:14
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Ik weet idd niet of je al eens Middelburg doorkruist hebt, maar in de zomer is dat best heftig hoor.
Ja. Wat een dorp.
Oud 26-06-2008, 20:15
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Precies, de infrastructuur hier kan de spits al niet fatsoenlijk handelen.
Met goed weer is het nog lastiger met alle strandgangers.
Goed weer + vakantietijd = rampzalig.
Dan staat de boel vast, maar dat maakt de boel niet groter dan het is; ik heb geen grote turborotondes met 3 of meer rijstroken gezien in Middelburg, en dat zijn nou van die plekken waar de gekste capriolen worden uitgehaald.
Oud 26-06-2008, 20:21
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Dan staat de boel vast, maar dat maakt de boel niet groter dan het is; ik heb geen grote turborotondes met 3 of meer rijstroken gezien in Middelburg, en dat zijn nou van die plekken waar de gekste capriolen worden uitgehaald.
Ik nodig je echt van harte uit om straks in het hoogseizoen van de magistraatwijk naar de griffioen en terug te rijden. Stukje van +/- 3,5km denk ik, stelt niets voor, zelfs geen turborotondes o.i.d

En zoals ik al zei, ik heb vaker in en rondom Rotterdam en Utrecht gereden en ik vind het nog steeds niet lastiger dan hier ofzo
Oud 26-06-2008, 20:30
Verwijderd
Nee, als je al een tijdje je rijbewijs hebt, zal het ongetwijfeld niet veel lastiger zijn (want je hebt veel meer ervaring dan als lesser). Als lesser echter zal het zeker wel lastiger zijn, daarvoor hoef je alleen maar even naar de slagingspercentages per regio te kijken.
Oud 26-06-2008, 20:33
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Nee, als je al een tijdje je rijbewijs hebt, zal het ongetwijfeld niet veel lastiger zijn (want je hebt veel meer ervaring dan als lesser). Als lesser echter zal het zeker wel lastiger zijn, daarvoor hoef je alleen maar even naar de slagingspercentages per regio te kijken.
Het enige dat het slaginspercentage doet is iets zeggen over de kwaliteit van de rijscholen imo
Oud 26-06-2008, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Het enige dat het slaginspercentage doet is iets zeggen over de kwaliteit van de rijscholen imo

Sorry, maar dat slaat echt als een lul op een drumstel. Het is niet zo dat de kwaliteit van rijscholen de enige factor is die daarin meetelt.
Oud 26-06-2008, 20:53
MTpower
MTpower is offline
Citaat:

Sorry, maar dat slaat echt als een lul op een drumstel. Het is niet zo dat de kwaliteit van rijscholen de enige factor is die daarin meetelt.
Niet de enige, uiteraard, maar er zijn zoveel factoren die meetellen.
Maar die uitnodiging staat nog steeds hoor, misschien dat jullie er na zo'n dag en 3,5km verder toch nog anders over denken
Oud 26-06-2008, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Niet de enige, uiteraard, maar er zijn zoveel factoren die meetellen.
Maar die uitnodiging staat nog steeds hoor, misschien dat jullie er na zo'n dag en 3,5km verder toch nog anders over denken
Ik rij vrijwel dagelijks in Brabant, ik ben echt wel gekkere dingen gewend
Oud 26-06-2008, 23:00
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Ik nodig je echt van harte uit om straks in het hoogseizoen van de magistraatwijk naar de griffioen en terug te rijden. Stukje van +/- 3,5km denk ik, stelt niets voor, zelfs geen turborotondes o.i.d

En zoals ik al zei, ik heb vaker in en rondom Rotterdam en Utrecht gereden en ik vind het nog steeds niet lastiger dan hier ofzo
Moet je eens zo'n 3 à 4-baans rotonde proberen als er buitenlanders/belgen/plattelanders op proberen te rijden: "oh nee, ik rij op de verkeerde baan, laat ik gewoon even mijn stuur omgooien zonder te kijken!"

Vooral vrouwen hebben daar last van heb ik gemerkt.
Oud 26-06-2008, 23:02
Verwijderd
Citaat:
Moet je eens zo'n 3 à 4-baans rotonde proberen als er buitenlanders/belgen/plattelanders op proberen te rijden: "oh nee, ik rij op de verkeerde baan, laat ik gewoon even mijn stuur omgooien zonder te kijken!"

Te waar, ik had laatst ook bijna een Belg in mijn zijkant zitten toen die erachter kwam dat ie toch driekwart moest hebben ipv rechtdoor. Gelukkig stond ik op tijd stil (en degenen achter me ook).
Oud 27-06-2008, 15:56
MTpower
MTpower is offline
Citaat:

Leuk is anders, maar ik blijf er bij dat het hier echt niet makkelijker is ofzo
Oud 28-06-2008, 10:18
Balance
Balance is offline
Citaat:
Oh ja, want Scheveningen is lekker rustig in de zomer
Oud 28-06-2008, 16:08
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Oh ja, want Scheveningen is lekker rustig in de zomer
Ik zeg niet dat het hier moeilijker/drukker is dan ergens anders, ik zeg juist dat je overal wel lastige stukken hebt en dat examens overal ongeveer even moeilijk zijn
Scheveningen lijkt me inderdaad ook vrij ruk in de zomer.
Oud 30-06-2008, 08:30
Quantes
Quantes is offline
Citaat:

Midelburg of Nijmegen (waar ze in dat soort situaties grossieren) is inderdaad wel heel verschillend (met beide ervaring), maar Middelburg rijdt ECHT niet prettig in de zomermaanden.
Oud 30-06-2008, 21:20
coopergirl
coopergirl is offline
Ik ben blij dat je in het oosten des lands niet dergelijke taferelen hebt Er zijn wel driebaansverkeerspleinen maar die zijn overzichtelijk
Oud 30-06-2008, 21:57
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik ben blij dat je in het oosten des lands niet dergelijke taferelen hebt Er zijn wel driebaansverkeerspleinen maar die zijn overzichtelijk
Assen en Hoogeveen vind ik nou niet prettig rijden ofzo
Oud 02-07-2008, 15:07
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Assen en Hoogeveen vind ik nou niet prettig rijden ofzo
Hehehe, dat noem ik weer wat noorderlijker... Maar je hebt gelijk
Oud 03-07-2008, 22:16
Lethe
Lethe is offline
Utrecht is moeilijker afrijden dan Tiel, bijvoorbeeld.
Oud 04-07-2008, 14:28
lord_ralf
lord_ralf is offline
Citaat:
Utrecht is moeilijker afrijden dan Tiel, bijvoorbeeld.
et zal allemaal best, ik ga dinsdag afrijden in een boerendorp, waar er maar één plaats is om in te voegen en dat is op een 80-km weg, we hebben hier niks anders dus ik weet niet in welke categorie dit valt? vandaag een-na-laatste les gehad en de opmerking van mn instructeur was, let op dat je niet té enthousiast wordt voor de rest doe je het netjes
Oud 04-07-2008, 15:46
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
et zal allemaal best, ik ga dinsdag afrijden in een boerendorp, waar er maar één plaats is om in te voegen en dat is op een 80-km weg, we hebben hier niks anders dus ik weet niet in welke categorie dit valt? vandaag een-na-laatste les gehad en de opmerking van mn instructeur was, let op dat je niet té enthousiast wordt voor de rest doe je het netjes
Dat klinkt wel heel easy. Ik vraag me af of een examinator bepaalde zaken zwaarder laat meewegen als je een fout in een overzichtelijk dorp maakt? Omdat je daar minder fout kan doen? (Tuurlijk, je kunt genoeg fouten maken, maar wanneer er amper voetgangers en rare verkeerssituaties zijn, is dat een heel groot voordeel).

Laatst gewijzigd op 04-07-2008 om 16:39.
Oud 05-07-2008, 08:50
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Succes Lord_ralf!
Oud 05-07-2008, 12:20
lord_ralf
lord_ralf is offline
Citaat:
Dat klinkt wel heel easy. Ik vraag me af of een examinator bepaalde zaken zwaarder laat meewegen als je een fout in een overzichtelijk dorp maakt? Omdat je daar minder fout kan doen? (Tuurlijk, je kunt genoeg fouten maken, maar wanneer er amper voetgangers en rare verkeerssituaties zijn, is dat een heel groot voordeel).
kijk ik ken deze plaats precies uit mn hoofd, elk straatje van rechts weet ik te zijn bijvoorbeeld En verder zijn er natuurlijk ook wel rottige stukjes, vooral de 'binnenstad' is paar straten maar die zijn wel smal. En er zijn 2 punten waar er alleen een fietspad van rechts is waar de fietsers dus ook voorrang hebben, die ff onthouden . Verder hebben we 1 twee-baansrotonde, maar die is wel overzichtelijk dus dat komt goed (en daar kom je dus sowieso langs). En druk zoals het in grote steden is, is het hier nooit Hoogstens dat je niet alleen voor het stoplicht staat zegmaar

Citaat:
Lauwie101 schreef:
Succes Lord_ralf!
als het bij mij net zo goed gaat als bij jou, moet het toch goed komen
Oud 05-07-2008, 14:38
TopDrop
TopDrop is offline
Ik moest in de ochtendspits afrijden in Voorburg/Den Haag :')
Oud 05-07-2008, 14:40
lord_ralf
lord_ralf is offline
ow das leuk

ik moet om 2uur en het is (hier) al vakantie, et wordt geen mooi weer, dus het zal wel super rustig zijn
Oud 05-07-2008, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Beter toch, dan weet je tenminste dat je zo goed als overal kan rijden.
Oud 05-07-2008, 16:32
Balance
Balance is offline
Citaat:
Sta je vooral stil
Oud 08-07-2008, 12:00
Lauwie101
Lauwie101 is offline
@Lord_Ralf: EN EN EN EN EN EN?
Oud 08-07-2008, 12:02
lord_ralf
lord_ralf is offline
Citaat:
@Lord_Ralf: EN EN EN EN EN EN?
ik zit hier veel te zenuwachtig, over een half uurtje komt'ie me ophalen en om 14:00u heb ik officieel examen.

En het begint hier nu keihard te regenen
Oud 08-07-2008, 12:45
MTpower
MTpower is offline
Succes

Regels voor berichten