Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2012, 13:13
klooterkip
klooterkip is offline
Citaat:
ok heel erg bedankt
maar ik heb zoieso niet zoveel vrouwelijke vormen al.. vindik, dus daardoor kan het ook zijn dat ik iets minder weeg
Ik wil toch nog even zeggen dat er een verschil tussen jouw mening is en de feiten. Ik weet natuurlijk niet hoe je eruit ziet, maar dat jij vindt dat je dik bent, betekend niet gelijk dat je dat ook bent Ik denk dat je een perfect gewicht hebt, misschien zelfs iets aan de lichte kant.
Oud 20-05-2012, 14:03
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
hehe ok bedankt :3
ik hoop dat die vormen noujuist iets meer komen! maar soms betwijfel ik het omdat mn zus al bijv veel grotere borsten had op mijn leeftijd, terwijl ik eerder ongesteld was dan haar..
maarja ik wacht wel af hoe dat zal eindigen x)
en nee ik vind mezelf niet dik, maar soms denkik het maar dat komt omdat ik een holle rug heb, dus een boller buikje.. en dan hebik het gevoel alsof ik meer moet afvallen om dunner te lijken dan normale mensen..
ik hou ook echt de hele dag mn buik in maar het wordt er niet beter op Dx
maarja bedankt voor jullie reacties ^^
Oud 20-05-2012, 14:06
Pluis
Pluis is offline
Mijn zus had op haar 12e al borsten, ik kreeg ze pas op m'n 14e/15e en ik ben haar zo ruim voorbij gegaan dat ik heel even een verkleining heb overwogen Leeftijd zegt dus niks. Oh en als je over een paar jaar naar foto's kijkt van nu dan denk je dan van god wat stelde ik me toch aan ik zag er prachtig uit toen. (dat is iig wel mijn ervaring :'))
Oud 20-05-2012, 14:15
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
hihi ok bedankt xD
njah ik denk nu ook wel dat ik me een beetje aanstel, ook met mijn gewicht, ik denk gewoon dat bij alles wat ik eet, dat het op mn buik komt
mijn vriendin is 15 kilo zwaarder dan mij, maar even lang en oud, maar ik vind haar eigenlijk noujuist hele mooie vormen hebben dus eigenlijk wil ik zelf ook wel iets zwaarder worden
in ieder geval bedankt voor het goede advies ^^
Oud 21-05-2012, 16:39
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Niet alles wat je eet komt op je buik, maar alles wat je eet komt IN je buik, dus nadat je iets hebt gegeten is je buik inderdaad wat dikker. Daar is niets mis mee. Het is maar goed dat je buik een beetje uitzet als er eten in zit, anders kwamen je organen in de verdrukking of kon je moeilijker ademen.
Oud 21-05-2012, 18:21
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
hehe ja ok das waar xD
Oud 22-05-2012, 16:49
xMuppet
xMuppet is offline
Hey ik weet niet of ik het topic, nog onoverzichtelijke maak maar goed.

Mijn vraag;

Ik merk dat als ik geen nutella naar school neem, of 's ochtends eet. Dat ik dan honger blijf hebben, dat 'stimuleerd' me ook om het te blijven eten omdat ik geen honger wil hebben. Want als i honger heb eet ik makkelijker koekjes, snoep, chips weg en dat wil ik dus voorkomen. Het gekke is dat ik er niet van aankom, ik weeg gewoon 54 kilo en ik ben 1.70 cm. Dus dat is het probleem neit maar ik eet onregelmatig vind ik zelf, op school heb ik soms ook geen trek en eet ik maar 1 boterham. Of geen. Om ze thuis om 3 uur weer op te eten. Niet optimaal dus.

