Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2008, 08:54
TopDrop
TopDrop is offline
Ik moet straks ruim een uur heen en ruim een uur terugreizen om een paar tyfus papiertjes in te leveren
Oud 16-05-2008, 08:56
Uice
Uice is offline
Ah yes, het regent! Straks lekker fris door de regen fietsen met mijn moeie hoofd.
Oud 16-05-2008, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Ik moet straks ruim een uur heen en ruim een uur terugreizen om een paar tyfus papiertjes in te leveren
Per se dingen op de universiteit moeten inleveren terwijl je ver weg woont, kut is dat he. Maar hier heb je leedvermaak: ik ken iemand die sinds september in Amsterdam studeert, maar hij woont in Maastricht en hij heeft nog geen kamer gevonden.

Maar het is wel lame. Ze hebben toch ubertoffe laserprinters, waarom laten ze niet gewoon iedereen 10,- printgeld betalen ofzo en dat je daarom gewoon al je papers etc mag mailen?

Citaat:
Ah yes, het regent! Straks lekker fris door de regen fietsen met mijn moeie hoofd.
Haha, wat een optimisme. Ik vind de regen wel tof, want daar gaat het gras voor m'n huis vast minder dood van zien, maar ik ben blij dat ik er niet doorheen hoef te wandelen
Oud 16-05-2008, 09:09
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Per se dingen op de universiteit moeten inleveren terwijl je ver weg woont, kut is dat he. Maar hier heb je leedvermaak: ik ken iemand die sinds september in Amsterdam studeert, maar hij woont in Maastricht en hij heeft nog geen kamer gevonden.

Maar het is wel lame. Ze hebben toch ubertoffe laserprinters, waarom laten ze niet gewoon iedereen 10,- printgeld betalen ofzo en dat je daarom gewoon al je papers etc mag mailen?

Haha, wat een optimisme. Ik vind de regen wel tof, want daar gaat het gras voor m'n huis vast minder dood van zien, maar ik ben blij dat ik er niet doorheen hoef te wandelen
Omdat ze dan alles zelf moeten printen, en dat kost ook nog best veel tijd. Zeker om alles los aan te klikken en dan op print te drukken enzo. Het is veel makkelijker om gewoon een stapeltje papieren in je handen gedrukt te krijgen.
Oud 16-05-2008, 09:13
Lethe
Lethe is offline
Faxen.
Oud 16-05-2008, 09:19
TopDrop
TopDrop is offline
Ik heb nog nooit van mn leven iets gefaxed
Oud 16-05-2008, 09:23
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nog nooit van mn leven iets gefaxed [afbeelding]
Gefaxt.

Heb ik gisteren geleerd bij de semi-verplichte werkgroep waar ik voor het eerst naartoe ging omdat het over spelling en grammatica gaat en meer lijkt op de Nederlandse les bij de brugklas.
Oud 16-05-2008, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Omdat ze dan alles zelf moeten printen, en dat kost ook nog best veel tijd. Zeker om alles los aan te klikken en dan op print te drukken enzo. Het is veel makkelijker om gewoon een stapeltje papieren in je handen gedrukt te krijgen.
Meh, er is vast een simpel scriptje te schrijven waarbij je gewoon een zooi bestandjes in een mapje kan flikkeren en dan kan zeggen van 'hoiiiii print alles plz'.

Maar goed, ik zie je punt, ja. Want eigenlijk werkt bovenstaande ook niet, omdat je dan met heel veel losse blaadjes zit die je dan aan elkaar moet gaan nieten ofzo.
TopDrop
TopDrop is offline
Owja, gefaxt. In het engels is het fixed enzo. En in fopschok zit geen x.
Maar goed.
Verwijderd
En mijn paper wil niet opschieten
Oud 16-05-2008, 09:26
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Meh, er is vast een simpel scriptje te schrijven waarbij je gewoon een zooi bestandjes in een mapje kan flikkeren en dan kan zeggen van 'hoiiiii print alles plz'.

Maar goed, ik zie je punt, ja. Want eigenlijk werkt bovenstaande ook niet, omdat je dan met heel veel losse blaadjes zit die je dan aan elkaar moet gaan nieten ofzo.
En je zit ook met versie verschillen. Als mensen dingen in word 2000, 2003, 2007 etc gaan maken, en je opent het met een andere versie, dan willen er nog weleens dingen gaan fokken. Dat vonden ze handig bij microsoft ofzo.
Oud 16-05-2008, 09:27
Verwijderd
Citaat:
Maar goed.
Ja, maar 't kofschip is een klankregel, dus x/ks hoort er wel bij. Huhu, iedereen bij die werkgroep deed het fout behalve ik De docente vertelde overigens dat ze op basisscholen tegenwoordig 'ex-fokschaap' leren in plaats van 't kofschip, om die x er duidelijker in te krijgen enzo.
Oud 16-05-2008, 09:30
Lethe
Lethe is offline
Ik heb ook nog nooit iets gefaxt.
Oud 16-05-2008, 09:31
Missy
Missy is offline
Ik wel. Ik mocht altijd de papieren van mijn vader faxen, omdat ik het zo bijzonder vond.
Oud 16-05-2008, 09:33
Verwijderd
Citaat:
En je zit ook met versie verschillen. Als mensen dingen in word 2000, 2003, 2007 etc gaan maken, en je opent het met een andere versie, dan willen er nog weleens dingen gaan fokken. Dat vonden ze handig bij microsoft ofzo.

Als ik docent was zou ik ook geen zin hebben in al die shit printen. Doen die studenten zelf maar, luie honden dat het zijn. Met hun bier en hun idealen.

Ik heb al een introductie geschreven. Bijna.
Oud 16-05-2008, 09:33
TopDrop
TopDrop is offline
Ik heb een tijdje bij de gemeente gewerkt. En daar probeerde ik iets voor de grap naar een vriend te faxen die ergens anders zat met een fax. Maar dat lukte dus ook gewoon echt compleet totaal niet
Oud 16-05-2008, 09:34
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Ik heb al een introductie geschreven. Bijna.
Waar gaat het over?
Oud 16-05-2008, 09:34
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Ik heb een tijdje bij de gemeente gewerkt. En daar probeerde ik iets voor de grap naar een vriend te faxen die ergens anders zat met een fax. Maar dat lukte dus ook gewoon echt compleet totaal niet
Ik weet eerlijk gezegd niet eens hoe een fax er uitziet.
Oud 16-05-2008, 09:39
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Ja, maar 't kofschip is een klankregel, dus x/ks hoort er wel bij. Huhu, iedereen bij die werkgroep deed het fout behalve ik De docente vertelde overigens dat ze op basisscholen tegenwoordig 'ex-fokschaap' leren in plaats van 't kofschip, om die x er duidelijker in te krijgen enzo.
Het is nu ook xtc-shop naast kofschip en fokschaap geloof ik.
Oud 16-05-2008, 09:39
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ik weet eerlijk gezegd niet eens hoe een fax er uitziet.
Het was een heel fancy kopieerapparaat met een faxfunctie
Oud 16-05-2008, 09:40
TopDrop
TopDrop is offline
En de 'normale' faxen zijn meestal een telefoon met zo'n papierding ernaast:

Oud 16-05-2008, 09:43
Lethe
Lethe is offline
Mooi.

Nu worden die dingen niet meer echt gebruikt toch?
Oud 16-05-2008, 09:44
PixelDansje
PixelDansje is offline
hallo
Oud 16-05-2008, 09:45
Lethe
Lethe is offline
Hallo Pksldansje.
Oud 16-05-2008, 09:46
PixelDansje
PixelDansje is offline
hej allureV wist je dat wij nu even oud zijn?
Oud 16-05-2008, 09:47
Lethe
Lethe is offline
Neehee ik ben ouder.
PixelDansje
PixelDansje is offline
Niet We Zijn Even Oud Nu!
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Niet We Zijn Even Oud Nu!
In jaren gezien wel ja!
Oud 16-05-2008, 09:48
PixelDansje
PixelDansje is offline
NOu hups niet zeuren dan
Oud 16-05-2008, 09:48
Lethe
Lethe is offline
Wanneer word jij 20?
Oud 16-05-2008, 09:49
PixelDansje
PixelDansje is offline
daar gaat het niet om.
pas als je 20 bent, ben je ouder dan iK!
Oud 16-05-2008, 09:50
Lethe
Lethe is offline
Nou oke als jij het zegt!
Oud 16-05-2008, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Mooi.

Nu worden die dingen niet meer echt gebruikt toch?
Amper ja, en terecht ook, want eigenlijk zijn het best debiele dingen.

Citaat:
Het is nu ook xtc-shop naast kofschip en fokschaap geloof ik.
Dat kan volgens mij niet, want dan zit de f er niet in.

Citaat:
Waar gaat het over?
Het debat over participatiemedia (dus wikipedia, youtube, in zekere zin ook fora, etc). Of het voor de-professionalisatie zorgt, met heel veel gepraat over professional amateurs enzo. En dan heb ik het lekker niet over wikipedia, zoals 80% van de studenten, maar over tweakers.net.
Oud 16-05-2008, 09:52
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Amper ja, en terecht ook, want eigenlijk zijn het best debiele dingen.

Dat kan volgens mij niet, want dan zit de f er niet in.

Het debat over participatiemedia (dus wikipedia, youtube, in zekere zin ook fora, etc). Of het voor de-professionalisatie zorgt, met heel veel gepraat over professional amateurs enzo. En dan heb ik het lekker niet over wikipedia, zoals 80% van de studenten, maar over tweakers.net.
Succes. Je kan goed schrijven in ieder geval.
Oud 16-05-2008, 09:53
Hanneke
Hanneke is offline
10 minuutjes (nog niet eens) fietsen van school naar huis, doorweekt. ;(

Maar ik heb wel een herkansing gefixt voor letterkunde Toch jammer dat ik nu m'n filosofie niet kan herkansen, maar goed. Dat haal ik nog wel weer op ofzo.
Oud 16-05-2008, 09:54
PixelDansje
PixelDansje is offline
OMG vinden jullie katje ook zo mooi!?!?!!!
Oud 16-05-2008, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Succes. Je kan goed schrijven in ieder geval.
Ohoho, dankjewel.

Mijn introductie heeft drie voetnoten. Voetnotennnnnnn, daar houd ik van. Ik heb een heel gaaf boek en die auteur houdt ook van voetnoten. En sommige van zijn voetnoten hebben hun eigen voetnoten. Geniaal.

Omfg ik heb een geniale tatoeage bedacht, ik ga een muzieknoot op mijn voet laten zetten en dan heb ik een voetnoot. Hoewel dat eigenlijk lelijk is. Hahaha, ik moet er '1dit is een hand' op laten zetten en dan ergens op mijn hand heel klein een 1.
Oud 16-05-2008, 10:00
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Omfg ik heb een geniale tatoeage bedacht, ik ga een muzieknoot op mijn voet laten zetten en dan heb ik een voetnoot. Hoewel dat eigenlijk lelijk is. Hahaha, ik moet er '1dit is een hand' op laten zetten en dan ergens op mijn hand heel klein een 1.
<3

Overigens zit de k ook niet in xtc-shop.
Oud 16-05-2008, 10:05
Verwijderd
Citaat:
Maar goed.
Zelfs als dat kofschip zou opgaan, zou het nog gefaxd zijn en niet de verschrikkelijk tranentrekkende en oogbloedende contaminatie "gefaxed".
Oud 16-05-2008, 10:07
Tink*
Tink* is offline
Ach, ze verzinnen gewoon meerdere woorden kennelijk.
Oud 16-05-2008, 10:08
TopDrop
TopDrop is offline
Jezus wat een mbo vragen

Citaat:
Vergelijking met dialogen tussen mensen
Opdracht 8. Waarin verschilt communicatie met deze ‘sprekende computer’ met mens-mens dialogen? Beantwoord deze vraag aan de hand van onderstaande vragen. Betrek in je antwoorden bovengenoemde aspecten uit de conversatieanalyse.

Volgens Houtkoop & Koole (2000) is regel in Nederlandse telefoongesprekken dat beide partijen aan het begin hun naam noemen. Hoe is dat voor mens-computer dialogen?
Volgens Harvey Sachs is het zo dat de persoon die in een telefoongesprek het eerst spreekt de aanspreekvorm kiest (Houtkoop & Koole (2000)). Hoe is dat voor mens-computer dialogen?

In de conversatieanalyse, wordt een gesprek gezien als een vorm van interactionele totstandkoming. Dat wil zeggen dat het voeren van een gesprek een gemeenschappelijk, voortdurend op elkaar afgestemde onderneming is. In hoeverre geldt dit voor de gesprekken met de ‘sprekende computer’?

Welke verschillen kun je nog meer vinden tussen informatieve dialogen tussen mensen onderling versus informatieve dialogen tussen mensen en de ‘sprekende computer’?
Oud 16-05-2008, 10:11
Tink*
Tink* is offline
Nu heb je me weer herinnerd aan de opdracht voor gespreksanalyse die ik over twee weken in moet leveren.
Oud 16-05-2008, 10:14
Lethe
Lethe is offline
Ik ga maar eens douchen. Tot later mensen.
Oud 16-05-2008, 10:15
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Nu heb je me weer herinnerd aan de opdracht voor gespreksanalyse die ik over twee weken in moet leveren.
Als dat net zo makkelijk is als dit, ben je zo klaar.
Verwijderd
Fokschaaptaxi!
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ik ga maar eens douchen. Tot later mensen.
Ik heb vannacht om 2 uur gedouched.

Maar veel plezier
Oud 16-05-2008, 10:16
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Ik heb vannacht om 2 uur gedouched.

Maar veel plezier
Gedoucht?

Dankjewel. 's Nachts douchen is leuk!
Oud 16-05-2008, 10:17
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Als dat net zo makkelijk is als dit, ben je zo klaar.
Duidelijk nee dus.
Oud 16-05-2008, 10:32
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Gedoucht?

Dankjewel. 's Nachts douchen is leuk!
Uh.. Ik denk gedouched

Uhuh Ik ging ook pas om 8 uur koken, terwijl we normaal gesproken al om 6 uur eten
Oud 16-05-2008, 10:34
TopDrop
TopDrop is offline
Over 20 minuten moet ik in de trein zitten

*stress*
Topic gesloten

Regels voor berichten