Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2008, 18:31
Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
Nee de wolven lachen nu heel hard, omdat jullie met ze alle 1 van de nog 3 overgebleven goedzakken gaan hangen..
Oud 20-11-2008, 18:31
flyaway
flyaway is offline
Probeer het dan... Maar als jij geen weerwolf bent dan is Fantome het wel... dat is het lastige.
Oud 20-11-2008, 18:32
Verwijderd
"Ik ben 100% dorpeling" Bij deze gaat mijn stem naar jou, mutsie.
Oud 20-11-2008, 18:33
Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
Ja en dat zeg ik steeds. Fantome is weerwolf en die is daar ook heel goed in dus complimentjes voor haar alvast!

Maar net zo als de rest heb ook ik echt geen flauw idee wie dan de andere 3 wolven zijn!
Oud 20-11-2008, 18:34
flyaway
flyaway is offline
Of paranoide is nu de verrader en en en en en Ik weet het niet meer.
Oud 20-11-2008, 18:35
Verwijderd
ja, ik was op de vorige pagina de draad al kwijt hoor

maar als mutsieprutsie nu inderdaad wordt opgehangen en geen wolf blijkt te zijn (wat ik denk), dan ga ik echt volgende keer weer voor fantome. of voor paranoide, maar ik denk niet echt dat ze slecht is. ik weet het niet meer arghhh!
Oud 20-11-2008, 18:36
Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
Ga dan NU voor fantome..dat scheelt weer een ronde!
Oud 20-11-2008, 18:38
Verwijderd
Als mutsieprutsie geen wolf blijkt te zijn dan hebben we verloren. Of nouja, we kunnen nog een last minute redding krijgen van de leerling, maar dan wordt het wel heel spannend allemaal.
Oud 20-11-2008, 18:40
flyaway
flyaway is offline
Als muts geen wolf is, gaan we de volgende keer voor fantome en matige muis. Simpel. Dus we gaan nu voor muts? Dan stem ik bij deze.
Oud 20-11-2008, 18:41
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ga dan NU voor fantome..dat scheelt weer een ronde!
hou toch op joh.
zeggen dat ik wel wolf moet zijn maar niet weten wie dan de andere wolven zijn terwijl dat al ergens letterlijk staat. Jullie wolven zijn nu op het laatste moment nog aan het proberen om mensen mee te krijgen.
Oud 20-11-2008, 18:43
flyaway
flyaway is offline
Ja of jij Ik weet niet meer wat ik moet geloven. Ik ben voor muts gegaan.
Oud 20-11-2008, 18:43
Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
Nou ja, jullie zien het dan straks vanzelf wel. Ik heb verloren en eigenlijk vind ik het best terrecht want de wolven spelen echt heel goed dit spel, dus ik ga me er maar bij neerleggen, kan er toch niks meer aan veranderen. En jij gaat dan na de eetronde wel dood
Oud 20-11-2008, 18:44
flyaway
flyaway is offline
Mutsieprutsie
Sherco
Fantome
Matige Muis
flyaway
paranoide

Fantome
Mutsieprutsie
Pippeloen
sterrenmeisje
Katje

Klopt?
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Nou ja, jullie zien het dan straks vanzelf wel. Ik heb verloren en eigenlijk vind ik het best terrecht want de wolven spelen echt heel goed dit spel, dus ik ga me er maar bij neerleggen, kan er toch niks meer aan veranderen. En jij gaat dan na de eetronde wel dood
Noem dan argumenten! Het kan nog.
Verwijderd
Mutsieprutsie
Sherco
Fantome
Matige Muis
Paranoide
flyaway

Fantome
Mutsieprutsie
Pippeloen
sterrenmeisje
Katje

Ook voor deze pagina. (Mijn naam en de naam van flyaway zijn omgedraaid omdat ik het op volgorde van stemmen heb staan. Voor het overzicht, op zich maakt het niet meer zoveel uit maar wie weet of we dit lijstje later nog nodig hebben.)
Oud 20-11-2008, 18:45
Verwijderd
Haha, gmta.
Oud 20-11-2008, 18:47
Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
Tja het enige argument is dat ik bij elke ronde steeds een van de eerste was die mn stem bekend maakte en die persoon dan ook eigenlijk ook steeds gehangen werd, maar dat spreekt niet super voor mij, want er was er maar 1 slecht van..
Oud 20-11-2008, 18:59
flyaway
flyaway is offline
Uitslag uitslag

