Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() En ja wat jij zegt is natuurlijk ook de reden waarom het doorgevoerd is. Maar er zijn ook genoeg culturen waarin ze zeggen, de lijn via de vrouw is de enige die je zeker kunt weten, dus houden we die aan, en dat is ook wel logisch denk ik. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mijn zus is er nu ook wel klaar mee, ben benieuwd hoe lang 't nog gaat duren... (over een week is ze uitgerekend). |
![]() |
|
Ik heb echt nog nooit van die naam gehoord
![]() ![]()
|
@Freyja:
![]() ![]() ![]() Edit: oh de namendiscussie is al voorbij, nu is dit een beetje nutteloos maarja. En wup, gefeliciteerd! Mijn ouders hadden Rixt ook hoog op hun lijstje staan voordat ik geborgen werd, maar dat is het niet geworden. Vind het wel een bijzondere naam iig ![]()
|
![]() |
Bedankt allemaal
![]() Ben vanmiddag naar ze toe geweest en awww wat een leukerd. Helemaal mooi. En je zegt van je eigen altijd dat ze mooi zijn, maar deze is écht mooi. Alleen de verhalen van mn zus doen me geen kinderen meer willen. Haha, ze roept steeds: ik heb een trauma. Dit ga ik dus echt niet nog eens doen he? Ow en ik vrees dat mn zus persoonlijk mijn nek omdraait als ik foto;s op internet zet, maar via PM vind ik het eventueel prima. Ik heb alleen nog geen foto's, krijg ik zsm. Was mijn camera vergeten ![]() |
![]() |
|
Ooooh wup wat een schatje
![]() ![]()
|
![]() |
Ja, dat is ook heel bijzonder! Mijn andere zus en een broer hebben ook al kindjes, maar deze zus woont heel dichtbij en zie ik sowieso vaker, dus heb ik alles veel meer meegekregen. Meegeweest naar verloskundige etc. En ik ben gewoon zo ongelooflijk trots op mn zus! Ik kan ook lekker vaak langs en ben al tot oppasser benoemd <3
En Andijvie? Al onrustig bij jouw zus? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Aww, wat cute
![]() Mijn zus heeft nog nergens last van. Mja, ze is wat opruimerig enzo, maar geen fysieke dingen die opvallend zijn. Lijkt me ook heel leuk om zo dichtbij je zus te wonen, mijn zus woont helaas niet erg dichtbij, ik zou 't heerlijk vinden om vaak op te passen, maar dat zit er dus niet in ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik hoorde gisteren dat m'n beste vriendin zwanger is
![]() Het is allemaal nog zo pril, maar ze kon het niet meer voor zich houden! Zo leuk ![]() Mijn zus is 14mei uitgerekend, dus die staat een beetje op ploffen, En ik vind het allemaal zo spannend, zo'n kleintje erbij!! Een andere vriendin is ook zwanger en die is 17juni uitgerekend, het lijkt welliswaar weer een hele babyboom.. ![]() |
![]() |
|
Vandaag krijgen we hopelijk het geslacht te horen. Als dat zichtbaar is dan. Ik hoop op een meisje! Vooral omdat iedereen wil dat het een jongetje is. Maar ik hoop op een meisje, dan mag mijn broertje de voornaam bedenken. Dan mag hij tenminste iets. Hoewel tot nu toe alle namen zijn afgekeurd. Klinkt te buitenlands of te allochtoons. Daar kan ik me nog steeds heel kwaad om maken. Het kind mag niet mijn broertjes achternaam omdat het te buitenlands klinkt, duik dan niet met spaans antilliaanse Nederlander in bed! Mijn broertje ziet er ook niet oerhollands uit sinds hij de 7 is gepasseerd. Stiekem hoop ik dat ze een pikzwart kind krijgen
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
@testout: awww! Haha, ze poseert ook gewoon echt
![]() @ Andijvie: duurt lang...! Gister voor het eerst de oogjes van Rixt gezien! ( Kind heeft een omgekeerd ritme en slaapt dus altijd als ik er ben). Vind het zo heerlijk dat zodra ik er ben dat kind bij me op schoot word gelegd, waar ze dan lekker gaat slapen. Mijn schoonzusje was heel beschermend en daar moest je echt vrágen of je mnn neefje even mocht vasthouden. Mn zus is dus totaal tegenovergesteld. <3 |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben sowieso al een ontzettend trotse moeder, maar als ik dit dan zie denk ik wel: Jeetje ze is echt ontzettend goed gelukt ![]() ![]() Mijn oma was ook zo trots, ik was daar vanmiddag even met mijn moeder, ook de foto geven. Toen werd er aangebeld door de buurvrouw. Mijn oma is wat slecht ter been de laatste tijd, maar mijn moeder zei dat mijn oma echt van de bank afschoot en naar de deur rende om de foto van Maud aan de buurvrouw te kunnen laten zien ![]() Citaat:
![]() Op de creche inderdaad. Schoolfoto is een baby een flauw grapje ![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
@Volk: Wat leuk dat het een meisje is! Nu ben ik wel heel benieuwd wat je broertje voor naam gaat verzinnen. Weet je wat de opties zijn?
@testout: Wat een toffe foto!!
|
@ wup: wij zijn ook heel makkelijk! Op dit moment iets minder omdat Sarah het moeilijk vindt om ineens bij vreemden gezet te worden (dan zegt ze 'mama!' en gaat ze huilen
![]() ![]() Wauw, morgen al oppassen?! Wat gaaf! Veel plezier ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind Amelia helemaal niet zo buitenlands? En verder wat testout zegt!
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Dan zou ik echt wel spinnijdig worden! Als je een bepaalde naam samen hebt gekozen, en hij gaat het stiekem veranderen... Grrrrrr.
|
Als je een bepaalde naam sámen hebt gekozen ja. Als je je man belooft dat hij de naam mag kiezen en vervolgens alles afwijst tot je precies hebt wat je wilt vind ik het nog niet zo'n ramp.
Amelia vind ik trouwens wel mooi. En helemaal niet buitenlands, want als je het op zijn Nederlands uitspreekt is het oerhollands.
|
Verwijderd
|
Oef, nee, als je samen een naam bedenkt en vaders geeft ineens iets anders op bij de gemeente... aiii, dat kan ik me niet eens voorstellen, wat een ontzettend achterlijke streek
![]() En ik vind het vrij logisch om samen tot een naam te komen die je allebei mooi vindt, ik vind 't een beetje vreemd om de naam aan een van beiden over te laten... Ik zou zelf echt geen naam willen geven aan mijn kind waar mijn man niet helemaal achter zou staan. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Een jaar of twee geleden had ik trouwens via Voornamelijk.nl ook al een artikel over een dergelijk scenario gelezen. Het ging toen om een Italiaans echtpaar, waar de voetbalgekke vader het kind - als het een zoon zou zijn - naar een voetbalspeler wou vernoemen waar hij fan van was. Zijn echtgenote wou dit echter niet, en toen waren ze uiteindelijk een andere naam overeengekomen. Maar toen het kind eenmaal geboren was en het inderdaad een jongen bleek te zijn, heeft de man toen alsnog zijn zin doorgezet en zijn zoon bij de Burgelijke Stand stiekem de naam van de voetbalspeler gegeven. ![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #16 Verwijderd | 500 | 24-09-2012 19:22 | |
Liefde & Relatie |
Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #15 Verwijderd | 500 | 09-03-2012 17:04 | |
Liefde & Relatie |
Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #14 Verwijderd | 500 | 02-09-2011 22:08 | |
De Kantine |
Wat vind jij niet saai? Schrijf een saai voor de forumer boven je! CTRL+SAAI=? #824 Martiño | 500 | 19-01-2010 19:11 | |
Liefde & Relatie |
Het grote zwangerschaps- en babytopic nummer 7! Verwijderd | 499 | 02-09-2009 12:43 |