Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2008, 09:22
Sherco
Sherco is offline
Ik denk niet dat ik deze ronde voor Cherry ga, want ik denk niet dat Fizzle gehint heeft. Ik zou mee kunnen gaan op Soija, want hij speelt inderdaad niet altijd even prettig, en als hij een ban heeft kan hij eigenlijk toch niet meer heel actief meespelen. (hoe lang duurt zo'n ban eigenlijk, ik heb er geen ervarig mee...?). Mocht Soija dorpeling blijken te zijn, dan wordt FP wel iets verdachter in mijn ogen, omdat hij hem zo opelijk aanviel.
Maar ik lees vanmiddag nog wel weer even bij
Oud 11-09-2008, 09:24
flyaway
flyaway is offline
Mr. Soija
Cherry Springs
flyaway
Ford Prefect
Sherco?
Mutsieprutsie
VeGs
Stefenootje
Light Fighter

Cherry Springs
Kazet Nagorra
Eye of Sauron
Flowtje
Kopmuntkip
AllureV

geedit

Laatst gewijzigd op 11-09-2008 om 17:29.
Oud 11-09-2008, 10:00
Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
Ik moet nu wel stemmen, want moet zo werken tot 21:15. En omdat ik dus niet denk dat Fizzle gehint heeft EN Mr. Soija verbannen is ga ik deze ronde voor Mr. Soija.
Oud 11-09-2008, 10:04
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Aangezien Mr. Soija enige tijd verbannen is, raad ik de mensen aan die nog twijfelen op Soija te gaan stemmen.
Hoe lang is Soija eigenlijk verbannen? Als forumbaas zal jij dat toch moeten weten Fly
Oud 11-09-2008, 10:07
flyaway
flyaway is offline
Een week, tot de 18e.
Oud 11-09-2008, 10:09
Flowtje
Flowtje is offline
Mijn nieuwsgierigheid overwint. Mijn stem gaat dus naar Cherry Springs. Daarnaast denk ik niet dat het erg is als we deze ronde gelijkspel krijgen.

Ik vraag me trouwens wel af of Soija nog gestemd had, voor hij geband werd.
Oud 11-09-2008, 10:15
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Een week, tot de 18e.
hmm ok.

Ik denk niet dat het zo zinvol is om nu Soija eruit te stemmen, hij zal nu geen (al dan niet slechte) invloed hebben op het spel en dan kunnen we IMO beter iemand eruit stemmen die het spel wel negatief kan beïnvloeden.
Als Soija deze ronde overleefd dan lijkt het me tevens beter om een vervanger voor hem te zoeken, als hij een hele week niet meestemt dan mist ie dus vier hangrondes, da's toch wel veel.
Oud 11-09-2008, 10:16
Sortjuh
Sortjuh is nu online
Citaat:
Aangezien Mr. Soija enige tijd verbannen is, raad ik de mensen aan die nog twijfelen op Soija te gaan stemmen.

Mr. Soija
Cherry Springs
flyaway
Ford Prefect?
Sherco?

Cherry Springs
Kazet Nagorra
Eye of Sauron
Flowtje?
Mr Soija
Mr Soija zegt: Ik stem gewoon mee hoor, Flyaway, niet nodig om stemmen te manipuleren.
Oud 11-09-2008, 10:17
flyaway
flyaway is offline
Wolven kunnen niet stemmen tijdens de dorpelingenstemronde!
Oud 11-09-2008, 10:19
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Mr Soija zegt: Ik stem gewoon mee hoor, Flyaway, niet nodig om stemmen te manipuleren.
Mr. Soija is verbannen van het forum en topics/posts over verbannen leden mogen niet. Ook berichten doorgeven valt hier dus onder.
Oud 11-09-2008, 10:21
Sortjuh
Sortjuh is nu online
Citaat:
Mr. Soija is verbannen van het forum en topics/posts over verbannen leden mogen niet. Ook berichten doorgeven valt hier dus onder.
Oh sorry, ik wist niet dat berichten doorgeven daar ook onder viel!
Oud 11-09-2008, 10:22
Spelleider
Spelleider is offline
Het gaat sowieso niet door, want voor een stem is een pm afkomstig van de persoon zelf nodig. Iedereen kan wel beweren een lijntje met Soija te hebben.
Oud 11-09-2008, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Het gaat sowieso niet door, want voor een stem is een pm afkomstig van de persoon zelf nodig. Iedereen kan wel beweren een lijntje met Soija te hebben.
Oud 11-09-2008, 10:25
Sortjuh
Sortjuh is nu online
Citaat:
Hij heeft de stem zelf opgegeven voordat hij verbannen was, dus waarom mag een ander wel bepalen dat zijn stem teruggetrokken zou zijn?
Oud 11-09-2008, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Hij heeft de stem zelf opgegeven voordat hij verbannen was, dus waarom mag een ander wel bepalen dat zijn stem teruggetrokken zou zijn?
Hij heeft niet gestemd. Een post in dit topic telt niet als stem.
Oud 11-09-2008, 10:31
flyaway
flyaway is offline
Dit is dan ook weer niet helemaal eerlijk he, nu heeft de Spelleider toegegeven dat Mr Soija niet gestemd heeft, toen dat nog niet duidelijk was is hij verbannen dus ik vind dat de Spelleider deze info niet had mogen geven.
Oud 11-09-2008, 10:36
Verwijderd
Sorry. Overigens is het ook niet helemaal koosjer dat Sortjuh nu namens Soija gaat spreken. Maar zoals gezegd, excuses, daar had ik niet goed over nagedacht.
Oud 11-09-2008, 10:40
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
ummm, toen ik twee dagen verbannen was enkele spellen terug heeft Vlinder voor mij gestemd en daar hadden de toenmalige spelleiders geen enkel probleem mee.
Oud 11-09-2008, 10:42
flyaway
flyaway is offline
Ik wil mijn excuses graag aanbieden, het is niet netjes een ban te gebruiken om stemmen te winnen voor Mr Soija. Ik had niet gedacht aan de mogelijkheid dat er vervanging kan komen. Dus ik pas bij deze mijn post aan.
Oud 11-09-2008, 10:44
Uice
Uice is offline
Citaat:
ummm, toen ik twee dagen verbannen was enkele spellen terug heeft Vlinder voor mij gestemd en daar hadden de toenmalige spelleiders geen enkel probleem mee.
Dan is het maar goed dat wij de vorige spelleiders niet zijn. Iedereen kan wel beweren voor een geband lid te stemmen.
Oud 11-09-2008, 10:45
Verwijderd
Haha, kan gebeuren, we spelen nu gewoon verder zonder soija?

overigens stem ik ook op CS wegens nieuwsgierigheid en ook ben ik het met sherco, stel soija een dorpeling is, is FP gewoon 1 van die wolven die graag mensen opvreet.
Oud 11-09-2008, 10:46
Uice
Uice is offline
We spelen verder met Soija, alleen zonder zijn actieve deelname. Er kan nog wel op hem gestemd worden, hij kan nog beschermd of behekst worden etc.
Oud 11-09-2008, 10:47
Spelleider
Spelleider is offline
Dat ja.

Ik stel voor dat we verder geen woorden vuilmaken aan de Soijakwestie (braaf volgens de forumregels). Stemmen voor een gebande speler gaat niet door, dan moet je maar zorgen dat je niet geband wordt.
Verwijderd
Ik ga denk ik ook stemmen op Cherry Springs, want om nu met dit gedoe op Soija te stemmen is ook zo wat. Daarnaast denk ik dat als hij wolf was geweest de aandacht niet zo op zich gevestigd had met zijn lange posts en alles.
flyaway
flyaway is offline
Die laatste zin snap ik niet, spelleider

Lijstje geedit, klopt het nu?
Oud 11-09-2008, 10:48
Uice
Uice is offline
Citaat:
Die laatste zin snap ik niet, spelleider
Dat je niet plaatsvervangend kan stemmen.
Oud 11-09-2008, 10:49
flyaway
flyaway is offline
Dankje!
Oud 11-09-2008, 11:08
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
hmm ok.

Ik denk niet dat het zo zinvol is om nu Soija eruit te stemmen, hij zal nu geen (al dan niet slechte) invloed hebben op het spel en dan kunnen we IMO beter iemand eruit stemmen die het spel wel negatief kan beïnvloeden.
Als Soija deze ronde overleefd dan lijkt het me tevens beter om een vervanger voor hem te zoeken, als hij een hele week niet meestemt dan mist ie dus vier hangrondes, da's toch wel veel.
Wat als hij ziener is? Of tovenaar? Dan komen er nog 3 eetrondes bij. Dus als er een vervanger is? Graag!
Oud 11-09-2008, 11:32
Spelleider
Spelleider is offline
Oké, na driftig overleg tussen Katje de kille bureaucraat en Juice, het geweten van het spelleidersduo, zijn we tot het volgende besluit gekomen: de dorpelingen mogen stemmen over het lot van Soija. Voor 20:30 vanavond PM je naast je keuze voor de hangronde ook of je vindt dat Soija

1. in het spel blijft, maar tijdens zijn ban niet meer actief deelneemt, zodat hij dus zelf niet kan stemmen, maar anderen wel op hem, of
2. vervangen wordt, waarschijnlijk door iemand die mee wilde doen maar te laat heeft gereageerd.

Laatst gewijzigd op 11-09-2008 om 13:01.
Oud 11-09-2008, 12:20
Ford Prefect
Ford Prefect is offline
Citaat:
en ook ben ik het met sherco, stel soija een dorpeling is, is FP gewoon 1 van die wolven die graag mensen opvreet.
Dat is een beetje kort door de bocht. Ik kan natuurlijk nooit zeker weten of Soija echt een wolf is. Ik postte alleen een theorie. Dat het vervolgens zo 'agressief' werd, was vooral te danken aan Soija en zijn weinig subtiele woordkeuze.

Desondanks stem ik vandaag wel op Soija. Hij is nog steeds de meest verdachte in mijn ogen (maar we zijn nog maar net begonnen, dus het is natuurlijk alleen maar speculatie), maar mocht hij geen wolf zijn, dan vind ik het eerlijk gezegd nog niet heel erg dat hij er dan uit is. Ik vind dat hij vervelend reageerde op mijn theorieën. Als je zo reageert op iemand die je beschuldigt, kan je denk ik beter maar niet meedoen met het spel.

Edit: ik had de laatste post van de spelleider nog niet gelezen. Een vervanger is natuurlijk ook prima, als er nog iemand is die graag mee wil spelen? Heeft iemand zich daar al voor aangemeld, spelleider? TopDrop? Als er een vervanger is ben ik wel voor die optie. En dan stem ik nog wel een ronde random.
Oud 11-09-2008, 12:56
VeGs
VeGs is offline
TopDrop kan sowieso niet invallen, omdat hij weet wie de geliefden zijn.
Als er een vervanger is, ben ik voor die optie. Als er geen vervanger komt, heb ik Soija er liever uit, omdat ik dan wil weten wat zijn rol is. Als hij een belangrijke rol heeft, heb ik liever dat die er uit is, dan dat ik er drie rondes rekening mee houdt dat die rol er in zit, terwijl die dan niet meespeelt.

Maar omdat ik niet verwacht dat CS bij het stelletje hoort en ik haar verder niet verdacht vind spelen, stem ik liever sowieso op Mr. Soija, omdat ik hem wel voor verrader of heks aanzie.
Oud 11-09-2008, 13:02
Spelleider
Spelleider is offline
TopDrop en Fizzle-fluffy mogen inderdaad niet invallen, omdat zij de voorkennis van Cupido hebben.
Oud 11-09-2008, 13:02
Lethe
Lethe is offline
TopDrop heeft de geliefden uitgekozen, dus dat kan niet.

Ik stem op CS, omdat ik ook wel benieuwd ben of ze nou wel of geen geliefde is. En wat mij betreft mogen de geliefden er zo snel mogelijk uit.
Oud 11-09-2008, 14:09
Verwijderd
Als je voor optie 1 kiest, dan vliegt hij er toch uit na 2 ronden niet gestemd te hebben? Als hij dorpeling zou zijn althans.
Oud 11-09-2008, 14:12
Spelleider
Spelleider is offline
Nee, dan krijgt hij een rode kaart en mag hij het volgende spel niet meedoen.
Oud 11-09-2008, 14:17
Verwijderd
Ah, oké. Ik vind het toch gevaarlijk dat we een week lang zijn mening niet horen en dat hij daarna weer meespeelt, het lijkt me handig om hem er binnen die week uit te stemmen. En omdat ik niet op CS wil stemmen (ik ga er vanuit dat fizzle geen 'hint' heeft gegeven), stem ik op Soija.
Oud 11-09-2008, 14:59
Daboman
Daboman is offline
Ik overweeg te gaan stemmen op allureV of kunst, omdat zij de beslissende stemmen uitbrachten bij de dood van fizzle. Deze theorie, die ik al eerder postte, is natuurlijk flinterdun, maar de kans dat een van hen dacht "oeh, als ik nu zeg op fizzle te gaan stemmen lijkt het een on-overbrugbare meerderheid te gaan worden,waardoor de wolven buiten schot blijven" is er natuurlijk wel. De ervaring leert toch wel dat wolven daar happig op zijn.

Dan rest natuurlijk nog de vraag wanneer wordt een overbrugbare meerderheid on-overbrugbaar? Ik denk dat het aan de situatie ligt. Ik denk ik voor allureV ga, omdat de meerderheid met haar stem van 2 naar 3 stemmen steeg en ik denk dat daar gemiddeld genomen de grens ongeveer ligt. Heeft iemand anders misschien een andere mening over waar die grens ligt?

Laatst gewijzigd op 11-09-2008 om 15:06.
Oud 11-09-2008, 15:32
light fighter
light fighter is offline
ik ga ook mee voor soija als hij toch niet kan/mag stemmen is hij eerder een last dan gemak voor ons
Oud 11-09-2008, 16:43
Fantôme
Fantôme is offline
Ik heb besloten van mijn stem op Cherry af te zien. voorlopig.
iemand zei iets over de edit die Fizzle had gedaan en daardoor lijkt het me idd onwaarschijnlijk dat zij aan het hinten was.

ik twijfel of ik op mr. soija zal stemmen of op totaal iemand anders. Bijv. Daboman's theorie om op AllureV of Kunst te stemmen. Verder heb ik wel een keer met ford gespeeld en ook een keer gespelleid toen hij meespeelde. hij is een gevaarlijke slechterik vind ik en daarom iemand om in de gaten te houden dit spel

en ik heb onderbuikgevoelens bij ons basjeeh. geen idee waarom en dat zou ook geen reden zijn om op hem te stemmen ofzo...

bij de rest heb ik totaal nog geen idee...
Oud 11-09-2008, 16:53
Lethe
Lethe is offline
Toen ik stemde waren er drie mensen die op Soija hadden gestemd en zes mensen die op Fizzle hadden gestemd. Als ik voor Soija was gegaan, zou ik vast beschuldigd worden van het in de hand werken van gelijkspel. Een random stem op iemand had weinig zin, dus ben ik maar meegegaan met de Fizzle-stemmers.
Oud 11-09-2008, 16:56
Spelleider
Spelleider is offline
Nogmaals: jullie moeten ook stemmen wat er met Soija gaat gebeuren: of hij vervangen wordt door een andere speler, gewoon in het spel blijft maar niet actief speelt tijdens zijn ban.
Oud 11-09-2008, 16:57
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik stem inderdaad dus op Soija. En ik ben ook voor optie twee.
Oud 11-09-2008, 16:59
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ik ben vergeten te stemmen en om een beetje eensgelijkheid er in te brengen ga ik ook wel voor fizzle.
Kunst, ik snap deze move van jou niet helemaal? waarom wisselde je op het laatste moment? was je bang voor gelijkspel.... of??
Oud 11-09-2008, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Nogmaals: jullie moeten ook stemmen wat er met Soija gaat gebeuren: of hij vervangen wordt door een andere speler, gewoon in het spel blijft maar niet actief speelt tijdens zijn ban.
Ik onthoud mij van stemming.
Oud 11-09-2008, 17:06
Verwijderd
Om Soija nu nog in het spel te houden zorgt maar voor gedoe, dus mijn stem gaat ook naar hem.
Oud 11-09-2008, 17:07
Ford Prefect
Ford Prefect is offline
Citaat:
Verder heb ik wel een keer met ford gespeeld en ook een keer gespelleid toen hij meespeelde. hij is een gevaarlijke slechterik vind ik en daarom iemand om in de gaten te houden dit spel
Ik zie dat als compliment.

Heeft iemand zin om een lijstje te maken met wie op wie stemt? Ik niet namelijk.

Ik ga nu op Soija stemmen, in de veronderstelling dat er geen vervanger komt.
Oud 11-09-2008, 17:14
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ik moet zeggen dat ik het best vreemd vind dat iedereen zo vol voor Fizzle gaat nu. Goed, het is de eerste stemronde en dan kun je toch nog niet veel weten, maar ik ben het met Vegs eens dat de kans erg groot is dat Fizzle gewoon dorpeling is.

Ik blijf in elk geval bij mijn keuze voor Soija, jammer dat iedereen zo met hem meeschaapt. Denk ik.
dít is trouwens wel een heel duidelijke post van Absinthe.
én ze moedigt aan niet te schapen (maar wolven willen natuurlijk dat we met hen meeschapen) en verder beschuldigd ze hier soija. Hierdoor neig ik dan weer wel meer naar soija even niet uitgaande van 100x reverse enzo

Verder staat Soija ook in het lijstje van Fizzle.
dat waren de volgende mensen: Mr Soija, mutsieprutsie, flowtje, EOS, Kunst, AllureV en Basjeeh
Basjeeh verdenk ik niet, maar ik heb wel onderbuikgevoelens bij hem. Verder vind ik niet dat hij inhoudelijk post + hij gaat in op posts van mij en draait ze net verkeerd zodat het lijkt dat ik iets niet logisch bedenk, terwijl dat niet was wat ik had gezegd (ik gaf bijv. aan dat er vast een aantal wolven in het fizzle lijstje zitten waarvan max. 3 waarop hij reageert dat het heus niet zo hoeft te zijn dat de laatste drie mensen wolf zijn. nee, tuurlijk niet! dat had ik ook helemaal niet gezegd). Mr. soija zou ik nog wel op willen stemmen om wat ik hierboven zei. Kunst maakte op het laatste moment een rare move met haar stemwijziging.
Flowtje verdenk ik op dit moment niet. ze is meestal stil en post nu volgens mij wel af en toe wat. Denk niet dat zij wolf is. mutsieprutsie is me eerlijk gezegd totaal niet opgevallen (wat misschien ook zorgwekkend is ) dus dat moet ik zometeen nog maar even doorlezen. heb geen onderbuikgevoelens bij haar. EOS zou ik ook niet weten eerlijk gezegd.
hmm....

[edit] ik zeg eerst basjeeh niet te verdenken maar als ik mn post teruglees vertrouw ik hem eigenlijk voor geen meter [/edit]
Oud 11-09-2008, 17:15
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ik zie dat als compliment.

Heeft iemand zin om een lijstje te maken met wie op wie stemt? Ik niet namelijk.

Ik ga nu op Soija stemmen, in de veronderstelling dat er geen vervanger komt.
het is ook een compliment naar jou toe en een waarschuwing naar de rest (en iemand vroeg er specifiek om of maakte er een opmerking over, dacht ik).

VRAAG: Hoe staan jullie tegenover gelijkspel creeeren in dit stadium van het spel?
hebben we dan meer info, of haal je er nog niks uit en is het verspilling van kostbare goedzakken?

Laatst gewijzigd op 11-09-2008 om 17:28.
Oud 11-09-2008, 17:29
Lethe
Lethe is offline
Gelijkspel kan handig zijn, maar dat bewerkstellig je niet zomaar even. Je bedoelt gelijkspel tussen CS en Soija, neem ik aan?
Oud 11-09-2008, 17:31
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Mr. Soija
Cherry Springs
flyaway
Ford Prefect
Sherco?
Mutsieprutsie
VeGs
Stefenootje