Oud 20-11-2008, 19:03
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
ik hoop dat je ongelijk hebt
Oud 20-11-2008, 19:35
Spelleider
Spelleider is offline
De begrafenisstoet was groots en vanuit alle hoeken van het land waren mensen gekomen om hun prinses te eren. De straten waren bezaaid met witte lelies en honderden dorpelingen. De stoet liep langzaam en ver, naar het kerkhof, waar al een monument was opgericht voor Allure. Het hele hof was gehuld in zwarte kleding en de vrouwen droegen zwarte sluiers die hun betraande gezichten verborgen. Het hele hof had besloten te lopen, achter de kist aan, als eerbetoon aan de prinsees. Het was een prachtig gezicht. Maar maar weinigen konden ervan genieten.

Koning Kunst liep voorop, met opgeheven hoofd en de schouders naar achteren, maar met droevige ogen, die niet registreerden wat er om hem heen gebeurde. Achter hem liep Koningin Elea met haar hofdames Katje en Fantome. Al droeg Gravin Fantome een sluier die haar gezicht verborg, haar handen verrieden haar; door de zorgen en schrik was ze weer vreselijk bleek en zwak.
Katje was voor de koningin een grote steun; zij had immers ook een dochter verloren. Er werd geroddeld dat zij zelf voor de verdwijning had gezorgd, maar eigenlijk kon niemand zo walgelijk zijn om zijn eigen kind te verbergen voor aandacht. Maar hoe de koning en koningin ook gesteund werden in hun verlies, er was geen troonopvolger meer. En de koning en koningin waren niet jong meer; het was niet waarschijnlijk dat de koningin nog zwanger zou worden.

Dus toen iedereen weer thuis was, bijgekomen van de schok en de begrafenis, maar nog in diepe rouw, zat het koninklijk paar alweer om de tafel met Sherco, de raadgever, en Katje. Want Katje had een huwbare dochter, een adellijke dochter, die een goede opleiding had genoten en stevig getemd was door haar verloofde zaliger. Door de dood van haar verloofde was ze helemaal rustig en volwassen geworden. Ze zou geen slechte koningin zijn. Maar ook sterrenmeisje, die als een zus was geweest voor Allure, kwam in aanmerking voor de plannen van de koning en koningin: ze zouden een kind van het hof adopteren als hun eigen kind. Mutsieprutsie, Flyaway en sterrenmeisje waren de enige meisjes onder de twintig die nog op het hof woonden, maar Mutsieprutsie viel af want zij was niet van adel en haar daden waren niet die van een koningin. En zo werd over de toekomst van twee meisjes beslist alsof ze stukken vee waren; de ene zou eeuwige rijkdom krijgen, en eeuwige macht, maar ook oneindige verantwoordelijkheid en een toegewezen man. De ander zou slechts een hofdame blijven, of misschien gezelschapsdame, maar kunnen trouwen met wie zij wilde.

Paranoide was helemaal alleen in het jachtmeestershutje. Hij had slapeloze nachten waarin hij de vreselijke beelden voor zich zag die hij de afgelopen weken had gezien: een aan stukken gereten Daboman, een door het water opgezette Basjeeh en Light fighter, een doorstoken prinses en een bebloede TopDrop met weggedraaide ogen. Hij had alles gezien, hij kon niets meer vergeten. En nu was hij geheel alleen. Met Mutsieprutsie durfde hij niet meer te praten, al zijn vrienden waren dood. Hij werkte nog harder dan hij al deed, om zich maar niet eenzaam te hoeven voelen. Maar niets werkte.

Flyaway zag de arme boodschapper vermageren en bleek en somber worden. Iedere keer dat ze hem zag, zag hij er slechter uit. Ze was nu goede vrienden aan het worden met matige_muis, die zijn snode plannen tegenover haar nu eindelijk opzij had gezet. Er waren al genoeg doden gevallen. Tegen hem sprak Flyaway haar zorgen betreffende Paranoide uit, net zolang tot matige_muis een besluit nam: hij zou uit de kluizenaarswoning trekken en bij Paranoide in het hutje komen wonen. Paranoide was zo dankbaar als hij kon zijn; matige_muis was niet het beste gezelschap wat hij zich kon wensen, hij was gezelschap!

Zo was het hele kasteel stil en vredig aan het rouwen. De vlaggen hingen halfstok, de wind speelde er niet eens mee. De zon stond laag aan de hemel, de sneeuw lag stil en onbeweeglijk op de daken in de stad. Het hele kasteel was stil, in nagedachtenis van hun held Ridder TopDrop en hun beeldschone, jonge prinses Allure.

Alleen Mutsieprutsie kon zich niet stilhouden. Ze voelde zich vreselijk over wat ze had gedaan. Ze had haar geliefde vermoord, en de prinses, de enige erfgename die de koning en koningin hadden! Ze was niet meer dan de prinses, ze was maar een keukenmeid, en ze had zich nooit moeten voorstellen dat TopDrop haar nog zou willen wanneer hij steeg in rank en aanzien. Ze voorzag geen reden om nog verder te leven en stortte zich achter het kasteel, bij het gloren van de ochtend, van een klif. Boven haar lichaam kwam de zon op.

Opnieuw hebben de dorpelingen een onschuldige dorpelinge opgehangen: Mutsieprutsie. Morgen kunnen de wolven nog een maaltijd kiezen, tot 20:00 uur.

1. Pippeloen
2. Paranoide
3. Uice (Dorpeling)
4. Katje
5. TopDrop (Dorpeling, Geliefde)
6. Lisaaah (Dorpeling)
7. Mr Soija (Wolfsbane)
8. matige_muis
9. Sherco
10. flyaway
11. Basjeeh (Dorpeling)
12. Light fighter (Jager)
13. Mutsieprutsie (Dorpeling)
14. ~~Fantôme~~
15. *Miekjuh* (Cupido)
16. Daboman (Dorpeling)

17. AllureV (Dorpeling, Geliefde)
18. sterrenmeisje
19. Eye of Sauron (Tovenaar)
20. Vlindertje (Heks)

Blauw = opgehangen
Rood = opgegeten
Groen = doodgeschoten
Oranje = gestorven aan liefdesverdriet
Oud 20-11-2008, 19:36
Verwijderd
Hihihi.
flyaway
flyaway is offline
Neeeeeee
Verwijderd
Citaat:
Hihihi.
Oud 20-11-2008, 19:38
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Zeg, jongens, dood is dood he!
Oud 20-11-2008, 19:43
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
De wolven hebben nu toch gewonnen?

Er zijn nu 4 wolven, 3 dorpelingen (ziener, leerlingtovenaar en 1 gewone) en een verrader.
Wolven hebben dus een meerderheid want de verrader telt niet mee in de telling.
Of mis ik nu iets?
Oud 20-11-2008, 19:44
flyaway
flyaway is offline
Tovenaar kan nog helpen
Oud 20-11-2008, 19:45
Verwijderd
Haha, dat is waar ook, heel goed gedaan wolven, gefeliciteerd!
Oud 20-11-2008, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Tovenaar kan nog helpen
Nee, ,meerderheid van de owlven is bereikt, dan is het spel over.
Oud 20-11-2008, 19:46
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ja precies, ze hebben nu een meerderheid. Bescherming van de tovenaar of het opeten van de eigen verrader zal daar niets meer aan veranderen.
Oud 20-11-2008, 19:48
Verwijderd
Oja. PHOEEHHHHH! Gefeliciteerd, wolfjes, goed gespeeld. En kom nu maar tevoorschijn
Oud 20-11-2008, 19:49
Verwijderd
Wie weet wat er nog meer wel niet fout is gegaan.
Oud 20-11-2008, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Oja. PHOEEHHHHH! Gefeliciteerd, wolfjes, goed gespeeld. En kom nu maar tevoorschijn
NIet jij dan?
Oud 20-11-2008, 19:50
Spelleider
Spelleider is offline
Nee, de wolven hebben nog NIET gewonnen, Ik zeg het als de wolven gewonnen hebben (en ook als de dorpelingen gewonnen hebben) en tot die tijd spelen jullie braaf verder.
Oud 20-11-2008, 19:51
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Fantome, heb je geen enkele wolf opgevraagd?
dat soort vragen mag je pas stellen als de spelleiders hebben gezegd dat het af is.
anders krijg je hetzelfde gezeur als vorig spel
Oud 20-11-2008, 19:53
Verwijderd
Oud 20-11-2008, 19:53
Verwijderd
Inderdaad. Ik vraag me af of het nog wel nuttig is om door te spelen, we weten immers al wat Fantome is nu.
Oud 20-11-2008, 19:54
Fantôme
Fantôme is offline
ik snap er echt werkelijk niks van... heb er nog nooit met een wwspel zó erg naast gezeten als nu iedere keer.
mja, zal wel...
ik ga morgen een weekend weg, als ik het overleef stem ik pippeloen. ik zal het vast doorgeven bij de spelleiders.
maar waarschijnlijk hangen jullie mij nu toch op.
Oud 20-11-2008, 19:54
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Inderdaad. Ik vraag me af of het nog wel nuttig is om door te spelen, we weten immers al wat Fantome is nu.
eh huh?
Oud 20-11-2008, 19:55
Verwijderd
Citaat:
eh huh?
Niet dan?
Oud 20-11-2008, 19:56
Verwijderd
Ophangen? We moeten eerst de eetronde zien te overleven.
Oud 20-11-2008, 19:57
Spelleider
Spelleider is offline
De (leerling)tovenaar is er nog en in theorie kunnen dus de dorpelingen nog winnen. Stel, in de eetronde eten de wolven een dorpeling maar die wordt beschermd. Dan hangen de dorpelingen een wolf op, de volgende ronde beschermt de tovenaar weer de goede persoon en gaat er dus weer geen dorpeling dood, etc., tot alle wolven weg zijn. In theorie kan het nog.
Oud 20-11-2008, 20:00
Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
told you so!

En nu ga ik lekker voor de wolven zijn want die spelen echt meesterlijk goed dit spel
Oud 20-11-2008, 20:06
Verwijderd
omg, wat een uberwolven moeten we hebben!!

maar ja, ondertussen worden we wel stuk voor stuk afgeslacht
Oud 20-11-2008, 20:41
Lethe
Lethe is offline
omg, fail.

(kruipt weer in graf)
Oud 20-11-2008, 20:43
Verwijderd
Wat een gefaal, hadden we toch beter voor fantome kunnen gaan he zoals ik zei. ;x
Oud 20-11-2008, 20:56
Verwijderd
kutspel
Oud 20-11-2008, 21:14
flyaway
flyaway is offline
Ik gok dat de wolven erg ervaren zijn, misschien daar in zoeken...
Oud 20-11-2008, 22:32
Verwijderd
Stelletje failers. Hoewel er meer succesvolle spelers in zitten dan failers op dit moment..
Oud 20-11-2008, 23:20
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Nee, de wolven hebben nog NIET gewonnen, Ik zeg het als de wolven gewonnen hebben (en ook als de dorpelingen gewonnen hebben) en tot die tijd spelen jullie braaf verder.
Gekke kunst
Oud 20-11-2008, 23:27
Verwijderd
best-case scenario:

eetronde: wolven eten verrader op -> over: 4 wolven 3 dorpelingen
hangronde: wolf opgehangen -> 3 wolven, 3 dorpelingen
eetronde: tovenaar doet master bescherming
hangronde: wolf opgehangen -> 2 wolven, 3 dorpelingen

dus het kan nog wel, maar het wordt kielekiele
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten