Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2010, 00:35
Verwijderd
Citaat:
Als je met diertjes Marokkaans tuig bedoelt.
Beantwoordt de vraag is.
Advertentie
Oud 14-01-2010, 00:36
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat is als je niet stemt.
Ook als je blanco stemt, je verhoogt enkel de kiesdrempel.
Verwijderd
Wat hangt er een vijandig sfeertje, jongens.
Verwijderd
Citaat:
Beantwoordt de vraag is eens.
Oud 14-01-2010, 00:37
Verwijderd
Citaat:
Dat vroeg ik aan Jasper, niet aan jou.
sorry, kusje
Verwijderd
Citaat:
No, really?
Verwijderd
Citaat:
Beantwoordt de vraag is.
Sorry, ik begrijp je niet. Is?
Verwijderd
Citaat:
Wiki;
Een blanco stem is een keuzeoptie tijdens vergaderingen of verkiezingen. Door zijn naam is het de meest omstreden of verwarrende keuze-optie in de stemprocedure: de blanco stem wordt over het algemeen verward met de onthouding van stemmen.

En:
Een blanco stem wordt in Nederland wel meegerekend in het opkomstpercentage, maar heeft geen invloed op de uitslag van de verkiezingen. Een blanco stem wordt namelijk gezien als een ongeldige stem.
Verwijderd
Citaat:
Sorry, ik begrijp je niet. Is?
*zucht* Kan het nog flauwer.
Oud 14-01-2010, 00:38
Verwijderd
Citaat:
Ja,sorry mijn schuld.

Goed hè, dat ik in m'n eentje de hele sfeer ergens kan verzieken.
Verwijderd
Ik ga pitten en misschien nog roken! Morgen weer té vroeg op!

Trusten.
Verwijderd
Citaat:
No, really?
Zeg!
Verwijderd
Citaat:
Wiki;
Een blanco stem is een keuzeoptie tijdens vergaderingen of verkiezingen. Door zijn naam is het de meest omstreden of verwarrende keuze-optie in de stemprocedure: de blanco stem wordt over het algemeen verward met de onthouding van stemmen.
Dat doe ik dus niet
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat heeft dus weldegelijk effect op de verkiezingsuitslag, de kans is dus kleiner dat partijen die rond de kiesdrempel hangen een zetel krijgen.

En Wilders heeft overigens wel standpunten, maar hij is berucht over het niet in de praktijk brengen of fatsoenlijk uitwerken van zijn standpunten. Zo is de "Partij' van de Vrijheid bij begrotingsbesprekingen vaak niet aanwezig of is hun inbreng vrijwel nutteloos.
Oud 14-01-2010, 00:39
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Noem er eens een dan?
Ik vind ook dat er te veel buitenlanders naar Nederland komen ik snap best dat ze moeilijk kunnen leven in hun thuisland maar dan neemt 80% van die mensen niet eens de moeite om Nederlands te leren?!
Verwijderd
Citaat:
Wiki;

En:
Een blanco stem wordt in Nederland wel meegerekend in het opkomstpercentage, maar heeft geen invloed op de uitslag van de verkiezingen. Een blanco stem wordt namelijk gezien als een ongeldige stem.
Een ongeldige stem = een niet-uitgebrachte stem
Verwijderd
Citaat:
Dat doe ik dus niet
Ik heb er nog wat bijgepost wat beter slaat op wat je zei.
Oud 14-01-2010, 00:40
Verwijderd
Citaat:
Dat heeft dus weldegelijk effect op de verkiezingsuitslag, de kans is dus kleiner dat partijen die rond de kiesdrempel hangen een zetel krijgen.
En dat is dus in het voordeel van de grotere partijen
Verwijderd
Citaat:
Een ongeldige stem = een niet-uitgebrachte stem
Nee hoor.

Een blanco stem telt mee in de opkomst. Een niet-uitgebrachte stem niet.
Verwijderd
Citaat:
Ja,sorry mijn schuld.

Nee hoor, het was mijn schuld.
Ik zette een spatie tussen Groen en Links.
Tja, dan vraag je er ook wel een beetje om natuurlijk. Ik had het moeten weten. Stomstomstom. Oei, daar moeten spaties tussen.

Citaat:
Ik ga pitten en misschien nog roken! Morgen weer té vroeg op!

Trusten.
Truste
Verwijderd
Citaat:
Ik heb er nog wat bijgepost wat beter slaat op wat je zei.
Ik ben snel
Verwijderd
Citaat:
Ik vind ook dat er te veel buitenlanders naar Nederland komen ik snap best dat ze moeilijk kunnen leven in hun thuisland maar dan neemt 80% van die mensen niet eens de moeite om Nederlands te leren?!
Hallo uit de lucht gegrepen percentages.
Oud 14-01-2010, 00:41
Verwijderd
Citaat:
Ja,sorry mijn schuld.

Het is je vergeven, als je maar geen Wilders stemt
Oud 14-01-2010, 00:41
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor.

