Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hm
![]() Ik stem maar gewoon op Coolkast aangezien Stephan hem noemde en ik echt geen enkel goed idee verder heb. |
![]() |
|
En dan wil ik nu net weer een post maken.
![]() Ik ben gewoon weinig 's avonds thuis als hier de meeste activiteit is en überhaupt maar weinig dus dan maak ik één post op minstens drie van jullie. ![]() Maar goed, wilde Twinkebel niet zo graag meespelen deze keer, waar blijft hij dan met zijn posts? Ik vind het aardig verdacht, het kan zijn dat hij een goede functie heeft en zich daarom stilhoudt, maar het kan ook zijn dat hij een stille wolf is, die ons misschien wil laten denken dat hij een goede functie heeft.
|||
Citaat:
Citaat:
Meegaan voor twink of coolkas lijkt mij niks, ze zijn niet verdachten voor mij, dus Ik laat mijn stem voor later, het is nu pas 5 uur.
Makaku mi ta, makaku mi ta, tuma mi banana grandiii!!! Laatst gewijzigd op 09-03-2008 om 16:14. Reden: aanvulling |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Eigenlijk vind ik momenteel Uice en Kazet het meest verdacht. Beide staan aan de top van de postlijst, wat in dit spel door eerdere uispraken van Sador even een goede verstopplaats was. Kazet heeft nota bene zelf gezegd dat wolven doorgaans in het midden van de lijst zitten: als hij zelf een wolf is, kan dit een goede afleidingsmaneuvre zijn. Kazet was de eerste die Röps aanviel, maar deze is uiteindelijk veroordeeld door de hevige aanval van Uice. Ook nu met Coolkast is Uice degene die hem als eerste verdacht heeft gemaakt en het lijkt zo te zijn dat degene wiens naam als eerste wordt geroepen gelijk wordt weggestemd 'bij gebrek aan betere redenen'. Het gros van Uice z'n posts lijkt beschuldigingen of aanvallen op beschuldigde/in zijn ogen verdachte spelers te bevatten - en aanval is, zoals ik al eerder zei, de beste verdediging. En beide zijn intelligent genoeg om Sador z'n verstopplaats door te krijgen aan de hand van zijn achteraf een beetje 'verdachte' (voor de wolven dan he) uitspraak. Kazet is bovendien een ervaren speler, die zulke truukjes wellicht al kent.
Wat betreft de anderen: coolkast vind ik niet verdacht genoeg, alle redenen om op hem te stemmen zijn een beetje gebaseerd op zijn onzinreden uit de tweede stemronde, die vind ik voornamelijk stom, niet verdacht. Twinkebel of Tink* zou ik ook graag een stukje actiever zien, maar stemmen op inactieven/zoeken naar stille wolven vind ik meer iets voor als ik verder geen theorieën heb. EvilBlue met z'n random stem in de tweede ronde en de weinig toevoegende posts, tja, dat is ook wel een beetje verdacht misschien, maar daar heb ik verder geen onderbouwing voor. Bovendien lijkt dat een beetje op het geval van coolkast. Sherco komt inderdaad gewoon eerlijk over. Het zal wel niet lang duren voor ik doodga met zo'n theorie, zeker nu we geen tovenaar meer hebben. Maar ik denk dat ik voor Uice of Kazet ga. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Bij Uice, tja, hij valt wel mensen steeds aan met beschuldigingen, maar hij geeft ook zijn redenen. Paranoid, bedankt voor de inzicht.
