Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Tataaam
![]() @alluur: wolfsbane hoort ietwat uitdagend te zijn enzo maar dat gebeurt lang niet altijd. edit: lekker onduidelijk lisa. Ik bedoel dus te zeggen dat het misschien een van de druktemakers is geweest, een opvallende speler, de wolfsbane en daardoor makkelijker gekozen wordt dan iemand anders en daarmee zijn kans vergroot ook bij de verhouding of het nu de wolfsbane of de tovernaarsbescherming was. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ach dat is het. Het is niet de kans dat de wolven voor X gaan maar de kans dat de wolven voor X gaan en X is de bane. Subtiel verschil. Nouja zo goed was ik nou ook weer niet in kansberekening ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar uhm de kans dat wolven 1 specifiek iemand eten en de tovevnaar die ook beschermt zou dan 1/18 (18?) * 1/18 zijn maar dan zijn er nog 18 (ik heb die 18 maar even als voorbeeld genomen) specifieke mensen dus dan is die kans weer maal 18. En wolfsbane is dan ook dezelfde kans. Maar dat wordt beide vertekend door het spel zelf. Een tovenaar kan aanvoelen wie risico lloopt gegeten te worden doordat die opvallend speelt en vast wel een goede functie zal hebben en beschermt diegene sneller. En wat ik net zei over wolfsbane geldt volgens mij ook nog wel, er zijn nog steeds actievere mensen in het spel en minder actieve en de wolfsbane zou als het goed is ook wat actiever moeten zijn en daardoor weer meer risico lopen. Maar wat maakt het eigenlijk uit wat er exact is gebeurd, we hebben een ronde cadeau gekregen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja blabla maar over het algemeen. Een goede wolfsbane zou dat doen, wil hij zijn functie een beetje gebruiken bla.
En i kvind het eerlijkgezegd opvallend dat Daboman zo gaat zeggen dat ie geen enkel idee heeft, normaalgesproken krijg je van hem allerlei ingewikkelde theorieen enzo die eigenlijk veel te vergezocht zijn ![]() En ik wed dat ie het nu omdraait dat ik verdacht ben omdat ik iets over hem zeg ![]() |
![]() |
|
Hmmm nuja wel handig dat er niemand dood is, maar er valt evengoed nog weinig af te leiden. Ik denk iig dat het de bane is, door wat daboman zegt, hoe groot is de kans nu dat ze allebei op die ene stemmen. Maar goed, verder wel jeej natuurlijk! Aan de ene kant snap ik dabo wel dat ie geen idee heeft, want ik heb dat zelf ook niet echt.
||
Citaat:
![]() Maar goed. Wat voor ingewikkelde theorie zou ik moeten hebben dan? Ik heb praktisch nooit een goed idee van wie er wolf zijn zo in het begin van het spel.
|
sorry, verkeerd gedacht. Het is nu wel stemronde, maar eigenlijk morgen. Even het rooster omgooien. *koortshoofd koel*
Goed. Ik stem nu vast voor morgen, ik stem vooruit voor zaterdag. Zoiets. JA? Oh, ik zal ook nog even mijn stemmen doorgeven. Ik ga er vanuit dat ik niet meer online zal komen voor zondag. Bij gebrek aan een andere verdachte stem ik zowel morgen als zaterdag op Daboman. Want ik vind hem zich wolfachtig gedragen, als ik mijn stem een beetje op mijn spelleiderervaring laat berusten. |
![]() |
||
Citaat:
Als je ervanuitgaat dat de wolven random iemand wilden opeten, dan is de kans dat de beschermde gekozen is even groot als de kans dat de bane gekozen is. Want de bane is gewoon 1 iemand van de 18. En de beschermde ook. Wanneer de persoon zijn bescherming krijgt (aan het begin van het spel of aan het begin van de ronde) is verder geheel niet van belang. De kans is dus voor beiden 1/14. (als er nog 18 mensen zijn dan, min de 4 wolven).
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 1/14 * 1/14 * 14 En voor de bane in een keer 1/14 Ik schrijf het ietwat chaotisch op maar ik bedoelde dus hetzelfde. Maar dan nog zijn de kansen voor beide groter dan 1/14 want die effecten die ik eerst al noemde. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Blaaa ![]() Laatookmaar. |
![]() |
|
![]() Ik denk dat ik deze ronde weer voor Coolkast ga, nu niet omdat hij zo irritant speelt, maar omdat hij ineens verschrikkelijk stil is. Alsof hij niet meer wil opvallen.
|
Ik heb er nog eens over na zitten denken. 2 dingen die me zijn bijgebleven uit het topic zijn dat er een heksenjacht op de geliefden was en een discussie over lijstjes. Vervolgens heb ik nagedacht over wat een wolf het snelst zou zeggen of zou doen in deze situaties. Ik kwam met de volgende 2 profielen:
- Een wolf of andere bad guy is sneller tegen lijstjes dan de gemiddelde dorpeling, omdat lijstjes informatie geven. Wolven willen niet dat er informatie vrij komt. - Een wolf is wat meer dan gemiddeld gefocused op het wegwerken van de geliefden. Want wie heeft als wolf nou niet zitten vrezen dat een van zijn/haar medewolven geliefden is? Dat komt er nog eens bij naast dat ze ook gewoon tegenstanders zijn. Voor de dorpeling zijn ze alleen maar extra tegenstanders. Dorpelingen weten toch wel dat ze elkaar niet zonder meer kunnen vertrouwen. Vervolgens heb ik het topic na zitten lezen met deze profielen in gedachten. Tsja. En dan springt toch lisaaah eruit als anti-lijstjes. Anti-geliefden valt wat moeilijker te zien. Het is nu eenmaal ook zo dat de dorpelingen een aanwijzing voor een tegenstander direct aangrijpen om iemand opgehangen te krijgen. Wat maakt hun het nou uit of het een wolf is of een geliefde? Nu gaat ze natuurlijk zeggen dat ik dat alleen denk omdat ze mij verdacht vind. Maar goed, ik ben het ergens wel eens met haar dat een wolf ook sneller zou zeggen dat hij of zij het niet weet. Zeker later in het spel is dat een typische wolven-eigenschap. Maarja, ik ben een dorpeling en ik ga natuurlijk niet op mezelf stemmen en het is niet alsof ik iets anders heb ofzo ![]()
|
Eerst zeg je dat je in het begin van het spel bijna nooit een goede theorie hebt over wie er wolf kunnen zijn en 10 posts later kom je ineens met een hele theorie aanzetten. Ik vind het maar een beetje raar.
En over de lijstjes; ja, ze geven informatie. Maar ik denk dat nog wel eens overschat wordt hoeveel informatie, aangezien er ook mensen zijn die A zeggen en B doen. Dan heb je ook nog de wolven die ertussen zitten wiens stem niet geldig is. Daarbij, toen ik wolf was vond ik de lijstjes dikke prima, als ik toevallig een keer bijval kreeg, dan was het vaak "ze stond bovenaan, dat is vast geen wolf" en als ik onderaan stond, viel het nauwelijks op. Maar goed, maybe that's just me. Nu ga ik het topic nog eens doorlezen en eens zien op wie ik ga stemmen vandaag en waarom.
||
Verwijderd
|
Wolven zijn dan misschien wel vaak tegen lijstjes, of ze daar dan ook voor uitkomen is een tweede. En dit:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik lees de precieze berekeningen niet en zie er (daarom?) geen specifieke verdachte uit komen..
Ik schat de kans dat het de wolfsbane is, ongeveer zo groot als de kans dat de tovenaar en de wolven de zelfde kiezen het verschil is iig niet groot genoeg om er iets uit te halen. Waar we wel iets uit kunnen halen zijn de doden? Wij hingen de cupido, daar uit kregen we de geliefden De wolven aten Pip, wat valt daar uit te halen aan info? wij hingen de geliefden, wat valt daar voor info uit te halen? en de wolven aten niemand op Wat is daar aan informatie in te zien? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Dit is het lijstje van de eerste stemronde.
De kans is het grootst dat sterrenmeisje, Sherco, Kunst of VeGs verkeerd zijn, anders was het wel gelijkspel geworden. Ook Sens maakt een dikke kans, omdat dat de enige in het nekolijstje is waarvan ik de functie niet weet. Daarom stem ik op haar. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Mjuh, ik vind die dorpeling opmerking van Dabo ook wat ongelukkig gekozen, maar Lisaaah's anti-lijst gebeuren is ook vreemd. Ik vond de vorige keer die lijstjes juist erg handig, er ontstaan theorieen over waarom iemand ergens op heeft gestemd en sommige mensen gaan dan stressen en late perongeluk hun ware aard zien. Of niet, maar dat levert dan altijd wel weer leuke/handige theorieen op...
|||||||||||
Verwijderd
|
Oke ik heb alles een keer achter elkaar en goed gelezen, dit viel me op:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Aangezien basjeeeh cupido was, durf ik hem te vertrouwen, hoewel dat niet betekent dat hij gelijk heeft betekent het namelijk wel dat hij het oprecht meende ![]() Coolkasts redenatie is echt slecht en hij schept lichte verwarring?! Citaat:
Citaat:
Maar het is wel een verwarrende opmerking?! Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Want is het niet twee keer de zelfde vraag? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Met de eerste bedoelde ik je iets uit het verhaal kon afleiden over de functies en met de 2e dacht ik dat er in de verhalen gezegd zou worden 'blabla werd aangevallen, maar overleefde' oid. Ik zal geen stomme vragen meer stellen. Nou ja, dat is geen belofte, maar ik ga het proberen. ![]()
|
Verwijderd
|
Ik vond Daboman opvallend, noem hem, hij reageert met dat ie niet weet wat ie moet zeggen (wat ie normaal altijd wel heeft) om vervolgens een lange post te plaatsen. Voelt voor mij een beetje als wolvig gedrag.