Ik vroeg me dus af hoe het komt dat ik geen honger meer heb met nutella (suikers denk ik zelf), maar wel met leverworst, pindakas etc? En of ik niet té onregelmatig eet?
Oud 22-05-2012, 17:28
Verwijderd
Heb het wel eens gelezen dat mensen die smorgens chocola geen/minder honger hebben en dus minder snoepen maar op dit klopt geen idee.
Oud 27-05-2012, 11:39
foreveryoung16
foreveryoung16 is offline
Heeii,

ik ben een meisje van 16, ik ben ong. 1.63 en ik weeg 55 kg.
Het klinkt alsof het niet veel is en veel mensen zouden er jaloers op zijn.
Maar ik heb korte benen, en een buikje.
Ik draag (bijna) altijd hakken zodat ik wat groter lijk, dus mijn benen ook langer lijken..
dan valt het wel mee.. maar dan nog steeds heb ik erg dikke benen..
Van veel mensen hoor ik altijd, ja jij bent slank en blabla.. maar nu zeggen zelfs mn ouders dat ik te dik wordt als ik niet uitkijk en dikke benen heb, daar wordt ik zo onzeker van.
Ook draag ik vaak (korte) rokjes zodat mn benen langer lijken maar als ik een broek wil kopen voel ik me al snel een worstje..
hebben jullie misschien tips om af te vallen, of in ieder geval mn benen te laten afvallen?

xx
Oud 27-05-2012, 12:10
Martiño
Martiño is offline
Verder heb je een prima verhouding tussen je lengte en gewicht, je BMI is 21 en dat is prima. Waarschijnlijk groei je wel nog een klein beetje dus dan veranderen de verhoudingen in je lichaam ook wel. En als mensen zeggen dat je slank bent is dat toch geen probleem? Ik denk dat je ouders vooral bedoelen dat je gewoon voorzichtig moet zijn met je levensstijl, nu ben je nog slank maar als je niet goed op je eetpatroon/bewegingspatroon let is dat voorbij voor je het weet. Maar ik zou me nu niet al te veel zorgen maken.
Oud 27-05-2012, 18:46
Pluis
Pluis is offline
als je korte stevige benen hebt, dan kan je het beste rokjes dragen tot net boven de knie. Wat betreft broeken kan je het beste broeken nemen met rechte pijpen (dus geen skinny jeans) waarvan de pijp tot net boven je hak valt. de lengte van de broekspijpen is belangrijk, want als die te lang zijn en ze frommelen op je voeten lijk je nog korter.

Afvallen hoef je niet, je moet gewoon zorgen dat je niet zwaarder wordt, dat is denk ik ook waar je ouders op doelen. Jouw ouders zeggen ook dat je moet oppassen dat je niet te zwaar wórdt, niet dat je dat al bent.
Daarnaast lijken je benen als je er zelf van bovenaf naar kijkt altijd groter en dikker dan wanneer je er van vooraf of opzij naar kijkt. Ga eens op een afstand van zo'n 5-10 meter van een spiegel staan, en kijk dan nog eens. Als het goed is vallen dan je benen helemaal niet zo op ten opzichte van de rest van je lijf.
Oud 28-05-2012, 00:25
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb ook vrij forse bovenbenen, maar skinny jeans staan juist beter dan rechte pijpen, omdat bij die laatste de slanke enkel wegvalt en je onderbeen net zo dik lijkt als her bovenbeen.maar ik heb vrij dunne onderbenen dus misschien werkt dat weer anders.
Oud 29-05-2012, 19:08
xMuppet
xMuppet is offline
Citaat:
Hey ik weet niet of ik het topic, nog onoverzichtelijke maak maar goed.

Mijn vraag;

Ik merk dat als ik geen nutella naar school neem, of 's ochtends eet. Dat ik dan honger blijf hebben, dat 'stimuleerd' me ook om het te blijven eten omdat ik geen honger wil hebben. Want als i honger heb eet ik makkelijker koekjes, snoep, chips weg en dat wil ik dus voorkomen. Het gekke is dat ik er niet van aankom, ik weeg gewoon 54 kilo en ik ben 1.70 cm. Dus dat is het probleem neit maar ik eet onregelmatig vind ik zelf, op school heb ik soms ook geen trek en eet ik maar 1 boterham. Of geen. Om ze thuis om 3 uur weer op te eten. Niet optimaal dus.

Ik vroeg me dus af hoe het komt dat ik geen honger meer heb met nutella (suikers denk ik zelf), maar wel met leverworst, pindakas etc? En of ik niet té onregelmatig eet?

Heeft iemand anders nog tips of iets?
Oud 30-05-2012, 08:04
klooterkip
klooterkip is offline
Dat je geen 'honger' hebt is of een verslaving aan suikers of onzin, het zit sowieso in je hoofd. En je eet te onregelmatig, dat moet je veranderen net zoals de nutella.
Oud 30-05-2012, 08:47
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
volgensmij kan je toch best een boterham met nutella eten als je een kind bent hoor..
Oud 30-05-2012, 15:25
klooterkip
klooterkip is offline
Het is maar net wat je wil, natuurlijk mag je nutella eten, chips e.d. Maar zij zei net dat ze wil stoppen met koekjes en chips, dus ik vraag me af waarom ze de nutella laat staan.
Oud 30-05-2012, 17:59
Verwijderd
Citaat:
volgensmij kan je toch best een boterham met nutella eten als je een kind bent hoor..
Af en toe kan heus wel, maar juist als kind is het funest voor je tanden volgens mij
Oud 30-05-2012, 18:39
Martiño
Martiño is offline
Zoals met alles geldt gewoon dat het met mate best kan. Als je een divers en gebalanceerd voedingspatroon hebt kun je best zo nu en dan een boterham met zoetigheid eten.
Oud 30-05-2012, 19:01
xMuppet
xMuppet is offline
Citaat:
Dat je geen 'honger' hebt is of een verslaving aan suikers of onzin, het zit sowieso in je hoofd. En je eet te onregelmatig, dat moet je veranderen net zoals de nutella.
Even voor de duidelijkheid het zit niet in mijn hoofd :')
Ik merk gewoon als ik nutella eet = geen honger 's middags. Boterham met worst= wel honger. Ik zelf denk dat het ligt dat ik met nutella meer erop doe dan bij worst. En ik bij worst dus meer boterhammen mee moet nemen. Waarom denk je meteen dat ik een suikerverslaving heb?
Oud 30-05-2012, 19:15
Martiño
Martiño is offline
Probeer anders wat meer brood te eten met minder beleg, bijvoorbeeld altijd een dubbele, dikke en vezelrijke boterham (dus bruin brood, geen wit). Dan krijg je ook sneller een vol gevoel.
Oud 30-05-2012, 19:19
xMuppet
xMuppet is offline
Ik eet altijd al bruine boterhammen, (mams vind wit flut) dus daar ligt het niet aan. Ik denk dat ik gewoon een verkeerde levenstijl heb ontwikkeld met teveel pasta :'). Ik ga proberen het te veranderen, het is ook zo nu dat ik me 'dik' voel na een boterham met nutella omdat ik die afkeurende blikken zie ^^
Oud 30-05-2012, 19:21
Martiño
Martiño is offline
Wat een onzin, die afkeurende blikken, er is niks mis met een boterham met pasta. Kijk of je dikkere snedes kunt vinden en of je het brood minder dik kunt besmeren. En ga anders gewoon op zoek naar een gezonder alternatief, probeer gewoon vanalles uit, beetje experimenteren.
Oud 30-05-2012, 19:35
xMuppet
xMuppet is offline
Hoe bedoel je dat ik het verzin dat ze afgekeurd kijken of dat ze niet afgekeurd moeten kijken? ;']
Want ze kijken het wel, me vriendinnen maken ook opmerkingen '_'

En ja was ik ook van plan :-)
Oud 30-05-2012, 19:50
Martiño
Martiño is offline
Ze moeten niet afgekeurd kijken! Er is toch niks mis met je figuur? Wat boeit het dat je af en toe een boterham met pasta eet? Het is prima dat je gezonder wil eten, maar tenzij je vriendinnen diëtist zijn hebben ze geen enkele reden om kritiek te hebben zo lang jij een normaal figuur hebt.
Oud 30-05-2012, 20:26
klooterkip
klooterkip is offline
Citaat:
Even voor de duidelijkheid het zit niet in mijn hoofd :')
Ik merk gewoon als ik nutella eet = geen honger 's middags. Boterham met worst= wel honger. Ik zelf denk dat het ligt dat ik met nutella meer erop doe dan bij worst. En ik bij worst dus meer boterhammen mee moet nemen. Waarom denk je meteen dat ik een suikerverslaving heb?
Omdat het volkomen belachelijk is misschien? laten we even de voedingswaarde van worst er nutella erbij pakken? Worst is gezonder, en zelfs al zou er verschil inzitten, het blijft minimaal. Te klein om zo'n gevoel van honger te veroorzaken...
Oud 31-05-2012, 16:35
xMuppet
xMuppet is offline
Het kan belachelijk klinken, maar je hoeft niet meteen conclusies te trekken. Worst is gezonder Ja. Maar je doet er al snel Minder op dan bij een broodje Nutella, ik in ieder geval ;=)
Je onderbouwt je mening totaal niet, ja nu met een excuus dat worst gezonder is. Dat zegt niet dat het meer vult
Oud 31-05-2012, 16:46
Pluis
Pluis is offline
Ik houd niet van hartig beleg op mijn brood, zeker 's ochtends niet. Ik eet daarom eigenlijk al mijn hele leven zoetigheid op mijn brood en ik herken ook wel een beetje dat als ik dan toch iets hartigs (vlees/kaas) op brood had dat ik dan sneller trek kreeg. Sommige mensen zijn gewoon meer van de suikers dan anderen, en zolang je daarbij een gezond gewicht hebt is dat niet per se goed of slecht.
Oud 31-05-2012, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Ik houd niet van hartig beleg op mijn brood, zeker 's ochtends niet. Ik eet daarom eigenlijk al mijn hele leven zoetigheid op mijn brood en ik herken ook wel een beetje dat als ik dan toch iets hartigs (vlees/kaas) op brood had dat ik dan sneller trek kreeg. Sommige mensen zijn gewoon meer van de suikers dan anderen, en zolang je daarbij een gezond gewicht hebt is dat niet per se goed of slecht.
Dat je ze verbrand is inderdaad mooi, maar dan zit je alsnog met alle andere nadelen van suiker, zoals het veroorzaken van een insulinepiek en schade aan je tanden (en nog veel meer slechte kanten) . Suiker is dus altijd slecht.
Oud 31-05-2012, 19:33
Pluis
Pluis is offline
Ach helemaal niet man, suiker is helemaal niet altijd slecht. En zuren zijn veel slechter voor je tanden dan suikers, tandartsen zeggen niet dat je geen zoetigheid mag eten, tandartsen zeggen dat je je eetmomenten moet beperken. En van zoetigheid op je brood tov kaas/vlees op je brood wordt die piek écht niet significant hoger. Zulke dingen zijn pas relevant als je heel intensief sport (marathons/topsport) of als je diabetes hebt. Als je een normale tiener bent (of in mijn geval twintiger) kan je prima zoetigheid op je brood eten.
Oud 31-05-2012, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Ach helemaal niet man, suiker is helemaal niet altijd slecht. En zuren zijn veel slechter voor je tanden dan suikers, tandartsen zeggen niet dat je geen zoetigheid mag eten, tandartsen zeggen dat je je eetmomenten moet beperken. En van zoetigheid op je brood tov kaas/vlees op je brood wordt die piek écht niet significant hoger. Zulke dingen zijn pas relevant als je heel intensief sport (marathons/topsport) of als je diabetes hebt. Als je een normale tiener bent (of in mijn geval twintiger) kan je prima zoetigheid op je brood eten.
Je hebt gelijk, ik overdreef een beetje met het giftig zijn. Ik kan beter zeggen: suiker is een voedingsmiddel dat "lege calorieën" levert: het levert alleen energie en bevat verder geen essentiële voedingsstoffen. Suiker heeft dus geen positieve gevolgen, alleen maar negatieve (teveel om op te noemen, maar bij matig gebruik significant vaak niet te erg). Wanneer je niet teveel calorieën eet, zul je de negatieve gevolgen deels beperken. Dit is vooral het geval wanneer je jong bent, omdat men dan relatief veel beweegt en men een snellere stofwisseling heeft.
Je argument van dat zuren slechter zijn is wel waar, maar dat betekent niet dat suikers niet slecht zijn. Dat suikers slecht zijn voor je gebit is allang bekend.
Hoe kom je er trouwens bij dat de insulinepiek niet significant hoger wordt t.o.v. kaas/vlees? Kaas/vlees bevat geen snelle koolhydraten en verhoogt dus, voor zover ik weet, de insulinepiek niet, terwijl suiker dit juist wel doet.
Natuurlijk kun je als normale tiener prima zoetigheid op je brood eten, maar het is wel ongezond. Hoe ongezond hangt zeker af van de hoeveelheid, maar als je standaard elke lunch alleen maar zoetigheid als beleg neemt dan ben je absoluut ongezond bezig.
Oud 31-05-2012, 20:23
Pluis
Pluis is offline
Suiker (en dan hebben we het over glucose, voor de duidelijkheid) is de belangrijkste bron van energie voor je lichaam en is daarmee dus alles behalve "leeg". Je hersenen functioneren bijvoorbeeld vrijwel volledig op glucose. Geen suikers eten is dus helemaal niet goed voor je.
Ik ben het wel met je eens dat te veel suikers niet goed zijn (dus overmatig snoepen en koekjes eten en dat soort fabrieksbewerkte fratsen) maar een hele voedingsgroep de prullenbak in schuiven is onzin. Daarmee is de grens tussen gezond/ongezond ook lastig te bepalen. Kaas is bijvoorbeeld vrij vet (en dan heb ik het over "gewone kaas", niet over die 30+ spullen) en daarmee dus ook "ongezond", als je er te véél van neemt.

Ik zeg ook niet dat je alleen maar onzin verkondigt, ik probeer alleen wat meer nuance in je verhaal aan te brengen omdat ik het idee heb dat jouw ideeën over voeding nogal overheerst worden door sporten en spieren opbouwen en wat je daarvoor moet doen met eten. De gemiddelde nederlander wil dat helemaal niet en hoeft dus ook al die aanpassingen niet in zijn/haar dieet te maken en hoeft dus ook niet alles dat suiker heet in de prullenbak te gooien.
Oud 31-05-2012, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Suiker (en dan hebben we het over glucose, voor de duidelijkheid) is de belangrijkste bron van energie voor je lichaam en is daarmee dus alles behalve "leeg". Je hersenen functioneren bijvoorbeeld vrijwel volledig op glucose. Geen suikers eten is dus helemaal niet goed voor je.
Ik ben het wel met je eens dat te veel suikers niet goed zijn (dus overmatig snoepen en koekjes eten en dat soort fabrieksbewerkte fratsen) maar een hele voedingsgroep de prullenbak in schuiven is onzin. Daarmee is de grens tussen gezond/ongezond ook lastig te bepalen. Kaas is bijvoorbeeld vrij vet (en dan heb ik het over "gewone kaas", niet over die 30+ spullen) en daarmee dus ook "ongezond", als je er te véél van neemt.

Ik zeg ook niet dat je alleen maar onzin verkondigt, ik probeer alleen wat meer nuance in je verhaal aan te brengen omdat ik het idee heb dat jouw ideeën over voeding nogal overheerst worden door sporten en spieren opbouwen en wat je daarvoor moet doen met eten. De gemiddelde nederlander wil dat helemaal niet en hoeft dus ook al die aanpassingen niet in zijn/haar dieet te maken en hoeft dus ook niet alles dat suiker heet in de prullenbak te gooien.
Dat zou goed kunnen
Oud 31-05-2012, 22:08
ralph94
ralph94 is offline
Ik heb het gevoel dat ik veel te weinig weeg ..

Ik ben een jongen van 16 en ben ongeveer 1 meter 86. Ik weeg 65.. Alhoewel de ene soms 69 aangeeft en de ander 63 endan weer 65,5 of so ..

Maar ik ben geen echte eter alhoewel ik denk ik veel vet in me heb omdat ik ook geen gezonde eter ben. Ik snoep veel, etc.

Is het iets om me zorgen over te maken of komt het vanzelf? En anders misschien tips zodat ik op een gezonde manier toch wat meer gewicht kan krijgen?
Oud 31-05-2012, 22:26
Verwijderd
Het zit wel aan de lichte kant, maar waarschijnlijk niet iets om je druk om te maken. Het lijkt me sterk dat je veel vet hebt, dat kun je toch wel zien?
Misschien is het een idee om een aantal keer per week aan krachttraining te doen. Zo neemt je gewicht op een gezonde manier toe. Je kunt ook proberen om meer te gaan eten (maar dan dus wel gezond eten ). Of een combinatie van die twee, dat is nog beter. Vervang je tussendoortjes voor bruine boterhammen.
Oud 31-05-2012, 22:53
ralph94
ralph94 is offline
Ja je kunt ook veel vet hebben zonder dat je dik bent maar dan weeg je geloof ik wel veel dus lijkt me sterk. Oke zal t proberen van de boterhammen. En wat voor krachttraining precies? Fitness ofgewoon dingen thuis ?
Oud 31-05-2012, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Ja je kunt ook veel vet hebben zonder dat je dik bent maar dan weeg je geloof ik wel veel dus lijkt me sterk. Oke zal t proberen van de boterhammen. En wat voor krachttraining precies? Fitness ofgewoon dingen thuis ?
Tenzij jij veel verschillende apparaten thuis hebt staan en overal verstand van hebt, zou ik naar een fitnesscentrum gaan
Oud 01-06-2012, 09:01
Cemel_Dosce
Cemel_Dosce is offline
Citaat:
Mag ik even?
Hoe wil je diabetes voorkomen als je niet let op de hoeveelheid suikers die je binnen krijgt? Ik zou in ieder geval als je het niet vermijdt, wel letten op dat je het niet teveel gebruikt. Als je hele dag bestaat uit suikers en zoetigheden kan ik bijna garanderen dat je iets oploopt. En ja, zoetigheid op je boterham is nog ok, maar als je daarnaast gaat zeggen dat suiker helemaal niet altijd slecht is... het is vaak wel slecht. Je bloedsuikerspiegel stijgt en gaat om laag binnen no time als je bepaalde suikers eet. Brood met suiker -> Suiker met suiker bovendien.

Mensen hebben vaak last van hoofdpijn gehad, ivm suiker.. Migraine dus etc.
Oud 01-06-2012, 15:04
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Mag ik even?
Hoe wil je diabetes voorkomen als je niet let op de hoeveelheid suikers die je binnen krijgt? Ik zou in ieder geval als je het niet vermijdt, wel letten op dat je het niet teveel gebruikt. Als je hele dag bestaat uit suikers en zoetigheden kan ik bijna garanderen dat je iets oploopt. En ja, zoetigheid op je boterham is nog ok, maar als je daarnaast gaat zeggen dat suiker helemaal niet altijd slecht is... het is vaak wel slecht. Je bloedsuikerspiegel stijgt en gaat om laag binnen no time als je bepaalde suikers eet. Brood met suiker -> Suiker met suiker bovendien.

Mensen hebben vaak last van hoofdpijn gehad, ivm suiker.. Migraine dus etc.
Van suiker eten krijg je geen diabetes. Van heel veel (zoetigheid) eten krijg je wel overgewicht en dat leidt wel tot een veel groter risico op het ontwikkelen van diabetes. Daarnaast zijn die schommelingen in je bloedsuikerspiegel helemaal niet zo groot. Je lijf houdt dit vrij strikt tussen de 4 en de 8. Die daling is dus helemaal niet zo gigantisch als je denkt. Het idee dat suiker slecht voor je is komt nog voort uit de tijd dat mensen met diabetes suikervrij moesten eten. Inmiddels is duidelijk geworden dat het niet gaat om suikervrij eten, maar om niet te véél eten.
Diabetes (type 2, voor de duidelijkheid) voorkom je dus voor een deel door niet te dik worden. Er is ook een genetische component, en daar kan je (logischerwijs) niets aan veranderen.
Oud 05-06-2012, 19:00
Verwijderd
Kun je in de overgang zijn als je nog ongesteld word?
Ik heb echt alle klachten ervan ( echt stink zweet aanvallen vanuit het niks enzo)

Of kunnen die klachten ook voor iets anders zijn?
Oud 05-06-2012, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Kun je in de overgang zijn als je nog ongesteld word?
Ik heb echt alle klachten ervan ( echt stink zweet aanvallen vanuit het niks enzo)

Of kunnen die klachten ook voor iets anders zijn?
Moet dit nou echt in een voedingtopic?
Maar ehh, ik hoop dat je de ovulatie bedoelt in plaats van de overgang? Anders ben je er wel heel vroeg bij
Oud 05-06-2012, 19:23
Martiño
Martiño is offline
Die vragen horen hier niet dus ik splits het even af in een apart topic
Oud 10-06-2012, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het gevoel dat ik veel te weinig weeg ..

Ik ben een jongen van 16 en ben ongeveer 1 meter 86. Ik weeg 65.. Alhoewel de ene soms 69 aangeeft en de ander 63 endan weer 65,5 of so ..

Maar ik ben geen echte eter alhoewel ik denk ik veel vet in me heb omdat ik ook geen gezonde eter ben. Ik snoep veel, etc.

Is het iets om me zorgen over te maken of komt het vanzelf? En anders misschien tips zodat ik op een gezonde manier toch wat meer gewicht kan krijgen?
Je gewicht is prima bij je lengte, ook als je de komende jaren niet aan zou komen heb je nog een gezond gewicht.

Dat je zwaar moet zijn om vet te hebbben en dat je dat altijd duidelijk ziet, is daarintegen niet waar, het vet dat het meeste problemen oplevert is dat rond je organen, dit kun je niet zien en heeft niks te maken met dik zijn, maar met gezonde gewoonten. Nou zal dit niet zo'n vaart lopen op je 16e, maar het is beter om nu al te beginnen met gezond eten en sporten.
Oud 19-06-2012, 21:19
xjustme
xjustme is offline
Citaat:
Van suiker eten krijg je geen diabetes. Van heel veel (zoetigheid) eten krijg je wel overgewicht en dat leidt wel tot een veel groter risico op het ontwikkelen van diabetes. Daarnaast zijn die schommelingen in je bloedsuikerspiegel helemaal niet zo groot. Je lijf houdt dit vrij strikt tussen de 4 en de 8. Die daling is dus helemaal niet zo gigantisch als je denkt. Het idee dat suiker slecht voor je is komt nog voort uit de tijd dat mensen met diabetes suikervrij moesten eten. Inmiddels is duidelijk geworden dat het niet gaat om suikervrij eten, maar om niet te véél eten.
Diabetes (type 2, voor de duidelijkheid) voorkom je dus voor een deel door niet te dik worden. Er is ook een genetische component, en daar kan je (logischerwijs) niets aan veranderen.
Mijn zus at heel slecht (veel suikers ect.), maar was echt nog dun enzo, maar toen viel ze in 1x heel veel af en allemaal vage klachten.
Maar toen zei de dokter dat ze op weg was om diabetes te krijgen als ze zo daar gaat!. dus je hoeft niet perse overgewicht te hebben voor diabetes.
Oud 19-06-2012, 21:39
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Mijn zus at heel slecht (veel suikers ect.), maar was echt nog dun enzo, maar toen viel ze in 1x heel veel af en allemaal vage klachten.
Maar toen zei de dokter dat ze op weg was om diabetes te krijgen als ze zo daar gaat!. dus je hoeft niet perse overgewicht te hebben voor diabetes.
Ik speel deze kaart niet vaak maar: ik ben zelf bijna dokter en in mijn studieboeken staat nergens dat je van suiker eten diabetes krijgt. Waar je het wel van krijgt, dat is eigenlijk nog niet eens zo heel bekend. We weten wel dat mensen die ongezond leven (dik zijn, roken, te veel alcohol drinken en mensen die hart en vaatziekten hebben) vaker diabetes hebben. Maar dan hebben we het dus wel over diabetes type 2. Maar je snapt hopelijk ook wel dat mensen die heel veel suiker eten ook dik worden en dan krijg je van dat dik zijn wel weer diabetes.
Oud 19-06-2012, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Ik speel deze kaart niet vaak maar: ik ben zelf bijna dokter en in mijn studieboeken staat nergens dat je van suiker eten diabetes krijgt. Waar je het wel van krijgt, dat is eigenlijk nog niet eens zo heel bekend. We weten wel dat mensen die ongezond leven (dik zijn, roken, te veel alcohol drinken en mensen die hart en vaatziekten hebben) vaker diabetes hebben. Maar dan hebben we het dus wel over diabetes type 2. Maar je snapt hopelijk ook wel dat mensen die heel veel suiker eten ook dik worden en dan krijg je van dat dik zijn wel weer diabetes.
Dit. Wetenschappelijk onderzoek wijst erop dat dik zijn vermoedelijk de oorzaak is van diabetes type 2, niet suikerconsumptie op zich.
Oud 19-06-2012, 22:44
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Dit. Wetenschappelijk onderzoek wijst erop dat dik zijn vermoedelijk de oorzaak is van diabetes type 2, niet suikerconsumptie op zich.
Die twee gaan niet geheel toevallig wel vaak hand in hand..

Ik heb ook zo'n vermoeden dat mensen die overgewicht hebben gekregen zonder dat ze daar veel suiker bij hebben gegeten verhoudingsgewijs minder vaak diabetes hebben dan andersom..
Oud 20-06-2012, 01:09
Martiño
Martiño is offline
Heb je ook een wetenschappelijke bron die dat bevestigt of is het gewoon je 'gevoel'?
Oud 20-06-2012, 08:46
xjustme
xjustme is offline
http://www.diabetesfonds.nl/artikel/diabetes-type-2 !
Oud 20-06-2012, 09:44
Verwijderd
Heb je die pagina zelf ook gelezen? Daar staat nergens dat diabetes type 2 specifiek komt door suikerconsumptie. Als oorzaken worden genoemd: hoge leeftijd, overgewicht, te weinig bewegen en in de familie voorkomen. Natuurlijk veroorzaakt een hoge suikerconsumptie wel overgewicht, maar daar is ook geen discussie over.
Oud 20-06-2012, 15:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Klopt het dat je van prednisongebruik ook een verhoogd risico hebt op diabetes en hoe werkt dat dan?

Regels voor berichten