Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2010, 23:57
Verwijderd
Oh en nu maken we er bijna ruzie over, wat een conservatieveling is het toch
Advertentie
Oud 20-03-2010, 08:56
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Freya: (maar ik lees nu het ljh-topic en ik hoop dat het toch wel weer is goedgekomen? Want dat is toch ook geen onderwerp om ruzie over te maken... Stom is dat hè, hoe dat kan gaan.)

Citaat:

Trouwens weet ik niet of het nu een heel feministische instelling is van mij, want ik vind het geen probleem als mijn kinderen de naam van de vader krijgen. Je moet nu eenmaal de mannelijke of vrouwelijke kant kiezen om via te erven, en wij doen de mannelijke kant. Is alleen wat minder betrouwbaar maar ja domme Europeanen.
Slim juist, natuurlijk, op die manier hadden mannen ook een soort van bewijs dat het hun kinderen waren: omdat ze dezelfde naam hadden.
Oud 20-03-2010, 09:17
Verwijderd
Citaat:
@Freya: (maar ik lees nu het ljh-topic en ik hoop dat het toch wel weer is goedgekomen? Want dat is toch ook geen onderwerp om ruzie over te maken... Stom is dat hè, hoe dat kan gaan.)

Slim juist, natuurlijk, op die manier hadden mannen ook een soort van bewijs dat het hun kinderen waren: omdat ze dezelfde naam hadden.
Offtopic: Hahah ja hoor, we hebben maar even gebeld en toen konden we hetzelfde gesprek houden zonder boos te worden (nou eigenlijk werd ik vooral boos en hij daardoor geïrriteerd, want het kan hem niet bijzonder veel schelen allemaal ). Maar hij komt uit de bible belt van Nederland en vindt het dus eigenlijk een heel ongewoon idee wat in zijn ogen gewoon weinig inhoudelijk nut heeft om je daar tegen af te zetten (zo van, het heeft nut om je af te zetten tegen het conservatieve idee dat homoseksuelen niet zouden mogen trouwen of dat je als vrouw niet mag werken, maar het heeft toch weinig nut om te gaan ruzieschoppen over een naamskwestie, dan is het lokale gebruik toch prima?). Wij maken ook alleen maar ruzie over dit soort dingen, hoor... of over of het goed voor de wereld is als alle mensen doodgaan want we worden in discussies allebei heel fel en vooral ik neem dat dan persoonlijk op waardoor ik écht boos word. Lekker dom

En ja wat jij zegt is natuurlijk ook de reden waarom het doorgevoerd is. Maar er zijn ook genoeg culturen waarin ze zeggen, de lijn via de vrouw is de enige die je zeker kunt weten, dus houden we die aan, en dat is ook wel logisch denk ik.
Oud 20-03-2010, 09:36
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hehe, mooi zo

En ja, voor allebei valt wel wat te zeggen, natuurlijk. Pff, al die mogelijkheden ook...
Oud 24-03-2010, 12:51
wup
wup is offline
Mn zus heeft een dochter gekregen! Ben helemaal blij. Ze klonk goed, maar heeft het wel zwaar gehad. Haha, en er kwam een verpleegkundige in opleiding en die vond ze zo leuk dat ze de hele tijd schreeuwde: jij moet blijven!!

Kindje heet Rixt en ik ga straks meteen langs <3 !
Oud 24-03-2010, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Mn zus heeft een dochter gekregen! Ben helemaal blij. Ze klonk goed, maar heeft het wel zwaar gehad. Haha, en er kwam een verpleegkundige in opleiding en die vond ze zo leuk dat ze de hele tijd schreeuwde: jij moet blijven!!

Kindje heet Rixt en ik ga straks meteen langs <3 !
Oeh, gefeliciteerd met de geboorte van je nichtje

Mijn zus is er nu ook wel klaar mee, ben benieuwd hoe lang 't nog gaat duren... (over een week is ze uitgerekend).
Oud 24-03-2010, 14:11
drukknoopje
drukknoopje is offline
@wup: gefeliciteerd met Rixt! Bijzondere naam hoor. Foto?

Mijn zus moet nog 3 weken.
Oud 24-03-2010, 14:18
Verwijderd
Gefeliciteerd, wup!

En volgens mij is Rixt in Friesland/Groningen een vrij bekende naam?
Oud 24-03-2010, 14:38
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb echt nog nooit van die naam gehoord xt, hoe verzin je het, hip hoor. Maar google zegt inderdaad dat het Fries is, dus dan vind ik het toch wel leuk Gefeliciteerd Wup.
Oud 24-03-2010, 16:17
miekmuis
miekmuis is offline
Ahw gefeliciteerd! Rixt is bij mij wel een bekende naam (kom uit Friesland, woon nu in Groningen). Leuk! Foto? Foto? Foto?
Oud 24-03-2010, 18:55
indigo
indigo is offline
@Freyja: . Sorry, maar ik kon een glimlach niet onderdrukken . Mij lijkt het stiekem wel stom als mijn kinderen niet zo heten als ik, maar ik geloof dat ik daar niets aan mag veranderen van vriendje. Maar ik geloof dat hij verder weinig maalt om dat ik mijn eigen naam wil houden. Ik zou me echt totaal iemand anders voelen als ik zijn naam aanneem .
Edit: oh de namendiscussie is al voorbij, nu is dit een beetje nutteloos maarja.

En wup, gefeliciteerd! Mijn ouders hadden Rixt ook hoog op hun lijstje staan voordat ik geborgen werd, maar dat is het niet geworden. Vind het wel een bijzondere naam iig . Spannend, al die zussen die (gaan) bevallen... dan komt het wel dichtbij!
Oud 24-03-2010, 21:34
wup
wup is offline
Bedankt allemaal en Rixt is inderdaad een (oude!) Fries/Groningse naam. Vind het zelf erg mooi. Ze heeft ook een tweede naam, vernoemd naar mijn andere zus, Finny.

Ben vanmiddag naar ze toe geweest en awww wat een leukerd. Helemaal mooi. En je zegt van je eigen altijd dat ze mooi zijn, maar deze is écht mooi. Alleen de verhalen van mn zus doen me geen kinderen meer willen. Haha, ze roept steeds: ik heb een trauma. Dit ga ik dus echt niet nog eens doen he?

Ow en ik vrees dat mn zus persoonlijk mijn nek omdraait als ik foto;s op internet zet, maar via PM vind ik het eventueel prima. Ik heb alleen nog geen foto's, krijg ik zsm. Was mijn camera vergeten
Oud 26-03-2010, 11:05
wup
wup is offline
Dit mag vast wel:

Ik ben veel te trots om dr niet te showen
Oud 26-03-2010, 11:36
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
oooooooh <3
Oud 26-03-2010, 15:42
drukknoopje
drukknoopje is offline
<3 Wat een boel haartjes zeg, wat een snoepie!
Oud 26-03-2010, 17:46
miekmuis
miekmuis is offline
Ooooh wup wat een schatje In mijn omgeving is er echt niemand met babytjes. Misschien zondag op visite bij vrienden van mijn vriend die wel net een baby hebben gekregen, maar dat zijn dan weer mensen die ik amper ken. Lijkt me toch heel speciaal als iemand zo dichtbij je een klein mensje op de wereld zt
Oud 28-03-2010, 19:16
wup
wup is offline
Ja, dat is ook heel bijzonder! Mijn andere zus en een broer hebben ook al kindjes, maar deze zus woont heel dichtbij en zie ik sowieso vaker, dus heb ik alles veel meer meegekregen. Meegeweest naar verloskundige etc. En ik ben gewoon zo ongelooflijk trots op mn zus! Ik kan ook lekker vaak langs en ben al tot oppasser benoemd <3

En Andijvie? Al onrustig bij jouw zus?
Oud 28-03-2010, 20:24
Verwijderd
Aww, wat cute

Mijn zus heeft nog nergens last van. Mja, ze is wat opruimerig enzo, maar geen fysieke dingen die opvallend zijn.

Lijkt me ook heel leuk om zo dichtbij je zus te wonen, mijn zus woont helaas niet erg dichtbij, ik zou 't heerlijk vinden om vaak op te passen, maar dat zit er dus niet in
Oud 28-03-2010, 20:56
snoopy
snoopy is offline
@ wup: aaaaw, lief! En ook leuk om te horen dat je zo trots bent.
Oud 30-03-2010, 13:31
Verwijderd
Ik hoorde gisteren dat m'n beste vriendin zwanger is
Het is allemaal nog zo pril, maar ze kon het niet meer voor zich houden!

Zo leuk

Mijn zus is 14mei uitgerekend, dus die staat een beetje op ploffen,
En ik vind het allemaal zo spannend, zo'n kleintje erbij!!

Een andere vriendin is ook zwanger en die is 17juni uitgerekend,

het lijkt welliswaar weer een hele babyboom..

Oud 30-03-2010, 14:38
I C U
I C U is offline
Babyboom indeed

Wel leuk: mijn vriend is goed met kinderen... Maakt dat het stiekem wel een beetje kriebelt, al komt de ratio dan verdomd snel om de hoek kijken!
Oud 30-03-2010, 14:42
Verwijderd
Iedere keer als de telefoon gaat, begint m'n hart even te stuiteren, maar helaas, nog geen neefje of nichtje erbij (Overmorgen is zus uitgerekend.)
Oud 30-03-2010, 21:43
Verwijderd
Spannend andijvie,

ik zal het ook spannend vinden over 3/4 weken wanneer dat telefoontje nou eens komt
Oud 02-04-2010, 09:23
Verwijderd

Maud haar eerste 'schoolfoto'
Oud 02-04-2010, 10:09
snoopy
snoopy is offline
Wauw, wat gaaf testout! En wat knap dat je haar zo 'neutraal' op de foto hebt gekregen
Oud 02-04-2010, 10:38
Volk
Volk is offline
Vandaag krijgen we hopelijk het geslacht te horen. Als dat zichtbaar is dan. Ik hoop op een meisje! Vooral omdat iedereen wil dat het een jongetje is. Maar ik hoop op een meisje, dan mag mijn broertje de voornaam bedenken. Dan mag hij tenminste iets. Hoewel tot nu toe alle namen zijn afgekeurd. Klinkt te buitenlands of te allochtoons. Daar kan ik me nog steeds heel kwaad om maken. Het kind mag niet mijn broertjes achternaam omdat het te buitenlands klinkt, duik dan niet met spaans antilliaanse Nederlander in bed! Mijn broertje ziet er ook niet oerhollands uit sinds hij de 7 is gepasseerd. Stiekem hoop ik dat ze een pikzwart kind krijgen Oh, en natuurlijk dat het een gezond kindje is. Wat nog lastig gaat worden want moeder eet geen groente of fruit. Als het niet gefrituurd is eet ze het niet. En dat is niet eens overdreven
Oud 02-04-2010, 11:02
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
[afbeelding]

Maud haar eerste 'schoolfoto'
Wat ontzettend mooi. Echt zo'n reclame-baby foto waarvan je altijd denkt dat babies er op de foto nooit zo uitzien Maar voor wat is de foto gemaakt? Creche of zo? Want ze is toch nog een beetje jong voor de peutergroep/basisschool
Oud 02-04-2010, 12:55
wup
wup is offline
@testout: awww! Haha, ze poseert ook gewoon echt

@ Andijvie: duurt lang...!

Gister voor het eerst de oogjes van Rixt gezien! ( Kind heeft een omgekeerd ritme en slaapt dus altijd als ik er ben). Vind het zo heerlijk dat zodra ik er ben dat kind bij me op schoot word gelegd, waar ze dan lekker gaat slapen. Mijn schoonzusje was heel beschermend en daar moest je echt vrágen of je mnn neefje even mocht vasthouden. Mn zus is dus totaal tegenovergesteld. <3
Oud 02-04-2010, 13:26
Volk
Volk is offline
Ik krijg over 20 weken een nichtje!
Oud 02-04-2010, 14:38
snoopy
snoopy is offline
Gefeliciteerd Vok

@ wup: kan me voorstellen dat dat fijn is ja!
Oud 02-04-2010, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Wauw, wat gaaf testout! En wat knap dat je haar zo 'neutraal' op de foto hebt gekregen
Dat heb ik niet gedaan, want het was op de creche

Ik ben sowieso al een ontzettend trotse moeder, maar als ik dit dan zie denk ik wel: Jeetje ze is echt ontzettend goed gelukt

Mijn oma was ook zo trots, ik was daar vanmiddag even met mijn moeder, ook de foto geven. Toen werd er aangebeld door de buurvrouw. Mijn oma is wat slecht ter been de laatste tijd, maar mijn moeder zei dat mijn oma echt van de bank afschoot en naar de deur rende om de foto van Maud aan de buurvrouw te kunnen laten zien

Citaat:
Wat ontzettend mooi. Echt zo'n reclame-baby foto waarvan je altijd denkt dat babies er op de foto nooit zo uitzien Maar voor wat is de foto gemaakt? Creche of zo? Want ze is toch nog een beetje jong voor de peutergroep/basisschool

Op de creche inderdaad. Schoolfoto is een baby een flauw grapje
Citaat:
@testout: awww! Haha, ze poseert ook gewoon echt
Alle reacties zijn positief. Mijn zus zegt zelfs dat we haar maar moeten opgeven voor een modellenbureau
Oud 03-04-2010, 11:21
drukknoopje
drukknoopje is offline
@Volk: Wat leuk dat het een meisje is! Nu ben ik wel heel benieuwd wat je broertje voor naam gaat verzinnen. Weet je wat de opties zijn?

@testout: Wat een toffe foto!!
Oud 03-04-2010, 11:21
wup
wup is offline
Citaat:
Gefeliciteerd Vok

@ wup: kan me voorstellen dat dat fijn is ja!
Hoe was/ben jij daarin met Sarah?

Jeej, ga volgende week voor het eerst oppassen! Maar 2 uurtjes, maar toch!
Oud 03-04-2010, 13:45
snoopy
snoopy is offline
@ wup: wij zijn ook heel makkelijk! Op dit moment iets minder omdat Sarah het moeilijk vindt om ineens bij vreemden gezet te worden (dan zegt ze 'mama!' en gaat ze huilen ) maar zeker toen ze net geboren was vonden we zo'n beetje alles best...

Wauw, morgen al oppassen?! Wat gaaf! Veel plezier
Oud 03-04-2010, 20:17
Verwijderd
Mijn zus waggelt nog een beetje rond, dus nog geen neefje of nichtje hier...
Oud 04-04-2010, 00:06
Volk
Volk is offline
Citaat:
@Volk: Wat leuk dat het een meisje is! Nu ben ik wel heel benieuwd wat je broertje voor naam gaat verzinnen. Weet je wat de opties zijn?
Ik ben ook heel benieuw naar wat hij gaat bedenken. Hij had er eigenlijk niet op gerekend dat het een meisje zou zijn omdat iedereen zei dat het een jongetje was. Hij wou haar misschien vernoemen naar de moeder van mijn oma. En die heette Amelia, maar dat was te buitenlands voor zijn vriendin. Maar hij heeft nog 20 weken de tijd en ik weet zeker dat hij iets moois bedenkt
Oud 04-04-2010, 06:18
Verwijderd
Als zij alles afkeurd wat hij bedenkt, dan bedenkt ze toch uiteindelijk alsnog zelf de naam...?
Oud 04-04-2010, 10:00
Verwijderd
Als zij zo'n bitch is, en alle namen afkeurt. Hij is toch degene die haar aan gaat geven bij de gemeente? (a)
Oud 04-04-2010, 20:00
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Als zij alles afkeurd wat hij bedenkt, dan bedenkt ze toch uiteindelijk alsnog zelf de naam...?
Dat dacht ik ook al. Als je afspreekt dat de papa de meisjesnaam mag bedenken en de mama de jongensnaam, maar je mag wel van alles afkeuren, dan beslis je alsnog samen.
Ik vind Amelia helemaal niet zo buitenlands?

En verder wat testout zegt!
Oud 04-04-2010, 20:43
Volk
Volk is offline
Citaat:
Als zij zo'n bitch is, en alle namen afkeurt. Hij is toch degene die haar aan gaat geven bij de gemeente? (a)
Toevallig is mijn broertje ook zo aan zijn naam gekomen Mijn papa wou persé een bijbelse voornaam en heeft dat dus stiekem veranderd toen hij naar de gemeente ging om de naam op te geven.
Oud 04-04-2010, 21:25
niña
niña is offline
Citaat:
Toevallig is mijn broertje ook zo aan zijn naam gekomen Mijn papa wou persé een bijbelse voornaam en heeft dat dus stiekem veranderd toen hij naar de gemeente ging om de naam op te geven.
Dan zou ik manlief toch flink op zijn lazer geven. Je moet samen uit een naam komen, desnoods door er twee of meerdere toe te kennen. Zo achter iemands rug om..
Oud 05-04-2010, 09:04
snoopy
snoopy is offline
Oei, dat zou ik ook niet waarderen!
Oud 05-04-2010, 09:07
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
nee, ik ook niet!
Oud 05-04-2010, 09:35
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Oei, dat zou ik ook niet waarderen!
Understatement! En jij blijft er ook aan herinnerd worden.
Oud 05-04-2010, 10:50
drukknoopje
drukknoopje is offline
Dan zou ik echt wel spinnijdig worden! Als je een bepaalde naam samen hebt gekozen, en hij gaat het stiekem veranderen... Grrrrrr.
Oud 05-04-2010, 11:00
Nona
Nona is offline
Als je een bepaalde naam sámen hebt gekozen ja. Als je je man belooft dat hij de naam mag kiezen en vervolgens alles afwijst tot je precies hebt wat je wilt vind ik het nog niet zo'n ramp.

Amelia vind ik trouwens wel mooi. En helemaal niet buitenlands, want als je het op zijn Nederlands uitspreekt is het oerhollands.
Oud 05-04-2010, 11:29
snoopy
snoopy is offline
Had het ook niet over die situatie, maar over de vader van Volk
Oud 05-04-2010, 22:51
Verwijderd
Oef, nee, als je samen een naam bedenkt en vaders geeft ineens iets anders op bij de gemeente... aiii, dat kan ik me niet eens voorstellen, wat een ontzettend achterlijke streek

En ik vind het vrij logisch om samen tot een naam te komen die je allebei mooi vindt, ik vind 't een beetje vreemd om de naam aan een van beiden over te laten... Ik zou zelf echt geen naam willen geven aan mijn kind waar mijn man niet helemaal achter zou staan.
Oud 05-04-2010, 23:52
Severus
Severus is offline
Citaat:
Oef, nee, als je samen een naam bedenkt en vaders geeft ineens iets anders op bij de gemeente... aiii, dat kan ik me niet eens voorstellen, wat een ontzettend achterlijke streek
Inderdaad, daar zou ik écht pislink van worden. Denk je als een echt koppel samen de naam voor jullie kind te hebben uitgekozen, krijg je na het doorstaan van de helse bevallingspijnen te horen dat je man op eigen houtje jullie kind bij de Burgerlijke Stand een andere naam heeft gegeven. Als je er al niet op kunt vertrouwen dat je partner bij de Burgerlijke Stand de naam opgeeft die jullie samen voor jullie kind hadden uitgekozen, waar kun je hem dan nog wel op vertrouwen? Voor mij is deze schending van vertrouwen - bij zoiets belangrijks als een nieuw leven - eigenlijk even erg als vreemdgaan. Voor mij zou zoiets dan ook het einde van de relatie betekenen, en zou ik ook bekijken of het mogelijk is om er middels een rechtszaak voor te zorgen dat het kind alsnog de afgesproken voornaam krijgt.

Een jaar of twee geleden had ik trouwens via Voornamelijk.nl ook al een artikel over een dergelijk scenario gelezen. Het ging toen om een Italiaans echtpaar, waar de voetbalgekke vader het kind - als het een zoon zou zijn - naar een voetbalspeler wou vernoemen waar hij fan van was. Zijn echtgenote wou dit echter niet, en toen waren ze uiteindelijk een andere naam overeengekomen. Maar toen het kind eenmaal geboren was en het inderdaad een jongen bleek te zijn, heeft de man toen alsnog zijn zin doorgezet en zijn zoon bij de Burgelijke Stand stiekem de naam van de voetbalspeler gegeven. Om welke voetbalspeler het ging, weet ik niet meer - maar ik weet nog wel dat het geen mooie naam was en dat ik me afvroeg of de moeder nog actie ging ondernemen (want daar was namelijk niets meer over gezegd in het oorspronkelijke artikel, meen ik). In ieder geval zou ik het er zelf niet bij laten zitten, potverdorie zeg.
Oud 06-04-2010, 08:22
Verwijderd
Ja maar haha in dit geval mag die arme jongen dus helemaal niks beslissen van die vriendin, rare doos dat ze is, dan zou ik ook stiekem een andere naam opgeven hoor
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten