Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2011, 12:24
Verwijderd
Ik vind het trouwens wel raar dat al het PVV-volk zo tegen kunst is, maar tegelijkertijd zo nationalistisch en gericht op het behouden van de Nederlandse cultuur. Alsof er veel cultuur is zonder kunst.
Advertentie
Oud 24-06-2011, 12:25
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik vind het gewoon een gaaf woord, .
Haste recht
Oud 24-06-2011, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Zeg ik dat?
Oh, ik dacht dat je dat bedoelde toen je begon over een Kulturkammer. Want dat lijkt me allesbehalve wenselijk. Als ik je verkeerd begreep dan trek ik jouw naam terug uit mijn post
Oud 24-06-2011, 12:26
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Waarom zou je óf alles óf niets financieel moeten steunen? We zeggen toch ook niet dat óf alle óf geen gebouwen subsidie krijgen? Of alle geneeskundige onderzoeken versus geen? Je mag daar best bij discrimineren.
Waar bij mij de schoen wringt is dat er één of andere duffe ambtenaar ergens is die moet gaan bepalen wat wel en geen "echte" kunst is.
Oud 24-06-2011, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je óf alles óf niets financieel moeten steunen? We zeggen toch ook niet dat óf alle óf geen gebouwen subsidie krijgen? Of alle geneeskundige onderzoeken versus geen? Je mag daar best bij discrimineren.
Oh, ik bedoelde het in de zin van een Kulturkammer, waardoor de ene kunstenaar wél subsidie krijgt en de andere niet terwijl ze in dezelfde scheur zitten.
Oud 24-06-2011, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het trouwens wel raar dat al het PVV-volk zo tegen kunst is, maar tegelijkertijd zo nationalistisch en gericht op het behouden van de Nederlandse cultuur. Alsof er veel cultuur is zonder kunst.
Ze zijn tegen elitaire kunst. Kunst die te moeilijk is, dus.

Hee, waar kennen we dat van!
Oud 24-06-2011, 12:28
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Gewoon alleen muziek subsidiëren
Oud 24-06-2011, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Haste recht
Hen je recht of wat staat er??
Oud 24-06-2011, 12:31
Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
Oh, ik bedoelde het in de zin van een Kulturkammer, waardoor de ene kunstenaar wél subsidie krijgt en de andere niet terwijl ze in dezelfde scheur zitten.
Is het niet zo dat men sowieso elk jaar(?) een subsidieaanvraag moet versturen, welke af- of goedgekeurd wordt?
Oud 24-06-2011, 12:33
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Hen je recht of wat staat er??
daar heb je gelijk in.

Zeg, jij woont bijna in Duitsland! Praat eens wat vaker met je buren!
Oud 24-06-2011, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Gewoon alleen muziek subsidiëren
Ik hoop dat dit niet echt je mening is in dit onderwerp
Oud 24-06-2011, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Is het niet zo dat men sowieso elk jaar(?) een subsidieaanvraag moet versturen, welke af- of goedgekeurd wordt?
Beats me. Ik ben geen kunstenaar en ken ook geen kunstenaars irl
Verwijderd
Citaat:
daar heb je gelijk in.

Zeg, jij woont bijna in Duitsland! Praat eens wat vaker met je buren!
Maar daar kom ik bijna nooit.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik hoop dat dit niet echt je mening is in dit onderwerp
Natuurlijk niet. Maar ik hoopte Panda op de kast te krijgen.
Oud 24-06-2011, 12:36
Schrödinger
Schrödinger is offline
Gewoon alleen míjn muziek subsidiëren.
Oud 24-06-2011, 12:36
Verwijderd
Citaat:
En dat vind je goed of juist slecht?

Citaat:
Waar bij mij de schoen wringt is dat er één of andere duffe ambtenaar ergens is die moet gaan bepalen wat wel en geen "echte" kunst is.
Ja, daarom zeg ik dus, gewoon aan mij overlaten Jij, Q en Fizzle mogen me dan wel komen adviseren over muziek. Huppakee, geregeld.

Maar goed, subsidie krijg je ook nu niet zomaar, natuurlijk. Je hebt nu al ambtenaren die beslissen over wie wel subsidie krijgt en wie niet. Vooral bij subsidie aan culturele instellingen en kleinere bedragen die meestal ook daadwerkelijk gebruikt worden voor boeiende dingen, niet aan 'kunst in de buurt'-projecten waarbij een kwakzalver van 't Rietveld 100k krijgt met de woorden 'doe maar wat, als 't maar kunst is'.
Oud 24-06-2011, 12:37
Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
Beats me. Ik ben geen kunstenaar en ken ook geen kunstenaars irl
Ach, ik meende me een dergelijk verhaal te herinneren van een kennis die een dansgroep of zo leidt. Maar ja, toont ook weer dat ik hier eigenlijk weinig vanaf weet.
Oud 24-06-2011, 12:38
Verwijderd
ik ben weer in een vmbo muziekbui sean paul - get busy
Lekker mijn kontje draaien.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:

Ja, daarom zeg ik dus, gewoon aan mij overlaten Jij, Q en Fizzle mogen me dan wel komen adviseren over muziek. Huppakee, geregeld.

Maar goed, subsidie krijg je ook nu niet zomaar, natuurlijk. Je hebt nu al ambtenaren die beslissen over wie wel subsidie krijgt en wie niet. Vooral bij subsidie aan culturele instellingen en kleinere bedragen die meestal ook daadwerkelijk gebruikt worden voor boeiende dingen, niet aan 'kunst in de buurt'-projecten waarbij een kwakzalver van 't Rietveld 100k krijgt met de woorden 'doe maar wat, als 't maar kunst is'.
Lijkt me prima, dat kun jij wel.
Verwijderd
Fizzle! Hoe lang blijf je eigenlijk woensdag? Zal ik instrumenten meenemen dat we kunnen straatmuzikanten?
Oud 24-06-2011, 12:39
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
ik ben weer in een vmbo muziekbui sean paul - get busy
Lekker mijn kontje draaien.
lekker je kontje draaien haha tering
Oud 24-06-2011, 12:39
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Citaat:
Ja, maar als de scope van die subsidies wat teruggeschroefd wordt, is het ook veel makkelijker om die beslissingen te maken. Wat mij betreft houden kunstacademies en conservatoria subsidie (want hallo, als je vier jaar uit je neus kan vreten bij geschiedenis ofzo moet je ook wel wat kunnen kutten met kwasten) en misschien een paar musea waar écht Nederlands erfgoed ligt plus een paar grote orkesten, en de rest moet zich dan maar redden met privégeld.
Oud 24-06-2011, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Ze zijn tegen elitaire kunst. Kunst die te moeilijk is, dus.

Hee, waar kennen we dat van!
Het grootste deel van de PVV-kamerleden heeft ook eenvoudigweg niet de verstandelijke vermogens om wat met 'moeilijke kunst' aan te vangen. Zie Lilian Helder laatst bij Knevel & Van den Brink: ze hoefden haar niet eens in de val te lokken, ze creeërde gewoon haar eigen vallen en liep daar met open ogen in.
Oud 24-06-2011, 12:40
Verwijderd
ik wil naar het consevertorium
Oud 24-06-2011, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Leer dat woordje eerst maar eens spellen.
Verwijderd
Citaat:
Met welk instrument?
Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
want hallo, als je vier jaar uit je neus kan vreten bij geschiedenis ofzo
Nou ja zeg.
Verwijderd
Citaat:
[...]want hallo, als je vier jaar uit je neus kan vreten bij geschiedenis ofzo[...]
Citaat:
Nou ja zeg.
Oud 24-06-2011, 12:42
Verwijderd
of iets met dans.
Oud 24-06-2011, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Met welk instrument?
Voor zang en instrument piano dat kan ik een beetje bespelen.
Oud 24-06-2011, 12:44
Verwijderd
Citaat:
of iets met dans.
stripper/paaldanseres
Oud 24-06-2011, 12:45
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Fizzle! Hoe lang blijf je eigenlijk woensdag? Zal ik instrumenten meenemen dat we kunnen straatmuzikanten?
Jeetje! Nog niet over nagedacht! Zo lang dat ik voor 19u in düren kan zijn. Dus uiterlijk om 16u weer weg ofzo. En, is goed! Maar ik denk niet dat ik mijn viool ga meeslepen. Daar heb ik ook op het moment geen strijkstok bij.
Oud 24-06-2011, 12:45
Pierrot
Pierrot is offline
Met de vlooienmars red je het niet, hoor.
Oud 24-06-2011, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Slecht. Staat haaks op het idee van kunst maken, voor mijn gevoel, omdat je kunstenaars min of meer gaat dwingen zich te conformeren aan de vereisten (al dan niet impliciet en ongeschreven) te houden om aan centjes te komen. Of nou ja, dat lijkt me plausibel. En kunst hoort juist vrijheid te zijn.

Citaat:
Wat voor advies?

Citaat:
Mhm. Maar ik benader het meer vanuit de grote lijn, uitgaande van nul of zo.
Oud 24-06-2011, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Voor zang en instrument piano dat kan ik een beetje bespelen.
Wat kan je allemaal spelen?

Citaat:
Jeetje! Nog niet over nagedacht! Zo lang dat ik voor 19u in düren kan zijn. Dus uiterlijk om 16u weer weg ofzo. En, is goed! Maar ik denk niet dat ik mijn viool ga meeslepen. Daar heb ik ook op het moment geen strijkstok bij.
Jij kan zingen!

Of we doen een duet zingen. Ken je 'Barend de Bezembinder'?
Oud 24-06-2011, 12:47
Uice
Uice is offline
Citaat:
Het gaat bij subsidie doorgaans niet om wat echte kunst is, maar om wat populair is, of wat politiek correcte mensen denken dat zal bijdragen aan een betere samenleving.
Oud 24-06-2011, 12:47
Verwijderd
Citaat:
stripper/paaldanseres
Oud 24-06-2011, 12:48
Verwijderd
Citaat:
en bij moi je een ander keer he???
Oud 24-06-2011, 12:49
Verwijderd
Okay nu moet ik echt hardcore in actie komen om all set te zijn voor het weekend. Iemand nog hippe tips om keihard te draaien tijdens de Huishoudelijke Activiteiten? Ga maar los met suggesties, ga ik onderwijl m'n fiets ophalen. En boodschappen doen.

En wat is werken met quotes op de smartphone toch aids, zeg.
Oud 24-06-2011, 12:50
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
en bij moi je een ander keer he???
jep
Oud 24-06-2011, 12:51
Verwijderd
joehoe

heb ik eens een keer vakantie zonder iets voor school te hoeven doen, is mijn vakantie helemaal vol gepland met uitstapjes/op vakantie gaan/ stappen en weet ik wat nog meer.
Oud 24-06-2011, 12:55
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Het gaat bij subsidie doorgaans niet om wat echte kunst is, maar om wat populair is, of wat politiek correcte mensen denken dat zal bijdragen aan een betere samenleving.
Daarom.
Oud 24-06-2011, 12:56
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nou ja zeg.
u mad?
Oud 24-06-2011, 12:57
Verwijderd
Hoi
Mijn SE's gingen goed vandaag Nu de rest van de week nog.
Oud 24-06-2011, 12:59
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Kom op zeg, je moet wel tegen een stootje kunnen. En ik ben best benieuwd naar je visie.
Ik kan gemakkelijk tegen een stootje, maar ik heb nog nooit een serieuze reactie van jou gehad naar mij toe. Altijd dat sarcastische, omlaagtrekkerij. Dat je een bepaald beeld van me hebt, iets wat onder jou staat, dat is al lang duidelijk. Dus om er nou over te beginnen, dat voelt enigzin wat kansloos om te doen.

Maargoed om het toch te proberen.

Hoe een kunstenaar zichzelf kan bewijzen.

In mijn ogen moet de kans op subsidie kleiner zijn, het is er wel maar een kunstenaar zal een soort van toelating moeten doen met zijn ideeen, schetsen etc. Naar de achtergrond worden gekeken, in hoeverre hij liefde voor zijn beroep toont. Hoe men over zijn werk te spreken is. Beeldend erg sterk zijn. Wie dit dan bepalen? Erkende kunstenaars, kunstcritisie* ik ken niet genoeg mensen in de kunstwereld om daarover te oordelen maar er kan wel een groep mensen komen die gaan oordelen. Mensen die er dusdanig verstand van hebben.

Bijvoorbeeld dat idiote konijn in Nijmegen van Florentijn Hofman.
http://www.dumpert.nl/mediabase/1437...ijkkonijn.html

Dit is wel het voorbeeld van hoe het niet moet. Dit werk is in mijn ogen slecht om het verhaal erachter, de mensen in Nijmegen waren er niet blij mee. Niemand vond het wat.

Goede kunstenaars zoals Jan Fabre:
Spoiler

Dit vind meerendeels van de mensen indrukwekkend, hij heeft een goede onderbouwing waarom hij iets maakt en ook kan hij spreken over zijn materiaalkeuzes. Het is machtig.
In tegenstelling tot Florentijn Hofman die praat alsof er wolken zijn gedachtegang blokeren.

Hier in enschede staat dit bijvoorbeeld:
Spoiler

Mensen vinden dit te simpel denk ik terwijl dit natuurlijk veel meer spreekt:
Spoiler

Kan geen goede foto vinden maar deze beelden stralen al meer ambacht af. Een fijnere compositie en bla bla, altijd nog een mening maar ik geloof dat meerendeels van de mensen eerder zouden kiezen voor de bronzen beelden dan dat hart.

Het kost dan natuurlijk ook meer maar je kan beter 1 fijnere compositie van bronzen beelden hebben dan een wit hart waar niemand bij stil staat.

En natuurlijk moet er heel anders naar kunst voor in de stad etc gekeken worden dan naar werk voor in musea. Voor musea moet er dan ook een maatstaaf komen

oei ik moet gaan! Problemen op de aki

Het is dan allemaal mening dit en mening dat, dan moet dat maar even omdat er zo weinig geld in het laadje ligt. Snoeihard aanpakken die hap en mensen eens laten zien dat "kunst", gemaakt met liefde en aandacht zo'n ongekende waarde kan hebben.
Oud 24-06-2011, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Hoi
Mijn SE's gingen goed vandaag Nu de rest van de week nog.

bij mij ginge de toetsen ook goed.
ik snapte wiskunde eens een keer ik denk dat ik voor de verandering inplaats van 4 een 7 heb
Oud 24-06-2011, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Okay nu moet ik echt hardcore in actie komen om all set te zijn voor het weekend. Iemand nog hippe tips om keihard te draaien tijdens de Huishoudelijke Activiteiten? Ga maar los met suggesties, ga ik onderwijl m'n fiets ophalen. En boodschappen doen.

En wat is werken met quotes op de smartphone toch aids, zeg.
the police
Oud 24-06-2011, 13:01
Verwijderd
Citaat:
ik snapte wiskunde eens een keer ik denk dat ik voor de verandering inplaats van 4 een 7 heb
Dat is best veel verschil. Als je nu een zeven kunt halen, dan moet je andere keren toch ook wel een vijf of een zes kunnen halen?

Maar wel goed
Oud 24-06-2011, 13:01
Verwijderd
Body count
Oud 24-06-2011, 13:02
Verwijderd
Happy hardcore
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten