Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2010, 16:00
Severus
Severus is offline
Bij deze wil ik even laten weten dat mijn stem op Kopmuntkip nu uiteraard definitief is (dus het sterretje achter mijn naam heb ik weggehaald in de stemlijst). En dan ga ik nu weer voetbal kijken (wat een kutlijnrechter is dat, zeg - waarom kennen ze dat doelpunt niet alsnog toe?!), tot later.
Oud 27-06-2010, 18:03
snoopy
snoopy is offline
Oei, ik zie dat ik mijn stem nog helemaal niet had doorgegeven!
Ik ga even heel snel alles doorlezen en dan hak ik de knoop door. Vind t lastig deze ronde... (heb teveel verdachten )
Oud 27-06-2010, 18:07
snoopy
snoopy is offline
Ik ga voor Lucky Luciano (hoop dat ik het goed typ, doe meestal LL maar wil voor het stemlijstje wel zeker zijn). Ik vind zijn redenering over zowel Lorelei als Wammus echt heel vreemd. Zomaar in het wilde weg mensen verdacht maken vind ik een echte wolvenactie.

Kopmuntkip vind ik ook raar, maar die lijkt me eerder een verrader die niet goed weet wat ie moet. Verrader is ook een badguy natuurlijk, maar ik heb liever de wolven eruit.
Weet wel dat m'n stem niet veel gaat uithalen waarschijnlijk, maar KMK gaat er toch wel uit en misschien gaan er nog mensen mee?
Oud 27-06-2010, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Ik ga voor Lucky Luciano (hoop dat ik het goed typ, doe meestal LL maar wil voor het stemlijstje wel zeker zijn). Ik vind zijn redenering over zowel Lorelei als Wammus echt heel vreemd. Zomaar in het wilde weg mensen verdacht maken vind ik een echte wolvenactie.
M'n redenatie is heel eenvoudig, ik snap niet zo goed wat je er raar aan vindt. Lorelei noemt 3 uitspraken die verdacht zijn van abzg, maar die zijn helemaal niet verdacht. Dus dan probeert zij gewoon abzg in beeld te brengen.
En wammus is heel logisch, waarom is dat zo moeilijk te begrijpen? Als jouw vriend aan het spel meedeed en je moet kiezen tussen je vriend eruit of iemand anders in de eerste ronde. Dan kies je toch altijd voor die ander, tenzij je natuurlijk weet dat die een wolf is omdat je met hem in het wolventeam zit. Let maar op KMK is een wolf.
Oud 27-06-2010, 18:16
Geel
Geel is offline
Citaat:
Eens met Martiño.

Wat heb je er nou aan om op iemand anders te stemmen als KMK er overduidelijk uitgaat? Misschien zie ik iets over het hoofd hoor, ik laat me graag verlichten, maar het enige wat je bereikt is toch een grotere kans op gelijkspel? Wat voor informatie kun je later uit dit lijstje halen als KMK op papier veel meer stemmen heeft gehad en er vervolgens ook echt uitgaat? Dan weet je toch niks over de echtheid van de stemmen?

(Ik heb mijn stem op kmk overigens al doorgegeven.)
Citaat:
Het dreigt niet gelijkspel te worden, daar wijst Geel ook op (mits iedereen eerlijk is natuurlijk), maar ik kan geen andere reden te bedenken om in dit stadium van de ronde op Severus te gaan stemmen (of je stem te benadrukken) dan dat je graag gelijkspel wil uitlokken om daar "later informatie uit te winnen".

En sorry, ik snap niet wat je in je tweede regel bedoelt te schrijven. Je schrijft ontzettend vage posts.
Soms heb je van die momenten dat anderne je intenties niet begrijpen.
Ik zal het uitleggen. Als ik nu op Severus blijf staan, dan staan er wat mensen onder haar en een heleboel onder KMK. Later in het spel, als meer functies bekend zijn, is het makkelijker gissen (ja, gissen, want het is niet zo zeker dat je voor het einde van het spel alle functies kent waarop je keiharde bewijzen kunt formuleren) wie slecht is en wie niet.

Dat was mijn eerste bedoeling. Maar nu zie ik in dat het niet gaat lukken. Waarom? Omdat het op dit moment 10-5 staat (KMK-Severus). Het is zeer onwaarschijnlijk dat er zoveel functies bekend gaan worden dat er gezegd kan worden 'die mensen onder dat lijstje zijn slecht want anders was diegene niet doodgegaan'.

Ja, een heel vaag verhaal, maar dat was dus mijn gedachte.

Citaat:
M'n redenatie is heel eenvoudig, ik snap niet zo goed wat je er raar aan vindt. Lorelei noemt 3 uitspraken die verdacht zijn van abzg, maar die zijn helemaal niet verdacht. Dus dan probeert zij gewoon abzg in beeld te brengen.
Abzg was al in beeld.

Ik verander mijn stem hierbij defenitief naar KMK.
Oud 27-06-2010, 18:17
snoopy
snoopy is offline
@ LL: Ik vind Lorelei echt helemaal niet verdacht, en zeker niet om de reden die jij noemt. Ik vind zelf ook dat Abzg haar 'dommigheid' gebruikt. Denk niet dat ze een wolf is, maar het wordt wel een beetje makkelijk zo. (heb ik ook al eerder gezegd) En wat al een aantal keer gezegd is: Lorelei zei helemaal niet dat Abzg zo ontzettend verdacht was, maar dat ze op iemand moest stemmen om een domme reden. Dat zei ze zelf al! Dus om dan iemand daarom verdacht te noemen...

En nogmaals: ik vind het flauw om het priveleven van Wammus en testout erbij te halen. Ze doen dat zelf niet dus ik zie niet in waarom jij het wel moet doen. Ik denk trouwens dat het omgekeerde nog eerder waar is: dat ze juist eerder op elkaar stemmen om de verdachtmakingen rond voortrekken uit te sluiten.

Ik denk niet dat KMK wolf is, maar we zullen het straks zien. Als KMK geen wolf is word je voor mij des te verdachter. (en tsja, als ie het wel is zal ik wel verdacht worden gemaakt)

Laatst gewijzigd op 27-06-2010 om 18:18. Reden: post ertussen
Oud 27-06-2010, 18:20
snoopy
snoopy is offline
Oh trouwens... Iets heel anders: Wammus is meestal erg goed in hun priveleven erbuiten houden, testout is daar iets minder goed in (soms). Misschien moeten we in de gaten houden of Wammus geliefde is? (zeker omdat hij daar zelf ineens mee komt) Zeg absoluut niet dat hij het is hoor, maar het viel me ineens in.
Oud 27-06-2010, 18:29
WolterB
WolterB is offline
Op tijf thuis om eventueel nog mijn stem te wijzigen, maar ik blijf bij wat ik gestemd heb.

Bij een te groot verschil (meer dan 3 stemmen) tussen 2 verdachten kan je bij de dood van een aantal wolven lastig informatie terugwinnen omdat de wolven gek zijn als ze allemaal onder één verdachte gaan staan. Dan gaan ze in deze fase van het spel het eerder 2 om 2 en bij een groot verschil eventueel 3 en 1 verdelen (of nog iemand in een loze lijst).

Het verschil tussen KMK en Severus moet dus niet te groot worden vind ik, al kan ik er in deze fase prima mee leven dat KMK eruit gaat aangezien ik toch niet weet wie wat is, al blijft het handig om ook deze stemlijst nog te kunnen gebruiken in het vervolg van het spel
Oud 27-06-2010, 18:39
Verwijderd
Tsjah, stomme stem van jullie jullie zien vanaaf het resultaat.. wie eerst mij begon te quoten..is een wolf.. want die maakt mij verdacht
Oud 27-06-2010, 18:42
Geel
Geel is offline
Citaat:
Tsjah, stomme stem van jullie jullie zien vanaaf het resultaat.. wie eerst mij begon te quoten..is een wolf.. want die maakt mij verdacht
Ik neem aan dat je het laat om uit lijfsbehoud op Severus te stemmen omdat het waarschijnlijk toch geen zin heeft?
Oud 27-06-2010, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Beetje Noobachtig gedrag, en wel heel duidelijk willen maken dat hij dezelfde positie heeft als testout, dus dorpeling.
Ik stem op KMK vanavond.
Wel raar dat je er op reageert ik vermoed dat jij op deze noobreactie reageerde om iemand eruit te krijgen.

conclusie: grote kans dat jij een wolf ben
Oud 27-06-2010, 18:44
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Een uur voor de deadline een wanhopige poging om je leven te redden vind ik nogal triest
Oud 27-06-2010, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Ik neem aan dat je het laat om uit lijfsbehoud op Severus te stemmen omdat het waarschijnlijk toch geen zin heeft?
Moet je zelf weten.
Oud 27-06-2010, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Een uur voor de deadline een wanhopige poging om je leven te redden vind ik nogal triest
Ja, ik doe net de laptop weer aan. Weet je hoe mooi weer het buiten is
Oud 27-06-2010, 18:53
Geel
Geel is offline
Citaat:
Wel raar dat je er op reageert ik vermoed dat jij op deze noobreactie reageerde om iemand eruit te krijgen.

conclusie: grote kans dat jij een wolf ben

Had ik al gezegd dat KMK's acties lijken op mislukte pogingen om RP na te doen?

Citaat:
Moet je zelf weten.
Je gaat niet vertellen of het klopt of niet?

Edit:
Citaat:
Ja, ik doe net de laptop weer aan. Weet je hoe mooi weer het buiten is
Sorry hoor, maar na deze post zou ik het niet eens erg vinden als bleek dat KMK dorpeling was. Als hij geen tijd wil maken om minsten één keer op een dag te kijken hoe het spel er voor staat, dan had hij maar niet mee moeten doen.
Oud 27-06-2010, 18:57
Verwijderd
Citaat:
En nogmaals: ik vind het flauw om het priveleven van Wammus en testout erbij te halen. Ze doen dat zelf niet dus ik zie niet in waarom jij het wel moet doen.
Nou omdat je in de eerste ronde van het ww-spel in principe niet op mensen gaat stemmen die je erg mag.
Citaat:

Ik denk niet dat KMK wolf is, maar we zullen het straks zien. Als KMK geen wolf is word je voor mij des te verdachter. (en tsja, als ie het wel is zal ik wel verdacht worden gemaakt)
Aha en waarom word ik dan verdachter?
Oud 27-06-2010, 19:00
Severus
Severus is offline
Even de (ook bijgewerkte) stemlijst opnieuw posten, omdat we alweer op een nieuwe pagina zijn beland.

Severus
WolterB
Little Phoebe
Abzg
Geel
Wheezle

Abzg
Lorelei

Fizzle-fluffy
Kopmuntkip

Lorelei
Lucky Luciano

Kopmuntkip
Queasy
Moz
Severus
Dott
Lucky Luciano
Sarah
Femic
Biertank 52
Martiño
Wammus
Geel

Lucky Luciano
Snoopy

Zo, en nu ga ik even snel eten om daarna de wedstrijd van Argentinië tegen Mexico te bekijken. In de rustpauze van die wedstrijd kom ik wel even kijken of hier de uitslag inmiddels is gepost.
Oud 27-06-2010, 19:03
Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik zou zeggen omdat jij zo overtuigd bent van je gelijk dat jij KMK in beeld hebt gehaald.
Oud 27-06-2010, 19:04
Bright Blue
Bright Blue is offline
Kopmuntkip, als ik jou was zou ik je stem maar weizigen naar Severus.
Oud 27-06-2010, 19:05
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik wil trouwens mezelf even uitleggen: Snoopy vroeg of er iemand een stemlijstje wou maken, en volgensmij hadden er meer mensen behoefte aan. Severus was even nergens te vinden, dus ik deed het even. Ik vind het een beetje jammer dat zoveel mensen er zo moeilijk over doen.
Maar ik zal het niet meer doen als sommigen het 'verwarrend' vinden.
Oud 27-06-2010, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Ik zou zeggen omdat jij zo overtuigd bent van je gelijk dat jij KMK in beeld hebt gehaald.
Maar ik heb KMK helemaal niet in beeld gehaald, het dreigde een gelijkspel te worden tussen Severus en KMK en aangezien ik KMK een stuk verdachter vind dan Severus heb ik op KMK gestemt.
Oud 27-06-2010, 19:18
Geel
Geel is offline
Citaat:
Maar ik heb KMK helemaal niet in beeld gehaald, het dreigde een gelijkspel te worden tussen Severus en KMK en aangezien ik KMK een stuk verdachter vind dan Severus heb ik op KMK gestemt.
Maar jij beweerde dat hij het er heel dik erop legt (wat een zin..) dat hij dorpeling is en geen wolf, en daarna zeg je dat als hij wolf is dat Wammus ook wolf is. je gaat er dus een beetje van uit dat KMK wolf is.
Oud 27-06-2010, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Maar jij beweerde dat hij het er heel dik erop legt (wat een zin..) dat hij dorpeling is en geen wolf, en daarna zeg je dat als hij wolf is dat Wammus ook wolf is. je gaat er dus een beetje van uit dat KMK wolf is.
Daar ga ik inderdaad van uit, in ieder geval meer dan Severus en mocht hij wolf zijn dan vind ik het ook erg waarschijnlijk dat wammus wolf is.
Oud 27-06-2010, 19:21
WolterB
WolterB is offline
KMK gaat er dus uit en door deze manier van stemmen heb je er helemaal geen kloot aan omdat het 4 tegen 11 wordt en zelfs wanneer alle wolven onder KMK staan ze dit zonder problemen zouden kunnen doen zonder achterhaald te worden aan het einde. Erg jammer allemaal weer.
Oud 27-06-2010, 19:24
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Nou omdat je in de eerste ronde van het ww-spel in principe niet op mensen gaat stemmen die je erg mag.

Ik vind het raar dat je dingen die JIJ (niet) doet als een feit neerlegt. Ik persoonlijk laat mijn persoonlijke voorkeuren niet meetellen, ook niet in de eerste ronde. Maar goed om te weten voor de toekomst dat jij dat blijkbaar wel doet

En je wordt verdachter omdat je, als KMK geen wolf blijkt te zijn, wel heel erg hamert op iemand die onschuldig is.

Jij zegt dus dat Wammus wel wolf moet zijn als KMK wolf is? En als KMK geen wolf is? Is Wammus dan sowieso GEEN wolf?
Oud 27-06-2010, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het raar dat je dingen die JIJ (niet) doet als een feit neerlegt. Ik persoonlijk laat mijn persoonlijke voorkeuren niet meetellen, ook niet in de eerste ronde. Maar goed om te weten voor de toekomst dat jij dat blijkbaar wel doet

En je wordt verdachter omdat je, als KMK geen wolf blijkt te zijn, wel heel erg hamert op iemand die onschuldig is.
Ik hamer niet op zijn schuld, ik vind hem alleen meer schuldig dan Severus en aangezien het tussen die 2 ging op het moment van stemmen kies ik daarvoor.
Citaat:

Jij zegt dus dat Wammus wel wolf moet zijn als KMK wolf is? En als KMK geen wolf is? Is Wammus dan sowieso GEEN wolf?
Een koe is een dier, maar een dier is geen koe.
Overigens vind ik dat jij het hier wel erg opneemt voor Wammus. Nou prima, als KMK een wolf is en Wammus ook, dan ben jij ook een wolf
Oud 27-06-2010, 19:27
Geel
Geel is offline
Citaat:
KMK gaat er dus uit en door deze manier van stemmen heb je er helemaal geen kloot aan omdat het 4 tegen 11 wordt en zelfs wanneer alle wolven onder KMK staan ze dit zonder problemen zouden kunnen doen zonder achterhaald te worden aan het einde. Erg jammer allemaal weer.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Daarom dat ik eerst ook op Severus wilde stemmen. Maar nu er zoveel mensen op KMK stemmen, heeft het ook geen nut als er een paar onder Severus gaan staan, want je kunt nooit zoveel functies kennen om daar conclusies uit te trekken als er een zo grote meerderheid is voor KMK.
Oud 27-06-2010, 19:28
Geel
Geel is offline
Citaat:
Nou prima, als KMK een wolf is en Wammus ook, dan ben jij ook een wolf
Grapjes kunnen heel verkeerd opgevat worden in het wwspel.

Edit; sorry, dubbelpost.
Oud 27-06-2010, 19:31
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ik hamer niet op zijn schuld, ik vind hem alleen meer schuldig dan Severus en aangezien het tussen die 2 ging op het moment van stemmen kies ik daarvoor.

Een koe is een dier, maar een dier is geen koe.
Overigens vind ik dat jij het hier wel erg opneemt voor Wammus. Nou prima, als KMK een wolf is en Wammus ook, dan ben jij ook een wolf
Euh... Je zei: 'KMK is een wolf, let op mijn woorden'. Dat klinkt toch wel alsof je er behoorlijk van overtuigd bent dat hij wolf is

En nogmaals: ik zeg helemaal niet dat Wammus GEEN wolf is. Ik ben alleen niet overtuigd van je als ... dan redenering. Ik denk dat Wammus best wolf kan zijn, maar dat het feit of KMK wolf is daar niet zoveel mee te maken heeft.

Maar eerst maar 's zien of KMK echt wolf is.
Oud 27-06-2010, 19:34
Spelleider
Spelleider is offline
Hoofdstuk 4: Doen een overdosis hormonen de coalitievorming de das om?

Dott de Vries sprong opgewonden op en neer. Hij had zojuist de uitzending van DWDD teruggekeken op uitzendinggemist.nl. Zijn dag kon niet meer stuk. Lucky LJP was een ware youtube hit geworden en de beelden gingen de hele wereld over. Dit zou nog wel eens heel positief uit kunnen pakken voor het CDA bij de volgende verkiezingen, die, zo dacht Dott, snel zouden plaats vinden, want het was absoluut uitgesloten dat ze eruit zouden komen met de coalitie onderhandelingen. Als klap op de vuurpijl had hij ook zojuist van zijn collega Severix gehoord dat Archont Wilders ook ten prooi was gevallen aan de coalitieonderhandeling. Binnen de kortste keren zou het CDA weer de grootste partij van het land zijn.

In het paleis heerste grote onrust, vanuit het kamertje was de ijzingwekkende gil van Archont Wilders goed te horen geweest, net als de knal van de gootsteen die op zijn hoofd was gekletterd, en het gekraak van de schedel van Wilders. Niet lang daarna hadden de bodyguards van Wilders bevestigd waar iedereen bang voor was, er was weer een slachtoffer gevallen in deze keiharde onderhandelingen. “Maar we MOETEN door” zei U. Geel Rosenthal, die aan het hoofd van de tafel zat. “Het volk rekent op ons”. Kopmuntkippime schudde verdwaasd zijn hoofd. “We hebben rust en bezinning nodig voor we door kunnen” zo meende hij. WolterM. was ondertussen druk aan het schrijven, alles leek langs hem heen te gaan.
Als je vanavond met me mee naar huis gaat, zorg ik, als premier van dit land, dat je een 9 krijgt op je profielwerkstuk” krabbelde hij op een papiertje. Hij krabte aan zijn kin. Het arme kind begreep misschien niet wat hij hier mee bedoelde. Verwoedt streepte hij door wat hij had opgeschreven. “Als ik vanavond mijn worst in jouw bladerdeegje mag steken..” begon hij. Hm, waarschijnlijk ook te cryptisch. Hij wreef in zijn ogen. “Ik wil met je naar bed” krabbelde hij neer 'om je te neuken'. Zo dat moest duidelijk zijn, hij liet de bode het briefje afgeven aan Lotwheezle Feijen. (Sann en Absinthe waren tijdelijk geschorst) Zij opende nietsvermoedend het briefje en werd spontaan rood.

Femke Snoopy, die WolterM’s stilte, gekrab aan zijn kin en gewrijf in zijn ogen, eerst had opgevat als verdriet, keek jaloers toe. Haar breekpunttietjes zagen groen van jaloezie. Dit was niet de bedoeling! Hoe kon ze WolterM. ooit aan haar kant krijgen als hij met dit jonge naieve ding aan de haal ging? Ze zuchtte. Misschien moest ze hem proberen jaloers te maken met een andere, hete politicus.

U. Geel Rosenthal sloeg met zijn hamer op tafel. “Oké, we nemen 24 uur reces. 24 uur voor bezinning, dan gaan we verder” besloot hij. Kopmuntkippime glimlachte opgelucht. Hij had even tijd voor zichzelf nodig. Hij stond op, maar nog voor hij de deur uit was had hij Femke Snoopy om zijn nek hangen. “Heb ik je wel eens verteld dat ik je woestaantrekkelijk vindt?” hijgde ze sensueel in zijn oor. Over haar schouder keek ze of WolterM. door had wat ze deed. “Laten we lekker..” ze likte kort de oorlel van Kopmuntkippime “een drankje gaan drinken, hmmmm”.

Zulke geile kletspraat was Kopmuntkippime niet gewend, hij voelde spontaan iets reusachtigs opbollen in zijn broek. Hij dacht dat zijn ‘hamstertje’ (zoals hij hem altijd noemde) niet meer in staat was tot dergelijke prestaties. Gelijk sloeg de twijfel toe. Wat als hij het niet meer kon?! “Ja-ja graag” stamelde hij. “m-m-maar ik moet eerst even wat ophalen, ik z-z-zie je over een h-h-half uur in het café hier tegenover oké?” Femke Snoopy knikte terwijl ze hard in zijn gezicht hijgde. Kopmunktippimes bril besloeg, “Ik zie je dan grote geile CDA leider” mompelde ze. Kopmuntkippime spoedde zich naar de apotheek en vroeg om een familiepak viagra. “That should do the trick”, dacht hij tevreden bij zichzelf. Toen hij in zijn auto zat pakte hij zijn veldvlesje whiskey en sloeg 12 pillen achterover, hij verwachtte dat Femke onuitputtelijk zou zijn.

Hij haalde de hoek van de straat niet, zijn hoofd zakte op het stuur en een langgerekte toeter was het laatste wat Kopmuntkippime van zich liet horen. Kopmuntkippime was bezweken aan een hersenbloeding.

--------

Jullie hebben kopmuntkip opgehangen, ook hij was slechts een armzalige dorpeling. De wolven hebben tot morgen 20.30 om hun maaltijd te kiezen.

Liefs, Absinthe en Sann

1) Lorelei
2) wheezle
3) Queasy
4) WolterB
5) Little Phoebe
6) Dott
7) Femic
8) Archont (evilziener)
9) Abzg
10) snoopy
11) Geel
12) fizzle-fluffy
13) Martiño
14) Biertank 52
15) Wammus
16) Sarah
17) moz
18) Lucky Luciano
19) testout.com (dorpeling)
20) Severus
21) kopmuntkip (dorpeling)

blauw is opgehangen
rood is opgegeten
roze is gestorven uit liefdesverdriet
groen is neergeschoten door de jager

Laatst gewijzigd op 27-06-2010 om 19:42.
Oud 27-06-2010, 19:44
Geel
Geel is offline
jammer van een dorpeling.
Oud 27-06-2010, 19:47
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Citaat:
Jullie hebben kopmuntkip opgehangen, ook hij was slechts een armzalige dorpeling.
Nee dus... Shitzooi.

Edit: maar aan het verhaal te zien heb ik m zowat vermoord
Oud 27-06-2010, 19:53
Verwijderd
Tsja er is een kans dat Severus weerwolf is.
Gemiste kans!
Oud 27-06-2010, 19:59
Martiño
Martiño is offline
Jammer, weer een dorpeling.
Oud 27-06-2010, 20:01
Verwijderd
ik zei het toch maar succes dorpelingen
Oud 27-06-2010, 20:02
Femic
Femic is offline
Citaat:
Tsja er is een kans dat Severus weerwolf is.
Gemiste kans! [afbeelding]
Ja er is ook een kans dat de overige 18 spelers wolven zijn. Goede opmerking!

Tja, jammer dus.. Sorry Kopmuntkip..
Oud 27-06-2010, 20:30
Severus
Severus is offline
Ja, spijtig dat we alweer een dorpeling kwijt zijn, al had ik het zelf wel verwacht (vond Kopmuntkip niet echt verdacht en heb op hem gestemd uit lijfsbehoud; had liever mijn stem aan Abzg of WolterB besteed). Maar ik zal me maar troosten met de gedachte dat Kopmuntkip toch niet zoveel waarde hechtte aan het spel (getuige wat Geel hier zei), want inactieve spelers die het spel niet serieus nemen en het op een dergelijke nonchalante manier spelen horen hier mijns inziens niet thuis. Je zal immers maar in het latere stadium van het spel zo'n speler hebben, dan geeft 'ie niet thuis op het moment dat je 'm écht nodig hebt (waardoor hij dan uiteindelijk de slechteriken in het voordeel stelt). Dus nee, echt huilen om dit verlies kan ik verder niet.

De definitieve stemlijst komt trouwens later vanavond; eerst nog de voetbalwedstrijd afkijken, ben benieuwd of er nog wat relletjes gaan komen daar.
Oud 27-06-2010, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Euh... Je zei: 'KMK is een wolf, let op mijn woorden'. Dat klinkt toch wel alsof je er behoorlijk van overtuigd bent dat hij wolf is

En nogmaals: ik zeg helemaal niet dat Wammus GEEN wolf is. Ik ben alleen niet overtuigd van je als ... dan redenering. Ik denk dat Wammus best wolf kan zijn, maar dat het feit of KMK wolf is daar niet zoveel mee te maken heeft.

Nouja wolven hebben er natuurlijk belang bij om elkaar in te dekken
Oud 27-06-2010, 22:38
Severus
Severus is offline
Zo, mag ik u allen presenteren... de stemlijst voor den tweeden hangronde!

Severus
WolterB
Little Phoebe
Abzg
Geel
Wheezle

Abzg
Lorelei

Fizzle-fluffy
Kopmuntkip

Lorelei
Lucky Luciano

Kopmuntkip
Queasy
Moz
Severus
Dott
Lucky Luciano
Sarah
Femic
Biertank 52
Martiño
Wammus
Geel

Lucky Luciano
Snoopy

Personen die niet hebben gezegd of hun voorlopige stem definitief is geworden (of dat ze naar een andere speler zijn geswitcht), op alfabetische volgorde:
Niet van toepassing deze ronde.

Personen die helemáál geen stem hebben doorgegeven in het topic, op alfabetische volgorde:
Fizzle-fluffy.

Personen die na afloop van de hangronde pas zeiden op wie ze (werkelijk) hadden gestemd, op alfabetische volgorde:
(Nog) niet van toepassing.

Personen die écht he-le-maal niet gestemd hebben, op alfabetische volgorde:
(Nog) niet van toepassing (eerst er achter komen of Fizzle-fluffy wel of geen stem heeft doorgegeven aan de Spelleider).

Definitieve stemlijst voor hangronde #1: klik hier!
Uitslag eerste eetronde: Archont
Oud 27-06-2010, 23:56
Wammus
Wammus is offline
Mooi balen dat hij een dorpeling bleek te zijn maar ik ben het eens met Severus die zegt dat het niet een heel groot gemis is. Iemand die niet veel waarde hecht aan het spel kun je beter in het begin kwijtraken dan op het moment dat je hem nodig hebt.

@ LL:

Je redenatie wat betreft mijn stem in de eerste ronde raakt echt kant nog wal. Als ik niet had gewild dat Testout.com eruit zou zijn gegaan in de eerste ronde omdat ze mijn vriendin is dan had ik ook niet op haar gestemd. Het feit dat ik dat wel gedaan heb omdat ik geen gelijkspel wou in de eerste ronde zegt wat mij betreft meer dan genoeg om de onzin die je uitkraamt onderuit te halen.

Ik zelf heb nog niet echt verdenkingen. Ik vind het verhaal wat LL op hangt maar raar maar dat maakt hem wat mij betreft nu nog niet verdacht. Ik hou hem wel in de gaten want het kan net zo goed zijn dat hij wel slecht is en mij met een lulverhaal verdacht wil maken. Ik wacht even af wat de wolven doen en ga me daarna beramen op wat te doen.
Oud 28-06-2010, 00:33
Verwijderd
Jammer, had ik niet helemaal verwacht!

Ik denk niet dat LL een wolf is, anders ga je niet zo duidelijk maken dat je denkt dat KMK wolf is.
Wammus zit ik meer aan te denken. Hij vindt nog niet echt iemand verdacht, en ook niet iemand volledig onschuldig.
Ik denk, tenminste als ik wolf zou zijn dat ik niet duidelijk zou zeggen ik weet zeker dat dié wolf is, omdat als die persoon eruit gaat en onschuldig blijkt te zijn alle aandacht op jou gericht wordt. Wammus speelt een beetje net zoals Dark Phoenix kan spelen in de vorige spellen. Komt met veel argumenten, en krijgt mensen met zich mee.

Het kan ook juist wél zo zijn, maar dat lijkt me een te ver gezochte reserve psychologie

Laatst gewijzigd op 28-06-2010 om 09:30.
Oud 28-06-2010, 06:32
snoopy
snoopy is offline
Nou, om te zorgen dat we volgende keer dan een badguy op hangen zou ik persoonlijk het wel interessant vinden om wat te horen van de mensen die tot nu toe nog erg stil zijn geweest.
Zat net de spelerslijst nog even door te kijken en dacht bij sommigen echt: 'oh ja... Die doet ook nog mee!' Niet zo'n best teken lijkt me. Mijn ervaring is dat er altijd wel een (paar) stille wolf is die veel te lang overleeft.

Oh @ Queasy: ik neem aan dat je je laatste zin juist andersom bedoelt? Anders snap ik m niet
Oud 28-06-2010, 07:45
Femic
Femic is offline
Citaat:
Ik denk niet dat LL een wolf is, anders ga je niet zo duidelijk maken dat je denkt dat KMK wolf is.
Nja kmk ging er toch al uit, dus mooie manier om je in te dekken. Maar ik denk ook niet dat LL wolf is eigenlijk.

Citaat:
Wammus zit ik meer aan te denken. Hij vindt nog niet echt iemand verdacht, en ook niet iemand volledig onschuldig.
Ik denk, tenminste als ik wolf zou zijn dat ik niet duidelijk zou zeggen ik weet zeker dat dié wolf is, omdat als die persoon eruit gaat en onschuldig blijkt te zijn alle aandacht op jou gericht wordt. Wammus speelt een beetje net zoals Dark Phoenix kan spelen in de vorige spellen. Komt met veel argumenten, en krijgt mensen met zich mee.

Het kan ook juist wél zo zijn, maar dat lijkt me een te ver gezochte reserve psychologie
Ik ben het met je eens dat dat een wolventactiek kan zijn, maar ik zie niet echt in waarom dit op Wammus van toepassing is. Hij heeft maar 2x iets gezegd over wie ie verdacht vindt en dat was de 1e keer kopmuntkip, maar dat vond iedereen en de 2e keer zegt ie dat ie LL's verhaal raar vindt, maar dat ie LL niet echt verdacht vindt. Dus hij strooit niet echt met argumenten? En probeert ook niet echt overtuigend mensen mee te krijgen?

Overigens, nu ik dit zo zit te typen, valt het me wel op dat dat dus juist een andere wolventactiek kan zijn: inhoudelijk niet meedoen (en dus ook geen fouten kunnen maken), maar af en toe iets van je laten horen, zodat je er niet van wordt beticht een wolf te zijn. Mja, dan zijn er nog genoeg andere kandidaten, want het valt in deze fase nu eenmaal moeilijk te zeggen wie er wolf kan zijn..

Anyway, voor ik zelf met verdachtmakingen begin, eerst maar even de wolven afwachten.
Oud 28-06-2010, 09:30
Verwijderd
Citaat:
Nou, om te zorgen dat we volgende keer dan een badguy op hangen zou ik persoonlijk het wel interessant vinden om wat te horen van de mensen die tot nu toe nog erg stil zijn geweest.
Zat net de spelerslijst nog even door te kijken en dacht bij sommigen echt: 'oh ja... Die doet ook nog mee!' Niet zo'n best teken lijkt me. Mijn ervaring is dat er altijd wel een (paar) stille wolf is die veel te lang overleeft.

Oh @ Queasy: ik neem aan dat je je laatste zin juist andersom bedoelt? Anders snap ik m niet
Die zin sloeg op de 2e laatste zin van het stukje erboven. Ik zie dat ik het er een beetje krom heb neergezet
Oud 28-06-2010, 10:26
Verwijderd
Hm toch weer een dorpeling ik ben benieuwd wie er wordt opgegeten.
Oud 28-06-2010, 10:49
snoopy
snoopy is offline
@ Queasy: je denkt niet dat LL wolf is, want anders zou hij niet zo duidelijk maken dat KMK wolf is? Ik snap m niet, volgens mij. Is toch juist heel logisch dat een wolf een niet-wolf verdacht maakt?

Anyway, ik denk OOK niet dat LL wolf is trouwens.
Oud 28-06-2010, 10:50
Verwijderd
Ik denk nog steeds dat Severus wel een goede wolf zou kunnen zijn.
Oud 28-06-2010, 11:05
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ik denk nog steeds dat Severus wel een goede wolf zou kunnen zijn.
Ja, dat roep je steeds. Maar het zou wel helpen als je er een redenering bij schrijft.
Oud 28-06-2010, 11:13
WolterB
WolterB is offline
Eerst maar eens kijken wat de wolven doen. Een actieve/arvaren speler eruit proberen te spelen zoals ook de vorige keer of juist voor een stille en minder ervaren speler kiezen
Oud 28-06-2010, 11:21
snoopy
snoopy is offline
En waar reken jij jezelf toe Wolter?

Regels voor berichten