Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2011, 21:37
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Ik heb ook nooit echt 'zin' om te sporten. Of om te gaan werken. Of om andere dingen te doen die goed of gezond of nuttig zijn terwijl ik gewoon in mn nest wil liggen. Maar de realiteit blijft dat dat we in een maatschappij leven dat 'het niet hebben van zin' natuurlijk een kinderachtige smoesje is om iets niet te doen.
Word.
Verwijderd
Citaat:
Oh jongens jullie zijn te gezellig, ik wilde nog even mn hoofdstuk afschrijven, hoef nog maar de aantekeningen een paragraaf te verwoorden en nu heb ik ook geen zin meer.
Ik heb al de hele dag geen zin om op te ruimen en schoon te maken
Schrödinger
Schrödinger is offline
Dit klinkt vast heel dom (hoor mij dit zeggen), maar wat is spinning?
Verwijderd
Citaat:
Alleen vind ik spinning echt killing

Gelukkig ga ik volgend jaar op dansles Al weet ik nog niet precies wat voor dansles, maar ik ga ervoor!
Is ook, maar zelfs dat went, na een poos.
En jeeeej. Jammer dat we volgend jaar alleen maar verder van elkaar wonen, anders was ik voor vaker afspreken om uit te gaan/te gaan dansen.
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Fijn dat je het hebt goedgekeurd .
Naja ik ken genoeg mensen die een normaal tempo 9km per uur vinden
Geel
Geel is offline
Citaat:
<3
Oud 30-06-2011, 21:38
Verwijderd
Citaat:

Spinning is fietsen op muziek, simpel gezegd. Op een ritme dus. En doorgaans gaat tijdens zo'n spinning-sessie het tempo omhoog. Met een instructor, die je opdrachten geeft op de fiets (billen van het zadel halen, dubbel ritme fietsen etc.)
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:

Een soort 'bewegen op muziek' maar dan met een fiets
Verwijderd
Citaat:
Jezus, . Geloof me, dat leer je snel af als je 10 kilometer moet fietsen naar school .
Oud 30-06-2011, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Ik heb al de hele dag geen zin om op te ruimen en schoon te maken
Haha.

Citaat:
Dat is wielrennen op een soortement van fiets in de sportschool, in een groep, onder begeleiding van een instructeur die het tempo aangeeft, verteld hoe zwaar je de weerstand moet opvoeren (dat kan met een soort schroefje) en dat je door moet blijven trappen.
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Jezus, . Geloof me, dat leer je snel af als je 10 kilometer moet fietsen naar school .
Heeft bij mij ook geholpen want ik ken niet anders! ;p

9km naar werk, 9km naar vrienden en 20km naar school.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Tsja, ik kan echt niet traplopen zonder al te hijgen. En opeens zag ik een connectie met vermoeidheid. Maar ja, ik fietst gewoon lekker elke dag, dus ik had niet echt het idee dat ik een slechte conditie had/heb.
Nou ja, dat is dus typisch n cardio-dingetje. Hijgen is een reactie van je lichaam om aan de zuurstofvraag te kunnen voldoen. Bij langdurige regelmatige inspanning train je je hartspieren, deze worden dus sterker en kunnen beter bloed (en dus zuurstof) rondpompen in je lichaam.
Oud 30-06-2011, 21:40
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:

Spinning is fietsen op muziek, simpel gezegd. Op een ritme dus. En doorgaans gaat tijdens zo'n spinning-sessie het tempo omhoog. Met een instructor, die je opdrachten geeft op de fiets (billen van het zadel halen, dubbel ritme fietsen etc.)
Aha. Ik zou dan liever gewoon een stukje gaan fietsen met mp3-speler.
Verwijderd
Citaat:
Is ook, maar zelfs dat went, na een poos.
En jeeeej. Jammer dat we volgend jaar alleen maar verder van elkaar wonen, anders was ik voor vaker afspreken om uit te gaan/te gaan dansen.
Aww, ja
Maar goed, dansen áls we uitgaan wordt dan wel nog gaver! Hoewel, als ik over de grond ga rollen en pirouetjes ga maken enzo...
Verwijderd
Citaat:
Wat?! Ik rijd op sommige stukken tegen de dertig.
Verwijderd
Spinning is echt ZO raar. Ik bedoel, je gaat fietsen. Voor je lol. Zadels zitten kut. Heel kut. En dan zit je niet eens buiten, waar je kan ademen enzo, maar in een zompig gebouw waar iedereen meer zuurstof gebruikt dan er door een raam praktisch naar binnen kan komen. En dan ga je op muziek fietsen. Fietsen op muziek.
Oud 30-06-2011, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, dat is dus typisch n cardio-dingetje. Hijgen is een reactie van je lichaam om aan de zuurstofvraag te kunnen voldoen. Bij langdurige regelmatige inspanning train je je hartspieren, deze worden dus sterker en kunnen beter bloed (en dus zuurstof) rondpompen in je lichaam.
Klinkt best logisch. Maarrr, de grote vraag is: kun je er moe van worden . Op wat voor manier dan ook zonder direct een of andere hartziekte te hebben.
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik ook
Maar thing is natuurlijk dat je bij spinning door die instructor uitgedaagd wordt om over je grenzen heen te gaan, en dan ben je aan het trainen Waar je tijdens het zelf fietsen misschien sneller afhaakt.
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Wat voor fiets heb je dan?

Ik moet een keer iets anders zoeken dan een stadsfiets want die verslijt ik om de 1.5 jaar door de kilometers die ik er op maak
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ja, ik ook
Maar thing is natuurlijk dat je bij spinning door die instructor uitgedaagd wordt om over je grenzen heen te gaan, en dan ben je aan het trainen Waar je tijdens het zelf fietsen misschien sneller afhaakt.
Ja, dat is zo.
Oud 30-06-2011, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Dat is ook fijn, maar als ik dat ga doe bouw ik geen conditie op. Het fijne van zo'n les is dat je wel moet, voor vijftig minuten en dat je echt echt echt tot het gaatje gaat, ipv ''even lekker te fietsen.'' Het is maar waar je zin in hebt hoor, maar dat is een van de voordelen.
Oud 30-06-2011, 21:43
Carn
Carn is offline
Citaat:
hehe

Ja, ik feits ook altijd flink door. Eigenlijk vind ik fietsen ook maar vervelend, want het is 99% van de tijd simpelweg een goedkoop middel om van A naar B te gaan en dat moet zo snel mogelijk als het even kan. Ik ben volgens mij ook een hele slechte recreatieve fietser omdat ik toch wel doortrap..misschien op mn oude dag
Verwijderd
Citaat:
Op de fiets?!
Verwijderd
Citaat:
Wat voor fiets heb je dan?

Ik moet een keer iets anders zoeken dan een stadsfiets want die verslijt ik om de 1.5 jaar door de kilometers die ik er op maak
Een dames-stadsfiets van Batavus.

Citaat:
Aww, ja
Maar goed, dansen áls we uitgaan wordt dan wel nog gaver! Hoewel, als ik over de grond ga rollen en pirouetjes ga maken enzo...
Hihihihi. Nog een reden om iets salsa-achtigs te gaan doen.
Verwijderd
Mijn zusjes zeuren altijd als ze met mij samen fietsen, want ik schijn nogal hard te fietsen ook. Maar ik vind langzaam fietsen ook veel vermoeiender. Net als dat slenteren vermoeiender is dan stevig doorstappen.
Oud 30-06-2011, 21:44
Verwijderd
Citaat:
hehe
Waarom hehe?
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dat is ook fijn, maar als ik dat ga doe bouw ik geen conditie op. Het fijne van zo'n les is dat je wel moet, voor vijftig minuten en dat je echt echt echt tot het gaatje gaat, ipv ''even lekker te fietsen.'' Het is maar waar je zin in hebt hoor, maar dat is een van de voordelen.
Nu zeg je al voor de tweede keer precies hetzelfde als Absinthe.
Verwijderd
Oh, ik vind fietsen door de natuur wel heel fijn <3 Maar ik ga dan ook niet per se langzamer fietsen om van de omgeving te genieten ofzo.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik moet zeggen dat ik wel blij ben met Runkeeper, dat programmatje voor op mn telefoon. Als je tijd en tempo wordt bijgehouden dan wordt het al sneller 'makkelijk' om jezelf uit te dagen en een doel te stellen.

Overigens is gewoon een trainer altijd goed, zeker in groepsverband, want dan wil je sowieso altijd wel je best doen om niet als een of andere pauper over te komen ;D
Oud 30-06-2011, 21:45
Verwijderd
Citaat:
wwwww-gmta
Oud 30-06-2011, 21:45
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Op de fiets?!
Jup...

Citaat:
Een dames-stadsfiets van Batavus.
Doe je goed!
Oud 30-06-2011, 21:46
Carn
Carn is offline
Citaat:
Oh, ik vind fietsen door de natuur wel heel fijn <3 Maar ik ga dan ook niet per se langzamer fietsen om van de omgeving te genieten ofzo.
Oh ik zeg niet dat ik het niet fijn vind Maar dan zou ik liever een stuk wandelen als het echt om de natuur gaat.
Oud 30-06-2011, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Ik merkte het ja. Niet expres.

Citaat:
Ik moet zeggen dat ik wel blij ben met Runkeeper, dat programmatje voor op mn telefoon. Als je tijd en tempo wordt bijgehouden dan wordt het al sneller 'makkelijk' om jezelf uit te dagen en een doel te stellen.

Overigens is gewoon een trainer altijd goed, zeker in groepsverband, want dan wil je sowieso altijd wel je best doen om niet als een of andere pauper over te komen ;D
Hmm, krijg pas in september een telefoon waar zulke dingen mee kunnen. Had al eerder het idee dat dat wel tof zou zijn ja. En trainers zijn fijn ja, maar zelfs een deelgenoot hebben is al beter dan alleen gaan.
Oud 30-06-2011, 21:47
Schrödinger
Schrödinger is offline
Haha, ik krijg een sms: "Levensgevaarlijk, fietsend sms'en!"
Oud 30-06-2011, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Oh ik zeg niet dat ik het niet fijn vind Maar dan zou ik liever een stuk wandelen als het echt om de natuur gaat.
Mja, niet per se. Ik kan beide wel waarderen. Bij fietsen vind ik het juist wel leuk dat de omgeving sneller verandert, en dat je in korte tijd meer verschillende natuur kan zien. En dat het lekker waait als je op de fiets zit (als het warm is). En wandelen kan dan weer rustgevender zijn.
Oud 30-06-2011, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat best meevallen . Smsen en fietsen gaat prima samen!
Oud 30-06-2011, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Ja, weet ik, binnen 14 dagen. Maar weet niet of ik daar nu nog zin in heb hoor, moet ik weer opnieuw op zoek naar een andere laptop.

Ik zag dat je laptopspeakers kan kopen, die je op de bovenkant van je scherm vast kan klikken! Ik ga daar eens naar kijken, lijkt me wel een uitkomst.
De mediamarkt heeft overigens het zelfde type laptop, maar dan met de helft minder werkgeheugen en helft minder harde schijf voor 120 euro minder in de aanbieding morgen.
Oud 30-06-2011, 21:49
Verwijderd
Ik word wel enthousiast van dit soort gesprekken. Krijg serieus zin om te rennen en weer te gaan sporten en volgend jaar te gaan dansen enzo

... zeker nu ik er zo belabberd uitzie Kutzon.
Oud 30-06-2011, 21:50
Verwijderd
Ik ging eerst ook altijd maar zo'n tien kilometer per uur, want mijn fiets was kapot en toen deden alleen de eerste twee van de zeven versnellingen het nog. Gewoon eerder vertrekken.
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat best meevallen . Smsen en fietsen gaat prima samen!
eens.
Verwijderd
Citaat:
Ik word wel enthousiast van dit soort gesprekken. Krijg serieus zin om te rennen en weer te gaan sporten en volgend jaar te gaan dansen enzo
. Ik wou dat ik er genoeg motivatie voor kon opbrengen.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
. Ik wou dat ik er genoeg motivatie voor kon opbrengen.
Voor het sms'en tijdens het fietsen?
Oud 30-06-2011, 21:51
Verwijderd
Citaat:
De mediamarkt heeft overigens het zelfde type laptop, maar dan met de helft minder werkgeheugen en helft minder harde schijf voor 120 euro minder in de aanbieding morgen.
En dat zeg je omdat..?
Verwijderd
Abend!
Verwijderd
Nee . Daar heb ik voldoende informatie voor. Ik doelde eigenlijk op het sporten.
Verwijderd
Ik krijg van hardlopen altijd zo'n last aan m'n knieen, maar dat kan ook komen doordat ik op m'n tennisschoenen hardloop.
Verwijderd
Citaat:
Jup...

Doe je goed!
Ja, alleen met nog maar een werkende rem is het een beetje gevaarlijk in de stad. En het is wel irritant om een jas aan te hebben omdat het nog wat koel is en het dan na vijf minuten veel te warm te hebben, dus meestal houd ik me in.

Citaat:
Waarom hehe?
Carn ik snap het nog steeds niet!

Citaat:
Zeer waar.

Citaat:

... zeker nu ik er zo belabberd uitzie Kutzon.

En whut wat zie jij er belabberd uit dan?
Oud 30-06-2011, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Spinning is echt ZO raar. Ik bedoel, je gaat fietsen. Voor je lol. Zadels zitten kut. Heel kut. En dan zit je niet eens buiten, waar je kan ademen enzo, maar in een zompig gebouw waar iedereen meer zuurstof gebruikt dan er door een raam praktisch naar binnen kan komen. En dan ga je op muziek fietsen. Fietsen op muziek.
Gewoon up-tempo muziek opzetten en gaan met die banaan! Ik fiets altijd snel, omdat ik op de fiets naar snelle muziek luister.

Citaat:
Ik ging eerst ook altijd maar zo'n tien kilometer per uur, want mijn fiets was kapot en toen deden alleen de eerste twee van de zeven versnellingen het nog. Gewoon eerder vertrekken.
Tien?
Carn
Carn is offline
Citaat:
Hmm, krijg pas in september een telefoon waar zulke dingen mee kunnen. Had al eerder het idee dat dat wel tof zou zijn ja. En trainers zijn fijn ja, maar zelfs een deelgenoot hebben is al beter dan alleen gaan.
Nou ja..hardlopen vind ik eigenlijk vaak wel prima om alleen te doen; even juist met niemand hoeven praten, muziekje luisteren . En als je wat sneller gaat lopen wordt praten ook wat lastiger ;o
Verwijderd
Citaat:

En whut wat zie jij er belabberd uit dan?
Verbrand en met rode bultjes
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten