Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2009, 18:47
flyaway
flyaway is offline
Mijn internet is nog steeds stuk. Ben nu in de bieb maar die gaat over een kwartier dicht
Advertentie
Oud 28-05-2009, 18:59
Severus
Severus is offline
Hier even een re-post van mijn post van daarnet, omdat die te belangrijk is om te laten verzanden op the bottom of the last page:

Grappig hoe in het begin iedereen liep te roepen dat we ons niet te zeer moesten blindstaren op het gelijkspel in de eerste hangronde (vanwege het gemanipuleer van de verrader en de geliefden), maar dit nu juist wél gebeurt in de eindfase van het spel. Zoals jullie je vast nog wel herinneren, was ik er steeds voorstander geweest om het gelijkspel van de eerste hangronde niet uit het oog te verliezen - dit was omdat we nog niet genoeg concreet bewijs hadden en ook nog te weinig vergelijkmateriaal (i.e. niet genoeg stemlijstjes van andere hangrondes). Nu is het echter anders - het gelijkspel van de eerste hangronde is niet meer zo belangrijk als toen, omdat we nu al veel hangrondes achter de rug hebben en dus vrij veel vergelijkmateriaal. Maar waar het de wolven in de beginfase nog goed uitkwam om de aandacht van het gelijkspel van de eerste hangronde af te leiden, is dit nu het tegenovergestelde: ze proberen hier nu zoveel mogelijk op te hameren, om mij verdacht te laten lijken.

Mede-dorpelingen: mij veroordelen vanwege slechts de eerste hangronde zou echt zwart-wit zijn; neem dan tenminste de stemlijstjes van de andere hangrondes erbij, en vergelijk dit met die van de eerste hangronde. Jullie zullen zien dat ik geen wolf kán zijn.

Verder wil ik over de eerste hangronde nog dit zeggen: ik heb wél degelijk op Ghidorah gestemd. Afgaande op de functies (ik ben dorpeling), moeten er die ronde 4 valide stemmen op Ghidorah zijn geweest, 3 valide stemmen op Mr Soija en 2 valide stemmen op Kleinepierik (aangezien Cherry Springs hoogstwaarschijnlijk wolf is). Er was echter gelijkspel opgetreden, wat alleen te verklaren valt door het volgende: verscheidene dorpelingen moeten zijn vergeten te stemmen, of niet hebben gestemd op wie ze hebben gezegd te stemmen. Ik verdenk Eye of Sauron ervan zijn stem niet te hebben doorgegeven (wel in het topic gepost, maar dus niet daadwerkelijk een PM heeft gestuurd naar de Spelleider), aangezien hij in deze post duidelijk heeft gezegd dat hij zich niet echt met het spel heeft beziggehouden. Hierdoor moeten er 3 valide stemmen voor Ghidorah zijn geweest. Je zou dan denken dat het gelijkspel dan tussen Ghidorah en Mr Soija moet zijn geweest, aangezien zij dan beiden 3 stemmen hebben. Dit kan echter niet; het gelijkspel moet tussen Ghidorah en Kleinepierik zijn geweest. Archont was immers heks en moet hebben gelogen over zijn stem op Mr Soija en inplaats daarvan op Kleinepierik hebben gestemd, waardoor deze 3 valide stemmen heeft gekregen. Met als gevolg: de wolven konden kiezen tussen Ghidorah en Kleinepierik (dus niet tussen Ghidorah, Kleinepierik én Mr Soija), en ze hadden er uiteindelijk voor gekozen om Kleinepierik op te laten hangen.

Dit is het enige scenario dat ik kan bedenken, en moét ook wel juist zijn, aangezien ik dus geen wolf ben.

Citaat:
Waarom zou Severus een mede weerwolf verdacht maken? Ik moet zeggen dat ik dit vind ruiken naar een mislukte wolvenstreek om toch nog iets te redden en jij bent daarmee naast Soija en Cherry Springs mijn 3e verdachte.
Ik ben het hier in principe eens met wat Wammus zegt. Tot nu toe was Allure vrij onopvallend gebleven, maar in de laatste paar rondes begint ze zich wel steeds wolverig te gedragen (ik had ook gezegd daardoor een gevoel bij haar te hebben). Ze kan echter géén wolf zijn, dit vanwege het stemlijstje bij Absinthe (zie hier). Denk je namelijk in dat Allure wolf was, bekijk het stemlijstje en dan zie je dat het stemlijstje met Allure als wolf helemaal niet kan kloppen.

Als zij wolf was, zouden er 2 valide stemmen op Absinthe zijn geweest (dus die van mij en Tink*), 1 valide stem op Cherry Springs, 0 valide stemmen op mij (aangezien Cherry Springs hoogstwaarschijnlijk wolf is) en dan... óf 1 valide stem op Sens (met Soija als wolf) en 2 valide stemmen op Mr Soija, óf 2 valide stemmen op Sens en 1 valide stem op Mr Soija (met Sens of Wammus als wolf). Zie je dan niet dat als Allure (of ik, for that matter) bij die ronde wolf was geweest, er onvermijdelijk gelijkspel had moeten komen (want het zou 2-2 zijn geweest)? Absinthe heeft dus 3 valide stemmen gehad, waardoor het geen gelijkspel is geworden.

Nu we dat geconcludeerd hebben, denk ik dat het waarschijnlijkste scenario bij die ronde is dat Mr Soija tóch géén wolf is (waardoor Sens dus 2 valide stemmen had) en dat zowel Wammus als Sens wolven zijn (waardoor Mr Soija 0 valide stemmen had). Begrijpen jullie het nog?

Hierdoor moet het overgebleven weerwolventrio bestaan uit Cherry Springs, Wammus en Sens. Eventueel zou je Wammus nog kunnen vervangen door Tink* of Katje, maar die verdenk ik echt helemaal niet (misschien dom), dus het hierboven geschetste trio lijkt mij het waarschijnlijkste. Wammus is een geslepen wolf met het feit dat hij het nu voor me begint op te nemen en meegaat in mijn aanvankelijke verdenkingen (waardoor ik hem vertrouw en een "blind oog" voor hem heb; ook een beetje het "good cop, bad cop"-principe, want hij probeert zich op te stellen als de "goede wolf") en zo subtiel probeert om zowel Mr Soija als Allure er uit te werken, want zij moeten beiden onschuldig zijn.

EDIT: Inplaats van Wammus zou je eventueel ook nog Biertank 52 kunnen aandragen als wolf. Hij is altijd wel een beetje verdacht vanwege het feit dat hij pretendeert een wolf te zijn, maar los daarvan kan hij best verdacht zijn vanwege de hangronde waarbij Absinthe werd opgehangen. Daar had hij immers geen stem doorgegeven. De reden die hij daarbij opgaf, kwam echter wel geloofwaardig over. Maar het kan best mogelijk zijn dat hij een wolf is, en dat de opgegeven reden écht was gebeurd - alleen heeft hij dan de waarheid een beetje omgebogen naar wat voor hem convenient is als wolf. Maar dat lijkt me een beetje vergezocht, waardoor ik toch eerder Wammus voor wolf aanzie dan Biertank.

Citaat:
Het kan natuurlijk heel goed dat de verrader zich er die eerste ronde mee bemoeid heeft, maar zo op het eerste gezicht lijkt het erop dat Severus niet echt gestemd heeft (zie lijstje hierboven).
Ik heb dus wél degelijk gestemd, zie hetgeen ik hierboven allemaal heb uiteengezet.
Oud 28-05-2009, 19:05
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Hier even een re-post van mijn post van daarnet, omdat die te belangrijk is om te laten verzanden op the bottom of the last page:

Grappig hoe in het begin iedereen liep te roepen dat we ons niet te zeer moesten blindstaren op het gelijkspel in de eerste hangronde (vanwege het gemanipuleer van de verrader en de geliefden), maar dit nu juist wél gebeurt in de eindfase van het spel. Zoals jullie je vast nog wel herinneren, was ik er steeds voorstander geweest om het gelijkspel van de eerste hangronde niet uit het oog te verliezen - dit was omdat we nog niet genoeg concreet bewijs hadden en ook nog te weinig vergelijkmateriaal (i.e. niet genoeg stemlijstjes van andere hangrondes). Nu is het echter anders - het gelijkspel van de eerste hangronde is niet meer zo belangrijk als toen, omdat we nu al veel hangrondes achter de rug hebben en dus vrij veel vergelijkmateriaal. Maar waar het de wolven in de beginfase nog goed uitkwam om de aandacht van het gelijkspel van de eerste hangronde af te leiden, is dit nu het tegenovergestelde: ze proberen hier nu zoveel mogelijk op te hameren, om mij verdacht te laten lijken.

Mede-dorpelingen: mij veroordelen vanwege slechts de eerste hangronde zou echt zwart-wit zijn; neem dan tenminste de stemlijstjes van de andere hangrondes erbij, en vergelijk dit met die van de eerste hangronde. Jullie zullen zien dat ik geen wolf kán zijn.

Verder wil ik over de eerste hangronde nog dit zeggen: ik heb wél degelijk op Ghidorah gestemd. Afgaande op de functies (ik ben dorpeling), moeten er die ronde 4 valide stemmen op Ghidorah zijn geweest, 3 valide stemmen op Mr Soija en 2 valide stemmen op Kleinepierik (aangezien Cherry Springs hoogstwaarschijnlijk wolf is). Er was echter gelijkspel opgetreden, wat alleen te verklaren valt door het volgende: verscheidene dorpelingen moeten zijn vergeten te stemmen, of niet hebben gestemd op wie ze hebben gezegd te stemmen. Ik verdenk Eye of Sauron ervan zijn stem niet te hebben doorgegeven (wel in het topic gepost, maar dus niet daadwerkelijk een PM heeft gestuurd naar de Spelleider), aangezien hij in deze post duidelijk heeft gezegd dat hij zich niet echt met het spel heeft beziggehouden. Hierdoor moeten er 3 valide stemmen voor Ghidorah zijn geweest. Je zou dan denken dat het gelijkspel dan tussen Ghidorah en Mr Soija moet zijn geweest, aangezien zij dan beiden 3 stemmen hebben. Dit kan echter niet; het gelijkspel moet tussen Ghidorah en Kleinepierik zijn geweest. Archont was immers heks en moet hebben gelogen over zijn stem op Mr Soija en inplaats daarvan op Kleinepierik hebben gestemd, waardoor deze 3 valide stemmen heeft gekregen. Met als gevolg: de wolven konden kiezen tussen Ghidorah en Kleinepierik (dus niet tussen Ghidorah, Kleinepierik én Mr Soija), en ze hadden er uiteindelijk voor gekozen om Kleinepierik op te laten hangen.

Dit is het enige scenario dat ik kan bedenken, en moét ook wel juist zijn, aangezien ik dus geen wolf ben.

Ik ben het hier in principe eens met wat Wammus zegt. Tot nu toe was Allure vrij onopvallend gebleven, maar in de laatste paar rondes begint ze zich wel steeds wolverig te gedragen (ik had ook gezegd daardoor een gevoel bij haar te hebben). Ze kan echter géén wolf zijn, dit vanwege het stemlijstje bij Absinthe (zie hier). Denk je namelijk in dat Allure wolf was, bekijk het stemlijstje en dan zie je dat het stemlijstje met Allure als wolf helemaal niet kan kloppen.

Als zij wolf was, zouden er 2 valide stemmen op Absinthe zijn geweest (dus die van mij en Tink*), 1 valide stem op Cherry Springs, 0 valide stemmen op mij (aangezien Cherry Springs hoogstwaarschijnlijk wolf is) en dan... óf 1 valide stem op Sens (met Soija als wolf) en 2 valide stemmen op Mr Soija, óf 2 valide stemmen op Sens en 1 valide stem op Mr Soija (met Sens of Wammus als wolf). Zie je dan niet dat als Allure (of ik, for that matter) bij die ronde wolf was geweest, er onvermijdelijk gelijkspel had moeten komen (want het zou 2-2 zijn geweest)? Absinthe heeft dus 3 valide stemmen gehad, waardoor het geen gelijkspel is geworden.

Nu we dat geconcludeerd hebben, denk ik dat het waarschijnlijkste scenario bij die ronde is dat Mr Soija tóch géén wolf is (waardoor Sens dus 2 valide stemmen had) en dat zowel Wammus als Sens wolven zijn (waardoor Mr Soija 0 valide stemmen had). Begrijpen jullie het nog?

Hierdoor moet het overgebleven weerwolventrio bestaan uit Cherry Springs, Wammus en Sens. Eventueel zou je Wammus nog kunnen vervangen door Tink* of Katje, maar die verdenk ik echt helemaal niet (misschien dom), dus het hierboven geschetste trio lijkt mij het waarschijnlijkste. Wammus is een geslepen wolf met het feit dat hij het nu voor me begint op te nemen en meegaat in mijn aanvankelijke verdenkingen (waardoor ik hem vertrouw en een "blind oog" voor hem heb; ook een beetje het "good cop, bad cop"-principe, want hij probeert zich op te stellen als de "goede wolf") en zo subtiel probeert om zowel Mr Soija als Allure er uit te werken, want zij moeten beiden onschuldig zijn.

EDIT: Inplaats van Wammus zou je eventueel ook nog Biertank 52 kunnen aandragen als wolf. Hij is altijd wel een beetje verdacht vanwege het feit dat hij pretendeert een wolf te zijn, maar los daarvan kan hij best verdacht zijn vanwege de hangronde waarbij Absinthe werd opgehangen. Daar had hij immers geen stem doorgegeven. De reden die hij daarbij opgaf, kwam echter wel geloofwaardig over. Maar het kan best mogelijk zijn dat hij een wolf is, en dat de opgegeven reden écht was gebeurd - alleen heeft hij dan de waarheid een beetje omgebogen naar wat voor hem convenient is als wolf. Maar dat lijkt me een beetje vergezocht, waardoor ik toch eerder Wammus voor wolf aanzie dan Biertank.

Ik heb dus wél degelijk gestemd, zie hetgeen ik hierboven allemaal heb uiteengezet.
Juist door die repost maak je jezelf enigszins verdacht, omdat je het nu allemaal op anderen probeert af te schuiven. Ik moet echter wel zeggen dat ik dankzij jou nog nooit zo intensief heb nagedacht over het wws, maar op de een of andere (naïeve?) manier geloof ik je ook nog.
Oud 28-05-2009, 19:30
Severus
Severus is offline
Citaat:
Hier moet ik op terugkomen: dit was een denkfout mijnerzijds. Ik was misschien iets te enthousiast. Met 3 valide stemmen op Absinthe kan Mr Soija best nog wel wolf zijn - hij had alleen geen wolf kunnen zijn als er een wolf in het Absinthe-rijtje had gezeten (bij de hangronde waar Absinthe werd opgehangen). Dus bij deze blijf ik hem in het vizier houden als potentiële wolf, en is voor mij de kans groter dat hij wolf is dan dat Wammus er een is (sorry voor daarnet, Wammus, als je écht onschuldig bent ). Dus dan, met Mr Soija als wolf, denk ik aan de volgende combinaties voor het overgebleven weerwolventrio (nummer 1 lijkt mij het waarschijnlijkst, en nummer 3 lijkt mij het minst waarschijnlijkst):

1. Mr Soija, Cherry Springs en Sens
2. Mr Soija, Cherry Springs en Biertank 52
3. Mr Soija, Cherry Springs en Wammus

Ik denk dat ik de volgende ronde maar voor Cherry Springs ga, aangezien het op dit moment voor mij duidelijker is dat zij wolf is dan de overige mensen die ik genoemd heb. Misschien moet ik nog maar eens wat extra nadenkwerk ga doen, of juist niet (misschien ben ik daar wel een beetje in doorgeschoten). Hmm....

Citaat:
Juist door die repost maak je jezelf enigszins verdacht, omdat je het nu allemaal op anderen probeert af te schuiven. Ik moet echter wel zeggen dat ik dankzij jou nog nooit zo intensief heb nagedacht over het wws, maar op de een of andere (naïeve?) manier geloof ik je ook nog.
Ik schuif helemaal niks af; ik ben een onschuldige dorpeling en dat blijkt uit de stemlijstjes. Als je écht intensief na hebt gedacht en ook intensief naar de stemlijstjes hebt gekeken, weet je dat het waar is. Als jij een wolf blijkt te zijn, ben jij er met die post één die both ways probeert te gaan: enerzijds mij beschuldigen van afschuiven (dus dat ik weerwolf-potentieel heb) en anderzijds toch een compliment geven (dus dat ik dorpeling-potentieel heb). Maar dat compliment kan zijn omdat ik eerder aangaf het waarschijnlijker te vinden dat Wammus wolf was dan dat jij wolf bent, waardoor jij je als wolf veilig waande bij mij. Maar daar kom ik dan nu dus op terug - nu prefereer ik jou boven Wammus.
Oud 28-05-2009, 19:37
Allure
Allure is offline
Na dit allemaal gelezen te hebben geloof ik niet meer dat Serevus wolf is. Ik ga er nu maar eens op letten wie mij allemaal verdacht vinden, want dat is best veelzeggend in deze fase van het spel. De wolven proberen immers niet-wolven verdacht te maken.
Oud 28-05-2009, 19:52
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Hier moet ik op terugkomen: dit was een denkfout mijnerzijds. Ik was misschien iets te enthousiast. Met 3 valide stemmen op Absinthe kan Mr Soija best nog wel wolf zijn - hij had alleen geen wolf kunnen zijn als er een wolf in het Absinthe-rijtje had gezeten (bij de hangronde waar Absinthe werd opgehangen). Dus bij deze blijf ik hem in het vizier houden als potentiële wolf, en is voor mij de kans groter dat hij wolf is dan dat Wammus er een is (sorry voor daarnet, Wammus, als je écht onschuldig bent ). Dus dan, met Mr Soija als wolf, denk ik aan de volgende combinaties voor het overgebleven weerwolventrio (nummer 1 lijkt mij het waarschijnlijkst, en nummer 3 lijkt mij het minst waarschijnlijkst):

1. Mr Soija, Cherry Springs en Sens
2. Mr Soija, Cherry Springs en Biertank 52
3. Mr Soija, Cherry Springs en Wammus

Ik denk dat ik de volgende ronde maar voor Cherry Springs ga, aangezien het op dit moment voor mij duidelijker is dat zij wolf is dan de overige mensen die ik genoemd heb. Misschien moet ik nog maar eens wat extra nadenkwerk ga doen, of juist niet (misschien ben ik daar wel een beetje in doorgeschoten). Hmm....

+

Ik schuif helemaal niks af; ik ben een onschuldige dorpeling en dat blijkt uit de stemlijstjes. Als je écht intensief na hebt gedacht en ook intensief naar de stemlijstjes hebt gekeken, weet je dat het waar is. Als jij een wolf blijkt te zijn, ben jij er met die post één die both ways probeert te gaan: enerzijds mij beschuldigen van afschuiven (dus dat ik weerwolf-potentieel heb) en anderzijds toch een compliment geven (dus dat ik dorpeling-potentieel heb). Maar dat compliment kan zijn omdat ik eerder aangaf het waarschijnlijker te vinden dat Wammus wolf was dan dat jij wolf bent, waardoor jij je als wolf veilig waande bij mij. Maar daar kom ik dan nu dus op terug - nu prefereer ik jou boven Wammus.
*grom*

Waarschijnlijk had je dit voorzien, maar juist door deze post ben ik het (logischerwijs) niet meer met je eens. Dat je Soija verdacht vindt, snap ik, ik verdenk hem ook. Cherry Springs zie ik daarentegen weer weinig wolfachtigs in, net als Katje en Tink.

Echter, door je draaikonterij zal ik morgenavond op jou stemmen.
Oud 28-05-2009, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Hoe dan ook stem ik morgen op Cherry Springs, want haar adem ruikt naar dorpelingen.
Oud 28-05-2009, 20:23
Spelleider
Spelleider is offline
Een fee bestaat als je in haar gelooft,
Als iemand zegt 'ik weet dat ze er is'.
Maar bij Tink* is de laatste hoop gedoofd,
Dat er voor haar een goedgelovige is.

Ze doolde rond, verloren, maar met trots,
Omdat ze zelf goed wist dat ze bestond.
Maar nu weet ze dat haar tijd is geweest,
en vliegt ze telkens dichter bij de grond.

Haar vleugels hebben het begeven,
Ze toont zich aan ongelovige zielen,
Ze geeft de wil op om te leven -
De dood zit haar op de hielen.

Verdrietig legde zij het hoofd neer -
Geloven kon ze nimmer meer.

Een dochter verloor hij, een prachtige meid.
Hij paste niet op haar en raakte haar kwijt.
Zijn andere dochter, Allure, zo lieflijk en goed,
bewaakte hij daarom met zijn eigen bloed.

Een jongen die zag zij, hij kwam uit de stad
En Soija dacht dat hij kwaads met haar voorhad.
Hij streed voor zijn dochter uit angst en genegenheid,
maar zij rende weg en ook haar raakte hij kwijt.

De arme weduwnaar, nu helemaal alleen,
Alleen de demente huishoudster om zich heen.
De lijnen verscherpten om ogen en mond,
Hij sliep niet en staarde dagen naar het plafond.

Toen ook de arme huishoudster stierf
En Heer Soija geheel alleen achterbleef,
Is hij uit wanhoop een beek ingelopen.
Dat heeft hij met de dood moeten bekopen.

Nu ligt hij door zijn dochter begraven,
en vindt hij eindelijk diepe rust.
Allure heeft het haar arme vader vergeven
En het lichaam welterusten gekust.

1. Light Fighter (weerwolf)
2. Wammus
3. Eye of Sauron (dorpeling)
4. Katje
5. arPos
6. Severus
7. Ghidorah (dorpeling / geliefde)
8. VeGs (dorpeling)
9. Allure
10. Kazet Nagorra (/Pippeloen) (Dorpelingen)
11. Matige Muis (ziener)
12. Archont (heks)
13. Vytan (dorpeling)
14. Mr Soija (Weerwolf)
15. Cherry Springs
16. Absinthe (Dorpeling)
17. kleinepierik (cupido)
18. Tink* (Jager)
19. geen punt (dorpeling / geliefde)
20. Daboman (verrader)
21. Biertank 52
22. Sens.

Blauw = opgehangen
Rood = opgegeten
Groen = gestorven aan liefdesverdriet
Paars = doodgeschoten

Een spannende wending: een van de wolven, Soija, heeft zich verslikt in Tink, de jager!

Laatst gewijzigd op 28-05-2009 om 20:36.
Oud 28-05-2009, 20:25
Verwijderd
Heheh. En ik zo mooi dichten hoe ik verwacht dat ze als jager mij niet doodschiet.
Oud 28-05-2009, 20:25
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Nice Marit!
Oud 28-05-2009, 20:28
Verwijderd
omg, verdenk ik soija eens een keer niet...goed schot Tink*
Oud 28-05-2009, 20:30
Severus
Severus is offline
Geweldig, heb ik het leeuwendeel van het spel toch goed gezeten met mijn verdenking op Mr Soija!

Zo, en dan nu Cherry Springs nog. Hopelijk wordt het tegen dan ook goed duidelijk wie de vierde wolf moet zijn.
Oud 28-05-2009, 20:31
Tink*
Tink* is offline
Oh gelukkig. Ik vreesde al, want ik vond het echt lastig.
Oud 28-05-2009, 20:32
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik verdacht soija ook niet. Mooi schot, tink!
Oud 28-05-2009, 20:36
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Heheh. En ik zo mooi dichten hoe ik verwacht dat ze als jager mij niet doodschiet.
Ik zal je mooie gedichtjes missen!
Oud 28-05-2009, 20:58
Allure
Allure is offline
Tink je bent geweldig!
Oud 28-05-2009, 21:08
Verwijderd
Goed, ik weet nu dus dat ik, elke keer als ik Soija vertrouw, ik júist op hem moet stemmen.
Oud 28-05-2009, 21:19
Allure
Allure is offline
Wat mij betreft zijn er vijf wolfkandidaten: Wammus, Katje, Biertank, CS en Sens.

Wammus stuurde, als ik me niet vergis, aan op Soija te stemmen. Dat pleit hem wel een beetje vrij. Al kan het heel goed een wolvenstunt zijn.
Katje komt nog steeds niet verdacht over, maar dat komt ze ook niet als ze wolf is.
Uit Biertanks posts valt weinig op te maken. Morgen even doornemen op wie hij allemaal gestemd heeft.
CS wordt door iedereen genoemd als verdachte, ik ben het wel eens met jullie theorieën over haar.
Oud 28-05-2009, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Ik zal je mooie gedichtjes missen!

Citaat:
Goed, ik weet nu dus dat ik, elke keer als ik Soija vertrouw, ik júist op hem moet stemmen.
Ik dacht echt dat jij gek geworden ofzo. Je vindt me elk spel verdacht/irritant en nu ineens zomaar roep je 'nee, ik vertrouw soija gans' en ik had niks gedaan. Like seriously, wat is dit voor ongein.
Oud 28-05-2009, 21:30
Verwijderd
Gewoon, omdat je eens niet irritant deed. Denk ik. En omdat ik vaak hetzelfde dacht als jij... (maar dat dacht jij dus niet echt )

In elk geval vervuil ik jullie topic, sorry eh.
Oud 28-05-2009, 21:32
Verwijderd
Haha, nja, volgend spel ben ik weer vervelend (), met dank aan Archont, Ik kreeg heimwee door hem.
Oud 28-05-2009, 23:40
geen punt :|
geen punt :| is offline
Haha ja dit was me al een tijd duidelijk *gaat weer dood heeft verder geen idee*
Oud 29-05-2009, 11:33
Verwijderd
Vanaf de eerste ronde heb ik consequent op Soija gestemd
Totdat ik dood was kwam ik er pas écht achter dat hij wolf was haha.

*ik sterf weer samen met geen.*
Oud 29-05-2009, 17:17
Allure
Allure is offline
Wat doen we, mensen? Ik denk vooral aan Wammus en CS.
Oud 29-05-2009, 18:03
Sens.
Sens. is offline
ik ga nog even de stemlijstjes nakijken.

Voorlopig stem ik op Cherry Springs aangezijn zij voor mij het verdachtst is.

Laatst gewijzigd op 29-05-2009 om 18:25.
Oud 29-05-2009, 18:32
Severus
Severus is offline
Citaat:
Wat doen we, mensen? Ik denk vooral aan Wammus en CS.
Ik stem op Cherry Springs, zoals ik al eerder zei dat ik zou doen.

De stemlijst ziet er daarmee alvast zo uit:

Cherry Springs
Katje
Severus
Sens. (voorlopig)
Oud 29-05-2009, 18:48
Cherry Springs
Ik vind het wel twijfelachtig worden of severus nou wel of niet weerwolf is. Ik vind het stemlijstje wel vrij overtuigend maar misschien is ze gewoon vergeten te stemmen en wil ze dat niet zeggen of klopt er iets anders niet.
Ik denk dat ik maar op Sens stem ofzo.
Oud 29-05-2009, 19:04
Severus
Severus is offline
Citaat:
Ik vind het wel twijfelachtig worden of severus nou wel of niet weerwolf is. Ik vind het stemlijstje wel vrij overtuigend maar misschien is ze gewoon vergeten te stemmen en wil ze dat niet zeggen of klopt er iets anders niet.
Ik denk dat ik maar op Sens stem ofzo.
Denk je nou echt dat een weerwolfspel-fanatica als ik vergeet te stemmen? Ik check dit topic meerdere keren per dag, no way dat ik dat ooit vergeet.
Oud 29-05-2009, 19:27
Wammus
Wammus is offline
Ik heb nog niet alles doorgelezen want daar heb ik nog geen tijd voor gehad. Gelukkig ben ik net op tijd om mijn stem door te geven. Hij gaat naar Cherry Springs zodat die er ook uit gaat.

Ter verdediging op alle beschuldigingen wil ik wijzen op het feit dat ik Soija verdacht gemaakt heb die inderdaad weerwolf bleek te zijn. Waarom zou ik dit doen als ik zelf ook wolf ben? Als dit van mij een wolvenstreek kan zijn kan dit voor Severus net zo goed gelden.
Oud 29-05-2009, 19:32
Verwijderd
Dat pleit je niet vrij, wolven beschuldigen hun medewolven meestal wel tot op zekere hoogte. Anders val je direct door de mand als je als wolf wordt opgehangen, en iedereen behalve één medespeler hebt beschuldigd.
Oud 29-05-2009, 19:39
Wammus
Wammus is offline
Daar zit wat in.

Naja dan doe ik het maar Severus stijl door te roepen dat ik echt geen weerwolf ben en daarbij nog een n00b ook (dit is immers de 2e keer dat ik meedoe en ik was vorige keer ziener wat het wel heel makkelijk maakt)!!!!111!!!1
Oud 29-05-2009, 19:59
Allure
Allure is offline
Ik heb op Wammus gestemd en ik hoop maar dat ik daardoor geen gelijkspel veroorzaakt heb. Ik heb even na zessen gestemd en wilde eventueel daarna nog wijzigen, maar ik was net weg en pas na half 9 thuis.
Oud 29-05-2009, 20:10
Sens.
Sens. is offline
Mijn stem is dus blijven staan op cherry.
Oud 29-05-2009, 20:21
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Ik heb op Wammus gestemd en ik hoop maar dat ik daardoor geen gelijkspel veroorzaakt heb. Ik heb even na zessen gestemd en wilde eventueel daarna nog wijzigen, maar ik was net weg en pas na half 9 thuis.
Ik gok dat je de enige bent. Wat heel vreemd zou zijn op het moment dat Cherry Springs inderdaad weerwolf blijkt te zijn.
Oud 29-05-2009, 20:24
Allure
Allure is offline
Het is vreemd dat ik de enige ben op het moment dat Cherry Springs inderdaad weerwolf blijkt te zijn? Of wat bedoel je met die zin?
Oud 29-05-2009, 20:41
Severus
Severus is offline
Citaat:
Het is vreemd dat ik de enige ben op het moment dat Cherry Springs inderdaad weerwolf blijkt te zijn? Of wat bedoel je met die zin?
Nee, Wammus bedoelt dat het vreemd is dat je de enige bent die niét op Cherry Springs gestemd heeft - dit terwijl het al vrij duidelijk was dat iedereen op Cherry Springs ging stemmen, zelfs vóór er een stemlijstje werd gepost. En zoals je weet is eensgezindheid van de dorpelingen nogal belangrijk in deze fase van het spel, vandaar dat Wammus dat wel een beetje vreemd annex verdacht vindt.
Oud 29-05-2009, 20:41
Spelleider
Spelleider is offline
Ik zie dat fizzle het nog niet gepost heeft, hier is de uitslag

1. Light Fighter (weerwolf)
2. Wammus
3. Eye of Sauron (dorpeling)
4. Katje
5. arPos
6. Severus
7. Ghidorah (dorpeling / geliefde)
8. VeGs (dorpeling)
9. Allure
10. Kazet Nagorra (/Pippeloen) (Dorpelingen)
11. Matige Muis (ziener)
12. Archont (heks)
13. Vytan (dorpeling)
14. Mr Soija (Weerwolf)
15. Cherry Springs (tovenaar)
16. Absinthe (Dorpeling)
17. kleinepierik (cupido)
18. Tink* (Jager)
19. geen punt (dorpeling / geliefde)
20. Daboman (verrader)
21. Biertank 52
22. Sens.

Blauw = opgehangen
Rood = opgegeten
Groen = gestorven aan liefdesverdriet
Paars = doodgeschoten

Cherry Springs is opgehangen! Zij is de tovenaar.
Oud 29-05-2009, 20:42
Cherry Springs
Ik vind het niet zo vreemd om niet op iemand te stemmen die je niet verdacht vindt.

Kan aan mij liggen, natuurlijk.

Oh ja, mooie actie, trouwens. Succes dan maar, resterende dorpelingetjes!
Oud 29-05-2009, 20:43
Verwijderd
fail
Oud 29-05-2009, 20:44
Severus
Severus is offline
Fúck, de tovenaar er uit! Wow, wat een verrassing, aangezien ik steeds iemand anders (ik zal maar niet zeggen wie, voor diens veiligheid) voor tovenaar aanzag.
Oud 29-05-2009, 20:46
Allure
Allure is offline
Citaat:
Nee, Wammus bedoelt dat het vreemd is dat je de enige bent die niét op Cherry Springs gestemd heeft - dit terwijl het al vrij duidelijk was dat iedereen op Cherry Springs ging stemmen, zelfs vóór er een stemlijstje werd gepost. En zoals je weet is eensgezindheid van de dorpelingen nogal belangrijk in deze fase van het spel, vandaar dat Wammus dat wel een beetje vreemd annex verdacht vindt.
Ik vermoedde ook wel dat ik alsnog op CS zou stemmen, maar op dat moment had nog niemand zijn stem uitgebracht en ik vond Wammus toch iets verdachter.

En terecht, blijkt nu. De tovenaar eruit. Dat is wel echt heel kut, nu hoeven de wolven niet meer bang te zijn voor bescherming.

Wie is er begonnen met het verdacht maken van CS? Ik ga even zoeken.
Oud 29-05-2009, 20:48
Severus
Severus is offline
Citaat:
Dat is wel echt heel kut, nu hoeven de wolven niet meer bang te zijn voor bescherming.
Gelukkig hebben we altijd nog de wolfsbane, aannemende dat die zijn/haar bijzondere bescherming nog niet kwijt is.
Oud 29-05-2009, 20:50
Allure
Allure is offline
Dat is waar, maar het blijft naar.
Oud 29-05-2009, 20:53
haha ooh wat een verrassing dat CS goed is... omg *gaat weer dood*
Oud 29-05-2009, 21:04
Severus
Severus is offline
Het is niet de bedoeling dat doden na iedere hang- en eetronde zulke berichten gaan posten die steevast eindigen met iets à la "*gaat weer dood.*" Dood is ook écht dood, en commentaar laat je maar achterwege totdat het spel helemaal is uitgespeeld. Eén à twee berichtjes onmiddelijk na je eigen dood is algemeen geaccepteerd, maar om het topic vervolgens te blijven spammen (na diverse rondes), is not done. Lees de spelregels er anders maar eens op na.
Oud 29-05-2009, 21:19
Daboman
Daboman is offline
Ik zie het probleem niet zolang doden maar geen spookbijeenkomst houden of inhoudelijke opmerkingen maakt over het spel
Oud 29-05-2009, 21:25
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Ik zie het probleem niet zolang doden maar geen spookbijeenkomst houden of inhoudelijke opmerkingen maakt over het spel
An sich eens, maar je moet er wel mee opletten dat opmerkingen niet inhoudelijk opgevat worden.
Met iets als 'Ooh, wat een verrassing' of iets dergelijks kan iemand naar zijn eerder geuite vermoedens verwijzen (toen hij nog leefde) en daar onbedoeld weer de nadruk op leggen.

Maar een keer een opmerking moet kunnen en voor mensen die het storend vinden, is er altijd nog een spelleider om de zaak in de gaten te houden.

*gaat weer dood zijn*
Oud 29-05-2009, 21:27
Severus
Severus is offline
Citaat:
Nou, mij werd bij een vorig spel (dat ik enkele maanden geleden onder een andere nickname had gespeeld) ook al na twee posts na mijn dood toegebeten dat ik aangezien mijn dood STFU moest, ook al had ik niks inhoudelijks gezegd. En zo hoort het ook - het valt me op dat het vooral de nieuwelingen Archont en Geen Punt zijn die dit doen, en ik vind niet dat dit bij n00bs opeens wel moet worden getolereerd. Geen speciale behandeling voor hen, als je het mij vraagt - dood is dood, dus niet het topic volspammen met verder nutteloze posts die volstrekt geen enkele toevoeging zijn voor de spelers of het verloop van het spel. Ik persoonlijk vind het niet alleen belemmerend voor het spelverloop, maar ook nog eens irritant. Keer op keer "blablabla *nu sterf ik weer*" lezen gaat echt strontvervelend worden voor een nog-levende speler, hoor. Of ben ik hier nu zo mierenneukerig over?
Oud 29-05-2009, 21:31
Tink*
Tink* is offline
Ik vind het ook irritant en het kan zelfs verwarrend zijn, maar misschien moeten we deze discussie even uitstellen tot als het spel is afgelopen.
Oud 29-05-2009, 23:09
Citaat:
Nou, mij werd bij een vorig spel (dat ik enkele maanden geleden onder een andere nickname had gespeeld) ook al na twee posts na mijn dood toegebeten dat ik aangezien mijn dood STFU moest, ook al had ik niks inhoudelijks gezegd. En zo hoort het ook - het valt me op dat het vooral de nieuwelingen Archont en Geen Punt zijn die dit doen, en ik vind niet dat dit bij n00bs opeens wel moet worden getolereerd. Geen speciale behandeling voor hen, als je het mij vraagt - dood is dood, dus niet het topic volspammen met verder nutteloze posts die volstrekt geen enkele toevoeging zijn voor de spelers of het verloop van het spel. Ik persoonlijk vind het niet alleen belemmerend voor het spelverloop, maar ook nog eens irritant. Keer op keer "blablabla *nu sterf ik weer*" lezen gaat echt strontvervelend worden voor een nog-levende speler, hoor. Of ben ik hier nu zo mierenneukerig over?
ik ben geen nieuweling, en zag het in vorige spellen zo vaak, dat ik dacht dat het niet erg was, maar ik zal niet meer posten, want dit soort discussies maakt het aantal nutteloze posts alleen maar groter he

Regels voor berichten