Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2011, 12:42
Verwijderd
Citaat:
ja ok, bij groenten is het wel merkbaar. Maar bij alle andere producten vind ik het vaak een negatief effect hebben.
Ik heb het eerlijk gezegd nooit zo goed vergeleken
Ik kocht nog wel eens van die haverkoeken bij de Paardenbloem, omnomnom <3
Of acydophilusmelk <3

Citaat:
Ik had laatst biologische aardbeien en serieus, die hadden 10 meer smaak dan die van de AH. Ik was het bijkans vergeten hoe lekker ze kunnen zijn.
Ja, dat wil ik wel geloven ja
Advertentie
Oud 23-05-2011, 12:43
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik had laatst biologische aardbeien en serieus, die hadden 10 meer smaak dan die van de AH. Ik was het bijkans vergeten hoe lekker ze kunnen zijn.
De niet-biologische aardbeien van de Dirk zijn groot, juicy en heerlijk zoet!
Verwijderd
Citaat:
eigenlijk moet ik het zo zeggen; alles uit de supermarkt met een biologisch-labeltje is vaak lang niet zo prima
Dat is - vaak - ook wel van een andere categorie biologisch als het spul van de biowinkel ja.
Carn
Carn is offline
schrale!
Oud 23-05-2011, 12:44
Verwijderd
Citaat:
eigenlijk moet ik het zo zeggen; alles uit de supermarkt met een biologisch-labeltje is vaak lang niet zo prima
Nou, dat gaat in elk geval wel op voor dit brood. Eens en nooit meer.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Sowieso heb ik ook nooit 'waterige groenten' in de supermarkt gezien. Ik denk dat het een placebo-effect is dat biologische groenten lekkerder zijn
Verwijderd
Ik doe in de zomervakantie altijd een weekje citroensapkuur
Oud 23-05-2011, 12:45
Carn
Carn is offline
Citaat:
Nou, dat gaat in elk geval wel op voor dit brood. Eens en nooit meer.
mn pa bakte alles 100% biologisch . Alleen witbrood maakte hij niet, want dat was 'dom werk'
Oud 23-05-2011, 12:45
Verwijderd
Citaat:
of gewoon alles eten en geen grammetje aankomen

/lucky bastard
Citaat:
Pff, misschien heb je wel een lintworm of een kwaadaardige tumor die alles opzuigt!!

Citaat:
En als je écht wil afvallen sann, moet je gewoon veel bewegen Da's nog altijd de beste methode.

Niet dat IK dat doe
Weet ik, het wordt een combinatie

Citaat:
Ze moet gewoon weer een vent ja.
Toen was ik inderdaad kiloooo's lichter
Oud 23-05-2011, 12:46
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
En, instant-abs?
Verwijderd
Citaat:
Sowieso heb ik ook nooit 'waterige groenten' in de supermarkt gezien. Ik denk dat het een placebo-effect is dat biologische groenten lekkerder zijn
Courgettes.

Citaat:
mn pa bakte alles 100% biologisch . Alleen witbrood maakte hij niet, want dat was 'dom werk'
Witbrood is ook helemaal niet zo lekker
Mijn moeder had vroeger een collega die niet wilde geloven dat ik bruinbrood lekkerder vond dan witbrood, 'want alle kinderen vinden witbrood het lekkerst'. Wat een debiel was dat zeg.
Carn
Carn is offline
als ik een maand geen bier zou drinken zou ik volgens mij zo 1 of 2 kilo afvallen, als ik even uitga van een snelle berekening
Oud 23-05-2011, 12:47
Verwijderd
Citaat:
En dan ben je blond? :;;D:
Oud 23-05-2011, 12:47
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Biologische groenten van de biologische winkel zijn anders wel stukken smaakvoller dan de waterige groenten van de supermarkt!
Zit allemaal tussen je oren.
Oud 23-05-2011, 12:48
Verwijderd
Citaat:
haha hoe kan je dat nou beweren.

haha dit klinkt weer als Rolf van het platte land van puberruil
Nou eh, los van met de pot mee eten deed ik alles zelf hoor, inclusief m'n eigen badkamer op zolder schoon houden naast de was en zo. Ik weet niet wat je nog meer verlangt van een 18-jarig knulletje?

En een denigrerende nerdopmerking heeft natuurlijk niets met het platteland te maken
Verwijderd
Citaat:
Nope.
Carn
Carn is offline
Citaat:
pepsi cola smaakt toch ook anders dan coca cola?
Oud 23-05-2011, 12:49
Schrödinger
Schrödinger is offline
Hmm, oploskoffie. Veel beter dan die bewerkelijke percolatorkoffie!
Verwijderd
Citaat:
Nou eh, los van met de pot mee eten deed ik alles zelf hoor, inclusief m'n eigen badkamer op zolder schoon houden naast de was en zo. Ik weet niet wat je nog meer verlangt van een 18-jarig knulletje?
Ik ging op m'n 17e (week voor m'n 18e verjaardag) op mezelf en dat vond ik toch echt een groot verschil hoor. Zelf boodschappen doen, zorgen dat je rondkwam, etc. Is wel wat anders dan de was doen en je kamer schoonmaken.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ja, maar niet per se beter, en de meeste mensen zullen ze niet correct kunnen onderscheiden.
Oud 23-05-2011, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Dat weet ie helemaal niet joh. Hij drinkt alleen maar Euroshopper.
Oud 23-05-2011, 12:50
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja, maar niet per se beter, en de meeste mensen zullen ze niet correct kunnen onderscheiden.
smaakvoller is niet perse beter lijkt me
Oud 23-05-2011, 12:51
Carn
Carn is offline
ik drink ook budgetcola omdat ik het verschil in smaak niet het verschil in prijs waard vind
Verwijderd
Citaat:
Dat weet ie helemaal niet joh. Hij drinkt alleen maar Euroshopper.
Verwijderd
Citaat:
Toen was ik inderdaad kiloooo's lichter
Ja eentje die in Utrecht woont en er niet zo snel weer van tussen is! Structurele oplossingen hè!

Citaat:
Bron!
Het is je reinste onzin.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
smaakvoller is niet perse beter lijkt me
Het impliceert beter, maar tien tegen één dat Absinthe het niet lukt om consequent biologisch van niet-biologisch te onderscheiden op basis van de smaak. Het zou al een prestatie zijn om het beter te doen dan puur gokken.
Oud 23-05-2011, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Ja eentje die in Utrecht woont en er niet zo snel weer van tussen is! Structurele oplossingen hè!

Bron!
Het is je reinste onzin.
Meer batsen, ik ben voor
Oud 23-05-2011, 12:53
Carn
Carn is offline
Citaat:
Het impliceert beter, maar tien tegen één dat Absinthe het niet lukt om consequent biologisch van niet-biologisch te onderscheiden op basis van de smaak. Het zou al een prestatie zijn om het beter te doen dan puur gokken.
oh, dat zal best. Maar net als jij geef ook niet echt iets om deze 'meerwaarde' en heb ik er ook mijn twijfels bij of het ook echt het prijsverschil waard is. Wil niet zeggen dat er geen verschil is.
Oud 23-05-2011, 12:54
Schrödinger
Schrödinger is offline
A 12-month systematic review commissioned by the FSA in 2009 and conducted at the London School of Hygiene & Tropical Medicine based on 50 years' worth of collected evidence concluded that "there is no good evidence that consumption of organic food is beneficial to health in relation to nutrient content."[43] Other studies have found no proof that organic food offers greater nutritional values, more consumer safety or any distinguishable difference in taste.[44][45][46][47] A recent review of nutrition claims showed that organic food proponents are unreliable information sources which harm consumers, and that consumers are wasting their money if they buy organic food believing that that it contains better nutrients.[48]
Verwijderd
Citaat:
En dan ben je blond? :;;D:
nee val je 2 tot 3 kilo af voor als je naar het strand weer moet enzo
Noedelhap
Noedelhap is offline
Het zit ook tussen je oren - de smaaksensatie wordt immers doorgestuurd naar de hersenen.
Verwijderd
Citaat:

Niet bij alles, maar ik had het over bijv. courgettes en zéker wel dat ik dat verschil blind kan proeven! Oelewapper.
Oud 23-05-2011, 12:55
Carn
Carn is offline
Citaat:
A 12-month systematic review commissioned by the FSA in 2009 and conducted at the London School of Hygiene & Tropical Medicine based on 50 years' worth of collected evidence concluded that "there is no good evidence that consumption of organic food is beneficial to health in relation to nutrient content."[43] Other studies have found no proof that organic food offers greater nutritional values, more consumer safety or any distinguishable difference in taste.[44][45][46][47] A recent review of nutrition claims showed that organic food proponents are unreliable information sources which harm consumers, and that consumers are wasting their money if they buy organic food believing that that it contains better nutrients.[48]
Ah, maar voedzaamheid heeft niet echt iets te maken met smaakervaring!
Oud 23-05-2011, 12:56
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ah, maar voedzaamheid heeft niet echt iets te maken met smaakervaring!
Citaat:
or any distinguishable difference in taste
Verwijderd
Citaat:
oh, dat zal best. Maar net als jij geef ook niet echt iets om deze 'meerwaarde' en heb ik er ook mijn twijfels bij of het ook echt het prijsverschil waard is. Wil niet zeggen dat er geen verschil is.
Grootste verschil zit 'm vooral in voedingswaarde. M.a.w. je moet meer niet-biologische tomaten eten om aan dezelfde hoeveelheid vitaminen te komen. En dat is heus niet altijd een even groot verschil en vast soms ook tegenovergesteld (bijvoorbeeld als de biologische komkommers van zuid Spanje komen, en de conventionele uit Nederland zelf), maar wel over het algemeen.
Dat het duurder is komt vooral omdat biologische landbouw per hectare minder oplevert en omdat de afzetmarkt kleiner is, niet zozeer omdat het ''beter'' is.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:

Niet bij alles, maar ik had het over bijv. courgettes en zéker wel dat ik dat verschil blind kan proeven! Oelewapper.
Heb je dat getest dan?
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Oelewapper.
Carn
Carn is offline
ah, ik las te snel. Link eens naar die 'other studies'!
Oud 23-05-2011, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Dat snap ik toch wel gekkie
Maar mijn zusje deed vroeger ook wel eens een citroensapkuurtje, in haar haar, waar ze dan blond van werd als de zon erop stond. Lelijk
Oud 23-05-2011, 12:58
Carn
Carn is offline
Citaat:
Dat het duurder is komt vooral omdat biologische landbouw per hectare minder oplevert en omdat de afzetmarkt kleiner is, niet zozeer omdat het ''beter'' is.
Kijk, en daarom koop ik het ook niet
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Grootste verschil zit 'm vooral in voedingswaarde. M.a.w. je moet meer niet-biologische tomaten eten om aan dezelfde hoeveelheid vitaminen te komen. En dat is heus niet altijd een even groot verschil en vast soms ook tegenovergesteld (bijvoorbeeld als de biologische komkommers van zuid Spanje komen, en de conventionele uit Nederland zelf), maar wel over het algemeen.
Nee, dat is beide niet zo. Gemiddeld gesproken is de voedingswaarde gelijk (zie de eerdere Wiki-referentie), en dat het duurder is komt vooral doordat de prijselasticiteit lager is, niet doordat het zo veel duurder is om te produceren.
Verwijderd
Citaat:
Heb je dat getest dan?
Nee, maar ik wil het met plezier eens voor je doen.

Cola interesseert me overigens weinig. Ik hou er toch niet heel erg van
Verwijderd
Citaat:
Even gegoogled:

10 dagen niet eten en alleen maar citroensap drinken?!
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
ah, ik las te snel. Link eens naar die 'other studies'!
http://en.wikipedia.org/wiki/Organic...alue_and_taste
Oud 23-05-2011, 12:59
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nee, maar ik wil het met plezier eens voor je doen.

Cola interesseert me overigens weinig. Ik hou er toch niet heel erg van
Ik wacht met spanning de resultaten af.
Oud 23-05-2011, 13:00
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Hmm, oploskoffie. Veel beter dan die bewerkelijke percolatorkoffie!
troll
Oud 23-05-2011, 13:01
Verwijderd
Diëten werkt sowieso niet, je moet blijvende wijzigingen in je levensstijl aanbrengen. Anders val je af en kom je weer aan zodra je weer 'normaal' gaat eten.
Oud 23-05-2011, 13:01
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Even gegoogled:

10 dagen niet eten en maar 2 kilo afvallen? FAIL
Oud 23-05-2011, 13:02
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
troll
Nee hoor, je gaat toch geen tien minuten wachten op je koffie!
Oud 23-05-2011, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Even gegoogled:

Ik doe meestal 's ochtends 3 boterhammen met kipfilet en 's avonds een salade en dan 7 dagen water, citroensap, ahornsiroop.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten