Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2010, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Hoe kun je dat niet weten als je weet dat ik D66 gestemd heb?
Advertentie
Oud 09-06-2010, 17:45
Verwijderd
nee kazett d66 is wel goede keus hoor maar groenlinks beter,
en help LP even dat ze geen vvd moet stemmen!
Oud 09-06-2010, 17:46
Verwijderd
de kroeg hier twee deuren verder is een stemlokaal, er strompelen al de hele dag bejaarden voor mijn huis langs. ik wist niet eens dat er hier zoveel oude mensen woonden man. die zitten normaal gesproken natuurlijk allemaal heel onopvallend achter de geraniums
Oud 09-06-2010, 17:47
Verwijderd
oh en ik heb morgen deadline van twee kutopdrachten waarvan ik er met eentje nog moet beginnen en de ander nog af moet ronden dat wordt een helse nacht
Oud 09-06-2010, 17:48
Verwijderd
oh en gefeliciteerd fizzle ;o
Oud 09-06-2010, 17:48
Verwijderd
hihuhhiihuhhuhuhuhu die posts had ik natuurlijk allemaal samen moeten voegen?!?!?
Oud 09-06-2010, 17:49
Macrador
Macrador is offline
Ben er weer en heb een heel saai-topic gemist
Oud 09-06-2010, 17:53
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ziezo ik heb net mijn motorhelm verkocht. Voor veel minder dan de bedoeling was (45 euro) maar deze meneer was er heel blij mee en hij belde helemaal en kwam hem ophalen en ik wil die helm gewoon kwijt. Bovendien ben ik arm dus geld is veel waard
Oud 09-06-2010, 17:55
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Pf er wás iemand die er 75 euro voor gaf als ik hem dan opstuurde op mijn kosten. Maar goed, it's no good crying over spilled milk en nu ben ik ten minste die helm kwijt
Oud 09-06-2010, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Hoe kun je dat niet weten als je weet dat ik D66 gestemd heb?
Zo ver liggen die twee niet van elkaar vandaan.

Edit voor de onbelezen meelezers die hierdoor eventueel hun keuze voor D66 veranderen richting VVD: ik bedoel dat beide sterk progressief zijn. GL is links, D66 is een centrumpartij, daarin zijn ze wel verschillend. Mijn positie is linkser dan de D66, dus ik zit er wat tussenin. VVD is ongeveer net zo conservatief als de ChristenUnie.

Laatst gewijzigd op 09-06-2010 om 18:09.
Oud 09-06-2010, 18:03
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Ben er weer en heb een heel saai-topic gemist
Ja, nu ga je dus dood!
Oud 09-06-2010, 18:07
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ja, nu ga je dus dood!
Ga je toch wel
Oud 09-06-2010, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Zo ver liggen die twee niet van elkaar vandaan.
GL is voor overheidsfinanciering voor alternatieve geneeswijzen.
Oud 09-06-2010, 18:11
Verwijderd
hebben jullie al een BEESIE?! ik kan het woord niet meer aanhoren
Oud 09-06-2010, 18:12
Verwijderd
Citaat:
En het ergste: een fucking windmolenpark van 55 miljard dat dezelfde opbrengst heeft als een kerncentrale van 2 miljard
Oud 09-06-2010, 18:13
Verwijderd
Citaat:
hebben jullie al een BEESIE?! ik kan het woord niet meer aanhoren
Ik kreeg er zojuist een
Oud 09-06-2010, 18:14
Verwijderd
oh, LL, om even terug te komen op je vraag uit het vorige topic: d66, net als zo ongeveer heel onzin!
Oud 09-06-2010, 18:16
Verwijderd
Citaat:
oh, LL, om even terug te komen op je vraag uit het vorige topic: d66, net als zo ongeveer heel onzin!
Ja dat valt me op, opzich een goede ontwikkeling want enkele jaren geleden stemde heel onzin nog GL of SP
Oud 09-06-2010, 18:17
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
waar komen die beesies vandaan?
Oud 09-06-2010, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Ja dat valt me op, opzich een goede ontwikkeling want enkele jaren geleden stemde heel onzin nog GL of SP
Volgens mij was het al een tijdje zo dat een D66/GL-kabinet Onzin zou besturen.
Oud 09-06-2010, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Nee, GL is voor een wettelijke registratie van alternatieve zorgverleners, en voor het instellen van eisen aan die zorg, net zoals bij de reguliere zorg gebeurt. Dus naast die registratieplicht ook het hebben van een erkend diploma, een klachtenregeling, etc. Dat is een prima zaak, want zo worden de echte kwakzalvers aangepakt en wordt eventuele schade die zij kunnen doen aan mensen ook danig beperkt.

En voor je zegt dat alle homeopaten e.d. kwakzalvers zijn: dat is een andere discussie. Ongeacht of dat zo is, is er kennelijk wel veel vraag naar, dus dan is het wel zo verstandig om dat enigszins te reguleren.
Oud 09-06-2010, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Huhu, Stefanie, zit je bij LL? Dan moet je dit liedje heel hard draaien.
Oh dat lied! Dat vind ik best leuk.
Geschreven door Karel Glastra van Loon. Die is dood.
Oud 09-06-2010, 18:21
Verwijderd
Alle homeopaten e.d. zijn kwakzalvers. Zo zou de overheid ze ook moeten behandelen.

Wat mij betreft wordt de behandeling van alternatieve geneeswijzen zoals die van bijvoorbeeld alcohol: gedogen, en een flinke accijns erop, en mensen wijzen op de gevaren.
Oud 09-06-2010, 18:22
Verwijderd
Ik ga zo lekker een Hollandse Nieuwe eten!

*Hollands meisje*
Oud 09-06-2010, 18:25
Verwijderd
Citaat:
En het ergste: een fucking windmolenpark van 55 miljard dat dezelfde opbrengst heeft als een kerncentrale van 2 miljard
Doe 'es een bron? Ik heb net gekeken en het woord 'windmolenpark' komt niet voor in hun verkiezingsprogramma, net als 'molenpark' en 'windenergie'.
Oud 09-06-2010, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Alle homeopaten e.d. zijn kwakzalvers. Zo zou de overheid ze ook moeten behandelen.

Wat mij betreft wordt de behandeling van alternatieve geneeswijzen zoals die van bijvoorbeeld alcohol: gedogen, en een flinke accijns erop, en mensen wijzen op de gevaren.
Dan verschillen we daarin, want ik vind dat mensen best geld mogen uitgeven aan alternatieve geneeswijzen, zonder dat de overheid zich daar teveel mee bemoeit. Temeer omdat sommige alternatieve geneeswijzen wel degelijk lijken te werken, als ik dat zo in m'n omgeving bekijk. Maar goed, dan heb ik het ook over een arts met een geneeskundediploma van de VU, niet over tante Hennie die 'een beetje helderziend' beweert te zijn, daar vijftig euro handje contantje per sessie voor vraagt, en beweert dat kanker veroorzaakt wordt door negatieve gedachten.
Oud 09-06-2010, 18:34
Verwijderd
Ben je dan ook tegen accijnzen op alcohol en andere drugs?
Oud 09-06-2010, 18:37
Verwijderd
'vriendin' van me:

Stefanie zegt:
hee
en wat heb je gestemd?
'vriendin' zegt:
pvv!
Stefanie zegt:
oke
'vriendin' zegt:
twijfelde wel hoor, maar goed... kwam uit de stemwijzer en dan maar neit te moeilijk doen

Oud 09-06-2010, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Ben je dan ook tegen accijnzen op alcohol en andere drugs?
Nee, maar accijnzen op drugs is heel iets anders dan accijnzen op zorg.
Oud 09-06-2010, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Nee, maar accijnzen op drugs is heel iets anders dan accijnzen op zorg.
Hoezo? Doodgaan omdat je niet behandeld wordt is best ongezond.
Oud 09-06-2010, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Hoezo? Doodgaan omdat je niet behandeld wordt is best ongezond.
Daarom moet er ook overheidscontrole zijn, zodat je geen kwakzalvers meer hebt die kanker proberen te genezen met water en wierook, maar mensen gewoon braaf doorsturen naar de echte artsen.
Oud 09-06-2010, 18:45
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
'vriendin' van me:

Stefanie zegt:
hee
en wat heb je gestemd?
'vriendin' zegt:
pvv!
Stefanie zegt:
oke
'vriendin' zegt:
twijfelde wel hoor, maar goed... kwam uit de stemwijzer en dan maar neit te moeilijk doen

Ja die vertrouw ik ook niet meer[/opstandig]

Ik heb wat anders gestemd dan uit de kieswijzer kwam
Oud 09-06-2010, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Daarom moet er ook overheidscontrole zijn, zodat je geen kwakzalvers meer hebt die kanker proberen te genezen met water en wierook, maar mensen gewoon braaf doorsturen naar de echte artsen.
Ehh, iemand doorsturen naar echte dokters is geen alternatieve geneeswijze.
Oud 09-06-2010, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Oh minke naamzoek: ik was vergeten dat het WK maandag begint dus ik kan niet naar tilburg komen want ik moet biertjes drinken en hoera roepen als Nederland scoort enzo
Ja, ik was het ook een beetje vergeten en ik geloof dat er hier ook iets leuks georganiseerd werd dus dan moet het maar een andere keer. Nou ja, we zien elkaar de zaterdag erna sowieso natuurlijk!

Citaat:
IK BEN DOOR ik ben door Ik zit in het eerste jaar jajajjajajajajajajaaja omgomgomg ik ben zooooo blij : had het echt niet verwacht! emg

wie wil er met mij vieren
Hell yeah, gefeliciteerd
Geen tijd om te vieren, helaas.

Citaat:
Jezus, wat heb ik toch een kutregisseur. Ik meld me af met een sms omdat ik hoofd- en buikpijn heb, krijg ik de volgende sms terug: "Ik heb ook al 2 dagen hoge koorts, maar niet de luxe om af te zeggen, toch beterschap"
Wat is het toch een zak.
Jezus, wat een eikel Die heeft het kopje 'menselijkheid' overgeslagen bij zijn opleiding, ofzo? Heeft ie überhaupt een toneelopleiding genoten?
Oud 09-06-2010, 18:55
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
dankjewel!
Verwijderd
Tgg, belachelijk Martin!
Verwijderd
En gefeliciteerd Fizzle! Ik wist het wel.

kusjes
Oud 09-06-2010, 18:56
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
En gefeliciteerd Fizzle! Ik wist het wel.

kusjes
Dankje! hihi
Lief dat je zoveel vertrouwen in me had! Ik had het helemaaaal niet verwacht, mijn lerares was er steeds zekerder van dat ik nog een jaar vooropleiding moest doen. Maar dat was vast om een beetje druk op me te zetten
Oud 09-06-2010, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Dankje! hihi
Lief dat je zoveel vertrouwen in me had! Ik had het helemaaaal niet verwacht, mijn lerares was er steeds zekerder van dat ik nog een jaar vooropleiding moest doen. Maar dat was vast om een beetje druk op me te zetten
Ja, ik had er wel vertrouwen in! Heb nog een filmpje van je op m'n mobiel, dat je zingt bij de piano.
Erg goed hoor!
Oud 09-06-2010, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Doe 'es een bron? Ik heb net gekeken en het woord 'windmolenpark' komt niet voor in hun verkiezingsprogramma, net als 'molenpark' en 'windenergie'.
Hoofdstuk 2 punt 26 bijvoorbeeld. Maar als je ziet wat GroenLinks alleen al aan voorstellen heeft gedaan om windmolenparken aan te leggen het afgelopen jaar weet je gewoon dat zij daarin willen investeren. Google maar eens op GroenLinks windmolenpark, allemaal voorstellen van de afgelopen 1,5 jaar.
Oud 09-06-2010, 19:03
Verwijderd
Het volgende kabinet moet wel minstens drie jaar blijven zitten, anders kan ik de volgende keer nog niet stemmen
Oud 09-06-2010, 19:04
Verwijderd
Ik ben een beetje verliefd op Mark Rutte.
Oud 09-06-2010, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Het volgende kabinet moet wel minstens drie jaar blijven zitten, anders kan ik de volgende keer nog niet stemmen
Wat had je gestemd als je zou mogen?
Oud 09-06-2010, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Wat had je gestemd als je zou mogen?
D66 natuurlijk.
Oud 09-06-2010, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Ehh, iemand doorsturen naar echte dokters is geen alternatieve geneeswijze.
Wel als ze kanker hebben Alternatieve geneeswijzen zijn er niet om dergelijk ernstige ziektes te genezen, maar als ze náást de reguliere zorg bestaan dan is dat best wenselijk. Meestal zijn de mensen die daar komen allang bij de huisarts geweest. En dan zijn er meestal één van deze drie dingen aan de hand:

1) Die mensen hebben makkelijk oplosbare klachten waar de huisarts weinig aan kan doen, zoals stresshoofdpijn of een lichte depressie ofzo, dan schrijft zo'n homeopaat gewoon een massage met een zweverige naam voor. Of een 'helend kruid voor je ziel' ofzo, te weten Sint Janskruid, dat is een licht antidepressivum dat je gewoon in theevorm bij de AH kunt kopen. De mensen zijn blij, de homeopaten ook, geen probleem.

2) Die mensen hebben een moeilijk oplosbare klacht en zijn al jaren bezig met talloze dokterbezoekjes en ziekenhuisonderzoeken, die alsmaar vruchteloos blijken, en in hun wanhoop willen ze ook de alternatieve zorg proberen. Dat betekent niet dat ze stoppen met de reguliere zorg, het is gewoon nog iets anders wat ze erbij proberen. Voor die mensen is de alternatieve zorg soms een uitkomst. Als het niets doet dan schaadt het niet, en als het wel effect heeft dan is dat alleen maar wenselijk. En of dat laatste nou symptoombestrijding is of niet, het geeft wel verlichting waar de gewone zorg faalt, en dat is prima. Zolang die mensen niet de rug toekeren aan de reguliere zorg en blijven zoeken naar de medische reden van hun ziekte, is er niets mis met dit scenario.

3) Die mensen zijn aanstellers. Er is niks met ze aan de hand, ze willen gewoon graag zeuren. De huisarts heeft geen tijd voor gezeur, dus wenden ze zich aan de alternatieve geneesheren. Nouja, prima, 't is niet alsof het van mijn belastinggeld afgaat.

Het wordt pas een probleem als homeopaten niet ook gediplomeerde artsen zijn, die reguliere behandelingen afraden en de medische wetenschap tegenspreken in plaats van aanvullen. Dan sturen ze mensen namelijk niet meer door, wat gevaarlijk is. En om dát tegen te gaan, daar mag best belasting aan gespendeerd worden. Als dat gefinancierd moet worden met een lage accijns vind ik het trouwens ook prima.

Maar goed, 't is niet alsof ik dit een heel belangrijk punt vind, hoor. Ik sta er heel neutraal tegenover, 't is geen verkeerd punt van GL maar ik zie liever andere dingen de aandacht krijgen.
Oud 09-06-2010, 19:15
Verwijderd
Na een heftige beroving met geweld enzo is een hele goede vriend van mij pas van z'n angstdromen e.d. afgekomen na een alternatieve therapie. En een andere vriend die al twee weken de hik had, kwam daar vanaf door acupunctuur, niet door alles wat ze in het ziekenhuis met hem uitgespookt hadden.
Oud 09-06-2010, 19:16
Verwijderd
Zooo, gestemd en weer thuisch.
Oud 09-06-2010, 19:19
Verwijderd
Kan iemand nou eens in concrete cijfers cq. voorbeelden uitleggen hoe ernstig de crisis nu precies is? Jort Kelder zegt net: "ik denk dat de bevolking niet beseft dat we de komende jaren een welvaartsval van 20-30% gaan meemaken"

Hm, ik dacht dat we dat gezeik van crisis nu wel eens gehad hadden, hoe lang blijven we nog hangen in een crisis (waar ik overigens maar weinig van merk...)?
Oud 09-06-2010, 19:19
Verwijderd
Wat is 't geworden?
Oud 09-06-2010, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Kan iemand nou eens in concrete cijfers cq. voorbeelden uitleggen hoe ernstig de crisis nu precies is? Jort Kelder zegt net: "ik denk dat de bevolking niet beseft dat we de komende jaren een welvaartsval van 20-30% gaan meemaken"

Hm, ik dacht dat we dat gezeik van crisis nu wel eens gehad hadden, hoe lang blijven we nog hangen in een crisis (waar ik overigens maar weinig van merk...)?
Nou kijk eens naar Griekenland
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten