Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2009, 19:08
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
govergeten teringtyfuskut universiteit. Ik ben gewoon te dom om te snappen hoe mijn tweede jaar is opgebouwd en waar en hoe ik me moet inschrijven. En het moet over 4 dagen allemaal gefixt zijn. Ik wil niet studeren ik kan het toch niet ik snap het niet en zal het niet kunnen. Bah bah bahbahbahbahBAH! Oh ik ben zo boos als ik iets niet kan.
Jij studeert ook in Utrecht toch? Moet je via Osiris inschrijven?

Morgen tentamen en ik heb het idee dat ik heel slecht heb geleerd, maar dat is niet zo. Ik heb best veel tijd in dit vak gestoken. Alleen het zijn echte feitjes die je in je hoofd kan stampen, dus het leert lastig. Vanmiddag met een studievriendinnetje op msn het oefententamen gemaakt. Mocht het echte tentamen ook maar met z'n tweetjes
Ik ben wel een beetje bang voor het tentamen want ik weet niet wat ik moet verwachten. Maar het zal wel goed komen en anders de herkansing, dan ga ik wel leren op mijn werk en allemaal mensen die me helpen met leren

Waarom tref ik altijd jongens die je meteen half stalken? Oke, niet dat ik zo vaak met jongens sms enzo en die ander bij wie ik het idee had was zijn broertje. Hij belde me maandag en gisteren en ik heb echt een hekel aan bellen. Ik wilde eerst gewoon niet opnemen maar dat vond ik gemeen En nu heb ik zaterdag een afspraak met hem en ik weet niet of hij het als vriendschap ziet of als meer. Ik krijg kriebels als ik eraan denk, want ik ben geen prater en hij wel. En als het nou gewoon duidelijk is wat hij van mij verwacht, dan zou ik me er niet druk om maken.

Oke, nog eventjes leren en dan morgen nog even en dan tentamen maken en presentatie leren en vrijdag presenteren en dan vakantie
Oud 24-06-2009, 19:27
Verwijderd
@ nattigheid is het lastig om het in 4 dagen te fixen? Heb je geen begeleider die je even opweg kan helpen?
Met inschrijven, en keuzes(die je ook moet maken toch?). Succes!

OT:
Vakantie, gewoon vakantie. Nouja volgende week nog even een paar uurtjes naar school voor boeken oid.
Maar ik kan het niet geloven. Vakantie. Het voelt helemaal niet zo. Maar dit weekend eerst feesten.
Van do t/m zaterdag is er feest hier, en ik moet/wil even genieten. Dus
Oud 24-06-2009, 19:49
Verwijderd
@ Heksjuh: jep
@Queasy: mijn tutor heeft al sinds december niks van zich laten horen en op mijn laatste mail in april heeft ze ook niet gereageerd toen ik een gesprek met r aanvroeg.

Oh, ik ga ermee nokken. Ik ga de rest van mn leven dom geld verdienen. Maar dit trek ik écht niet.
Oud 24-06-2009, 19:59
darkfairy
darkfairy is offline
een vrouw van hier op de afdeling viert nou een feestje hier.
samen met nog iemand anders van de afdeling.
omdat ze morgen jarig is.
en omdat die andere vrouw zondag jarig is.
maar ik loop er telkens heen en weer naar toe.
en ik ben wel 2 keer met een aantal mensen en hun op de foto geweest.
en het is wel gezellig enzo.
maar er bij zitten doen ik niet.
me coordinator vroeg ook al waarom ik er niet bij ging zitten.
of ik er geen zin in had.
maar ik zei dat ik onrustig ben,
en ik heb straks ook even met haar gepraat
me stemming is een beetje gezakt door de laatste dagen.
en de vrouw van MEE waar ik bij zit.
waar ik al een tijdje terug een gesprek over zou hebben over woonruimte.
samen met me moeder een van me coordinator's hier en me psychiater.
hadden ze een paar maanden terug van afgebeld omdat ze ziek is.
en het zou een aantal maanden duren.
en nou had me moeder er maandag naar toe gebeld voor een nieuwe afspraak.
en nou hebben ze hier ook naar de afdeling gebeld.
en nou neemt een andere vrouw het zolang over zei me moeder.
en nou moeten we een nieuwe afspraak maken wanneer we allemaal kunnen.
want blijkbaar heeft me eigen vrouw van mee de Q koorts.
en we zien verder wel allemaal hoe het loopt.
en gelukkig heb ik al me was vandaag al gedaan.
en me medicijnen laten bijvullen en bijgevuld is ook al klaar.
en ik heb me haren al gewassen.
en morgen hoef ik dus maar een heel klein beetje was te wassen.
en me tas pakken om naar huis te gaan morgen.
en het is steeds moeilijker om me gedachte's bij gedachte's te houden.
en dat weten ze hier ook.
en gelukkig vond die vrouw die vanavond haar verjaardag hier viert.
het niet erg dat ik er niet bij zit want ze snapt het wel.
en een vrouw die ook op bezoek is die in de dagbehandeling zit.
had ook al door dat ik onrustig ben.
en de rede weet ze ook.
ik hoop dat ik morgen wat helderder en positiever kan zijn.

