Advertentie | |
|
![]() |
|
Dat was mijn poging tot ontopicheid! ;d;d;D
![]() En op een *geniaal idee* komen, kan, maar op een *mens* komen vind ik nog een rare hoor! Schrijf een dansgedicht? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ik ga nu - in deze post - iets proberen te schrijven. Sorry als het niets hoogstaands is! ![]() --- Betreur mijn dood niet zoals toen ik leefde ik het zou willen dat jij het deed. Lach je eigen weg er doorheen en huil(,) maar alleen als jij dat ziet zitten. En kijk je me dan aan en denk je aan hoe het was, denk dan dat het nog steeds zo is, toen is niets veranderd. O, volk, jullie treuren ook, treur maar, het hoort er vast bij. ---
||
Verwijderd
|
Citaat:
ellende die we elkaar vertellen is nu mooi precies over twee jaar verdeeld. Het waait over balkonnen met witte was, en ik ga ramen vullen met gele kamers. Het moet tegen de avond toch weer zachtjes donker afgaan op de dageraad. En o, tranen in de hand en dan maar lijken op inderhaast gedichte versjes, zachte-kleine, en wat vergeten is of 's morgens weggehold. |
![]() |
|
Ik ben er bedúidend minder goed in.
![]() Roerend in oude bietenlucht - soep als roze onderbroekjes en slijmerige pap. Borsjtsj - of: rode bietensoep. Ze dacht ‘net bietenpap’ dat was immers net zo’n plakkerig drama: kleverige klontjes, smaakloos als de papieren zak. Altijd weer de bietenlucht. En verzadigd pakte ze de mand, smeet ze over de rand - ‘o je bieten rollen over de grond!’ En eentje was zo écht rood als haar kapje, en tevens even goor. Laatst gewijzigd op 22-04-2011 om 16:34. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind dit leuk.
![]() Kreeftacrostichon 2 En dan? Hoe ga je verder en waar moet je heen als je voeten niet meer echt zo moe zijn, maar vooral zo naakt en bloedend en kapot; en waarheen moet je als niet gewoon geloven kunt dat het niet ver meer is; dat je te eindeloze wegen hebt gezien en ze gelopen. Te inderhaast gevlochten schoenen van hard eer. Waar is schade aan te meten als het bloed al mooi en licht en zacht weer hard geworden is, de doffe en kapotgeslagen geur van wegenstof al op het dak neergedaald en liggend is, en zelfs de lelijkste te mooi is om te dragen en om over je armen mee te nemen, en waarom rennen je voeten als ze stuk zijn en zo moe?
Spoiler
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En dank jullie wel voor de waardering voor mijn 'moderne poëzie'. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar au, wat doen mijn voeten pijn. Straks hak ik mijn voeten af want ze houden dat is laf. - Okee. ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Via maar weer eens wikipedia ging ik voor mezelf een nieuwe vorm zoeken, omdat ik zo onpoetisch ben den laatsten maanden!
![]() Citaat:
Met 'geen metrum' kan ik niets dus die regel negeer ik. ![]() En toen heb ik voor mezelf het volgende 'dichtje geschreven: Prins William uit Engeland was zojuist in de bruidsuite aanbeland, het was er zo rommelig, hij ging er spontaan van zweten en riep: ‘wie heeft hier zo lopen Kate-en!’ Dus, misschien is dat een opdracht voor jou? En anders vind ik in mijn document nog altijd de edit. Waarmee ik een misschien een beetje geďnspireerd door het voorbeeld (vrees ik ![]() Edit. Toets. Delete me. Vergeet het niet. Zwemmen als je verdrinkt. Roep altijd tot een drenkeling. “Zwem!” opdat hij niet verdrinken zou. Poets je tanden wordt poets je kunstgebit. Alles vergaat en verandert en daarom dit gedicht. Dat het einde elke zin een woord verder zit. En de drenkeling verdronk achter de punt, werd toen gedelete. Dus aan jou: schrijf een clerihew of een edit. Tenzij je natuurlijk een nog toffere vorm vindt. ![]() Laatst gewijzigd op 04-05-2011 om 16:06. |
![]() |
||
Citaat:
als een druppel water omlaag valt van een wolk en dan geen blad raakt en geen grond omdat tussen loslaten en raken de wereld vergaan is waar eindigt hij dan? Zoiets? Ik vind dit trouwens wel zo'n goede opdracht ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sterren vallen naar benee, met de zwaartekrachten mee. Ik wacht door duizend stofheelallen tot ze ook een keer op aarde vallen. En als er dan een ster op aarde ligt, dan hang ik hem aan mijn plafond en zijn voortaan alle nachten die ik slaap zelfs mijn naarste, langste, diepste dromen nog met sterrenstof verlicht. -- Wat een lelijke versvorm. ![]() ![]() |
![]() |
|
Het is stiekem niet helemaal goed. Elke regel moet namelijk één zin zijn! Dus eerst een zin van één woord, dan een zin van twee woorden enzovoort. En het is inderdaad een heel rare en helemaal niet zo mooie vorm (vanwege de zinnen die steeds langer moeten worden) maar daarin schuilt nu juist de uitdaging, vind ik! In zoiets raars toch nog iets poëtisch weten te creëren. Maar misschien heb ik het ook gewoon niet goed uitgelegd.
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Bloei! Hij bloeide. Zijn handen bloesemden. Zachtjes gaf hij hars. Zijn bladgroenkorrels omhelsden de zon. De zon omhelsde zijn bladgroenkorrels terug. Hij fotosyntheseerde tot hij niet meer kon. Verzadigd rustte hij uit in zijn eigen schaduw. Hij, de zon, de schaduw en zijn bladgroenkorrels samen. Ze rustten en de bloesems vlogen vrolijk door hun vingers. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Oké dan, geen seks maar gewoon necrofilie dit keer. Wait, da's ook seks.
![]() ![]() ![]() En toen je nog niet leefde maar
toch ook niet dood was - om dood te zijn moet men sterven - en je toen je vooruit liep op de zaken, de moleculen in een kersenboom was maar nog niet jezelf: jij, jij was dus niets. adem leef sterf Maar wanneer je ophoudt dood te zijn en begint met niets te worden en je moleculen in de grond en je tanden en je haren en alles dan wordt dat opnieuw een kersenboom en dan: een jij. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Lieve Emmeke,
Schrijf een gedicht van zeventien regels met een aardrijkskundig thema. Meanderende rivieren, gletsjervorming, klimaatschaal van Köppen (of hoe heette hij), verzin wat. Je moet je aan de volgende regels houden: - er moet een nummer/getal/cijfer (ik weet het verschil tussen die drie niet. ![]() - en een moraliserende boodschap waar je het zelf niet mee eens bent; - en een kleur; - en een dag (maandag, 27 augustus, tweede pinksterdag, wat dan ook); - en het woord of woorddeel 'engel'; - het woord 'ik' mag er niet in voorkomen, en 'me', 'mij' en ''k' ook niet. Het woord 'mijn' moet er wel in voorkomen, en je moet het gebruiken als bezittelijk voornaamwoord; - er moet een verborgen boodschap inzitten, maar hoe je dat precies doet mag je zelf verzinnen; - je mag geen zelfstandig naamwoorden gebruiken die normaal gesproken de kleur groen hebben. Dus, geen bomen, struiken, gras, bloemen, boerenbonduniformen, dat soort dingen. Alles waar jij aan denkt in groene variant mag niet. (bijvoorbeeld, als jij bij 'gieter' denkt aan een groene gieter, mag je niet het woord 'gieter' gebruiken. Als je aan een blauwe of rode gieter denkt wel.) Liefs! Azčche xoxoxo Laatst gewijzigd op 07-06-2011 om 15:37. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vind het voor een best wel moeilijke opdracht erg goed gelukt! |
![]() |
|
![]() |
Opdracht voor, ja, wie hem wil hebben.
Maak een gedicht uit het perspectief van een gek. Dus hoe jij denkt dat deze persoon de wereld ziet. Met deze persoon is dus iets mis, maar je mag zelf bedenken wat. En dat moet natuurlijk in het gedicht duidelijk worden. ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
abonement mogelijkheid op nieuwe topics olha1 | 12 | 07-03-2011 17:16 |