Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2011, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Het Zwitserse meisje zei laatst trouwens "Я люблю куклы". Dus ik verbeterde haar: "Я люблю кукол". "Waarom?" vroeg ze. Ik zat nogal van ehhhh. GEEN idee waarom.
O, dit had ik laatst ook In een discussie met een tweedejaars (die overigens behoorlijk goed Russisch sprak als je je bedenkt dat hij pas net aan z'n tweede jaar begonnen is). Hij zei 'она всегда молчает' en toen verbeterde ik hem met 'она всегда молчит'. Hij vond dat ik ongelijk had, toen hebben we er uiteindelijk om gewed, want hij was er stellig van overtuigd dat hij gelijk had en ik natuurlijk ook. Op zich had hij het ook gewoon goed geleerd want je hebt altijd de -ает na tijdsbepaling 'всегда' ('она всегда выключает свет' etc). 'Mолчать' is dan blijkbaar een uitzondering.

Maar dat wist ik natuurlijk niet uit te leggen, zo с бухты барахты, om drie uur 's nachts in de kroeg. Dus mijn verdediging kwam inderdaad ook neer op 'ehhhhhh' en 'nou, gewoon, daarom' zeggen.
Advertentie
Oud 26-09-2011, 14:41
Verwijderd
Ha, SYTYCD is in Tilburg opgenomen (de bootcamp). Op de fontys kunsten dus. Dansacademie, maar ook beelden van de drama-academie
Oud 26-09-2011, 14:43
Verwijderd
OMGGG
Oud 26-09-2011, 14:47
Verwijderd
Citaat:
O, dit had ik laatst ook In een discussie met een tweedejaars (die overigens behoorlijk goed Russisch sprak als je je bedenkt dat hij pas net aan z'n tweede jaar begonnen is). Hij zei 'она всегда молчает' en toen verbeterde ik hem met 'она всегда молчит'. Hij vond dat ik ongelijk had, toen hebben we er uiteindelijk om gewed, want hij was er stellig van overtuigd dat hij gelijk had en ik natuurlijk ook. Op zich had hij het ook gewoon goed geleerd want je hebt altijd de -ает na tijdsbepaling 'всегда' ('она всегда выключает свет' etc). 'Mолчать' is dan blijkbaar een uitzondering.

Maar dat wist ik natuurlijk niet uit te leggen, zo с бухты барахты, om drie uur 's nachts in de kroeg. Dus mijn verdediging kwam inderdaad ook neer op 'ehhhhhh' en 'nou, gewoon, daarom' zeggen.
Is dat niet gewoon omdat 'молчать' iets is waarvan je je onthoudt? Iets wat je niet doet geeft 'всегда' een andere betekenis. Want, je zegt ook 'всегда постится'. Al eindigt поститься natuurlijk sowieso niet op -аться.

En ik verzin dit nu ook maar net, dus ik weet niet of het ergens op slaat. Even uitzoeken.
Oud 26-09-2011, 14:49
Verwijderd
Ik weet dat 'ie niet aan mij gericht was, maar damn.
Oud 26-09-2011, 14:50
Verwijderd
In het portiek naast de mijne zijn ze de vestibule aan het verbouwen, en alle plafondplaten hangen los.

Toen ik daar vanochtend langsliep boog ik automatisch af in die richting, ondertussen onbestemd tastend naar de portal gun.
Oud 26-09-2011, 14:51
Verwijderd
Ohnee, dat zal gewoon aan het werkwoord liggen.
Oud 26-09-2011, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Ik weet dat 'ie niet aan mij gericht was, maar damn.
Eau, maar ik dacht dat met name die twee dit zouden waarderen, iedereen is natuurlijk van harte welkom dit stukje awesomeness te aanschouwen
Oud 26-09-2011, 14:53
Verwijderd
Ik vind de hele conversatie hier over Russisch wel interessant, maar ik krijg wel de indruk dat het een machtig moeilijke taal is.
Oud 26-09-2011, 14:54
Verwijderd
Blergh, Deus Ex HR werkt niet goed. Altijd zo'n hekel aan, niet-werkende releases fixen. Klote-Skidrow.
Oud 26-09-2011, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Ik vind de hele conversatie hier over Russisch wel interessant, maar ik krijg wel de indruk dat het een machtig moeilijke taal is.
Uhu. De eerste gedicteerde zin van de eerste les Russische Taal was 'De Russische taal is de moeilijke taal van het Grote Russische Volk'
Oud 26-09-2011, 14:55
Verwijderd
OMG, Jan Kooijman in SYTYCD: "Als je zelf niet voelt waar het over gaat, kun je het publiek ook niet laten voelen". WAT een nonsens.
Oud 26-09-2011, 14:56
Carn
Carn is offline
Citaat:
Blergh, Deus Ex HR werkt niet goed. Altijd zo'n hekel aan, niet-werkende releases fixen. Klote-Skidrow.
gewoon kopen voor het eggie
Oud 26-09-2011, 14:59
Verwijderd
Citaat:
gewoon kopen voor het eggie
Nou ja, dat is inderdaad een optie. Zeker omdat ik Portal 2 ook wil gaan kopen en dus toch aan Steam vast zit. Ik had alleen graag een eh, "uitgebreide" demo gehad
Oud 26-09-2011, 15:03
Verwijderd
O, Para, het staat vast hier ergens. Reist de vraag waar dan precies.
Oud 26-09-2011, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat geen keelklanken. 1, dat is pas een echte keelklank, of г1!
Ja, je kunt ze wel geen keelklanken vinden, maar taalkundig gezien zijn ze dat wel. Kennelijk.

Citaat:
Het is wel een onderdeel van de uitgang, maar niet van de standaarduitgang! Want, je zegt toch ook niet 'я смотрлю'. Enzo.
Volgens mij zijn и-vervoegingen gewoon alle vervoegingen waarvan de tweede persoon uitgaat op -ишь.
Haha, cмотрлю Die л is wel onderdeel van de standaardvervoeging, maar je hebt dus te maken met medeklinkerwisselingen. Als de stam eindigt op б dan wordt het бл, vanwege dissimilatie en assimilatie. Deze regel slaat toevallig op dat ene rijtje waar iedereen om moest lachen, omdat het zo'n lange rij van specifieke uitzonderingen is. Hier:

Spoiler

Zoals ik al zei, arme studenten.

Citaat:
O, ja, op de meet zei je toch ook dat Russisch-Engels treffender is dan Nederlands-Russisch? Ik wilde nog aan je vragen waarom, maar daarom dus.
Treffender dan Russisch-Nederlands, ja. Nederlands-Russisch gaat over 't algemeen prima. Hoewel het Nederlands weer een paar mooie brede woorden heeft, die soms moeilijk te vertalen zijn omdat het Russisch vooral specifieke woorden kent.
Oud 26-09-2011, 15:07
Verwijderd
Stichting Brein heeft via een niet nader genoemde Nederlandse e-paymentprovider naw-gegevens gekregen van een persoon die een illegale torrentsite zou runnen. De copyrightwaakhond had daarvoor gedreigd met een kort geding.

Oud 26-09-2011, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Ja, je kunt ze wel geen keelklanken vinden, maar taalkundig gezien zijn ze dat wel. Kennelijk.

Haha, cмотрлю Die л is wel onderdeel van de standaardvervoeging, maar je hebt dus te maken met medeklinkerwisselingen. Als de stam eindigt op б dan wordt het бл, vanwege dissimilatie en assimilatie. Deze regel slaat toevallig op dat ene rijtje waar iedereen om moest lachen, omdat het zo'n lange rij van specifieke uitzonderingen is. Hier:

Spoiler

Zoals ik al zei, arme studenten.
O, dat. Dat wist ik! Al had ik het niet zo op kunnen schrijven. Het is inderdaad een raar rijtje.

Citaat:
Treffender dan Russisch-Nederlands, ja. Nederlands-Russisch gaat over 't algemeen prima. Hoewel het Nederlands weer een paar mooie brede woorden heeft, die soms moeilijk te vertalen zijn omdat het Russisch vooral specifieke woorden kent.
Noem eens een voorbeeld van iets wat beter in het Engels dan in het Nederlands vertaald kan worden?
Oud 26-09-2011, 15:19
Chick Rock
Chick Rock is offline
Omfg Ben&Jerry's in de bonus, dan mag ik het weer kopen van mezelf
Oud 26-09-2011, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Omfg Ben&Jerry's in de bonus, dan mag ik het weer kopen van mezelf
Hoe erg in de bonus?
Oud 26-09-2011, 15:21
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Hoe erg in de bonus?
Nou ja, een symbolische 1 euro korting. Maar toch.
Oud 26-09-2011, 15:23
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik wil die nieuwe smaak wel even proberen
Oud 26-09-2011, 15:25
Verwijderd
Locked-in syndroom lijkt me een van de verschrikkelijkste dingen die je kunt hebben.
Oud 26-09-2011, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, een symbolische 1 euro korting. Maar toch.
Ja, dan heb je voor jezelf wel een justificatie. Ik ken het fenomeen.
Oud 26-09-2011, 15:26
Verwijderd
Wat een veel te serieuze post ineens. Wat is de nieuwe smaak B&J?! Ik ben altijd wel benieuwd naar andere smaken, maar ik eindig altijd met good ol' cookie dough.
Oud 26-09-2011, 15:27
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Betrapt.

Citaat:
Wat een veel te serieuze post ineens. Wat is de nieuwe smaak B&J?! Ik ben altijd wel benieuwd naar andere smaken, maar ik eindig altijd met good ol' cookie dough.
Iets met chocola en vredestekentjes. Maar er is nog geen naam voor.
Oud 26-09-2011, 15:28
Verwijderd
wie heeft abn amro? kan iemand even kijken of hij of zij wel kan inloggen bij internet bankieren?
Oud 26-09-2011, 15:31
Carn
Carn is offline
Citaat:
Nou ja, dat is inderdaad een optie. Zeker omdat ik Portal 2 ook wil gaan kopen en dus toch aan Steam vast zit. Ik had alleen graag een eh, "uitgebreide" demo gehad
De Beta is ook te vinden, een goeie 10 uur aan gameplay. Die draaide bij mij vlotjes in 1x
Oud 26-09-2011, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Locked-in syndroom lijkt me een van de verschrikkelijkste dingen die je kunt hebben.
Ik moest het even opzoeken en dat lijkt me inderdaad één van de afschuwelijkste dingen die je kunt hebben. Helemaal bewust zijn maar absoluut niets kunnen doen.. Wtf.
Oud 26-09-2011, 15:37
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik niet.
Oud 26-09-2011, 15:38
Verwijderd
Citaat:
wie heeft abn amro? kan iemand even kijken of hij of zij wel kan inloggen bij internet bankieren?
Hier kan het gewoon.
Oud 26-09-2011, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Ik niet.
This is not news to me. Jij zou nog Euro Shopper poep eten als je daarmee "veel" geld kon besparen.
Oud 26-09-2011, 15:42
Verwijderd
Locked-in syndroom is toch dat je compleet verlamd bent, maar geestelijk geheel bij bewustzijn? Lijkt me ook extreem naar, ja. Hoewel het nu minder naar is dan vroeger, want vroeger werd je dan de helft van de tijd gewoon levend begraven, denk ik. En anders wel constant verkracht.
Oud 26-09-2011, 15:42
Verwijderd
Ik zat met allemaal leerlingen van het Mondriaancollege in de tram, en ik was BANG!

Ik zou het nog geen dag overleven in de ghetto, ik ben een mietje.
Oud 26-09-2011, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Locked-in syndroom is toch dat je compleet verlamd bent, maar geestelijk geheel bij bewustzijn? Lijkt me ook extreem naar, ja. Hoewel het nu minder naar is dan vroeger, want vroeger werd je dan de helft van de tijd gewoon levend begraven, denk ik. En anders wel constant verkracht.
Het lijkt me nog steeds vrij kut..
Oud 26-09-2011, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Ja. Maar ja tegenweurdig moet je dan ook maar hopen dat men doorheeft dat je dat hebt. Zodat je min of meer als jezelf behandeld kunt worden, en lezen en tv-kijken en what not. Je zal maar afgeschreven worden als een kasplantje en de rest van je leven in een prikkelloze kamer opgesloten zitten.
Oud 26-09-2011, 15:47
Verwijderd
Hebben jullie soms ook behoefte aan Twitter? Gewoon soms?

En aan een werkende H- en shifttoets?
Oud 26-09-2011, 15:54
Verwijderd
Nee! Ik zat een uur geleden nog een artikel te lezen over twitter en bedacht dat ik totaal geen behoefte heb aan dat. Of Facebook. Wel jammer dat dat wereldje voor je carriere ook steeds belangrijker wordt.

Dat wel, en gelukkig heb ik die ook.
Oud 26-09-2011, 15:55
Carn
Carn is offline
Nee. Mijn laatste Twitter-update stamt dan ook al weer uit januari dit jaar. En die daarvoor uit november vorig jaar. Misschien moet ik de boel maar eens op nonactief zetten.
Oud 26-09-2011, 15:57
Verwijderd
Ik heb verder ook geen behoefte aan Twitter hoor, maar soms heb ik zo'n typische Twitterboodschap of -gedachte die ik wil delen met de wereld.
Maarja, moet je eerst followers hebben :')
Oud 26-09-2011, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Ik heb verder ook geen behoefte aan Twitter hoor, maar soms heb ik zo'n typische Twitterboodschap of -gedachte die ik wil delen met de wereld.
Maarja, moet je eerst followers hebben :')
Daar hebben wij het forum (naar believen Onzin of dit topic) voor!

"Zo lekker witlof eten!"
"Pffff, alwéér de stofzuigerzak moeten wisselen."
Verwijderd
Gek trouwens dat Swablr 'maar' een twee-dagen ban heeft. Maffe keuze, die twee dagen, gezien het feit dat-ie niet zo vaak hier is.
Verwijderd
Citaat:
Daar hebben wij het forum (naar believen Onzin of dit topic) voor!

"Zo lekker witlof eten!"
"Pffff, alwéér de stofzuigerzak moeten wisselen."
Oud 26-09-2011, 16:00
Verwijderd
Maar serieus, ik zat in de tram, stapt het halve Mondriaancollege in (die school die pas in het nieuws was, waar zo'n gastje een wapen had).
Mijn koffer stond naast me, waardoor er daardoor niemand kon zitten, maar ik kon hem ook nergens anders kwijt, want de tram was inmiddels vol.
En toen waren er enge bitches, die telkens expres extra hard zeiden 'ja, die KOFFER'. En toen dacht ik, mammie, wat moet ik doen. Doen alsof ik ze niet hoor, en wachten tot ze gewoon normaal aan me vragen of hij weg kan?
Ik zag het zo voor me dat ik klappen ging krijgen. /provinciaaltje
Oud 26-09-2011, 16:00
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Gek trouwens dat Swablr 'maar' een twee-dagen ban heeft. Maffe keuze, die twee dagen, gezien het feit dat-ie niet zo vaak hier is.
Waarom heeft 'ie überhaupt een ban?
Oud 26-09-2011, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Waarom heeft 'ie überhaupt een ban?
Omdat ie een lul is geworden
Verwijderd
omdat hij zich als een klootzak gedroeg
Carn
Carn is offline
Citaat:
Maar serieus, ik zat in de tram, stapt het halve Mondriaancollege in (die school die pas in het nieuws was, waar zo'n gastje een wapen had).
Mijn koffer stond naast me, waardoor er daardoor niemand kon zitten, maar ik kon hem ook nergens anders kwijt, want de tram was inmiddels vol.
En toen waren er enge bitches, die telkens expres extra hard zeiden 'ja, die KOFFER'. En toen dacht ik, mammie, wat moet ik doen. Doen alsof ik ze niet hoor, en wachten tot ze gewoon normaal aan me vragen of hij weg kan.
Ik zag het zo voor me dat ik klappen ging krijgen. /provinciaaltje
never give in
never back down
never compromise
Verwijderd
Huhuhu, SYTYCD op de academie voor drama:

Oud 26-09-2011, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Mja, maar wordt geoordeeld naar ernstigheid van het vergrijp en niet hoe vaak iemand online is. In dat geval zou m'n volgende ban een uur moeten zijn ofzo

Macrador naamzoek, dat je 't weet
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten