Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.wowwiki.com/Borean_Tundra Dacht even dat je fanatiek WoW'er bent geworden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ja, de regels zijn niet héél ingewikkeld, maar je moet ze wel leren, en voor 20 (?) naamvallen wordt dat wel aardig veel. Klinkerharmonie is er inderdaad wel, maar dat helpt niet echt omdat er gewoon 2 versies zijn voor iedere naamval afhankelijk van de klinkerharmonie (als dat nodig is). |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, ik vind naamvallen ook moeilijker, doordat je moet verbuigen inderdaad. Het Russisch heeft trouwens behoorlijk wat voorzetsels (en geen lidwoorden maar natuurlijk wel woordgeslachten) dus hm. Maar goed, ze hebben 'maar' zes naamvallen, ik weet niet of dat veel is. Eigenlijk weet ik sowieso niet zoveel van Russische grammatica, ik doe alles gewoon omdat ik het zo geleerd heb. Volgens de docente zit Russisch heel wiskundig in elkaar en halen wiskundigen die Russisch als minor doen altijd negens voor de grammaticatentamens
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En mja, 20 zijn er idd nogal wat, helemaal rottig met die woorden met rare stammen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat ik trouwens vaak lastig vind zijn talen die voorzetsels combineren met naamvallen, en dan in de ene betekenis bijvoorbeeld de accusatief en in de andere de datief. Met begrijpen lukt dat wel, maar spreken... ik kies gewoon altijd de verkeerde combinatie
![]() Laatst gewijzigd op 05-09-2011 om 17:31. Reden: dt is ook lastig *bloos* |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ze zei ook dat kinderen die tweetalig opgevoed zijn (wel echt vanaf de geboorte zo'n beetje) nooit dementie krijgen, omdat die tweetaligheid iets doet met de ontwikkeling van de hersenen. En toen zei ze tegen een jongen die wel Russische ouders heeft maar niet tweetalig opgevoed is - "Dementie is de ziekte van de 21ste eeuw, he, met al die verhoogde levensverwachtingen die we nu hebben. Je ouders hadden kunnen voorkomen dat je die ziekte kreeg, maar dat hebben ze dus niet gedaan."
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Hmm, ik had net Masterchef Australia s01e01 gekeken. Maar ik kon nergens e02 vinden en toen ging ik even kijken naar s02e01. In daarin kwam ik in de eerste seconde erachter wie de final two waren en wat later ook wie de winnaar was van seizoen 1
![]()
|
Ik ben maar met seizoen twee begonnen. En, really, een oude vrouw praat over de dyslexie van één van haar zonen alsof het een kwaardaardige, uitgezaaide kanker is.
![]() ![]()
|
![]() |
|
|