Laatst gewijzigd op 24-06-2009 om 20:07.
Oud 24-06-2009, 20:29
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
@ Heksjuh: jep
Heb je de vakcodes? Bij ons moet je inloggen op Osiris, inschrijven en dan bij het bovenste witte balkje de vakcode intypen.

Ik ga maandag hospiteren Ik ben helemaal een beetje hyper, maar het is echt een topkamer. Tien meter verderop woont mijn studievriendinnetje!
Maar nu niet teveel hopen en eerst even tentamen halen.
Oud 24-06-2009, 20:37
darkfairy
darkfairy is offline
ik ga maar eens in bed tv kijken.
Oud 24-06-2009, 20:50
kroot
kroot is offline
@ sonho: wauw!! Heel erg goed. Ben trots op je!
@ heksjuh: succes met je tentamen en hospiteren!
@ justhanna: wat is het voor baan (*nieuwsgierig is*)

Met mijn werk is het maandag toch goed afgelopen. Het onderdeel wat ik niet zou hebben ingepakt, is later op de locatie zelf teruggevonden. Gelukkig. En gisteren bij de tandarts geweest voor een kroon. Ik was echt schijtbang, maar het ging wel oke. Alleen omdat ik me dus al vanaf maandag zat druk te maken voor de tandarts, is de aandacht voor het leren van mijn tentamen er niet helemaal bij geweest. Ik hoop zo dat ik hem heb.
Oud 24-06-2009, 21:22
Yana
Yana is offline
Het is niet leuk om oude LJHs terug te lezen... ik had nooit gedacht dat Alles zo lang zou duren.
Oud 24-06-2009, 22:03
metallica
metallica is offline
Citaat:
govergeten teringtyfuskut universiteit. Ik ben gewoon te dom om te snappen hoe mijn tweede jaar is opgebouwd en waar en hoe ik me moet inschrijven. En het moet over 4 dagen allemaal gefixt zijn. Ik wil niet studeren ik kan het toch niet ik snap het niet en zal het niet kunnen. Bah bah bahbahbahbahBAH! Oh ik ben zo boos als ik iets niet kan.
Citaat:
Heb je de vakcodes? Bij ons moet je inloggen op Osiris, inschrijven en dan bij het bovenste witte balkje de vakcode intypen.
Wat Heksjeh zegt De codes staan per vak in de studiehandleiding. En anders kan je altijd even naar de studieadviseur gaan die kan je sowieso helpen. Het is inderdaad een beetje vaag, maar geef het niet op
Oud 24-06-2009, 22:14
Verwijderd
Ik heb heel veel nagedacht vandaag, op de fiets, tijdens het sporten, tijdens het eten.
En soms kom je er gewoon achter dat dingen anders zijn dan je gedacht had, of dat dingen op deze manier goed zijn gelopen. Ondanks alle smsjes.

We're breaking things we can't repair, none of us will take them blame.
No nothing can be done this time
All the memories that we've made, I trew them all away.
There's no need to talk it over.
Dont let me get you down, let's just move on, I am setting you free.
Oud 24-06-2009, 22:37
Nona
Nona is offline
Nattigheid, weet je welke vakken je wilt volgen? Als je dat weet kan ik je wel helpen met de rest (ik ken de frustratie, ik ben als hogere instromer in Utrecht gekomen en ze waren even vergeten überhaupt te melden dat je je voor vakken moest inschrijven die iedereen moest volgen).
Oud 25-06-2009, 08:23
Verwijderd
dank iedereen, ik ga straks naar het studiepunt, want ook via vakcodes krijg ik het dus niet voor elkaar en nou ja, ik vind het gewoon stom. Dus dan maar met een omweg. moet ik wel weer helemaal naar Utrecht, maar dat is nou eenmaal waar ik voor koos door niet op kamers te gaan.
Oud 25-06-2009, 08:25
Nona
Nona is offline
Succes dan maar, misschien zie ik je nog wel lopen, ik moet ook nog even langs. Pas op voor de stofmonsters, er wordt verbouwd.

OT: soms vraag ik me even af wat je fout gedaan hebt, ik kan me niets bedenken en ik vraag me af of er wel iets is.
Oud 25-06-2009, 08:53
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:

Ik ga maandag hospiteren Ik ben helemaal een beetje hyper, maar het is echt een topkamer. Tien meter verderop woont mijn studievriendinnetje!
Maar nu niet teveel hopen en eerst even tentamen halen.
ja, nu lach je nog

als het een soort van instemming is word je er vaak niet vrolijk van. ik ben ooit naar een instemming geweest waar later ongeveer 60 man voor uitgenodigd bleek te zijn. en dat is nog niet eens het topje van de ijsberg, want het lijkt tegenwoordig een wedstrijd te worden welk huis de grootste instemming kan organiseren.

ach ja, ik heb de koelkast geplunderd en ben weer weggegaan

maar succes
Oud 25-06-2009, 09:04
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nattigheid, succes met je inschrijven en vechten tegen de bureaucratie en zo

OT: Het lijkt mij logisch dat een docent alleen zijn handtekening onder het formulier waarop staat dat je al je vakken hebt behaald zet, als dat formulier volledig is ingevuld, maar toch gaat iedereen morgen dat al laten ondertekenen. Ben ik nou zo dom of is mijn docent zo frauduleus of wat Stomme formulieren, ik snap er ook maar de helft van. En mijn oma ligt alweer in het ziekenhuis. En ik heb gisteren een hele leuke avond gehad
Oud 25-06-2009, 09:21
Verwijderd
Citaat:
Succes dan maar, misschien zie ik je nog wel lopen, ik moet ook nog even langs. Pas op voor de stofmonsters, er wordt verbouwd.

OT: soms vraag ik me even af wat je fout gedaan hebt, ik kan me niets bedenken en ik vraag me af of er wel iets is.
weet jij wie ik ben dan in t echie?
ik ga over een half uur op de trein dus over 2 uur ben ik pas in utreg
Oud 25-06-2009, 09:27
Nona
Nona is offline
Nee, maar zonder je te herkennen kan ik je ook zien lopen.
Oud 25-06-2009, 09:55
Verwijderd
ik denk dat het zojuist gelukt is me voor 4 vakken in te schrijven in blok 1 en 2 en daar laat ik het bij, het zijn allemaal verplichte vakken voor mn hoofdrichting dus het zal wel goed zijn en ik wil er nu niet meer over nadenken, al baal ik wel dat ik dus niet de portugese taalverwerving heb. Maar ja. Dat komt dan het jaar erna wel. Of later of weet ik veel of blablabla. OF misschien wel er nog bij. Kutgedoe
Oud 25-06-2009, 10:08
Verwijderd
Vanavond weer een baan, ik ga ervoor.

Hopelijk word ik niet zoals vaak in het verleden is gebeurd ontslagen.

Ik heb totaal geen controlle over me leven, mensen als ik hebben niet veel keuzes: Psychiatrie, Drugs, Criminaliteit, Zelfmoord, steeds weer opnieuw proberen of accepteren dat je geen drol kan.
Ik probeer het steeds weer opnieuw, maar op den duur komt het falen me neus uit.

Ik heb geen vertrouwen meer in de psychiatrie. Het enige wat het voor mij betekent heeft is een dagstructuur en onderdrukking van me emoties door medicatie. Als we op internet kijken hoe walgelijk dat wereldtje in elkaar zit en hoe fucking slecht die middelen zijn. Ik zie er ook fucking slecht uit weer. Ik kan gewoon niet me plek vinden in deze
maatschappij.

Net als amfetamine, websites zijn opgebouwd door ouders waarvan hun kids zelfmoord hebben gepleegd door het gebruik van die middelen. En verbaasd zijn ze als ik zo word.

En als ik toch voornamelijk een last ben voor mensen en voor mezelf. Ongewenst in de maatschappij en niet me plek kan vinden. En wordt ik dan zo iemand die alleen maar irritant word.

Ik ben helemaal niet blij dat ik in nederland geboren ben, ik kan me ding hier niet kwijt, ik voel me niet op me gemak.

Wat relaties betreft ben ik wel een sneu figuurtje, het was altijd al snel afgelopen. Niet de moeite waard om in te investeren, hoe geduldig ik ook was. gewoon niet de moeite. Er is vast wel iemand voor jou is een cliche uitspraak die men zegt om zich minder schuldig te voelen. Laat ik maar stoppen over aseksueel zijn.

Ik heb ook nog ontzettende trieste ouders, vanmorgen werd er aangebeld en stoot men me af omdat ik een sigaretje aan het roken was. Dat is zo verschrikkelijk erg. Tuurlijk wil ik niet roken, maar ik denk dat het bijhoorlijk wat minder schadelijker is dan die verschrikkelijke chemische medicatie.

Ik kan zelden voor mezelf zorgen en alles in me leven zit tegen. Waarom moet ik toch doorgaan als ik niets kan in deze maatschappij.

Ik wil geen medelijden, ik wil niet zielig zijn, ik wil gewoon me ei kwijt kunnen en als ik dat niet kan dan leef ik puur voor andere. Want het is ook zo verschrikkelijk als ik uit het leven stap en daarin worden mijn keuzes niet gerespecteerd. Die worden zoiezo niet. Kijk, sommige mensen zijn gewoon dood beter af.

Ik ben nu aan het reintegreren en probeer zo nog te kijken of ik gelukkig kan worden. Zo niet, dan ben ik er van overtuigd dat ik dood beter af ben.
ig, geen zin meer hebt in niets.

Wat heeft je leven voor zin als je aseksueel bent, eeuwig vrijgezel, eeuwig werkenloos, eeuwig ongelukkig
O jah: De omgeving zegt aan de ene kant iedereen is de moeite waard, maar ondertussen ben je een last. ben je irritant. Was ik maar nooit geboren, dan waren me ouders ook gelukkiger.
Oud 25-06-2009, 10:43
justhanna
justhanna is offline
Citaat:
@ justhanna: wat is het voor baan (*nieuwsgierig is*)
Weer met oudjes, dit maal op een dagverzorging, de bezoekers wonen nog thuis en komen op een sociale indicatie bij ons (dus echt voor dagbesteding, ze zijn niet dement ofzo). Heel kort door de bocht ga ik dus koffie drinken, de krant voor lezen en activiteiten doen
Oud 25-06-2009, 11:28
Verwijderd
Waarom ben ik toch geboren!!!
Waarom? Ik kon het niet goed voor jullie doen, ik kon het niet goed voor niemand doen.
Zal ik sterven van verdriet? 24 jaar en zo sta ik in het leven. Altijd door moeten blijven gaan, want het viel allemaal wel mee aanstellertje.
Oud 25-06-2009, 13:24
Verwijderd
ik heb vandaag meer salaris/vakantiegeld/stufi binnengekregen dan dat ik uberhaupt al had gespaard voor mn vakantie ik ben aangenaam geschokt!
Oud 25-06-2009, 14:42
blurred
blurred is offline
@ Freyja & Nijn* & Nattigheid:

Bedankt voor jullie serieuze reacties! Het is goed om de blik van iemand die compleet buiten het verhaal staat eens te horen.

Waarom ben ik verliefd op deze jongen? Ik vraag het me constant af. Als ik een rijtje zou moeten maken met voordelen vriend en voordelen drummer, dan komt vriend toch wel erg hoog uit en drummer vrij laag. Zo is hij ietsjepietje korter dan ik (), heeft hij geen stabiele baan, begint veel te snel veel te serieus te doen (al is dat Chinezen eigen: eerst een half jaar compleet geen actie ondernemen en dan alles in één keer), heeft hij geen opleiding genoten oid, een compleet andere achtergrond dan ik, kan hij niet met mijn familie en het grooste deel van mijn vrienden praten, ken ik hem net en mag hij Nederland alleen in als ik hem eerst officieel uitnodig. De nadelen van een relatie beginnen met zo iemand zie ik zelf ook wel in, alleen maakt het niet uit. Want als ik denk aan teruggaan (of eigenlijk is dat het verkeerde woord omdat ik nog niet eens bij hem weg ben) naar de meest ideale jongen voor mij op Aarde (want dat is mijn vriend echt), dan denk ik toch meteen: dat wil ik helemaal niet. Bij de drummer voel ik mezelf zo op m'n gemak, ik vind het zo fijn om bij hem te zijn en het voelt zo goed! Dat komt natuurlijk ook omdat het nieuw is en het is niet zo dat ik meteen met hem wil trouwen ofzo. Die afstand zal ik moeten bewaren, maar tegelijkertijd wil ik hem ook niet helemaal kwijt.

Het zal allemaal wel samenhangen, daar hebben jullie gelijk in. Ik ga over ruim een maand terug naar Nederland en wil daar dit jaar sowieso de feestdagen doorbrengen met mijn familie. Ik heb 2 opties (maar nog niets concreets) op werk in Rotterdam. Het lijkt me niet verkeerd om daar een half jaar ergens alleen in onderhuur te wonen. Dat zal ook eenzaam zijn omdat ik zonder OV niet zomaar naar thuis of vrienden kan gaan, en ik in Rotterdam de stad zelf wel ken, maar daar verder helemaal geen mensen. Meteen halsoverkop naar China teruggaan is sowieso geen slim plan, alles moet even bezinken. Misschien dat ik dan met Chinees Niewjaar 2010 terug kan komen en hem weer op kan zoeken om te kijken hoe alles dan is. Als we het over zo'n afstand al tot dan volhouden. En ongeacht dat: dan is het misschien weer tijd om terug naar China te gaan.

Daarnaast:
1. Ik moet nu eigenlijk studeren, want de eindtentamens komen eraan! En na deze eindtentamens zal ik waarschijnlijk nooit meer student zijn!
2. Ik denk dat ik een aambei oid heb, en dat beangstigt me nogal. God straft meteen...
Oud 25-06-2009, 14:42
blurred
blurred is offline
Citaat:
ik ben aangenaam geschokt!
Achter een aangenaam geschokt hoort een in plaats van een .

Oud 25-06-2009, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Achter een aangenaam geschokt hoort een in plaats van een .

oh ja, daar heb je dan weer gelijk in
graag gedaan voor de serieuze reactie. Ik vind je situatie gewoon lastig herkenbaar en knap ingewikkeld voor je. Dus vandaar
Oud 25-06-2009, 17:04
Verwijderd
Krijg toch allemaal de klere
Val van mij apart allemaal dood.
La-la-la-la-la
Oh ik voel me zo verdomt alleen.

Ik heb de hele tijd het gevoel dat ik zo in tranen uit kan barsten.
mja
Oud 25-06-2009, 17:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben geslaagd voor m'n stralingscursus en nu dus stralingsdeskundige 5B en het voelt echt heel gaaf. Vind het echt heel tof. Vond het best wel moeilijk, zeker het examen ook maar ik had tien fout (van de 50 vragen) dus geslaagd met ongeveer een 8. Ben zo blij En nu wil ik dat m'n vriend er is ofzo maar die is er niet
Oud 25-06-2009, 18:29
Dith
Dith is offline
Krijg net te horen dat de man van een vrouwtje waar mijn pa vaak mee tennist gisteravond is overleden aan een hersenbloeding. Hij was echt hooguit 40 en ze hebben twee kleine kinderen pff... Heb vorige week nog met hem gesproken en was zó'n leuke man, echt heel raar allemaal.

Gisteren naar de Efteling geweest, beste pretpark óóit! En morgen trouwt de zus van mijn vriend, ben er zo vreselijk zenuwachtig voor, net alsof ik zelf ga trouwen hehe.
Oud 25-06-2009, 18:52
darkfairy
darkfairy is offline
@yana lang niks van je gehoord hoe gaat het?.

ot.
ik ben vanmorgen weer naar fyshio fitnes geweest,
met een mede patient en met iemand van de dagbehandeling.
dat was wel gezellig.
en daarna naar creatieve therapie geweest.
en dat was ook wel leuk.
en expressie was ook leuk vanmiddag.
ik heb de hele dag aangegeven dat ik onrustig ben.
bij de therapieen en op de afdeling.
en nou ben ik net een uurtje thuis.
en hier is er spanning.
Oud 25-06-2009, 19:17
Verwijderd
Is er iemand die voor het thema zintuig zien of proeven een verhaal/gedicht/liedje/knutseldingquiz/dans/drama weet voor bovenbouw basisschool? I needz help.:/
Oud 25-06-2009, 20:33
darkfairy
darkfairy is offline
nee ik mag mijn gedachte's niet laten winnen.
Oud 25-06-2009, 20:37
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ik ben geslaagd voor m'n stralingscursus en nu dus stralingsdeskundige 5B en het voelt echt heel gaaf. Vind het echt heel tof. Vond het best wel moeilijk, zeker het examen ook maar ik had tien fout (van de 50 vragen) dus geslaagd met ongeveer een 8. Ben zo blij En nu wil ik dat m'n vriend er is ofzo maar die is er niet
Ik ben ook stralingsdeskundige 5B. Maar ik vond het echt een te makkelijk examen (had 3 fout geloof ik) en die practica waren best suf. Maar goed gedaan hoor! Ga je ook de andere cursussen volgen?
Oud 25-06-2009, 21:06
Redhair
Redhair is offline
Well it's full speed baby, in the wrong direction

Daar ben ik ook weer eens. Full speed in the wrong direction. Niet met drugs, nee, daar ben ik gelukkig sinds medio november vanaf. Al heel 2009 helemaal clean van de pep en dat bevalt me uitstekend. Die shit hoef ik nooit meer, nooit.

I hear you're losing weight again Mary Jane, do you ever wonder who you're losing it for

Te veel, te veel, maar voor wie inderdaad? Wat heeft het voor zin? Waarom is het niet genoeg, nooit genoeg, terwijl het al te weinig is? Mijn bmi is niet gezond meer, het gaat veel te hard en ik kan er niet mee stoppen. Het kwelt me, het houdt me de hele dag bezig, ik word er gek van. Het begon met onschuldig afvallen met een onschuldig streefgewicht, maar daar had ik niet aan moeten beginnen. Stoppen met pep en meteen gaan afvallen, meteen weer op eten richten. Toen kreeg ik darmverstopping, mijn buik begon op te zetten, dat zette mij aan tot meer afvallen. Want dikke buik is algeheel dik, dacht mijn gekke hoofd. En nu heb ik een paar kilo ondergewicht en ik kan niet stoppen met nauwelijks eten. Vandaag eindelijk weer eens patat gehad, want vanmorgen schrok ik echt op de weegschaal. Weer een kilo minder, dit gaat te ver, dit is te veel. Nu doet mijn buik pijn en is weer vreselijk opgezet, want patat is vet en vet kan mijn buik echt niet meer hebben. Maar nu heb ik hongerhongerhonger. Genoeg van de tomaat en komkommer en de kleine vetarme porties die ik elke dag eet. Nu heb ik zin in ijs en chocola want ik ben ook nog eens ongesteld. Maar een ijsje kopen lukt niet. Ik ben het al meerdere malen van plan geweest. Ik heb mezelf streng toegesproken, stel je niet aan, een ijsje zorgt er niet voor dat je kilo's aankomt, ook niet in combinatie met de patat van daarstraks, en wat dan nog, je zou aan moeten komen. Ik maak voorwaarden, als ik een uur met de hond zou lopen, wat ik zojuist heb gedaan, mag ik een ijsje, maar het lukt niet. Ooh wat wil ik weer graag een pak koekjes of zak chips wegwerken, een reep chocola in no time opeten, gewoon ijs kunnen kopen. Die kutbuik die steeds zo opzette zorgde voor zo'n grote angst voor al het ongezonde eten, het heeft me weer helemaal eetgestoord gemaakt en ik wil niet meer, het moet ophouden, vriendje moet mijn ribben niet allemaal voelen als hij mij knuffelt, maar toch wil ik minder wegen en minder wegen, terwijl ik weet dat het slecht is. Godsamme.
Oud 25-06-2009, 21:10
justhanna
justhanna is offline
Help, hier iemand van verstand wajong, bijverdienen en loonheffingskortingen?

Ik vraag me af of het 'nut' heeft om te gaan werken (vakantiebaan), want ik wil mijn loonheffingskorting op de wajong laten toepassen, maar hou ik dan niet enorm weinig loon over van mijn werk? Ik weet dat ik dat aan het einde van het jaar wel terugkrijg maar als ik werk word ik ook gekort op mijn wajong, en als er dan ook nog eens enorm veel word ingehouden op mijn loon kom ik per maand volgens mij slechter uit dan als ik niet werk, of zie ik dat nu verkeerd?

Stel, ik krijg 654 euro bruto per maand bij mijn baan. Dan word mijn wajong gekort tot 328 euro bruto (ipv 866). Maar als er dan enorm veel loonheffing van mijn loon word gehaald, hou ik uiteindelijk dan toch minder over per maand dan als ik gewoon niet werk? Of valt de hoeveelheid belasting die er af gaat zonder loonheffingskorting toch wel enorm mee?
Oud 25-06-2009, 21:13
Verwijderd
@ justhanna: wat fijn dat je zo'n leuke baan hebt gevonden! Leuk om te lezen dat het een keer meezit
@ KingelDingel: Ik ken je gevoelens heel goed. Het gevoel van compleet falen in deze maatschappij. Ik zit er op het moment niet zo diep in als jij. Ik geef het in ieder geval nog een kans, ga nog een keer proberen wat van mijn leven te maken. Maar zoals jij ook al zegt, als dit niet lukt weet ik het ook niet meer. Ik weet verder niet zo veel te zeggen, ik wil alleen maar zeggen dat je niet alleen bent en ik wens je veel sterkte!

OT: Vandaag behandelplanbespreking gehad en dat was wel fijn. Alles nog een keer op een rijtje gezet van waar ik mee bezig ben en waar ik nog aan ga werken. Mijn moeder benadrukte nog even dat ik vooral niet te hard van stapel moet lopen. Ik weet dat heel goed, maar aan de andere kant zou ik zo graag normaal willen zijn. Ik zou zo graag een studie volgen zoals iedereen dat doet zonder daarbij zo faalangstig te raken dat ik onderuit ga. Kan iemand mij leren hoe je dat doet?
Na de bespreking ben ik nog met mijn ouders de stad in gelopen en heb ik een jasje gekocht wat ik kan dragen op de bruiloft van mijn broer. Ik ben er super blij mee en ik denk dat ik nog moeite ga hebben om het niet van te voren al te dragen. Haha.
's Avonds moest ik koken voor de hele groep en het is zo stom. Ik dacht echt iets lekkers gemaakt te hebben, lusten twee van mijn groepsgenoten het niet. Ik kan me dan zo afgewezen voelen terwijl dat natuurlijk nergens op slaat. Ik ben bang dat ze meteen negatief over me gaan denken. Dat ik een geitewollensokken trut ben omdat ik vegetarisch eet en een keer bonen klaar maak. Het slaat natuurlijk nergens op, maar daar ben ik dan meteen bang voor. Gelukkig kwamen er later nog wat mensen binnenstromen die het wel lekker vonden.
Oud 25-06-2009, 21:14
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Well it's full speed baby, in the wrong direction

Daar ben ik ook weer eens. Full speed in the wrong direction. Niet met drugs, nee, daar ben ik gelukkig sinds medio november vanaf. Al heel 2009 helemaal clean van de pep en dat bevalt me uitstekend. Die shit hoef ik nooit meer, nooit.

I hear you're losing weight again Mary Jane, do you ever wonder who you're losing it for

Te veel, te veel, maar voor wie inderdaad? Wat heeft het voor zin? Waarom is het niet genoeg, nooit genoeg, terwijl het al te weinig is? Mijn bmi is niet gezond meer, het gaat veel te hard en ik kan er niet mee stoppen. Het kwelt me, het houdt me de hele dag bezig, ik word er gek van. Het begon met onschuldig afvallen met een onschuldig streefgewicht, maar daar had ik niet aan moeten beginnen. Stoppen met pep en meteen gaan afvallen, meteen weer op eten richten. Toen kreeg ik darmverstopping, mijn buik begon op te zetten, dat zette mij aan tot meer afvallen. Want dikke buik is algeheel dik, dacht mijn gekke hoofd. En nu heb ik een paar kilo ondergewicht en ik kan niet stoppen met nauwelijks eten. Vandaag eindelijk weer eens patat gehad, want vanmorgen schrok ik echt op de weegschaal. Weer een kilo minder, dit gaat te ver, dit is te veel. Nu doet mijn buik pijn en is weer vreselijk opgezet, want patat is vet en vet kan mijn buik echt niet meer hebben. Maar nu heb ik hongerhongerhonger. Genoeg van de tomaat en komkommer en de kleine vetarme porties die ik elke dag eet. Nu heb ik zin in ijs en chocola want ik ben ook nog eens ongesteld. Maar een ijsje kopen lukt niet. Ik ben het al meerdere malen van plan geweest. Ik heb mezelf streng toegesproken, stel je niet aan, een ijsje zorgt er niet voor dat je kilo's aankomt, ook niet in combinatie met de patat van daarstraks, en wat dan nog, je zou aan moeten komen. Ik maak voorwaarden, als ik een uur met de hond zou lopen, wat ik zojuist heb gedaan, mag ik een ijsje, maar het lukt niet. Ooh wat wil ik weer graag een pak koekjes of zak chips wegwerken, een reep chocola in no time opeten, gewoon ijs kunnen kopen. Die kutbuik die steeds zo opzette zorgde voor zo'n grote angst voor al het ongezonde eten, het heeft me weer helemaal eetgestoord gemaakt en ik wil niet meer, het moet ophouden, vriendje moet mijn ribben niet allemaal voelen als hij mij knuffelt, maar toch wil ik minder wegen en minder wegen, terwijl ik weet dat het slecht is. Godsamme.
fijn om weer wat van je te horen.
en fijn om te horen dat je van de drugs af bent.
goed van je zeg.
maar heb je hulp van het ggz bij je eet probleem?.
en wat zegt je vriend ervan?.
ik herken je verhaal heel erg.
sterkte ermee *knuffel*

ot.
zometeen toch maar eens naar bed gaan.
nog maar eventjes tv kijken.
comedy center denk ik.
en een jongen uit de dagbehandelijk.
moet ik altijd spontaan van lachen.
door zijn opmerkingen.
dat vind ik altijd wel fijn.

Laatst gewijzigd op 25-06-2009 om 21:19.
Oud 25-06-2009, 21:30
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
fijn om weer wat van je te horen.
en fijn om te horen dat je van de drugs af bent.
goed van je zeg.
maar heb je hulp van het ggz bij je eet probleem?.
en wat zegt je vriend ervan?.
ik herken je verhaal heel erg.
sterkte ermee *knuffel*

ot.
zometeen toch maar eens naar bed gaan.
nog maar eventjes tv kijken.
comedy center denk ik.
en een jongen uit de dagbehandelijk.
moet ik altijd spontaan van lachen.
door zijn opmerkingen.
dat vind ik altijd wel fijn.
Nee, geen hulp. Moet binnenkort weer naar het ziekenhuis, naar de maagleverdarm arts. Zal met haar eens overleggen wat ik kan doen, misschien een diëtiste of iets dergelijks. Een psycholoog heeft toch geen zin, ik weet het allemaal dondersgoed. Ik ben mijn eigen therapeut, zeg tegen mezelf wat een therapeut zal zeggen, maar ernaar luisteren is moeilijk.
En mijn vriend, tja, wat zegt hij ervan. Weinig, hij is geen prater. Hij ziet het aan, kijkt lijdzaam toe. Wordt er waarschijnlijk helemaal gek van. Elke dag het gedoe opnieuw. Wat gaan we eten? We eten bijna nooit meer hetzelfde, want wat hij maakt vind ik te vet. Hij bakt aardappels, ik kook er dan maar een. Hij maakt pasta, ik knutsel weer een salade voor mezelf in elkaar. In de supermarkt het gedraal bij het eten, dan heb ik me voorgenomen iets te maken maar als ik in de winkel al dat eten bij elkaar zie klap ik dicht en wil ik niets meer eten. Het zal wel zwaar zijn voor hem.
Oud 26-06-2009, 05:39
Verwijderd
Ik ben licht geschokt door de dood van Michael Jackson. Maar goed, heel veel langer had het niet kunnen duren.
Oud 26-06-2009, 06:59
Verwijderd
Ik kan mijn usbstick nergens vinden en daar staat een opdracht op die ik zometeen moet inleveren. En laten we voor dat vak nou net een strenge leraar hebben.
Oud 26-06-2009, 09:09
Verwijderd
Redhair: fijn om iets van je te horen en wat goed dat je van de pep af bent <3 Wel kut om te horen van het eten.. ({) Hou vol eah meis.

OT: Relatie van een van m'n beste vrienden is uitgegaan omdat zijn vriendin vond, niet dacht maar vond, dat hij met mij vreemd was gegaan. Mag je tegenwoordig niet eens meer goede vrienden van het andere geslacht hebben ffs. Ze was wel een beetje raar in haar hoofd, maar dit.. Arm ding. Binnenkort maar even chillen samen.

En verder, tsja. Soms is het zonder reden rotzooi in mn hoofd, dat is te lastig.. Maar toch maar proberen om door te gaan, telkens opnieuw. Komt wel goed, ooooooit.
Oud 26-06-2009, 09:26
Yana
Yana is offline
Redhair, toen ik dus oude topics aan het doorlezen was las ik ook jouw stukjes weer.. en ik vroeg me af hoe het met je ging. Dat jij -net als ik- ook al in geen eeuwigheid meer had gepost. Ik had gehoopt dat het beter met je ging, wat enorm kut om te horen...

@Darkfairy, ik vind het moeilijk om hier nog te posten op zo'n openbaar forum. Things got (too) heavy lately. Laten we het daar maar op houden.
Oud 26-06-2009, 09:32
Verwijderd
Knuffel voor Yana, dan maar.
Oud 26-06-2009, 09:43
Yana
Yana is offline
Citaat:
Knuffel voor Yana, dan maar.
Dankje . Raar verhaal van die relatie trouwens? ik snap het niet helemaal . Je hebt toch niks gedaan?
Oud 26-06-2009, 09:47
Nona
Nona is offline
Citaat:
Ik ben licht geschokt door de dood van Michael Jackson. Maar goed, heel veel langer had het niet kunnen duren.
Hij was even oud als mijn ouders.
Oud 26-06-2009, 10:00
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
Help, hier iemand van verstand wajong, bijverdienen en loonheffingskortingen?

Ik vraag me af of het 'nut' heeft om te gaan werken (vakantiebaan), want ik wil mijn loonheffingskorting op de wajong laten toepassen, maar hou ik dan niet enorm weinig loon over van mijn werk? Ik weet dat ik dat aan het einde van het jaar wel terugkrijg maar als ik werk word ik ook gekort op mijn wajong, en als er dan ook nog eens enorm veel word ingehouden op mijn loon kom ik per maand volgens mij slechter uit dan als ik niet werk, of zie ik dat nu verkeerd?

Stel, ik krijg 654 euro bruto per maand bij mijn baan. Dan word mijn wajong gekort tot 328 euro bruto (ipv 866). Maar als er dan enorm veel loonheffing van mijn loon word gehaald, hou ik uiteindelijk dan toch minder over per maand dan als ik gewoon niet werk? Of valt de hoeveelheid belasting die er af gaat zonder loonheffingskorting toch wel enorm mee?
Heb je recht op wajong dan? Dat lijkt me het belangrijkste. Ik weet niet of ik het gemist heb maar ik internet op mijn mobiel
Als je wajong hebt mag je 20% bijverdienen. In mijn geval betekent dat dat ik 5x in de maand mag werken. Als je meer werkt word je gekort op je wajong.
Daarbij is werken natuurlijk altijd beter dan wajong ontvangen
Anders bel het UWV even.
Oud 26-06-2009, 10:02
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
O en ik ben gezakt voor de test. Voor alle onderdelen had ik een 6,5 of hoger behalve voor rekenvaardigheid daarvoor had ik een 4,5. Tja en je moest een 5.5 halen.
Gemiddeld kan dus niet

In augustus weer opnieuw maar het voelt wel ff rot

BIJNA HAD IK HET GEHAALD
Oud 26-06-2009, 11:39
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Nee, geen hulp. Moet binnenkort weer naar het ziekenhuis, naar de maagleverdarm arts. Zal met haar eens overleggen wat ik kan doen, misschien een diëtiste of iets dergelijks. Een psycholoog heeft toch geen zin, ik weet het allemaal dondersgoed. Ik ben mijn eigen therapeut, zeg tegen mezelf wat een therapeut zal zeggen, maar ernaar luisteren is moeilijk.
En mijn vriend, tja, wat zegt hij ervan. Weinig, hij is geen prater. Hij ziet het aan, kijkt lijdzaam toe. Wordt er waarschijnlijk helemaal gek van. Elke dag het gedoe opnieuw. Wat gaan we eten? We eten bijna nooit meer hetzelfde, want wat hij maakt vind ik te vet. Hij bakt aardappels, ik kook er dan maar een. Hij maakt pasta, ik knutsel weer een salade voor mezelf in elkaar. In de supermarkt het gedraal bij het eten, dan heb ik me voorgenomen iets te maken maar als ik in de winkel al dat eten bij elkaar zie klap ik dicht en wil ik niets meer eten. Het zal wel zwaar zijn voor hem.
dus je wilt helemaal geen hulp meer van het ggz?.
zit je er ook niet meer bij?.
ik kan niet weten wat je vriend van binnen voelt
maar ik denk wel dat je vriend zich van binnen rot zal voelen.
en eerst ging het eten toch weer beter?.

Citaat:
Redhair, toen ik dus oude topics aan het doorlezen was las ik ook jouw stukjes weer.. en ik vroeg me af hoe het met je ging. Dat jij -net als ik- ook al in geen eeuwigheid meer had gepost. Ik had gehoopt dat het beter met je ging, wat enorm kut om te horen...

@Darkfairy, ik vind het moeilijk om hier nog te posten op zo'n openbaar forum. Things got (too) heavy lately. Laten we het daar maar op houden.
lees je nog wel regelmatig mee?.
en hoe is het met eten?.
ik hoop voor je wat beter *knuffel*.

ot.

we hadden weer te weinig werk.
na de pauze moesten we met een groepje in de kantine gaan zitten.
die niks te doen hadden.
want de stickers en de batterijen waren op.
en de andere konden verder gaan met lijmen.
en nou mochten we weer vrij nemen voor vanmiddag.
omdat ze zo weinig mogelijk mensen op de afdeling woude hebben vanmiddag.
en de mensen die er waren gingen dozen vouwen.
want er zou een grote order aankomen maar daar moeten ze op wachten.
en mensen die woude mochten ook al maandag vrij hebben.
Oud 26-06-2009, 11:49
IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:

Ahhhhh ({) je bent weer hier.....
ik eigenlijk niet meer...
zal je binnenkort eens mailen xx
En Tja, what can i say. Je weet het zelf hartstikke goed.
Misschien moet je eens foto's pakken, je was zo mooi toen je geen skelet was.
Oud 26-06-2009, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Hij was even oud als mijn ouders.
en kijk eens hoe weinig er nog van hem over was.

ontopic: ik ben veilig laag overgevlogen naar t zuiden in mn blauwe ootootje.

- 'he zie je die blonde daar? poehoe!'
+ 'ja..nou he!'
- *vlucht kantoor uit als ik binnenkom*
godverdomme je had er bij moeten zijn
Oud 26-06-2009, 13:48
darkfairy
darkfairy is offline
ik kon het weer eens niet laten.

Regels voor berichten