Advertentie | |
|
![]() |
|
Eerlijk gezegd zitten Apate en EoS bij mij allebei op hetzelfde niveau qua verdachtheid. Niet om dezelfde redenen, maar toch. EoS zou in mijn ogen heel goed een stille wolf kunnen zijn en Apate, nou ja, bij haar is het voor mij ook een gevoel dat ze inderdaad wel eens een slechte rol zou kunnen hebben - wat niet zo moeilijk is om te denken aangezien er zowat geen goeie rollen over zijn.
Omdat ik ze allebei niet echt echt verdenk en ik denk dat een losse stem zinloos is, stem ik op Apate om ervoor te zorgen dat het stemlijstje niet zo monotoon wordt. Ik stem dus op Apate. Eye of Sauron 1. Röps 2. Tink* 4. Apate 5. Mr.Mark Apate 2. Fantôme 6. Geel
|
Ik snap even één ding niet, maar het is nog wel belangrijk voor vanavond:
Volgens de wincondities verliezen we als de wolven in de meerderheid zijn. De heks en verrader worden noch als dorpeling noch als wolf meegetelt. Er zijn nu 3 wolven en 2 'dorpelingen' (ziener en slet) en nog 2 geliefden. Feitelijk zijn de wolven in de meerderheid, zitten de geliefden er nog in en hebben zij al gewonnen. Maar dat is vast niet het geval, anders hadden we het al gehoord. Ik ga er dus vanuit dat de geliefden in eerste instantie in de telling als dorpeling worden meegenomen. in dat geval zijn er nog 4 dorpelingen tegen 3 wolven en is het spel idd nog niet af. Maar klopt mijn aanname? want anders moeten we helemaal oppassen wat we doen vanavond..... nog meer dan we al moeten, bedoel ik. [edit] en ja, de wolven kunnen natuurlijk, ook als wij nu een fout maken, morgen hun verrader of heks eten, dus het is dan nog niet gelijk afgelopen. wat ik van belang vind is om te weten of de geliefden, zolang de dorpelingen of wolven nog geen overwinning hebben op de ander, als dorpeling worden meegeteld?? ik hoop wel dat het zo in elkaar zit anders is het wel oneerlijk verdeeld enzo ![]()
|
Zeg, A_O komt er niet wéér mee weg dat hij vergeten is om te stemmen of de deadline niet kende oid hoor... dus hij laat maar beter in de komende 55 minuten wat van zich horen
![]() Maaike heeft ook niet laten weten op wie ze stemt zeker? en van EoS ga ik er vanuit dat hij op Apate stemt, in een poging zn eigen hachje te redden... nou goed, misschien laten ze het nog even weten voor halfnegen, zou fijn zijn... oke, ik ben in een zeurmodus. maar ik wil graag dat iedereen ff zijn stem doorgeeft zodat we er nog wat mee kunnen straks.
|
Nou, ik weet wel dat de geliefden normaal niet meegeteld worden als dorpelingen (noch wolven) in de tellingen, dus in principe zijn er maar 2 dorpelingen (want ziener en slet tellen wel mee als dorpeling). Daarmee zijn de weerwolven in de meerderheid en de dorpelingen dus 'uitgeschakeld'. Dat betekent weer in principe dat de geliefden gewonnen hebben.
Spelleiders?
||
Citaat:
Maar gezien in dit geval niet eerst alle rollen zijn verdeeld en er daarna 2 geliefden zijn aangewezen (geliefden zijn nu een rol op zich) lijkt het me ook logisch dat die, tot één van de twee heeft gewonnen, meetellen als dorpeling. zo niet, dan is het al over nu ja... bovendien hebben de geliefden het anders wel heel makkelijk, weinig spelers en een rol op zich mét stemrecht dus je kunt gemakkelijk niet ontdekt worden als je gewoon braaf stemt en niks opvallends doet ![]()
|
We hebben de geliefden inderdaad meegeteld als dorpeling, omdat de wolven anders overpowered waren (5 slechte functies tegen 7 goede). Dat hadden we eigenlijk van te voren moeten zeggen, waarvoor excuus. Voor de rest blijven de wincondities gewoon hetzelfde:
De wolven winnen als de geliefden dood zijn en zij (exclusief andere slechte functies) met meer zijn dan de dorpelingen. De dorpelingen winnen als de wolven en de geliefden dood zijn. De geliefden winnen als ze allebei nog in leven zijn op het moment dat één van bovenstaande scenario's gebeurt (exclusief hun eigen dood, uiteraard).
|
De wolven hebben gekozen! En wel voor Eye of Sauron. Voor hen geen bijzonder voordelige keuze, want hij was heks.
1. .sann (wolfsbane) 2. Queasy (tovenaar) 3. Röps 4. Thomas. (stille aanbidder) 5. Apate 6. Geel 7. Tink* 8. Maaike. 9. Eye of Sauron (heks) 10. Fantôme 11. Alpha_Omega 12. Mr.Mark 13. Absinthe (leerling-tovenaar) 14. Sabir (jager) Magenta = gehangen. Groen = gegeten. Blauw = geschoten. Nu hebben ze tot morgenavond 20:30 om hun volgende maaltijd door te geven. Oeioeioei, aiaiai.
||
Citaat:
A_O komt later met de mededeling dat hij óók op EoS heeft gestemd, wel pas nadat de uitslag was gepost overigens. Van Maaike niks gehoord verder op wie zij heeft gestemd. Er zijn verschillende scenario's mogelijk (en vast nog wel meer dan die ik in eerste instantie zie) 1) A_O heeft níet gestemd. Het werd gelijkspel omdat er één wolf onder Apate staat en twee onder EoS. De verrader heeft niet zitten klooien. In dit scenario is het wel moeilijk te bedenken wie we dan gaan hangen, het kan feitelijk iedereen zijn ![]() 2) A_O heeft niet gestemd. het werd gelijkspel omdat beide rijtjes één wolf bevatten en de andere wolf iemand zonder stem is (A_O? Maaike?) De verrader stond onder EoS en is geswitcht naar Apate zodat de wolven mochten kiezen. In dat geval zijn er iig twee slechteriken onder EoS terug te vinden. 3) A_O heeft niet gestemd. Er staat één wolf in de rijtjes (onder EoS) en de verrader is dan ook onder EoS terug te vinden. de volgende die we ophangen moet dan dus onder EoS staan, alleen even kijken wie de meest logische keuze is. 4) A_O heeft wel gestemd op EoS. uitslag op papier is dan 5-3 maar het werd gelijkspel. Dan twee wolven onder EoS, geen wolf onder Apate en de verrader staat ook onder Eos. In dat geval kunnen we de mensen onder EoS gaan ophangen met een risico van 25% de verkeerde op te hangen. 5) A_O heeft wel gestemd op EoS. Uitslag op papier wederom 5-3. Er staat één wolf onder Eos en één onder Apate (4-2). De verrader stond onder EoS en is geswitcht naar Apate waardoor het gelijkspel werd. Op dit moment is de situatie als volgt: 2 goeien en 2 geliefden (nu nog 4 mensen aan de kant van de dorpelingen) 3 wolven en 1 verrader (4 mensen aan de kant van de wolven. Verrader wordt niet meegeteld in de telling. dus voor de telling 3 wolven). De stand is dus, voor de telling, 4-3 in ons voordeel. Als we de geliefden ophangen is de stand 2-3 en zijn de wolven (zonder verrader!) in de meerderheid. Dan hebben de wolven gewonnen. Probleem is dus, hoe rottig die geliefden ook zijn, we ze keihard nodig hebben. We hebben er dus het meest aan een wolf op te hangen. Uiteraard ligt het er nog wel aan wat de wolven doen vanavond. het liefst eten ze even hun verrader op. Als zij de geliefden eten, hebben de wolven gewonnen. Als ze één van ons eten (ziener of slet) dan is de stand voor de telling 3-3 en zijn wij weer aan de beurt. Punt is dan dat de geliefden samen de ander overgebleven 'goeie' wel zullen ophangen en dat de verrader daar óf aan meedoet óf gelijkspel veroorzaakt voor de wolven. Shit, terwijl ik dit uittyp bedenk ik hoe kut dit is. Want de wolven moeten níet de geliefden eten want dan hebben ze gewonnen, ze moeten er liever niet een van ons eten, want dan winnen de geliefden of de wolven als de verrader gelijkspel maakt en dan alsnog een van de geliefden eet. Dus die wolven eten vanavond maar beter hun verrader op ![]() Het heeft ook geen zin meer om op verrader-jacht te gaan, sterker nog, als de wolven één van ons eten móeten we voor een wolf gaan (en niet voor iemand met stemrecht) want als we de verrader ophangen is het 3-3, dan zijn de wolven aan de beurt. Ze kunnen niet meer mishappen, tenzij ze niet stemmen (in dat geval is A_O toch maar liever de wolf), dan eten ze of de geliefden en hebben ze gewonnen of ze eten de andere van ons en dan hebben de geliefden gewonnen. kutkutkut wat een zooitje. Punt is dat we dus een wolf moeten gaan hangen en dat dat alleen nog zin heeft als de wolven vanavond hun verrader opeten.
|
Mja ik weet eigenlijk niet hoeveel zin analyseren enzo heeft, het heeft niet eens voordelen om maar heel hard te roepen dat je dorpeling bent simpelweg omdat het voordelig zou zijn als de wolven denken dat je verrader bent XD Volgens mij is het aardig uitzichtloos, als ze de geliefden eten is het afgelopen, als ze een dorpeling eten zijn in ieder geval de dorpelingen kansloos.
Mocht iedereen overleven dan lijkt A_O me het duidelijkst wolf. Sowieso (en ik ben niet zo voor dit soort argumenten maarja...) duurde het gisteren een poosje voordat de wolven hun gelijkspelbeslissing hadden gemaakt schijnbaar, dus dat zegt misschien ook wel wat over wie het zijn. |
![]() |
|
maar het hóeft nog niet over te zijn. zelfs als de wolven er vanavond een van ons eten, en wij hangen daarna een wolf op, is het weer 3-2 in ons voordeel (wel met 2 geliefden ja), daarna kunnen de wolven nog hun verrader eten waardoor het 3-2 in ons voordeel blijft, als wij daarna een wolf ophangen is het 3-1 en als de wolven dan de geliefden eten is er één dorpeling over en hebben we nog gewonnen. het is dus nog niet verkeken...
[edit] toen ik net aan het hardlopen was, bedacht ik me dat de geniale slet functie nog in dit spel zit, als die wordt gegeten gaat er niemand uit ![]()
Laatst gewijzigd op 18-09-2011 om 13:08. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zo
![]() ![]() En, uitslag. Wow, het is in ieder geval de heks, maar zoals eerder al werd gezegd: Het had beter een wolf kunnen zijn. Maar, het is een begin in ieder geval! En ik ben blij dat mijn stem in ieder geval meetelde, want het voelde een beetje faal achtig aan ![]() ![]() |
![]() |
||
Wat een uitslag
![]() Maar ik ga nu niet zeggen dat er sowieso twee wolven in het lijstje moeten hebben gestaan want dat lijkt me eigenlijk wel heel sterk. Maar stel dat het toch zo is, dan moet de derde wolf niet in een lijstje hebben gestaan dus moet Maaike. wolf zijn, want zij heeft geen stem doorgegeven. Maar dit is natuurlijk alleen zo als verder iedereen heeft gestemd op wie diegene heeft gezegd te stemmen en dan moeten er 2 wolven onder EoS staan. En wie die wolven dan zijn: tja, dat weet ik eigenlijk niet want ik heb bij Tink, Röps en Apate niet echt het idee dat ze slecht zijn. Statistisch gezien zouden er wel twee slechten tussen moeten zitten maar als ik moet kiezen weet ik dat zo niet. Dus dit idee kan even wat op de achtergrond gezet worden aangezien het me sowieso niet echt voor de hand liggend lijkt. Wat wel weer in het nadeel spreekt van Maaike. is hangronde 3. Als we er hier van uitgaan dat EoS en Sabir inderdaad hebben gestemd op Queasy zou Fantôme of Maaike. wolf moeten zijn, mits de andere wolf in het rijtje onder Sabir staat en er nog een wolf los staat of niet heeft doorgegeven te stemmen en verder het lijstje klopt natuurlijk. Ik denk wel dat de kans groter is dat dit lijstje klopt dan mijn vorige alinea aangezien het veel eerder in het spel is en het voor de geliefden nog niet zo bijzonder nodig is om te manipuleren (en Queasy en Sabir beide niet geliefden bleken te zijn). Maar in dit lijstje komt Maaike. weer ongelukkig terecht dus dat is ook weer in haar nadeel. Tink en Röps zijn in het andere lijstje dan de kandidaten voor wolf maar van hen weet ik zo niet goed wat ik moet denken. Röps heeft wel goede theorieën maar dat betekent dus niet meteen dat hij goed is want hij kan ook geliefde zijn. Maar zijn idee over A_O, daar kom ik zo op. Tink daarnaast, is niet echt bijzonder opvallend en heeft ook altijd een prima bijdrage gehad. Maar voor zover ik weet heeft ze nooit echt veel toegevoegd of overtuigende theorieën gepost. Het lijkt dus niet alsof ze probeert te manipuleren of iedereen mee te krijgen en hierdoor krijg ik het idee dat ze niet slecht is dus laat ik haar even voor wat het is. Toch moet Tink even goed opletten want als ze goed is, is het wel belangrijk dat ze even meespeelt want zeker aan het eind nu is het wel belangrijk dat iedereen even actief speelt want dan valt er meer op. Als ik trouwens iets over het hoofd zie met betrekking tot Tink, waardoor er toch vraagtekens bij haar moeten worden geplaatst hoor ik dat graag. En nu Alpha_Omega. Een vreemd geval moet ik zeggen want een wolf zou na een stemronde niet zeggen te hebben gestemd op de persoon onder wie 4 stemmen waren maar juist zeggen op de persoon met 3 stemmen te hebben gestemd. Want nu lijkt het 5-3 en toch is het gelijkspel. Dus het kan haast niet anders dan dat A_O niet wolf is en dus wel een andere functie. Verrader lijkt me ook niet echt voor de hand liggen en ik probeer ook even te bedenken wat voor voordeel A_O heeft als hij geliefde is door dit te zeggen. Natuurlijk blijft het vreemd maar het kan ook gewoon eerlijkheid zijn. Toch moet ik nog even kijken naar de argumentatie van Fantôme en Röps. Eerst Röps: Ik vraag me af waarom A_O wolf zou zijn want het is niet logisch dat A_O dan op EoS zou zeggen te stemmen. Toch krijg ik ook wel het idee dat A_O slecht is, simpelweg om het feit dat het duidelijk is dat hij hier verwarring probeert te zaaien. Dat kan natuurlijk in het voordeel zijn van de geliefden aangezien hiermee vrij weinig duidelijk is en ze dus samen kunnen aansturen op een bepaald persoon, wat redelijk overtuigend kan overkomen met een situatie als dit. En dan Fantôme: ik kan me enigszins vinden in haar theorie maar gezien mijn eerdere uitleg lijkt het me dan voor de hand liggen dat Maaike. wolf is, want dat is ook wel genoemd in haar theorie en dan lijkt me dit scenario het meest voor de hand liggen. Citaat:
Dus de conclusie van dit verhaal is dan: Verrader: Röps of Tink Opmerking: Waarschijnlijk Röps vanwege het verhaal wat ik eerder heb verteld: namelijk dat Tink minder verdacht voor mij is dan Röps. Wolf: Apate en Maaike. Opmerking: van Maaike. ben ik meer zeker dan van Apate Geliefde: A_O (en met wie? Misschien Geel, maar hier weet ik niet echt een antwoord op)
|
Maaike.
1. Fantome 12. Thomas. (Stille Aanbidder) 14. EoS (heks) 16. Mr. Mark Thomas (Stille Aanbidder) 2. Sabir (jager) 5. Rops 7. Tink 9. Geel 15. Maaike. Hangronde 1, daar was er niks geen gelijkspel. Het zou kunnen dat er één wolf onder beide stond. Fantome of Mr Mark zou dan wolf kunnen zijn en een wolf in het andere rijtje en een wolf alleen (Apate of Alpha staan alleen). In het andere rijtje zijn er sowieso twee stemmen waar, die van mij en die van Sabir. Als Maaike. een wolf is dan is het heel logisch dat de verrader wss onder Thomas is gaan staan en niet heeft gefucked maar daar ook echt staat. Ik heb op één of andere manier het idee dat Geel de verrader is, omdat hij mij verdacht maakt. Maar het is logischer dat Röps het is, aangezien hij dan nog in de afgelopen ronde op Apate kon stemmen om het gelijkspel te maken, want Geel stond daar al onder. Stel laatste ronde, Röps dekt Fantome. Geel is echt en er staan twee stemmen. Vervolgens dus mijn stem en Mr Mark? echt en dat maakt 2-2 gelijkspel. Ik laat Alpha even buiten beschouwing. Dan zou in ronde 1 3 stemmen op Maaike. en 4 echte op Thomas. Er vanuit gaande dat dit klopt is hangronde 2 ook logisch (Sabir eruit) met 4-2. Wat ik dan wel vreemd vind is waarom Röps de verrader dan niet een wolvenstem heeft gedekt en het gelijkspel heeft laten worden. Hier er vanuit gaande dat Fantome en Maaike. de wolven zijn onder Queasy. Beide zijn onschuldig dus in principe maakt het ook niet uit, maar toch even een note. Maar je hebt ook nog de geliefden. Geel zou geliefde kunnen zijn met Alpha, maar Mr Mark kan hier net zo goed een slaatje uit proberen te slaan door eerst met de dorpelingen mee te spelen, want de geliefden hebben deze nodig om de wolven uit te schakelen en daarna de dorpelingen proberen te overtuigen dat ze onschuldig zijn, waardoor zij winnen. Zeker nu het zo kritiek wordt met veel slechten er nog in, is het plausibeler dat de wolven de geliefden zo uit proberen te schakelen, dus daarom proberen ze nu toe te slaan en de wolven te pakken.
|
Wacht...
Mr Mark pmde toch de stem van Apate? Ik vraag me af of Apate hem zou hebben benaderd als ze niet echt kon stemmen. Als ze een wolf was geweest dan hoefde dat niet, dan kon ze gewoon doen alsof ze al gestemd had misschien. Hmmm, ik vind het apart. Spelen ze niet gewoon onder één hoedje en hoeven ze allebei niet te stemmen? Goede afleidingsmanouvre? Eye of Sauron 1. Röps 2. Tink* 4. Apate 5. Mr.Mark Apate 2. Fantôme 6. Geel Stel: Röps is de verrader. Apate is wolf, verrader stemt niet op wolf. Maar zijn stem telt wel, mijn stem ook. Apate en Mr Mark wolf is het ook 2-2 als Fantome en Geel en eventueel Alpha (wie dan ook) geliefden zouden zijn en nu proberen de wolven eruit te werken voordat ze de dorpelingen eruit kunnen werken. Queasy Fantôme Eye of Sauron (heks) Maaike. Sabir (jager) Sabir Mr. Mark Röps Absinthe Tink Sowieso drie goede stemmen op Sabir. Fantome en maaike weten we niet, kunnen ook wolven zijn. We weten ook niet of Queasy nou gestemd heeft of niet. Hangronde 1 kan ook nog gewoon 3-2 zijn geweest. Ik denk dat ik een beetje te snel van vertrouwen ben geweest net omdat Mr Mark mij niet verdenkt van een slechte functie. Maar ik denk dat hij mij ook zou kunnen manipuleren. En stel dat Maaike. heel erg onschuldig is, dan klopt hangronde 1 al veel meer. En over dat toevoegen gesproken, ik dacht toch wel even dat ik hier serieuze toevoegingen doe, ik manipuleer alleen niet. Ik zorg er niet voor dat mensen met mij meegaan, maar ik probeer ze zelf een goede keus te laten maken. Ik wacht af wat de wolven doen en daarna denk ik dat ik Mr Marks post maar even nader ga onderzoeken, want hij was ook wel vrij leidend in het stemmen op onschuldigen.
||
Oh, Tink, het is niets persoonlijks hoor, maar ik vind je posts enigszins onduidelijk. Je gaat te snel door alle namen en lijstjes en rondes heen zonder toevoegende informatie. Daarmee bedoel ik dus dat als je zegt dat X en Y dit of dat gedaan hebben, dat je dan niet herhaalt wánneer X en Y dat gedaan hebben, maar ervan uitgaat dat de lezer wel snapt dat je bedoelt dat het in situatie Z was. Persoonlijk vind ik dat moeilijk te volgen
![]() Citaat:
En, ik vind het vreemd waarom niemand tot nu toe heeft afgevraagd waarom de wolven voor EoS hebben gekozen en niet voor Apate - ervan uitgaand dat het gelijkspel was tussen die twee. Het kan zijn dat de wolven niet door hadden dat EoS heks was, maar het kan ook zijn dat ze wisten dat ze Apate erin moesten houden (wellicht omdat ze wolf is). En nu ga ik kijken of ik met een theorie kan komen die gebaseerd is op de stemlijstjes. Maar ik beloof niets! ![]()
|
Verwijderd
|
Uiteraard
![]() ![]() |
![]() |
|
“Nou en,” dacht Adolf. En daarna: “Dat gaat ook makkelijk, zeg.. Er worden ook helemaal geen echte mannen meer gemaakt in dit land. Iedereen is een wijf, alleen hebben sommige wijven piemels en baarden. En andere wijven zijn klein met grote hoofden en luiers aan. Maar het blijven allemaal wijven. Hm, misschien kan ik daar wel iets mee, ruige bonk die ik ben.” Met deze gedachte klopte hij zich tevreden op de borst, stond resoluut op van zijn barkruk, en liep – zonder z’n karnemelk af te rekenen, want zo’n lul was hij wel – het café uit, de straat op, richting Absinthes kunsthandel en met zijn voorhoofd regelrecht tegen haar voordeur aan. Een onverwachte tegenslag: ze waren dicht.“He!” riep Adolf en bonkte op de deur. “Hallo, doe eens open.” Hij graaide in z’n koffertje, haalde er wat tekeningen uit en frommelde ze door de brievenbus. Ze vielen als drollen op de deurmat. “Hallo, met Hitler. Van de tekeningen met de mooie meisjes. Ik kom even iets bespreken.” Dan hoorde hij gestommel in de gang, en een hoog stemmetje: “Ah wee, ben jij het weer? Ga weg, ik heb toch al gezegd wat ik van je drekkunst vind. En Moishe zei dat je een keer vijf euro van hem had geleend voor een blotevrouwenblad, dat vind ik ook raar. En een beetje vies.” Daar wist Adolf zo snel niets op te zeggen en even stonden ze zwijgend tegenover elkaar, met enkel wat centimeters hout tussen hen in. Toen zei Adolf: “Okay, ik kom wel door de brievenbus.” Hij voegde daad bij woord en voor Absinthe het wist stond Hitler in haar bescheiden ingerichte gang. Op de deurmat, zo tussen de proppen papier.
“Zo. En nu ga ik je eens laten zien wat echte kunst is,” zei hij op vervaarlijke toon. “Met, eh. Met deze verf hier.” Hij pakte de grote emmer verf die in de hoek van de gang stond en gooide die met een plens recht in Absinthes gezicht, waarop ze pardoes begon te smelten. “Ah! Shtik drek dat je bent! Shtupschlemiel! Joden zijn gans allergisch voor verf in hun gezicht! Whargargarrbbllllll.” “Allergisch,” dacht Adolf terwijl hij keek naar hoe haar strottenhoofd op het tapijt lekte. “Het zal eens niet.” Hij wilde er net nog iets lekker antisemitisch aan toevoegen toen daar zijn hond Eye of Sauron aangetrippeld kwam. "Waf waf, hallo Hitler!" zei Eye of Sauron. "Ah, EoS, goed dat je er bent. Er zijn er weinig die mijn meningen delen, maar aan jou heb ik altijd een trouwe metgezel!" Adolf gaf Eye of Sauron een aai over zijn bol. "Ja, waf waf, het is geen fijne wereld," zei Eye of Sauron. "De buitenlanders zijn de boel aan het overnemen! Vooral die nare Aziaten, waf waf. Ik heb er nog een paar gebeten in de oorlog. Vreselijke wezens zijn het, met hun brede koppen, platte neuzen, gele huid, wijde mond en spleetogen. Waf waf!" "Wat zit je te bazelen, hond? Je woorden klinken als het proza van een fantasyschrijver. En als ik ergens een hekel aan heb, dan is het fantasyverhalen. Alleen Twilight is nog wel oké." "Twilight? Gadverdamme! Pas op je woorden, hoor! Waf waf!" "Jij moet op je woorden passen, hond, anders krijg je klappen met de Hitlerstok!" Eye of Sauron begon vervaarlijk te grommen. Toen rende hij op Adolf af, de tanden ontbloot en de ogen vol vuur. Want kritiek leveren op het betere fantasyverhaal, dat kun je in het gezelschap van deze anders zo brave Duitse Herder maar beter niet niet doen! Maar floeps! Daar gleed Eye of Sauron uit in de plas jodendrab die overgebleven was van Absinthe. Hij maakte een achterwaartse salto, zoals Charlie Brown wanneer hij verbaasd is, en landde op zijn hondenkop. Pats! Dood was het arme dier. Adolf Hitler moest huilen. Want hij kon dan wel wreed zijn, dierenleed trok onze vriend zich wel degelijk aan. "Had ik maar nooit ruzie met hem gemaakt!" snikte Adje, "Het is mijn schuld dat hij dood is! Ik moet veel gecontroleerder te werk gaan. Dit kan zo niet." En zo, met de tranen nog op zijn Hitlerwangen, ging Adolf op weg naar het gemeentehuis. Voor een vergunning. ![]() Dat wordt nog een hele dag in de rij staan en niks interessants beleven. DE WOLVEN HEBBEN MISGEHAPT! ZE MOETEN HONGER LIJDEN. ARME WOLVEN. 1. .sann (wolfsbane) 2. Queasy (tovenaar) 3. Röps 4. Thomas. (stille aanbidder) 5. Apate 6. Geel 7. Tink* 8. Maaike. 9. Eye of Sauron (heks) 10. Fantôme 11. Alpha_Omega 12. Mr.Mark 13. Absinthe (leerling-tovenaar) 14. Sabir (jager) Magenta = gehangen. Groen = gegeten. Blauw = geschoten. Deze ronde is dus niemand doodgegaan. De dorpelingen hebben tot morgenavond 20:30 om hier hun voordeel mee te doen.
||
Citaat:
![]() Maar, volgens mij worden Alpha_Omega en Maaike. het meest verdacht. Ik ga denk ik op Maaike. stemmen omdat ik daarvan bijna zeker denk te weten dat ze wolf is, en omdat Alpha_Omega verdacht wordt gemaakt van geliefde zijn. We kunnen beter een wolf ophangen dan een geliefde. Ik stem dus toch maar wel nu op Maaike.
|
sorry ik heb het vandaag superdruk dus kan nu posten misschien ben ik op tijd thuis voor halfnegen...
maar ik stem A_O omdat ik het f*cked up zou vinden als iemand dit spelletje wint met niks doen. en bovendien staat A_O écht niet aan de goede kant, daar ben ik inmiddels wel van overtuigd.
Laatst gewijzigd op 19-09-2011 om 06:19. Reden: typefout |
![]() |
|
Whaaah ik weet het écht niet meer, wat een mindf*ck dit. Ik zit toch nog even met het lijstje van de laatste stemming te puzzelen, misschien zeg ik nu hetzelfde als Fantome gisteren maar ik wil even bekijken of we hier mogelijk Maaike's rol uit kunnen halen.
Eye of Sauron 1. Röps 2. Tink* 4. Apate 5. Mr.Mark (Alpha_omega) Apate 2. Fantôme 6. Geel 7. Eye of Sauron (heks) Aanname: iedereen met een stem heeft gestemd (behalve Maaike mogelijk). Dit betekent dus dat ik er vanuit ga dat áls A_O echt een stem heeft dat hij daar niet over liegt, want, waarom zou hij als hij een 'goedje' is (daar reken ik de geliefden in dit geval even bij). Verrader zou kunnen maar ik verwacht totaal niet dat hij dat is dus die optie laat ik buiten beschouwing. Stel, A_O heeft geen stem (is wolf). We hebben Geliefde, Geliefde, Slet, Ziener, Verrader, Heks, Wolf, Wolf. Dus 6 zuivere stemmen en we hebben gelijkspel. Dan heeft Maaike dus geen stem want anders hadden er maar 5 zuivere stemmers gestemd en had het nooit gelijkspel kunnen zijn. Het was dus 3-3 met nog één wolf onder Apate en de verrader die van EoS naar Apate is gegaan, of één wolf onder EoS (Apate zelf?). Stel, A_O heeft wel een stem. We hebben Geliefde, Geliefde, Slet, Ziener, Verrader, Heks, Wolf, Wolf, Wolf. Dus opnieuw 6 zuivere stemmen waarvan A_O er eentje heeft en het is gelijkspel. Dan heeft Maaike dus geen stem want anders kan het geen gelijkspel zijn. Dit zou betekenen dat het 3-3 is geworden, en dat er nog twee wolven in het EoS rijtje staan. Volgens mij is Maaike in alle scenario's waarbij iedereen die zegt gestemd te hebben ook daadwerkelijk heeft gestemd, wolf. Volgens mij zijn er niet eens aannames over A_O nodig zolang A_O maar de waarheid spreekt als hij wél een stem heeft. Heeft hij wel een stem en toch niet gestemd dan is het f*cked, maar dan is hij dorpeling of geliefde en snijdt hij zichzelf in de vingers. Ik heb sommige stukken wel drie keer overnieuw moeten schrijven omdat het niet klopte dus ik weet niet hoe zinvol deze analyse is maar als iemand fouten ziet? Ik dacht eigenlijk dat Geel verrader was, dus het is wel maf dat hij dan juist op Maaike zegt te stemmen. Blegh wat ingewikkeld. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kan het even niet bedenken
![]() Op zich ziet je post er goed uit, goed over nagedacht en ik zie niet direct iets wat misschien fout zou zijn oid. Dus in grote lijnen ben ik het in ieder geval met je eens. Behalve uiteraard het stukje dat ik wolf zou zijn, maar ja, dat zegt iedereen natuurlijk. Verder wil ik nu eigenlijk even de posts teruglezen vanaf de periode dat mijn internet weg was. Dus dan post ik zo nog even verder ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ineens uit het niets eigenlijk komen we op EoS. Daar gaan veel mensen op mee. Ik heb op hem gestemd omdat hij een van mijn verdachten was en ik dacht dat Mark misschien ook wel op EoS zou stemmen. Mijn redenatie was dus maar gewoon stemmen op iemand en hopen dat er niet te veel mensen op mij zouden stemmen.
Het werd toen gelijkspel ![]() ![]() Eye of Sauron 1. Röps 2. Tink* 4. Apate 5. Mr.Mark (Alpha_omega) Apate 2. Fantôme 6. Geel 7. Eye of Sauron (heks) Stel onder ons beide staat een wolf. Dan zijn er twee stemmen voor mij, vier voor EoS. Dan neem ik Alpha even mee in de totale lijst. De verrader kan dan zijn gewisseld van EoS naar mij toe, dan wordt het dus 3 - 3. Maar wie zou dan de verrader zijn? Alpha? Lijkt me heel erg onlogisch, want waarom zou hij dan zó laat nog zeggen dat hij EoS heeft gestemd en niet gewoon op mij? Dat is imo een veel handigere zet. Dan hebben we nog Mark, Tink en Rops. Echter heb ik eerder al gezegd dat ik bij alle 3 niet direct het idee heb dat ze slecht zijn. Ja, of ik natuurlijk, maar ik weet wat ik ben en ik weet dat ik gestemd heb op EoS. Het kan ook zo zijn dat er onder ons beide een wolf staat en dat de geliefden hebben lopen kloten. Maar dan kom ik weer terug op wat hierboven staat, waarom? Dus nee, niet logisch. En dan zou de derde wolf iemand moeten zijn die niet gezegd heeft op wie hij zou "stemmen". Er kunnen twee wolven onder EoS staan, en een onder mij. Dan is het 3-2. In dat geval heeft de verrader gezegd op EoS te stemmen, maar op totaal iemand anders gestemd. Dat lijkt me ook niet heel erg logisch. Wat ook een mogelijkheid is, is dat Alpha wel gezegd heeft te stemmen, maar eigenlijk niet gestemd heeft. Dan zou het kloppen. Maar dan zit ik weer met hetzelfde rijtje mensen: Mark, Rops en Tink. Daar kom ik álweer niet verder mee. Goed, ik ben nog steeds geen steek verder dus, want op mij komt even niets logisch over en ik snap er geen hol meer van. Ik vind toch dat A_O en Maaike op het moment het meest verdacht zijn, Maaike omdat ze niets laat horen en A_O omdat, ja ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #88 deel 2 Geel | 92 | 24-09-2011 16:58 |