Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2010, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Hm. Mijn moeder liet me altijd de originele versies met ondertiteling zien. En ik vind Nederlandse nasynchronisatie altijd vreselijk, vooral bij musicals hebben ze er een handje van om het extra tenenkrommend te maken.
Van de Disney-tekenfilms ken ik veelal Nederlandse versies. Maar van Mary Poppins ken ik ook alleen de Engelse hoor, gelukkig Kende alleen dat Nederlandse liedje omdat ik vroeger wel eens Sing a long-videobanden leende bij de bieb, van Disney. want daar hoefde je niet extra voor te betalen En die stond daar toen op.
Advertentie
Oud 09-01-2010, 16:26
Uice
Uice is offline
Citaat:
Atheīsme is net zo min een open opvoeding als een gelovige opvoeding. Ze laten niet open of er een god is, er is bij voorbaat geen god, geen paashaas, geen sinterklaas. Ik was
Als je kind denkt dat er een monster in de kast zit, zeg je toch ook gewoon dat het niet waar is. Volgens jouw definitie is de enige open opvoeding een waarin iedere vraag van het kind met 'weet ik niet' beantwoord wordt.
Oud 09-01-2010, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Als je kind denkt dat er een monster in de kast zit, zeg je toch ook gewoon dat het niet waar is.
Verwijderd
Citaat:

Ik was ook een jonge alto.

dat vind ik nog best tof eigenlijk

Spoiler

Meeeh *dreads weer opplakt*
Verwijderd
haha altijd leuk om oude foto's in m'n photobucket te bekijken. Meetingfoto's die ik niet mag posten omdat ze zijn van mensen die principieel geen foto's posten, maar toen nog niet
Verwijderd
Citaat:
was je daar veertien?
Spoiler
Ja. Ik werd letterlijk nooit om ID gevraagd bij het kopen van sigaretten (of wat dan ook), dat vond ik toen wel gaaf. Met dat ID-vragen zijn ze pas begonnen na m'n twintigste.
Oud 09-01-2010, 16:28
Martiņo
Martiņo is offline
Citaat:
Atheīsme is net zo min een open opvoeding als een gelovige opvoeding. Ze laten niet open of er een god is, er is bij voorbaat geen god, geen paashaas, geen sinterklaas. Ik was ZO kwaad op mijn moeder toen ze vertelde dat hij niet bestond! Maar ik wist wel dat ze ongelijk had
Nou, in mijn ogen is atheīsme minder opdringerig als de verschillende gelovige doctrines die je strikte leefregels opleggen en er bijna allemaal een wereldvreemde overtuiging op nahouden. Je hoeft in ieder geval geen brief naar de bisschop of paus te sturen als je geen atheīst meer wil zijn.
Verwijderd
aw ecnelis wat was je schattig
Uice
Uice is offline
Citaat:
Van de Disney-tekenfilms ken ik veelal Nederlandse versies. Maar van Mary Poppins ken ik ook alleen de Engelse hoor, gelukkig Kende alleen dat Nederlandse liedje omdat ik vroeger wel eens Sing a long-videobanden leende bij de bieb, van Disney. want daar hoefde je niet extra voor te betalen En die stond daar toen op.
Mijn broer heeft me toen ik jong was aan het huilen gekregen door te weigeren de Nederlandse versie van de Lion King-soundtrack voor me te kopen, het moest de Engelse zijn. Uiteindelijk heb ik daar wel profijt van gehad.
Oud 09-01-2010, 16:29
Verwijderd
ik ben trouwens katholiek gedoopt maar heb nooit een brief naar de paus gestuurd hoor
Verwijderd
Citaat:
Nou, in mijn ogen is atheīsme minder opdringerig als de verschillende gelovige doctrines die je strikte leefregels opleggen en er bijna allemaal een wereldvreemde overtuiging op nahouden. Je hoeft in ieder geval geen brief naar de bisschop of paus te sturen als je geen atheīst meer wil zijn.
Eens.
Daarnaast hebben de atheīsten gewoon gelijk.
Martiņo
Martiņo is offline
Citaat:
Eens.
Daarnaast hebben de atheīsten gewoon gelijk.
Dat staat voorop.
Oud 09-01-2010, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Mijn broer heeft me toen ik jong was aan het huilen gekregen door te weigeren de Nederlandse versie van de Lion King-soundtrack voor me te kopen, het moest de Engelse zijn. Uiteindelijk heb ik daar wel profijt van gehad.
Hmja. Toch zou ik hem nu nog steeds in het Nederlands willen zien, ook al is de Engelse versie ongetwijfeld vele malen beter.
Verwijderd

Kijk dan wat een coole trui ik had.

Laatst gewijzigd op 29-12-2014 om 07:38.
Verwijderd
Citaat:
Dat staat voorop.
Verwijderd
ahw sarah!
Martiņo
Martiņo is offline
Citaat:
ik ben trouwens katholiek gedoopt maar heb nooit een brief naar de paus gestuurd hoor
Ik ook niet. En ik ben heel lang misdienaar geweest, ook toen ik al wist dat ik eigenlijk niet meer geloofde.
Oud 09-01-2010, 16:31
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hmja. Toch zou ik hem nu nog steeds in het Nederlands willen zien, ook al is de Engelse versie ongetwijfeld vele malen beter.
Met Rowan Atkinson als Zazu. Dat vond ik uiteindelijk toch veel leuker, ook als kind.
Oud 09-01-2010, 16:31
Verwijderd
Maar Fizzle, je bent nu zeker ietsist?
Oud 09-01-2010, 16:32
Verwijderd
Oh ik heb geen foto van toen ik 14 was, wel van toen ik 15 was!

Ook leuk dat dat intertijd werd beschouwd als een behoorlijk goede kwaliteit digitale camera.

Laatst gewijzigd op 29-12-2014 om 07:37.
Martiņo
Martiņo is offline
Citaat:
Ik heb die soundtrack ook, hij is heel mooi, hele mooie muziek staat erop.
Verwijderd
Citaat:
Boze altoblik.

Maar dat haar staat je wel beter dan je huidige kapsel.
Mijn huidige kapsel is praktisch hetzelfde als wat ik daar heb. Alleen zonder verbleekte verf erin en met een pony.
Oud 09-01-2010, 16:33
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Omg

Verwijderd
Citaat:
Ik ook niet. En ik ben heel lang misdienaar geweest, ook toen ik al wist dat ik eigenlijk niet meer geloofde.
Oh ik ben gedoopt toen ik 7 was omdat mijn ouders vonden dat ik staat moest zijn om nee te zeggen maarja, zeg maar eens nee als je zeven bent en je moeder zegt "opa en oma willen graag dat je gedoopt wordt, dat betekent dat een priester water op je hoofd doet en dan ben je katholiek, vind je dat goed?"
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

:"D als ik die zou vinden nu zou ik hem zo kopen

Verwijderd
Citaat:
Mijn huidige kapsel is praktisch hetzelfde als wat ik daar heb. Alleen zonder verbleekte verf erin en met een pony.
Ja, zonder pony staat je dus beter naar mijn superieure mening.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Nou ja, iemand zonder godsdienst opvoeden is wél een stuk opener dan gelovig opvoeden. Natuurlijk word je mening dan ook wel gekleurd, maar je hebt in elk geval altijd nog de mogelijkheid om je te laten dopen etc.
Nouja ik sta dan wel open voor geloven maar veel atheīsten staan dat compleet niet en dat vind ik dus net zo bekrompen als elk (ander) geloof.
Oud 09-01-2010, 16:34
Verwijderd

ik was een mega lui en rond en blond kindje
Oud 09-01-2010, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Met Rowan Atkinson als Zazu. Dat vond ik uiteindelijk toch veel leuker, ook als kind.
Ja, I know. Het hele hoofd van Zazu is toch ook geīnspireerd door hem?
Oud 09-01-2010, 16:35
Verwijderd
Citaat:
:"D als ik die zou vinden nu zou ik hem zo kopen
Mijn oma had hem gebreid! Misschien heeft ze het patroon nog ergens
Verwijderd
Citaat:
Ja, zonder pony staat je dus beter naar mijn superieure mening.
Ik zal eraan denken, de volgende keer dat ik m'n haar ga knippen.
Verwijderd
Citaat:
Nouja ik sta dan wel open voor geloven maar veel atheīsten staan dat compleet niet en dat vind ik dus net zo bekrompen als elk (ander) geloof.
Wat bedoel je met openstaan voor geloven en waarom is dat wenselijk?
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Oud 09-01-2010, 16:36
Verwijderd
Nu moet ik gaan om te gaan eten en spelletjes doen bij een vriendin (en haar vriend, en dochtertje, met T) waar ik dan eerst naar toe moet fietsen brr brr arme ik

Oud 09-01-2010, 16:36
Verwijderd
Oja, ik moest ook weg.
Oud 09-01-2010, 16:37
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Wat bedoel je met openstaan voor geloven en waarom is dat wenselijk?
We zijn een tolerant land dus het is wenselijk dat de mensen daarin ook tolerant zijn. Met andere geloven bedoel ik overigens echt alleen geloven, niet vieze politieke stromingen.
Hoewel politieke stromingen wel de religies van deze tijd zijn. Hm.
Oud 09-01-2010, 16:38
Martiņo
Martiņo is offline
Citaat:
Oh ik ben gedoopt toen ik 7 was omdat mijn ouders vonden dat ik staat moest zijn om nee te zeggen maarja, zeg maar eens nee als je zeven bent en je moeder zegt "opa en oma willen graag dat je gedoopt wordt, dat betekent dat een priester water op je hoofd doet en dan ben je katholiek, vind je dat goed?"
Ik vond het leuk om naar de kerk te gaan. Ik woonde in een wijk met een heel dorps karakter, iedereen kende elkaar en de verenigingen waar ik bij zat hadden ook historisch gezien een verbinding met de kerk, dus het was gewoon logisch.

Daarnaast was de pastor niet iemand die met hoge woorden over God en Jezus smeet, maar iemand die verdraagzaamheid en vrede preekte, het over actuele problemen in de maatschappij had en nooit mensen regels vanuit het geloof oplegde. Dat was ook de reden dat ik zo lang bleef.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Oja, ik moest ook weg.
Nee hoor je mag wel blijven
Verwijderd
zijn wij tolerant?
Oud 09-01-2010, 16:42
Martiņo
Martiņo is offline
Citaat:
Leuk dat je het over openstaan voor geloof hebt. De meeste (zo niet alle) geloven staan niet zo open voor mij. ;x
Oud 09-01-2010, 16:42
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik vond het leuk om naar de kerk te gaan. Ik woonde in een wijk met een heel dorps karakter, iedereen kende elkaar en de verenigingen waar ik bij zat hadden ook historisch gezien een verbinding met de kerk, dus het was gewoon logisch.

Daarnaast was de pastor niet iemand die met hoge woorden over God en Jezus smeet, maar iemand die verdraagzaamheid en vrede preekte, het over actuele problemen in de maatschappij had en nooit mensen regels vanuit het geloof oplegde. Dat was ook de reden dat ik zo lang bleef.
Ik vind kerken ook leuk. Maar de enige dienst die ik ooit heb bijgewoond was een Russische paasdienst, ookal was het een katholieke kerk. Ik was er net die ene keer dat ze mensen kennis wilden laten nemen van andere takken van het Christelijke geloof. Dus alle liederen en spalmen waren in het russisch en ik hoorde af en toe AMINJ en GODSPODI POMIELOEJ en verder verstond ik er geen reet van.
Oud 09-01-2010, 16:43
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Leuk dat je het over openstaan voor geloof hebt. De meeste (zo niet alle) geloven staan niet zo open voor mij. ;x
Jawel, alleen denken ze dat je een geestesziekte hebt die te genezen is.
Ach, nog meer geloven staan niet open voor mij, daar ik een vrouw ben. En daar is echt niks aan te doen.
Oud 09-01-2010, 16:45
Martiņo
Martiņo is offline
Citaat:
Jawel, alleen denken ze dat je een geestesziekte hebt die te genezen is.
Ach, nog meer geloven staan niet open voor mij, daar ik een vrouw ben. En daar is echt niks aan te doen.
Ik weet niet of ze het als geestesziekte zien. In het midden oosten hangen ze je gewoon op en in Europa deden ze dat niet zo heel lang geleden ook nog.

En dan nog, het blijft intolerantie gebaseerd op een vaag sprookjesboek, waar veel mensen al tweeduizend jaar blind op vertrouwen.
Oud 09-01-2010, 16:46
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
In Amerika zien ze het als geestesziekte toch? Maargoed, Amerika. Amerika is zelf een geestesziekte.
Oud 09-01-2010, 16:47
Martiņo
Martiņo is offline
Citaat:
In Amerika zien ze het als geestesziekte toch? Maargoed, Amerika. Amerika is zelf een geestesziekte.
Gelukkig niet meer.
Oud 09-01-2010, 16:48
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
In het weerwolfspel op dit forum wordt het ook als een ziekte gezien
Ik bedoel je trouwens niet te beledigen ofzo hoor!
Spoiler
Oud 09-01-2010, 16:51
Martiņo
Martiņo is offline
Citaat:
In het weerwolfspel op dit forum wordt het ook als een ziekte gezien
Ik bedoel je trouwens niet te beledigen ofzo hoor!
Spoiler
Die aanname zou ik niet zonder meer nemen. ;x

en in het weerwolspel denken de gereformeerde ouders van Archont dat het een ziekte is!
Oud 09-01-2010, 16:52
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Die aanname zou ik niet zonder meer nemen. ;x

en in het weerwolspel denken de gereformeerde ouders van Archont dat het een ziekte is!
Maar dat slaat terug op de visie van de schrijvers!!
Oud 09-01-2010, 16:53
Verwijderd
Citaat:
We zijn een tolerant land dus het is wenselijk dat de mensen daarin ook tolerant zijn. Met andere geloven bedoel ik overigens echt alleen geloven, niet vieze politieke stromingen.
Hoewel politieke stromingen wel de religies van deze tijd zijn. Hm.
Wat heeft tolerantie met atheīsme te maken? Ik ben overtuigd atheīst, maar ik ga niet anderen tegenhouden als ze iets anders willen geloven. Ik denk dat atheīsten juist de meest tolerante mensen zijn.
Oud 09-01-2010, 16:54
Martiņo
Martiņo is offline
Citaat:
Maar dat slaat terug op de visie van de schrijvers!!
Dat slaat nergens op.
Maak jezelf maar lekker wat wijs ja. En volg het verhaal maar eens goed.

zo, even afwassen

Regels voor berichten