Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2009, 22:54
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Oh, oh, jullie zijn interessante jongeren toch?
Noem eens een boeiend internationaal relevant onderwerp waarover ik mijn interactive oral voor Engels kan doen? Naast global warming dan.
ha, wij moesten ook een engelse oral doen over een global issue. en toen hadden we het over global warming, maar dan specifiek over de fuel cell. en dat was wel gaaf, want we hadden gewoon een powerpoint gemaak met waarin we uitlegden hoe een fuel cell werkt en waarom fuel cells zo goed zijn enzo. en die docenten zaten daar wel een beetje op te soppen, want ze vonden het heel interessant en gingen ook allemaal vragen stellen en ze waren blij dat het eindelijk eens over iets specifieks ging in plaats van zo'n breed globaal onderwerp waar iedereen het over hield.
Oud 08-03-2009, 22:56
Tink*
Tink* is offline
Hmm wij discussierden altijd over dingen als de doodstraf enzo. Ik weet nog wel waar mijn eindmondeling over ging, toevallig over Joran van der Sloot, alleen toen was hij nog helemaal niet aan de orde, alleen dat zij verdwenen was enzo.
Oud 08-03-2009, 23:03
TopDrop
TopDrop is offline
je moet gewoon een redelijk bekend, maar niet uitgemolken, en enigszins specifiek onderwerp kiezen dat je zelf ook wel leuk vindt. en daar wat artikelen en informatie over lezen en er een leuk verhaaltje van maken om te vertellen. en dan komt het allemaal prima in orde.
Oud 08-03-2009, 23:03
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Hmm. Ik kan ook een presentatie doen waarin ik fatsoenlijk uitleg waarom George Bush niet zo'n goede president was en waarom mensen dat graag zo loos roepen terwijl ze er eigenlijk maar heel weinig van weten.

Of radicale christenen. Of sociaal Darwinisme. Of de gevolgen van genetische manipulatie. Of het geven van creationisme op scholen. Of over Engels als wereldtaal. Of de doodstraf. Of iets dat in verband staat met dystopie of het individu tegenover de maatschappij omdat dat ook het thema is voor onze orals over de literatuur die we moeten lezen. Maar daar weet ik niet zo veel over te bedenken dat presentatie-geschikt is.
Oud 08-03-2009, 23:05
TopDrop
TopDrop is offline
van een goed onderbouwd betoog worden docenten vaak ook wel blij
Oud 08-03-2009, 23:07
Verwijderd
Hey Cherry, wat doe je nu dan eigenlijk? Gewoon de middelbare school en tegelijkertijd iets voorbereidends voor de kunstacademie, oid?
Oud 08-03-2009, 23:13
Cherry Springs
Yez Ik heb het duisentdruk met allemaal van dat soort dingen, dat gedoe op de kunstacademie is een vooropleiding iedere zaterdag. Eigenlijk ook gewoon school alleen dan anders. Ik ga alleen waarschijnlijk verder niks met die kunstacademies doen, toch niet echt wat voor mij. Dus als mensen vragen waarom ik in godsnaam al mijn zaterdagen tot komende januari (min zomervakanties dan) niet tot 10 uur in bed blijf liggen zoals normale mensen zouden doen, weet ik niet zo goed wat te zeggen.
Oud 08-03-2009, 23:16
Cherry Springs
Kunnen jullie dit filmpje zo zien?
Oud 08-03-2009, 23:17
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Yez Ik heb het duisentdruk met allemaal van dat soort dingen, dat gedoe op de kunstacademie is een vooropleiding iedere zaterdag. Eigenlijk ook gewoon school alleen dan anders. Ik ga alleen waarschijnlijk verder niks met die kunstacademies doen, toch niet echt wat voor mij. Dus als mensen vragen waarom ik in godsnaam al mijn zaterdagen tot komende januari (min zomervakanties dan) niet tot 10 uur in bed blijf liggen zoals normale mensen zouden doen, weet ik niet zo goed wat te zeggen.
Omdat het wel gewoon heel erg leuk is
Oud 08-03-2009, 23:25
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
[filmpje]
Jup!
Oud 09-03-2009, 00:15
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
[filmpje]
Mooi liedje blijft dat toch.
Oud 09-03-2009, 00:23
๏̯͡๏?
๏̯͡๏? is offline
ja ik kan em zien
Oud 09-03-2009, 00:29
Verwijderd
Ik nomineer bovenstaande USER voor de prestigieuze titel 'nickname van het jaar'.
Oud 09-03-2009, 00:36
TopDrop
TopDrop is offline
wat de hel
Oud 09-03-2009, 02:05
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
.
Oud 09-03-2009, 06:05
Verwijderd
ik begon de dag weer kotsend
Oud 09-03-2009, 06:09
Vlindertje
Vlindertje is offline
Is er een forumbaby?
Oud 09-03-2009, 06:10
Verwijderd
nee zeg.
Oud 09-03-2009, 07:18
Verwijderd
Weet je dat wel zeker?
Oud 09-03-2009, 09:29
Verwijderd
Vroeg, .
Oud 09-03-2009, 09:29
Tink*
Tink* is offline
Ach man.
Oud 09-03-2009, 09:36
Verwijderd
Ja nou.
Oud 09-03-2009, 09:37
Missy
Missy is offline
Half elf valt reuze mee.
Oud 09-03-2009, 09:38
Verwijderd
Niet als je tot diep in de nacht intensief Trivial Pursuit hebt gespeeld!
Oud 09-03-2009, 09:40
Missy
Missy is offline
Ach, ik heb ook een debielspelletje zitten spelen tot half vier en ik was om half negen al weer fris en fruitig op.
Oud 09-03-2009, 09:43
Verwijderd
De wekker ging hier ook om negen uur omdat er iemand in mijn woonkamer lag te slapen, maar dan ben ik toch wel echt diep ongelukkig.
Oud 09-03-2009, 10:02
Verwijderd
Citaat:
Oh, oh, jullie zijn interessante jongeren toch?
Noem eens een boeiend internationaal relevant onderwerp waarover ik mijn interactive oral voor Engels kan doen? Naast global warming dan.
landbouwsubsidies
Oud 09-03-2009, 10:05
Verwijderd
Daar barstte ik zaterdag ook over los maar toen zaten de mensen waarmee ik aan het discussiëren was me maar schaapachtig aan te staren. Tja, wat wil je ook als ze zeggen dat Nederland alleen 'gered' kan worden als we allemaal zo rechts mogelijk stemmen.
Oud 09-03-2009, 10:13
Verwijderd
Ja, het is een onderbelicht onderwerp. Het is jammer, want als CDA-stemmers wisten hoeveel bloed ze aan hun handen hebben zouden ze vast van partij wisselen.
Oud 09-03-2009, 10:16
Verwijderd
Toen ik over de hypotheekrenteaftrek begon werd ik een communist genoemd. Maar het was sowieso de slechtste discussie ooit. De onderbuik werd flink geleegd. "Ja, het was wel weer toevallig dat de twee mensen die wél werken Nederlanders zijn!" en meer van dat soort ongein.
Oud 09-03-2009, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Toen ik over de hypotheekrenteaftrek begon werd ik een communist genoemd. Maar het was sowieso de slechtste discussie ooit. De onderbuik werd flink geleegd. "Ja, het was wel weer toevallig dat de twee mensen die wél werken Nederlanders zijn!" en meer van dat soort ongein.
Wat heb jij toch een mooie sociale kring.
Oud 09-03-2009, 10:24
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Daar barstte ik zaterdag ook over los maar toen zaten de mensen waarmee ik aan het discussiëren was me maar schaapachtig aan te staren. Tja, wat wil je ook als ze zeggen dat Nederland alleen 'gered' kan worden als we allemaal zo rechts mogelijk stemmen.
Zo links mogelijk heeft tot nu toe ook niet veel opgelost, though.
Oud 09-03-2009, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Wat is "zo links mogelijk"?
Oud 09-03-2009, 10:29
Verwijderd
De grootste diarree kwam van een meisje dat ik niet ken, en dan vind ik het ook zo slecht voor de sfeer om haar af te kraken, maar ze maakte het wel verleidelijk. "Ja, die uitkeringen moeten ze gewoon stopzetten. Dan gaan mensen tenminste aan het werk!", waarop ik haar er maar even op wees dat dat economische zelfmoord is op dit moment. Dat begreep ze niet.
Oud 09-03-2009, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Ik ben niet echt een communist, hoor.
Oud 09-03-2009, 10:32
Verwijderd
Citaat:
De grootste diarree kwam van een meisje dat ik niet ken, en dan vind ik het ook zo slecht voor de sfeer om haar af te kraken, maar ze maakte het wel verleidelijk. "Ja, die uitkeringen moeten ze gewoon stopzetten. Dan gaan mensen tenminste aan het werk!", waarop ik haar er maar even op wees dat dat economische zelfmoord is op dit moment. Dat begreep ze niet.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...mployment_rate

Wel handig om dit soort cijfers in je hoofd te hebben dan.
Oud 09-03-2009, 10:33
Verwijderd
Het cijfer van IJsland zal wel gedateerd zijn, .
Oud 09-03-2009, 10:34
Verwijderd
Is arbeidsongeschiktheid daar ook al in verwerkt?
Oud 09-03-2009, 10:37
Verwijderd
Hmm, waarschijnlijk niet. Bij de lijst met werklozen zou 4,5% niet werken.
Oud 09-03-2009, 10:38
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Wat is "zo links mogelijk"?
Richting SP en dat soort onzin.

Citaat:
Ik ben niet echt een communist, hoor.

Ik bedoelde het meer als tegenstelling op jouw post.
Oud 09-03-2009, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Richting SP en dat soort onzin.
Het is een serieuze vraag, hoe definieer je links? Je moet een definitie hebben van "mate van linksheid" als je beweert dat een heel hoge mate "niet werkt".
Oud 09-03-2009, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Is arbeidsongeschiktheid daar ook al in verwerkt?
Uiteraard, die werken immers niet. Het is het percentage van de beroepsbevolking dat werkt.
Oud 09-03-2009, 10:45
Verwijderd
Oh, duh. Ik lees weer eens niet.
Oud 09-03-2009, 10:47
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Het is een serieuze vraag, hoe definieer je links? Je moet een definitie hebben van "mate van linksheid" als je beweert dat een heel hoge mate "niet werkt".
Links zijn in het algemeen de sociale partijen die het Robin Hood syndroom vertonen, right? Zo veel mogelijk geld bij de rijken weg, en zoveel mogelijk naar de armen. Het probleem daarmee is dat de linkse partijen in mijn ogen nog weleens vergeten dat al het geld dat ze uitgeven ergens vandaan moet komen (rechtse partijen evengoed hoor, maar links heeft het nog wat erger) waardoor er altijd weer tekorten ontstaan en uiteindelijk iedereen slechter af is.

Ik vind het een goed idee om de armeren te helpen, zolang het niet hun eigen schuld is, maar de uitvoering ervan vind ik matig. Maar dat vind ik bij wel meer overheidsideëen.
Oud 09-03-2009, 10:52
Verwijderd
Leg voor de grap de cijfers van de staatsschuld en de kabinetsperiodes naast elkaar, DP.
Oud 09-03-2009, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Links zijn in het algemeen de sociale partijen die het Robin Hood syndroom vertonen, right? Zo veel mogelijk geld bij de rijken weg, en zoveel mogelijk naar de armen. Het probleem daarmee is dat de linkse partijen in mijn ogen nog weleens vergeten dat al het geld dat ze uitgeven ergens vandaan moet komen (rechtse partijen evengoed hoor, maar links heeft het nog wat erger) waardoor er altijd weer tekorten ontstaan en uiteindelijk iedereen slechter af is.

Ik vind het een goed idee om de armeren te helpen, zolang het niet hun eigen schuld is, maar de uitvoering ervan vind ik matig. Maar dat vind ik bij wel meer overheidsideëen.
Dus "links" is het systeem dat voor de hoogste mate van nivellering zorgt dan, volgens jouw definitie. Lijkt me redelijk, alleen is het empirisch bewijs voor je bewering dat landen met een dergelijk systeem allemaal dikke overheidsschulden hebben nogal wankel. Denemarken heeft bijvoorbeeld een staatsschuld van 26% van het BNP, voor Finland 36% en voor Zweden 42%. Een groot deel van de Nederlandse staatsschuld is opgebouwd onder de uiterst rechtse kabinetten Van Agt.
Oud 09-03-2009, 10:59
Missy
Missy is offline
Dat is allemaal niet belangrijk, joh. Wat pas belangrijk is, is de vraag of ik een gebakken of gekookte ei ga nemen!
Oud 09-03-2009, 11:02
Verwijderd
Onder van Agt en Lubbers = staatsschuld x 2,5.
Oud 09-03-2009, 11:02
Tink*
Tink* is offline
Hè verdorie laten ze mijn abonnement nou eens aansluiten, dan kan ik bellen.
Oud 09-03-2009, 11:04
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Dat is allemaal niet belangrijk, joh. Wat pas belangrijk is, is de vraag of ik een gebakken of gekookte ei ga nemen!
Gebakken, uiteraard.

Regels voor berichten