Een blanco stem telt mee in de opkomst. Een niet-uitgebrachte stem niet.
Dus is het alsnog een stem aan de grootste partij
Oud 14-01-2010, 00:42
Verwijderd
Citaat:
Het is je vergeven, als je maar geen Wilders stemt
Misschien.
Verwijderd
Citaat:
92% van alle statistiek op internet is verzonnen.
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor, het was mijn schuld.
Ik zette een spatie tussen Groen en Links.
Tja, dan vraag je er ook wel een beetje om natuurlijk. Ik had het moeten weten. Stomstomstom. Oei, daar moeten spaties tussen.
Ik lolde
Verwijderd
Jongens, waarom zit een Willem van Hanegem look-a-like daar tussen de interruptiemicrofoon en de kabinetstop?
Verwijderd
Ja, het LL's schuld.
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Wij hebben hier in Grave een asielzoekerscentrum en om eerlijk te zijn hoor ik barweinig mensen die daar zitten Nederlands spreken laat staan proberen!
Oud 14-01-2010, 00:43
Verwijderd
Citaat:
Ik lolde
Dat is fijn.
Verwijderd
Citaat:
Ja, het LL's schuld.
sorry, het was niet zo bedoeld
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
En dat is dus in het voordeel van de grotere partijen
Dat ontken ik niet, maar het heeft dus een effect. Voorts kan het ook een effect hebben op de restzetelverdeling, dat kan ook voor kleinere partijen een voordeel hebben, zeker als er sprake is van een lijstcombinatie.
Verwijderd
Citaat:
sorry, het was niet zo bedoeld
Als je dat nou vantevoren bedenkt, hoef je dit ook niet telkens te zeggen. kthxbye
Oud 14-01-2010, 00:44
Verwijderd
Citaat:
Dus is het alsnog een stem aan de grootste partij
Nee, want de stem is ongeldig.

Jij stelt nu in feite dat "geen invloed op de stemmen" (want ongeldige stem) hetzelfde is als een stem aan de grootste partij geven. Dat is niet zo, want hij telt niet mee en heeft dus geen invloed.
Oud 14-01-2010, 00:44
Verwijderd
Citaat:
Wij hebben hier in Grave een asielzoekerscentrum en om eerlijk te zijn hoor ik barweinig mensen die daar zitten Nederlands spreken laat staan proberen!
We hebben hier in Delft een man met een waterstofperoxide kapsel en die knuffelt regelmatig met Marokkanen.
Oud 14-01-2010, 00:45
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik heb hier vier duiven op het balkon, en die roekoeën niet. Daarom roekoeën duiven niet.
Verwijderd
Citaat:
Dat ontken ik niet, maar het heeft dus een effect. Voorts kan het ook een effect hebben op de restzetelverdeling, dat kan ook voor kleinere partijen een voordeel hebben, zeker als er sprake is van een lijstcombinatie.
Partijen moeten dan minstens wel 1 zetel hebben
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik vergeef het je dat je je standpunt niet kunt onderbouwen met echte cijfers, maar het is natuurlijk ontzettend ongenuanceerd. Het is niet erg, Wilders denkt ook dat je met zulke onzinnige standpunten iets kan bereiken, dus het is niet verwonderlijk dat mensen die gedachte overnemen.
Verwijderd
Citaat:
Probeer jij maar eens in een paar weken Turks te leren!
Oud 14-01-2010, 00:46
Verwijderd
Citaat:
Verwijderd
Citaat:
Nee, want de stem is ongeldig.

Jij stelt nu in feite dat "geen invloed op de stemmen" (want ongeldige stem) hetzelfde is als een stem aan de grootste partij geven. Dat is niet zo, want hij telt niet mee en heeft dus geen invloed.
Inderdaad en zoals je het net nog met me eens was is niet stemmen = stemmen op de grootste partij. Een ongeldige stem is in dat geval gelijk aan niet stemmen.
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
We hebben hier in Delft een man met een waterstofperoxide kapsel en die knuffelt regelmatig met Marokkanen.
Ach flikker toch eens op met je kinderachtige bijdehante opmerkingen!
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Partijen moeten dan minstens wel 1 zetel hebben
Ja, maar GroenLinks (kijk, zonder spatie!) en SP hebben vaak een lijstcombinatie, dat heeft de SP in het verleden wel eens een restzetel opgeleverd als ik me niet vergis. Niet de grootste partij dus.
Oud 14-01-2010, 00:48
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Probeer jij maar eens in een paar weken Turks te leren!
Denk je dat die mensen daar een paar weken zitten? Ik snap best dat het moeilijk is maar je leert toch alleen door te oefenen en te proberen?
Oud 14-01-2010, 00:49
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar GroenLinks (kijk, zonder spatie!) en SP hebben vaak een lijstcombinatie, dat heeft de SP in het verleden wel eens een restzetel opgeleverd als ik me niet vergis. Niet de grootste partij dus.
Klopt het kan, maar statisch gezien is het meer in het voordeel van de grootste partij. Overigens helpt een blancostem in Nederland niet voor de kiesdrempel mee.
Oud 14-01-2010, 00:49
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad en zoals je het net nog met me eens was is niet stemmen = stemmen op de grootste partij. Een ongeldige stem is in dat geval gelijk aan niet stemmen.
Dat heb ik nooit gezegd dat ik het met je eens was?

Blanco stem is wel komen, ongeldige stem uitbrengen. Telt niet mee in de uitslag, wel in de opkomst. Als het ware 'onvrede met de huidige keuze/procedure', dus proteststem.

Niet stemmen is niet komen, niet stemmen. Telt wel mee in de uitslag, niet in de opkomst. Als het ware 'stille acceptatie/onverschilligheid'.
Oud 14-01-2010, 00:50
Verwijderd
Je ziet de vermoeidheid toeslaan in de Kamer. Irritatie alom!
Oud 14-01-2010, 00:51
Verwijderd
Stelde Halsema nou de vraag: Waarom zit meneer Bos te lachen? Hoorde ik dat goed?
Oud 14-01-2010, 00:52
Verwijderd
Ja, en daarna ook nog toevoegen dat het wel een duidelijke vraag was, .
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten