Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2011, 22:25
Verwijderd
Citaat:
Ga je het podium op? Goed van je!

OT: Ik wou van alles zeggen maar ik kom er ook niet uit. Het gaat niet zo goed hier. Just grin and bear it, grin and bear it.
ja, ben het podium opgeweest. Ik stond eerst naast het podium en kon de menigte dus niet zien. Schrok wel een beetje toen ik het podium op kwam en het veld vol stond. Dan hoor je ook nog je eigen stem door de microfoon en dat klinkt altijd raar. Heb ook niet echt gezegd wat ik wilde zeggen, maar ik had wat andere vragen verwacht en ik klapte een beetje dicht. Maar ik kreeg wel veel complimentjes en dat was leuk. En het was nou ook weer niet alsof ons ministertje Schippers haar plannen zou hebben gewijzigd als ik wat anders had gezegd...

Het was echt een zenuwslopende dag, maar op zich wel tof . Er hoeft maar 1 CDA- of VVD-kamerlid tegen de plannen te stemmen en het gaat niet door *hoopt heel hard maar heeft er een hard hoofd in*
Advertentie
Oud 29-06-2011, 22:35
kroot
kroot is offline
@Missy: wat jammer dat je relatie niet zo goed loopt. Waarom denk je dat dat punt wat je aankaartte niet verbeterd kan worden? Misschien ziet je vriend hopelijk nu wel in dat het ernstig is. En wat gaaf van je sollicitatie, wanneer heb je gesprek?

@lentekriebel: wouw wat stoer dat je het podium op bent gegaan! Knap hoor!

@Freya: jammer, ik snap dat je je er kut over voelt. Maar jouw gezondheid gaat voor de hond. Misschien over een paar jaar beter...

Pfoe wat is het warm in mijn huisje. Ben nog maar even administratie aan het doen, kan niet slapen.
Vanmiddag concert met leerlingenorkest was leuk. Ze hebben best goed gespeeld, alleen was het plotseling buiten, wat veel leuker was, maar daardoor vloog er af en toe bladmuziek in het rond. Morgen nog een presentatie voor de ouders.
En ik wil zo graag een nieuwe kledingkast. In mijn oude huisje moest ie onder mijn hoogslaper, dus was ie laag en kon er niets in hangen. Nu heb ik een mooie gezien, alleen heb ik niemand die van het weekend even naar de ikea kan rijden. En een vriendinnetje heeft volgende week wel tijd, maar ik zie ons nog niet met z'n 2en een pakket van 2 meter lang en 50 kilo, naar 2 hoog tillen...
Oud 30-06-2011, 10:23
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
@Missy: wat jammer dat je relatie niet zo goed loopt. Waarom denk je dat dat punt wat je aankaartte niet verbeterd kan worden? Misschien ziet je vriend hopelijk nu wel in dat het ernstig is. En wat gaaf van je sollicitatie, wanneer heb je gesprek?
Omdat dat punt al 6,5 jaar eigenlijk niet goed is en m'n vriend al 2x eerder heeft beloofd er aan te zullen gaan werken. En het is in mijn ogen wel iets wat eigenlijk gewoon goed moet zitten, dus echt iets fundamenteels. Nu is er eigenlijk niks aan de hand, we gaan gewoon door zoals we deden voor het gesprek van vorige week. Maar ik hoop dat ik wel duidelijk heb gemaakt dat als er niks verandert het alsnog einde relatie is.

Ik mag a.s. woensdagochtend op gesprek. Er waren 17 sollicitanten en ik zit bij de laatste 4, dus ben best trots (ik had het ook totaal niet verwacht, omdat ze echt ervaring vroegen en ik heb maar een half jaar ervaring en dat was nog stage ook).

OT: net m'n haar gekleurd, dat ga ik nu uitspoelen en dan weg, diploma-uitreiking.
Oud 30-06-2011, 10:59
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Iemand nog een goede tip om mij aan de studie te krijgen? Ik moet nog zoveel doen, maar het lukt gewoon niet

En ik moet nog iets aan nette kleren kopen voor de diamanten bruiloft van mijn opa en oma. Maar ik weet niet zo goed wat
Vraag een ban voor jezelf aan. Dan ben je een maand gebanned, zodat je hier niet meer opkan en dus niet door het forum verleid kan worden.
Oud 30-06-2011, 12:27
winnie the pooh
winnie the pooh is offline
@Freyja, ah wat jammer nou, maar wel knap dat je toch die knoop door durft te hakken!!
@Lentekriebel, Goedzo meid!! Laat ze daar in den haag maar ns n poepie ruiken!!
@Missy, welke kleur???*is nieuwsgierig*

OT: alleen nog boeken inleveren, rapport ophalen en sportdag(waar ik ws niet naartoe ga) dus eigenlijk begint mn vakantie nu al!!
Dadelijk de hond naar het pension brengen, en morgen komt mn oma dus waar ik totaal geen zin in heb, morgen ga ik wel dagje Den Bosch doen met n vriendin, maar ben benieuwd, als ik nog steeds zo heftig ongesteld ben en zoveel last van bijwerkingen heb wordt het toch al gauw n stuk minder leuk vrees ik.....
Oud 30-06-2011, 15:43
indigo
indigo is offline
@Freyja: aw, wat naar. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat zo'n hondje wel een hele verantwoordelijkheid, en daardoor spanning, met zich meebrengt. Wij hebben thuis ook een hond maar konden dat ook echt trekken omdat mijn ouders, mijn zusje en ik allemaal meehelpen met de verzorging/ uitlaten (mijn zusje en ik deden het vaak voor en na school, mijn ouders dan twee keer 's avonds). In je eentje is dat gewoon superlastig. Ik kan me echt niet voorstellen hoe mensen die fulltime werken/ stagelopen dat voor elkaar krijgen. Je hebt er gewoon echt een baby bij, en dan eentje waar niet zo veel opvang voor te vinden is... Heeft je vriend eigenlijk ook wel eens een paar dagen de hond gehad, of was jij steeds alleen? Want met z'n tweetjes is het natuurlijk al wel heel anders.
Oud 30-06-2011, 20:07
Verwijderd
Citaat:
@Freyja: aw, wat naar. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat zo'n hondje wel een hele verantwoordelijkheid, en daardoor spanning, met zich meebrengt. Wij hebben thuis ook een hond maar konden dat ook echt trekken omdat mijn ouders, mijn zusje en ik allemaal meehelpen met de verzorging/ uitlaten (mijn zusje en ik deden het vaak voor en na school, mijn ouders dan twee keer 's avonds). In je eentje is dat gewoon superlastig. Ik kan me echt niet voorstellen hoe mensen die fulltime werken/ stagelopen dat voor elkaar krijgen. Je hebt er gewoon echt een baby bij, en dan eentje waar niet zo veel opvang voor te vinden is... Heeft je vriend eigenlijk ook wel eens een paar dagen de hond gehad, of was jij steeds alleen? Want met z'n tweetjes is het natuurlijk al wel heel anders.
Hij was er bij mij bij, of ik was alleen. En tja ik dacht dus dat ik het wel zou redden, maar ik heb gewoon onderschat hoeveel tijd het toch kost (en ik er zelf pertinent in wil steken). En nja, waarschijnlijk nog 20 andere dingen waarbij ik me niet eens bewust ben van waarom ik me zo voelde, maar okee. Het blijft wel moeilijk, want nu de spanning er af is, vind ik het wel gewoon echt fijn om haar om me heen te hebben...
Oud 30-06-2011, 20:41
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik mag a.s. woensdagochtend op gesprek. Er waren 17 sollicitanten en ik zit bij de laatste 4, dus ben best trots
Go for it!

OT: het bekende zwarte gat zal morgen wel komen... vakantie (maar dat dringt nu nog niet bepaald door)
Oud 30-06-2011, 21:10
sanni
sanni is offline
Hmm ik baal ervan dat ik vanmiddag met ruzie weg ben gegaan. Het ging juist zo lekker tussen ons en daardoor ging het ook stukken beter met mij. Helaas moest ik weer koppig zijn vandaag en heb ik alles verpest! domme domme ik. Balend de dag doorgebracht met een vriend en nu balend hopen dat hij toch niet boos is.
Oud 30-06-2011, 23:28
Takkie89
Takkie89 is offline
En nu ga ik slapen, want ik heb het nodig. Maar kan iemand me vertellen waarom ik dan zo rottig droom?

Qua kleding is het trouwens hopeloos. Ik heb een vrij specifieke (sportieve) smaak, ik vind dat vrij veel mij niet mooi past (en dat is ook zo) en er is ergens een druk door mijn nichten (moeder en zus vader werkt niet, en het voelt toch alsof ik er tegenop moet boksen. Ik wil er niet voor onder doen en ik wil geen stomme band. Maar de kans is best groot dat mijn oom (expres?) mijn naam niet gaat weten. Want ik heb teveel succes, want ik studeer gemakkelijk uni ipv moeite hbo).
Overigens, qua studie maakt dit forum niet uit. Ik ben er niet zo heel vaak, en een facebook etc is toch meer afleiding. En verder, al heb je geen internet, is zelfs patience een bron van afleiding.. Misschien dat het gewoon wel heel veel helpt als zaterdag voorbij is..
Oud 01-07-2011, 00:04
Verwijderd
Voor mensen die het willen zien, een compilatie van de actiedag gisteren. Vanaf 1:30 ben ik aan het woord....
Oud 01-07-2011, 08:16
winnie the pooh
blegh, ik zie er echt tegenop!!
Oud 01-07-2011, 08:40
Dott
Dott is offline
Als ik thuis ben ga ik kijken lentekriebel, ben benieuwd!

Ot: heb heel veel zin in komende week (leiding ponykamp, meisjes vab 8 tot 12) maar aan de andere kant ook heel spannend, we moeten leuke activiteiten verzinnen (hulp is welkom) en lijsten invullen, indelingen maken en whaaaaaaa.
Heeel veel info ineens, maar goed, zet mn zonnigste lach op en maak er wat van!
Oud 01-07-2011, 09:57
Neko*
Neko* is offline
Dat is de instelling, Dott! Trots op je. Heel veel plezier komende week!
Oud 01-07-2011, 10:56
Takkie89
Takkie89 is offline
@ Lentekriebel: Tof om te zien! Goed gedaan! En ik zou ook een beetje dichtklappen met zoveel mensen & zo'n vrouw naast je..

@ Dott: Heel goed! Wat voor soort activiteiten heb je nodig? Ik heb namelijk wel ervaring met kampen (alleen dan zonder die pony's). Pm anders maar

OT: en nu, op naar mijn ouders. Blegh!
Oud 01-07-2011, 11:34
Missy1234567890
Gisteren diploma-uitreiking gehad, was wel leuk. Ook om weer eens wat klasgenootjes te zien, al zag ik ze voor het laatst. Na de uitreiking nog even naar het centrum gegaan, wat gedronken en gewacht tot de rest van de familie er was en toen uiteten. Leuk restaurantje, lekker gegeten, weer een beetje bijgekletst want ik merk toch wel dat ik veel dingen van vooral m'n broertjes niet weet. Afgesproken om a.s. zondag naar m'n broertjes in Amsterdam te gaan, ouders zouden al gaan en m'n zusje wilde ook wel komen en ik wil ook wel zien hoe ze wonen en misschien gaan we ook nog wat leuks in Amsterdam doen.

Vanavond weer uiteten Nu met de badminton van m'n vriend, wel spannend want ik ken niemand, maar het is wel in ons favoriete restaurant hier, dus komt vast wel goed.
Oud 01-07-2011, 12:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ Hawahaai: ow, ik kan het me zo goed voorstellen, ik zou dat ook hebben hoor! Ik hoop dat je gauw twee konijntjes vind die je ook leuk vind en die wel goed samen kunnen, wel zo leuk

@ Freya: jammer maar wel goed dat je voor jezelf kiest. Die hond heeft er ook niets aan als jij er doodongelukkig van wordt. Wel goed om het op deze manier te kunnen uitproberen.

@ Missy: leuk dat je op gesprek mag komen, alvast heel veel succes! Ik merk ook wel eens dat alles van m'n moeder en broertje een beetje langs me heen gaat omdat ze verder weg wonen. M'n schoonouders zitten vlakbij en daar kom ik vaak dus dat gaat allemaal wat makkelijker. Ik probeer wel twee/drie keer in de week (lang) met m'n moeder te bellen en mail nu ook wel weer zo af en toe zodat ik toch op de hoogte blijf. M'n broertje woont nu ook weer tijdelijk thuis dus zo hoor ik van hem ook nog wat. Binnenkort maar weer proberen om eventjes daar een weekend heen te gaan, alleen zitten alle weekenden zo snel vol

OT: Lekker aan het genieten van m'n vrije dagje, de laatste voor de komende maand. Dan wordt het bikkelen. Vanaf maandag is het hier schoolvakantie en zijn veel van m'n collega's op vakantie. Omdat er ook veel mensen ziek zijn hebben we allemaal noodregelingen enzo, niet echt handig. Een goede collega van me zei ook 'ik zou niet graag met je willen ruilen' dus dat zegt wel genoeg. Ik vind drie weken lang vijf dagen werken ook best wel pittig eigenlijk. Probeer m'n weken buiten het werken om zo leeg mogelijk te houden en m'n weekenden goed te doseren zodat ik wel m'n rust kan pakken en het volhoud. Ga wel proberen om in die middelste week een dagje vroeg naar huis te gaan als ik klaar ben zodat ik toch even wat in huis kan doen en even kan rusten.

Vanmorgen naar de tandarts geweest, ben er nu weer lekker voor een half jaar vanaf. Zag er allemaal goed uit, heb voor mijn gevoel met m'n nieuwe medicijnen ook wel minder last van tandsteen dus dat is wel fijn. Ook nog foto's gemaakt, doen ze blijkbaar eens in de drie jaar. M'n ene verstandskies staat heel erg scheef maar de tandarts heeft blijkbaar toch nog hoop dat het goedkomt dus voorlopig blijft ie lekker zitten. Vind het wel prima. Daarna nog even langs een paar winkels geweest, ff lekker gestruind bij de Action maar om 11.00 uur werd het daar alweer zo druk dat ik blij was dat ik alles had. Kadootje gekocht voor een vriendin die morgen jarig is en waar we mee gaan ontbijten (omdat we 's avonds geen tijd hebben en dit best een leuk idee vonden), wel zin in hopelijk vinden we nog een leuk restaurantje ofzo waar dat kan. Nu ff lekker thuis, wasje gedraaid en omgekleed. Straks naar de diploma-uitreiking van m'n schoonzusje, wel zin in. Ben best wel trots op haar en m'n vriend vond dat maar maf geloof ik. Onderweg nog even bloemen halen. Vanavond uit eten denk ik en dan daar slapen. Morgen weer rijles en verder proberen om dit weekend m'n vakantie te boeken. Gisteren al wat geprobeerd maar kom er nog niet echt uit.
Oud 01-07-2011, 14:35
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik kan vaak wel begrijpen waarom de overheid dingen doet, maar nu ik voor de zoveelste keer genaaid word door hun beslissingen, word ik er wel chagrijnig van. Bah.

Edit: zo, hoe is het mogelijk dat je humeur zo om kan slaan door een mailtje. Morgen, here I come!

Laatst gewijzigd op 01-07-2011 om 16:21.
Oud 01-07-2011, 20:58
winnie the pooh
Blegh, mn financiele situatie was al bagger, komt daar nog ns ff n kapotte tas en n miskoop bovenop, en iets waarvan ik dacht dat ik het nog in huis had maar wat niet zo blijkt te zijn, terwijl ik al wat dingen heel hard nodig had....
Oud 02-07-2011, 12:03
indigo
indigo is offline
Bleeegh stomme coschappen, ik wil vakantie, en niet nog 6 weken doorwerken terwijl iedereen lekker op vakantie gaat . En ik wil niet op mijn eindelijk-vrije-zaterdagmiddag aan stomme opdrachten zitten!
Oud 02-07-2011, 13:02
Verwijderd
Vandaag ben ik bij mijn ouders.
Vanmiddag ga ik samen met mijn moeder winkelen en een cadeautje kopen voor mijn nichtje die aankomende woensdag jarig is en alweer 10 jaar wordt.
Ik ben peettante van mijn nichtje en wat gaat de tijd toch vlug zeg.
Maargoed, verder ook nog even kijken naar nieuwe kleren bij Miss Etam waar ik goed kan slagen , en vanavond samen met mijn moeder heerlijk koken.

Ik voel me verder een beetje gespannen en gestresst door de sfeer in het woonhuis waar ik woon. De sfeer is absoluut niet goed en gezellig al ziet de leiding bij ons dat niet zo.
Die zeggen dat het juist wel goed gaat en dat de sfeer wel gezellig is.
Waarom voel ik me dan zo gespannen en gestresst???
En waarom heb ik dan ook weer zoveel last van spannings eczeem???
Dat komt niet voor niets, al zien ze dat niet zo in.
GGGggggrrrrrrrr, begeleiding.........
Je kunt niet met ze en je kunt niet zonder ze, althans ik niet.
Oud 02-07-2011, 15:07
Missy1234567890
Ik heb de knoop doorgehakt en nu definitief mijn relatie beëindigd.
Oud 02-07-2011, 15:40
Hawahaai
Hawahaai is offline
*knuffel* voor Missy1-0! Heb je zelf de beslissing genomen?

OT: Ik heb mijn konijntjes opgehaald. Ze moeten nog een beetje bijkomen van alle veranderingen, dus ik laat ze vandaag maar met rust, maar ze eten en drinken al weer wat na die lange (nou ja, voor konijnen lange) autorit. Leuk leuk!
En ik heb geen zin in het feestje dadelijk, ben bang dat ik erbuiten val omdat ik pas later instroom in het programma, maar meestal valt zoiets mee als ik me er druk om gemaakt heb, dus ik hoop dat dat nu ook weer zo is. In ieder geval lekker Grieks eten, dat is lang geleden.
Oud 02-07-2011, 15:52
winnie the pooh
Missy1234567890, heel veel sterkte, en het is idd knap dat je toch een besluit genomen hebt!

Darkfairy, hoe is het met je? je post zo weinig, er is toch niets ergs gebeurd ofzo??

OT: Ja hoor, we wisten het vantevoren dat het niet zou werken mn oma n weekend bij mij en mn broertje te zetten, maar toch gebeurt het en het loopt zoals verwacht op ruzie uit....
Waarom moet dat toch altijd en kan ze ons niet gewoon accepteren zoals we zijn?
Ze stelt ook nog ns 2394203 vragen op een dag, zelfs als ik ga eten vraagt ze wat ik ga eten etc.etc.
vanmiddag 2 schilderijen gemaakt met graffiti, en vanavond is het buurtfeest maar ik denk dat ik niet ga, al heb ik geen flauw idee wat ik dan moet gaan doen...
Oud 02-07-2011, 17:26
Missy1234567890
@ Hawahaai: ja. Ik heb er nog eens 2 weken over nagedacht en het begon voor mij steeds meer alleen nog maar vriendschappelijk te voelen ipv. echt een relatie. Ben nu wel blij met m'n beslissing, hoewel ik het natuurlijk ook heel erg vind, vooral voor m'n vriend. Ik ben echt heel bang dat hij geen nieuwe vriendin vindt, ik was ook zijn eerste echte, maar hij zegt dat hij het vooral erg voor mij vindt en dat hij zich wel redt. Dus we vinden het vooral erg voor elkaar eigenlijk.

OT: woensdag sollicitatie en gister nog wat 'genetwerkt' en mocht m'n cv opsturen, dus wieweet wat daar nog uitkomt. Feit is dan wel dat ik uit Zeeland weg moet, maar dat ga ik toch als die andere sollicitatie niks wordt.
Oud 02-07-2011, 18:59
Bright Blue
Bright Blue is offline
Voor het eerst in mijn leven haat ik iemand echt. Iemand van wie ik ooit ontzettend veel van gehouden heb. Ik besteed er geen aandacht aan verder, maar ik vind het vreselijk.
Oud 02-07-2011, 19:21
Until My End
Until My End is offline
Vandeweek is mn contract verlengd, vanavond een sort of date, volgende week zootje shows en verjaardag, weekend erna vrijgezellenfeest van een goeie vriend, weekend daarna de bruiloft en over precies een maand naar Italie voor een week voor vakantie/optredens. Like.
Oud 03-07-2011, 08:16
winnie the pooh
knallende ruzie met mn oma, ze moest zowat janken en alles was natuurlijk weer niet waar, en t mooiste was dat t door mn broertje komt
mn oma moet mij maar gewoon ns accepteren zoals ik ben, mij veranderen is iets wat haar in nog geen 100 jaar zal gaan lukken
Ben blij dat Joyce vanmiddag mn oma komt aflossen, kan ik meteen ff mn verhaal kwijt over mn oma want tegen mn ouders lukt dat minder goed, en mss ga ik nog maar skeeleren ofzo om ff weg te zijn hier... neem ik mn camera wel mee ofzo
Oud 03-07-2011, 11:21
darkfairy
darkfairy is offline
@waffie op het moment lijkt het steeds minder goed te gaan.

ot.
het lijkt alleen maar moeilijker te worden.

Laatst gewijzigd op 03-07-2011 om 11:54.
Oud 03-07-2011, 14:55
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
@ Hawahaai: ja. Ik heb er nog eens 2 weken over nagedacht en het begon voor mij steeds meer alleen nog maar vriendschappelijk te voelen ipv. echt een relatie. Ben nu wel blij met m'n beslissing, hoewel ik het natuurlijk ook heel erg vind, vooral voor m'n vriend. Ik ben echt heel bang dat hij geen nieuwe vriendin vindt, ik was ook zijn eerste echte, maar hij zegt dat hij het vooral erg voor mij vindt en dat hij zich wel redt. Dus we vinden het vooral erg voor elkaar eigenlijk.

OT: woensdag sollicitatie en gister nog wat 'genetwerkt' en mocht m'n cv opsturen, dus wieweet wat daar nog uitkomt. Feit is dan wel dat ik uit Zeeland weg moet, maar dat ga ik toch als die andere sollicitatie niks wordt.
Als je het vooral erg voor elkaar vindt, moet je jezelf goed realiseren dat het veel erger voor de ander zou zijn als je uit medelijden bij elkaar blijft. Dan houd je jezelf en elkaar voor de gek; op deze manier kies je gewoon het beste voor allebei. Knap hoor, dat je de knoop door hebt durven hakken.
Woon je nu samen met je vriend, ver weg van de rest van je familie? (ik weet het niet meer precies) Hoe doe je het met woonruimte? Verhuizen biedt misschien wel weer mogelijkheden voor een baan?
Heel veel succes in ieder geval!

OT: ik ben helemaal gek van mijn nieuwe konijntjes <3. En natuurlijk wil ik veel te hard, ik moet ze rustig laten wennen en niet constant naar ze toe gaan, maar ze zijn zo lief! Eentje durft het trapje in de kooi zelf te nemen, dus komt regelmatig even in de ren. De ander durft dat nog niet, die heb ik wat moeten helpen om in te zien hoe het werkt. En toen werd-ie even boos, maar dat zakt wel weer. Echt fijn, om op zo'n manier een paar konijntjes weer een goed thuis te kunnen geven. Ook fijn voor hen (en het asiel), ze zaten pas een paar dagen in het asiel.
Verder was het uit eten heel gezellig, alleen het uitgaan daarna was niet zo aan mij besteed. Maar goed, op zich was 't allemaal best leuk.
Oud 03-07-2011, 20:02
Takkie89
Takkie89 is offline
Wat blijft de herinschrijving een gedoe Vooral als ik vertik binnenkort weer naar mijn ouders te gaan...Ach, heeft de post ook weer werk.

Het feest viel niet tegen, heb uiteindelijk toch nog een jurk gevonden, en mijn haar zat supergaaf door de kapper Over bepaalde familieleden hebben we het maar gewoon niet. Opa en oma hebben genoten, en dat is hetgeen wat telt!
Oud 03-07-2011, 21:42
sanni
sanni is offline
Vandaag is niet helemaal mijn dag. Mijn moeder negeert me volkomen want wie ben ik immers.
Spoiler

Nu net is een huisgenootje komen vertellen dat ze er vanaf vandaag niet meer zal zijn. Daar baal ik zo van op 3 maanden tijd zijn al mijn huisgenootjes verhuisd en nu moet ik aan allemaal nieuwe mensen wennen, en dat vind ik al zo moeilijk! Stiekem hoop ik dat ik vanavond bezoek krijg zodat ik niet zo alleen ben, maar dat ziet er somber uit.
Oud 04-07-2011, 07:59
winnie the pooh
Sterkte darkfairy!!

OT:
Ouders zijn weer thuis, oma is gelukkig weg, ouders hebben alleen wel een flinke deuk in de auto gereden, dus ipv alleen thuis ben ik nu met mn beide ouders thuis omdat ze nog vanalles moeten regelen nu. En mn moeder en ik zouden eigenlijk deze week nog gaan winkelen, maar dat is nu dus ook maar de vraag of dat kan zonder auto.Joyce kwam gister echt als geroepen, het had niet langer moeten duren of het was compleet uit de hand gelopen tussen oma en ons.
Ze zei dat ze ons stiekem wel gemist had
had haar ook al erg lang niet meer gezien...
We hebben ons tripje naar Londen geboekt, dus dat is nu definitief
En we hebben lasagna gemaakt, ijsjes gehaald en een film gekeken.
En gewoon gepraat enzo,
ze zei dat ze wel met mn ouders wilde praten, dat ze een klacht in gaan dienen bij de hoogste baas van mn scholengemeenschap of dat ze leerplicht op de hoogte moeten stellen.
Want ik kan wel vakantie hebben, het doet de laatste tijd veel te veel met me wat er allemaal gebeurt.
De medicijnen helpen wel, maar volgens mij moet ik nu een andere dosis gaan nemen...
Ik hoor van een hoop mensen dat ik de laatste tijd zo ontzettend stil en teruggetrokken ben,en nauwelijks nog lach, en eigenlijk hebben ze daar wel gelijk in, ik baal er ook van, dat ik nauwelijks nog vrolijk ben, maar wat valt eraan te doen?
Ik wil nu vooral mn gedachten zoveel mogelijk verzetten, en ik wil gewoon afspreken met mensen etc, maar hoe moet dat als je maar 1 iemand hebt?
Joyce spookt de laatste dagen ook weer door mn hoofd, omdat ik nu al opzie tegen een aantal maanden volgend jaar...
Al heb ik, om weet ik veel wat voor reden, steeds meer het gevoel dat ze blijft...
Huilen lukt me ook niet meer, en dat is raar, want daardoor krop ik volgens mij onbewust alles op, en moet ik mezelf weer behoeden voor zo'n fatale uitbarsting als 24 mei....
Oud 04-07-2011, 10:55
Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik word tante! Ze wilden me het eigenlijk niet via de mail vertellen. Mijn halfzus is zwanger geworden vlak nadat ik naar Thailand ben gegaan. Aan de ene kant vind ik het nog steeds jammer dat ik het zo laat hoor, aan de andere kant ben ik echt heel blij met het nieuws. Jammer dat ze zo ver weg wonen, ik wil mijn neefje of nichtje zo vaak mogelijk zien natuurlijk
En toch is het nieuws een beetje dubbel, omdat de rest van mijn familie geen contact meer met hun heeft. Maar misschien brengt dit de rest van de familie weer bij elkaar.

Ik heb verder nog niet bijgelezen, ik moest het nieuwtje even vertellen
Oud 04-07-2011, 10:57
Missy1234567890
Citaat:
Als je het vooral erg voor elkaar vindt, moet je jezelf goed realiseren dat het veel erger voor de ander zou zijn als je uit medelijden bij elkaar blijft. Dan houd je jezelf en elkaar voor de gek; op deze manier kies je gewoon het beste voor allebei. Knap hoor, dat je de knoop door hebt durven hakken.
Woon je nu samen met je vriend, ver weg van de rest van je familie? (ik weet het niet meer precies) Hoe doe je het met woonruimte? Verhuizen biedt misschien wel weer mogelijkheden voor een baan?
Heel veel succes in ieder geval!
Ja, dat is ook zo. Voor mij is dit ook gewoon de beste keuze, ik merk ook wel dat er echt een last van m'n schouders is gevallen. Maak me nu vooral druk over hem dan over mezelf en over wat er allemaal nog moet gaan gebeuren. We wonen inderdaad samen, ik ben ongeveer 2,5 jaar geleden bij hem ingetrokken, aan de andere kant van het land dus, ver weg van m'n ouders. Ik moet nu dus gaan verhuizen, spullen verdelen, woonruimte zoeken en een baan. Alles tegelijk, wat het ook wel weer makkelijker maakt, want ik kan nu landelijk solliciteren. Heb nu één sollicitatie hier in de buurt lopen, maar eigenlijk wil ik wel wat dichterbij de rest van m'n familie gaan wonen, als ik dan toch moet verhuizen... Vind het wel moeilijk, want nu moet ik overmorgen heel enthousiast gaan solliciteren hier, terwijl ik hier eigenlijk liever weg wil.

Gisteravond wel weer huilend in slaap gevallen, want ik maak me echt zorgen over m'n vriend (noem hem nog maar even zo). Ik ben echt bang dat hij alleen gaat blijven, dat zijn leven gaat bestaan uit werken en thuis met de kat en ja z'n sport dan één avond per week. Hij zal het echt wel redden hoor, maar ik wil niet dat hij lang alleen gaat blijven en daar ben ik echt wel bang voor. Ik moet me hier eigenlijk ook niet druk over maken, want het is mijn probleem niet, maar ik wens hem gewoon ook het beste en op termijn een nieuwe relatie toe. Echt moeilijk dit. Vooral dit, verder ben ik erg blij dat ik eindelijk de knoop door heb gehakt. Ik hoop dat ik snel een baan vind, zodat ik ook snel kan verhuizen, want nu is samenwonen wel lastig, we willen graag bij elkaar zijn, maar het is denk ik beter toch snel uit elkaar te gaan.
Oud 04-07-2011, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Ik word tante! Ze wilden me het eigenlijk niet via de mail vertellen. Mijn halfzus is zwanger geworden vlak nadat ik naar Thailand ben gegaan. Aan de ene kant vind ik het nog steeds jammer dat ik het zo laat hoor, aan de andere kant ben ik echt heel blij met het nieuws. Jammer dat ze zo ver weg wonen, ik wil mijn neefje of nichtje zo vaak mogelijk zien natuurlijk
En toch is het nieuws een beetje dubbel, omdat de rest van mijn familie geen contact meer met hun heeft. Maar misschien brengt dit de rest van de familie weer bij elkaar.

Ik heb verder nog niet bijgelezen, ik moest het nieuwtje even vertellen
Leuk Heksjuh, gefeliciteerd! Ik heb twee kleine achternichtjes, ze zijn nu beide een jaar en een beetje. Hartstikke leuk om ze groter te zien worden.

OT: Serieuze email-uitwisseling met K. Mijn hoofd zit vol gedachten, ideeen, ik kan het nog niet echt op een rijtje zetten. Ik vind het heel bijzonder dat ik iemand als hem ben tegengekomen, herken zoveel in zijn woorden. Het geeft me een heel pril vertrouwen in de toekomst.

Ondertussen is het hier thuis koude oorlog tussen mijn zus en mijn vader. Ruzies uitpraten? Nee hoor, daar doen we hier niet aan. Pff, het maakt wel duidelijk waar mijn eigen conflict-vermijding vandaan komt.
Oud 04-07-2011, 11:10
Hawahaai
Hawahaai is offline
@ Missy1-0: wat komt er zo veel tegelijkertijd op je af. En stuk voor stuk zijn het geen gemakkelijke dingen. Toch kan zo'n situatie je onverwachts iets moois brengen, dus probeer alle beren op de weg toch positief te benaderen. Zo ook dat sollicitatiegesprek: zelfs al wordt het niets, dan heb je vast kunnen oefenen, en misschien weten ze ook in een andere regio nog wel een bedrijf die een vacature hebben...

OT: stom dat ik zo ontzettend blij word van mijn konijntjes. Vanochtend toen de wekker ging, stond ik binnen 5 seconden naast m'n bed om te kijken hoe het met ze ging, haha. Zij lijken inmiddels redelijk gewend aan hun nieuwe omgeving, al weet ik nog steeds niet of het ene konijntje nu uit zichzelf het trapje op durft (eraf in ieder geval wel).
Ik ga nu eerst mijn to-do lijstje maken voor de komende dagen, anders komt er niks uit mijn handen door dat ik zo afgeleid ben
Oud 04-07-2011, 11:24
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Missy: Jammer dat je relatie uit is gegaan, succes met alles hoor. Maar ik begrijp niet waarom je je zo druk maakt om je vriend. Wat maakt het uit of hij wel of geen nieuwe relatie krijgt, dat is toch jouw probleem niet?
Oud 04-07-2011, 11:27
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
@Missy: Jammer dat je relatie uit is gegaan, succes met alles hoor. Maar ik begrijp niet waarom je je zo druk maakt om je vriend. Wat maakt het uit of hij wel of geen nieuwe relatie krijgt, dat is toch jouw probleem niet?
Nou, ik kan me wel voorstellen dat als je veel om iemand geeft, je ook denkt aan zijn toekomst.
Oud 04-07-2011, 11:42
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Nou, ik kan me wel voorstellen dat als je veel om iemand geeft, je ook denkt aan zijn toekomst.
Ja, maar dat is iets anders, iemand kan toch ook een goede toekomst hebben zonder direct een nieuwe relatie te beginnen. En als je om iemand geeft en zijn goede kanten kent, dan ga je er toch ook juist wel van uit dat iemand op een gegeven moment wel iemand zal ontmoeten die beter bij hem past? Maar goed, snap natuurlijk ook wel dat het allemaal nogal lastig is. Hoop in elk geval dat je snel kunt verhuizen Missy, want deze situatie lijkt me wel lastig.
Oud 04-07-2011, 11:51
darkfairy
darkfairy is offline
vanmorgen ging het nog goed.
en nou is het weer heel druk in me hoofd.
Oud 04-07-2011, 18:11
winnie the pooh
hebben mn ouders de hele tijd gezegd dat ik niet mee hoefde te doen met de sportdag van school, komen ze vandaag lekker aan dat ik morgen toch maar mee moet doen.
Ten eerste is het iets wat mij totaal niet ligt,(zumba en salsadansen) en ten tweede doet er een groepje van 9 mensen ook mee, en dat zijn zowat de grootste pestkoppen van de school.
dus dan ben ik 4 dagen chagerijnig, want donderdag zie ik ze ook weer ivm rapport ophalen.
mn ouders beweren dat ze me niet thuis willen houden omdat ze niet willen liegen, terwijl de school dat wel continu tegen mij doet over begeleiding enzo.
ik snap werkelijk niet waar pap en mam mee bezig zijn, zeggen Joyce en de kinderpsycholoog beide dat we een klacht in moeten dienen bij de directie, doen ze dat niet, zeggen ze dat we naar leerplicht moeten, vertikken ze, zeg ik dat ze beter naar de teamleider kunnen ipv de directeur omdat die zich wel wat aantrekt, negeren ze.
Man als dat volgend schooljaar ook maar 2 weken zo gaat haal ik mn diploma wel niet! ga ik wel op straat zwerven ergens in de stad, shijt mij heel deze rotwereld!!
Waarom bestaat mn hele leven uit huisruzies,gepest,huilen en boos zijn?
Waarom? waarom?
Ik ben nog liever dood!
Oud 04-07-2011, 18:54
Missy1234567890
Citaat:
Ja, maar dat is iets anders, iemand kan toch ook een goede toekomst hebben zonder direct een nieuwe relatie te beginnen. En als je om iemand geeft en zijn goede kanten kent, dan ga je er toch ook juist wel van uit dat iemand op een gegeven moment wel iemand zal ontmoeten die beter bij hem past? Maar goed, snap natuurlijk ook wel dat het allemaal nogal lastig is. Hoop in elk geval dat je snel kunt verhuizen Missy, want deze situatie lijkt me wel lastig.
Ja, dat is zo, ik vul misschien ook wel teveel in. Ik heb wel m'n redenen om zo te denken, zal ze hier niet allemaal gaan neerzetten, maar ik wens hem gewoon het allerbeste toe, dat hoeft inderdaad niet perse een nieuwe relatie te zijn, ik wil gewoon dat hij gelukkig wordt, ook zonder mij.

En ja, snel verhuizen zou inderdaad fijn zijn, nu is alles heel dubbel. De sfeer is overigens goed hoor, maar het is wel raar.

OT: nog een paar vacatures gevonden, dus nog maar wat sollicitaties versturen. Woensdag dus gesprek hier in de buurt, we will see.
Oud 04-07-2011, 20:08
winnie the pooh
T gaat wel weer,
al wil ik echt af van dat gepieker,
mss toch maar contact opnemen en medicijnen-dosis verhogen ofzo...
Oud 04-07-2011, 20:34
sanni
sanni is offline
geweldig hoe mijn moeder mijn gedachten helemaal kan beheersen. Gaat ze zielig lopen doen en huilen over dat ik der niks gun en dat ze zoooooo zielig is want wij komen altijd naar huis als hij de kinderen niet heeft en hoe durf ik haar schuldgevoel aan te praten over haar relatie en ze kan beter helemaal geen relatie hebben. Mens reageer dat op een ander af als je twijfels over je relatie hebt! ARGH en ik voelde me al klote door alle onduidelijkheid in mijn leven.
Oud 04-07-2011, 21:29
Dott
Dott is offline
Ik voel me klote, mn masker brokkelt af, ik wil naar huis en heb heimwee (eerste x in mn leven).
Het is hier best leuk maar toch voel ik me zo, maar k kan niet weg....
Oud 04-07-2011, 21:40
AceSpade
AceSpade is offline
Waar zie je precies, Dott?
Oud 05-07-2011, 04:46
sanni
sanni is offline
@dott: kop op meid probeer ervan te genieten, voor je het weet ben je weer thuis .

OT: Vannacht maar doorgehaald. Over 3 uur praktijkexamens jottem daarna lekker slapen vermoed ik zo.
Oud 05-07-2011, 09:37
Missy1234567890
Het gaat eigenlijk best goed ondanks alles. Ik heb gisteravond even gekeken hoe het met woonruimte hier zit en er is wel wat (goedkoops) te krijgen en anders in de buurt wel, hoewel ik liever hier zit. Desnoods ga ik op een studentenkamer. Dus dat is plan 1, voor als ik hier in de buurt een baan zou vinden.

Lukt dat niet, dan ga ik hoe dan ook richting randstad, want dan heb ik niks meer om hier voor te blijven en daar heb ik sowieso meer kans op een baan. Dus dat is plan 2, nog niet zo concreet dus, maar het helpt wel om het zo te zien.

To do-lijst voor vandaag:
- naar de markt en supermarkt
- sollicitatie voorbereiden (min of meer dan, vind dat altijd zo lastig, ik bedenk ook liever op het moment zelf wat ik ga zeggen, anders zit ik daar niet relaxt, ben dan toch aan het denken, 'wat had ik ook al weer voorbereid, weet ik alle sterke en zwakke punten nog etc.?', dat werkt dus niet.
- nadenken wat ik aan ga doen morgen () - moeilijk moeilijk, ik ben normaal altijd heel kleurrijk gekleed, maar ik weet niet of dat kan. Ga denk ik toch maar op safe (en dus in kleren die ik liever niet aan heb, maar wel netjes zijn).
- sollicitatie versturen - morgen maar, ik kan me niet op 2 sollicitaties tegelijk richten
- nog wat vakliteratuur lezen

@ Daantje: dankje voor je lieve reactie, fijn te horen dat dat soort gedachtes wel over gaan. En ja, het liefst zou ik denk ik wel naar de randstad gaan, dan woon ik ook weer wat dichter bij m'n familie en daar zijn meer banen (ook meer tijdelijke banen). Maar ik ga wel voor deze baan, het is wel precies de functie die ik zoek namelijk en mocht ik aangenomen worden, zoek ik hier of in M'burg wel woonruimte, dat gaat toch nog altijd makkelijker dan in de Randstad.

Waar wil je naartoe op vakantie?

Laatst gewijzigd op 05-07-2011 om 19:19.
Oud 05-07-2011, 12:51
Dott
Dott is offline
Vandaag gaat al beter, had gewoon ff een inkak dag. Nu komen de dagen met de grote activiteiten zoals spooktocht en survival enzo.
Mis thuis nog wel, maar ben ongeveer op de helft
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten