Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hee, waar kennen we dat van! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Maar goed, subsidie krijg je ook nu niet zomaar, natuurlijk. Je hebt nu al ambtenaren die beslissen over wie wel subsidie krijgt en wie niet. Vooral bij subsidie aan culturele instellingen en kleinere bedragen die meestal ook daadwerkelijk gebruikt worden voor boeiende dingen, niet aan 'kunst in de buurt'-projecten waarbij een kwakzalver van 't Rietveld 100k krijgt met de woorden 'doe maar wat, als 't maar kunst is'. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Of we doen een duet zingen. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Okay nu moet ik echt hardcore in actie komen om all set te zijn voor het weekend. Iemand nog hippe tips om keihard te draaien tijdens de Huishoudelijke Activiteiten? Ga maar los met suggesties, ga ik onderwijl m'n fiets ophalen. En boodschappen doen.
En wat is werken met quotes op de smartphone toch aids, zeg. |
![]() |
||
Citaat:
Maargoed om het toch te proberen. Hoe een kunstenaar zichzelf kan bewijzen. In mijn ogen moet de kans op subsidie kleiner zijn, het is er wel maar een kunstenaar zal een soort van toelating moeten doen met zijn ideeen, schetsen etc. Naar de achtergrond worden gekeken, in hoeverre hij liefde voor zijn beroep toont. Hoe men over zijn werk te spreken is. Beeldend erg sterk zijn. Wie dit dan bepalen? Erkende kunstenaars, kunstcritisie* ik ken niet genoeg mensen in de kunstwereld om daarover te oordelen maar er kan wel een groep mensen komen die gaan oordelen. Mensen die er dusdanig verstand van hebben. Bijvoorbeeld dat idiote konijn in Nijmegen van Florentijn Hofman. http://www.dumpert.nl/mediabase/1437...ijkkonijn.html Dit is wel het voorbeeld van hoe het niet moet. Dit werk is in mijn ogen slecht om het verhaal erachter, de mensen in Nijmegen waren er niet blij mee. Niemand vond het wat. Goede kunstenaars zoals Jan Fabre:
Spoiler
Dit vind meerendeels van de mensen indrukwekkend, hij heeft een goede onderbouwing waarom hij iets maakt en ook kan hij spreken over zijn materiaalkeuzes. Het is machtig. In tegenstelling tot Florentijn Hofman die praat alsof er wolken zijn gedachtegang blokeren. Hier in enschede staat dit bijvoorbeeld:
Spoiler
Mensen vinden dit te simpel denk ik terwijl dit natuurlijk veel meer spreekt:
Spoiler
Kan geen goede foto vinden maar deze beelden stralen al meer ambacht af. Een fijnere compositie en bla bla, altijd nog een mening maar ik geloof dat meerendeels van de mensen eerder zouden kiezen voor de bronzen beelden dan dat hart. Het kost dan natuurlijk ook meer maar je kan beter 1 fijnere compositie van bronzen beelden hebben dan een wit hart waar niemand bij stil staat. En natuurlijk moet er heel anders naar kunst voor in de stad etc gekeken worden dan naar werk voor in musea. Voor musea moet er dan ook een maatstaaf komen oei ik moet gaan! Problemen op de aki ![]() Het is dan allemaal mening dit en mening dat, dan moet dat maar even omdat er zo weinig geld in het laadje ligt. Snoeihard aanpakken die hap en mensen eens laten zien dat "kunst", gemaakt met liefde en aandacht zo'n ongekende waarde kan hebben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|