Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En voor je zegt dat alle homeopaten e.d. kwakzalvers zijn: dat is een andere discussie. Ongeacht of dat zo is, is er kennelijk wel veel vraag naar, dus dan is het wel zo verstandig om dat enigszins te reguleren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Geschreven door Karel Glastra van Loon. Die is dood. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb wat anders gestemd dan uit de kieswijzer kwam ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Geen tijd om te vieren, helaas. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Lief dat je zoveel vertrouwen in me had! Ik had het helemaaaal niet verwacht, mijn lerares was er steeds zekerder van dat ik nog een jaar vooropleiding moest doen. Maar dat was vast om een beetje druk op me te zetten ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Erg goed hoor! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 1) Die mensen hebben makkelijk oplosbare klachten waar de huisarts weinig aan kan doen, zoals stresshoofdpijn of een lichte depressie ofzo, dan schrijft zo'n homeopaat gewoon een massage met een zweverige naam voor. Of een 'helend kruid voor je ziel' ofzo, te weten Sint Janskruid, dat is een licht antidepressivum dat je gewoon in theevorm bij de AH kunt kopen. De mensen zijn blij, de homeopaten ook, geen probleem. 2) Die mensen hebben een moeilijk oplosbare klacht en zijn al jaren bezig met talloze dokterbezoekjes en ziekenhuisonderzoeken, die alsmaar vruchteloos blijken, en in hun wanhoop willen ze ook de alternatieve zorg proberen. Dat betekent niet dat ze stoppen met de reguliere zorg, het is gewoon nog iets anders wat ze erbij proberen. Voor die mensen is de alternatieve zorg soms een uitkomst. Als het niets doet dan schaadt het niet, en als het wel effect heeft dan is dat alleen maar wenselijk. En of dat laatste nou symptoombestrijding is of niet, het geeft wel verlichting waar de gewone zorg faalt, en dat is prima. Zolang die mensen niet de rug toekeren aan de reguliere zorg en blijven zoeken naar de medische reden van hun ziekte, is er niets mis met dit scenario. 3) Die mensen zijn aanstellers. Er is niks met ze aan de hand, ze willen gewoon graag zeuren. De huisarts heeft geen tijd voor gezeur, dus wenden ze zich aan de alternatieve geneesheren. Nouja, prima, 't is niet alsof het van mijn belastinggeld afgaat. Het wordt pas een probleem als homeopaten niet ook gediplomeerde artsen zijn, die reguliere behandelingen afraden en de medische wetenschap tegenspreken in plaats van aanvullen. Dan sturen ze mensen namelijk niet meer door, wat gevaarlijk is. En om dát tegen te gaan, daar mag best belasting aan gespendeerd worden. Als dat gefinancierd moet worden met een lage accijns vind ik het trouwens ook prima. Maar goed, 't is niet alsof ik dit een heel belangrijk punt vind, hoor. Ik sta er heel neutraal tegenover, 't is geen verkeerd punt van GL maar ik zie liever andere dingen de aandacht krijgen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Na een heftige beroving met geweld enzo is een hele goede vriend van mij pas van z'n angstdromen e.d. afgekomen na een alternatieve therapie. En een andere vriend die al twee weken de hik had, kwam daar vanaf door acupunctuur, niet door alles wat ze in het ziekenhuis met hem uitgespookt hadden.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Kan iemand nou eens in concrete cijfers cq. voorbeelden uitleggen hoe ernstig de crisis nu precies is? Jort Kelder zegt net: "ik denk dat de bevolking niet beseft dat we de komende jaren een welvaartsval van 20-30% gaan meemaken"
Hm, ik dacht dat we dat gezeik van crisis nu wel eens gehad hadden, hoe lang blijven we nog hangen in een crisis (waar ik overigens maar weinig van merk...)? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|