Advertentie | |
|
![]() |
|
Volgende week vier ik mijn verjaardag en komen m'n schoonouders en m'n moeder eten. Ik wil lasagne maken en daarvoor heb ik een goed recept. Ik ben nu alleen nog aan het denken over een toetje. Ik wil iets wat niet al teveel tijd kost, niet in de oven moet (want die heb ik nodig voor m'n lasagne) en niet teveel plek inneemt in de koelkast (want die staat al vol met taart enzo dan
![]()
|
Granita misschien? Je kunt dat in allerlei smaken maken; traditioneel is citroen, koffie (met slagroom) of amandel, maar eigenlijk kun je er vrijwel alles in doen ... Het kost ook niet veel tijd; het enige is dat, wanneer het eenmaal in de vriezer staat, je het ongeveer elk half uur even moet omscheppen, tot het geheel in ijskristallen is veranderd (ik schat een uur of 3-4). Je zou het ook in de ijsmachine kunnen doen btw, dan heb je er helemaal geen omkijken naar.
Of tiramisù? Kost iets meer tijd (half uur?), maar je kunt het ook de dag van tevoren maken en dan invriezen. |
![]() |
|
Klassiek schil je ze, kook je ze 20 minuutjes en eet je ze met ham, hard gekookt ei en botersaus. Je hebt ook zakjes aspergesaus van Knorr, Honig oid.
Ik eet ze meestal gekookt en dan met gebakken krieltjes, gekookt ei, hamreepjes en aspergesaus. Je kan er ook pasta mee maken of soep van maken. Als je zoekt op 'asperges' op de AH site of op 'recepten asperges' bij google dan vind je vast wel iets wat je lekker vindt.
||
![]() |
Citaat:
Vergeet ook niet de onderste 1.5 cm van de asperges af te snijden, dit stukje is hard en bitter. |
![]() |
|
Ik eet het altijd door de (zelfgemaakte) appelmoes maar ik zag dat als je op de AH site 'rabarber' intypt bij de recepten dat je heel veel recepten krijgt die me lekker lijken
![]()
|
Heeft iemand nog leuke ideën hoe ik een vlees- en lactosevrije pasta-, rijst- of couscoussalade kan maken?
![]() ![]()
|
Ik zit nu eigenlijk te denken om iets van rijst/couscous te doen met noten/rozijnen (studentehaver) oid maar heeft iemand dan nog tips voor verdere ingrediënten (groente)?
|
![]() |
Ik kook best veel een simpel gerecht is spinazie soep je womt eerst spinazie dan doe je er een bouillonblokje naar keuze bij en doet er veel water bij dat maak je warm in de wok en haalt er daarna de staafmixer door je kan der ook nog feta en een eitje of pijnboompitten over heen doen en zout en peper indien gewenst zelf verzonnen XD
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Volgende week moet ik voor zeven mensen koken. Er zijn nogal wat eisen: Geen vlees/vis, weinig groente (al mogen ze wel in de lasagne ofzo zitten, geloof ik), weinig zaken als room, geen walnoten, geen appelmoest, spruiten of pannekoeken.
Er mag best wel wat tijd in zitten, maar dan wil ik ook wel iets lekkers maken (het liefst dus geen lasagne ofzo, ik hou zelf niet zo van pasta). Ik wil iets maken dat in een grote hoeveelheid gemaakt kan worden, want er zitten bij die groep vier grote eters. Daarnaast vind ik het zelf erg leuk om Marokkaans te koken, maar is mijn tajine niet groot genoeg/ken ik geen recepten voor zoveel man zonder vlees. Heeft iemand ideeën? |
![]() |
||
Je kan dit maken:
Citaat:
|
Net als vorig jaar heb ik weer kilo's blauwe druiven met kleine pitjes in de tuin. Aangezien het een enorme klus is om ze te ontpitten, zoek ik recepten waarbij ik de druiven gewoon in hun geheel kan gebruiken. Omdat ik binnenkort jarig ben, zou ik het leuk vinden als ik een recept voor gebak met boskoopdruiven kan vinden.
Ik zat zelf al te denken aan bijv. zandgebak met druiven, zou dat wat zijn of zijn ze daar niet zoet genoeg voor? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Aardappel Puree is super simpel water tegen kook aanbrengen aardappel erin niet laten koken en dan even lekker laten staan totdat ze gaar zijn . Dan water afgieten even droog koken . Daarna stampen en wat roomboter zout en peper erdoorheen en wat melk en dan heb je heerlijke aardappel puree
|
![]() |
|
heey,
ik ben 13 en ik heb vakantie dus ga ik volgende week een dagje koken, ik wil graag spaghetti maken, maar ik weet niet wat voor een saus ik erbij kan doen. heeft iemand ideeën? xxx
||
Citaat:
|
![]() |
Deze Italiaanse ovenschotel is makkelijk en lekker
http://www.platformaap.nl/forum/de-k...e-ovenschotel/ En deze pasta is ook nog eens vegetarisch http://www.platformaap.nl/forum/de-k...en-kappertjes/ |
![]() |
|
Omdat E&D inmiddels een stuk rustiger is dan in de tijd dat dit topic geïntroduceered is, unstick ik hem. Vragen om recepten mogen in dit topic geplaatst worden maar ook in een eigen topic
![]()
|
Dat zit vaak in oosterse groentepaketten dus samen met prei, taugé en paprika bijvoorbeeld kan je het door de nasi of bami of een roerbakgerecht doen of wokken met spekjes en ketjap of kerrie. Dat doe ik ook wel eens met spitskool.
|
Verwijderd
|
Chinese kool met gehakt een aardappelschijfjes uit de oven
![]() |
![]() |
|
Ik geef zaterdag een feestje en zoek nog een vegetarisch lekker bereid hapje om te maken (liefst niet te veel werk)
Qua non vegetarische hapjes heb ik al: -worstenbroodjes - bladerdeegjes met gehakt - gehakt balletjes - wraps met zalm Qua vegetarische heb ik: - nacho's met zelfgemaakte dipsaus - geitenkaas bladerdeegrolletjes - gewone blokjes kaas en chips e.d. DUs ik zoek nog iets vegetarisch simpel maar toch beetje speciaal :-)
|
Je hebt ook van die mini bolletjes mozzarella en dan met een cherry tomaatje en blaadje basilicum aan een prikkertje
![]() Een plaattaart met courgettelinten en geitenkaas is ook lekker en simpel. Kan vanavond het recept wel voor je zoeken als je wilt.
|
Dank je allemaal,
Heb ondertussen al zelf aan iets gedacht, koude mini-pizza'tjes met pesto en asperges en fagotin kaas ![]() (ik ben niet zo een fan van quiche en dergelijke :-)) Ideeën voor een dessertje? (zijn met 25 gasten)
|
Dit is een heel lekker toetje en heel simpel te maken en je kan het van te voren allemaal al klaar maken.
|
Ik ben op zoek naar een lekker recept om vrijdag te maken voor mij en mijn vriendin. Zij heeft een lactoseintolerantie en eet geen vlees (wel vis). Ik heb een allergie voor garnalen en andere schaal en schelpdieren en eet geen uien en sinaasappel. Ik wil niet iets waar ik uren voor in de keuken moet staan maar wel iets anders dan anders maar een lekkere pasta mag bijvoorbeeld ook. Iemand een idee?
Ik had zelf al het idee voor een ovenschotel die ik wel eens maak met roerbakgroente, pangasiusfilet die ik insmeer met Philadelphia kruiden en erop dan tomaten en kaas en garnalen maar philadelphia is niet lactosevrij en zonder garnalen is het alweer minder lekker dus een ander idee is zeer welkom!
|
Gewoon gekookt met een groenten zijn rijstnoedels ook lekker, vind ik
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Voor vrijdag is het te laat maar ze komt regelmatig eten dus ik ben altijd in voor goede, geschikte recepten
![]() Afgelopen vrijdag heb ik lasagne gemaakt met gepureerde brocolli, gerookte zalm, plakken courgette en tomaat en een saus van sojakookroom met gemalen kaas en veel kruiden. Smaakte erg goed!
|
![]() |
|
|