Mijn gevoel is niet heel sterk maar ik ga voor Daboman. Bij gebrek aan beter en omdat het me gewoon opvalt hoe hij dus nu plots toch wat heeft te zeggen. Plus die opmerking die katje ook opvallend vond. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik twijfel een beetje, ik zie twee kanten in het verhaal van lisaaah en dabo.. Waarbij het ook zo kan zijn dat ze beiden dorpeling zijn. In ieder geval niet beide wolf (anders zouden ze elkaar niet zo aanvallen?).
Ik vind het zonde om een van de twee nu al weg te stemmen., want het zijn beide goede spelers. Aan de andere kant, is het nog erger als er een wolf is want dan zou ik bewust een goede wolf niet wegstemmen en dat wil ik ook niet op mijn geweten hebben.. Maar misschien zijn ze ook wel allebei wolf, met de opofferingstechniek, dabo is altijd erg van de technieken.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
![]() En ook typisch daboman ![]() ![]() edit; Oh trouwens om nog specifiek op die twee punten in te gaan: - Ik ben altijd een klein beetje anti-lijstjes geweest. Lees maar terug. Ook in alle spellen. Ik maak mijn stem wel vrijwel altijd bekend en geef ook aan dat mensen er niet te snel op moeten vertrouwen. Niet de eerste keer dat ik het aanhaal en daarbij wilde ik een relatief nieuw persoon uitleggen dat het er lang niet altijd zo aan toe ging omdat ze ervanuit ging dat die mensn niet hadden gestemd. Later bleek pas dat een aantal echt niet had gestemd. - Ik zei juist dat het jammer was dat we stemkracht verloren ![]() Dit is echt argumenten zoeken als je de verdachte al hebt en wil zwartmaken ![]() Dus óf je kan er totaal niet tegen dat ik iets over je zeg en dan vind ik het een klein beetje pathetic of je bent gewoon echt weerwolf oid. In beide gevallen ben ik anti-daboman ![]() Laatst gewijzigd op 11-12-2008 om 15:29. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ja of je bent wolf en de verrader is zo goed geweest om jou te denken, waardoor de verrader zelf in het geding komt (is dat een uitdrukking?) Ik ben doe, er spelen genoeg ervaren spelers mee om een goede verrader/veraadster te hebben..
Maar misschien heb je wel gelijk, mensen uit jouw rijtje zijn minder verdacht, het stomme is dat je er zelf mee komt.. Misschien ga ik voor coolkast omdat ik hem verdenk en niet kan kiezen tusen lisaah en dabo! ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik hou Daboman in de gaten, want Lisa zei al dat hij iedereen verdenkt die hem verdenkt en dat is in dit geval dus weer zo. Verder wordt er gezegd dat daboman normaal gesproken met goede ideeën en ingewikkelde theorieën komt en dat het opvallend is dat hij dat nu nog niet gedaan heeft. Daarop zegt hij dat hij nooit goede ideeën heeft aan het begin van het spel, maar vervolgens komt hij wel met een redelijk uitgebreide theorie.
Ik stem waarschijnlijk op Daboman.
|
Verwijderd
|
Tja ik nam aan dat na de ronde van Basjeeh wel duidelijk was dat deze drie personen (waaronder ik zelf) niet verdacht genoemd konden worden. Ik was dan ook uiterst verbaasd dat Daboman ook maar iets had gevonden om mij verdacht te noemen
![]() Enniewee, ik ga nu stemmen want door alle gedoe vergeet i kdat straks weer. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind Daboman ook opvallend, maar dat vind ik altijd.. Ik denk dat ik hem in de gaten ga houden, maar nog niet op hem stem. Hij is inderdaad een goede speler zoals Kunst al zegt, en niet fijn om hem als wolf tegen je te hebben. Maar ik zie voor mij nog te weinig reden om op hem te stemmen.
Ik denk dat ik zelf op Coolkast ga stemmen, mede om de redenen die Kunst noemt. Daarbij heeft hij deze ronde nog helemaal niks gepost, en in voorgaande ronden ook weinig nuttigs gepost (voor zover mogelijk). In de ronde dat we de geliefden hebben opgehangen wou hij 'geen gelijk spel maken' door op kmk te stemmen, terwijl mutsie al vele malen meer stemmen had. Ik heb een onderbuik gevoel bij TopDrop. Ik weet niet waarom, maar ik denk dat het meespeelt dat hij niks gezegd heeft over waarom hij de 1e ronde zijn stem heeft doorgegeven, terwijl hij wel aanwezig is geweest die avond. Als hij basjeeh heeft gestemd, was er nooit een kans op gelijkspel.. Als hij gewoon níet gestemd heeft vind ik dat hij dat op z'n minst had mogen zeggen..
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #54 deel 2 TopDrop | 372 | 04-01-2009 14:52 | |
De Kantine |
*plak plak plak* CTRL - V topic! Cherry Springs | 499 | 21-10-2006 15:50 | |
De Kantine |
weerwolfspel #20 Spelleider | 500 | 27-07-2006 20:01 | |
De Kantine |
Verkloot mn qoute VII Verwijderd | 500 | 08-05-2006 21:39 | |
De Kantine |
Tribute to Quiana: Control C en ook Control V hasseltboy | 500 | 28-07-2005 22:58 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #9 Spelleider! | 500 | 11-02-2005 16:48 |