Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2010, 17:01
Verwijderd
Waarom is dat ziek en welk doel wordt er nagestreefd door het opheffen van het WSZ-topic?

Apart trouwens dat je zulke dingen zegt, aangezien jij zonder het saai-topic waarschijnlijk niet eens op dit forum zou zitten. Jij bent nu precies hét voorbeeld van hoe het saai-topic jongere mensen naar het forum trekt, aangezien het vrij laagdrempelig is. En dat is iets wat Jon wél wil - jongere mensen naar het forum lokken, in plaats van vaste forumers wegjagen.

Trouwens, Miekje, waarom post je zelf al die "spam"-posts die je zo vaak plaatst niet in een topic op Onzin?

Laatst gewijzigd op 01-05-2010 om 17:07.
Advertentie
Oud 01-05-2010, 17:06
Lorelei
Lorelei is offline
Ben ik de enige die het opvallend vind dat Tink, Trimm Trabb en Miekje allemaal aangeven dat ze het in eerste instantie niet eens waren met het opheffen van dat topic (terwijl zij ongeveer de enige forumbazen zijn die erin posten EN zij de forumbazen van DK zijn) en dat ze vervolgens met een soort kopie van de argumenten van anderen komen? Het voelt alsof hun mening helemaal niet zwaarder weegt, eerder alsof ze in de mening van een paar anderen geduwd zijn.
Oud 01-05-2010, 17:09
Verwijderd
Dat viel mij ook op ja. Daarom is het des te vervelender dat alle besluitvorming achter gesloten deuren plaatsvind en wij het moeten doen met een mededeling.
Oud 01-05-2010, 18:01
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Kijk nu eens goed, mensen: pak een doorsnee Saai-topic bij de kladden en vergelijk de posts eens met een doorsnee Onzin-topic. Wat is dan nog het verschil?
Omdat je blijkbaar niet alle andere argumenten hebt doorgelezen, hier volgen er weer enkele:
- Het WSZ is niet gebonden aan een bepaalde groep mensen
- Het WSZ dient als verlengstuk van DK, discussies in andere topics kunnen verdergaan in WSZ
- Het WSZ voorkomt offtopic posts in andere DK topics
- Het WSZ trekt nieuwe forumers naar DK en de rest van het forum
Enzovoorts... Het verbaast mij dat ik dit tegen een fb van DK moet zeggen.

Citaat:
Bovendien is er straks in plaats van WSZ een topic Hoe was je dag, en daar is dan plaats voor de serieuze dingen die in andere topics niet geplaatst kunnen worden, bijvoorbeeld vragen naar andere forumers toe. Of je kunt gewoon vertellen wat je die dag allemaal gedaan hebt, hoe het op school ging, of je je tentamen verknalt hebt of niet. En ja, daar mag natuurlijk ook op gereageerd worden. Je leert forumers niet beter kennen door posts als: 'Ik heb honger." of "Omg wat ben ik moe." of "Nomnom, ik maak pizza!" Maar wel door posts met meer... inhoud.
Niet met je eens, want je kunt door in gesprek te gaan dieper ingaan op de reden van die posts meer leren over forumers. Bijvoorbeeld over de routine van een persoon, en zo over wat die persoon voor werk, school of studie doet. Enzovoorts. Wederom verbaas ik me dat ik dit aan jou moet uitleggen.

Citaat:
Ik, en meerdere fb's met mij, hebben ook o zo vaak in het topic gepost. En ik was het er in het begin ook niet mee eens dat het topic opgeheven zou worden.
Waarom? Wat is de reden dat je van mening bent veranderd?

Citaat:
Maar als je erover na gaat denken is het ziek
WTF? ik zou je eens wat subtieler gaan uiten, zeker gezien het feit dat JIJ op DK bent gekomen door WSZ en daar na alle waarschijnlijkheid géén fb zou zijn als WSZ er niet was. Serieus Miekje, je beledigt de DK regulars en je zet jezelf neer als iemand die geen flauw idee heeft wat er speelt en waar ze mee bezig is.

Citaat:
heeft wat er speelt dat zo'n overduidelijk (voor het grootste gedeelte) Onzin-topic al zo lang op DK staat.
Oud 01-05-2010, 18:14
Martiño
Martiño is offline
Archont, dit soort oproepen leiden nergens toe en polariseren de zaak alleen maar nodeloos.

Jon bemoeit zich overigens in het algemeen niet met het forumbeleid dus hem erbij betrekken heeft denk ik weinig zin. Op de manier die jij gebruikt zal hij daar ook niet veel zin in hebben.
Oud 01-05-2010, 18:15
Verwijderd
Eerst vond ik WSZ ook te Onzinnerig om aan mee te doen, ging het mij te snel en was het mij te inhoudsloos.

Tot ik op een moment gewoon mee ging doen daar, en nu vind ik De Kantine vaak boeiender dan voorheen. En nu zie ik ook heel goed wat het verschil is met Onzin: op Onzin worden vaak extreem loze topics geopend met enkel smilies (om maar een voorbeeld te noemen) terwijl we in WSZ wel een stuk inhoudelijker posten, vaak zelfs met echte discussies.

Ik snap bovendien die drang tot vernieuwing van beleid niet echt. Waarom moeten topics zo nodig opeens verboden of verplaatst worden? Is het omdat jullie dan beter slapen 's nachts met de wetenschap dat WSZ op 'de juiste plek' staat, ook al is bijna de hele Kantine het daarmee oneens?
Oud 01-05-2010, 18:16
Verwijderd
Wat me opviel is dat er op N&A wél gewoon gespamd mag worden. Weliswaar alleen in het Opvallend Nieuws topic en in de trant van "OMG!" maar toch. Zoiets valt naar mijn idee ook onder spam, dus waarom WSZ wel 'verplaatsen' als het beide spamtopics zijn?

Verder lijkt het me beter om WSZ gewoon te laten staan, aangezien het niet leuk is een heel forum over je heen te krijgen, waarna DK leegloopt. De alternatieve oplossingen zijn blijkbaar geen goede vervangers.

EDIT: Archont, je kunt de FB's ook gewoon een PM sturen als je bij ze wilt horen.
Oud 01-05-2010, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Wat me opviel is dat er op N&A wél gewoon gespamd mag worden. Weliswaar alleen in het Opvallend Nieuws topic en in de trant van "OMG!" maar toch. Zoiets valt naar mijn idee ook onder spam, dus waarom WSZ wel 'verplaatsen' als het beide spamtopics zijn?

Verder lijkt het me beter om WSZ gewoon te laten staan, aangezien het niet leuk is een heel forum over je heen te krijgen, waarna DK leegloopt. De alternatieve oplossingen zijn blijkbaar geen goede vervangers.

EDIT: Archont, je kunt de FB's ook gewoon een PM sturen als je bij ze wilt horen.
Op N&A had je vroeger het "Tiswah"-topic, dat eigenlijk ook gewoon een chattopic was waarbij vaak discussies ontstonden a.d.h.v. nieuwsberichten die geen eigen topic waardig waren. Toen is dat om onduidelijke redenen omgedoopt tot het "Opmerkelijk Nieuws"-topic, wat natuurlijk net zo goed een chattopic werd. Ik weet niet hoe het de laatste maanden gaat, want mij is het onmogelijk gemaakt om op N&A te posten.
Oud 01-05-2010, 18:41
Verwijderd
Dit zal vast net zo hard door onze strot worden geduwd als het koelkastprincipe. Een soort vernieuwing die in theorie wel te verdedigen valt, maar in de praktijk alleen maar zorgt voor minder levendigheid en meer onvrede onder forumers.
Oud 01-05-2010, 18:47
Verwijderd
Archont, kan je je meer op de feiten fixeren ipv mensen die het oneens zijn persoonlijk aan te vallen ?
Zo gaat de oplossing echt niet sneller komen hoor, er ontstaat alleen een grimmige sfeer.
Zeg dus gewoon wat je te zeggen hebt, en ik ben er zeker van dat fb's er wel rekening mee zullen houden.
Oud 01-05-2010, 18:57
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Ten eerste denk ik dat DK zal afsterven zonder saai-topic. Ik heb er dan in ieder geval niets meer te zoeken. Er zijn zo ontzettend veel opnoemtopics en je gaat toch niet alle 500 posts doorlezen om te kijken wat een ander die dag gedaan heeft, hoe hij woont, wat hij over de forumer boven hem gezegd heeft, etc. En het is natuurlijk ontzettend dom om het naar onzin te verplaatsen. DK'ers zitten daar niet op te wachten en onzinners ook niet. Het zijn heel verschillende groepen. Daarnaast denk ik dat iemand boven mij (ik weet niet meer wie) gelijk had: het saai-topic zorgde ervoor dat jongere leden ook een kans kregen. Kijk naar Jasper, Miekje, Rivka, Sigmund, Mean, etc.

Ten tweede is het saai-topic in eerste instantie opgezet zodat mensen met elkaar "offtopic" konden praten zonder dat dit andere topics "verpestte" (ik ben sowieso al niet van mening dat iedere offtopic discussie een topic verpest maar goed, dat is een ander verhaal). En het offtopic gechat is volgens mij inderdaad afgenomen.

Ten derde is mij niet duidelijk wat er bedoeld wordt met dat er geen regels e.d. meer zijn. Ik zie het saai-topic als een doorlopend gesprek. Volgens mij worden er geen fatsoenlijkheidsregels in gebroken en verder zijn er toch geen regels voor nodig? Als mensen gaan schelden oid dan is dat net als bij ieder ander topic, en moeten ze gewoon worden aangesproken door een forumbaas (wat volgens mij ook gebeurt, dus ik zie daar geen probleem). Ook vind ik niet dat het saai-topic een spamtopic is geworden. Zoals ik al zei: ik zie het als een doorlopend gesprek. Daarin gaat het inderdaad niet alleen maar over hoe je dag was, maar over alles waar je het met degenen die dan online zijn wil hebben.
Qft +1000.
Oud 01-05-2010, 19:28
Bob the Bear
Bob the Bear is offline
Internet.
Oud 01-05-2010, 19:34
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
"Bij deze" wil ik niet in de mond nemen, maar vind jij het een oplossing? Dan kunnen we dat voorstellen. Niet de naam "HWJD" maar nog steeds "Saai". Dan kunnen beide partijen over de regels nadenken.
Nee joh, dát zal een groot verschil maken. Als we de naam aanpassen heeft niemand door dat het een dooie boel zal worden!!1
Ik ben zelf 100% tegen het sluiten van Saai. Mede door Saai ken ik nu nieuwe leuke mensen, heb ik nieuwe goede vriendinnen gemaakt en veel gelachen, en ik denk dat velen met mij zijn.
En trouwens, het vertellen van je dag schept totaal geen band. Het zijn juist de dingen als 'Nom, stroopwafels' of 'Ik heb lekker gefeest' die het 'm doen en waarmee je ook tot leuke gesprekken kunt komen. En als je op iemands dag wilt reageren kan dat natuurlijk niet, want dát zou nou juist in spam ontaarden zoals op WSZ en dat kunnen jullie natuurlijk niet hebben.
Het is juist de WSZ die DK zo leuk maakt. Anders was het ook geen enorm succes.

Verder vind ik het verplaatsen van WSZ naar Onzin prut. Daar komen heel andere mensen en er hangt ook een heel andere sfeer. En Onzinposts zijn, zelfs als we WSZ meetellen, heel anders dan DK-posts.
Oud 01-05-2010, 19:41
Verwijderd
Een spamtopic op Onzin is meestal 1 regel of smiley per post. Het zogenaamde spamtopic wat we op De Kantine hebben bevat veel langere en inhoudelijkere posts. Nu kan het inderdaad voorkomen dat er een forumer een smiley plaatst. Als bijvoorbeeld Miekje zich daar zo ziekelijk aan ergert kan ze die ook verwijderen. Heeft ze bovendien ook nog wel wat werk als je toevallig haar postgedrag bestudeerd. ;x
Oud 01-05-2010, 19:46
Verwijderd
Op Lifestyle was er ook een 'vertel iets over je dag' topic, vervolgens werden daar zulke eisen aan gesteld dat er totaal geen leven in zat. Het op een plastische manier beschrijven dat je naar school bent geweest en daarna hebt gewerkt vind ik totaal niet interessant. Als ze dat niet hadden gedaan was ik waarschijnlijk nooit op De Kantine geweest. Forumbazen 18 plus, je weet hoe dit op een ander subforum is afgelopen en middels dit beleid maak je gewoon er weer één dood.
Oud 01-05-2010, 20:18
Missy
Missy is offline
Citaat:
Dat vind ik raar. Tink & Trimm zeggen saai niet kwijt te willen. Dan kan er dus geen meerderheidsbeslissing zijn van DK forumbazen.

Missy en Miekje naamzoek. Willen jullie nu aub ook een keer gaan reageren?! Dat lijkt me niet meer dan normaal, zeker niet na 6 pagina's discussie.
Gisteravond heb ik koninginnedag gevierd en vandaag gewerkt. Geen excuus, maar wel reden waarom ik (nog) niet heb gereageerd.

Ik zal eerst de posts doorlezen.
Oud 01-05-2010, 20:31
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Ik heb echt het vermoeden dat Missy 100% voor dit idee is en de andere forumbazen onder schot houdt, met de vrees dat ze het anders misschien eens zullen zijn met de leden.

Verder zie ik dus totaal geen reden om het WSZ te verplaatsen. Jullie genuil over 'beter overzicht' is ook bullshit, want ook bij de leden zelf ligt de verantwoordelijkheid om netjes te posten. Voor de mensen die dit niet doen, is er altijd nog het NSB-knopje, dat vrij toegankelijk is.

Het is net politiek. 'Oh, jullie zijn het niet eens met ons besluit? Natuurlijk doen we alsof we naar jullie commentaar luisteren! Maar eigenlijk hebben we daar geen zin in en doen we toch lekker waar we zelf zin in hebben.'
Oud 01-05-2010, 20:32
Verwijderd
FFS gaat er een golf van zwakzinnigheid door het FB-team heen ofzo? Wtf halen jullie je vandaag allemaal in je hoofd?
Oud 01-05-2010, 20:34
Verwijderd
Als jullie dit echt gaan doorzetten heeft dat echt bizarre consequenties, snappen jullie dat? Sommige DK'ers posten nu al op andere fora vanwege bepaalde beleidsbeslissingen hier en hiermee zal je zeker een gedeelte gewoon simpelweg wegduwen van s.com. Als dat je doel is is dat prima hoor, maar zeg dat dan gewoon in plaats van er omheen te draaien.

Laat dit een les zijn voor anderen; Hoe draai ik een goedlopende community de nek om!
Oud 01-05-2010, 20:44
Verwijderd
Even het topic tot nu toe samenvatten:

Voor doorvoering wijzigingen:
Missy
WolterB
Balance
Pluis
Dittrich

Tegen:
Drie van de vier DK-forumbazen
Alle DK regulars op Missy na

Argumenten voor doorvoeren wijzigingen:
(nog niet genoemd)

Argumenten tegen:
- Zal leiden tot leegloop op DK.
- Topic draait nu goed en vervult zijn functie (offtopic posts in andere topics voorkomen) prima.
- Voorgestelde wijzigingen impopulair bij de leden.
- Negatieve ervaringen uit het verleden, o.a. op Lifestyle.
- Zal indien consequent doorgevoerd ook moeten leiden tot het sluiten van chattopics op D&A en elders.
...
Oud 01-05-2010, 20:47
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Gisteravond heb ik koninginnedag gevierd en vandaag gewerkt. Geen excuus, maar wel reden waarom ik (nog) niet heb gereageerd.

Ik zal eerst de posts doorlezen.
Sure, dát was de reden.

Ik haat het als mensen niet eerlijk zijn, zeker als anderen al het gevoel hebben belazerd te worden. Op deze manier raak je dus echt keihard respect kwijt bij mensen. Echt jammer dit, nadat sommige van je collega's zo hun best doen dingen uit te leggen.
Oud 01-05-2010, 20:48
Verwijderd
kom maar naar onzin

Oud 01-05-2010, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Ik moet er niet aan denken.
Oud 01-05-2010, 21:50
Verwijderd
Ik ben het eens met LL, Paranoide, Lorelei, Kazet en Medeia, en heb aan hun argumentatie niets toe te voegen
Oud 01-05-2010, 22:00
Verwijderd
Stiekem ben ik nogal verbaasd over de felheid van de reacties. En met name bij Archont vraag ik me heel sterk af waar hij de afslag heeft gemist.
Gozer, je bent een volwassen vent, ik geloof bijna docent geschiedenis. Laat jij je dan zo ontzettend kennen, dat alles en iedereen voor je voeten als een kleuter zo boos, aan de kant moet maaien, met alle beschikbare ledematen? Nog even los van dat je er niks mee opschiet, sla je op deze manier net zo'n flater als de betreffende fb's die maar niet goed kunnen uitleggen waarom een goed lopend serietopic moet verdwijnen...

get a grip dude...
Oud 01-05-2010, 22:09
Rivka
Rivka is offline
http://forum.scholieren.com/group.php?groupid=62
Oud 01-05-2010, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Dingaantouwtje legt het misschien niet zo handig uit. Op Admin hebben alle fb's een stem, iedereen mag zeggen wat hij/zij vind, en elke mening wordt meegenomen. Uiteindelijk komt daar dan een uitkomst uit. Maar als de uitkomst 1 specifiek deelforum betreft, zoals hier het geval is, dan hebben de DK-fb's en de groepsplus daar natuurlijk iets meer over te zeggen dat de fb's die er zelden of nooit komen. Dat is niet meer dan logisch.
Als ik al zie dat twee forumbazen tegen zijn: hoeveel meer hebben de Dk-fb's te zeggen dan jij, als iemand die er geen reet mee te maken heeft?

Citaat:
Het grootste verschil imo wordt dat er niet meer tig pagina's vol komen te staan met alleen 'hi! of 'OMG!' (sommigen van dezelfde posters die de edit knop niet weten te vinden, waardoor 40% van het topic bestaat uit zulk soort onzinnige posts van 1 persoon.) Eerlijk gezegd begon ik me daar de laatste tijd een beetje aan te ergeren. Het topic liep snel, maar er werd opzich niet heel veel gezegd.
Kan makkelijk in de huidige staat, gewoon een kwestie van modereren. Is het technisch onmogelijk om bijvoorbeeld twee posts onder elkaar te hebben van dezelfde persoon?

Citaat:
Het spijt me dat ik jullie probeer te woord te staan zo goed als ik kan. Het spijt me ook dat ik nu geen tijd en zin heb om 6 pagina's aan frustraties door te lezen.
De meeste "frustraties" zie ik nav. deze post staan. Maar zelfs die "frustraties" zijn beargumenteerd. Vind je het echt raar dat we dit niet echt heel tof vinden?

Citaat:
Maar wel door posts met meer... inhoud.
mag ik even?

http://forum.scholieren.com/showthre...1#post30447441
http://forum.scholieren.com/showthre...8#post30443798
http://forum.scholieren.com/showthre...1#post30443661
http://forum.scholieren.com/showthre...2#post30448412
http://forum.scholieren.com/showthre...1#post30442331

Dit is allemaal op de eerste pagina van je laatste posts. Sorry hoor, maar als je meer inhoud wil: Dat begint bij jezelf.

Laatst gewijzigd op 01-05-2010 om 22:46.
Oud 01-05-2010, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Stiekem ben ik nogal verbaasd over de felheid van de reacties. En met name bij Archont vraag ik me heel sterk af waar hij de afslag heeft gemist.
Gozer, je bent een volwassen vent, ik geloof bijna docent geschiedenis. Laat jij je dan zo ontzettend kennen, dat alles en iedereen voor je voeten als een kleuter zo boos, aan de kant moet maaien, met alle beschikbare ledematen? Nog even los van dat je er niks mee opschiet, sla je op deze manier net zo'n flater als de betreffende fb's die maar niet goed kunnen uitleggen waarom een goed lopend serietopic moet verdwijnen...

get a grip dude...
Oh, laat ik voor mezelf spreken in dit geval, maar mensen hebben nogal de neiging dingen die ik typ véél bozer/serieuzer op te vatten dan ik het daadwerkelijk bedoel. Doe er je voordeel mee
Oud 01-05-2010, 22:44
Verwijderd
Dan nog vraag ik me af wat je ermee wil bereiken. Want als ik het al niet oppik, hoe moeten fb's, die nu waarschijnlijk allemaal naarstig op een goed argument zitten te broeden, dit dan oppikken?
Oud 01-05-2010, 22:48
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb weinig aan alle tegenstanders toe te voegen, maar ik vond toch dat ik wel even kon melden dat ik overduidelijk ook tegen ben.
Oud 01-05-2010, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Dan nog vraag ik me af wat je ermee wil bereiken. Want als ik het al niet oppik, hoe moeten fb's, die nu waarschijnlijk allemaal naarstig op een goed argument zitten te broeden, dit dan oppikken?
Tsja. Dat is het nadeel van deze manier van communiceren I suppose. Ik kan je alleen verzekeren dat ik geen moment boos ben of het als zodanig bedoel. Incidenteel raakte ik wel wat teleurgesteld maar meer ook niet hoor Wat je daar verder (niet) mee doet is jouw zaak. Overigens impliceer jij dat jij prima in staat bent om mensen te doorgronden qua intonatie, attitude en what-not op basis van geschreven tekst. Wees daar voorzichtig mee want je zit er zélf dus ook aardig naast, QED.

En los daarvan; if you can't stand the heat, zelfs als die heat vermeende heat is, you weren't supposed to be in the kitchen in the first place. Man up!
Oud 01-05-2010, 23:11
Soundwave
Soundwave is offline
hallo allemaal, waar is hier de wc ergens? ik moet plassen
Oud 01-05-2010, 23:15
Verwijderd
Citaat:
hallo allemaal, waar is hier de wc ergens? ik moet plassen
Oud 01-05-2010, 23:26
Verwijderd
Citaat:

get a grip dude...
Ik moet eigenlijk ook niet forummen als ik dronken ben Ik zal ze op mijn post van gister na verwijderen
Oud 01-05-2010, 23:45
Carn
Carn is offline
Oud 01-05-2010, 23:51
Verwijderd
Oud 02-05-2010, 00:21
Verwijderd
wie maakt de .gif This is onzin!!!!!!!!!!!!!!!!!one terwijl DK die put in wordt getrapt?
Oud 02-05-2010, 00:30
Soundwave
Soundwave is offline
Citaat:

get a grip dude...
Overdag kennen de meeste mensen hem als een vriendelijke olijke docent geschiedenis. Zijn leerlingen roemen hem allemaal om zijn goedlachse mentaliteit....

...maar savonds verandert hij in een monster. Gedreven door furie dwaalt hij af naar het internet, en zien we hem terug als 'Archont' in zijn natuurlijke gele habitat. Met zijn gevreesde brul tactieken jaagt hij menig forumbaas de stuipen op het lijf.

Zoiets ja?
Oud 02-05-2010, 00:40
Verwijderd
Citaat:
Overdag kennen de meeste mensen hem als een vriendelijke olijke docent geschiedenis. Zijn leerlingen roemen hem allemaal om zijn goedlachse mentaliteit....

...maar savonds verandert hij in een monster. Gedreven door furie dwaalt hij af naar het internet, en zien we hem terug als 'Archont' in zijn natuurlijke gele habitat. Met zijn gevreesde brul tactieken jaagt hij menig forumbaas de stuipen op het lijf.

Zoiets ja?
Dit moet je écht oplezen in Jambers-stylo.
Oud 02-05-2010, 01:02
Verwijderd
Citaat:
Jaja. Als we de hooivorken en fakkels nu weer op kunnen bergen?
Ja leuk en aardig, maar ik heb tot nu toe elke keer inhoudelijk gereageerd en ik begin het een beetje zat te worden dat de fb's elke keer op de niet-inhoudelijke posts reageren met: Ja je valt me aan. Maar dan vervolgens de inhoudelijke posts maar negeren voor het gemak.
Oud 02-05-2010, 07:13
Verwijderd
Citaat:
Tsja. Dat is het nadeel van deze manier van communiceren I suppose. Ik kan je alleen verzekeren dat ik geen moment boos ben of het als zodanig bedoel. Incidenteel raakte ik wel wat teleurgesteld maar meer ook niet hoor Wat je daar verder (niet) mee doet is jouw zaak. Overigens impliceer jij dat jij prima in staat bent om mensen te doorgronden qua intonatie, attitude en what-not op basis van geschreven tekst. Wees daar voorzichtig mee want je zit er zélf dus ook aardig naast, QED.

En los daarvan; if you can't stand the heat, zelfs als die heat vermeende heat is, you weren't supposed to be in the kitchen in the first place. Man up!
jamaaaaar. IK hoef toch verder niks te doen? Ik ben geen DK regular, ik ben geen FB, ik meng me alleen maar in een discussie
En ik impliceer volgens mij juist niet dat ik feilloos in staat ben om mensen te doorgronden. Ik werd daarbij ook door jou, en later door Archont gewezen op het feit dat ik ernaast zou kunnen zitten. Voor de volledigheid: I stand corrected

Maar dan nog er is heat en er is volksfurie. En ik weet ook vrij zeker dat het FB team deze woedebui niet had zien aankomen, anders hadden ze het denk ik, wel anders gebracht, of aangepakt. ( I've been wrong before here...)
Oud 02-05-2010, 09:24
Verwijderd
Citaat:
Kijk nu eens goed, mensen: pak een doorsnee Saai-topic bij de kladden en vergelijk de posts eens met een doorsnee Onzin-topic. Wat is dan nog het verschil? Bovendien is er straks in plaats van WSZ een topic Hoe was je dag, en daar is dan plaats voor de serieuze dingen die in andere topics niet geplaatst kunnen worden, bijvoorbeeld vragen naar andere forumers toe. Of je kunt gewoon vertellen wat je die dag allemaal gedaan hebt, hoe het op school ging, of je je tentamen verknalt hebt of niet. En ja, daar mag natuurlijk ook op gereageerd worden. Je leert forumers niet beter kennen door posts als: 'Ik heb honger." of "Omg wat ben ik moe." of "Nomnom, ik maak pizza!" Maar wel door posts met meer... inhoud.

Ik, en meerdere fb's met mij, hebben ook o zo vaak in het topic gepost. En ik was het er in het begin ook niet mee eens dat het topic opgeheven zou worden. Maar als je erover na gaat denken is het ziek dat zo'n overduidelijk (voor het grootste gedeelte) Onzin-topic al zo lang op DK staat.
Ik denk dat als je als fb op DK het WSZ topic afdoet als een spamtopic zonder enige meerwaarde, je je conclusies moet trekken en op moet stappen want dan snap je gewoon niet hoe DK functioneert. Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat je zo'n ondoordachte reactie geeft, terwijl in dit topic al 1001x is uitgelegd dat het WSZ-topic een functie vervult (meerdere zelfs) en dus geen spamtopic is.
Oud 02-05-2010, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Maar dan nog er is heat en er is volksfurie. En ik weet ook vrij zeker dat het FB team deze woedebui niet had zien aankomen, anders hadden ze het denk ik, wel anders gebracht, of aangepakt. ( I've been wrong before here...)
Het is geen woedebui. Het is verbazing en teleurstelling maar zeker geen woede. Daar zijn de DK'ers veel te lief voor (en dat bedoel ik niet vervelend). Ik verbaas me er vooral over dat men dit niet heeft aan zien komen. Lijkt me een basaal stukje insight in je community.
Oud 02-05-2010, 10:36
Verwijderd
Citaat:

Zoiets ja?
Oud 02-05-2010, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Het is geen woedebui. Het is verbazing en teleurstelling maar zeker geen woede. Daar zijn de DK'ers veel te lief voor (en dat bedoel ik niet vervelend). Ik verbaas me er vooral over dat men dit niet heeft aan zien komen. Lijkt me een basaal stukje insight in je community.
Ok, point taken.
En wie bedoel je met men? De DK'ers die ertegen protesteren, of het fb-team die de teleurstelling niet zag aankomen.
Oud 02-05-2010, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Ok, point taken.
En wie bedoel je met men? De DK'ers die ertegen protesteren, of het fb-team die de teleurstelling niet zag aankomen.
Scholieren.com High Command natuurlijk
Oud 02-05-2010, 11:03
Lorelei
Lorelei is offline
Maar andersom is het ook raar. Dat er zonder enige waarschuwing of wat dan ook zo'n beslissing wordt genomen. We hebben van de FB's nooit klachten gekregen over postgedrag en die dingen die fout gingen zijn volgens mij prima afgehandeld. 3 jaar lang geen problemen en opeens is het niet meer goed.
Oud 02-05-2010, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef:
Het is inderdaad in het belang van het forum dat het leuk blijft, maar als fb's zijn 'wij' van mening dat we ook moeten waken voor de inhoud van de fora, zelfs als dat soms in eerste instantie in gaat tegen wat de leden op dat moment willen. Stel dat men massaal gaat spammen op L&G dan kan dat op een gegeven moment Onzin#2 zijn. Je kan zeggen 'dat willen de leden blijkbaar zo' en het werkt, dus waarom veranderen? Maar je kan ook aangeven dat er al ruimte is voor onzinposts en dat je L&G weer terug wil brengen. Wij zijn van mening dat het onze taak is om dat laatste te doen.
Bij DK ligt het minder duidelijk als bij L&G, de reden dat je bij DK ook meer reacties kan verwachten als je ingrijpt, zoals nu. Want de identiteit van DK ligt minder vast als dat van L&G. Maar ook op DK lijken de echte discussies steeds meer weg te gaan en vervangen te worden door slowchat die al prima kan op Onzin. Het niveau lijkt lager en lager te worden, terwijl DK veel meer in zijn mars heeft. Ik heb hier een willekeurig voorbeeld.
De eerste 10 posts zijn posts over het woord 'twee' in het Duits en zijn echt van het niveau Onzin. Daarna komen posts van etmakas (over de schoolkrant), deadlock (een link met discussiewaarde) en Tink* (over het weerwolfspel dat ze gespeeld had) die precies staan voor wat een HWJD zou kunnen worden. Tenslotte eindigt die blz met weer onzin-niveau opmerkingen over mean.
Hallo balance naamzoek, ik vind het een beetje slapjes wat jij geloof ik probeert te zeggen is dat het met de naam van het topic al een onzin niveau heeft bereikt, paar posts over wat duits en daarna over Etma die vertelt dat ze iets met de schoolkrant heeft gedaan, daarna komt deadlock met discussie waardige dingen.
Maar wat ik niet snap en daarna eindigt de bladzijde weer met onzin opmerkingen over mij, ja een bladzijde een topic, dus dit is per definitie een SAAI topic?
Er zijn nog 100 topics die je zou kunnen bekijken en ja jij neemt er de slechste uit, tuurlijk dan kan je aan ons laten zien ZO HOORT het niet dit moet weg, maar je kan ook na een aantal onzin posts van mij of wie dan ook een warn sturen, zou ik niet erg vinden.
Er zijn geloof ik ook wel forumers geband toen het echt zwaar onzin-niveau werd.

Citaat:
Balance schreef:
Ik persoonlijk denk dat je met een HWJD nog evenveel betrokkenheid zal houden onder leden. Want je gaat juist veel meer in op wat iemand heeft meegemaakt en daar mag je ook nog gewoon op reageren. Maar echte flauwekul dat zal eruit gaan.
Ja maar wat als dat nog steeds is oeh ik heb vandaag een pizza genomt is dat ook onzin?
Of OMG moet je er gewoon over ik heb vandaag voor of achter plakken?
Vertel het eens.

Citaat:
Balance schreef:
@LL: wie er last van heeft? In eerste instantie zal ik nu inderdaad antwoorden 'de forumbazen', omdat wij op dit moment vooral denken vanuit het terugbrengen van de identiteit van het subforum. Maar uiteindelijk denk ik ook de leden, omdat DK veel meer inhoud kan hebben, dan het nu heeft.
Wie bepaalt wat inhoud is, het DK subforum is juist fijn zo als het nu is en omdat de identiteit is post hier wat je nergens anders kwijt kan is het juist zo leuk omdat een foto topic ook op lifestyle kan en ook op onzin, maar het wat losser is.

Citaat:
Lorelei schreef:
Maar andersom is het ook raar. Dat er zonder enige waarschuwing of wat dan ook zo'n beslissing wordt genomen. We hebben van de FB's nooit klachten gekregen over postgedrag en die dingen die fout gingen zijn volgens mij prima afgehandeld. 3 jaar lang geen problemen en opeens is het niet meer goed.
Ik zou het ook echt niet erg vinden om warns te krijgen als mijn posts van een onzin blah zijn
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten