Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2011, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Het was niet welbewust, ik vergeet dat soort dingen gewoon
Idd, ik had dat ook; juist omdat je niets voelt, is het heel makkelijk het te vergeten. Ik was 5 jaar niet geweest oid, dat was echt niet 'welbewust'
Advertentie
Oud 21-05-2011, 12:28
Verwijderd
En nu is het tostitijd!
Oud 21-05-2011, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Het was niet welbewust, ik vergeet dat soort dingen gewoon
Dat vind ik nog vreemder! Zijn er dan nooit mensen in je omgeving die naar de tandarts moeten en dat vertellen, waardoor jij denk ''oh wacht, misschien moet ik ook maar eens?''
Ik krijg ieder half jaar keurig een e-mail van de assistente om me te herinneren.
Oud 21-05-2011, 12:29
Verwijderd
Citaat:
En nu is het tostitijd!
goed idee!
Zo even naar de buurtsuper
Oud 21-05-2011, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik nog vreemder! Zijn er dan nooit mensen in je omgeving die naar de tandarts moeten en dat vertellen, waardoor jij denk ''oh wacht, misschien moet ik ook maar eens?''
Ik krijg ieder half jaar keurig een e-mail van de assistente om me te herinneren.
Ik dacht dan wel;'Oh ja, moet ik ook eens regelen!'... en dan vergat ik het weer en was er weer een half jaar om
Maar ik krijg nu idd ook mailtjes ter herinnering
Oud 21-05-2011, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Nee, die zijn er niet. Althans die vertellen dat niet. Het is dat m'n moeder vorige maand vroeg wanneer ik voor het laatst naar de tandarts was geweest.

Nouja die kreeg ik dus niet
De laatste keer dat ik er was, ging ik eigenlijk alleen omdat m'n verstandskiezen doorkwamen en ik vond dat die er maar uit moesten.
Oud 21-05-2011, 12:32
Verwijderd
Nu voel ik me extra consciëntieus.
Oud 21-05-2011, 12:33
Verwijderd
Ik moest van de tandarts ook m'n manier van tandenpoetsen aan passen, omdat ik te hard poetste.
Oud 21-05-2011, 12:36
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
ik ben ook al 3 jaar niet geweest omdat ik er simpelweg niett op de juiste momenten aan dacht. Maar ik heb maandag een afspraak.
Oud 21-05-2011, 12:42
Verwijderd
Bij mijn tandarts "moet" je na afloop van je controle meteen een volgende afspraak maken. Vind ik wel handig, anders zou ik er ook best laks in zijn, en ik heb al zo'n kakgebit.
Oud 21-05-2011, 12:44
Lorelei
Lorelei is offline
Ik ben er volgens mij juist laks in omdat ik nooit wat heb.
Oud 21-05-2011, 12:45
Verwijderd
Oh hemel hoe kan ik ooit in Den Haag gaan werken als ik overkom als een basisschoolleerling? ;d;D
Oud 21-05-2011, 12:46
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Ik snap echt niet hoe mensen dat kunnen, welbewust jaren niet naar de tandarts gaan. Het is niet alsof je het meteen voelt als er dingen mis zijn.
Zolang je niks geks met je tanden doet en gewoon dagelijks goed poetst, gebeurt er niet zoveel met je tanden.

Vroeger met controles was altijd alles in orde, en hoefde er hooguit wat tandsteen verwijderd te worden. Toen opeens moesten we daarvoor speciaal naar de mondhygiëniste, dus na mijn 18e vond ik zo'n halfjaarlijkse controle gewoon weggegooid geld.

Ben nu al zeker 6 jaar niet meer bij de tandarts geweest, niks aan 't (t)handje!
Oud 21-05-2011, 12:47
Verwijderd
Oh en ik had ook nog een vraag voor de Utrechters: kent iemand een goede maar toch redelijk goedkoop zaakje waar je broeken e.d. kunt laten inkorten? Ik ben laatst lukraak naar ''de gouden schaar'' geweest maar vind het een beetje jammer om iedere keer elf euro te betalen.
Verwijderd
Citaat:
Zolang je niks geks met je tanden doet en gewoon dagelijks goed poetst, gebeurt er niet zoveel met je tanden.

Vroeger met controles was altijd alles in orde, en hoefde er hooguit wat tandsteen verwijderd te worden. Toen opeens moesten we daarvoor speciaal naar de mondhygiëniste, dus na mijn 18e vond ik zo'n halfjaarlijkse controle gewoon weggegooid geld.

Ben nu al zeker 6 jaar niet meer bij de tandarts geweest, niks aan 't (t)handje!
Maar wel bij de mondhygienist?
Verwijderd
Citaat:
Oh hemel hoe kan ik ooit in Den Haag gaan werken als ik overkom als een basisschoolleerling? ;d;D
Wie zegt dat?
Oud 21-05-2011, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Oh en ik had ook nog een vraag voor de Utrechters: kent iemand een goede maar toch redelijk goedkoop zaakje waar je broeken e.d. kunt laten inkorten? Ik ben laatst lukraak naar ''de gouden schaar'' geweest maar vind het een beetje jammer om iedere keer elf euro te betalen.
Kan je geen broeken in de juiste maat kopen?
Oud 21-05-2011, 12:48
Verwijderd
Citaat:

Nou ik poets dagelijks goed, maar ben toch blij dat de tandarts er regelmatig naar kijkt. Zo is er zonder dat ik het in de gaten had een verstandskies doorgekomen, die ik niet poetste omdat ik niet wist dat hij er zat (kon 'm ook niet zien). Als ze dat niet ontdekt had was had ik nu een groot rottend gat gehad, terwijl ie nu nog gered kan worden.
Oud 21-05-2011, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Kan je geen broeken in de juiste maat kopen?
Soms in Italië/Frankrijk/Spanje, maar over het algemeen zijn broeken mij altijd te lang. Confectiematen zuigen.
Oud 21-05-2011, 12:49
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Maar wel bij de mondhygienist?
Eén keer geloof ik En met die tandsteen valt het nu, 6 jaar later, hartstikke mee.
Oud 21-05-2011, 12:50
Verwijderd
als dit over het vertelwattopic gaat, dat meiske heeft gewoon in je profiel gekeken ("ik heb moeite gedaan!!!") en daar staat basisschool
Oud 21-05-2011, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Wie zegt dat?
Brenda in het ''vertel iets over de forumer boven je topic.''
Oud 21-05-2011, 12:51
Verwijderd
Citaat:
als dit over het vertelwattopic gaat, dat meiske heeft gewoon in je profiel gekeken ("ik heb moeite gedaan!!!") en daar staat basisschool
Oh. Fuck. *aanpast*
Oud 21-05-2011, 12:52
Verwijderd
Citaat:

Idd, ik poets goed en heb ook amper tandsteen bij controles. Ik moet nu ieder jaar op controle komen, want ieder half jaar vond m'n tandarts ook onnodig. En nu ga ik dus braaf ieder jaar en dan is het vijf minuutjes in de stoel en klaar. (Behalve dan dat ik afgelopen jaar een opbeetplaatje heb aan laten meten voor 's nachts, maar dat was niet omdat het slecht ging met m'n gebit ofzo.)
Oud 21-05-2011, 12:53
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nou ik poets dagelijks goed, maar ben toch blij dat de tandarts er regelmatig naar kijkt. Zo is er zonder dat ik het in de gaten had een verstandskies doorgekomen, die ik niet poetste omdat ik niet wist dat hij er zat (kon 'm ook niet zien). Als ze dat niet ontdekt had was had ik nu een groot rottend gat gehad, terwijl ie nu nog gered kan worden.
Hehe, mijn broertje heeft nu een enorm gat in z'n kies zitten, echt bizar

Nja, misschien ga ik wel weer eens voor een check-up. Maar ik heb geen (aanvullende?) tandartsverzekering volgens mij. In de basis zit 0,0 dekking toch?

Nja hoe dan ook goedkoper dan telkens maar betalen.
Oud 21-05-2011, 12:54
Verwijderd
Citaat:

Nja, misschien ga ik wel weer eens voor een check-up. Maar ik heb geen (aanvullende?) tandartsverzekering volgens mij. In de basis zit 0,0 dekking toch?

Klopt, maar als je alleen maar controle hoeft kost dat nog geen twee tientjes. Ta.aanvullende verzekering kan alleen uit als je vaak wat hebt, je betaalt daar meestal toch behoorlijk wat voor per maand.
Oud 21-05-2011, 12:55
Verwijderd
Citaat:

Bij mij was het zo dat mijn verzekering het nadat ik vijf jaar niet was geweest sowieso niet vergoedde, want de voorwaarde voor vergoeding is dat je minimaal 1x per jaar op controle gaat oid.
Oud 21-05-2011, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Eén keer geloof ik En met die tandsteen valt het nu, 6 jaar later, hartstikke mee.
Hoe weet je dat?
Oud 21-05-2011, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Ik heb gewoon alles direct laten trekken
Oud 21-05-2011, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Ik heb gewoon alles direct laten trekken
Ik heb boven twee kiezen te weinig (omdat ze niet bestonden, niet omdat ze rot waren), dus ik ben juist wel blij met extra kiezen.
Oud 21-05-2011, 13:07
Verwijderd
Citaat:

Ik heb ook geen tandverzekering, maar die heb je normaal gesproken ook niet nodig.
Het tandartsconsult kost 20 euro en eventuele foto's 10 euro per stuk.
De mondhygienist is wel duurder, die kostte nu 80 euro voor de onderkant. Maar goed dan betaal ik dus nu 200 euro dit jaar en dan volgende jaren minder. Een verzekering kost ook 200 euro per jaar en dan vergoeden ze de mondhygienst alleen voor 50%, dus daar heb je niet echt veel aan.
Oud 21-05-2011, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Soms in Italië/Frankrijk/Spanje, maar over het algemeen zijn broeken mij altijd te lang. Confectiematen zuigen.
Oh en, ten overvloede, maar ik bedoel dus dat de meeste broeken in maat 34/36 wel mijn maat zijn,maar niet qua lengtemaat, en dat mijn lengtemaat hier nauwelijks verkocht wordt.
Oud 21-05-2011, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Oh en, ten overvloede, maar ik bedoel dus dat de meeste broeken in maat 34/36 wel mijn maat zijn,maar niet qua lengtemaat, en dat mijn lengtemaat hier nauwelijks verkocht wordt.
Hebben vrouwen dan geen aparte lengtemaat?
Oud 21-05-2011, 13:10
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Hoe weet je dat?
Omdat je dat kunt zien?
Oud 21-05-2011, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Jawel, maar niet de mijne. Ik ben erg kort en daar houden ze in het land me gemiddeld de langste mensen ter wereld niet echt rekening mee.
Oud 21-05-2011, 13:11
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik heb boven twee kiezen te weinig (omdat ze niet bestonden, niet omdat ze rot waren), dus ik ben juist wel blij met extra kiezen.
Ik heb de afgelopen jaren heel veel kiezen moeten laten trekken om ruimte te maken voor nieuw doorkomende kiezen, maar ik heb nu maar 24 tanden, 6 in elk kwadrant Een normaal gebit heeft er geloof ik 32?
Oud 21-05-2011, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Omdat je dat kunt zien?
Gedeeltelijk maar
Verwijderd
Citaat:
Hoe weet je dat nou als je niet naar de tandarts gaat? Dat kan je zelf toch niet zien?
Verwijderd
Citaat:
Ik heb de afgelopen jaren heel veel kiezen moeten laten trekken om ruimte te maken voor nieuw doorkomende kiezen, maar ik heb nu maar 24 tanden, 6 in elk kwadrant Een normaal gebit heeft er geloof ik 32?
Ja, dat is inclusief verstandskiezen volgens mij. Ik heb er dus 28.
Oud 21-05-2011, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Dat is vragen naar de bekende weg, want daar hebben we het pas over gehad.
Ook alweer vergeten zeker?

Bah, ik weet niet wat dit is, maar ik lees het topic bij, en ben meteen kkchagrijnig.

Chris, ik vind het echt niet normaal dat je je gebit blijkbaar zo verwaarloosd dat ze een uur bezig zijn geweest, en dat je ook nog terug moet komen. Je bent toch geen tokkie/klein kind/zwerver die zijn verzorging niet belangrijk vindt?
Oud 21-05-2011, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Hoe weet je dat nou als je niet naar de tandarts gaat? Dat kan je zelf toch niet zien?
Jawel hoor, tandsteen kun je wel zien.
Oud 21-05-2011, 13:15
Verwijderd
Ik ga op zich netjes elk half jaar, soms elk jaar, naar de tandarts, maar ik durf niet meer.
Heb de laatste tijd een gebitsobsessie ontwikkeld omdat er vanalles mis is, en ik ben zo vreselijk bang voor wat hij gaat zeggen.
Oud 21-05-2011, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Jawel hoor, tandsteen kun je wel zien.
Hoe dan?
Oud 21-05-2011, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Hoe dan?
Je ziet dan een beetje een gelig randje/laagje op je tand, vaak duidelijk afgegrensd omdat het alleen onderaan zit en dus niet over de hele tand, dus daardoor prima zelf te zien. Helemaal met zo'n klein spiegeltje, kun je ook prima achter je tanden mee kijken enzo.
Oud 21-05-2011, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Jawel, maar niet de mijne. Ik ben erg kort en daar houden ze in het land me gemiddeld de langste mensen ter wereld niet echt rekening mee.
qft, mijn broeken moeten ook altijd ingekort worden, zelfs nog soms de kortste lengtemaat.
Oud 21-05-2011, 13:20
Tink*
Tink* is offline
Ik heb ook net een afspraak gemaakt voor volgende maand voor controle en een mondhygiënistebezoekje. Met dat lompe ding in mijn mond wil ik alles goed houden zodat ik straks een mooi gebitje heb (voor zover dat gaat).
Oud 21-05-2011, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Chris, ik vind het echt niet normaal dat je je gebit blijkbaar zo verwaarloosd dat ze een uur bezig zijn geweest, en dat je ook nog terug moet komen. Je bent toch geen tokkie/klein kind/zwerver die zijn verzorging niet belangrijk vindt?
Zoals ik al zei, ik vergeet het. Maar er was gelukkig niets aan de hand wat ze niet konden herstellen. Ze hadden wel een tandvleesmeting gedaan ofzo. En ik had bij 4 tanden te veel afstand oid. Maar dat was bij m'n hoektanden en dat kwam vooral omdat ik te hard poetste.
Oud 21-05-2011, 13:24
Verwijderd
Ik zit nu met een halve angstaanval over mijn gebit.
Oud 21-05-2011, 13:25
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Gedeeltelijk maar
Mwah, met zo'n spiegeltje kun je makkelijk alles zien, en zie je hetzelfde wat de tandarts ziet. Ik heb dan wel geen tandartsinstrumenten, maar een deel van de tandsteen (met name achter mijn onderste centrale snijtanden, kan ik met mijn nagels kapotbreken.
Oud 21-05-2011, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Mwah, met zo'n spiegeltje kun je makkelijk alles zien, en zie je hetzelfde wat de tandarts ziet. Ik heb dan wel geen tandartsinstrumenten, maar een deel van de tandsteen (met name achter mijn onderste centrale snijtanden, kan ik met mijn nagels kapotbreken.
tmi *kotst een beetje*
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten