Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2008, 11:17
Verwijderd
300
Advertentie
Oud 25-06-2008, 11:18
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Zwolle lijkt mij ook niet leuk om in te studeren, hoewel het Windesheim nog best gezellig lijkt. Het is verder niet echt een studentenstad. Maar gewoon om te wonen later zou ik het niet erg vinden.
Mja, eerst m'n rijbewijs halen dit jaar, dan zien we wel weer verder.
Oud 25-06-2008, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Ik ben toch maar niet meer gekomen, Minke, zoals je waarschijnlijk wel doorhad.

Hoe ging het?
Nee, ik had het ook niet verwacht hoor, snap heel goed dat het te veel gedoe was.
Misschien komt er een reprise in september, maar dat moeten we nog even met de regisseur overleggen.

Het ging wel goed, en het was een heel groot succes. Het publiek was echt lyrisch.
Maar het vervelende was, dat mijn rol niet erg groot is, en ik daardoor steeds dacht; Ja, het was vast goed, maar niet dankzij mij. Beetje rot, maar goed.
Oud 25-06-2008, 11:22
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Nee, ik had het ook niet verwacht hoor, snap heel goed dat het te veel gedoe was.
Misschien komt er een reprise in september, maar dat moeten we nog even met de regisseur overleggen.

Het ging wel goed, en het was een heel groot succes. Het publiek was echt lyrisch.
Maar het vervelende was, dat mijn rol niet erg groot is, en ik daardoor steeds dacht; Ja, het was vast goed, maar niet dankzij mij. Beetje rot, maar goed.
Nja, dat niet alleen, maar het ging ook even niet helemaal lekker met me ofzo. En om te gaan zoeken naar waar ik een kaartje kon vinden vond ik eng.

Da's mooi en dat is trouwens niet waar, het wordt een succes door iédereen, en niet door alleen mensen met de hoofdrol. Als alle kleine rollen kut spelen en de hoofdrol geweldig blijft het een slecht optreden.
Oud 25-06-2008, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Toegepaste psychologie, Saxion Hogeschool Deventer

Toegepaste psychologie, Hanzehogeschool, Groningen

Toegepaste psychologie, Fontys Hogescholen Eindhoven

Toegepaste psychologie, Hogeschool Leiden

Toegepaste Psychologie, Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, vest. Nijmegen

Communicatiepsychologie (HBO), Saxion Next, Deventer

Jeugdpsychologie (HBO), Saxion Next, Deventer

Organisatiepsychologie (HBO), Saxion Next, Deventer

Psychologie (HBO), Saxion Next, Deventer

Psychologie (HBO), Stichting NTI Hogeschool

Sportpsychologie (HBO), Saxion Next, Deventer

Toegepaste psychologie, Stichting LOI Hoger Onderwijs
En nou niet meer zeuren over psychologie-opleidingen.
Oud 25-06-2008, 11:25
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline

Deventer of thuisstudie. 2 keuzes dus.
Oud 25-06-2008, 11:28
Verwijderd
Boohoo dan moet je wat reizen. Bovendien is alles op HBO-niveau veel praktischer dus toegepast is echt zo'n ramp niet.
Oud 25-06-2008, 11:29
Verwijderd
Goeiemiddag!
Oud 25-06-2008, 11:29
Verwijderd
Hey manon, doet d.nl het bij jou ook niet?
Oud 25-06-2008, 11:30
Tink*
Tink* is offline
Boohoo dat moet je op kamers.

Thuisstudie lijkt me echt kut. Dan ontmoet je helemaal geen mensen. En toegepaste psych is volgens mij ook meer een opstapje naar psychologie, yerli heeft dat geloof ik ook gedaan: dr P halen en dan psych op de universiteit doen.
Oud 25-06-2008, 11:31
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:

Thuisstudie lijkt me echt kut. Dan ontmoet je helemaal geen mensen. En toegepaste psych is volgens mij ook meer een opstapje naar psychologie, yerli heeft dat geloof ik ook gedaan: dr P halen en dan psych op de universiteit doen.
Dat is het probleem niet, maar wel als ik nog geen rijbewijs of geld heb ;p dus daarom eerst een jaar werken
Verwijderd
Citaat:
. Alleen was ik het vergeten, dus ik had gelijk zo'n heel ideaalbeeld van een bedrijf met allemaal gave projecten en dat je daar gewoon op elk moment heen kan gaan om aan je ding te werken enzo.
Dat heet nou de kunstacademie
Tink*
Tink* is offline
Stufi, OV.
Oud 25-06-2008, 11:32
Verwijderd
Citaat:

- Propedeuse Toegepaste Psychologie, Saxion Deventer: Chloe Siere, Yerli, coopergirl
- Propedeuse Toegepaste Psychologie, Saxion Enschede: Fib, Yerli
- Propedeuse Toegepaste Psychologie, Fontys Eindhoven: butterflyonfire

ja
Oud 25-06-2008, 11:33
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Stufi, OV.
Stufi is ook een vrij klein bedrag in verhouding, en op het ov vertrouw ik even niet meer

Maarrr ik ga werken, bye.
Oud 25-06-2008, 11:34
Verwijderd
Ik heb per ongeluk al een reactie op kamernet verspild Ik klikte op reageren en dacht dat mijn tegoed het nog niet deed, maar toen kwam er zoiets van motivatie en dacht ik oh dat doe ik straks als ik tijd heb, maar nu heb ik dus gereageerd zonder iets te zeggen Ik heb wel een profiel met een verhaaltje, zou ie daarin kijken?
Oud 25-06-2008, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Dat heet nou de kunstacademie
Maar daar moet je overal een gedachte er achter.

Citaat:

Deventer of thuisstudie. 2 keuzes dus.
Had ik al verteld dat ik een vriendin heb die de HBO Psychologie heeft gedaan in Deventer en dat ze na een jaar gillend is weggerend omdat ze het een gigantisch brakke kutopleiding vond? Terwijl dat verder niet aan het vakgebied lag he
Oud 25-06-2008, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Goeiemiddag!
Voor mij is het nog goedemorgen.
Oud 25-06-2008, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Hey manon, doet d.nl het bij jou ook niet?
oh ik was even aan het terug lezen, vandaar deze late reactie!
D.nl doet het wel, bij mij!
Oud 25-06-2008, 11:38
Verwijderd
Citaat:
oh ik was even aan het terug lezen, vandaar deze late reactie!
D.nl doet het wel, bij mij!
Goddamn
Oud 25-06-2008, 11:39
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Stufi is ook een vrij klein bedrag in verhouding, en op het ov vertrouw ik even niet meer

Maarrr ik ga werken, bye.
Ach als je op kamers zit dan ga je toch niet zoveel naar huis lijkt me en heb je een fiets. Dus zoveel last van het OV heb je niet. En stufi is toch niet zo heel weinig? 250 gewone beurs, 250 aanvullend (ja oke dat moet je ook maar net krijgen) en je kan nog lenen. Is best te doen, maar altijd handig als je wat geld hebt gespaard zodat je niet gelijk hoeft te lenen natuurlijk.

Citaat:
Ik heb per ongeluk al een reactie op kamernet verspild Ik klikte op reageren en dacht dat mijn tegoed het nog niet deed, maar toen kwam er zoiets van motivatie en dacht ik oh dat doe ik straks als ik tijd heb, maar nu heb ik dus gereageerd zonder iets te zeggen Ik heb wel een profiel met een verhaaltje, zou ie daarin kijken?
Dat staat er automatisch onder in je 'reactie'
Oud 25-06-2008, 11:40
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Goddamn
Bij mij ook niet.
Oud 25-06-2008, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Ach als je op kamers zit dan ga je toch niet zoveel naar huis lijkt me en heb je een fiets. Dus zoveel last van het OV heb je niet. En stufi is toch niet zo heel weinig? 250 gewone beurs, 250 aanvullend (ja oke dat moet je ook maar net krijgen) en je kan nog lenen. Is best te doen, maar altijd handig als je wat geld hebt gespaard zodat je niet gelijk hoeft te lenen natuurlijk.

Dat staat er automatisch onder in je 'reactie'
Oh dus hij krijgt wel mijn gekke verhaaltje
Citaat:
Bij mij ook niet.
Oh ik ben niet de enige

Vervelend voor je, meid

Oud 25-06-2008, 11:43
Tink*
Tink* is offline
Ben je op kamerzoektocht in Utrecht dan?
Oud 25-06-2008, 11:56
Verwijderd
Topickiller!
Oud 25-06-2008, 12:00
Verwijderd
Ik vond die vier boterhammen met hagelslag best smakelijk
Oud 25-06-2008, 12:01
Verwijderd
ik heb stiekem met je gedanst, ik hoop dat je het leuk vond (
Oud 25-06-2008, 12:02
Verwijderd
Dat heb je dan wel heel stiekem gedaan hoor.
Tink*
Tink* is offline
Ah de verademing van een paracetamol!
Verwijderd
dat lijkt me wel de betekenis van stiekem ja
Oud 25-06-2008, 12:03
Verwijderd
Meestal zou ik het doorhebben
Oud 25-06-2008, 12:09
Verwijderd
dan is het niet stiekem
Oud 25-06-2008, 12:11
Verwijderd
Ja. Dan nog. Enzo.
Oud 25-06-2008, 12:12
Verwijderd
ik was mijn moeder kwijt maar ik heb haar weer gevonden!
Oud 25-06-2008, 12:16
Verwijderd
Naar aanleiding van deze post, waarom groeit Pinocchio's neus eigenlijk als hij liegt? Ik weet niet meer of dat uitgevonden is door Disney of dat het ook in het boek stond, maar het is sowieso raar. Als dat joch van hout is, kan er toch niet op magische wijze meer hout op zijn gezicht verschijnen? En hoezo heeft hout opeens een moreel bewustzijn? Dat hebben sommige mensen niet eens.
Oud 25-06-2008, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Ben je op kamerzoektocht in Utrecht dan?
Ik ja. Als je het aan mij vroeg
Oud 25-06-2008, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Naar aanleiding van deze post, waarom groeit Pinocchio's neus eigenlijk als hij liegt? Ik weet niet meer of dat uitgevonden is door Disney of dat het ook in het boek stond, maar het is sowieso raar. Als dat joch van hout is, kan er toch niet op magische wijze meer hout op zijn gezicht verschijnen? En hoezo heeft hout opeens een moreel bewustzijn? Dat hebben sommige mensen niet eens.
Hmm volgens pinocchiologen is het verhaal een verwijzing naar de situatie van italië in die tijd. En trouwens, vind je die neus al vreemd? Volgens het orginele verhaal had Geppetto een stuk hout dat hem uit zijn slaap hield omdat het 's nachts schreeuwde. Dan is die neus opeens niet zo eng meer. En vanaf het moment dat hij er ogen in snijdt, blijven die ogen hem continu volgen. Freaky shiz.
Oud 25-06-2008, 12:32
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Ik ja. Als je het aan mij vroeg
Leek me logisch, aangezien het over kamernet ging.

Kamers in Utrecht zijn maar knap lastig te vinden geloof ik. Iig inschrijven bij de SSHU ofzo zegt men altijd.
Oud 25-06-2008, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Hmm volgens pinocchiologen is het verhaal een verwijzing naar de situatie van italië in die tijd. En trouwens, vind je die neus al vreemd? Volgens het orginele verhaal had Geppetto een stuk hout dat hem uit zijn slaap hield omdat het 's nachts schreeuwde. Dan is die neus opeens niet zo eng meer. En vanaf het moment dat hij er ogen in snijdt, blijven die ogen hem continu volgen. Freaky shiz.
Ja shit, dat weet ik nog. Ik had het boek vroeger gelezen maar nu je 't zegt, doodeng eigenlijk Maar ik vind de neus wel vreemder dan een tot leven komend stuk hout, want dat dingen tot leven komen zie je wel vaker in sprookjes, terwijl zo'n neus een unicum is.

Maar als het verwijst naar Italië in die tijd dan is het al een stukje logischer.
Oud 25-06-2008, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Zijn neus groeit niet als hij liegt. In het originele verhaal ligt hij ziek op bed bij de Blauwe Fee, die hem een drinkbaar medicijn in een glas geeft. Maar het ruikt bitter, dus hij wil het niet opdrinken en liegt dat hij het niet kan omdat zijn neus in het glas steekt. Dan wil de Blauwe Fee hem een lesje leren, en maakt ze zijn neus écht extreem lang. En daarna doet ze het weer terug.

Maar hij groeit dus niet bij iedere leugen die hij vertelt.
zijn neus groeit al eerder. Zijn neus begint tijdens het uitsnijden dus tijdens zijn creatie al te groeien
Oud 25-06-2008, 12:36
Uice
Uice is offline
Citaat:
Zijn neus groeit niet als hij liegt. In het originele verhaal ligt hij ziek op bed bij de Blauwe Fee, die hem een drinkbaar medicijn in een glas geeft. Maar het ruikt bitter, dus hij wil het niet opdrinken en liegt dat hij het niet kan omdat zijn neus in het glas steekt. Dan wil de Blauwe Fee hem een lesje leren, en maakt ze zijn neus écht extreem lang. En daarna doet ze het weer terug.

Oud 25-06-2008, 12:36
Uice
Uice is offline
Citaat:
zijn neus groeit al eerder. Zijn neus begint tijdens het uitsnijden dus tijdens zijn creatie al te groeien
Ja, maar dat is niet omdat ie liegt.
Oud 25-06-2008, 12:37
Verwijderd
Citaat:

Zie je wel, vast een Disney-uitvinding Sprookjesverkrachters zijn het, blijf van goede verhalen af. Ik vond het al raar dat ik me niks van een groeiende neus kon herinneren uit het boek, maar ik dacht dat 't misschien kwam doordat ik een of andere USSR-rip-off van het verhaal had en niet het heuse boek.

Maar dan is het wel weer raar wat de pinocchiologen over de neus zeggen. Hebben die 't dan alleen over de film?

Sowieso is het raar dat er mensen bestaan die pinocchioloog zijn, maar goed.
Oud 25-06-2008, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Citaat:

OMG HAX
Oud 25-06-2008, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Ja shit, dat weet ik nog. Ik had het boek vroeger gelezen maar nu je 't zegt, doodeng eigenlijk Maar ik vind de neus wel vreemder dan een tot leven komend stuk hout, want dat dingen tot leven komen zie je wel vaker in sprookjes, terwijl zo'n neus een unicum is.

Maar als het verwijst naar Italië in die tijd dan is het al een stukje logischer.
ik heb ooit gehoord waarom het de neus is, in een college over giacometti, naar aanleiding van dit werk:

maar ik weet het natuurlijk niet meer
Het zal vast met seks te maken hebben
Oud 25-06-2008, 12:42
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Duhpee?

Ik ga een jaartje werken, daarna ga ik hbo psychologie doen, maar nog geen idee hoe en wat. Probleem is een beetje dat die zooi vooral in overijssel oid is en dat dat een beetje ver is.
Ik woon ook in overijssel! Heel dichtbij Hengelo en Enschede.
Uice
Uice is offline
Citaat:
Zie je wel, vast een Disney-uitvinding Sprookjesverkrachters zijn het, blijf van goede verhalen af. Ik vond het al raar dat ik me niks van een groeiende neus kon herinneren uit het boek, maar ik dacht dat 't misschien kwam doordat ik een of andere USSR-rip-off van het verhaal had en niet het heuse boek.

Maar dan is het wel weer raar wat de pinocchiologen over de neus zeggen. Hebben die 't dan alleen over de film?
Nou, ik weet niet of het specifiek over de neus gaat, maar het is wel een vrij satirisch boek. Met name het tweede deel, waarin hij veroordeeld wordt voor een misdaad en de rechter een aap is.

Maar het verhaal van het boek is inderdaad veel gaver dan van de film, de Blauwe Fee heeft er ook een veel grotere en belangrijkere rol in en het zit vol met freaky surrealistische nachtmerriesituaties.
Verwijderd
Citaat:

Sowieso is het raar dat er mensen bestaan die pinocchioloog zijn, maar goed.
Het is niet alleen raar dat er pinocchiologen zijn, het is ook maf als je je bedenkt dat ze een heel congres hebben Dus dan verzamelen er gewoon honderden...pinochiologen..
Oud 25-06-2008, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Leek me logisch, aangezien het over kamernet ging.

Kamers in Utrecht zijn maar knap lastig te vinden geloof ik. Iig inschrijven bij de SSHU ofzo zegt men altijd.
Ja maar dan moet je nog een halfjaar ofzo wachten voor je daar aan de beurt bent.
Oud 25-06-2008, 12:43
Uice
Uice is offline
Citaat:
ik heb ooit gehoord waarom het de neus is, in een college over giacometti, naar aanleiding van dit werk:

[afbeelding]

maar ik weet het natuurlijk niet meer
Het zal vast met seks te maken hebben
Het zal wel gelul zijn.

Regels voor berichten