|
Ik vind eigenlijk paranoide een beetje verdacht overkomen, aangezien ze haar stem vooral lijkt te baseren op het aantal posts. Ik vind dat zelf niet echt een reden om iemand te verdenken, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen. Ik wacht nog even op andere theorieën, maar voorlopig gaat mijn stem naar Paranoide.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder zei Kazet hier dat hij, toen hij het vorige spel een wolf was, in het midden van de lijst probeerde te komen. Hiermee raakten automatisch alle mensen in het midden van de lijst verdacht. Zelf stond hij in die tijd niet helemaal bovenaan, maar wel in de top. Sinds mijn vorige post, waarin ik zei dat ik iedereen in de top een beetje verdacht vind door deze uitspraken, is hij langzamerhand naar beneden gaan verschuiven. @ EvilBlue: Ik heb het over de aantallen, omdat de discussie (die ik hierboven linkte) om de aantallen ging. Qua inhoud vind ik Uice z'n posts overigens niet minder verdacht doordat hij redenen geeft: er is voor iedereen wel een goede reden te verzinnen voor waarom ze dorpeling, wolf of functie x kunnen zijn. Bovendien gaat het er (als je wolf bent) om de aandacht/aanval van de wolven af te leiden: de wolven weten van elkaar wie zij zijn, dus kan een slimme wolf heel makkelijk de aanval van de dorpelingen op iemand anders richten. Dan hoef je alleen snel na de hang/stem-ronde te roepen wie je weg wil hebben en daar een discussie omheen te starten. Zeker in de eerste rondes geldt dan dat diegene er in 95% van de gevallen uit gaat, volgens mij. En dat is precies wat Uice de afgelopen rondes heeft gedaan. Ik vind het trouwens jammer dat Uice er nu zelf niet is, ik zat al langer te denken over het plaatsen van deze theorie en ik had graag zijn mening hierover gehoord. Maar hij is pas dinsdag weer terug en tot die tijd kunnen we twee dorpelingen/functies kwijtraken, wat reden was voor 't posten ervan. Achteraf gezien had ik het misschien toch nog even moeten afwachten. |
![]() |
|
Hmpf, nog een uur de tijd en nog maar 9 stemmen binnen...
Goed, ik vind Coolkast niet echt verdacht, en om nou op Twinkelbel te stemmen omdat hij weinig post vind ik ook niks. Ik ben trouwens een ZIJ, niet een HIJ ![]() Dus ik ga denk ik met Minke mee op Evilblue, omdat hij nogal fel reageert en Uice verdedigt tegenover Paranoide. En eigenlijk ook tegenover mij, aangezien ik hun beiden noemde qua ideeen/theorieen. Ik vermoed dat hij nu op mij gaat stemmen, maar dat is dan maar zo ![]() Coolkast Juice Stefenootje Pippeloen Twinkebel Evilblue Minke Sherco Twinkebel Katje zoemzoem Coolkast Paranoide Cherry springs
|
Verwijderd
|
Het heeft bijzonder weinig nut en het is een beetje flauw omdat hij er niet is, maar ik stem het liefst op iemand die ik oprecht verdacht vind, dus het wordt Uice. Ik heb net de functies eens doorgekeken en wat hij doet past heel goed bij de functie van verrader.
Coolkast Uice Stefenootje Pippeloen Twinkebel Evilblue Minke Sherco Twinkebel Katje zoemzoem Coolkast Paranoide Cherry springs Uice Paranoide |
![]() |
||
![]() |
*Even alles bij lezen*
Zo. Eigenlijk zou ik het liefst op Evilblue stemmen, omdat ik geen touw aan zijn posts vast kan knopen. Dit bijvoorbeeld, wat bedoelt hij hier toch mee? ![]() Citaat:
![]()
|
Wel AllureV
ik had op jou stelling (zie hieronder)geantwoord Als ziener moet je toch wel regelmatig posten vind ik, anders heeft je functie ook zo weinig zin. Ik vroeg me gewoon af: Is het slim als ziener om regelmatig met informatie te komen, als de tovenaar+leerling al dood/weg zijn (de leerling is nu een heks) en dus geen bescherming kan geven of een fallback plan kan hebben.
Makaku mi ta, makaku mi ta, tuma mi banana grandiii!!! Laatst gewijzigd op 09-03-2008 om 19:46. Reden: foute woording |
![]() |
|
![]() |
Oh, ik kon niet uit je post opmaken dat je bedoelde dat de tovenaar en eventuele leerling op dat moment al dood zijn.
![]()
|
Tja dat is waar Allure, maar er is een zekere risk ermee verbonden toch?
wat heb je liever, een ziener die in minder dan 4-5 rondes doodgaat maar een wolfje, of eentje met meer rondes meer info, dus info uit posts en ook uit zijn functie? Ik heb liever die laatste, en ik hoop dat de ziener nu zijn tijd goed benuttigd.
|
Bij het vogelverblijf, Tiergarten Schönbrunn, Wenen, gisteren
Evilblue was aandachtig aan het volgen wat er in het verblijf tegenover hem gebeurde. Het leek alsof er een nieuw dier kwam te wonen. ‘Dat is wel een hele rare vogel’ dacht hij, toen hij het dier zag. ‘Het zal wel een zij zijn, zo roze ziet ie eruit.’ Evilblue zag voor het eerst in zijn leven een flamingo. De flamingo stapte parmantig uit zijn kooi en streek zijn haren goed. Hij wierp eens een blik om zich heen. ‘Dit ziet er wel een stuk beter uit dan mijn vorige verblijf’ dacht hij opgewekt. Verbaasd keek hij op toen er een blauw vogeltje langsvloog. ‘Wie ben jij?’ vroeg de flamingo nieuwsgierig. ‘Ik ben Evilblue’ antwoordde het vogeltje vrolijk, terwijl hij rond de flamingo fladderde. ‘Wie ben jij?’ vroeg hij op zijn beurt. ‘Ik ben Martiño en ik kom hier wonen’ ‘Ik vind jou trouwens maar een rare, roze vogel’ flapte Evilblue eruit. Martiño moest lachen. ‘Ik mag jou wel. Ik vind jou een raar, blauw vogeltje.’ ‘Zal ik jou een rondleiding geven?’ bood Evilblue aan. ‘Dan weet je waar alles is’ ‘Dat zou ik heel leuk vinden’ antwoordde Martiño. ‘Maar ik ben wel een beetje moe van de reis en ik wil zo gaan slapen’ ‘Ok, dan geef ik je een kleine rondleiding. Volg mij maar’ Evilblue fladderde weg en keek om of Martiño hem volgde. Martiño liep achter het kleine vogeltje aan. Hij was wel nieuwsgierig naar wat de dierentuin hem nog meer te bieden had. Bij de bijenkast, Tiergarten Schönbrunn, Wenen, gisteren ‘Ik wil je graag voorstellen aan een vriendin van me’ tetterde Evilblue. ‘Je moet wel uitkijken. Sommige van haar vriendjes zijn een beetje stekelig.’ Martiño keek verbaasd naar een houten kast waarvoor heel veel stipjes krioelden en rondvlogen. ‘Wat is dit?’ vroeg hij verbaasd. ‘Dit is een bijenkast en daarin wonen bijen. Mijn vriendin is de baas over hen en ze heet Zoemzoem’ legde Evilblue uit. ‘Je kan haar heel makkelijk herkennen, want ze is de dikste bij die er is. Als je ooit hulp nodig hebt of iets wilt weten, kun je altijd aan haar vragen. Ze is heel behulpzaam, weet alles en kent iedereen.’ Martiño moest lachen. ‘Dus als ik in de problemen zit, moet ik gewoon de dikste bij zoeken?’ vroeg hij sarcastisch. Evilblue knikte vol overtuiging. ‘Zijn er hier trouwens ook dieren met een mooie vacht? Die vind ik altijd zo mooi om te zien’ vroeg Martiño voorzichtig. Evilblue knikte bevestigend. ‘Volg mij maar’ Evilblue fladderde alweer weg naar een andere kant van de dierentuin. Martiño volgde Evilblue snel. Als hij hem zou kwijt raken, zou hij verdwaald zijn en dan zou hij toch nog die dikke bij moeten gaan zoeken. Bij een buitenverblijf, Tiergarten Schönbrunn, Wenen, gisteren ‘Zie je die lynx daar lopen?’ vroeg Evilblue aan Martiño. ‘Dat is Pippeloen. Ze heeft een hele mooie vacht.’ Martiño kon alleen maar kwijlend naar Pippeloen kijken. Hij vond het echt prachtig om naar dieren te kijken met een mooie, harige vacht. Soms benijdde hij de dieren die zo’n vacht hadden. ‘Wat ben ik toch maar een stomme, roze flamingo’ dacht hij bij zichzelf, terwijl hij zijn ogen niet van Pippeloen kon afhouden. ‘Kom mee’ zei Evilblue en hij moest Martiño bijna losrukken, zo erg had Martiño zijn aandacht gevestigd op Pippeloen. Ergens in Tiergarten Schönbrunn, Wenen, gisteren Toen ze weg waren bij Pippeloen had Martiño weer aandacht voor Evilblue. ‘Hoe is het eigenlijk om hier te wonen?’ vroeg hij nieuwsgierig aan Evilblue. Evilblue begon enthousiast te fladderen. ‘Het is hier net een dorp. Iedereen kent elkaar en is lief voor elkaar. Alleen de laatste tijd gebeuren er ’s nachts soms rare dingen. Zo krijgen sommige dieren al een tijdje geen eten meer, omdat het eten gestolen is. We verdenken een ander dier of misschien wel meerdere dieren ervan dat ze deze streken leveren.’ Martiño’s blik versomberde. Evilblue zag dit. ‘Maar wees maar niet bang. We zullen het snel oplossen’ sprak hij Martiño opbeurend toe. Plotseling moest Martiño gapen. Evilblue lachte. ‘Ik zal je nog voorstellen aan één dier en daarna kun je gaan uitrusten van jouw reis. Ik wil je graag nu nog aan hem voorstellen. Hij is altijd zo grappig.’ Martiño volgde Evilblue naar een verblijf dat leek alsof er eerst ijs had gelegen. Evilblue begon opeens te piepen en paniekerig rond te vliegen. ‘Wat is er?’ vroeg Martiño bezorgd. ‘Ik denk dat onze schattige pinguïns zijn doodgegaan van de hitte. Er moest hier ijs liggen en als er geen ijs ligt, krijgen de pinguïns het veel te warm’ snifte Evilblue. Martiño keek hem geschrokken aan. ‘Hoe kan dit gebeurd zijn?’ ‘Ik denk dat die gemene dieren weer hebben toegeslagen’ antwoordde Evilblue verbitterd. ‘Nu kan ik nooit meer lachen om de grapjes van Coolkast.’ Evilblue stortte neer op de grond en bleef daar schokkend liggen. Martiño wist niet goed wat ie moest doen en bleef maar bij het kleine vogeltje totdat ie gekalmeerd was. Spelers: 1) Twinkebel 2) MadameMinke 3) coolkast (dorpeling) 4) Pippeloen 5) Tink* 6) Sherco 7) Kazet Nagorra 8) Krynn (heks) 9) AllureV 10) Sador (tovenaar) 11) Martino87 12) Katje 13) Lisaaah 14) Cherry Springs 15) Röps (dorpeling) 16) ***ailá*** 17) Stefenootje 18) zoemzoem 19) Evilblue 20) Paranoide 21) Uice 22) sterrenmeisje (dorpeling) Opgehangen Opgegeten Er is helaas weer een dorpeling dood. Morgen is het de beurt aan de wolven en het is voor de dorpelingen te hopen dat ze niet weer een goede functie uitkiezen als tussendoortje. De wolven mogen stemmen tot morgenavond 20.30 uur. Morgen zal trouwens het verhaal later verschijnen, aangezien ik tussen 18.00 en 23.00 uur waarschijnlijk geen internet heb. Dit had ik ook al eerder aangegeven. We zullen proberen om morgen het verhaal zo snel mogelijk te posten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
@ Röps: Ja, lach maar.
![]() Ik blijf nog steeds Evilblue in mijn achterhoofd houden, maar vind toch ook Twink nog steeds vreemd. Hij wilde zo graag meedoen, was ontzettend kwaad vorig spel over dat misverstand, en nu herhaalt hij dingen die anderen zeggen (die niets toevoegen verder) en is hij érg stil. En dan vergeef ik de vreemdheid en het niet posten van theorieën Evilblue misschien toch meer (omdat hij een nieuwe speler is) dan Twink, aangezien hij toch al een zeer ervaren speler is. Laatst gewijzigd op 09-03-2008 om 21:50. |
![]() |
|
In het koalaverblijf, Tiergarten Schönbrunn, Wenen, gisteravond
‘Kazet! Hou op met dagdromen en eet je bamboescheuten op!’ Kazet Nagorra schrok op en keek zijn moeder Cherry Springs schuldbewust aan. ‘Ja mam’ zei hij. Hij rolde met zijn ogen. ‘Bamboescheuten’ dacht hij bij zichzelf. ‘Dat is toch geen eten voor een gevaarlijke grizzlybeer zoals ik.’ Toen hij de scheuten op had zei Cherry Springs: ‘Kinderbedtijd’ Kazet sprong op en zette zijn handen in zijn zij. ‘Maaam! Ik ben geen baby meer zeg! Ik bepaal zelf wel wanneer ik naar mijn nest toe ga.’ Cherry Springs was echter niet onder de indruk. ‘Kazetje, als je nu niet naar je nest toe gaat dan krijg je billenkoek!’ ‘Ja mam’ zei Kazet en hij ging toch maar slapen. In het koalaverblijf, Tiergarten Schönbrunn, Wenen, gisternacht Cherry Springs schrok wakker. Ze hoorde een knagend geluid. Verbaasd keek ze om zich heen. ‘Wat krijgen we…’ zei ze tegen zichzelf. Toen viel haar boom om. Cherry Springs begon te schreeuwen. Met een knal viel de boomstam op de grond. Cherry Springs rolde uit de kruin en maakte een pijnlijke smak. Kreunend kwam ze overeind. Ze zag vier dieren om haar heen staan. ‘Jullie?’ zei ze verbaasd. ‘Waarom hebben jullie mijn boom vernield?!’ ‘Shit, ze heeft ons herkend’ zei één van de vier dieren. ‘Ze weet te veel’ zei een ander. De derde sprong op haar en beet haar halsslagader door. Cherry Springs was op slag dood. ‘Snel weg hier’ zei de laatste. ‘Voordat iemand ons hoort. En zorg dat je dat lijk kwijtraakt!’ De vier dieren verdwenen in de nacht… In het koalaverblijf, Tiergarten Schönbrunn, Wenen, vanochtend Kazet werd wakker toen de eerste zonnestralen op zijn gezicht vielen. Hij rekte zich uit en klom de boom uit. Hij liep naar de voederplaats maar hij kon zijn moeder nergens vinden. ‘Mam?’ riep hij. ‘Waar zit je?’ Er kwam geen antwoord. Kazet begon het koalaverblijf te doorzoeken, maar er was geen spoor van Cherry Springs. ‘Misschien is ze op bezoek bij iemand’ zei hij tegen zichzelf. Hij klom over het hek en liep de dierentuin in. Hij stak het plein over en keek de dichtbijzijnste kooi in. Het was de leeuwenkooi. Hij zag dat Katje de leeuw in de hoek lag te slapen. Zonder angst wurmde hij zich tussen de tralies door en liep naar de leeuw toe. Hij tikte Katje op haar schouder. De leeuw schrok wakker. ‘Heb jij mijn moeder gezien?’ vroeg hij. Katje begon te lachen. Wat zou jouw moeder nou moeten in de leeuwenkooi? Wat doe jij eigenlijk hier? Weet je niet dat ik een gevaarlijke leeuw ben die kleine koalabeertjes zoals jou in één hap kan opeten?’ Kazet nam een gevechtshouding aan. ‘Ik ben godverdomme geen koalabeertje! Ik ben een woeste grizzly en ik ga je verscheuren!’ Toen sloeg hij katje op haar neus. De leeuw gromde en wreef over haar pijnlijke neus. ‘Dat had je niet moeten doen stomme koala! Maak dat je wegkomt voordat ik je opeet!’ Kazet begon op en neer te springen en zong: ‘I don’t have to worry, I don’t have to care. My coat is very furry, I’m a grizzly grizzly bear!!’ Toen sloeg hij Katje nog een keer op haar neus. ‘Ok je hebt er zelf om gevraagd’ gromde katje boos. Ze sprong op Kazet af verslond hem. Spelers: 1) Twinkebel 2) MadameMinke 3) coolkast (dorpeling) 4) Pippeloen 5) Tink* 6) Sherco 7) Kazet Nagorra (dorpeling, geliefde) 8) Krynn (heks) 9) AllureV 10) Sador (tovenaar) 11) Martino87 12) Katje 13) Lisaaah 14) Cherry Springs (dorpeling, geliefde) 15) Röps (dorpeling) 16) ***ailá*** 17) Stefenootje 18) zoemzoem 19) Evilblue 20) Paranoide 21) Uice 22) sterrenmeisje (dorpeling) Opgehangen Opgegeten Gestorven door liefdesverdriet Zowel de wolven als de dorpelingen kunnen blij zijn, want de geliefden zijn dood. De dorpelingen mogen weer stemmen. Zal er nu eindelijk een weerwolf doodgaan? Dat weten we morgen om 20.30 ps: wie o wie kan mij vertellen waar dat liedje dat Kazet zingt vandaan komt? ![]()
Laatst gewijzigd op 10-03-2008 om 23:04. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel 72 deel 2 Heksjuh | 273 | 15-09-2010 08:12 | |
De Kantine |
weerwolfspel #46 the after party Verwijderd | 266 | 22-04-2008 23:32 | |
De Kantine |