Advertentie | |
|
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ik vind het alleen best wel lastig altijd. M'n schoonouders zijn gewoon zo anders dan ik altijd gewend ben. Thuis moesten we altijd alles tot op de cent terug betalen en met hun ga ik gewoon gratis mee op vakantie (naja, skipas enzo moet ik natuurlijk wel zelf betalen maar huisje, reis en eten/drinken niet) en daar voel ik me altijd een beetje raar mee terwijl zij het raar vinden als ik iets wil betalen enzo. Is ff wennen. Wordt denk ik wel een leuke vakantie hoor. M'n schoonmoeder had er alle vertrouwen in en ik eigenlijk ook wel. Gewoon lekker skiën, dan heb je iig iets te doen en dat scheelt al een hele hoop ![]()
|
@ Daantje: goed dat je gemaild hebt en dat er is bevestigd wat je al dacht, nl. dat je juist heel erg welkom bent, ook als je vriend weer naar huis is. Ik wil ook altijd graag bevestiging in dat soort dingen, dus zo vreemd is het niet dat jij dat ook wilt.
Jij zegt dat jij het niet gewend bent dat je niks hoeft te betalen etc.: bij ons is dat andersom. Mijn ouders zijn altijd heel makkelijk en als wij met hen op vakantie gaan, hebben wij ook maar heel weinig kosten. M'n vriend is juist gewend alles zelf te betalen, zijn ouders zitten ook veel krapper bij kas dan de mijne, dus dat is op zich ook wel logisch. Maar hij had er in het begin ook wel moeite mee. Maar, om jou een advies te geven, ik zou er niet teveel over inzitten dat jij praktisch op hun kosten op vakantie gaat.Zoals uit het mailtje blijkt en wat ze ook al gezegd hadden, vinden ze het alleen maar hartstikke leuk dat je mee gaat en hebben ze dat geld er graag voor over. Natuurlijk moet de vakantie wel betaalbaar blijven en daar kijken ze ook heus wel naar, maar ik denk dat ze voor de rest meer in termen van gezelligheid denken dan in geld. Zo zie ik het althans bij mijn ouders. OT: ik zit in m'n leesdeken, met m'n magnetronsloffen aan, met de verwarming op 3 en ik begin een beetje te ontdooien. Het is mij echt een raadsel waarom ik het altijd zo koud heb. Heb net een beetje gestudeerd en ik ben eindelijk aangekomen bij datgene waarom ik deze studie ben gaan doen, de werking van vitamines en in welke voedingsmiddelen ze precies voorkomen. ![]() En verder zit ik een beetje met ons idee over onze verjaardagen. M'n vriend en ik willen het samen gaan vieren dit jaar, dat is om meerdere redenen erg praktisch. Mijn vriend wil dus iedereen tegelijkertijd uitnodigen, familie en vrienden. Hierdoor wordt het dus erg druk. Behalve dat ik niet heel erg van grote drukte ben, vind ik het ook jammer dat ik niet iedereen die komt echt ga spreken, terwijl het allemaal mensen zijn die ik lang niet heb gezien. Je bent op je eigen verjaardag toch vooral aan het rennen en vliegen om iedereen van eten en drinken te voorzien. Hij wil iedereen vlak voor etenstijd uitnodigen en dan in buffetvorm voor eten zorgen. Vind ik een leuk idee, alleen dan heb je iedereen tegelijkertijd en is het in één keer enorm druk. Ik ben meer voor een spreiding van de drukte over de middag en avond, maar je weet natuurlijk niet wanneer iedereen wil komen. Dilemma. |
![]() |
|
Verwijderd
|
@ missy: dan bel/mail je ze toch om te vragen hoe laat ze ongeveer komen, want dan kan jij daar rekening mee houden.
OT: Ik weet niet wat er is met dat meisje. Ze heeft iets, en ze intrigeert me. Nee niet in de zin van verliefd, maar ik weet het niet. Ze heeft problemen, en ik kijk alsware door haar heen. Ze komt elke dag van ver reizen, en ik ken haar eigenlijk nauwelijks.. Zometeen met vriend, en vrienden van vriend + aanhang bowlen. Opzich best zin in ![]() Vroeg slapen lukt bij mij toch niet. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ot: het gaat goed hier: -Ik heb mn bachelordiploma gehaald (moet m alleen nog eventjes in ontvangst halen) -Mijn relatie is vet leuk, hij is echt de liefste die er rond loopt en weh ebben het heel leuk samen -Ik vertrek aankomende week voor 6 weken naar Nieuw Zeeland, en daar heb ik gewoon ongelovelijk veel zin in <3
|
Ja, nou heb ik dat wel zo mooi besloten, maar eh. Wat moet ik dan nu wel? Ik loop steeds weer in dezelfde valkuilen, misschien moest ik maar eens gaan accepteren dat ik niet alles kan wat ik wil. En dat ondanks dat er nog een heleboel mogelijkheden zijn. Al wil ik dat eigenlijk niet, op deze manier kan het ook niet. Bah. Iemand die voor mij keuzes wil maken?
![]()
|
Ik vind het zo vermoeiend dat ik me enorm op kan lopen fokken over dingen die vervolgens met één telefoontje geregeld zijn. Dat ik me verzet tegen verdrietig zijn en onrustig worden en dat ik dáárdoor alleen maar verdrietig en onrustig word. Het was gisteren zo duidelijk: ik lag in bed maar te malen en te malen en te malen, en op het moment dat ik accepteerde dat ik het kut vond dat ik lang niet thuis zou zijn, zag ik direct de oplossing voor het hele gebeuren.
Maar ik leer het wel, want ik accepteer al af en toe, en dat is meer dan een paar maanden geleden. Verder komt T. vanavond thuis.. <3 En ik weet niet goed of ik nou tevreden moet zijn dat ik alleen maar fruit en Liga en Sultana en tomaten en yoghurt koop of dat het van minder eetgestoord gedrag zou getuigen als er ook een pakje stroopwafels tussen zou zitten. Maar dat is dan weer dat malen. En dat gingen we niet doen. Mijn goede voornemens - nee, de zes dingen die ik mezelf dit jaar toewenste, zijn niet alleen effectief maar ook exact de dingen die ik moest doen om wat beter in m'n vel te komen te zitten. Het gaat heel goed en dat is fijn, maar het is ook lastig, omdat de ups-en-downs blijven. Ik mis mijn beste vriendinnetje. :boos:
|
@ Missy1-0: fijn dat de vacature je zo aanstaat, en succes met je brief!
Ik vraag me af of het nu indirect mijn schuld is. Maar rationeel gezien kan dat niet, en ik kan natuurlijk niet overal voor zorgen en alles in de gaten houden. Maar ik kan me helemaal voorstellen hoe het voelt. Verder heb ik wel een erg fijne vrije dag vandaag. Veel gedaan, maar wel lekker op (mijn) rustig tempo. Laat ik dat de rest van de week ook eens zo proberen te houden. Laatst gewijzigd op 08-02-2010 om 16:43. |
![]() |
|
bij de huisarts geweest.
en nou heb ik elke dag 4 in plaats van 3 antibiotica. en iets anders voor om me been heen. en dan nog voor 6 dagen plaspillen. waardoor hopelijk het vocht uit me rechter been loopt. alleen de wisselwerking met de lexapro staat me niet zo aan. en ik heb me bloeddruk laten luisteren en naar me hart laten kijken. want die witte lippen van vanochtend bevielen me niet zo. en nou is me bloeddruk en me pols best wel wat te hoog. maar dat zou door de ontsteking komen zeide ze.
|
Het gaat heel goed met de pups. We moeten er twee bijvoeden maar die doen het goed op de vervangende melk. Gisteren kwamen ze allemaal aan als een trein. Vandaag iets minder maar ze hoeven pas morgen om 11 uur gewogen dus ik moet ze niet nu elke twee uur gaan wegen omdat ik dan er twee moet bijvoeden. Komt wel goed.. Gewoon even afwachten. En het zijn gewoon zoooooo'n schatjes! Het boeit me niet eens dat ik nu ook snachts om de twee uur op moet.
||
Citaat:
![]() Goed om zo'n verhaal ook eens van de andere kant te horen ![]() Ik was gisteravond nog bij m'n schoonouders en dan blijkt ook wel dat ze er gewoon heel veel zin in hebben en dat ze het wel zien zitten en dat het ook echt wel leuk wordt ondanks dat m'n vriend er de laatste dagen dan niet meer is. Hij fluisterde me 's nachts in dat hij misschien ook wel helemaal niet zo'n zin had om een hele week mee te gaan. Zijn moeder is namelijk altijd nogal van het regelen en hij kan daar heel slecht tegen en hij gaat z'n hele leven al op wintersport met z'n ouders terwijl zijn ouders en zusje veel gedrevener daarin zijn dan hij, kan ik me ook wel weer iets bij voorstellen. En om nog even op jouw verhaal terug te komen: waarom nodig je je familie en kennissen niet 's middags uit en je vrienden 's avonds? Heb ik vorig jaar gedaan en is erg goed bevallen. Ik had het toen wel een beetje gesplitst over twee avonden. Ik was op donderdag jarig en moest die dag gewoon werken, m'n moeder is me toen op komen halen uit m'n werk en ik heb toen 's avonds met m'n vriend voor haar gekookt en met z'n drieën gegeten, m'n schoonouders zijn toen 's avonds op de koffie gekomen, was erg leuk ook voor hun om elkaar beter te leren kennen. De zaterdag daarop heb ik het gevierd voor familie (oom en tante, opa) van 14.00 - 17.00 uur ongeveer. Daarna hebben we met z'n tweetjes gewoon rustig gegeten en alles klaar gemaakt voor 's avonds en vanaf een uur of acht kwamen onze vrienden. Het ligt er wel een beetje aan of je mensen hebt die van ver moeten komen enzo maar ik vind het altijd wel lekker om even een rustpunt te hebben rond het eten en om niet voor een heel huis vol eten te hoeven maken. Succes ermee, hopelijk vinden jullie iets wat jullie allebei leuk vinden. Enne, succes met het schrijven van je sollicitatiebrief ![]()
|
hmm dit valt me best wel tegen.
ik had me een week geleden ofzo aangemeld. op de condoleance hyves van mijn oom. waar ook allemaal foto's op staan enzo. en nou heeft me nicht die die hyves heeft aangemaakt. me er opeens uitgegooid zag ik net. en daar baal ik wel van. want me moeder wou de foto's zien. en het is voor familie. en nou kan ik de foto's ook niet meer bekijken. want dat gedeelte staat afgeschermd. voor mensen die zich niet hebben aangemeld op die hyves.
||
![]() |
Citaat:
En ik heb een appartementje idd in Den Haag. Ik heb al de sleutel en ga iig donderdag een bed en een tafel kopen. En met mijn ouders viel het alles mee, ze waren wel enthousiast! Gelukkig maar, ze komen zaterdag langs om te helpen. Ble ik moet naar school maar ik wil mijn huisje inrichten, dingen zoeken. Vanavond komt een vriendinnetje kijken en dan ga ik maar weer mijn koor dirigeren na een maand. |
![]() |
|
@ darkfairy: Maar waarom heeft je nichtje je er dan afgegooid?
![]() OT: Vandaag ben ik echt vrolijk. Gisterenavond/nacht zo'n leuke avond gehad! Jammer dat mijn vriendinnetjes met wie ik was op het feestje, om 1uur al straalbezopen naar huis gingen (ofja, twee moesten er straalbezopen naar huis en twee hebben hen weggebracht), maar toen bleef ik alsnog met leuke mensen over en heb ik vooral heel lekker gedanst ![]() ![]() Overigens wel helemaal kapot nu, dus vandaag lekker niks doen, alleen lezen, tv kijken en gezellig eten met huisgenootjes ![]() |
![]() |
|
Hè nou ben ik echt weer helemaal blij! Ik zou willen dat ik achter de lijn van mijn stemmingswisselingen kwam - waar komen ze vandaan, hoe voorkom ik ze en hoe los ik ze op? Het is zo vermoeiend, het ene moment himmelhoch jauchzend, dan weer zum Tode betrübt - houdt dat ooit op? Het maakt het leven spannend, zeggen ze, maar ik vind het vervelend. Het mag best wat stabieler. Al ben ik, denk ik, maar dat moet eerst met T. overlegd voordat het definitief is, een punt achteruitgegaan op de labiliteitsschaal.
Misschien zie ik echt een keer de rode draad. De factoren die erbij meespelen. En elke keer als ik zoiets zeg, denk ik aan dingetje - die ene - Piaget die vertelde dat je op abstract niveau formeel moest kunnen redeneren om over zulke dingen na te denken, dat hypothesetoetsing constant aan de orde was. En dat ik vind dat hij gelijk had, maar dat andere mensen vinden van niet.
|
@ Hawahaai en Daantje: bedankt! Ik moet nog beginnen met de brief, ik ben nog in afwachting van wat aanvullende informatie (hoeveel sneller was bellen geweest
![]() @ Daantje: we hebben er toch voor gekozen om iedereen vanaf 17u uit te nodigen en dan doen we een buffet met brood, soep, salade enzo, zodat iedereen zichzelf kan bedienen. Mijn familie van ver komt al wel eerder en één vriendin als ze komt ook. De rest laat nog weten of ze om 17u komen of na het eten. Het wordt gewoon erg druk en dat vind ik eigenlijk niks, maar dat is dus ook meteen het nadeel van onze verjaardagen samenvieren. Verder is het voor mij erg praktisch, omdat ik tot nu toe elk jaar gedoe heb gehad met mijn verjaardag en met de familie van mijn vriend. Ik ben niet gewend mijn verjaardag echt te vieren, alleen met ouders enzo, vaak samen met m'n zusje zelfs. M'n schoonouders verwachten wel dat ik het vier en nodigen anders zichzelf uit, heel vervelend. Dus nu vier ik het gewoon samen met m'n vriend, dan ben ik er in één keer vanaf. En een scheiding van familie en vrienden kan niet, omdat mijn vriend uitgerekend die zaterdag moet werken tot ergens halverwege de middag en dit was het enige weekend dat we nog niks gepland hadden, anders zou het op z'n vroegst mei worden ( ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
En toen kreeg m'n vader ineens een hartinfarct...
Ik weet niet zo goed of ik dit aan zag komen, ik vind het ook zo bizar dat ik nog niet echt in paniek ben geraakt of iets. Wel weet ik dat ik helemaal kapot ben van het van hot naar her rijden: thuis-ziekenhuis en weer terug, dan boodschappen doen, mama helpen en ondersteunen. Het is wel bizar dat ik me toen ze naar de huisartsenpost gingen voor het eerst sinds tijden 'veilig' voelde. Zo van: crisis met als onderwerp iemand anders dan ik; dit kan ik. Wel een beetje am gedaan, sucks. Maar ja, 22 februari is m'n afspraak bij de psychiater en gek genoeg kijk er naar uit... Misschien dan toch eindelijk rust in m'n hoofd. Weg met de scary thoughts... |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Klik² Lang haar is natuurlijk ook gewoon vrouwelijk en sexy enzo. Maar goed, ik wilde komend weekend met carnaval toch al als Domino Harvey gaan, dus dan past dit wel. En nou-en dat het niet vrouwelijk en sexy is, ik vind het wel stoer ![]() |
![]() |
|
Zo kort is dat niet, wel leuk
![]() En argh, onze verwarming, eerst ging hij dus niet meer uit, dus toen hadden we de kraan omgezet, maar uiteindelijk was het hier toch wel best koud, dus toen had ik hem aangezet en eerst ging hij weer lekker loeien, maar nu doet hij het ineens niet meer, lekker is dat ![]()
||
Citaat:
en kijken wat ze erop zegt. @heal over heel veel sterkte met je vader *knuffel*. ot. vanmorgen was me humeur nog goed. tot na de gym toen ze zeiden dat ik geroddeld had. ik dacht dat het geroddel eindelijk voorbij was. word ik opeens beschuldigt door andere, dat ik over iemand die ook in de vrouwengroep zat vanmorgen. dingen over haar heb rondverteld wat ze allemaal heeft gezegd. en ik vind dat een kut streek. en het is dus kut dat ik niet weet wie dat heeft gezegd. maar daarna heb ik met dat meisje en me coordinator erover gepraat. nadat mensen met de hele groep erbij zeiden dat ik geroddeld had. en ik heb ook flink zitten janken. want dit vind ik gewoon kut. dat meisje gelooft me gelukkig. en ik ben blij dat diddlina er voor me was, en het positieve is dat ik wel lol had met diddlina. van tevoren met gym. en daarna zijn we even wezen wandelen om even weg te zijn van dat gezeik. en daarna hebben we nog even rummikub gedaan.
|
- Ik moet gezonder gaan eten;
- en beter gaan schrijven; - en mijn plannen/idealen/dromen waar gaan maken; - en dat gaat niet als ik steeds zo lamlendig en lui ben; - daarnaast heb ik zo mijn twijfels over verschillende dingen; - maar kan mezelf niet de luxe of het egoïsme veroorloven dat te laten blijken; - ik moet de keuzes die ik gemaakt heb een plaats in mijn leven geven; - en eerlijk zijn tegenover zowel mezelf als anderen; - maar zou het ook niet compleet anders willen hebben dan nu; - en deze zomer zou ik wel naar Tibet of Xinjiang willen gaan.
|
Ik ben moe. Voor mezelf zorgen is moeilijk. Gelukkig heb ik een hele lieve nieuwe huisgenoot en hele interessante nieuwe vakken (hoewel ook erg moeilijk) en goede vrienden en vriendinnen die er voor me zijn. Maar het valt me zwaar. Ik merk het zo aan hoe ik me gedraag; slecht slapen, weinig energie, weinig zin om dingen te doen. Het wordt beter, dat moet ik onthouden. Maar nu ben ik even heel erg moe en down en voel ik me zo lelijk. Tijd voor bed.
|
Idd, echt superleuk Ave
![]() Bleeeh, ik heb vanmiddag tentamen en gister ging mijn oefentoets niet zo goed (dat wil zeggen, ik zou een 6.5 hebben) en dat is stom want ik ben op tijd begonnen met leren en heb alles netjes gelezen enzo, maar blijkbaar vragen ze gewoon de verkeerde dingen. Maargoed, met een 6.5 heb ik het ook gehaald dus daar gaan we dan maar voor. En daarna heb ik een week vrij! ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ctrl + V Topic #66 Retro*Love | 500 | 19-04-2007 10:19 |