Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2008, 15:23
Neko*
Neko* is offline
Dankje Yana, dat doet me wat. Dat je me moedig noemt, terwijl ik het gevoel heb dat ik alles op geef. Dat ik nooit doorzet ookal zou dat beter zijn voor mezelf. Misschien moet ik het inderdaad gewoon doen. Niet teveel bij nadenken, en gewoon doen. Doen wat ik écht wil, en het destructieve, veilige wereldje stukje bij beetje losmaken. De echte wereld ook veilig maken. Mezelf een plaats geven in de wereld, omdat ik dat waard ben. Ja. Ik denk dat ik dat wel kan. Iets te verliezen heb ik toch niet, dus waarom niet?
Oud 26-04-2008, 16:46
duivelaartje
duivelaartje is offline
Jeetje, 2 vriendinnetjes van mij hebben best goed gelopen tijdens de batavierenrace. Ik zag op de site dat eentje bij een etappe 27e is en de ander 82e, maar die etappe was eigenlijk te lang voor haar. Ik ben stiekem trots op ze , ook omdat ze de beste van hun ploeg zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 18:24
Nijn*
Nijn* is offline
@ Missy1234567890: in Hilversum bij de PIOS, dankjewel

OT: Woow. Dat was echt even hardcore vandaag. Haha, nee het viel hartstikke mee, maar het is wel écht lang van 9.00 tot 18.00. Nou ja, het was in ieder geval een leuke groep meiden en leuke docent en ik werd af en toe gek van hún domme vragen, samen met een ander meisje was ik elke keer al veel verder Ik stond echt te kijken van mezelf, wist niet dat ik sommige onderdelen al zo goed onder de knie had!! Dus dat was echt heel erg fijn om te merken en nu heb ik er ook weer wat meer vertrouwen in.
Verder was het eigenlijk best wel gezellig, leuke meiden om mee te kletsen en zo. Verder daar gewoon een gratis examenbundel gekregen en een boekje van de PIOS dat ook gewoon heel handig is met meest voorkomende vragen enz. En het was daar dus de hele dag door onbeperkt eten en drinken, dus voor de middagpauze waren er al 3 pakken koekjes doorheen of zo en drie potten thee We mochten al om 17.30 weggaan omdat het laatste halfuur voor individuele vragen was en nou ja, laten we zeggen dat iedereen om 15.30 al doodmoe was dus zat lekker vroeg in de trein.
Morgen even een relaxt dagje, wel iets doen voor school maar heel minimaal en eigenlijk alleen maar doorlezen.. denk dat ik maar een paar uurtjes in het park ga liggen of zo, als het weer net zulk lekker is als vandaag! En vanavond even niets. Heb niet eens meer de energie om uit te gaan dus lekker met een dvdtje op de bank hangen denk ik maar.
Oud 26-04-2008, 19:09
Verwijderd
Het ging weer lekker hier vanavond aan tafel.
'Oh ja, nee maar je zusje doet het gewoon beter, ze haalt hogere cijfers en ze werkt er ook voor en zij doet een herkansing.. ja.. om gewoon nog beter te worden, jij.. ja.. jij doet dat gewoon.. ja.. ANDERS'.
'Gut je bent wel aangekomen, kijk nou hier wat een buik zeg. Ja hoe kan dat nou dat je zusje zo dun dan is he'.

Shotgun, load, headshot 2x.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 19:51
Sagana
Sagana is offline
Slaap zacht, je hebt het verdiend...
Oud 26-04-2008, 19:55
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb vandaag twee rokjes gekocht. Eentje is wit, met gebreide stroken, hij is best leuk, alleen ik twijfel er nog wel over. Is 'ie niet te suf, zit hij toch niet te strak (terwijl ik een maat groter gewoon over m'n kont kon kregen, dus ik mag niet zeuren, maar wat nou als ik 'm was??), draag ik 'm wel vaak omdat 'ie wit is? De ander is veel korter, maar daar twijfel ik helemaal niet over. Ik zit al 2 weken met deze rok in m'n hoofd, dus dan zou ik 'm toch wel zo af en toe dragen? En ik heb ook nog een rokje van vorig jaar ook tot op m'n knie, maar die droeg ik ook niet zo vaak. Baah. Ik neem 'm gewoon mee naar m'n kamer en met mooi weer ga ik het rokje lekker dragen, puh.

Wat een gezeur om een rokje..
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 20:11
coopergirl
coopergirl is offline
Leuke oldskool converse all star schoenen gekocht <3

Vanmorgen heb ik fanatiek gezwommen, vervolgens cadeaus voor m'n zusje gekocht. Ikzelf heb een dure ketting gekocht waar ik naderhand over twijfel.. Die verkoopster was zo enthousiast, dat ik me een beetje liet meeslepen. Ik vrees dat ik 'm niet zo vaak ga dragen. Vanavond fungeer ik als taxichauffeur. Zusje gaat in 't kader van haar verjaardag met een stel vriendinnen naar een discotheek 40 km verderop... En was er van uitgegaan dat vader wel 7 mensen in één auto wilde vervoeren (wat hij dus niet wil). Eigenlijk voel ik behoorlijk moe, dus mogelijk ga ik zo nog even slapen (bedenk me dat ik eerst moet tanken ). Vanavond friet en twee frikandellen gegeten, ik kan dat voedsel echt niet weerstaan als ik niet zo tof in m'n vel zit.

Eerst wat warmers aantrekken en dan naar het tankstation. Ik zag dat de prijs van de onbemande op de hoek op 1.509 staat Kassa!

O ja, en mogelijk heb ik een keukenla gemold. Ik baalde van de zooi, elke keer blijf ik alle troep van iedereen opruimen en dit grote huis schoonhouden.. Die ergernis liep zo hoog op dat ik de pannenla dichtknalde, terwijl er iets achter was gevallen.. Nu hangt ie wat scheef Godver, die keuken hebben ze net twee jaar of zo.
Oud 26-04-2008, 20:25
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
ik ben zo verschrikkelijk. Hij sprak me aan!! maar natuurlijk durf ik weer niets te zeggen en vlucht ik weer. Ik haat mezelf als ik zo doe. Kan ik me niet eens gewoon er over heen zetten. Ik vind hem zo leuk, en hij zag er zo leuk uit..maar het schiet niet op als ik niets durf. Schijtlaars
Ben jij even blij dat jongens over het algemeen toch al intiatief (moeten) nemen.
Oud 26-04-2008, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Gatverdamme, ik heb het gisteren en vandaag al heel de tijd zo benauwd, echt alweer een tijdje terug dat het zo ging en ik baal er zo van en wil gewoon me goed voelen
Jij hebt toch ook astma? Ik ook, en ik heb het nu ook iedere keer benauwd, terwijl het net minder was. Knuffel en sterkte ermee!

OT: Gisteravond was echt een succes. Het was een etentje om geld op te halen voor een goed doel en we hebben voorzover we nu weten 2600 euro opgehaald. Maar het was gisteravond ook hartstikke gezellig. Alleen baalde ik er zo van dat ik niks kon doen. Iedereen was druk bezig en ik voelde me zó waardeloos. Ik wilde zo graag ook wat doen, maar ik had te veel pijn en op krukken gaat het ook niet zo handig. Maar ik heb wel de mensen ontvangen, achter een tafeltje. 'Goedenavond, blablabla, een fijne avond en eet smakelijk!' Het was gewoon leuk met onze klas en hoe we met elkaar omgaan en dit is toch weer anders als dat je elkaar meemaakt op school.
Maandag hebben we een invalles Nederlands van A. Ik ben heel benieuwd wat dat gaat worden. En eigenlijk vind ik het ook wel heel leuk.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 22:09
Verwijderd
mn beste vriendje is opgenomen in het ziekenhuis met een abces in zn buik/darm/maag/weetikveel. ik schrok van het briefje in de brievenbus. dus na het eten maar meteen heengegaan.
vandaaag weer in het huis van mn oma gerommeld,schoongemaakt en verder leegehaald, en toen liep ik de buurman tegen het lijf. Een Colombiaan, hoe kan het ook anders. Dus wij lekker in het Spaans doorgegaan, en het erover gehad hoe mooi de mentaliteit en de mensen daar waren. En toen had ik weer even een dik vet gevoel van missen. Maar verder ging het heel goed vandaag, moet ik zeggen. Gisternacht tot 4 uur met iemand zitten msnnen. Helemaal geweldig. Toch eignelijk niet goed, dat ik van dat soort dingen blij word.
Hopen dat mn vriendjepientje gauw weer beter is.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 22:35
darkfairy
darkfairy is offline
fijn dit warme weer.
maar ik heb er wel bijna geen adem door.
en hoe krijg ik mijn angsten weg?.
en verder volgende maand pas naar de huisarts.
en nog steeds niks van het ggz gehoord.
6 maanden later ofzo.
Oud 27-04-2008, 03:26
Verwijderd
Ik ben zo boos. En ik voel me zo zwak als vrouw. Het liefst zou ik alle vieze mannetjes, die achter minderjarige meisjes aanzitten, kapot maken.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 07:02
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Wat een gezeur om een rokje..
Leuk toch? Je bent gewoon enthousiast omdat je iets leuks gekocht hebt, dat mag, hoor
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 09:38
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Nijn: fijn dat je wat aan die training gehad hebt, al is het maar alleen dat je nu weet dat je verder bent dan je dacht. Ik dacht trouwens dat het zo'n wiskunde-examentraining van de universiteit Leiden was, maar dat begint waarschijnlijk pas in mei. Mijn broertje gaat daar namelijk helpen.

OT: aan de scriptie. Geen zin, maar als ik nu flink wat ga doen, mag ik vanmiddag nog even zonnen/wat anders doen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 10:31
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, scriptie. En hoera, mooi weer Gisteren een verjaardag gehad, en dat was leuk. Komende week wordt denk ik ook wel leuk. Ik hoop dat ik morgen naar mijn begeleidster kan. Het wordt allemaal nogal hectisch, geloof ik Maar ik voel me goed.
Oud 27-04-2008, 10:48
Nijn*
Nijn* is offline
@ Missy1234567890: Die trainingen daar heb je ook ja, daar is een vriendin van mij vorige week naartoe geweest, die zijn geloof ik elk weekend tot de examens. Ik ben idd blij dat ik gegaan ben en hoop dat het maandag ook weer zo nuttig is! Succes met je scriptie, echte bikkel ben jij!

OT: Lang leve de vrije dag. Heb besloten dat ik straks wat Duitse teksten ga maken en misschien wat samenvatten voor kunstgeschiedenis, maar 'k wil eigenlijk ook wel even lekker op een terrasje zitten ergens, alleen is iedereen natuurlijk aan het leren vandaag. Nou ja, ik zal eens wat mensen bellen en anders ga ik gewoon lekker lang hardlopen vanmiddag. Ben eindelijk aan het genieten van dit jaar en ook een béétje van mezelf, en dat is zoo fijn
Nu moet ik alleen nog een manier vinden om, voordat we in Antwerpen gaan shoppen, aan mijn ouders te vertellen dat ik weer heb ge-amt, zodat ze niet schrikken als ze het tijdens het shoppen ineens zien en zodat ze weten dat ik eraan werk en ze dus niet ongerust worden.. Alweer drie weken gestopt vandaag.
Oud 27-04-2008, 11:38
Nienna*
Nienna* is offline
Even vloeken: door alles wat er gisteren met uitgaan is gebeurd (niets met mij, voor de bezorgden onder ons), lukt het me niet te concentreren. Ik kon niet goed slapen gisteren en vandaag was ik laat wakker en ik wilde nog wel zoveel voor school doen. Bovendien houdt De donkere kamer van Damocles me bezig, want ik heb geen geld, niet eens de 15 euro die dat boek kost dus ik baalbaalbaal.

Maar hé, de zon schijnt <3. Dan is alles vijftig keer minder erg!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 11:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Jij hebt toch ook astma? Ik ook, en ik heb het nu ook iedere keer benauwd, terwijl het net minder was. Knuffel en sterkte ermee!
Ja, ik heb ook astma. Het ging een tijdje vrij redelijk maar donderdag en vrijdag dus weer echt slecht. Nu heb ik het wel weer wat minder benauwd maar heb ik weer keelpijn en oorpijn, er is altijd wel wat Ik hoor meer mensen met astma dat het nu slechter gaat dus zal wel door de weersverandering komen of door de hoeveelheid pollen oid.
Oud 27-04-2008, 13:14
Verwijderd
Rogier is z'n trouwring kwijt en dat vind ik echt zó niet leuk
We hebben alle logische plaatsen al afgezocht, dus tja, nu gaan we maar naar de onlogische plaatsen. Bah
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 13:25
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hey Andijvie, ben je jarig? Gefeliciteerd joh! Hopelijk vinden jullie Rogiers ring terug, want het is inderdaad wel supervervelend als die kwijt is
Oud 27-04-2008, 14:14
Verwijderd
Dank je

Ring is foetsie, we hebben door vuilniszakken en stofzuigerzakken geploeterd, niets gevonden. Misschien komt hij ooit nog te voorschijn, maar ik denk dat hij ergens op straat ligt ofzo, echt typisch Rogier. Ik ben zooo pissig nu. Dit was het enige waar hij zuinig op moest zijn; fietsensleuteltjes kun je zo vervangen, trouwringen zijn nogal eenmalig.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 14:25
Calyx
Calyx is offline
Ohw wat naar Andijvie.. Ik hoop stiekem dat je hem nog terugvindt!
Mijn vader was zijn trouwring jarenlang kwijt en toen zat ik als klein meisje te snuffelen in oude spullen op zolder.. en 3x raden.

OT: Wat een rotdag. Hmpfs
Oud 27-04-2008, 15:11
Neko*
Neko* is offline
Goed dat je geniet van jezelf en het weer, Nijn*. Houd dat vast, je kunt het.

Knuffel voor Andijvie, een trouwring kwijtraken is nogal wat! En knuffel voor alle anderen die er 1 willen, kunnen gebruiken, of het gewoon fijn vinden om een knuffel te krijgen.

Het mooie weer krijgt weer de overhand in mijn denken. Het is fijn, alleen zo jammer dat het weer zoveel invloed op mij heeft. Vandaag is het mooi lekker warm weer en dan heb ik gewoon rust. In mijn hoofd, mijn denken en mijn voelen, zo fijn is dat.
Straks ga ik nog even lekker hardlopen, want aankomende week kan het weer niet. Misschien dat ik stiekem toch nog spullen meeneem om te lopen, maar denk niet dat ik er zin voor kan maken. Vakantie is vakantie, ookal ga je maar naar Ommen..

Bijna jarig. Ik ben benieuwd wat ik krijg van mijn broertje en zijn vriendin. Ze kwamen thuis met een hele grote tas laatst, en willen niks zeggen. Ik had nog wel zo gezegt dat ik niks wou hebben, en het toch doen! Wel lief natuurlijk. Nog even en ik krijg wel zin om jarig te zijn. Ik weet nu dat het niet helpt om jarig te zijn, dat het niet van de ene op de andere dag anders is, beter is. Maar wel dat ik daar zelf aan kan werken. En dat ga ik dan ook doen. Ik kom er wel, langzaam aan.

*knuffels, vrolijkheid en glitters strooit*
Oud 27-04-2008, 15:38
Verwijderd
sta ik op schiphol mijn nicht op te wachten die terug komt van 5 maanden Mexico, komen er door dezelfde deuren twee van mijn Cusco-studenten die ik geholpen heb in hun projecten en waar ik mee ging stappen. Echt te mal om die op eens te zien staan! En verder was dat moeilijk. Het ka'n zó omslaan, en dat is zo moeilijk. En het lijkt wel alsof ze het aan de andere kant van de wereld te druk voor me hebben. Heel vervelend. Ik wil ook gewoon weten hoe het met ze gaat. Klaar. En ik heb last van mn nek
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 15:43
darkfairy
darkfairy is offline
vanacht wakker geworden.
van me hoofdpijn.
het deed zo'n pijn.
dat je het niet kon negeren.
en je er niet door in slaap kon vallen.
en ik heb bijna alle uren van de klok gezien vanacht.
en het is nou nog niet helemaal over.
Oud 27-04-2008, 15:59
metallica
metallica is offline
Ik ben moe, maar blij Vanavond pannekoeken bakken met wat vrienden <3 Maar nu eerst nog even huiswerk...

Edit: yes! toch nog iets gedaan en als ik morgen nog even in de ub werk heb ik mijn taak af voor de owg owja, en ik ga komende week denk ik toch maar beginnen met zwemmen want alles is weer zo ongeveer weggetrokken

Laatst gewijzigd op 27-04-2008 om 17:43.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 18:41
Verwijderd
Oei, nu woon ik een weekje op mezelf en uit huis. Oké wel in het huis van m'n broer wat opzich dan weer bekend is maar toch. Alles alleen doen, ik ben benieuwd hoe dat gaat. Aan de andere kant is het ook wel fijn om even weg te zijn van thuis en die veel te bekende en toch ook wel wat belade omgeving.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 19:02
Eend
Eend is offline
Vandaag naar de meeting van Stichting Leven Met Borderline geweest. Was echt kei gezellig! Aan het einde was ik wat moe, dus toen zijn we iets eerder weg gegaan. Ben wel verbrand. Al mijn littekens op mn onderarmen zijn rood en gezwollen

Blegh!
Oud 27-04-2008, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Ben jij even blij dat jongens over het algemeen toch al intiatief (moeten) nemen.
haha ja, alleen merk ik dat nooit
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 19:26
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Vandaag naar de meeting van Stichting Leven Met Borderline geweest. Was echt kei gezellig! Aan het einde was ik wat moe, dus toen zijn we iets eerder weg gegaan. Ben wel verbrand. Al mijn littekens op mn onderarmen zijn rood en gezwollen

Blegh!
Wat werd daar zoal gedaan? Op die meeting dus?

Ontopic: jarig zusje, dus ik ga snel naar beneden
Oud 27-04-2008, 19:46
Nijn*
Nijn* is offline
@ Eend: ja ik ben ook wel benieuwd wat je daar hebt gedaan! Fijn iig dat het gezellig was en dat je mocht gaan

Ik heb vanmiddag na het hardlopen een gesprek gehad met mijn ouders. Over het am-en en over hoe hard ik eraan probeer te werken. Dat was eigenlijk wel heel erg moeilijk maar ook fijn en voel me nu ook behoorlijk opgelucht. Denk dat ik nou dinsdag en woensdag veel relaxter kan genieten van het shoppen en van Antwerpen zelf en daar ben ik echt heel erg blij mee! Ben dus ook nog gaan hardlopen en heb verder even lekker getut en nog beetje Duits gedaan. Zometeen nog wat doorlezen voor kunstgeschiedenis want samenvatten ben ik nu te moe voor. Morgen weer naar de training toe, heb er best zin in omdat ik het hierdoor veel beter snap en dus veel meer vertrouwen erin krijg!
Kortom, voel me goed en het was ook zulk heerlijk weer vandaag! Al die zomerdingen, zoals oppaskindjes die ineens de tuin in komen stormen en buren die gezellig komen borrelen, komen weer terug.
Oud 27-04-2008, 19:55
kroot
kroot is offline
@ Andijvie: geleficiteerd. Ik ik hoop dat je man z'n trouwring snel vindt!
@ nijn: wouw. Knap hoor: zo'n gesprek met je ouders aangaan. respect!

grrrrr
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 21:58
Verwijderd
Ik ben ontploft vanavond aan tafel. Ik was zo boos. De hele tijd me maar verwijten wat ik wel en niet zou doen. Oprotten. En vervolgens heb ik me doodgejankt op de laatste aflevering van Will en Grace, omdat Karen daar zo godvergeten mooi zingt.

Unforgettable, that's what you are
Unforgettable though near or far
Like a song of love that clings to me
How the thought of you does things to me
Never before has someone been more
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 22:11
Verwijderd
Gefeliciteerd andijvie

*zenuwachtig* Morgen ga ik kennismaken bij de deeltijdgroep waar ik over een tijdje in mee ga draaien . Ik hoop maar dat het mee valt.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 22:28
IcedEarth
IcedEarth is offline
hm....

ach und wee.
leven en liefde.
wat een ellende op zijn tijd.
maar ik ben zo godvergeten dankbaar.
dat ik dit alles heb mee mogen maken.
dat wat men liefde, leven noemt.
En er komt nog veel meer, hoogstwaarschijnlijk.
blowen blowen blowen, lang blijven zitten in halve verkeerde relaties.
kwetsen, gekwetst worden.
liegen tegen iemand van wie je houdt.
bedenken dingen anders te doen.
verkeerde gewoontes, patronen, verlangens los laten.
weer stoned worden, toch weer vrijen terwijl het dingen alleen maar pijnlijker maakt
allerlei liefdedingen die door elkaar heen lopen.
liefdesverdriet hebben om een vriendje, continu met jongens aankloten, daarnaast twijfelen aan je heteroseksualiteit, oh echt, onverbeterlijk, wat een chaos.
onderhand; in this chaos i find peace
lange stabiele(!) relaties hoe de fuck DOEN mensen dat?! (ja dat lang weet ik, gewoon uitzitten, niet te veel verwachten, willen, genoegen nemen met weinig, niet te moeilijk doen, stabiel geen id, en hoe saai moet dat zijn?)
chaos chaos liefde liefde
Een discussie met een vriend over het feit dat ik nooit weet wat ik wil, wat ik aan moet, dat ik slecht ben in keuzes, rees de vraag; wil jij überhaupt weten wat jij wil? wil jij wel beslissen? wil jij wel loslaten?
En nee, het leven blijkt me zo dus te bevallen.
Op een dag op een dag. Mijn rust zal ooit ook wel komen.
Want zo lang doorgaan, cirkeltje cirkeltje aan de wand, zo kom je niet verder in het land.
Maar ach.
Verlangens laten voor wat ze zijn. Voor mezelf kiezen. Meer aan mezelf denken. Assertiever worden. Jaaaajaaaa.
Ik troost me altijd met het idee dat ik nog zo jong ben en dat de meeste mensen er hun hele leven over doen om wijsheid en rust te vinden.
Dat het kan wachten, ondanks dat ik zo wijs en kan dénken.
Denken is iets anders dan doen.
En ik troost me soms stiekem met het feit dat zoveel mensen maar wat aankloten, geen duidelijk doel voor ogen hebben, niet weten wat ze willen, liefdesverdriet hebben, worden afgewezen, niet kunnen krijgen wat ze willen (en wat zouden we met de wereld aan moeten als iedereen altijd maar kon krijgen wat 'ie wil?).
Ja, nee. Betere dagen, mindere dagen, wat dat betreft zijn we nooit alleen. Maar dat mag geen troost zijn. Toch helpt het me relativeren. Inzien dat velen dezelfde strijd leveren, pijn voelen, gelukkig willen zijn, dwalen, dolen, denken, verlangen.
Tegen zichzelf strijden, tegen hun verlangens, tegen tegen, wat eigenlijk?.
Alsof we iets moeten overwinnen om verder te komen. Haast vergeten dat de dagen ook verdwijnen zonder te strijden. Maar nee, de strijd in ons bepaalt ook weer wie we zijn. En dat is wat ons bijzonder maakt. Wat ons uiteindelijk maakt tot wie we zijn. En dan is het wel degelijk van belang jezelf op een dag te overwinnen.
Of de strijdbijl simpelweg te begraven, en jezelf en de wereld inclusief te accepteren zoals ze zijn. Overwinnen, accepteren, misschien komt het uiteindelijk op hetzelfde neer. Ik denk dat als ik de situatie simpelweg accepteer, ik mezelf overwin. En dat accepteren in vele gevallen moeilijker is dan strijden tegen jezelf.
Hm. Dit schrijf ik nog 'ns helder uit.

Die lieve yana, zo wijs, zo sterk, ja, ik geloof; ook deze moeilijke dagen zijn als bladzijden uit een boek. Dat er andere dagen, andere gevoelens, een ander zelfbeeld, een andere bladzijde komt, dat weet ik zeker. En deze pijnlijke bladzijden geven het verhaal diepgang. Maakt haar sterker. Maakt haar uniek. En wijs. Hoewel ze dat van binnen stiekem al is. Je mag er zijn! Je mag er zijn! Echt.
(En dit geldt ook voor vele anderen)

Toch; ik heb wel beslissingen gemaakt. Ik ben op reis geweest. Ik ga op pelgrimstocht. Dat staat vast. Ik heb een punt achter een slopende relatie gezet. Een opleiding gekozen die bij me past (hoewel ik me doodverveel). Het valt ook mee. Maar ja. Stappen voor uit he. De laatste tijd lijkt het een beetje te stagneren.
Een boom die zijn plaats heeft gevonden, groeit alleen nog maar om hoog?
En dit is een lange winter. Maar ook die boom moet rust hebben, allicht.
Life is what you make it!
En ik ga er iets van maken. Ik maak er iets van. Doe mijn vrijwilligerswerk, feest wat, leef wat, kloot wat aan, reis wat, loop wat. Ach. Leven in de zuiverste zin van het woord is zo simpel; Houd jezelf in leven. Zoek situaties op waar je je goed invoelt. Zorg voor je geest en je lichaam. Houd van anderen, dan houden ze ook van jou. Geloof een beetje in jezelf. Vermijd mensen die je pijn doen. Knuffel wat, heb wat lief. Nee, zo moeilijk hoeft het niet te zijn.
En de toekomst? De vraag wat ik laaaaaater moet, wat ik met mezelf aan moet, met mijn dromen, met mijn verlangen, wie weet waaien alle antwoorden me op een dag tegemoet.
Ach, en mijn wijsheid kan ook lang niet mijn chaos, mijn onzekerheid verbloemen.
Ja, dit zijn de mooie en tegelijkertijd pijnlijke bladzijden uit mijn boek. Hele hoge pieken, en diepe dalen. Turbulente dagen die goed bij mijn leeftijd passen.
Ohja; dat is nog iets wat me troost; deze onzekerheid, chaos, hoort bij een (ietwat late) puberteit. Ik was ook een veelste makkelijke puber. Met die hippie ouders kon ik me nergens tegen verzetten. Nu voer ik de strijd maar tegen mezelf???
Hm. ik ga maar slapen. Morgen wandelen en kamperen, ik kan mijn energie beter gebruiken dan filosoferen en elke keer weer tot dezelfde conclusie te komen;
leef je leven
maak er iets van
schaad geen levende wezens
zie pijn in perspectief (als bladzijden uit een boek)
tel je zegeningen en waardeer.
maak je niet te veel druk over de toekomst;
ze komt met 1 dag tegelijk
Oud 27-04-2008, 23:31
Redhair
Redhair is offline
Ik voel me een beetje triestig. Typen heeft geen zin, ik kan het niet verwoorden. Morgen is alles weer goed, het is mijn eigen schuld, maar morgen voel ik me weer goed. Alles gaat met vallen en opstaan. Het maakt niet uit, niet boos zijn op mezelf, niet teleurgesteld. Het gaat met vallen en opstaan, vallen hoort erbij.
Oud 28-04-2008, 05:01
coopergirl
coopergirl is offline
Slapeloosheid Heb vannacht bij elkaar 2 uur geslapen en de laatste 4 uur ben ik klaarwakker. Bah, ik voelde me al zo brak en zo oververmoeid.
Oud 28-04-2008, 08:40
Missy1234567890
@ Nijn: jij bent ook een bikkel. Jij doet echt hartstikke veel voor school en ook vaak 's avonds nog en nu die twee trainingen de hele dag lang.
En ik heb het weekend niet eens zoveel gedaan, wel redelijk op tijd begonnen, maar het was zo'n lekker weer en dan wil ik niet lezen/leren, maar naar buiten, in de zon zitten etc. Dus na 2,5 uur gister gestopt.

OT: ik heb echt zo'n vakantievoel, hoewel ik geen vakantie heb. Het weekend niet heel veel aan de scriptie gedaan, maar op het balkon gezeten en veel gebadmintond met m'n vriend, dus nu overal spierpijn. En nu is het binnen overal nog zo warm, ik zit gewoon in een t-shirtje, ik, de koukleum. Vanavond ga ik naar huis en dan morgenochtend naar de VU en vandaaruit naar Den Helder, naar Texel. Moet m'n ouders nog wel even laten weten dat ik zeker kom en hoe laat en of ze me van de boot kunnen halen. Laptop gaat denk ik maar mee, want ik moet wel wat typen. Maar anders zit ik alleen thuis of bij m'n vriend en die heeft al plannen, ik zou wel mee kunnen, maar ik vind het niet echt leuk om met hem mee te gaan naar de rommelmarkt in het dorp waar hij gewoond heeft en waar hij écht iedereen kent en dus moét () spreken. Dus ik ga wel lekker naar Texel.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 09:43
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Gisteren heb ik mijn armen verbrand, vandaag kwam ik doorweekt bij de bushalte aan. Stom!
En mijn begeleidster was er net nog niet, maar toen was het pas tien uur, dus ik ga zo nog even kijken
Oud 28-04-2008, 10:34
Yana
Yana is offline
Citaat:
Die lieve yana, zo wijs, zo sterk, ja, ik geloof; ook deze moeilijke dagen zijn als bladzijden uit een boek. Dat er andere dagen, andere gevoelens, een ander zelfbeeld, een andere bladzijde komt, dat weet ik zeker. En deze pijnlijke bladzijden geven het verhaal diepgang. Maakt haar sterker. Maakt haar uniek. En wijs. Hoewel ze dat van binnen stiekem al is. Je mag er zijn! Je mag er zijn! Echt.
(En dit geldt ook voor vele anderen)

Lees ik nietsvermoedend je post, staat er ineens een stukje over mij... Dankjewel IcedEarth. Dankjewel voor je woorden en je vertrouwen.

Ik lees je post en ik kan alleen maar denken: "Wat is ze wijs. Wat weet ze veel. Hoe dapper is ze dat ze het leven áángaat." Ik heb diepe bewondering voor je, Icedearth. Want leven is rennen en stilstaan, en dan erachter komen dat je nooit had hoeven rennen. Nooit had hoeven stilstaan. Dat lopen genoeg is voor wie vooruit wil komen. Dat zelfs het rennen je bestaanbaar maakt. Dat zelfs het stilstaan oké is voor wie daar voor kiest. Alles is een keuze. Alles is een keuze, al is het zo moeilijk het verleden daarin geen rol te laten zijn. Of misschien moet ik dat niet eens proberen, is het juist datzelfde verleden dat maakt dat ik ben waar ik ben. Het niet willen kiezen. Het niet willen accepteren. En ooit wordt alles anders. Als ik alleen maar kiezen zou het anders te laten zijn.

Dankjewel voor je post. Dankjewel voor je inbreng hier.
Oud 28-04-2008, 10:51
Verwijderd
@Yana: Speelt het verleden niet altijd een rol in de keuzes die je maakt?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 11:05
Yana
Yana is offline
Citaat:
@Yana: Speelt het verleden niet altijd een rol in de keuzes die je maakt?
Ja, dat bedoelde ik dan ook met dat ik het misschien niet eens moest proberen om dat niet zo te laten zijn.

Iets gewoonweg van je afduwen is makkelijker dan er mee te moeten dealen.
Oud 28-04-2008, 11:05
Nienna*
Nienna* is offline
Hmpf. Melancholische bui. Niet fijn als je moet leren.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 13:13
Eend
Eend is offline
Citaat:
Wat werd daar zoal gedaan? Op die meeting dus?
We hebben spelletjes gedaan bij Coortje (eigenaresse van de site) thuis en we zijn langs haar paard geweest. Iedereen had lekkere hapjes gemaakt en meegenomen. Was echt kei gezellig.

OT:
Gister met moeite de separeer in gegaan. Na wat omkoperij vanuit de verpleging heb ik het toch maar gedaan. "Het zou zonde zijn als het nu mis gaat, het gaat zo goed met je!" Toch maar gedaan
Vandaag naar het winkelcentrum geweest. Daar een nieuwe DS gekocht onder het motto "die oude is wel groot en lomp". Had er eigenlijk geen geld voor, heb nu nog maar 10 euro. Maar heb mijn spaarrekening geplunderd.
Oud 28-04-2008, 13:58
Verwijderd
Net naar de kennismaking van de deeltijd geweest. Het was wel ok. Mijn toekomstige groepsgenoten leken mij wel aardig . Verder gaat he volgens mij echt heel zwaar worden, maar ik wil er nu echt aan gaan werken. Ik kan er niet zo snel terecht als ik had verwacht. Ik zal toch even in de bruggroep komen. Leuk cadeautje: op mijn verjaardag voor het eerst naar de bruggroep. Maargoed. Misschien dat ik over anderhalve maand ofzo terecht kan in de echte dagbehandelingsgroep.

Momenteel voel ik me niet goed en ik heb eigenlijk geen idee waarom. Ik ben redelijk tevreden over hoe ik eruit zie vandaag, ik heb het weekend allerlei regelzaken gedaan die al lang gedaan moesten worden, morgen komt een vriendin van me logeren... Allemaal positief, maar ik voel me echt rot... Misschien dat ik zo maar even een filmpje ga kijken ofzo.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 15:41
Missy1234567890
Ik doe echt niks nuttigs vandaag en daar voel ik me schuldig om.
Ik heb al met al maar een half uur wat aan de scriptie gedaan.

En nu ben ik aan het twijfelen of ik wel naar huis zal gaan en of ik wel naar Texel zal gaan of hier zal blijven. Ik vind het eigenlijk allemaal niks. Vanavond naar huis is pas om kwart voor 11 op z'n vroegst thuis zijn, helemaal alleen, in het donker en met rotweer. Naar Texel morgenavond is woensdag en donderdag waarschijnlijk niet veel aan scriptie doen, terwijl dat wel moet. Ik neem dan wel spullen mee, maar ik ken mezelf. Hierblijven is vandaag en morgen overdag + 's avonds alleen zijn, want vriendje moet werken en 's avonds heeft-ie dingen. Woensdag wil ik niet mee naar die rommelmarkt. Voordeel is dat ik wel kan typen. Ik kan ook nog gewoon thuis blijven, dus vanavond daarheen en dan drie dagen alleen thuiszitten.

Ahh ik weet het niet
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 15:53
Verwijderd
De laatste kans; vandaag gaat Rogier nog op z'n werk naar z'n ring zoeken en hij gaat even bij de politie vragen (wie weet is iemand zo lief geweest hem daar af te geven na hem op straat oid te hebben gevonden). Ik hoop echt dat die ring op duikt, want een nieuwe ring - ook al is het precies hetzelfde type - is toch nooit hetzelfde.

Ik hou van het weer dat er gisteren was, zo mag het van mij altijd zijn. Vandaag is echt te droef voor woorden, ik wil al vanaf vanmorgen boodschappen doen, maar 't is zó vies dat ik het telkens uit stel. Zometeen moet ik er maar aan geloven
Ik ben een beetje nerveus voor de komende tijd, ik moet veel dingen doen en er staan veel dingen op het programma (weekendje Ardennen met mijn ouders, zus, zwager en nichtje... leuk maar ook wel eng, eigenlijk en een feest van een tante die 50 wordt...).
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 15:56
Eend
Eend is offline
Citaat:
Net naar de kennismaking van de deeltijd geweest. Het was wel ok. Mijn toekomstige groepsgenoten leken mij wel aardig . Verder gaat he volgens mij echt heel zwaar worden, maar ik wil er nu echt aan gaan werken. Ik kan er niet zo snel terecht als ik had verwacht. Ik zal toch even in de bruggroep komen. Leuk cadeautje: op mijn verjaardag voor het eerst naar de bruggroep. Maargoed. Misschien dat ik over anderhalve maand ofzo terecht kan in de echte dagbehandelingsgroep.

Momenteel voel ik me niet goed en ik heb eigenlijk geen idee waarom. Ik ben redelijk tevreden over hoe ik eruit zie vandaag, ik heb het weekend allerlei regelzaken gedaan die al lang gedaan moesten worden, morgen komt een vriendin van me logeren... Allemaal positief, maar ik voel me echt rot... Misschien dat ik zo maar even een filmpje ga kijken ofzo.

Goed man, dat je als opvulling naar de bruggroep mag en dat je zo gemotiveerd bent!
Oud 28-04-2008, 15:56
Verwijderd
mijn beste vriendje is met spoed geopereerd aan een....blindedarmontsteking. Wat voor lul van een dokter ben je als je een jongen 5 dagen lang met 40 graden koorts en buikpijn laat lopen en daar niks van ziet? Nou had ie kans op buikvliesontsteking. Vanavond even heen. Ja. En ik heb lekker gewerkt vandaag, leuke clienten en toch weer een beetje gevoel dat ik nut heb op deze wereld. Hoewel mijn hoofd niet stilsta bij alles wat ik doe. Ik word er, zogezegd, niet beter van. Alleen mijn bankrekening.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 16:22
darkfairy
darkfairy is offline
ik heb de moed bij elkaar geraapt.
om te zeggen dat ik nog steeds am.
ook door een gesprekje met een van me leiders.
op de afdeling.
dus ik zal het maar is gaan zeggen.
en morgen vraagt die ene van de leiding.
hoe het vertellen gegaan was.
wens me succes.
*zucht*
Reageren

Regels voor berichten