Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() als ie al niet gewoon dorpeling is, maar dan weten we ook dat we niks van hem aan hoeven te trekken ![]()
|
Met de dood van Daboman veranderde er, in tegenstelling tot de dood van Miekjuh, niet veel aan het hof. De jacht was immers gesloten en Basjeeh ging naar de veemarkt voor de beste varkens en de vetste ganzen. Alleen TopDrop en Basjeeh misten hun vriend en collega, en Paranoide was nog een hele tijd schrikachtig en werd ’s nachts badend in het angstzweet wakker. Gelukkig vingen de jachtmeester en de staljongen hem goed op; iedere avond dronk hij wijn of mede met hen, aten ze overgebleven pasteitjes en dobbelden ze om kleine bedragen. Zo hielpen ze elkaar er snel weer bovenop.
Mutsieprutsie voelde zich een beetje verwaarloosd door TopDrop, maar ze begreep het wel. Het moest voor hem extra moeilijk zijn, de man met wie hij zo’n beetje was opgegroeid was zomaar op gruwelijke wijze vermoord! Iedere keer dat ze een gans slachtte of Light Fighter zijn hakmes in een rij varkensribbetjes zette, moest ze eraan denken. Ze werkte extra hard om er maar niet over na te denken; als ze niet hoefde te snijden, water te halen of de keuken te schrobben, hielp ze eieren rapen of koeien melken, bracht ze wijn en hete melk rond of ravotte ze met de oude jachthond, die met pensioen was en zich vaak een beetje verveelde. Matige_muis had zich weer naar de vertrekken van Lisaaah en Flyaway begeven, om via Lisaaah tot Flyaway door te dringen en diens zwakke plekken te vinden. Hij had een geweldig diner voor twee besteld om Lisaaah te verrassen en Light Fighter was in zijn nopjes. Zie je wel, zijn kookkunsten werden wel nog op prijs gesteld! Bovendien bestelde Koning Kunst ook steeds pasteitjes en hij maakte ze fluitend klaar. Hij wist immers niet dat Mutsieprutsie ze naar het hutje van de jachtmeesters bracht en niet naar de koning en koningin. Toen Lisaaah uitgeput haar vertrek binnenkwam, omdat ze amper nog sliep, was ze erg verrast: midden in de kamer stond een tafeltje gedekt voor twee, met een kaars en op de borden dampende patrijzen en zachte aardappelpuree, een mand fruit op de tafel en een grote karaf zoete wijn. Het rook verrukkelijk! Zou Flyaway eindelijk weer met haar dineren? Maar toen ze ging zitten, zag ze iets bewegen in een hoek van de kamer. Tegenover haar verscheen niet het gezicht van haar zuster met de porseleinen huid en de vurige ogen, maar het spitse, grauwe gezicht van matige_muis. Hij was aardig tegen haar geweest en probeerde haar nu vast weer te troosten! Hongerig viel ze aan op de maaltijd, dankte hem met haar mond vol en spoelde iedere hap weg met een flinke slok wijn. Matige_muis glimlachte triomfantelijk. Hij had Lisaaah volledig voor zich gewonnen. Net toen ze klaar waren met hun diner en Lisaaah in een appel hapte, ging de deur open. Daar stond Flyaway, rozig en sensueel als altijd. Toen ze zag dat Lisaaah met matige_muis zat, en de kamer in zacht licht was gehuld, zette ze grote ogen op en rende ze zo snel ze kon naar haar moeders vertrekken. Ze vergat zelfs de deur dicht te trekken. Ze stormde haar moeders kamer binnen en hijgde dat ze had gezien dat Lisaaah probeerde met matige_muis aan te pappen. Ze probeerde vast om via hem bij Hertog Uice te komen, terwijl zij hem net voor zich gewonnen had en hij haar elk moment ten huwelijk kon vragen! Het hofdametje, dat eigenlijk nog maar een kind was met haar vijftien jaren, barstte in tranen uit. Katje streelde haar dochters haren en schudde haar hoofd in ongeloof. Ze was er zo van overtuigd geweest dat Lisaaah nog lang onschuldig zou blijven, en later was ze misschien een goede kandidate voor Light Fighter of Basjeeh! Maar matige_muis, of de man die ze voor Flyaway had uitgezocht... dit kon niet. Die nacht sloop Katje het bos in. Sterrenmeisje kwam net terug uit het bos, nadat ze een bezoekje had gebracht aan haar vader. Bij dat bezoekje had ze een talisman gekregen met magische kruiden die haar zouden behoeden voor de zwarte magie en dat was maar goed ook, want zodra ze buiten kwam, zag ze een geheimzinnige figuur onder een grote mantel het bos insluipen. Ze huiverde, steeg snel op haar merrie en galoppeerde zo snel mogelijk terug naar het kasteel. Terwijl ze de haren van Allure kamde en vlocht om te gaan slapen, vertelde sterrenmeisje haar wat ze had gezien toen ze bij haar vader vandaan kwam. Ze vertelde haar ook over de talisman die ze had gekregen, en die Allure ook bleek te hebben. Hoewel ze de kruiden hadden om hen te beschermen, voelde Allure zich toch onveilig nu zoveel mensen werden bedreigd in het kasteel. Ze wilde dat sterrenmeisje die nacht bij haar zou slapen, zodat ze zich veiliger voelde. Al haalde dat niets uit tegen zwarte magie, en had ze wachters voor haar deur tegen moordenaars en ander gespuis. Koningin Elea bracht steeds meer tijd door in de kapel bij Sherco, biddend voor het behoud van haar hofhouding en vooral haar dochter. Ze bad dat God hen zou vergeven of in ieder geval laten zien wat ze hadden misdaan om dit te verdienen. Met Sherco nam ze vaak de bijbel door, op zoek naar zondes die zij of haar hofhouding mogelijk hadden begaan. Intussen zat Koning Kunst tot diep in de nacht met Eye of Sauron, zijn wijze raadsheer, om de tafel. Ze bespraken strategieën om de tovenaars op te sporen en uit de weg te ruimen, of de magische wezens en het onheil op een andere manier uit hun kasteel te bannen. Maar de volgende ochtend was het kasteel in rep en roer. Alleen Katje en Fantome, die samen in de vertrekken van Graaf Soija hun ontbijt namen, hadden de mysterieuze verdwijning van het geliefde hofdametje Lisaaah nog niet opgemerkt... De gemene wolven hebben Lisaaah opgegeten! Maar morgen is er weer een dag voor haar mededorpelingen; tot 20:00 uur kunnen zij stemmen in een poging Koning Kunst en Koningin Elea bij te staan in hun strijd tegen de zwarte magie. 1. Pippeloen 2. Paranoide 3. Uice 4. Katje 5. TopDrop 6. Lisaaah (Dorpeling) 7. Mr Soija 8. matige_muis 9. Sherco 10. flyaway 11. Basjeeh 12. Light fighter 13. Mutsieprutsie 14. ~~Fantôme~~ 15. *Miekjuh* (Cupido) 16. Daboman (Dorpeling) 17. AllureV 18. sterrenmeisje 19. Eye of Sauron 20. Vlindertje Blauw = opgehangen Rood = opgegeten
|
Ik denk dat ik op Soija ga stemmen, omdat in dit stadium van het spel irritant gedrag nog een geldige reden voor het ontvangen van stemmen is, want serieuze verdenkingen kun je nog niet maken.
||
Hmm, vreemde keuze van de wolven. Dat hebben ze vast gedaan om ons te laten denken dat het n00bwolven zijn, net zoals Uice en LL vorig spel.
Citaat:
Dat we een irritante speler eruit werken is mooi meegenomen, maar niet mijn hoofdreden. ![]()
|||
Verwijderd
|
Interessante zet van de wolven.
Eerst nog even kort over de kwestie Daboman - misschien dat 't 'm meer vrede geeft met zijn dood. ![]() Niet stemmen mag niet, Lisaaah leek onschuldig en Soija zou qua informatie nog erg nuttig kunnen zijn voor ons, we moe(s)ten alleen uitvinden hoe we zijn nonsens moeten interpreteren. Dat de wolven nu voor Lisaaah zijn gegaan en niet voor Soija zegt wel iets. Ten eerste zit er een ervaren wolf in, want onervaren wolven eten geen verdachten op. (Of nouja, nu ik preview heb gedaan blijkt dat EoS het tegenovergestelde beweert, maar het lijkt me dat wolven het juist handig vinden als er een onschuldige verdacht wordt?) Ten tweede, ze zijn tevreden met zijn gedrag en willen wel dat hij het doorzet. Ik denk dat Soija óf de bane is (wat me onwaarschijnlijk lijkt, want dan zou hij meer aan de kant van de dorpelingen gaan staan) óf gewoon een verveelde dorpeling die geen zin heeft om het spel als dorpeling te spelen en daarom maar gaat rellen. Maar hij moet op zich wel dood op een gegeven moment, voor de zekerheid. Wat me wel opvalt is het gedrag van light fighter. Hij springt erg makkelijk bovenop beschuldigingen van anderen, zoals met Lisaaah toen zij vergat te stemmen en met mij toen mijn naam genoemd werd door Soija. Hij lijkt er tevens van overtuigd te zijn dat Soija ziener is of zou kunnen zijn en mij heeft opgevraagd - maar toen hij mijn naam noemde zaten we in de eerste ronde. Zelfs al was hij ziener, dan heeft hij nog niemand kunnen opvragen. Het kan n00bgedrag zijn, maar ook een poging tot het maken van een theorie zonder zijn medewolven verdacht te maken. Tot slot, zijn positie in de stemlijstjes ondersteunt mijn verdenkingen: Citaat:
Citaat:
Dat gezegd hebbende, ik vind hem nog niet verdacht genoeg om te kunnen zeggen dat ik uit volle overtuiging op hem wil stemmen. Dus deze ronde ga ik denk ik ook mee op Soija. |
![]() |
|
jee paranoide!
wat een theorieen allemaal! áls je slecht bent, weet je dat iig goed te spelen ![]() *gaat theorien lezen* [edit] Light Fighter is een zij ![]() en ik wil mr soija er wel uit hebben om daar info uit te krijgen. mijn stem gaat zeer waarschijnlijk naar hem.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Overigens rel ik niet. Ik ben controversieel (ik maak geen stem(men) bekend en ik ben zeer open en direct over mijn careness in bepaalde gevallen). Twee verschillende dingen. ![]() Dat men dat niet kan hebben, is niet mijn probleem. Dat noemen wij bekrompen. ![]() Het lijkt mij meer dan genoeg zeggend dat de bane nu niet dood is. Even voor ik het loodje leg. Ik verdenk Paranoide en Pippeloen erg van wolf-zijn. TopDrop vermoed ik ook, maar minder sterk. Uice heeft iets wat me niet bevalt, hij staat denk ik niet aan de goede kant. EoS blijft voor mij een geliefde. |
![]() |
|
Ik vind eigenlijk dat Mr Soija een leuke interessante speltactiek heeft. Het is een gevaarlijke, maar eigenlijk vind ik het wel interessant. Omdat hij nu net als de ziener 'inside information heeft', mij lijkt niet dat hij de ziener is omdat dat TE verdacht zou overkomen. Ik wil niet op Mr Soija stemmen omdat ik zijn tactiek goed gevonden vind, we kunnen altijd nog zien wat hij er mee doet. Gevaarlijk, maar ik wil het eigenlijk gewoon aanzien om te kijken hoe dat uitpakt. Nieuwsgierigheid.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh, ja dat brengt mij op het volgende. Ik vind het erg opvallend dat een aantal denkt dat ik ziener of (maar minder belangrijk) bane zou kunnen zijn. En dan zeggen 'ophangen is het beste, dan weten we wat ie is'. Nou ben ik uiteraard geen ziener (*sleutels van Missy leent, deur goed op slot doet, deur keihard intrapt*), maar om een ziener te willen vergokken vind ik wel erg vreemd; met name als je denkt dat de ziener ook een bane zou kunnen zijn. Volgens mij was light fighter fan van die theorie?
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
@ Katje; dat viel light fighter ook al op. En dat klopt ook wel, maar ik heb nog niet echt een theorie en ik wil eerst graag soija eruit hebben want ik vind zijn spel verwarrend en bovendien kan er dan gekeken worden of hij zijn beschuldigenen uit het niets roept (daar gelaten dat hij een goede speler is en wellicht goede vermoedens heeft) of iets anders...
Wat me ook nog even door mn hoofd schoot is dat hij weer aan de slechte kant staat. Als je heks bent bijv. kan het toch ook geen kwaad om van alles te roepen om zo te zorgen voor wat verwarring. En in het vorige spel als verrader noemde hij gewoon in één keer alle wolven... oww en ik was gisteravond bezig met een theorie in word maar die had ik nog niet gepost want we waren een ikea kast in elkaar aan het zetten ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Ik kan je volgen in je theorie en denk dat we LF in de gaten moeten houden of haar er misschien uitstemmen in de volgende ronde. Even heel wat anders. Als light fighter een wolf blijkt, zouden dan in ronde 1, twee stemmen zijn op Lisaah.Dan moet het gelijkspel zijn ontstaan tussen Miekjuh en Light Fighter (met beide 3 stemmen, daar Lisa niet had gestemd). Stel dat later blijkt dat onder de miekjuh stemmers van ronde één tóch nog een wolf zat, dan weten we dat die andere wolf komt uit de lijst van light fighter stemmers (basjeeh of vlindertje) omdat het anders niet op gelijkspel kan uitlopen. Toch? zomaar even een hersenspinsel. Daboman linkte naar paranoide volgens mij, voordat hij dood ging. Daarom dacht ik ook nog even dat Para misschien nog slecht zou kunnen zijn. Maar je theorie pleit in je voordeel ![]()
|
Ik vind het opvallend dat Fantome nu opeens heel fanatiek begint te posten, nadat gisteren light fighter opmerkte dat ze wel stil was. Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken. Het is duidelijk dat ze niet wilt dat ze verdacht wordt, maar ik weet nog niet of ze dan goed of slecht is.
Light fighter vind ik trouwens anders spelen dan in voorgaande spellen. Ze doet fanatieker mee. Over haar is ook eerder gezegd dat ze altijd zo stil is, maar ik weet nog niet of het hiermee verband houdt. Misschien is haar gedrag veranderd, omdat ze een functie heeft waarmee ze zich veilig waant of het niet zo erg vindt om dood te gaan (wolfsbane of jager). Soija blijft voor mij nog altijd een groot raadsel. Ik vind het irritant dat hij niet zijn stem voor de uitslag doorgeeft en hierdoor makkelijk na de uitslag kan roepen 'ik heb op die en die gestemd'. Op deze manier komt hij nooit in een verkeerd lijstje terecht. Dit maakt het voor ons lastiger om dingen uit de lijstjes te halen, want nu is er nog een factor (naast wolven en verrader) bij gekomen die zorgen dat de lijstjes misschien niet kloppen. Ik weet nog niet waarop ik ga stemmen. Ik denk dat ik voor Fantome of Light fighter ga, maar ik denk er nog eventjes over na en ga nog een paar dingen teruglezen.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Tjee, Soija, hoe irritant kun je zijn... Ik denk niet dat hij ziener is, maar mocht hij het zijn dan is het alsnog handig dat we hem ophangen, want dan wordt onze leerling ziener ipv iets vervelends. Daarbij kunnen we dan info uit zijn posts halen. En als hij niks belangrijks is zijn we in elk geval van dat vervelende gedoe af...
Ik moet zeggen dat ik Paranoide niet erg verdacht vind, ik denk dat Vlindertje wel een punt heeft met dat Fantome nu fanatieker post, hoewel het nu natuurlijk ook verder in het spel is en je gewoon meer kunt beredeneren. Maar toch. Verder, ik weet het niet, Light Fighter viel mij niet speciaal op, maar ik kan me ook niet zo goed voor de geest halen hoe ze (jawel, ze ![]() Anyway, ik ga voor Soija deze ronde, zie boven.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #66 Verwijderd | 500 | 06-02-2010 10:20 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #53 deel twee flyaway | 457 | 24-11-2008 14:50 | |
De Kantine |
*plak plak plak* CTRL - V topic! Cherry Springs | 499 | 21-10-2006 15:50 | |
De Kantine |
Tribute to Quiana: Control C en ook Control V hasseltboy | 500 | 28-07-2005 22:58 | |
De Kantine |
en? wat vind jij nou van de persoon boven jou? Myuki | 500 | 27-09-2004 15:41 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #4 Spelleider! | 500 | 17-06-2004 17:53 |