Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2010, 20:06
Chick Rock
Chick Rock is offline
Derde deel van Stravaganza uitgelezen vandaag, maar was bij m'n ouders en had deel 4 helaas niet bij me. Daarom nu maar weer eens begonnen aan De Verborgen Geschiedenis van Donna Tartt.
Oud 08-02-2010, 08:05
Lilium
Lilium is offline
Petersburg - Bely
Oud 08-02-2010, 11:17
Aurora
Aurora is offline
Niccolò Ammaniti - Kieuwen
Oud 08-02-2010, 13:28
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik lees nu het Pauperparadijs van Suzanne Jansen.
Oud 08-02-2010, 18:07
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik lees nu het Pauperparadijs van Suzanne Jansen.
Wil je hier neerzetten wat je ervan vind? Ik wil hem ook namelijk, denk ik.
Oud 08-02-2010, 18:48
Calyx
Calyx is offline
Barbara Kingsolver - The Lacuna
Oud 08-02-2010, 20:03
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Wil je hier neerzetten wat je ervan vind? Ik wil hem ook namelijk, denk ik.
Ik heb 't van de bieb. En als ik het uit heb, ga ik er denk ik wel een bericht van op mijn blog zetten. Tot die tijd: ik ben niet gewend aan het genre en daarom vind ik het nog niet zo ontzettend boeiend, maar dan ineens zijn er ontzettend leuke, interessante weetjes die het absoluut waard maken om dit boek te lezen.
Oud 08-02-2010, 21:39
HFSH
HFSH is offline
Richard Dawkins - The God Delusion (eindelijk eens)
Harold McGee - On Food and Cooking, the science and lore of the kitchen (meesterlijk )
Maarten van Buuren - Kikker gaat fietsen (als sinds augustus, misschien maar eens uitlezen )
Oud 09-02-2010, 14:32
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik lees Zeitoun van Dave Eggers, en het start een beetje saai op maar het begint nou wel echt en ik kan me niet voorstellen dat Dave Eggers teleurstelt dus ik lees braaf door . Ben benieuwd!
Oud 09-02-2010, 16:18
Nienna*
Nienna* is offline
Haar naam was Sarah - Tatiana de Rosnay

Tot nu toe vind ik het echt heel boeiend eigenlijk, wat me verbaast, want ik herinner me dat iemand hier op het forum het echt helemaal niks vond? En soms stel ik toch wel hoge eisen aan boeken. Misschien dat het einde nog shit is maar tot nu toe bevalt het me!
Oud 09-02-2010, 17:49
bladertje
bladertje is offline
Citaat:
Ik heb 't van de bieb. En als ik het uit heb, ga ik er denk ik wel een bericht van op mijn blog zetten. Tot die tijd: ik ben niet gewend aan het genre en daarom vind ik het nog niet zo ontzettend boeiend, maar dan ineens zijn er ontzettend leuke, interessante weetjes die het absoluut waard maken om dit boek te lezen.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat je ervan vindt, maar hoe heet je blog? (ik ben ook gewoon benieuwd naar je blog )
Oud 09-02-2010, 17:54
bladertje
bladertje is offline
Citaat:
Haar naam was Sarah - Tatiana de Rosnay

Tot nu toe vind ik het echt heel boeiend eigenlijk, wat me verbaast, want ik herinner me dat iemand hier op het forum het echt helemaal niks vond? En soms stel ik toch wel hoge eisen aan boeken. Misschien dat het einde nog shit is maar tot nu toe bevalt het me!
Ik vond het erg slecht en cliché geschreven. De emoties van de hoofdpersoon (de vrouw) zijn overdreven en het kind denkt dingen die zó duidelijk zijn geïmplementeerd door de auteur... En let eens op hoe vaak beschrijvingen als volgt gaan: 'zijn stem klonk vriendelijk, vrolijk', of: 'ze voelde zich verzwakt, moe'.
Oud 10-02-2010, 08:07
Verwijderd
Ik vond Haar naam was Sarah in het begin ook nog wel leuk, maar hoe verder ik kwam, hoe meer ik me ook ging ergeren aan bepaalde dingen. Dat kind is inderdaad ook niet echt realistisch met haar volwassen uitspraken.
Oud 10-02-2010, 21:48
DevilBitch
DevilBitch is offline
De nacht van de waarheid, van Piero Degli Antoni. Het is qua schrijfstijl anders dan wat ik normaal lees, maar ik vind hem tot nu toe erg goed.
Oud 11-02-2010, 09:59
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Ik vond het erg slecht en cliché geschreven. De emoties van de hoofdpersoon (de vrouw) zijn overdreven en het kind denkt dingen die zó duidelijk zijn geïmplementeerd door de auteur... En let eens op hoe vaak beschrijvingen als volgt gaan: 'zijn stem klonk vriendelijk, vrolijk', of: 'ze voelde zich verzwakt, moe'.
Ja nu je dit zo zegt, herinner ik me ook dat ik me daar inderdaad aan heb geërgerd. Ik weet niet meer wat het was, maar één keer stond er zelfs zo'n soort uitdrukking die niet bestond/iets wat niet kan, maar misschien is dat ook wel verkeerd vertaald.
@ Majel: Zeker niet echt superrealistisch hoe dat meisje denkt, ze is in het begin al inderdaad te volwassen.
Maar ik vond het verhaal heel boeiend en ik was ook wel heel benieuwd hoe het verder ging.

Wat ik me wel niet echt kon voorstellen, is

Spoiler

Maar al met al, ik vond het boek toch wel mooi, en dan met name het verhaal. Want de karakters zijn inderdaad niet supergeloofwaardig.
Oud 11-02-2010, 10:05
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Net mijn boek uit, er werd altijd beweerd dat het een trilogie was, en nu staat er achter in het boek dat het boek besloten word in deel 4! Naaiers. En deel 4 is nog niet uit, dus dat word wachten
Oud 11-02-2010, 10:10
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Net mijn boek uit, er werd altijd beweerd dat het een trilogie was, en nu staat er achter in het boek dat het boek besloten word in deel 4! Naaiers. En deel 4 is nog niet uit, dus dat word wachten
En ondertussen, kan je mooi het gouden kompas gaan lezen!

OT: Ik ben weer bezig om Brisingr uit te lezen. In de hoop dat er dan binnenkort deel 4 uitkomt zodat ik die erachteraan kan lezen. Maar voglensmij duurt het nog heel erg lang..

Laatst gewijzigd op 11-02-2010 om 10:17.
Oud 12-02-2010, 06:07
Ieke
Ieke is offline
Stephanie Meyer - Twilight
Oud 14-02-2010, 22:02
Giles
Giles is offline
Ieke NEEN

Ik lees wel goede fantasy: Best served cold van Joe Abercrombie.
Oud 15-02-2010, 06:07
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ieke NEEN
Hoezo? Ik heb niet gezegd dat ik het goed vond en bovendien lees ik liever een boek dan ik de film kijk
Oud 15-02-2010, 12:19
Verwijderd
Stieg Larsson - Mannen die vrouwen haten
Oud 15-02-2010, 14:15
Nienna*
Nienna* is offline
Ik herlees PS. I love you van Cecilia Ahern. Zo treurig (en ook ZO Amerikaans geschreven, valt me eigenlijk nu pas op. In de Nederlandse vertaling althans)

Edit: Hahaha en het komt niet eens uit Amerika volgens mij. Die schrijfster is Iers

Laatst gewijzigd op 17-02-2010 om 22:02.
Oud 15-02-2010, 21:09
Giles
Giles is offline
Citaat:
Hoezo? Ik heb niet gezegd dat ik het goed vond en bovendien lees ik liever een boek dan ik de film kijk
O vooruit
Oud 16-02-2010, 16:41
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ein-de-lijk ben ik door De engelen des doods van David Hewson heen. Op de een of andere manier kwam ik maar niet in het verhaal. Nu begin ik aan Levenslang van Lisa Marklund.
Oud 16-02-2010, 17:35
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Niccolò Ammaniti - Kieuwen
Hoe issie?

Ik lees nog steeds Dave Eggers - Zeitoun En het wordt wel steeds mooier maar ik moet gewoon even tijd maken om wat meer dan steeds 20 pagina's achter elkaar te lezen..
Oud 17-02-2010, 12:06
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik lees het laatste deel van Harry Potter en Het verslag van Brodeck van Claudel. Had nog nooit iets van hem gelezen, maar vind het erg mooi
Oud 17-02-2010, 19:17
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Hoe issie?
Ik vond het een waardeloos boek. Totaal niet te vergelijken met Ik haal je op, ik neem je mee en Zo god het wil. Echt een vaaaag ongeloofwaardig verhaal. Beetje jammer.
Oud 17-02-2010, 19:32
Issun
Issun is offline
Ik lees nu Imre Kertech - Onbepaald Door Het Lot (of hoe je dat ook schrijft). Ik vind het tot nu toe een aardig boek, maar het is nogal onlogisch dat een veertienjarig jongetje zo naief is als een klein kind maar wel met ontzettend dure woorden praat.
Oud 17-02-2010, 19:49
Calyx
Calyx is offline
N. Ammaniti met Ik haal je op, ik neem je mee.
Oud 17-02-2010, 20:47
WAT
WAT is offline
Citaat:
Stephanie Meyer - Twilight
die ga ik misschien binnenkort toch maar eens in het engels herlezen heerlijke schrijfstijl voor vlak voor het slapen.

ben nu zelf bezig aan de Wicca serie van Cate tiernan, ben bij boek 2, lees een paar hoofdstukjes per avond. Lekker om bij weg te dromen
Oud 18-02-2010, 08:28
thijsmoens
thijsmoens is offline
Zoals God het wil - Niccolo Ammaniti (erg goed!)
Oud 18-02-2010, 08:30
thijsmoens
thijsmoens is offline
Citaat:
die ga ik misschien binnenkort toch maar eens in het engels herlezen heerlijke schrijfstijl voor vlak voor het slapen.

ben nu zelf bezig aan de Wicca serie van Cate tiernan, ben bij boek 2, lees een paar hoofdstukjes per avond. Lekker om bij weg te dromen
Citaat:
Inderdaad goed voor het slapen. Zo saai!
Oud 18-02-2010, 17:11
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Jaaaaa brave calyx! kusje!

Jammer dat hij zo tegen valt Aurora..maar wil hem toch ooit nog wel eens lezen denk ik.

Nog steeds bezig in Zeitoun! Hoop hem wel een dezer dagen uit te krijgen..grappig dat het echt zo totaal anders is dan Egger's andere boeken.
Oud 18-02-2010, 20:46
Giles
Giles is offline
Ik, Ali van een Duitser. Boek uit de jaren tachtig dat uitermate schokkend was omdat hij undercover ging en aantoonde hoe erg het racisme nog is/was in Duitsland. Je wordt er niet vrolijk van.
Oud 19-02-2010, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Die lees ik nu ook. Ik vind het nogal storend dat er taalfouten in staan ;x is natuurlijk de schuld van de vertaler/uitgever maar toch beetje jammerrrr. Dekzijlen ipv dekzeilen en beseffen wordt wederkerend gebruikt.
Oud 20-02-2010, 12:11
RixtTwix
RixtTwix is offline
ik lees nu showtime! van Tiny Fisscher alleen ik hoef nog maar 3 bladzijdes ofzo en dan is hij uit en dan ga ik het volgende deel covergirl lezen
Oud 20-02-2010, 21:33
Giles
Giles is offline
Pomegranate soup. Een sterke Chocolat vibe, maar dan met Iraanse zussen in een klein Iers dorpje. En er zitten ook recepten bij <3
Oud 20-02-2010, 23:13
Verwijderd
Net nog een keer 13de Nacht van Eddy C Bertin gelezen.
Ik denk dat ik nu ook nog eensh et vervolg 'Bloedrode Kamers' ga lezen. Kinderboeken die ook volwassenen weten te boeien.
Oud 21-02-2010, 14:11
Chick Rock
Chick Rock is offline
The Host van Stephenie Meyer, en net De Verborgen Geschiedenis van Donna Tartt uitgelezen .
Oud 21-02-2010, 14:49
Verwijderd
Hoera! Ik heb 'Het Boek Benjamin' gevonden, deel twee van de Dina-trilogie! Van Woeste Hoogten ga ik nog werk maken, rotbieb, zomaar bladzijdes uit mijn leenboeken scheuren, kunnen ze wel en hierna komt 'Contrapunt' van Anna Enquist.
Verder heb ik 'Mijn zusje en ik' van Rina Frank, of Franku, ik weet niet meer precies, uitgelezen. Leuk boek, vlot geschreven, niet geweldig. Zijn er eigenlijk ook wel eens goede pro-Palestijnse boeken geschreven? Dit huis ligt vol met pro-Israelische boeken (Alleen 'Exodus' van Uri Dingetje is al een manifest op zich), maar over de Palestijnen lees ik nou nooit iets
Oud 21-02-2010, 17:35
Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Die lees ik nu ook. Ik vind het nogal storend dat er taalfouten in staan ;x is natuurlijk de schuld van de vertaler/uitgever maar toch beetje jammerrrr. Dekzijlen ipv dekzeilen en beseffen wordt wederkerend gebruikt.
Ik vind het ook irritant .. Prutsers
Oud 21-02-2010, 23:06
DevilBitch
DevilBitch is offline
De nacht van de waarheid is uit. Een maar boek, alleen ergerde ik me dood aan de vier 'Roberto vertelt' stukken. Het hele boek ik 3e persoon verleden tijd, maar die stuken zijn in de 3e persoon tegenwoordige tijd geschreven, terwijl zo over gebeurde dingen gaan? Ik vind 3e persoon tegenwoordige tijd sowieso niet erg fijn lezen, doe mij maar de 1e persoon of 3e persoon in de verleden tijd.

Nu heb ik vlammen van Suzanne Collins er maar eens bij gepakt.
Oud 22-02-2010, 01:17
Verwijderd
Ik ben opnieuw begonnen in The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
Oud 22-02-2010, 15:06
Lilium
Lilium is offline
Calamiteitenleer voor gevorderden - Pessl
Even eenvoudig vermaak.
Oud 22-02-2010, 16:05
Mrasz
Mrasz is offline
Witte Nachten - Dostojevski
Oud 22-02-2010, 19:13
YumYum
YumYum is offline
Voor school ben ik max havelaar aan het lezen van multatuli en voor mezelf hallo meneer god met anna van Fynn. Allebei hele interessante boeken op hele verschillende manieren.
Oud 23-02-2010, 08:01
Hawahaai
Hawahaai is offline
Verdwaald gezin - Jan Siebelink
Oud 23-02-2010, 20:32
Verwijderd
Net The Restaurant at the End of the Universe van Douglas Adams uit, en nu verder in het volgende deel (Life, the Universe and Everything). <3 Ik snap niet waarom ik deze boeken nooit eerder gelezen had.
Oud 24-02-2010, 12:53
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Calamiteitenleer voor gevorderden - Pessl
Even eenvoudig vermaak.
Als je dat al eenvoudig vermaak noemt...

Ik heb Harry Potter uit
Oud 24-02-2010, 16:25
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Als je dat al eenvoudig vermaak noemt...
My thoughts exactly. Mooi boek overigens.

Regels voor berichten