Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2010, 22:23
Infidel
Infidel is offline
Ik ga alle boeken voor mijn literatuurmondelingen er maar eens doorheen halen. Deze week is Duits. Schlafes Bruder van Robert Schneider, Wie Licht schmeckt van Friedrich Ani en Das Parfum van Patrick Süskind. Ik moet dit jaar nog een laatste Duits boek lezen en ik zit te denken aan Die weisse Rose, maar eerst deze drie maar weer eens doornemen.
Oud 02-10-2010, 23:41
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Het recht op terugkeer - Leon de Winter.
Na een lange tijd weer eens een Nederlands boek aan het proberen. Het begint wel ok.
O dat vond ik echt fantastisch! Veel beter dan De ruimte van Sokolov.

OT: Ik herlees De avonden, aangezien ik naar dat toneelstuk ga ik wil ook graag naar De aanslag en Karakter, maar vooral van die tweede lopen de toneelstukken al op het einde en ik ben momenteel arm

Edit: O ja, en ik vind De avonden nu echt bizar veel leuker dan toen ik in de vierde zat! Maar goed dat ik het herlees voordat ik naar het toneelstuk ga..

Laatst gewijzigd op 02-10-2010 om 23:50.
Oud 04-10-2010, 16:38
Verwijderd
David Grossman - Een vrouw op de vlucht voor een bericht.
Oud 04-10-2010, 18:57
Geel
Geel is offline
Citaat:
O dat vond ik echt fantastisch! Veel beter dan De ruimte van Sokolov.
De ruimte van Sokolov heb ik niet gelezen, maar ik vind dit boek (nog steeds) wel ok. Het is dat ik Nederlandse boeken altijd met een negatief vooroordeel begin, misschien dat het boek wel heel leuk/goed gaat worden.
Oud 04-10-2010, 19:12
Aurora
Aurora is offline
Floortje Zwigtman - Spiegeljongen.

Ik word er erg blij van moet ik zeggen.
Oud 05-10-2010, 09:54
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Floortje Zwigtman - Spiegeljongen.

Ik word er erg blij van moet ik zeggen.
Maar het is juist erg zielig! Maar wel een hele fijne trilogie<3

Ik heb Dorsvloer vol confetti uit en vond het een beetje tegenvallen, al zaten er wel mooie passages in. En nu lees ik Mama Tandoori.
Oud 05-10-2010, 14:29
Issun
Issun is offline
Arnon Grunberg - Tirza. Ben nog niet zo ver.
Oud 06-10-2010, 14:53
Roosje
Roosje is offline
Ik heb net Artemis Fowl: The Eternity Code uit, van Eoin Colfer, en dat was fantastisch. <3 Het zijn echt bijzonder leuke boeken. Ik ga hierna beginnen in de volgende, maar die staat bij mijn vriendje in de boekenkast dus ik heb geen idee hoe die heet. Het is deel 4 in de serie, in elk geval.
Ook ben ik al een hele tijd bezig in Berlijnse notities van Cees Nooteboom, maar het is bar moeilijk om doorheen te komen. Ik ben dan ook nog niet zo ver.
Eerste op mijn lijstje wél serieuze wél te lezen boeken is Everything is illuminated, van Jonathan Safran Foer, of Special topics in calamity physics van Marisha Pessl.
Oud 08-10-2010, 17:51
Larry Flint
Larry Flint is offline
Na Vaslav van Japin ben ik nu bezig in Een schitterend gebrek en het bevalt me prima
Oud 08-10-2010, 19:05
Verwijderd
De Vampier van John Willem Polidori
<3
Oud 10-10-2010, 19:47
Dorado_x
Dorado_x is offline
Ik lees nu 'Het levenswerk van een talentloos meisje'. Ik moet er een recensie over schrijven. Ik vind het een heel mooi en leuk boek. Kan niet stoppen met lezen.
Oud 11-10-2010, 08:56
Lilium
Lilium is offline
Niemandsland van Pat Barker.
Verder ga ik binnenkort beginnen in het eerste deel van A la recherche du temps perdu van Proust. Voor mijn boekenclubje. Ik ben benieuwd of het wat is.
Oud 12-10-2010, 10:01
Giles
Giles is offline
Na een weekje Harry Potter Emma van Jane Austen. Moet nog inkomen.
Oud 13-10-2010, 12:59
Adore
Adore is offline
Citaat:
Na Vaslav van Japin ben ik nu bezig in Een schitterend gebrek en het bevalt me prima
Die is ook zo mooi.
Oud 13-10-2010, 13:02
Adore
Adore is offline
Na Vaslav en Dorsvloer vol confetti ging ik op vakantie en vond ik een pocket makkelijker om mee te nemen. Dat werd Een korte geschiedenis van de tractor in de Oekraïne van Marina Lewycka.

Op aanraden van collega's want die vonden het zo grappig. Ik vind er toch een behoorlijk serieuze, zware ondertoon in zitten maar het leest wel makkelijk weg. Hij werkt zelfs een beetje verslavend, want ik lees als ik ook maar een momentje heb. Prima boek.
Oud 14-10-2010, 15:43
roodvogeltje
roodvogeltje is offline
Sense and sensibility van jane austen. Erg moeilijk engels, wel een mooie uitdaging.
Oud 17-10-2010, 13:15
Miekje*
Miekje* is offline
Ik lees nu Wit als melk, rood als bloed. Van Alessandro d'Avenia. Het bevalt me tot nu toe heel goed, het is goed geschreven en lekker humoristisch.
Oud 17-10-2010, 14:54
Larry Flint
Larry Flint is offline
^ Ja die was best vermakelijk!

Ik lees nu Nachttrein naar Lissabon en ik vind het erg kafka-ish geschreven . Ben benieuwd hoe het verder gaat, het intrigeert me wel.
Oud 17-10-2010, 15:22
Geel
Geel is offline
Ik probeer te beginnen aan de Duin boeken. Heb Duin (eerste deel) een week in huis en alles wat ik gedaan heb is het woordenboek achter in het boek lezen en de 'attachments' lezen.
Want, ik heb eerst geprobeerd om gewoon in het boek te beginnen zonder al die rare termen te begrijpen, maar dat gaat echt niet.
Oud 17-10-2010, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Ik probeer te beginnen aan de Duin boeken. Heb Duin (eerste deel) een week in huis en alles wat ik gedaan heb is het woordenboek achter in het boek lezen en de 'attachments' lezen.
Want, ik heb eerst geprobeerd om gewoon in het boek te beginnen zonder al die rare termen te begrijpen, maar dat gaat echt niet.
Erg herkenbaar. Ik heb er geloof ik ooit dertien pagina's van gelezen en het enige dat ik me herinner is dat het hele boek uit ondoorgrondelijke namen en structuren leek te bestaan.
Oud 22-10-2010, 16:46
Aurora
Aurora is offline
Ik ben Een Spaans hondje aan het lezen van Rascha Peper. Ze schrijft zó fijn!

Hiervoor heb ik Het Kamermeisje gelezen van Markus Orths, verrassend goed, met een schrijfstijl waar ik een beetje verliefd op ben geworden.
Oud 22-10-2010, 20:16
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
(...) Rascha Peper. Ze schrijft zó fijn!
Grappig hoe smaken kunnen verschillen (tenzij haar schrijfstijl ook wisselt, maar ik neem aan van niet). Ik heb Dooi en Oesters van haar gelezen, en ik vond haar schrijfstijl dus echt niet fijn.

OT: De dood voor ogen van Peter James.
Oud 22-10-2010, 21:13
Giles
Giles is offline
Citaat:
Grappig hoe smaken kunnen verschillen (tenzij haar schrijfstijl ook wisselt, maar ik neem aan van niet). Ik heb Dooi en Oesters van haar gelezen, en ik vond haar schrijfstijl dus echt niet fijn.
Ik vind er ook drie keer niks aan, die Peper.

Lees nu Making History van Stephen Fry.
Oud 22-10-2010, 22:01
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
Haha, ik vond Dooi echt prachtig <3 Ik moet er wel bij zeggen dat ik haar boeken eerst totaal niks vond, maar ik weet niet, op een gegeven moment was ik om.
Oud 23-10-2010, 14:45
ikkebenikke
ikkebenikke is offline
Q&A - Vikas Swarup (boek waarop de film Slumdog millionaire gebaseerd is)
Oud 24-10-2010, 16:37
Lonely One
Lonely One is offline
Madame Bovary, Der radetzkymarch (Joseph Roth), Sternstunden der Menschheit (Stefan Zweig)
Heb van een vriendinnetje the raw shark texts van Steven Hall gekregen, maar moet nog even kijken of me dat iets lijkt.
Oud 24-10-2010, 16:37
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik ben Een Spaans hondje aan het lezen van Rascha Peper. Ze schrijft zó fijn!

Hiervoor heb ik Het Kamermeisje gelezen van Markus Orths, verrassend goed, met een schrijfstijl waar ik een beetje verliefd op ben geworden.
Ik heb verschillende boeken van Rascha Peper gelezen, maar precies niet degene die jullie noemen, maar ik vond ze allemaal erg goed.
En Het Kamermeisje vond ik ook verrassend goed

Ik heb net De Zijdewerksters van Gail Tsukiyama gelezen en dat is verrassend slecht Dan merk je toch wel hoe moeilijk het is, schrijven, en dat niet iedereen dat kan.
Oud 25-10-2010, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Haha, ik vond Dooi echt prachtig <3 Ik moet er wel bij zeggen dat ik haar boeken eerst totaal niks vond, maar ik weet niet, op een gegeven moment was ik om.
Dooi is mooi ja! Ik had voor Dooi Wie scheep gaat gelezen en wilde nog iets van haar lezen, en toen had ik dus Dooi gekozen. Op het begin vond ik dat het verhaal zich een beetje voortsleepte, maar op het eind bleef ik helemaal stilgeslagen achter
Oud 25-10-2010, 09:51
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik heb Nachttrein naar Lissabon uit en daar was ik erg enthousiast over! Nu ook net Het handwerk van de vrijheid van Peter Bieri (Echte naam van Pascal Mercier) uit en ook dat was erg vermakelijk en leerzaam, ondanks dat het non fictie is. Verder heb ik Michel Houellebecq - De wereld als markt en strijd gelezen, daar was echt heeeeelemaal niets aan. En nu ga ik weer verder in Arthur Japin - Een schitterend gebrek!
Oud 26-10-2010, 00:20
Verwijderd
Was bezig met verzamelboek van Tanith Lee, de Heersers van de Duisternis. Wel lekker, eigenlijk, beetje vage mythologie van onbekende werelden ofzo. Maar weet niet of ik het hele ding in 1x uit wil lezen... anders ga ik beginnen in Abarat, van Clive Barker.
Oud 26-10-2010, 07:39
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb Vertrektijd van Truus Matti gelezen en dat is een beetje Murakami/Tonke Dragt-achtig
Oud 28-10-2010, 10:46
Verwijderd
Gisteren heb ik een boek gelezen van Lieneke Dijkzeul, maar ik weet nu al niet meer hoe het heet . En nog een stuk uit 'De jonge Wallander'. Dat was ontzettend fijn.
Oud 28-10-2010, 15:32
Chick Rock
Chick Rock is offline
Dead and gone - Charlaine Harris
Oud 31-10-2010, 08:42
Verwijderd
Kader Abdolah - Het huis van de moskee
Oud 01-11-2010, 11:27
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ben mijn boekenkast weer eens aan hetschikken geweest en deze heb ik gekozen:
Harry Mulish - De Ontdekking van de Hemel
David Nicholls - One Day
Oud 01-11-2010, 12:54
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb 'De grote zaal' gelezen, voor Nederland leest. En nu lees ik 'En knielde voor hem neer' van Nicolien Mizee.
Oud 01-11-2010, 15:42
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Ben mijn boekenkast weer eens aan hetschikken geweest en deze heb ik gekozen:
Harry Mulish - De Ontdekking van de Hemel
David Nicholls - One Day
One day is erg vermakelijk Leuk geschreven ook vooral.

Ik lees nog steeds Japin want er komt steeds van alles tussendoor maar ik denk dat ik hem vandaag of morgen dan toch eindelijk kan uitlezen. Ik vind het erg mooi!
Oud 01-11-2010, 18:05
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
One day is erg vermakelijk Leuk geschreven ook vooral.
Inderdaad ja, ik heb hem al eens gelezen maar hij is zo dun dat ik die toch in een paar uurtjes uit heb dus.
Oud 01-11-2010, 19:48
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Inderdaad ja, ik heb hem al eens gelezen maar hij is zo dun dat ik die toch in een paar uurtjes uit heb dus.
Oh ik dacht dat hij wel een pagina of 400 was (maar wel in een pocket uitgave) maar het leest sowieso erg snel en makkelijk weg ja, prettig voor tussendoor!
Oud 01-11-2010, 22:53
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Oh ik dacht dat hij wel een pagina of 400 was (maar wel in een pocket uitgave) maar het leest sowieso erg snel en makkelijk weg ja, prettig voor tussendoor!
Ik lees erg snel, vooral als ik het boek al eens gelezen heb, dat zegt iedereen die ik ken wel over me.
Oud 02-11-2010, 11:54
Geel
Geel is offline
Heb net Long Way Gone van Ishmael Beah uit. Geweldig boek. Ik raad het voor iedereen aan.

Net begonnen in The Collected Works of T.S. Spivet van Reif Larsen.

Laatst gewijzigd op 03-11-2010 om 21:38.
Oud 02-11-2010, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Everything is illuminated, van Jonathan Safran Foer
Al begonnen? Ik vond het echt een geweldig boek, wil voor de feestdagen graag dat andere boek van hem (waarvan ik de naam niet meer weet...)

ot: Ik weet waarom gekooide vogels zingen van Maya Angelou. Als het zo goed blijft als ik het nu vind, ga ik ook op zoek naar de andere delen, ik hou van dit soort boeken! <3
Oud 03-11-2010, 12:32
Koekiemonster.
Koekiemonster. is offline
De Noorderlicht Trilogie (Golden Compass)
Oud 03-11-2010, 19:58
Ikke!!!!!!!
Ikke!!!!!!! is offline
percy jackson eey
Oud 03-11-2010, 20:00
Ikke!!!!!!!
Ikke!!!!!!! is offline
Citaat:
De Noorderlicht Trilogie (Golden Compass)
is dat van die ene film ?? ?
Oud 03-11-2010, 21:28
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Net begonnen in The Collected Works of S.S. Spivet van Reif Larsen.
Wat een geweldig boek was dat ziet er prachtig uit. Ik hou van dat soort boeken!

Citaat:
Al begonnen? Ik vond het echt een geweldig boek, wil voor de feestdagen graag dat andere boek van hem (waarvan ik de naam niet meer weet...)
Extremely Loud and Incredibly Close?
Oud 04-11-2010, 08:52
Verwijderd
Les Identités meurtrières - Amin Maalouf
Oud 04-11-2010, 09:17
Adore
Adore is offline
Een vlucht regenwulpen van Maarten 't Hart. Heb dat boek al eens voor mijn boekenlijst gelezen en vond het toen al erg mooi en indrukwekkend. Het is een tijd geleden en nu wilde ik het nog eens 'op gemak' lezen.
Oud 08-11-2010, 08:32
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
is dat van die ene film ?? ?
Nee, de film is van dat boek.

Het Kaartenhuis- Danielewski
Oud 08-11-2010, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Les Identités meurtrières - Amin Maalouf
Wat vind je ervan?