Advertentie | |
|
![]() |
|
Aces 2/10 Meest slecht geacteerde film ooit. IMDb
|
Babel.
Het zou niet al te lastig zijn om Babel af te kraken. Iñárritu speelt opnieuw het inmiddels bekende spelletje van de meerdere verhaallijnen die kundig met elkaar vervlochten zijn. Dit overtuigt echter een stuk minder dan zijn vorige pogingen. De plots, en de relatie daartussen, hangen deze keer wel héél erg van toevalligheden aan elkaar. Met name de verhaallijn die zich in Japan afspeelt is er met de haren bijgesleept, kennelijk puur en alleen om een verhaallijn die zich in Japan afspeelt in de film te kunnen stoppen. Tegelijkertijd is cinematografisch alles dik in orde. De verschillende locaties (Marokko, Japan, Mexico en de V.S.) zijn prachtig in beeld gebracht en wisselen elkaar mooi af. Ook en vooral qua acteerwerk is volop te genieten. Met Brad Pitt, Cate Blanchett en Gael García Bernal kun je je ook geen buil vallen. Maar het is Rinko Kikuchi die de meeste indruk maakt als seksueel gefrustreerd en doofstom Japans tienermeisje. Ook de kinderen in de film spelen bovengemiddeld goed, dus wat dat betreft een compliment voor Iñárritu en zijn casting agency. Door sterk acteerwerk en de manier waarop dit in beeld wordt gebracht, weet de film meestal toch wel te overtuigen. Het toeval wil dat Iñárritu ooit als deejay begonnen is. Na het zien van drie van zijn films, begin ik steeds duidelijker een parallel te zien tussen zijn rol als regisseur, en tussen dit vorige bestaan. Net als een deejay zijn platen aan elkaar breit, weeft Iñárritu in zijn films verhaallijnen met het grootste gemak door elkaar. Maar was Amores Perros een strakke mix waarin de gemiddelde discoganger niet eens merkte dat het volgende nummer was ingezet, dan is Babel een amateuristische mix van nummers die nét niet bij elkaar passen en waarvan de beats niet perfect synchroon lopen. Het valt niet heel erg op, maar het stoort wel. Het wordt tijd dat deze regisseur eens een ander uitgangspunt probeert. 7/10.
|
Atonement Ik was erg benieuwd en heb expres eerst het boek gelezen deze zomer. Opvallend genoeg vond ik het eerste deel van de film het strekst, terwijl ik dat het minst interessante deel van het boek vond. De hoofdrolspelers waren erg goed (ben normaal niet bepaald een fan van Keira Knightley, iets met haar hoofd en stem ofzo), en ook de muziek was fijn. Vooral de goed geplaatste stiltes kon ik waarderen. Ik kon me echter niet herinneren dat in het boek
Spoiler
7,5/10
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Funny Games (1997)
Op zich een leuk gegeven, en goed geacteerd door de man en vrouw. Twee mannen dringen een huis binnen en doen sadistische spelletjes met het gezin. Maar jammer genoeg heeft de film als doel het publiek na te laten denken over hun reactie m.b.t. tot geweld en realisme, in plaats van een interessant verhaal te vertellen. Dit wordt tot stand gebracht met scènes waarin
Spoiler
Helaas had ik een versie van de film met Italiaanse dubbing, omdat de originele versie niet te vinden was. Niet echt rampzalig, maar het levert toch een andere kijkervaring op. 6/10 |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Mi Piace Lavorare - Mobbing (2004)
Vrouw die werkt als boekhoudster/administratief medewerker wordt langzaam maar zeker systematisch weggepest door de leidinggevenden en collega's in een overgenomen bedrijf. Wel een aardige film, niet bijzonder. De hoofdrolspeelster zet haar rol prima neer, de droevigheid is van haar gezicht te lezen. Wel was het een beetje een opeenstapeling van vernederingen, wat soms iets te snel leek te gaan. 6/10 |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Glengarry Glen Ross
Toch jammer als je Mamet's play al gelezen hebt. Verder erg solide film die het alleen van z'n dialogen moet hebben. Vooral een erg sterke Lemmon en Pacino. Waarom Baldwin's personage erbij geschreven is, is me een raadsel. 7.5/10
|
Ik zou vanavond gaan sporten, maar mijn sportpartner had andere plannen. Ik had dus een avondje rust. In plaats van zweten op de 'wave' rustig naar de bioscoop. Ze draaide Fados, en dat kwam goed uit, want die wilde ik een tijd geleden al graag zien, maar die moest ik toen missen. Is dat constante herhalen van het schuttershof theater toch nog ergens goed voor. Zoals de titel al doet vermoeden gaat deze film over Fado. Het is dus een muziekfilm, met muziek uit Portugal. Ik ben niet zo'n Fado kenner, gelukkig is dat ook geen vereiste. De muziek vond ik mooi, lekker tragisch en met zo veel gevoel gezongen. De opzet van de film vond ik ook interessant. Het zou makkelijk zijn wat sfeerbeelden van het mooie Portugal bij deze muziek te plakken. Dit zal waarschijnlijk resulteren in een wat flauwe reclamefilm voor Lissabon, waar de muziek door de duizenden impressies naar de achtergrond zou verdwijnen. Gelukkig kijken we naar een Carlos Saura film en is er uiteraard voor een andere aanpak gekozen. Een minimalistisch decor, een soort museum waar je lekker kan ronddwalen en genieten van de verschillende stijlen die ze aan ons laten horen en zien. De muziek wordt begeleid door wat archiefmateriaal, verschillende dansers die soms heel mooi een soort van straatscène naspelen, en shots van de guitaarmannen. Deze beelden, samen met de mooie zang en het fraaie spel van de instrumentalisten maken deze film een bijzonder ontspannende ervaring.
|
Een beetje een mager filmdagje. Na het rampzalige All About My Mother bleek Be Kind Rewind ook niet echt veel soeps. Het verhaal ging eigenlijk nergens heen - een short van maximaal twintig minuten was conceptueel gezien beter geweest - en ik vond het helemaal niet grappig dat ze quasi-bekende films gingen naspelen. Uiteindelijk was er ook nogal een lompe plottwist met een mager einde als toetje. En Jack Black is te veel vol van z'n eigen persona, dat stoort me altijd enorm.
Ik zat er aan te denken om het eveneens verschrikkelijke Slither nog eens te bekijken, maar shit, na twee rotfilms is de maat vol voor vandaag.
||
Citaat:
Sweet Smell of Success Weer een 'twisted morals' thema, blijkbaar maak ik er een avondje van. Sterk moralistisch dus, met een redelijk voorspelbaar einde. Maar toch erg vermakelijk om Falco en Hunsecker een kat en muis spel te zien spelen. 7.8/10
|
Lol, ze las "engste" in plaats van "ergste"!!!
Anyway, voor mij maar weer een avondje sleaze van de onderste plank. Demon Beast Invasion V1 - 4/10 Een guilty pleasure, natuurlijk. De film is zelfs voor een Urotsukidoji-ripoff zó slecht dat ik hem geen voldoende kan geven, maar ik heb me niet verveeld. Ik werd er zelfs een beetje hitsig van...
Spoiler
Mystery of the Necronomicon - 5/10 Puntjes voor de extreme goor en zelfs voor genrebegrippen nutteloze verkrachtingen. Maar verder nogal dom. Wel beter getekend en verteld dan DBI, though.
||
Citaat:
Nou. Vanavond met vriend Ralph I'm not there nog maar eens gekeken. Gemengde gevoelens bij deze film. Aan de ene kant gaat dit een stuk verder dan een biografie film, aan de andere kant lijkt het me dat het doolhof voor de niet liefhebbers/kenners toch wel erg storend is. Het idee is goed, de uitvoering is nogal voor de hand liggend. Toch zijn verschillende stukken best aardig, en het is leuk om al die Dylan songs voorbij te horen komen. Ook leuk dat er aandacht besteed is aan de minder bekende liedjes als Blind Willy McTell, die alleen op een bootleg album staat, maar wel 1 van Dylan's beste tracks is. De slotzin is ook bijzonder fraai, een gevoel dat ik vaak heb, maar dan goed verwoord. Vanmiddag nog Industrial Britain gezien. Leuke, wat onschuldige propaganda film over de Britse Industrie. Schattig, die voorkeur voor dat wat de mens doet in vergelijking met de machines, dat kan ik altijd wel waarderen. Ik kijk ook graag naar non-fictie materiaal uit die tijd. Misschien dat dat helpt.
|
Hellboy II: The Golden Army
Veeeeeel te lang, maar desondanks vermakelijk. 6.8/10 3:10 To Yuma Bijna een jaar nadat ik em voor het eerst gezien had in de sneak. Go figure. Gelukkig wist ik er vrij weinig meer van. Sterke western met een goeie Bale en Crow. Maar vooral Ben Foster is een badass. 8/10
|
Pather Panchali: het is een hele verademing om een film uit India te zien die haaks staat op datgene waar dat land qua film normaal mee wordt geassocieerd, namelijk kitscherige musicals. Dit is een klein, maar stijlvol opgezet drama dat in feite het Indiaase antwoord op het neorealisme is. Ik vrees alleen wel een beetje voor deel 2 en 3 uit de Apu-trilogie (waarvan dit dus het eerste deel was): het veel van hetzelfde idee ligt wel erg op de loer.
|
A Streetcar Named Desire: o godsammekrake, Vivien Leigh kan echt niet acteren. Wat een irritante doos, ik heb me heel de film aan haar lopen ergeren. Ik weet eigenlijk ook niet eens meer waar het nu precies over ging en dat terwijl het al helaas de tweede keer is dat ik 'm zag,
![]()
Laatst gewijzigd op 27-08-2008 om 19:12. |
![]() |
||
Citaat:
Leigh acteert heel theatraal, met grootse gebaren en elke punchline wordt er uitgeperst alsof ze op het hoogtepunt van haar psychose zit, terwijl er feitelijk niet zoveel aan de hand is. Brando is wat dat betreft, zelfs in een agressieve rol als deze, veel beheerster en 'au naturel' - maar ja, als eerste method acter is hij natuurlijk sowieso de man.
|
Al heb ik de film niet gezien, Blanche is in het toneelstuk ook een grote drama queen. Dat is zelfs als je het leest erg goed te merken. Dat theatrale past, hoop ik, precies bij haar rol.
Ik ga trouwens idd nog redelijk hard op '30 tot '60 films ja, vooral Noir.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
De laatste keer.. PooW | 83 | 02-12-2005 14:36 | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
Films, TV & Radio |
AJMouse's Premières - Week 16: Kill Bill: Vol. 2 (en meer) AJMouse | 7 | 26-04-2004 13:11 | |
ARTistiek |
T begin hebbik hier wel es neergezet Eend | 48 | 18-05-2002 18:12 | |
Verhalen & Gedichten |
QuaTro by Q-Wi-Q Q-Wi-Q | 3 | 06-08-2001 22:44 |