Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2008, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Over welk mottotopic gaat het?
Dat wil ik ook graag weten.
Advertentie
Oud 11-06-2008, 16:34
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik zeg toch ook niet dat ze een onaardige snol is? Alleen dat ze in 2006 op ietwat pompeuze wijze onwaarheden beweerde. Maar goed, ik ben er zeker van dat we allemaal wel wat idiote dingen hebben geroepen in 2006.

Ik in elk geval wel O wacht, dat is nog maar twee jaar geleden, misschien viel het dan nog wel mee
Oud 11-06-2008, 16:35
Missy
Missy is offline
Deze!
Oud 11-06-2008, 16:38
Verwijderd
haha die van martin
Oud 11-06-2008, 16:38
Verwijderd
Ik wil ee nnieuw topic.
Oud 11-06-2008, 16:39
Verwijderd
Spoiler

dit doet me waanzinnig aan mister blue sky denken, en niet alleen door de titel. Wat een jatt0rds
Oud 11-06-2008, 16:39
Verwijderd
Wat heeft CS een prachtig motto. En Maartens motto kan ik me wel in vinden.
Oud 11-06-2008, 16:41
Tink*
Tink* is offline
Ik heb geen motto, daarom reageer ik nooit in dat soort topics.

En de workshop was leuk en duurde korter dan verwacht en ik besloot toch maar thuis te gaan eten.
Oud 11-06-2008, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Hé Paranoide, wou je nog naar Graspop? Ik heb een kaartje over.
Hmm. Als je nou twee weken eerder was dan had ik nog geen kaartje voor Arrow Rock en dan had ik 'm wellicht van je overgenomen, maar met Arrow Rock, Wacken en eventueel nog de Zappanale heb ik genoeg muzikale uitstapjes voor deze zomer, gok ik zo. Helaasch!
Oud 11-06-2008, 16:43
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Wat heeft CS een prachtig motto. En Maartens motto kan ik me wel in vinden.
Hahahahaha, godver, ik sta ook in dat topic
Verwijderd
Kazet, meld je eens aan: http://www.last.fm/group/De+Kantine Ik wil lijstjes zien!
Verwijderd
haha. ik heb geen motto gepost in dat topic, alleen een reactie op hanneke over znw geblaat
Verwijderd
Oh my, De Kantine groep.
Oud 11-06-2008, 16:44
Verwijderd
Aanmelduhhh
Oud 11-06-2008, 16:47
TopDrop
TopDrop is offline
Graspop heeft best een vette line-up zo te zien
Oud 11-06-2008, 16:52
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Oh my, De Kantine groep.
Die heb ik gemaakt, niet dissen.
Oud 11-06-2008, 16:52
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
haha. ik heb geen motto gepost in dat topic, alleen een reactie op hanneke over znw geblaat
Wiewatwaar?

Oh, nvm ik zie 't al
Oud 11-06-2008, 16:53
Verwijderd
Nou, als er iemand mee wil, het kan voor nop, anders is dat ook zonde van het kaartje.
Oud 11-06-2008, 16:55
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Nou, als er iemand mee wil, het kan voor nop, anders is dat ook zonde van het kaartje.
Ik heb heel misschien eventueel een beetje interesse :')

edit: 1 en 2 juli heb ik tentamens. Dus echt briljant komt het ook niet uit. Ik denk er nog wel over.
Oud 11-06-2008, 16:55
Verwijderd
Oh, Tsjechië speelt
Oud 11-06-2008, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Ik zou graag willen, maar ik ben er dan niet
Oud 11-06-2008, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Die heb ik gemaakt, niet dissen.
Stiekem ga ik me er ook voor aanmelden, als ik weer eens luister.
Verwijderd
Citaat:
Stiekem ga ik me er ook voor aanmelden, als ik weer eens luister.
Nu aanmelden, bij tien leden krijgen we charts
Verwijderd
Haha shit, gratis festivals. Nou, als je 'm tegen die tijd nog niet hebt doorverkocht en Maarten haakt af en alle andere mensen ook dan wil ik er best nog eens over nadenken.

Maar waarom verpats je 'm niet gewoon op Marktplaats?
Oud 11-06-2008, 16:59
Verwijderd
Ik doe niet aan zwarte handel. Ik lig echt niet wakker van die 130 euro.
Oud 11-06-2008, 17:02
Tink*
Tink* is offline
Wth, geef mij het kaartje maar, dan verpats ik 'm wel. ;x

Ik denk dat Katje wel graag mee wil.
Oud 11-06-2008, 17:03
Verwijderd
Dat is heling.

En Katje mag mee.
Oud 11-06-2008, 17:07
Verwijderd
Heling is het toch alleen als het is gestolen?
Oud 11-06-2008, 17:07
Verwijderd
Zwarte handel? Het festival is nog niet uitverkocht (ofwel, het is niet dat je expres heel veel kaartjes hebt gekocht met de bedoeling ze later voor belachelijke prijzen door te verkopen als het eenmaal uitverkocht is, oid) en er is al voor dat kaartje betaald. Dus het is niet gejat of gefalsificeerd. Dan kun je nog zo hard slapen, onder zwarte handel valt het niet.

Zeg dan gewoon dat je graag gezellig wil chillen met een willekeurige forummer.
Oud 11-06-2008, 17:08
Verwijderd
he·len2 (overgankelijk werkwoord, ook absoluut; heelde, heeft geheeld) 1 het opzettelijk kopen, aannemen of uit winstbejag verbergen van een door misdrijf verkregen voorwerp

Klopt.
Oud 11-06-2008, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Zwarte handel? Het festival is nog niet uitverkocht (ofwel, het is niet dat je expres heel veel kaartjes hebt gekocht met de bedoeling ze later voor belachelijke prijzen door te verkopen als het eenmaal uitverkocht is, oid) en er is al voor dat kaartje betaald. Dus het is niet gejat of gefalsificeerd. Dan kun je nog zo hard slapen, onder zwarte handel valt het niet.

Als het niet via officiele wegen gebeurt is het toch gewoon zwarte handel?
Oud 11-06-2008, 17:09
Verwijderd
Citaat:
he·len2 (overgankelijk werkwoord, ook absoluut; heelde, heeft geheeld) 1 het opzettelijk kopen, aannemen of uit winstbejag verbergen van een door misdrijf verkregen voorwerp

Klopt.
wat klopt?
Oud 11-06-2008, 17:11
Verwijderd
Citaat:
wat klopt?
Dat het niet helen is omdat het niet gestolen is
Oud 11-06-2008, 17:12
Verwijderd
Okiej.
Oud 11-06-2008, 17:13
Verwijderd
Citaat:

Het is niet toegstaan die kaartjes te verkopen, dat mag alleen Ticketservice e.d. Dat het niet is uitverkocht maar het minder verwerpelijk, maar het punt blijft.

En de hoop is inderdaad dat het met vier leuker is dan met drie.
Oud 11-06-2008, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Als het niet via officiele wegen gebeurt is het toch gewoon zwarte handel?
"De zwarte markt is de economische bedrijfssector waarin onwettige economische transacties plaatsvinden, in het bijzonder het illegaal kopen en het verkopen van koopwaar. De goederen kunnen zelf onwettig zijn, zoals de verkoop van verboden wapens of de onwettige drugshandel; de koopwaar kan gestolen zijn, de koopwaar kunnen wettelijke goederen zijn die onwettig worden verkocht om belastingsbetalingen of vergunningen te vermijden, zoals sigaretten of niet geregistreerde vuurwapens. Ook minimum- en maximumprijzen kunnen leiden tot het ontstaan van een zwarte markt. Het wordt "zwarte markt" genoemd omdat het uit het gezicht van de wet plaatsvindt."

Huhu, wikipedia. En handel via onofficiële wegen heet informele economie () en is in principe legaal.

Maar goed, ik ben geen econoom en ook geen jurist, dus eigenlijk roep ik maar wat.
Oud 11-06-2008, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Het is niet toegstaan die kaartjes te verkopen, dat mag alleen Ticketservice e.d. Dat het niet is uitverkocht maar het minder verwerpelijk, maar het punt blijft.

En de hoop is inderdaad dat het met vier leuker is dan met drie.
Zijn de andere twee mensen ook gezellige autisten en gaan jullie met de auto?
Oud 11-06-2008, 17:16
Verwijderd
Waar staat dat het legaal is?
Oud 11-06-2008, 17:17
Verwijderd
Citaat:
"De zwarte markt is de economische bedrijfssector waarin onwettige economische transacties plaatsvinden, in het bijzonder het illegaal kopen en het verkopen van koopwaar. De goederen kunnen zelf onwettig zijn, zoals de verkoop van verboden wapens of de onwettige drugshandel; de koopwaar kan gestolen zijn, de koopwaar kunnen wettelijke goederen zijn die onwettig worden verkocht om belastingsbetalingen of vergunningen te vermijden, zoals sigaretten of niet geregistreerde vuurwapens. Ook minimum- en maximumprijzen kunnen leiden tot het ontstaan van een zwarte markt. Het wordt "zwarte markt" genoemd omdat het uit het gezicht van de wet plaatsvindt."

Huhu, wikipedia. En handel via onofficiële wegen heet informele economie () en is in principe legaal.

Maar goed, ik ben geen econoom en ook geen jurist, dus eigenlijk roep ik maar wat.
Kan wel kloppen dat het onder zwarte handel valt (al lijkt me het verkopen van 'e'en kaartje niet echt handelen in kaartjes), heling is het in elk geval niet.
Oud 11-06-2008, 17:17
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Zijn de andere twee mensen ook gezellige autisten en gaan jullie met de auto?
Ook wel een interessante wetenswaardigheid ja :')
Oud 11-06-2008, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Waar staat dat het legaal is?
"Onder informele economie (=verborgen economie) verstaat men de wettelijke en onwettelijke economische activiteiten die niet in de officiële cijfers tot uidrukking komen doordat ze niet worden waargenomen door de instellingen die de nationale rekeningen opstellen, namelijk het CBS in Nederland en het Instituut voor de Nationale Rekeningen in België. (...) Deze transacties zijn echter volstrekt legaal." Wikipediaaaa.
Oud 11-06-2008, 17:23
Verwijderd
Ik snap niet hoe 'onwettelijke' activiteiten volstrekt 'legaal' kunnen zijn.
Oud 11-06-2008, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Ik snap niet hoe 'onwettelijke' activiteiten volstrekt 'legaal' kunnen zijn.
ze worden niet opgenomen in de cijfers maar dat wil niet zeggen dat 't strafbaar is
Oud 11-06-2008, 17:29
Verwijderd
Hm, misschien had ik het stuk ervoor ook nog moeten kopiëren.

"Een mogelijk voorbeeld: A vult de belastingaangifte van B in, en mag in ruil daarvoor enige tijd de zonnebank van B lenen. Beide partijen achten deze "prestaties" in een redelijke verhouding tot elkaar staan. Een exacte waarde is echter niet vast te stellen. Deze transactie is echter "onzichtbaar", en komt daarmee niet in de BNP-cijfers tot uitdrukking. Deze transacties zijn echter volstrekt legaal."

Dus de onwettelijke transacties zijn gewoon illegaal, maar legale transacties die niet vastgelegd/geregistreerd (kunnen) worden, zijn eh.. legaal. Thanks, wikipedia, for stating the obvious!
Oud 11-06-2008, 17:32
Verwijderd
@ Ecnelis Dat had ik al gelezen.

Maar onwettelijk betekent illegaal? Of je moet heel scheef bedoelen met onwettelijk, dat het niet volgens de wet geregeld is ofzo. ???
Oud 11-06-2008, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Hm, misschien had ik het stuk ervoor ook nog moeten kopiëren.

"Een mogelijk voorbeeld: A vult de belastingaangifte van B in, en mag in ruil daarvoor enige tijd de zonnebank van B lenen. Beide partijen achten deze "prestaties" in een redelijke verhouding tot elkaar staan. Een exacte waarde is echter niet vast te stellen. Deze transactie is echter "onzichtbaar", en komt daarmee niet in de BNP-cijfers tot uitdrukking. Deze transacties zijn echter volstrekt legaal."

Dus de onwettelijke transacties zijn gewoon illegaal, maar legale transacties die niet vastgelegd/geregistreerd (kunnen) worden, zijn eh.. legaal. Thanks, wikipedia, for stating the obvious!
Dan kom ik weer bij mijn vraag, hoe kunnen 'onwettelijke' activiteiten 'legale' activiteiten zijn?
Oud 11-06-2008, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Dan kom ik weer bij mijn vraag, hoe kunnen 'onwettelijke' activiteiten 'legale' activiteiten zijn?
Volgens mij kan dat ook niet.
Oud 11-06-2008, 17:39
Verwijderd
annemaria koekoek naamzoek (tvp post )
Oud 11-06-2008, 17:41
Dinalfos
Dinalfos is offline
Bedoelen ze niet gewoon onwettig (ongeldig)?
Oud 11-06-2008, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Nee, kijk. Als je cocaïne gaat dealen dan weet de regering dat verder niet, maar het blijft gewoon onwettelijk/illegaal.
Als je je oude wasmachine doorverkoopt via marktplaats of je ruilt een DVD die je dubbel hebt tegen wat biertjes in de kroeg, dan weet de regering dat ook niet, maar dat is wel gewoon legaal.

Dat is wat ze bedoelen, denk ik.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten