Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2010, 16:59
marthijnl
marthijnl is offline
ook afgewezen voor UCU, qualified maar niet goed genoeg of zo...
nou ja nu weet ik het even niet meer.
Advertentie
Oud 29-05-2010, 18:07
Ishetalvrijdag?
Ishetalvrijdag? is offline
ja precies, ik had precies dezelfde. Echt klote
Oud 30-05-2010, 15:14
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Ook afgewezen.. "Consequently UCU was confronted with the unpleasant task of rejecting a large number of applicants in spite of a very positive conclusion from the evaluation process. You are one of the candidates we do consider qualified, but are unable to offer a place. We understand this is disappointing and we hope you will understand this was not an easy decision for us to make."
Oud 31-05-2010, 11:08
marthijnl
marthijnl is offline
Citaat:
Ook afgewezen.. "Consequently UCU was confronted with the unpleasant task of rejecting a large number of applicants in spite of a very positive conclusion from the evaluation process. You are one of the candidates we do consider qualified, but are unable to offer a place. We understand this is disappointing and we hope you will understand this was not an easy decision for us to make."
precies hetzelfde hier...
Oud 01-06-2010, 07:03
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Nouja, op naar psychologie dan maar! (als ik ingeloot word tenminste, haha).
Trouwens, morgen is er een extra open dag bij RA, en de inschrijf-deadline is verlengd naar 16 juni. Wellicht nog een optie?

Voor degenen die wel zijn aangenomen bij UCU: heeeeel veel succes (en plezier)!
Oud 01-06-2010, 13:21
Hawk90
Hawk90 is offline
Er zijn weinig plekken over maar ik heb gehoord dat ze inderdaad mensen nog de kans geven om naar de open dag te gaan/zich in te schrijven. Balen dat jullie niet bij UCU zijn toegelaten, jammer hoor!

Jullie mogen gerust met Mammoet en ikzelf (en anderen) gezellig naar RA komen !
Oud 01-06-2010, 14:02
jordy07
jordy07 is offline
Ik heb nog steeds niks gehoord terwijl er de afgelopen dagen wel post bezorgd is... Duurt nu wel
lang zeg, maar ben
gelukkig sowieso al toegelaten tot lotingstudie.
Oud 01-06-2010, 15:01
Verwijderd
sowieso even alle RA'ers, wie heeft hier allemaal al zn kamer toegewezen gekregen ? ik zit in koestraat 114 hopelijk een beetje chille kamer
Oud 01-06-2010, 18:59
Hawk90
Hawk90 is offline
Citaat:
sowieso even alle RA'ers, wie heeft hier allemaal al zn kamer toegewezen gekregen ? ik zit in koestraat 114 hopelijk een beetje chille kamer
Zit te twijfelen tussen Roggeveen en Koestraat, maar heb alleen die van roggeveen gezien. Heb je de kamers van koestraat gezien Mammoet? Zijn ze groot, hal gezellig?, sfeer etc.
Oud 01-06-2010, 19:21
limune
limune is offline
Ik zit nu ook in spanning te wachten op bericht van UCM. Heb toch besloten dat ik daar naar toe wil. Project-Based Learning is vet, en de stad is zo veel leuker dan Middelburg. Maar als ik afgewezen wordt, ben ik volgend jaar ook RA'er
Oud 01-06-2010, 19:36
Nouknouka
Nouknouka is offline
heeee wat leuk om te lezen allemaal, kga volgend jaar ook naar RA! Maar heb nog geen kamer toegewezen gekregen, heb je dat vandaag gehoord??? kben benieuwddddd!
Oud 01-06-2010, 20:25
Verwijderd
@Nouknouka & Hawk90
ja vandaag gehoord, ergens vanmiddag, maar dat je het nog niet gehoord hebt kan volgens mij best wel want een klasgenoot van mij die ook naar RA gaat heeft ook nog niets van housing gehoord, miss doen ze het op volgorde van aanmelding?

hmmm koestraat was volgens mij best wel gezellig, ik weet het ook allemaal niet precies meer het is onder hand al weer meer dan een jaar geleden dat ik de koestraat heb gezien
en of ze groot zijn hangt er natuurlijk vanaf of je een grote of kleine kamer kiest maar het is volgens mij wel het mooiste gebouw

trouwens veel RA'ers hier , we zouden eigenlijk een facebook pagina moeten maken voor de class of 2013
Oud 01-06-2010, 20:41
Nathalie91
Nathalie91 is offline
@Mammoet
Wanneer heb jij je ingeschreven voor een kamer dan?
Ik heb ook nog niks gehoord. Maar ik heb uberhaupt maar heel weinig gehoord van dat woongoed Middelburg. Toen ik me had ingeschreven heb ik 1 automatisch mailtje terug gekregen waarin stond dat ze gingen kijken of ik ingeschreven stond bij RA, en dan zou ik op de lijst komen ofzo.
Dat was al ergens rond begin maart...

Hoe is dat bij de andere gegaan hier die naar RA gaan?
Oud 01-06-2010, 20:51
Juudt
Juudt is offline
Ik heb ook nog niets gehoord van RA qua woongoed ( ik ben de klasgenoot waar mammoet het over had trouwens), maar ik hoop dat dat snel gaat komen nu!

Ik heb Roggeveenhof als eerste keus, maar eigenlijk maakt me niet niet zo gek veel uit, alleen driewegenhof lijkt me niet echt heel chil omdat het zover uit het centrum is, en als je met 2 anderen zit kan je ook net pech hebben dat het niet zo klikt.

en over ide facebookpage... goed plan! Mammoet.. maak jij er een aan?
Oud 01-06-2010, 20:52
Verwijderd
Citaat:
@Mammoet
Wanneer heb jij je ingeschreven voor een kamer dan?
Ik heb ook nog niks gehoord. Maar ik heb uberhaupt maar heel weinig gehoord van dat woongoed Middelburg. Toen ik me had ingeschreven heb ik 1 automatisch mailtje terug gekregen waarin stond dat ze gingen kijken of ik ingeschreven stond bij RA, en dan zou ik op de lijst komen ofzo.
Dat was al ergens rond begin maart...

Hoe is dat bij de andere gegaan hier die naar RA gaan?
ik kreeg dezelfde automatische bevestiging rond 20 maart, behalve dus dat mailtje van vandaag heb ik ook niets gekregen, voor welke residence heb jij je voor ingeschreven?
Oud 01-06-2010, 20:53
Verwijderd
Citaat:

en over ide facebookpage... goed plan! Mammoet.. maak jij er een aan?
ik zal kijken wat ik voor jullie kan doen
Oud 01-06-2010, 21:08
Nouknouka
Nouknouka is offline
okeeeee leuk! ik heb ook alleen zo'n automatisch mailtje en heb roggeveenhof ook als eerste keus.. misschien dat we het morgen horen!
Oud 01-06-2010, 21:44
Nathalie91
Nathalie91 is offline
Citaat:
ik kreeg dezelfde automatische bevestiging rond 20 maart, behalve dus dat mailtje van vandaag heb ik ook niets gekregen, voor welke residence heb jij je voor ingeschreven?
Ik heb Bagijnhof opgegeven
Idd hopen dat we t morgen horen Kan ik meteen een manier uit gaan vogelen om erachter te komen of ik een grote kamer heb

Jeeej, facebook. Lang leve facebook
Oud 01-06-2010, 21:50
Laurex
Laurex is offline
@ limune

Hèhè eindelijk een UCM-er Was al bang dat niemand er meer heen ging, haha
Ben zelf inderdaad ook fan van het PBL systeem
Oud 02-06-2010, 21:21
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Vandaag bij de open dag van RA geweest en nu weet ik het écht niet meer... RA was ook leuk..
Oud 07-06-2010, 11:30
limune
limune is offline
Citaat:
Vandaag bij de open dag van RA geweest en nu weet ik het écht niet meer... RA was ook leuk..
Vervelend... RA is ook leuk idd...

Ik moet nu eigenlijk voor Donderdag reageren op mijn RA uitnodiging. Maar heb nog steeds niks van UCM gehoord! Dat komt deze week ergens... zucht
Oud 07-06-2010, 18:25
Nathalie91
Nathalie91 is offline
Citaat:
Dan is het toch eigelijk helemaal niet meer moeilijk?
Je weet dat je university college wilt gaan doen. Je bent afgewezen voor UCU.
Als RA je dan ook leuk lijkt, en je kan nog aangenomen worden, moet je 't gewoon proberen toch?!
Oud 08-06-2010, 19:43
limune
limune is offline
Afgewezen bij UCM. Heb ik eindelijk besloten dat ik daar wil gaan studeren, wordt ik afgewezen

Maar ik ga nog een appeal maken denk ik. Maar sowieso mij opgegeven voor RA, dus grote kans dat ik daar volgend jaar ook terecht kom! En heb daar ook zin in!
Oud 10-06-2010, 12:04
Loes*
Loes* is offline
Een weekje terug gehoord dat ik af ben gewezen bij UCU, wat ik inmiddels al wel had verwacht. Voor AUC nog wachten tot half juni, maar daar heb ik ook niet meer zo'n vertrouwen in.

Reken er maar op dat ook ik naar RA ga!
Oud 14-06-2010, 23:56
Man-dy
Man-dy is offline
Ik lees veel afwijzingen voor t UCU hier maar ik heb een brief gekregen dat ik op de wachtlijst sta en dat het niet onmogelijk is om nog erop te komen. Er zijn nog twee selectierondes namelijk 3e week van juni en 3e week van juli. Heb ook gesprek gehad in Den Haag.. Hoop dat dat m gaat worden! Er gaat zkeer niemand naar Den Haag he?
Oud 18-06-2010, 23:17
Verwijderd
jawel er was hiervoor nog zo'n engels persoon die ernaartoe wilde en nog iemand anders, of was jij dat ?

RA'ers iemand al iets gehoord van RA? ze zeiden dat ze meer info zouden sturen nog niets gekregen
Oud 19-06-2010, 17:59
Loes*
Loes* is offline
Van RA heb ik ook niks meer gehoord, maar ik ben aangenomen in Amsterdam, had het helemaal niet meer verwacht! Dus ga ik RA afzeggen, dus iemand anders krijgt nog een kansje
Oud 19-06-2010, 19:13
limune
limune is offline
Ik ben ook aangenomen in Amsterdam! Nu weet ik het helemaal niet meer.

Nog voors/tegens voor AUC vs. RA?
Oud 26-06-2010, 12:43
Hawk90
Hawk90 is offline
Goh, nog geen informatie van RA ontvangen. Weet ook nog niet waar ik ga wonen volgend jaar, iemand al wel? Hoe lang duurde het voor je?

Wel zin in!
Oud 30-06-2010, 20:30
Verwijderd
@ Hawk, je kan ook de facebook groep joinen, heb zo'n gevoel dat je hier niet zo snel meer antwoord zult krijgen
Oud 30-06-2010, 22:59
Hawk90
Hawk90 is offline
Citaat:
@ Hawk, je kan ook de facebook groep joinen, heb zo'n gevoel dat je hier niet zo snel meer antwoord zult krijgen
Heb ik al gedaan ! Onderhand weet ik het dus, driewegenhof . Wel leuke kamer (26 m2 en balkon) maar moet met 2 anderen de faciliteiten delen (wat opzich welleuk is) maar dus flink duurder door geen huursubsidie en veel verder van de stad af. Wou dus eigenlijk roggeveen of koestraat maar was schijnbaar al vol . Misschien vind ik het wel geweldig maar we zien het wel!
Oud 01-07-2010, 18:15
Verwijderd
huh hoe weet jij al hoe groot je kamer is ?
Oud 01-07-2010, 21:39
Hawk90
Hawk90 is offline
Plattegrondjes!

Zie hier: http://www.woongoed.nl/index2.php?pid=289

Dit geld niet voor alle locaties (zeker niet voor Koestraat, veel diversiteit), maar kan wel goed gelden voor Bagijnhof en Driewegenhof.
Oud 02-07-2010, 21:22
Verwijderd
ja die had ik al gezien wist alleen niet dat driewegenhof & roggeveen kamers hadden die zo... similar (wat is het nederlandse woord daarvoor ?) zijn.weet iemand al wanneer die gaat verhuizen ?
Oud 02-07-2010, 22:55
Nouknouka
Nouknouka is offline
Ik zit in roggeveen! Maar mag je niet pas 23 augustus in je kamer? dan krijg je toch de sleutel??? volgens mij heb ik dat ergens gelezen! ik wacht nog steeds op post, k kreeg een mail dat ze iets hadden verstuurd ofzo maar heb nog niets ontvangen!
Oud 03-07-2010, 10:57
Verwijderd
volgens mij de 19e al maar dat zal vast wel staan in de info van woongoed maar dat schijnt pas half juli te komen
Oud 03-07-2010, 16:14
Nouknouka
Nouknouka is offline
Haha dat zou idd best kunnen, was vorig jaar ook zo zag ik op de site van RA! 23ste heb k me waarschijnlijk dan gewoon verbeeld ofzo haha!
Oud 05-07-2010, 13:48
limune
limune is offline
Weer afgewezen voor UCM helaas. Nouja, nu ga ik sowieso ook naar RA! Meteen ff bij de facebook aanmelden
Oud 05-07-2010, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Weer afgewezen voor UCM helaas. Nouja, nu ga ik sowieso ook naar RA! Meteen ff bij de facebook aanmelden
gezellig

@Hawk90 : you've got mail of PM als je het zo wil zien
Oud 09-07-2010, 07:14
crackrocks
crackrocks is offline
Ooooh wat gezellig, al deze aspirant-RA'ers Ik ben nu tweedejaars, en twijfelde in het begin heel erg aan RA (danwel Middelburg)...maar het is hier zo leuk! Heel erg chill, de campussen zijn fijn en het stadje is doodsaai maar wel ontzettend mooi... je kent iedereen, wat stiekem toch wel heel leuk is. Als ik één wijze raad mag geven; Koestraat (vooral de tweede verdieping) of Bagijnhof! En sowieso geen Driewegenhof...
Tot in de intRAweek - misschien ben ik wel één van jullie mama's
Oud 09-07-2010, 12:20
Verwijderd
wat is er zo goed aan de tweede verdieping van koestraat ? ik zit op de eerste is die een beetje leuk ?
Oud 09-07-2010, 17:18
Hawk90
Hawk90 is offline
Nog steeds een bummer dat ik dus op Driewegen ben aangewezen, is het echt zo slecht als je overal hoort Crackrocks?

Ik probeer nu via HAC een eventuele switch naar Koestraat of Roggeveenhof te regelen, omdat Woongoed je als het ware gewoon dumpt op één van de adressen. Als het goed is moeten er nog enkelen vrij zijn of vrij komen de komende tijd.

Ovigerens wel echt héél veel zin in de Intraweek en het starten bij RA!
Oud 10-07-2010, 02:48
crackrocks
crackrocks is offline
@ Mammoet: Ik ben natuurlijk een beetje biased omdat veel van mijn leukste vrienden op K2 wonen, of zelfs in mijn gang... en daarbij staat K2 op RA een beetje bekend als de "party'floor" Maar de rest van Koestraat is ook heel fijn hoor! Over het algemeen zijn het grote kamers, eigen badkamer en keukentje, lekker dicht bij het centrum en recht tegenover een supermarkt... dus helemaal (L) En als jullie eerstejaars in September het gebouw komen invaden wordt het op de eerste verdieping vast ook heel cool

@Hawk: Jammer Weet je toevallig je huisnummer? Driewegenhof is inderdaad niet optimaal om te wonen of om je RA-carrière in te beginnen, dus ik hoop echt dat je een andere kamer kunt krijgen! Ik moet wel zeggen dat het goed leefbaar is hoor, en ontzettend gezellig (je woont samen met 2 huisgenootjes en deelt je keuken en badkamer... het is iets minder lonely dan wonen op Roggeveen of Koestraat, en iets minder druk en ranzig dan in Bagijnhof (waar je met 10 of 16 mensen je keuken deelt ). Op Koestraat, Roggeveen en Bagijnhof leef je echt in de "RA-bubble"; iedereen daar zit ook op RA, je kent elkaar allemaal, het is een beetje een eigen wereldje. Om 3 uur 's nachts kun je bij je buren aankloppen om even te gaaan chillen, en iedereen snapt het als je een nachtje door moet halen omdat je de volgende dag een exam hebt. Op Driewegenhof woon je tussen "normale mensen", dus het kan zomaar zijn dat je naast een stelletje van 40 woont en boven een man van 30, die totaal niet snappen wat RA precies is en bang zijn dat wij als studenten de hele buurt komen overnemen (I wish I was kidding...).

Supergoed dat je alvast naar HAC hebt gemaild! Reken er wel op dat de kans dat je verhuist aan het begin van je eerste semester vrij klein is, maar het kan altijd zijn dat iemand zijn aanmelding op RA toch afzegt en jij die kamer dan krijgt Daarbij zit je maximaal 1 semester daar, omdat vrijwel alle moving request aan het eind van je eerste semester wel geregeld worden (ik zat vorig jaar in het HAC-board, en ik denk dat de procedure voor verhuizen dit jaar weer hetzelfde is).

Sorry voor het lange antwoord - als jullie nog iets willen weten, just ask
Oud 10-07-2010, 11:05
Hawk90
Hawk90 is offline
Weet je wat me net opviel, onze natuurrijke namen! Mammoet...Hawk...rocks

Maargoed, je hoeft je natuurlijk nooit te verontschuldigen voor een uitgebreid antwoord, daar dank ik je juist voor .

Ik heb nummertje 41C, weet je er nog iets over? . Ik hoop dus op een gelukje, anders word het waarschijnlijk moven na het eerste semester. Het is enorm leuk om met 2 anderen de boel te delen, maar twee is ook maar twee. Een gang of straat vol RAers is wel heel vet, deurtje open laten, studeren en lol trappen tegelijk . Ik heb al genoeg verhalen gehoord over de buurt van Driewegenhof trouwens, wel een grappig voorbeeld dat je net stelde
Oud 10-07-2010, 18:06
crackrocks
crackrocks is offline
Ooh jij hebt geluk! De C-kamer is iets van 25m2 mét een eigen balkon erbij, dus daar hoef je je in ieder geval geen zorgen over te maken Het is het appartement dat een paar van mijn leukste vriendinnetjes hadden (ik heb zelf ook op Driewegenhof gewoond!), en het is in het eerste gebouw (Driewegenhof bestaat uit 4 aparte flatgebouwen). Met een beetje geluk heb je fijne huisgenootjes, en dan is het echt supergezellig. Ook nadat alle eerstejaars van vorig jaar zijn verhuisd (zo rond het eind van ons eerste semester is iedereen tegelijk weggegaan) uit Driewegenhof is iedereen super close gebleven - het heeft wel wat, met z'n allen op zo'n locatie wonen hoor

Maaarrrrr ik ben nu heel erg benieuwd naar die horrorverhalen! Heb je toevallig vrienden op RA zitten? En zit je ook op facebook?
Oud 11-07-2010, 12:53
limune
limune is offline
Is het 'normaal' dat ik nog niet heb gehoord tot welke kamer ik ben toegewezen? Ik was wel erg laat met registreren (30 Juni oid.), dus misschien komt het daar door...

Het wordt overigens wel een RA topic zo
Oud 18-10-2010, 15:25
Miloutchi
Miloutchi is offline
Ik ben me een beetje aan het oriënteren over deze vorm van onderwijs en ik ben eigenlijk al heel enthousiast, maar ik vraag me af of ik wel geschikt ben. Bovendien hebben mijn ouders er eigenlijk geen geld voor.

En als ik dan al geschikt ben, waar zou ik dan graag willen komen?

Kan iemand mij wat meer informatie geven hierover?
Oud 18-10-2010, 17:04
Verwijderd
Citaat:
I. Bovendien hebben mijn ouders er eigenlijk geen geld voor.
Het is gewoon even duur als een normale studie, geen zorgen over maken
Oud 18-10-2010, 21:45
Miloutchi
Miloutchi is offline
Ja, maar een normale studie heeft niet zoveel studielast (toch?). Dus dan kan ik daarnaast nog gaan werken.

Ik vind het ook niet erg om te lenen. Dat zal ik sowieso moeten doen. Wát ik ook ga kiezen, denk ik.

En ik wil heel erg graag naar de universiteit! Ik wil echt geen HBO gaan doen! En ik wil ook geen WO gaan doen aan de universiteit van Maastricht waar ik niet helemaal achter sta. Dus dan maar lenen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten